Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi Mehmet Soylu GÜLDALI Dış Ticaret Uzmanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi Mehmet Soylu GÜLDALI Dış Ticaret Uzmanı."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi Mehmet Soylu GÜLDALI Dış Ticaret Uzmanı

2 Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4)  Tasarım Desteği (2008/2)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6) GÜNDEM İhracat Genel Müdürlüğü

3 İhracatta Devlet Yardımları ve TURQUALITY® Eğitim UR-GE Belgelendirme Hazırlık Aşaması Pazarlama Aşaması Pazar Araştırması Pazara Giriş Fuarlara Katılım Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması Tasarım Marka - Turquality İhracat Genel Müdürlüğü

4 TURQUALITY® İhracat Genel Müdürlüğü

5 TURQUALITY® Capital Dergisi “ Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY ® Capital Dergisinin yaptığı araştırmada son 10 yıla damgasını vuran projeler arasında yer aldı.” Capital, Ocak 2008 İhracat Genel Müdürlüğü

6 TURQUALITY® Son anket çalışmalarına göre; markaların yıllar itibariyle bilinirlikleri artmakta, TURQUALITY firmalar için en çok vizyon anlamına gelmektedir.  Rusya’da kot pantolon dediğimiz zaman akla “Colin’s” geliyor  Ülker”in, “Pınar”ın Körfez ülkelerinde, Arap Yarımadasında marka bilinirlikleri çok yüksek.  Vitra” İngiltere’de, “Vesbo” Vietnam’da kendi sektörleri itibariyle en çok bilinen markalar arasında.  “Beko” İngiltere’de çok iyi bilinen bir markamız ve kendi ürün gruplarında pazar lideri veya ikincisi durumunda 2013 yılında yapılan analiz sonucu: Türk ihraç ürünleri için fiyat 1,59 dolar TURQUALITY® Programı kapsamındaki firmaların birim ihraç fiyatı: 2,64 dolar İhracat Genel Müdürlüğü

7 TURQUALITY® GELİŞİM SÜRECİ MEVZUAT –2006/4 SAYILI TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ ve TURQUALITY®’NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ HEDEF GRUBU –İHRACATÇI BİRLİKLERİ –ÜRETİCİ DERNEKLERİ ve BİRLİKLERİ –TİCARİ ve SINAİ ŞİRKETLER AMAÇ –MARKALAŞMA BİLİNCİ & SÜRECİNİN HIZLANDIRILMASI –TÜRK MALLARININ DIŞ PAZARLARA GİRİŞİNİN ve TUTUNDURULMASININ KOLAYLAŞTIRILMASI –OLUMLU TÜRK MALI İMAJININ SAĞLANMASI VE YERLEŞTİRİLMESİ –DÜNYA ÇAPINDA TÜRK MARKALARI OLUŞTURULMASI İhracat Genel Müdürlüğü

8

9 TURQUALITY® - MARKA DESTEĞİ 2013 Yılında Türkiye’nin İhracat Birim Fiyatı 1,54 $/kg TURQUALITY®/Marka Firmalarında bu rakam 3,28 $/kg 9 STRATEJİK İŞ YAPMA KÜLTÜRÜ İLE MARKALAŞMA BÖLGESEL MARKALARDAN KÜRESEL MARKALARA GEÇİŞ İNSAN KAYNAĞI ALTYAPISINA YATIRIM YÜKSEK KATMA DEĞERLİ İHRACAT

10 TURQUALITY® ve Uluslararasılaşma Süreci Düzensiz İhracat Ana pazarı hariç pazarda yerel varlık göstermemekte Ana pazardan hizmet verme Daha çok private label satış yapma Temel pazarlara pazarlama ve satış stratejileri ile belirgin bir şekilde odaklanma Pazarlar hakkında detaylı bilgi sahibi olma, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını anlama, rakiplere ve kanal yapısına hakim olma Uzun vadeli işbirliklerine odaklanma Pazarda yerel faaliyet göstermeye başlama Pazarda satış, pazarlama ve üretim organizasyonu ve aktiviteleri anlamında ciddi yatırımlar yapma Pazara uygun, özel ürün ve hizmet sunma, ürün portföyünü genişletme Üretim ve pazarlama faaliyetlerinde ölçek ekonomisinden ve sinerjilerden faydalanmaya başlama İş ortağı olarak yurt dışı pazarlarda distributör ile çalışma Pazarlama faaliyetlerini distribütörler aracılığıyla yapma ve süreci distribütörlerin kontrolüne bırakma Odak,satışı artırmakta Düzenli İhracat İleri Seviyede ve İyi Yapılandırılmış Uluslararası Satış Profesyonel Uluslararası Organizasyon Satış Hacmi Pazar Bilgisi Birçok Türk Şirketi TURQUALITY® Firmaları Düşük Yüksek İhracat Genel Müdürlüğü

11 Birlikler ve Üretici Dernekleri (9.Madde) Marka Programı (10.Madde) TURQUALITY® Programı (11.Madde) Finansal Olmayan Destekler (12.Madde) DESTEKLER İhracat Genel Müdürlüğü

12 Birlikler ve Dernekler KAPSAM – Tanıtım Reklam ve Pazarlama Faaliyetleri SÜRE – İhracatçı Birlikleri: Proje Süresince – Üretici Dernekleri: 4 yıl ORAN – İhracatçı Birlikleri %80 – Üretici Dernekleri %50 LİMİT – İhracatçı Birlikleri proje başına yıllık $ » Eğer söz konusu Birlik iştigal ettiği sektörü tek başına temsil ediyor ise proje başına yıllık destek miktarı proje başına yıllık $ » Birden fazla Birlik tarafından oluşturulan ve destek kapsamına alınan projeler, Birlik başına $ desteklenmekte » Her Birlik aynı anda 1 projesi için destekten faydalanabilmekte ve projesi sona eren Birlikler yeni bir projeyle başvuru yapabilmektedir. – Üretici Dernekleri $ İhracat Genel Müdürlüğü

13 TURQUALITY® Programı MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYONTEMEL KURULUM GİDERLERİ MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM FRANCHISE (Kira, dekorasyon) DESTEK SÜRESİ: 5 yıl (+5) DESTEK ORANI: %50 İhracat Genel Müdürlüğü

14 TURQUALITY® Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; İpekyol(İpekyol,Machka), Vakko (Vakko, W-Collection), İpek Kağıt(Selpak,Solo), DYO(DYO, Dewilux), Boydak(İstikbal,Bellona), Hayat Kimya(Bingo, Molfix) Arçelik(Beko,Blomberg), Kopaş(Dalin,Alix Avien), Evyap(Arko,Duru), Biota(Bioxet,Bioxsine), Kalekim(Kalekim,Kalecolor), KaleSeramik(Kalebodur,ÇanakkaleSeramik) Marka sayısı:109* Firma Sayısı: 98

15 MARKA Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı Marka Sayısı:57* Firma Sayısı:55 *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; Sabra(Sabra,MissBerge), Petlas(Petlas,Starmaxx)

16  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) GÜNDEM İhracat Genel Müdürlüğü

17 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım MEVZUAT Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ HEDEF GRUBU Sınai / Ticari Şirketler Yazılım Şirketleri DTSŞ, SDŞ AMAÇ Pazara giriş ve tutunmanın desteklenmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl MEVZUAT İhracat Genel Müdürlüğü

18 DESTEK UNSURLARI %50-90%60-90%50-80 *Faaliyet yurtdışı şirketi tarafından yapılırsa, şirketin ortaklığı oranında desteklenir Destek Kalemleri Kira -en fazla 15 birim -Türkiye’de üretilmiş Tanıtım -yurtiçi marka tescili -yurt dışı marka başvurusu - desteklenen birim başına Marka Tescili - Yurtiçi tesciline sahip İhracat Genel Müdürlüğü

19 DESTEK UNSURLARI Destek Kalemleri Kira $ Tanıtım $ Marka Tescili $ %50-90%60-90%50-80 *Faaliyet yurtdışı şirketi tarafından yapılırsa, şirketin ortaklığı oranında desteklenir İhracat Genel Müdürlüğü

20  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) GÜNDEM İhracat Genel Müdürlüğü

21 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ O lan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ ve ORANI 4 Yıl, %50 TASARIM DESTEĞİ İhracat Genel Müdürlüğü

22 Tasarım kültürünün yaygınlaştırılması Türk tasarımcılarının ürünlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen yurtiçi-yurtdışı tanıtım faaliyetleri Tasarım yarışması organizasyonları Tasarım yarışmalarında dereceye giren tasarımcıların yurtdışı eğitim giderlerinin tamamı Aylık ABD Dolarını aşmamak kaydıyla oluşacak yaşam giderleri –%50 oranında yıllık ABD Doları desteklenmektedir. BİRLİKLER/DERNEKLERİN DESTEKLENMESİ İhracat Genel Müdürlüğü

23 TASARIM ŞİRKETLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım ve Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira ve Dekorasyon $ İhracat Genel Müdürlüğü

24 TASARIM OFİSLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım ve Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira, Demirbaş ve Dekorasyon $ İhracat Genel Müdürlüğü

25 TEŞEKKÜRLER… İrtibat Bilgileri: Mehmet Soylu GÜLDALI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve AR-GE Destekleri Dairesi Tel: E-posta: TEŞEKKÜRLER… İrtibat Bilgileri: Mehmet Soylu GÜLDALI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve AR-GE Destekleri Dairesi Tel: E-posta: İhracat Genel Müdürlüğü


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi Mehmet Soylu GÜLDALI Dış Ticaret Uzmanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları