Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Medikolaşmak Zorunda Kalan Marketing: Faz Çalışmalarının Premarketing Alanındaki Yeri ve Önemi Ecz. Gözde Olkay Boehringer Ingelheim Türkiye Klinik Operasyonlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Medikolaşmak Zorunda Kalan Marketing: Faz Çalışmalarının Premarketing Alanındaki Yeri ve Önemi Ecz. Gözde Olkay Boehringer Ingelheim Türkiye Klinik Operasyonlar."— Sunum transkripti:

1 Medikolaşmak Zorunda Kalan Marketing: Faz Çalışmalarının Premarketing Alanındaki Yeri ve Önemi Ecz. Gözde Olkay Boehringer Ingelheim Türkiye Klinik Operasyonlar Müdürü

2 Araştırma & Geliştirme Nitekim, en fazla Ar-Ge harcaması yapılan sektör, ilaç sektörüdür. İlac sanayi, yuksek katma değer yaratan, araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerine, yeni buluşlara dayalı olan sanayilerin başında gelmektedir.

3 Bir İlaç Firmasının Geleceği... Yenilikci ilaç sanayi cirosunun %16’sı, Ar-Ge faaliyetlerine harcamaktadır. Ar-Ge faaliyetleri,genel olarak yeni bir molekulun keşfine yonelik temel araştırma faaliyetleri ile klinik araştırma faaliyetleri şeklinde yürütülmektedir.

4 İlaçta AR-GE Genel Ar-Ge yoğunluğuna göre endüstri sıralaması İlaç ve Biyoteknoloji Yazılım ve Bilgisayar Hizmetleri Teknoloji Donanım ve Ekipman Hobi Ürünleri Genel Ar-Ge yatırımına göre endüstri sıralaması İlaç ve Biyoteknoloji Teknoloji Donanım ve Ekipmanları Otomobil ve Oto Parça Yazılım ve Bilgisayar Hizmetleri Elektrikli ve Elektronik Ekipmanlar Kimyasal Maddeler Sağlık Ekipman ve Hizmetleri Otomobil ve Oto Parça Elektronik ve Elektrikli Ekipman Havacılık, Uzay ve Savunma Kimyasal Maddeler Endüstri Mühendisliği Hobi Ürünleri Havacılık, Uzay ve Savunma Endüstri MühendisliğiGenel Endüstri Sabit Hat Telekomünikasyon Hizmetleri Sağlık Ekipman ve Hizmetleri Petrol ve Gaz Üreticileri Gıda Üreticileri Ev Eşyaları

5 Bugün 500 milyar dolara ulaşan dünya ilaç pazarının 3-4 büyük pazarda yoğunlaştığı bilinmektedir. Başlıca üç büyük pazarda (ABD, AB, Japonya) yoğunlaşan tüketim büyük oranda gelişmiş ülkelerde yapılan üretimle karşılanmaktadır. ABD pazar içinde satışların %42'sini, üretimin %33'ünü ve araştırma-geliştirmenin %49'unu elinde bulundurmaktadır. İlaçta AR-GE

6 Ülkelerin Nüfusları ve Klinik Çalışma Sayıları Klinik Çalışmaların Ülkelere Göre Dağılımı

7 Klinik Çalışmaların gerçekleştirildiği yerlerdeki bu dramatik kaymaya yol açan faktörler: 2000’li yılların başlarında Avrupa’dan ABD’ye kaymaya başlayan Ar-Ge merkezleri şimdi gelişmekte olan pazarlarda fırsat arıyor İlaç Endüstrisinde Dinamikler Değişiyor Yeni Trend Pazar erişim dinamiklerindeki değişiklikler Ürünleri pazara tüm ülkelerde aynı anda ulaştırma ihtiyacı Ar-Ge’nin global düzeyde genişlemesi ve onayların merkezi olarak verilmesi Maliyeti azaltma ihtiyacı Çalışmalara gönüllü alımında hızlanma ihtiyacı Mevzuat sorunları: artan bürokrasi ve giderler

8 2010 Clinical Trials.gov’a göre... Toplam Çalışma Sayısı 96,485

9 Global İlaç Pazarının 2013 Yılına Kadar 1 Trilyon Doları Aşması Bekleniyor Satışlar (Milyar Dolar) Yıllar

10 2009’da Türkiye’deki Klinik Araştırma Yatırımı * AIFD verisi Şubat 2010 Ankete Cevap Veren Firma Sayısı: Yatırım $SayıPersonel I. Şirketinizin Türkiye'deki Toplam AR-GE Yatırımı Ne Kadardır? A. Türkiye'deki Globalden gelen AR-GE yatırımı ne kadardır? B. Türkiye'deki Lokal operasyon tarafından yapılan AR-GE yatırımı ne kadardır? II. Türkiye'de Devam Etmekte Olan Klinik Araştırma Sayısı Ne Kadardır? 238 Faz I Çalışmalar 3 Faz II Çalışmalar 48 Faz III Çalışmalar 166 Faz IV Çalışmalar 21 III. Türkiye'de AR-GE alanında Çalışan Personel Sayısı Ne Kadardır? Full Time Kadrolu Personel Kontratlı Personel 79.5 IV. Girişimsel Olmayan / Gözlemsel Çalışmaların Sayısı 74 V. Girimşimsel Olmayan / Gözlemsel Çalışmalara Ayrılan Yatırım Miktarı Total AR- GE Yatırımı ( Klinik Araştırma + Gözlemsel)

11 Aslında Klinik Araştırmalarla kaç kutu ilacı satmak yerine hibe etmiş oluyorsunuz hiç düşündünüz mü??

12 2 tane uluslararası klinik çalışmayı karşılaştıralım 200 gönüllü 2,5 yıl Çalışma başladığında faz III, biterken faz IV 5689 hasta ziyareti yapıldı. Sadece ilaç maliyeti: TL Yani 7200 kutu ilaç BRONKODILATÖR 247 gönüllü 5,5 yıl hasta ziyareti yapıldı. Sadece İlaç Maliyeti: TL Yani Kutu ilaç ANTIHIPERTANSIF *Medikaldeki arkadaşlarımın da ürünle ilgili ROI hesaplamalarına bu bakış açısını sunarak destek vermesinin önemli olduğuna inanıyorum.

13 Ürünün savunucularını doğal yoldan yaratmak Klinik Araştırmalarla mümkün olur. Ürünün gelişmesine bizzat şahitlik edenler, ürünle ilgili hipotezleri ve önyargıları kendiliğinden yönetirler...

14 Bilimsel yönden eli güçlü olmak, Dr’ların gözünde yolunuzu açan anahtardır. Ürün ile ilgili gelişmeleri en hızlı ve en çabuk öğrenmek Klinik Araştırmalarla mümkün olur.

15 İlk tanışmanın önemi... Hekimin araştırma safhasında ürünle tanışması, gelişimine katkıda bulunduğu inancını yerleştireceğinden, rutin pratiğini bile değiştirebileceğinden, sahiplenme ve satınalması çok farklı olacaktır.

16 Doğuran mı – Büyüten mi? Esas olarak ürünün sahibi kim? Aslında en önemlisi bu soruya verilen cevapta sağduyuyu yakalamak...

17 Eğer ilaç değil de başka birşeyi pazarlıyor olsaydık... Direkt halka ulaşır, araya aracı almazdık Tanıtım ve reklam faaliyetlerini daha aktif kullanabilirdik Bu kadar etik derdine düşmeyebilirdik Rekabete göre fiyatla oynayabilir ve bunu kendi kararımızla dilediğimiz kadar yapabilirdik. Daha az kısıtlanır, daha fazla yaratıcılığımızı kullanırdık.

18 Ama İşimiz İlaç Olduğunda.. Kanıta dayalı çalışmak zorundayız. Ürün piyasaya çıkmadan, referans olabilecek merkezlerde pratiğe dayalı olarak denetlemek durumundayız. Ürünün pazara verilişinde yaşanabilecek olası gecikmelerde, Klinik Araştırma faaliyetleriyle motivasyonu devam ettirme şansımız olabilir. Faz IV çalışmaların ve gözlemsel çalışmaların da bu alanda önemi ve etkisi yadsınamaz.

19 Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim...


"Medikolaşmak Zorunda Kalan Marketing: Faz Çalışmalarının Premarketing Alanındaki Yeri ve Önemi Ecz. Gözde Olkay Boehringer Ingelheim Türkiye Klinik Operasyonlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları