Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI www.bumko.gov.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI www.bumko.gov.tr."— Sunum transkripti:

1 BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI

2 GENEL ÇERÇEVE BİRİNCİ BÖLÜM - BÜTÇE VE BÜTÇE KODLAMASI HAKKINDA GENEL BİLGİLER İKİNCİ BÖLÜM - PROGRAM BÜTÇE SINIFLANDIRMASI ÜÇÜNCÜ BÖLÜM - ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI

3 BÜTÇE 5018 SAYILI KANUNDA BÜTÇE: BELİRLİ BİR DÖNEMDEKİ GELİR VE GİDER TAHMİNLERİ İLE BUNLARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLARI GÖSTEREN VE USULÜNE UYGUN OLARAK YÜRÜRLÜĞE KONULAN BELGE,

4 BÜTÇE TÜRLERİ GENEL YÖNETİM SOS. GÜV. KUR BÜTÇESİ MAHALLİ İDARELER BÜTÇESİ GENEL BÜTÇE ÖZEL BÜTÇE DÜZ. VE DEN K. B BELEDİYE BÜTÇESİ İL ÖZEL İD. BÜT. MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇESİ MAH. İD. BİRLİK B.

5 BÜTÇE İLKELERİ - BÜTÇE, HÜKÜMETİN MALÎ İŞLEMLERİNİN KAPSAMLI VE SAYDAM BİR ŞEKİLDE GÖRÜNMESİNİ SAĞLAR. - BÜTÇELER KURUMSAL, İŞLEVSEL VE EKONOMİK SONUÇLARIN GÖRÜLMESİNİ SAĞLAYACAK ŞEKİLDE ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN OLARAK BELİRLENEN BİR SINIFLANDIRMAYA TÂBİ TUTULARAK HAZIRLANIR VE UYGULANIR.

6 BÜTÇE KODLAMASI NEDİR ? DEVLET FAALİYETLERİNİN ; - KURUMSAL, - FONKSİYONEL, - EKONOMİK SINIFLANDIRMASIDIR.

7 BÜTÇE KODLAMASI İHTİYACI DEVLET FAALİYETLERİ İLE BU FAALİYETLERİN MİLLİ EKONOMİNİN GENELİ VEYA BÖLÜMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ANALİZİ İÇİN UYGUN BİR BÜTÇE SINIFLANDIRMASINA İHTİYAÇ DUYULUR.

8 BÜTÇE KODLAMASININ KAPSAMI  BÜTÇE KODLAMASI MALİ İŞLEMLERİ KAPSAR. (GELİR, GİDER, AÇIK, FİNANSMAN)  KAMU POLİTİKALARININ SONUÇLARINI KAPSAR.  DEVLETİN PİYASA ŞARTLARINDAKİ ÜRETİMİ KAPSAM DIŞINDADIR.  AYNİ İŞLEMLERİ VE PARA OTORİTELERİNİN İŞLEMLERİNİ KAPSAMAZ.

9 BÜTÇE KODLAMASI VE MİLLİ GELİR HESAPLARI  BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ VERİLERİ, MİLLİ GELİR HESAPLARININ EN GÜVENİLİR GİRDİSİ OLARAK KULLANILABİLMELİDİR.  BÜTÇE SINIFLANDIRMASI, MİLLİ GELİR HESAPLARININ DERLENMESİNDE KULLANILAN YÖNTEMLERİ VE SINIFLANDIRMALARI İZLEMELİDİR.

10 BÜTÇE KODLAMASI VE MUHASEBE HESAPLARI  BÜTÇE SINIFLANDIRMASI DEVLETİN İDARİ HESAPLARINA DAYANIR. BU HESAPLAR, İDARİ BİRİMLERCE DENETİM VE HESAP VERME AMACIYLA TUTULAN HESAPLARDIR.  İDARİ HESAPLAR HESAP VERİLEBİLİRLİK İLKESİNE VE BÜTÇE KODLAMASINA UYGUN OLARAK DÜZENLENMELİDİR.

11 BÜTÇE KODLAMASININ BÖLÜMLERİ  TOPLAM GELİR VE HİBELERİN SINIFLANDIRILMASI  TOPLAM HARCAMALARIN VE NET BORÇ VERME EKSİ GERİ ÖDEMENİN SINIFLANDIRILMASI  FİNANSMANIN SINIFLANDIRILMASI

12 PROGRAM BÜTÇE KODLAMASI

13 PROGRAM BÜTÇE ÖRNEĞİ

14 PROGRAM BÜTÇE KOD YAPISI      1-3    DAİRE KODLARI  KURUM KODLARI  PROGRAM KODLARI  ALT PROGRAMLAR  ÖDENEK TÜRÜ  FAALİYET KODLARI  HARCAMA KALEMİ

15 GENEL DEĞERLENDİRME BÜTÇE KODLAMASINDA YAŞANAN PROBLEMLERİ ÜÇ ANA GRUBA AYIRMAK MÜMKÜNDÜR : SINIFLANDIRMA PROBLEMLERİ KOD YAPISINDAN KAYNAKLANAN PROBLEMLER UYGULAMA PROBLEMLERİ

16 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ TANITIMI

17 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA KOYMUŞTUR. YENİ BÜTÇE KODLAMASI, DEVLETİN MALİ İSTATİSTİKLERİNİN DAHA DÜZENLİ, DAHA GÜVENİLİR, DAHA TUTARLI, ANALİZE VE ÖLÇMEYE ELVERİŞLİ ŞEKİLDE TUTULMASI AMACIYLA HAZIRLANMIŞTIR.

18 GFS NEDİR? (GOVERNMENT FINANCE STATISTICS ) GFS, EKONOMİK ANALİZ YAPMAK AMACIYLA DEVLETİN NAKİT ALINDILARINI VE ÖDEMELERİNİ (MUAMELELERİNİ) KAYIT EDEN ULUSLARARASI KABUL EDİLMİŞ BİR SİSTEMDİR.

19 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ YAPISI  HARCAMA VE BORÇ VERMENİN KODLAMASI * KURUMSAL KODLAMA * FONKSİYONEL KODLAMA * FİNANSMAN TİPİ KODLAMA * EKONOMİK KODLAMA  GELİRİN KODLAMASI  AÇIK/FAZLANIN FİNANSMAN KODLAMASI

20 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMA SİSTEMATİĞİ KURUMSAL SINIFLANDIRMADA, BÜTÇE SİSTEMİ İÇİNDE YERALAN İDARİ YAPI TEMEL ALINMIŞTIR. FONKSİYONEL VE EKONOMİK SINIFLANDIRMADA; GFS STANDARTLARI BENİMSENMİŞTİR. FİNANSMAN TİPİ SINIFLANDIRMA İSE, MALİ MEVZUATIMIZ GEREĞİ GELİŞTİRİLMİŞTİR.

21 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ VARSAYIMLARI GELİŞTİRİLEN BÜTÇE KODLAMASININ BİLGİSAYAR ORTAMINDA UYGULANACAĞI VARSAYILMIŞTIR. BÜTÇE HAZIRLIĞI VE UYGULAMASININ YENİDEN DÜZENLENECEĞİ VARSAYILMIŞTIR. GENEL YÖNETİM KAPSAMINDA YER ALAN KURULUŞLARIN TAMAMINDA UYGULANABİLİR OLMASINA DİKKAT EDİLMİŞTİR.

22 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI GELİŞİM TAKVİMİ 2002 YILINDA 6 KURUMDA PİLOT UYGULAMA YAPILDI YILINDA TÜM KONSOLİDE BÜTÇELİ KURUMLAR PROGRAM BÜTÇELERİNİ AYNI ZAMANDA ABS’YE GÖRE DE YAPTILAR YILINDA TÜM KURUMLARDA PİLOT BİRİMLER SEÇİLEREK BÜTÇE UYGULAMASI YAPILDI YILINDA BÜTÇE KANUNU ABS’YE GÖRE KANUNLAŞTI. VE UYGULAMADA ABS’YE GÖRE YAPILMAKTADIR.

23 BÜTÇE KODLARININ GENEL GÖRÜNÜMÜ

24 KURUMSAL SINIFLANDIRMA

25 KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN TEMELLERİ KURUMSAL SINIFLANDIRMA, SİYASİ VE İDARİ SORUMLULUĞUN BELİRLENMESİNİ VE PERFORMANS SORUMLULARININ TESBİTİNİ HEDEFLEMEKTEDİR. AYNI ANAYASAL OTORİTEYE TAHSİS EDİLEN KAYNAKLARIN AYNI KODDA YER ALMASI BENİMSENMİŞ OLUP, BÜTÇE TÜRLERİ İTİBARIYLA GRUPLANDIRMA BUNUN İSTİSNASIDIR. SİYASİ YA DA BÜROKRATİK OLARAK YÖNETİM YETKİSİ KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN TEMEL KRİTERİ KABUL EDİLMİŞTİR.

26  DÖRT DÜZEYLİ VE SEKİZ HANELİ BİR KODLAMA BENİMSENMİŞTİR.  BİRİNCİ DÜZEY, BAKANLIKLAR İLE ANAYASAL OLARAK EŞDEĞER KURUMLARI VE BÜTÇE TÜRLERİNİ BELİRLEMEKTEDİR.  İKİNCİ DÜZEY, BİRİNCİ DÜZEYDE TANIMLANAN YÖNETİCİLERE KARŞI DOĞRUDAN SORUMLU BİRİMLER İLE BÜTÇE TÜRLERİ KAPSAMINDA YER ALAN KURUMLARI İFADE ETMEKTEDİR.  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR, ANA HİZMET BİRİMLERİ GİBİ İKİNCİ DÜZEYE BAĞLI BİRİMLERİ KAPSAR.  DÖRDÜNCÜ DÜZEY KODLAR, DESTEK VE LOJİSTİK BİRİMLERİ İLE POLİTİKALARI UYGULAYAN BİRİMLERİ TANIMLAR. KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN GENEL AÇIKLAMALARI

27 KURUMSAL SINIFLANDIRMA ANAHTARI (BİRİNCİ DÜZEY)

28 KURUMSAL SINIFLANDIRMA ANAHTARI

29 BİRİNCİ DÜZEY KURUMSAL KODLAR 01 – CUMHURBAŞKANLIĞI 02 – T.B.M.M ANAYASA MAHK YARGITAY 05 – DANIŞTAY 06 - SAYIŞTAY 07 - BAŞBAKANLIK 08 - ADALET BAKANLIĞI 09 - MİLLİ SAVUNMA BAK İÇİŞLERİ BAKANLIĞI 11 - DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI 12 - MALİYE BAKANLIĞI 13 - MİLLİ EĞİTİM BAK BAYINDIRLIK VE İSKAN BAK SAĞLIK BAKANLIĞI 16 - ULAŞTIRMA BAKANLIĞI 17 - TARIM VE KÖYİŞLERİ BAK ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜ.BAK SANAYİ VE TİCARET BAK ENERJİ VE TABİİ KAYN. BAK KÜLTÜR VE TURİZM BAK ÇEVRE VE ORMAN BAK ÖZEL BÜTÇELİ KURUMLAR 42- DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KUR. 43- SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI İL ÖZEL İDARELERİ BELEDİYELER 48- MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİM KUR

30 KURUMSAL KODLAMA ÖRNEĞİ (BAŞBAKANLIK)

31 KURUMSAL KODLAMA ÖRNEĞİ (HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI)

32 KURUMSAL KODLAMA ÖRNEĞİ (ULAŞTIRMA BAKANLIĞI)

33 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA

34  FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETİNİN TÜRÜNÜ GÖSTERMEK ÜZERE TASARLANMIŞTIR.  DÖRT DÜZEYLİ VE ALTI HANELİ KOD GRUBUNDAN OLUŞMAKTADIR.  BİRİNCİ DÜZEY, DEVLET FAALİYETLERİNİ 10 ANA FONKSİYONA AYIRMAKTADIR.  ANA FONKSİYONLAR, İKİNCİ DÜZEYDE PROGRAMLARA BÖLÜNMEKTEDİR.  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR İSE NİHAİ HİZMETLERİ GÖSTERMEKTEDİR.  DÖRDÜNCÜ DÜZEY AÇILARAK MUHTEMEL İHTİYAÇLAR İÇİN BOŞ BIRAKILMIŞTIR.

35 GENEL KAMU HİZMETLERİ YASAMA, DIŞİŞLERİ, DIŞ EKONOMİK YARDIMLAR, GENEL HİZMETLER, BORÇ YÖNETİMİ, TEMEL ARAŞTIRMALAR. SAVUNMA HİZMETLERİ ASKERİ VE SİVİL SAVUNMA İDARESİ İLE DIŞ ASKERİ YARDIMLAR. (HASTANELER VE OKULLAR HARİÇ) KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK ASAYİŞ, İTFAİYE, YARGI, CEZAEVİ HİZMETLERİ. (HASTANELER, OKULLAR VE SİVİL SAVUNMA HARİÇ) EKONOMİK İŞLER VE HİZM. TİCARİ VE SINAİ FAALİYETLERİN DÜZENLENMESİ VE SÜRDÜRÜLMESİNE İLİŞKİN KAMU HİZMETLERİ. ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ ATIK YÖNETİMİ, KİRLİLİĞİN AZALTILMASI VE DOĞAL ORTAMIN KORUNMASI. İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZ. KİŞİ VE AİLELERİN İSKANI İLE TEMEL İHTİYAÇLARA YÖNELİK HİZMETLER. (OTOYOLLAR VE SULAMA SİSTEMLERİ HARİÇ) SAĞLIK HİZMETLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL SAĞLIK HİZMETLERİ VE YAYGIN SAĞLIK EĞİTİMİ. (ASKERİ SAHRA HASTANELERİ HARİÇ) DİNLENME KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL MORAL HİZMETLERİ. (GENEL NİTELİKLİ EĞİTİM PROGRAMLARI HARİÇ) EĞİTİM HİZMETLERİ ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİM HİZMETLERİ. (HİZMET İÇİ EĞİTİM HARİÇ.) SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ GENEL OLARAK SOSYAL GÜVENLİK HİZMETLERİ İLE SOSYAL YARDIM PROĞRAMLARI (AİLE PLANLAMASI HARİÇ.) HARCAMANIN FONKSİYONEL SINIFLAMASI

36 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA (BİRİNCİ DÜZEY)

37 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA (İKİNCİ DÜZEY)

38 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA (ÜÇÜNCÜ DÜZEY)

39 FİNANSMAN TİPİ SINIFLANDIRMA

40 FİNANSMAN TİPİ KODU  GENEL DEVLET TANIMINA GİREN BÜTÜN KURUMLARI KAVRAYABİLMEK İÇİN İHTİYAÇ DUYULMUŞTUR.  DEVİRLİ ÖDENEKLERİ İZLEMEK İÇİN GELİŞTİRİLMİŞTİR.  HARCAMANIN HANGİ KAYNAKLA FİNANSE EDİLDİĞİNİ GÖSTERİR.  TEK HANELİ KODDAN İBARETTİR.

41 FİNANSMAN TİPİ KODLARI 1 - GENEL BÜTÇE 2 - KATMA BÜTÇE 3 - SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI 4 - ÖZERK KURULUŞLAR 5 - DÖNER SERMAYELER 6 - ÖZEL ÖDENEKLER 7 - DIŞ PROJE KREDİLERİ 8 - BÜTÇE DIŞI FONLAR

42 EKONOMİK SINIFLANDIRMA

43 DEVLET İŞLEMLERİNİN ÇERÇEVESİ

44 GELİRLER KARŞILIKLI VEYA KARŞILIKSIZ OLARAK HERHANGİ BİR MALİ HAKKA DAYANMAKSIZIN YAPILAN TAHSİLATLARDIR. HARCAMALAR KARŞILIKLI VEYA KARŞILIKSIZ OLARAK HERHANGİ BİR MALİ HAKKA DAYANMAKSIZIN YAPILAN ÖDEMELERDİR. ALACAKLARDAN TAHSİLATLAR KAMUSAL AMAÇLARLA, BİR MALİ HAKKA VEYA TAAHHÜDE DAYALI OLARAK VERİLMİŞ BORÇLARDAN YAPILAN TAHSİLATLARDIR. BORÇ VERME KAMUSAL AMAÇLARLA, BİR MALİ HAKKA VEYA TAAHHÜDE DAYALI OLARAK YAPILAN ÖDEMELERDİR. FİNANSMAN DEVLETİN, FİNANSMAN AÇIKLARINI KARŞILAMAK AMACIYLA KENDİ YÜKÜMLÜLÜKLERİ KARŞILIĞINDA YAPTIĞI ÖDEME VE TAHSİLATLARDIR. SINIFLANACAK İŞLEMLER

45 KODLAMA KRİTERLERİ SERMAYE CARİ KARŞILIKLI SERMAYE CARİ MALİ VARLIKLAR KAMUSAL AMAÇLI VERİLEN BORÇ KAMUSAL AMAÇLI GERİ ÖDEME GELİRLER TAHSİLAT DEVLETİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ DEVLETİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ FİNANSMAN GİDERLER ÖDEMELER KARŞILIKSIZ LİKİDİTE AMAÇLI

46 CARİ BÜTÇE KANUNLARI İLE BELİRLENMİŞ ASGARİ DEĞERİ AŞMAYAN MAL VE HİZMET KARŞILIKLARI. CARİ TRANSFER CARİ NİTELİKLİ MAL VE HİZMETLERİN FİNANSMANI AMACIYLA YAPILAN KARŞILIKSIZ İŞLEMLERDİR SERMAYE TRANSFERİ SERMAYE NİTELİKLİ MAL VE HİZMETLERİN FİNANSMANI AMACIYLA YAPILAN KARŞILIKSIZ İŞLEMLERDİR SERMAYE BÜTÇE KANUNLARI İLE BELİRLENMİŞ ASGARİ DEĞERİ AŞAN MAL VE HİZMET KARŞILIKLARI. BORÇ VERME / GERİ ÖDEME KAMUSAL BİR AMAÇLA VE BİR MALİ HAKKA YA DA TAAHHÜDE DAYALI OLARAK YAPILAN İŞLEMLERDİR. KİRA GELİRLERİ BORÇ FAİZİ ÖDEMELERİ VERGİ GELİRLERİ BURSLAR GAYRİMENKUL SATIŞI BİNA YAPIMI BİNA AMAÇLI BAĞIŞ DEPREM KONUTLARI KONUT KREDİLERİ KREDİ TAHSİLATLARI SINIFLAMA KRİTERLERİ

47 EKONOMİK KODLAR  EKONOMİK SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ EKONOMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE GÖRE GRUPLANMASIYLA OLUŞTURULMUŞTUR.  DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ GELİR VE PİYASA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİNİ AMAÇLAR.  ALTI HANELİ VE DÖRT DÜZEYLİ KOD GRUBUNDAN OLUŞUR.  BÜTÇE POLİTİKALARININ SEÇİCİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMASINI SAĞLAR.

48 BÜTÇELEME ANLAYIŞI  AYRILABİLEN VE İZLENMESİ ANLAMLI OLAN BÜTÜN MALİYETLER AYRI TERTİPLERDE BÜTÇELENMELİDİR.  GEÇEN YILDAN KALAN VE ÖDENEMEYEN TUTARLAR, CARİ YIL BÜTÇESİNİN İLGİLİ TERTİPLERİNDEN ÖDENECEKTİR.  RED VE İADELER İÇİN BÜTÇELERDE YENİ ÖDENEK TERTİPLERİ AÇILMAYACAK, İADESİ GEREKEN TUTARLAR GELİRLERDEN DÜŞME ŞEKLİNDE MUHASEBE SİSTEMİNDEN YAPILACAKTIR.

49 HARCAMA VE BORÇ VERMENİN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

50

51 HARCAMANIN EKONOMİK SINIFLAMASI PERSONEL GİDERLERİ BORDROYA DAYALI OLARAK KAMU PERSONELİNE YAPILAN ÖDEMELERİ. (TEDAVİ ÖDEMELERİ VE AYNİ ÖDEMELER HARİÇ) DEVLET PRİMİ GİDERLERİ DEVLETİN İŞVEREN SIFATIYLA ÖDEDİĞİ SOSYAL GÜVENLİK KATKI PAYLARI. (PERSONELDEN KESİLEN PRİMLER HARİÇ) MAL VE HİZMET ALIMLARI FATURALI OLARAK TESLİM ALINAN MAL VE HİZMET BEDELLERİ. (SABİT SERMAYE EDİNİMİ GİDERLERİ HARİÇ) FAİZ GİDERLERİ DEVLET BORÇLARINA İLİŞKİN FAİZ ÖDEMELERİ. (ÖDENEN KOMİSYON VE İHRAÇ GİDERLERİ HARİÇ) CARİ TRANSFERLER SERMAYE BİRİKİMİ HEDEFLEMEYEN KARŞILIKSIZ ÖDEMELER (DEVLET BORÇ FAİZLERİ HARİÇ) SERMAYE GİDERLERİ DEVLET MALVARLIĞINI ARTIRAN ÖDEMELERDİR. (SAVUNMA VE STOK ALIMLARI HARİÇ) SERMAYE TRANSFERLERİ BÜTÇE DIŞINA SERMAYE BİRİKİMİ AMAÇLAYAN ÖDEMELER. (KİT SERMAYE İŞTİRAKLERİ HARİÇ) BORÇ VERME BİR MALİ VARLIK KARŞILIĞINDA YAPILAN ÖDEMELERDİR. (GÖREV ZARARLARI HARİÇ) YEDEK ÖDENEKLER BÜTÇEDE ÖNGÖRÜLMEYEN HİZMET KARŞILIKLARI. (YALNIZCA MALİYE BÜTÇESİNDE YER ALIR.)

52 İKİNCİ DÜZEY EKONOMİK KODLAR

53

54 ÜÇÜNCÜ DÜZEY EKONOMİK KODLAR

55

56 DÖRDÜNCÜ DÜZEY EKONOMİK KODLAR

57

58 GELİRİN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

59 GELİR SINIFLANDIRMASI (BİRİNCİ DÜZEY)

60 GELİR SINIFLANDIRMASI (İKİNCİ DÜZEY)

61 GELİR SINIFLANDIRMASI (ÜÇÜNCÜ DÜZEY)

62 GELİRLERİN SINIFLANDIRMASI (DÖRDÜNCÜ DÜZEY)

63 FİNANSMANIN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI

64 FİNANSMAN SINIFLANDIRMASI (BİRİNCİ DÜZEY)

65 FİNANSMAN SINIFLANDIRMASI (İKİNCİ DÜZEY)

66 FİNANSMAN SINIFLANDIRMASI (ÜÇÜNCÜ DÜZEY)

67 FİNANSMANIN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI DÖRDÜNCÜ DÜZEY

68 BÜTÇE HAZIRLAMA UYGULAMA SÜRECİ

69 BÜTÇE HAZIRLAMA DÜZEYİ BÜTÇE, TÜM SINIFLANDIRMALARDA KULLANILAN KODLARIN EN DETAYLI DÜZEYİNDE HAZIRLANACAK VE MALİYE BAKANLIĞI İLE KURUMLAR ARASINDA YAPILAN BÜTÇE GÖRÜŞMELERİNDE DE BU DETAYDA ÇALIŞILACAKTIR.

70 BÜTÇE HAZIRLAMA DÜZEYİ - ÖRNEK

71 OYLAMA DÜZEYİ BÜTÇE, GEREK PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNDA GEREKSE GENEL KURULDA FONKSİYONEL SINIFLANDIRMANIN BİRİNCİ DÜZEYİNDE OYLANACAKTIR.

72 OYLAMA DÜZEYİ – ÖRNEK

73 BÜTÇENİN KANUNLAŞMA VE UYGULANMA DÜZEYİ BÜTÇE; KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN HER DÖRT DÜZEYİNİ, FONKSİYONEL SINIFLANDIRMANIN DÖRT DÜZEYİNİ, FİNANSMAN TİPİ SINIFLANDIRMAYI, EKONOMİK SINIFLANDIRMANIN İLK İKİ DÜZEYİNİ. İÇERECEK ŞEKİLDE KANUNLAŞACAK VE UYGULANACAKTIR.

74 KANUNLAŞMA – UYGULAMA DÜZEYİ (ÖRNEK)

75 HARCAMANIN GİDER KAYDI DÜZEYİ HARCAMALARIN GİDER KAYDI, BÜTÇENİN HAZIRLANMASINDA OLDUĞU GİBİ AYRINTI DÜZEYİNDE İZLENECEKTİR.

76 KULLANILACAK BELGE ÖRNEKLERİ

77

78 ÖDENEK TEKLİF ÖRNEĞİ (İCMAL)

79 ÖDENEK TEKLİF ÖRNEĞİ (DETAY)

80 ÖDENEK TEKLİF ÖRNEĞİ (KANUN)

81 ÖDEME EMRİ ÖRNEĞİ

82

83 UYGULAMA ÇALIŞMALARI

84 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASINDAN BEKLENTİLERİMİZ  BÜTÇE POLİTİKASININ ESNEKLİĞİNİ VE SEÇİCİLİĞİNİ ARTIRMAK.  BÜTÇE HAZIRLIĞINI, UYGULAMASINI UYGULAMA SONUÇLARINI DAHA AYRINTILI VE SİSTEMATİK OLARAK PLANLAMAK İZLEMEK VE DEĞERLENDİRMEK.  KAMU KURUMLARININ; YÜRÜTTÜKLERİ HİZMETLERİ, FİNANS KAYNAKLARINI VE MALİYETLERİNİ İZLEMEK

85 UYGULAMA AŞAMASINDA BEKLENEN PROBLEMLER  YENİ KODLAMANIN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILACAK EN ÖNEMLİ DÖRT PROBLEM; MEVCUT BÜTÇELEME VE BÜTÇE UYGULAMA ANLAYIŞININ DEĞİŞTİRİLMESİ, YENİ UYGULAMANIN GEREKTİRDİĞİ EĞİTİM, OTOMASYON SİSTEMİNİN KURULMASI, KULLANILACAK YAZILIMIN GELİŞTİRİLMESİDİR.

86 UYGULAMA TAKVİMİ  2005 MALİ YILI : EĞİTİM KAPSAMINDAKİ KURULUŞLARDA PARALEL UYGULAMA.  2006 MALİ YILI : UYGULAMA  2007 MALİ YILI : DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİNİN KAPSAMA ALINMASI.


"BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI www.bumko.gov.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları