Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İl Adı: Okul Adı: Ekip Adı: Konu: S loganımız: İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: Barış Güvercinleri Konu: Okullardaki şiddet olaylarına.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İl Adı: Okul Adı: Ekip Adı: Konu: S loganımız: İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: Barış Güvercinleri Konu: Okullardaki şiddet olaylarına."— Sunum transkripti:

1 İl Adı: Okul Adı: Ekip Adı: Konu: S loganımız: İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: Barış Güvercinleri Konu: Okullardaki şiddet olaylarına ve davranış bozukluklarına çözümler üretmek S loganımız: ” Sevin Sevilin, Barış Dolu Bir Dünya İçin“

2 HALKA ELEMANLARI: 1. Grup Lideri: Semih IŞIK 2. Portföy Yöneticisi : Semanur DOĞDU 3. Araştırma Yöneticisi : Fatma SARITAŞ 4. Finans Yöneticisi: İbrahim TARHAN 5. Web tasarımcı: Semih IŞIK 6. Lojistik Sorumlusu: Tuğba USLANMAZ 7. Günlük ve İletişim sorumlusu : Sevgi ÇITIR Halka Lider Öğretmeni: Fatma ASLAN (Fizik (İng) Öğretmeni) Destek Öğretmen : Elif ÇAYCIK (Bilgisayar Öğretmeni)

3 Projeye Başlama Tarihi: Halka Elemanları : 5 Kız, 2 Erkek Halka’nın Yaş Ortalaması : 17 Proje Süresi : 1 yıl (uzatılabilir)

4 Projenin Genel Amacı Okullardaki sevgi, saygı ve kardeşlik duygusunu davranışsal olarak benimsetebilme Projenin Özel Amaçları 1)Son günlerde medyada çıkan eğitim ortamlarındaki şiddet olaylarına karşı okulca bir duruş geliştirebilme. 2) Öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanabilme becerilerini artırma

5 NEDEN YAPTIK? Son zamanlarda medyadan da izlediğimiz eğitim ortamlarında şiddet olaylarının ve öğrenci davranış bozukluklarının nasıl düzeltilebileceği konusunda çözümler geliştirmeye çalıştık. Kültürel mirasımızdaki, manevi değerlerimizin farkındalığını oluşturmak, hoşgörü ve sevgi gibi evrensel değerlerin temsilcileri olan büyüklerimizin hayat felsefelerini ve öğretilerini işleyerek davranışlarımıza ışık tutmasını sağlamaya çalışmak istedik. Özellikle UNESCO'nun 2007 yılını Mevlana Yılı seçmiş olması projemizde çalışmalarımıza ayrı bir ilham kaynağı olmuştur.

6 PROJEDE KULLANDIĞIMIZ KALİTE ARAÇLARI: 1. Beyin Fırtınası (Projenin fikir üretim ve çözüm aşamalarının her birinde beyin fırtınası yöntemi ile grup paylaşım sağlanmıştır ) 2. Matris Diyagramı (Problemin hangi nedenleri üzerinde çalışma yapılacağını belirleme için) 3.Balık Kılçığı (Problemin nedenlerini sınıflandırma için ) 4.Gannt tablosu (Projemizin zamanlama çizelgesini belirtmek için)

7 FAYDALANDIĞIMIZ KAYNAKLAR: İnternet Araştırmaları Yazılı Kaynak Taramaları Röportajlar Konu ile ilgili sunum Cd’leri Kitapçık ve Broşürler Okul Kulüp Etkinlik Raporları

8 Yaptığımız Çalışmalar Öğretmenlerimiz, Bilişimci Martılar projesini anlattılar. Sınıfımızdan 6 öğrenci ile bir proje grubu oluşturmaya karar verdik. Beyin fırtınası ile proje konumuzu belirlemeye çalıştık. Beş sorun belirledik. Konu seçimi için oylama yaptık.

9 Yaptığımız Çalışmalar Oylamaya göre “Okulda şiddet ve davranış bozuklukları” konusuna karar verdik. Grup adımızı, logomuzu ve sloganımızı belirledik. Okullarda şiddet ve öğrenci davranış bozukluklarına sebep olan etkiler ve bu olaylara karşı alınacak tedbirler içerikli röportajlar yaptık.

10 Yaptığımız röportajları ve beyin fırtınası tekniğini kullanarak okulda şiddet ve davranış bozukluklarının nedenlerini tahtaya yazarak belirledik. Daha sonra balık kılçığı yöntemiyle, Okulda şiddet ve davranış bozukluklarının nedenlerini, ana nedenler ve kök nedenler olarak düzenledik. Matris Diyagramı yöntemiyle de hangi neden üzerinde çalışmalar yapacağımızı belirledik. Yaptığımız Çalışmalar

11 Kültür(toplumsal değerlerdeki değişim) Arkadaş Yabancı kültürlere özenti Kanun ve yönetmelik eksikleri TOPLUM Rehber öğr. eksiklikleri Disiplinsizlik Bina ve donanım yetersizliği Sosyal faaliyet azlığı OKUL İlgisizlik Aile içi geçimsizlik Aşırı ilgi Kültür seviyesi Eğitim durumları Aile içi iletişim kusurları AİLE Kötü alışkanlıklar Boş zamanları değerlendirme Ergenlik sorunları Güzel sanatlara ilgisizlik Kişisel gelişim yetersizliği Özenti Hedefsizlik ÖĞRENCİ Bilgisayar oyunları Şiddet içeren filmler yada şovlar Kaliteli yayınların azlığı Okulda şiddet ve davranış bozuklukları MEDYA Manevi yozlaşma Sosyal Etkinliklere katılım azlığı

12 MATRİS DİYAGRAMI HALKA ELEMANLARI TOPLUMOKULAİLEÖĞRENCİMEDYA Semih34152 İbrahim34271 Sevgi24531 Fatma12673 Semanur37431 Tuğba43152 TOPLAM

13

14 Yaptığımız Çalışmalar Hoşgörü ve sevgi temsilcisi Mevlana’nın felsefesinin anlayabilme ve öğretilerindeki güzel ahlakı davranışlarımıza yansıtabilme adına Mevlana’ nın hayatını, eserlerini, öğretilerini internetten ve yazılı kaynaklardan araştırdık. Araştırmalarımızı sınıf panomuzda yayınladık.

15 Yaptığımız Çalışmalar Yine Mevlana öğretileri ile ilgili örnek hazır slayt gösterilerini izledik. Yaptığımız araştırmalardan yararlanarak, İbrahim arkadaşımız yeni bir slayt gösterisi hazırladı. Grup içi paylaşım sağlandı.

16 Yaptığımız Çalışmalar Semanur, Fatma, Tuğba, Sevgi arkadaşlarımız broşürün kağıt üzerinde tasarımını yaptılar. İbrahim arkadaşımız da MS Publisher programını öğrenerek, Mevlana’ yı tanıtan broşürü bilgisayarda düzenledi.

17 Yaptığımız Çalışmalar Okulumuzdaki Kulüp faaliyetlerine etkin olarak katılmaya özen gösterdik. Dersler dışındaki zamanımızı sosyal faaliyetler ile değerlendirdiğimizde, arkadaşlarımızla paylaşımın, işbirliğinin ve iletişimin arttığını, bunların çevremizle ilişkilerimizde davranışlarımıza yansıdığını fark ettik. Bu kapsamda,

18 Sivil Savunma Kulübü Çeşitli doğal ve yapay afetlerin nasıl ortaya çıktığı ve nasıl oldukları panolara asılarak öğrenci arkadaşlarımıza bilgiler verildi. Çankırı valiliğimiz tarafından okulumuza ani bir doğal afet durumunda neler yapmamız gerektiği hakkında sivil savunma vakfı tarafından bilgiler verildi.

19 Spor Kulübü Okul içi paylaşım ve centilmenliği pekiştirmek için futbol ve voleybol turnuvaları düzenlendi.

20 Spor Kulübü Okulumuzun halk oyunları ekibi ilde yapılan yarışmada çalışmalarının karşılıklarını alarak dereceye girip bölge yarışmasına katılmaya hak kazandılar. Barış güvercinleri üyesi arkadaşımız Sevgi de halk oyunları ekibinde sınıfımızın gurur kaynağıydı.

21 İzcilik Faaliyetleri Okulumuz ön ve arka bahçelerinin çevre düzenlemesi kulüp öğrencilerince yapıldı. Okulumuz voleybol sahası düzenlenmesi faaliyete konuldu daha estetik bir biçim verildi. Öğrenciler düzenlemede görev aldı.

22 İzcilik Faaliyetleri II.Dönem başında ilçemize yakın olan kış sporları gelişmiş Ilgaz Dağına izcilik kulübümüz tarafından okulca gezi düzenlendi. İzciliğin temeli olan yardımseverlik ve hoşgörü arkadaşlarımıza kazandırıldı.

23 Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okul içi eğlenceyi artırmak ve bilgisayarın hızlı kullanımını sağlamak için grup üyelerimiz Semanur ve Fatma’nın da katıldığı “Klavye Kullanma Yarışması” düzenlendi. İlçemizin çeşitli yerlerinden çekilmiş dijital fotoğraf sunumu hazırlandı.

24 Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okul logosu belirleme çalışmaları yapıldı. Kulüptekiler, çeşitli logo tasarımları yaptılar. İçinden en beğenileni logomuz olarak tespit edildi.

25 Bilim Fen ve Teknoloji Kulübü Okulumuzun 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırladılar. Ayrıca okulumuzun 29 Mayıs İstanbul’un Fethi İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırlama çalışmalarını sürdürmektedirler.

26 Gezi ve İnceleme Kulübü Kulüp çalışmaları içinde, ülkemizin doğal güzelliklerini ve tarihi yerlerini tanıtan panolar hazırlandı. Yıl sonu gezileri için birkaç yer arasından en uygun olanını seçmek için çalışmalara başlandı.

27 Kültür Edebiyat Kulübü Okulumuzun 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası İlçe Programı için Kulüp üyeleri program hazırlığında görev aldılar. Ayrıca okulumuzun 29 Mayıs İstanbul’un Fethi İlçe Programı için Kulüp üyeleri Sunum hazırlama çalışmalarını sürdürmektedirler. Eğitim ve öğretim yılı boyunca kültür ve edebiyat konuları içerikli panolar düzenlediler.

28 Bilgi Yarışması İlçemiz Lise 1’ler arası Bilgi Yarışması düzenlendi. Lise 1’lerden katılan grubumuz ilçede 1. oldu. Bizleri yarışmada temsil edecek olan Lise 1. Sınıf yarışmacı arkadaşlarımızı İlimiz çapındaki yarışmada da dereceye girebilmeleri için çalıştırdık.

29 Okulumuzda Konser I. Dönemin sonunda, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyen bir dernek tarafından yaklaşık yarım saatlik bir konser verildi.

30 Rehberlik derslerinde işlediğimiz okulda şiddet, sevgi ve hoşgörü konuları, proje çalışmalarımıza katkı sağladı. Rehberlik Çalışması

31 Sevgi ve hoşgörü insanı Yunus Emre’nin hayatı,eserleri ve yaşam felsefesini internetten ve yazılı kaynaklardan araştırdık. Araştırmalarımızı panomuzda yayımladık. Yaptığımız Çalışmalar

32 Semih arkadaşımız, projemizin web sitesini hazırlamak için bilgisayar öğretmenimizden Web tasarım dersi aldı. Projemizle ilgili bilgileri hazırladığı web sitesine aktardı. Yaptığımız Çalışmalar

33 Okulda yaz uygulaması ile kıyafetlerin serbest olması nedeniyle, okulda giyebileceğimiz,projemizin ve okulumuzun logolarının bulunduğu, projemizi tanıtan tişörtler bastırmaya karar verdik. Görüşme yaptık. Yaptığımız Çalışmalar

34 Projemizin çalışmalarını açıkladığımız slayt gösterisini, Power Point programı ile yaptık. İngilizce çevirisi için de ekip çalışması yaparak, İngilizce öğretmenimizin da yardımı ile sunumuzu İngilizcesini düzenledik.

35 Yaptığımız Çalışmalar Projemizin içeriğini anlatan cd’ler ve proje kitapçığımızı hazırladık.

36 PROJENİN BİZE KATKILARI Bu proje ile; 1.Kendi kültürümüzdeki zenginliği fark ederek, manevi mirasımızı bu tür projelerle sahip çıkmamız gerektiğini, 2.Sosyal faaliyetlere katılımın, çevremizle paylaşım ve dostluğu artırdığını, yaşamımıza değer kattığını, 3.Zengin kültürel mirasımızdaki manevi değerlerimizden Mevlana ve Yunus Emre’nin öğretilerini gündeme getirerek, hoşgörü ve sevginin, güzel bir yaşam için gerekliliğini,

37 Bu proje ile; 4. Kendimizi ifade etme ve araştırma becerilerimizi geliştirmede proje ile çalışmanın faydalı olduğunu, 5. İnternet taraması yapma, Power Point Sunusu hazırlama, MS Web Designer Programı ile web sitesi hazırlama, MS Publisher Programı ile broşür hazırlama ve site hazırlamaya yardımcı bazı programların kullanımını, 6. Bilgisayarı çalışmalarımızda etkin olarak kullanabilme becerisi kazanmanın gerekliliğini öğrendik. PROJENİN BİZE KATKILARI

38 Bu proje bizim için farklı bir deneyim oldu. Her ne kadar proje hazırlama aşamalarında çeşitli sıkıntılarla karşılaşıp, kimi zaman yorgun düşsek de, bu projede yer almaktan büyük keyif aldık. Bu projeyi gerçekleştiren; QOMER - Kalite Okulları - Milli Eğitim Bakanlığı - Eğitimi Teknolojileri Genel Müdürlüğü - Microsoft Kurumlarına, Projeyi büyük bir özveriyle koordine eden Hayal KÖKSAL'a, Çankırı - Çerkeş Anadolu Lisesi Müdürlüğüne ve Öğretmenlerimize, Proje Lider Öğretmeni Fatma ASLAN‘ a Proje Danışman Öğretmeni Elif ÇAYCIK‘ a Teşekkür ederiz.


"İl Adı: Okul Adı: Ekip Adı: Konu: S loganımız: İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: Barış Güvercinleri Konu: Okullardaki şiddet olaylarına." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları