Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ANALİTİK BÜTÇE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ANALİTİK BÜTÇE."— Sunum transkripti:

1 ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ANALİTİK BÜTÇE

2 BÜTÇE 5018 SAYILI KANUNDA BÜTÇE: BELİRLİ BİR DÖNEMDEKİ GELİR VE GİDER TAHMİNLERİ İLE BUNLARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLARI GÖSTEREN VE USULÜNE UYGUN OLARAK YÜRÜRLÜĞE KONULAN BELGE,

3 BÜTÇE TÜRLERİ GENEL YÖNETİM SOS. GÜV. KUR BÜTÇESİ MAHALLİ İDARELER BÜTÇESİ GENEL BÜTÇE ÖZEL BÜTÇE DÜZ. VE DEN K. B BELEDİYE BÜTÇESİ İL ÖZEL İD. BÜT. MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇESİ MAH. İD. BİRLİK B.

4 BÜTÇE KODLAMASI NEDİR ? DEVLET FAALİYETLERİNİN ; - KURUMSAL, - FONKSİYONEL, - EKONOMİK SINIFLANDIRMASIDIR.

5 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASININ YAPISI  HARCAMA VE BORÇ VERMENİN KODLAMASI * KURUMSAL KODLAMA * FONKSİYONEL KODLAMA * FİNANSMAN TİPİ KODLAMA * EKONOMİK KODLAMA  GELİRİN KODLAMASI  AÇIK/FAZLANIN FİNANSMAN KODLAMASI

6 ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMA SİSTEMATİĞİ  KURUMSAL SINIFLANDIRMADA, BÜTÇE SİSTEMİ İÇİNDE YERALAN İDARİ YAPI TEMEL ALINMIŞTIR.  FONKSİYONEL VE EKONOMİK SINIFLANDIRMADA; GFS STANDARTLARI BENİMSENMİŞTİR.( GFS, EKONOMİK ANALİZ YAPMAK AMACIYLA DEVLETİN NAKİT ALINDILARINI VE ÖDEMELERİNİ (MUAMELELERİNİ) KAYIT EDEN ULUSLARARASI KABUL EDİLMİŞ BİR SİSTEMDİR.  FİNANSMAN TİPİ SINIFLANDIRMA İSE, MALİ MEVZUATIMIZ GEREĞİ GELİŞTİRİLMİŞTİR.

7 BÜTÇE KODLARININ GENEL GÖRÜNÜMÜ (TERTİP)

8 KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN TEMELLERİ  KURUMSAL SINIFLANDIRMA, SİYASİ VE İDARİ SORUMLULUĞUN BELİRLENMESİNİ VE PERFORMANS SORUMLULARININ TESBİTİNİ HEDEFLEMEKTEDİR.  AYNI ANAYASAL OTORİTEYE TAHSİS EDİLEN KAYNAKLARIN AYNI KODDA YER ALMASI BENİMSENMİŞ OLUP, BÜTÇE TÜRLERİ İTİBARIYLA GRUPLANDIRMA BUNUN İSTİSNASIDIR.  SİYASİ YA DA BÜROKRATİK OLARAK YÖNETİM YETKİSİ KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN TEMEL KRİTERİ KABUL EDİLMİŞTİR.

9  DÖRT DÜZEYLİ VE SEKİZ HANELİ BİR KODLAMA BENİMSENMİŞTİR.  BİRİNCİ DÜZEY, BAKANLIKLAR İLE ANAYASAL OLARAK EŞDEĞER KURUMLARI VE BÜTÇE TÜRLERİNİ BELİRLEMEKTEDİR.  İKİNCİ DÜZEY, BİRİNCİ DÜZEYDE TANIMLANAN YÖNETİCİLERE KARŞI DOĞRUDAN SORUMLU BİRİMLER İLE BÜTÇE TÜRLERİ KAPSAMINDA YER ALAN KURUMLARI İFADE ETMEKTEDİR.  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR, ANA HİZMET BİRİMLERİ GİBİ İKİNCİ DÜZEYE BAĞLI BİRİMLERİ KAPSAR.  DÖRDÜNCÜ DÜZEY KODLAR, DESTEK VE LOJİSTİK BİRİMLERİ İLE POLİTİKALARI UYGULAYAN BİRİMLERİ TANIMLAR. KURUMSAL SINIFLANDIRMANIN GENEL AÇIKLAMALARI

10 FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA  FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETİNİN TÜRÜNÜ GÖSTERMEK ÜZERE TASARLANMIŞTIR.  DÖRT DÜZEYLİ VE ALTI HANELİ KOD GRUBUNDAN OLUŞMAKTADIR.  BİRİNCİ DÜZEY, DEVLET FAALİYETLERİNİ 10 ANA FONKSİYONA AYIRMAKTADIR.(FASIL ve BÖLÜM)  ANA FONKSİYONLAR, İKİNCİ DÜZEYDE PROGRAMLARA BÖLÜNMEKTEDİR.(KESİM)  ÜÇÜNCÜ DÜZEY KODLAR İSE NİHAİ HİZMETLERİ GÖSTERMEKTEDİR.(MADDE)  DÖRDÜNCÜ DÜZEY AÇILARAK MUHTEMEL İHTİYAÇLAR İÇİN BOŞ BIRAKILMIŞTIR.

11 GENEL KAMU HİZMETLERİ YASAMA, DIŞİŞLERİ, DIŞ EKONOMİK YARDIMLAR, GENEL HİZMETLER, BORÇ YÖNETİMİ, TEMEL ARAŞTIRMALAR. SAVUNMA HİZMETLERİ ASKERİ VE SİVİL SAVUNMA İDARESİ İLE DIŞ ASKERİ YARDIMLAR. (HASTANELER VE OKULLAR HARİÇ) KAMU DÜZENİ VE GÜVENLİK ASAYİŞ, İTFAİYE, YARGI, CEZAEVİ HİZMETLERİ. (HASTANELER, OKULLAR VE SİVİL SAVUNMA HARİÇ) EKONOMİK İŞLER VE HİZM. TİCARİ VE SINAİ FAALİYETLERİN DÜZENLENMESİ VE SÜRDÜRÜLMESİNE İLİŞKİN KAMU HİZMETLERİ. ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ ATIK YÖNETİMİ, KİRLİLİĞİN AZALTILMASI VE DOĞAL ORTAMIN KORUNMASI. İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZ. KİŞİ VE AİLELERİN İSKANI İLE TEMEL İHTİYAÇLARA YÖNELİK HİZMETLER. (OTOYOLLAR VE SULAMA SİSTEMLERİ HARİÇ) SAĞLIK HİZMETLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL SAĞLIK HİZMETLERİ VE YAYGIN SAĞLIK EĞİTİMİ. (ASKERİ SAHRA HASTANELERİ HARİÇ) DİNLENME KÜLTÜR VE DİN HİZMETLERİ BİREYSEL VE TOPLUMSAL MORAL HİZMETLERİ. (GENEL NİTELİKLİ EĞİTİM PROGRAMLARI HARİÇ) EĞİTİM HİZMETLERİ ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİM HİZMETLERİ. (HİZMET İÇİ EĞİTİM HARİÇ.) SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ GENEL OLARAK SOSYAL GÜVENLİK HİZMETLERİ İLE SOSYAL YARDIM PROĞRAMLARI (AİLE PLANLAMASI HARİÇ.) HARCAMANIN FONKSİYONEL SINIFLAMASI

12 CARİ BÜTÇE KANUNLARI İLE BELİRLENMİŞ ASGARİ DEĞERİ AŞMAYAN MAL VE HİZMET KARŞILIKLARI. CARİ TRANSFER CARİ NİTELİKLİ MAL VE HİZMETLERİN FİNANSMANI AMACIYLA YAPILAN KARŞILIKSIZ İŞLEMLERDİR SERMAYE TRANSFERİ SERMAYE NİTELİKLİ MAL VE HİZMETLERİN FİNANSMANI AMACIYLA YAPILAN KARŞILIKSIZ İŞLEMLERDİR SERMAYE BÜTÇE KANUNLARI İLE BELİRLENMİŞ ASGARİ DEĞERİ AŞAN MAL VE HİZMET KARŞILIKLARI. BORÇ VERME / GERİ ÖDEME KAMUSAL BİR AMAÇLA VE BİR MALİ HAKKA YA DA TAAHHÜDE DAYALI OLARAK YAPILAN İŞLEMLERDİR. KİRA GELİRLERİ BORÇ FAİZİ ÖDEMELERİ VERGİ GELİRLERİ BURSLAR GAYRİMENKUL SATIŞI BİNA YAPIMI BİNA AMAÇLI BAĞIŞ DEPREM KONUTLARI KONUT KREDİLERİ KREDİ TAHSİLATLARI SINIFLAMA KRİTERLERİ

13 EKONOMİK KODLAR  EKONOMİK SINIFLANDIRMA DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ EKONOMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE GÖRE GRUPLANMASIYLA OLUŞTURULMUŞTUR.  DEVLET FAALİYETLERİNİN, MİLLİ GELİR VE PİYASA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ÖLÇÜLMESİNİ AMAÇLAR.  ALTI HANELİ VE DÖRT DÜZEYLİ KOD GRUBUNDAN OLUŞUR.  BÜTÇE POLİTİKALARININ SEÇİCİ BİR ŞEKİLDE UYGULAMASINI SAĞLAR.

14

15 HARCAMANIN EKONOMİK SINIFLAMASI PERSONEL GİDERLERİ BORDROYA DAYALI OLARAK KAMU PERSONELİNE YAPILAN ÖDEMELERİ. (TEDAVİ ÖDEMELERİ VE AYNİ ÖDEMELER HARİÇ) DEVLET PRİMİ GİDERLERİ DEVLETİN İŞVEREN SIFATIYLA ÖDEDİĞİ SOSYAL GÜVENLİK KATKI PAYLARI. (PERSONELDEN KESİLEN PRİMLER HARİÇ) MAL VE HİZMET ALIMLARI FATURALI OLARAK TESLİM ALINAN MAL VE HİZMET BEDELLERİ. (SABİT SERMAYE EDİNİMİ GİDERLERİ HARİÇ) FAİZ GİDERLERİ DEVLET BORÇLARINA İLİŞKİN FAİZ ÖDEMELERİ. (ÖDENEN KOMİSYON VE İHRAÇ GİDERLERİ HARİÇ) CARİ TRANSFERLER SERMAYE BİRİKİMİ HEDEFLEMEYEN KARŞILIKSIZ ÖDEMELER (DEVLET BORÇ FAİZLERİ HARİÇ) SERMAYE GİDERLERİ DEVLET MALVARLIĞINI ARTIRAN ÖDEMELERDİR. (SAVUNMA VE STOK ALIMLARI HARİÇ) SERMAYE TRANSFERLERİ BÜTÇE DIŞINA SERMAYE BİRİKİMİ AMAÇLAYAN ÖDEMELER. (KİT SERMAYE İŞTİRAKLERİ HARİÇ) BORÇ VERME BİR MALİ VARLIK KARŞILIĞINDA YAPILAN ÖDEMELERDİR. (GÖREV ZARARLARI HARİÇ) YEDEK ÖDENEKLER BÜTÇEDE ÖNGÖRÜLMEYEN HİZMET KARŞILIKLARI. (YALNIZCA MALİYE BÜTÇESİNDE YER ALIR.)

16 BÜTÇELEME ANLAYIŞI  AYRILABİLEN VE İZLENMESİ ANLAMLI OLAN BÜTÜN MALİYETLER AYRI TERTİPLERDE BÜTÇELENMELİDİR.  GEÇEN YILDAN KALAN VE ÖDENEMEYEN TUTARLAR, CARİ YIL BÜTÇESİNİN İLGİLİ TERTİPLERİNDEN ÖDENECEKTİR.  RED VE İADELER İÇİN BÜTÇELERDE YENİ ÖDENEK TERTİPLERİ AÇILMAYACAK, İADESİ GEREKEN TUTARLAR GELİRLERDEN DÜŞME ŞEKLİNDE MUHASEBE SİSTEMİNDEN YAPILACAKTIR.

17 BÜTÇE İLE İLGİLİ TANIMLAR  Ayrıntılı Finansman Programı (AFP): 5018 sayılı Kanuna ekli (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan idareler tarafından kullanılan ve içeriğinde giderin (ekonomik sınıflandırmanın ikinci düzeyinde), gelirin ve net finansmanın aylar itibariyle gerçekleşme hedefini gösteren programı,  Bloke ödenek: Bütçe ödeneklerinin AHP, AFP veya revize işlemleriyle aylara dağıtılmayan kısmını,  Revize işlemi: AHP (İcmal) ve AFP’nin gelir, gider ile net finansman programında, yıl içinde yapılacak her türlü değişiklik işlemini,

18 Serbest bırakma işlemi: AHP ve AFP yürürlüğe girmeden önceki dönemde ve aylık harcamalarla ilgili genelgelerle düzenlenen harcama izinlerinin yetersiz kaldığı durumlarda ödenek kullanımına izin veren işlemi, Aktarma: Belli bir tertibe tahsis edilmiş olan ödeneğin, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, yılı bütçe kanunu ve diğer kanun hükümlerine dayanılarak, bir tertipten düşülüp başka bir tertibe eklenmesi işlemini, Gelirli ödenek kaydı: 5565 sayılı Kanunun 11 inci maddesinin 4 üncü fıkrası gereğince kaydedilecek gelirler ile bağış ve yardım karşılığı olarak kaydedilmiş olan gelirlerin, bütçe ile ilişkisinin kurulması ve kullanımına imkan sağlanması amacıyla mevcut veya yeni açılacak tertiplere yapılan ödenek kaydı işlemlerini, Gelir fazlası karşılığı ödenek kaydı: Özel bütçeli idareler ile düzenleyici ve denetleyici kurumların (B) işaretli cetvellerinde öngörülmeyen veya belirtilen tahmini tutarların üzerinde gerçekleşen gelirler karşılığı olarak mevcut veya yeni açılacak tertiplere yapılacak ödenek kaydı işlemlerini,

19 Likit karşılığı ödenek kaydı: 5565 sayılı Kanunun 11 inci maddesinin üçüncü fıkrasına göre (veya diğer mevzuatta yer alan benzeri hükümlere göre), özel bütçeli idareler ile düzenleyici ve denetleyici kurumların (F) işaretli cetvellerinde belirtilen, ödenekleştirilmeyen finansman karşılıkları ile gerçekleşen finansman fazlaları karşılığı olarak mevcut veya yeni açılacak tertibe yapılacak ödenek kaydı işlemini Ödenek devri: Genel bütçeli idarelerde harcanmayan kısmının ertesi yıla devredeceği ilgili kanunlarla hüküm altına alınmış olan her türlü ödeneğin, bütçe ile ilişkisinin kurulması ve kullanımına imkan sağlanması amacıyla mevcut veya yeni açılacak bir tertibe eklenmesi işlemini, Ödenek iptali: Muhtelif kanunlarla verilmiş olan yetkilere istinaden, Maliye Bakanlığınca bütçe ödeneklerinin iptal edilmesi işlemini, İptal işlemi: Yapılmış olan bütçe işlemini ortadan kaldıran işlemi, ifade etmektedir.

20 BAĞLI CETVELLER  Kanuna bağlı cetveller aşağıda gösterilmiştir:  a) Bu Kanunun 1 inci maddesi ile verilen ödeneklerin dağılımı (A).  b) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından ilgili mevzuata göre tahsiline devam olunacak gelirler (B).  c) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelirlerine dayanak teşkil eden temel hükümler (C).  ç) Bazı ödeneklerin kullanımına ve harcamalara ilişkin esaslar (E).

21 BAĞLI CETVELLER-2  d) 5018 sayılı Kanuna ekli (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan idare ve kurumların nakit imkânları ile bu imkânlardan harcanması öngörülen tutarlar (F).  e) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarları (H).  f) Çeşitli kanunlara göre bütçe kanununda gösterilmesi gereken parasal sınırlar (İ).  g) Ek ders, konferans ve fazla çalışma ücretleri ile diğer ücret ödemelerinin tutarları (K). 

22 BAĞLI CETVELLER-3  ğ) 11/8/1982 tarihli ve 2698 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununun 3 üncü maddesi gereğince Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yönetilen okul pansiyonlarının öğrencilerinden alınacak pansiyon ücretleri (M).  h) 7/6/1939 tarihli ve 3634 sayılı Milli Müdafaa Mükellefiyeti Kanunu uyarınca milli müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak hayvanların alım değerleri (O).  ı) 3634 sayılı Kanun uyarınca milli müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak motorlu taşıtların ortalama alım değerleri ile günlük kira bedelleri (P).

23 BAĞLI CETELLER-4  i) 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin yıl içinde edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanılacağı ve kaynağı ile 5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa tabi kurumların yıl içinde satın alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri (T).  j) Kanunlar ve kararnamelerle bağlanmış vatani hizmet aylıkları (V).

24 Ödenek aktarmaları 5018 S.K-MADDE 21.- Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçeleri arasındaki ödenek aktarmaları kanunla yapılır. Ancak, merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin yılı bütçe kanununda farklı bir oran belirlenmedikçe yüzde beşine kadar bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu şekilde yapılan aktarmalar, yedi gün içinde Maliye Bakanlığına bildirilir.%20 üzerindeki her aktarmada Maliye Bakanlığı yetkilidir /2 Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin yüzde 20'sine kadar kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu idarelerin yüzde 20'yi geçen diğer her türlü kurum içi aktarmalarını yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun olarak 2011 Yılı Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projeler arasında aktarma yapılması halinde bu aktarmanın gerektirdiği tertipler arası ödenek aktarması işlemleri 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan sınırlamalara tâbi olmaksızın bu fıkra hükümlerine göre yapılır. Söz konusu işlemlerle sınırlı olmak üzere bu fıkrada yer alan yüzde 20 oranı yüzde 100 olarak uygulanır.

25 Personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere aktarma yapılamaz. İdarelerin, "03- Mal ve Hizmet Alım Giderleri" ve "05- Cari Transferler" ekonomik kodlarında yer alan cari nitelikli ödenekler ile "06- Sermaye Giderleri" ve "07- Sermaye Transferleri" ekonomik kodlarında yer alan sermaye nitelikli ödenekler arasında aktarma yapmamaları esastır. - Her türlü ilave ödenek ihtiyacı, öncelikle idarenin tasarrufu mümkün olan tertiplerinden aktarma yapılmak suretiyle karşılanacaktır. - Aktarma işleminin yapılabilmesi için aktarılacak ödeneğin, işlemin yapıldığı tarih itibariyle kullanılabilir (serbest, ödenek gönderme belgesine bağlanmamış, ön ödeme yapılmamış) durumda olması gerekmektedir.

26 Yükseköğretim kurumları ile ilgili işlemler 6091-MADDE 11 − (1) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bütçesinin (Öğretim Üyesi Yetiştirme Projesi) tertibinde yer alan ödenek, bu proje kapsamında lisansüstü eğitim veren yükseköğretim kurumlarına, mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere, görevlendirilen öğrencilerin sayıları ve öğrenim alanları dikkate alınarak tahakkuk ettirilmek suretiyle ödenir. Ödenen bu tutar karşılığını bir yandan ilgili yükseköğretim kurumunun (B) işaretli cetveline öz gelir, diğer yandan (A) işaretli cetveline ödenek kaydetmeye ilgili yükseköğretim kurumu yetkilidir. (2) 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 43 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi, 46 ncı, 58 inci, ek 25 inci, ek 26 ncı ve ek 27 nci maddeleri ile 19/11/1992 tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca tahsil edilen tutarlar ve diğer gelirler, yükseköğretim kurumları bütçelerine özel gelir ve özel ödenek olarak kaydedilmez.

27 Tahsil edilen bu tutar ve gelirler, ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine öz gelir olarak kaydedilir. Kaydedilen bu tutarlar karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine konulan ödenekler, gelir gerçekleşmelerine göre kullandırılır. (B) işaretli cetvelde gelir kodları itibarıyla tahmin edilen gelirleri aşan öz gelir tahsilatları karşılığı kadar (A) işaretli cetveline ödenek eklemeye Maliye Bakanlığınca belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde yükseköğretim kurumları yetkilidir. (3) Öz gelir karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu bütçesinin (A) işaretli cetvelinde fonksiyonel sınıflandırmanın dördüncü düzeyinde tertiplenen ödenekler arasında ( Eğitime yardımcı hizmetler fonksiyonu altında öz gelir karşılığı tefrik edilen ödenekler arasında yapılacak aktarmalar hariç) aktarma yapılamaz.

28 (4) Yükseköğretim kurumları, bütçelerinin "Üst yönetim, akademik ve idari birimler" kurumsal kodu altında tefrik edilen ödeneklerini, ihtiyaçlarında kullanılmak üzere ilgili birimlere, Ödenek Gönderme Belgesi düzenlemek suretiyle gönderirler. Ödenek Gönderme Belgesi ile ödenek gönderilen birimler harcama birimi, kendisine ödenek gönderilen birimin en üst yöneticisi ise harcama yetkilisidir. Bütçe ödeneklerinin gönderilmesi, kullanılması ve bütçe işlemlerine ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanı yetkilidir. (5) Yıl içinde eklenen sermaye ödenekleri, 2011 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına göre yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir.

29 /(3) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin, yatırım programında ödenekleri toplu olarak verilmiş yıllık projelerinden makine-teçhizat, büyük onarım, idame -yenileme, tamamlama ile bilgisayar yazılımı ve donanımı projelerinin detay programları ile alt harcama kalemleri itibarıyla tadat edilen ve edilmeyen toplulaştırılmış projelerinin alt harcama kalemleriyle ilgili işlemlerde 2011 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esasları uygulanır. (4) 2011 Yılı Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yıl içinde yapılması zorunlu değişiklikler için 2011 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan usullere uyulur.

30 Yükseköğretim kurumlarında rektörlük altındaki “Özel Kalem”de; rektör, rektör yardımcıları ve üniversite senatosunun maliyetleri ile araştırma projeleri; genel sekreterlik altındaki “Özel Kalem”de ise, genel sekreter, genel sekreter yardımcıları ile genel idare kurulu maliyetleri izlenecektir.. Yükseköğretim kurumlarında, öğrenci yemeğine ilişkin ödenekler Sağlık Kültür Spor Dairesi Başkanlığı altında ( ) ekonomik kodunda, toplu projelerden; - Gayrimenkul sermaye üretim giderleri ve büyük onarımları, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı altında, - Makine-teçhizat ve bilgisayar alımı ile büyük onarımlar ise, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı veya ilgili diğer yardımcı birimler altında, izlenecektir. Diğer projeler ise ilgili biriminde ve fonksiyonuna göre ayrı ayrı izlenecektir.

31 Yükseköğretim kurumlarında ilgili mevzuatına göre belli amaçlarla kullanılması öngörülen öz gelirler ile bunlara ilişkin giderlerin bütçelenmesinde aşağıdaki esaslara uyulacaktır: sayılı Kanunun 7 nci maddesi gereğince elde edilen ikinci öğretim gelirleri “( ) İkinci öğretimden elde edilen gelirler” gelir kodunda, A cetvelinde giderin yapılacağı ilgili biriminde ve “( ) İkinci öğretim gelirleri ile yürütülecek hizmetler” fonksiyonunda (Sağlık Kültür ve Spor Dairesi’nde kullanılacak paya bu fonksiyon altında yer verilmeyecektir.), sayılı Kanunun ek 26 ncı maddesi gereğince elde edilen gelirler “( ) Yaz okulu gelirleri”gelir kodunda, A cetvelinde giderin yapılacağı ilgili biriminde ve “( ) Yaz okulu gelirleri ile yürütülecek hizmetler” fonksiyonunda, sayılı Kanunun ek 27 nci maddesi gereğince elde edilen gelirler “( ) Tezsiz yüksek lisans gelirleri” gelir kodunda, A cetvelinde giderin yapılacağı ilgili biriminde ve “( ) Tezsiz yüksek lisans gelirleri ile yürütülecek hizmetler” fonksiyonunda,

32 Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı kurumsal kodu altında; - Öğrencilere ilişkin giderleri hariç Başkanlığın faaliyetlerinin yürütülmesi bakımından zorunlu olan giderler fonksiyonunda, - Öğrencilerin beslenmesine ilişkin giderler fonksiyonunda, - Öğrencilerin barınmasına ilişkin giderler fonksiyonunda, - Öğrencilerin sağlığına ilişkin giderler fonksiyonunda, - Öğrencilerin kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin giderler fonksiyonunda, - Diğer giderler, fonksiyonunda, ilgili ekonomik kodunda tertiplenecektir. Sosyal tesislerin tümü yukarıda belirtilen ilkeler çerçevesinde Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı altında tertiplenecektir. Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının gelirlerinden karşılanacak olan yükseköğretim kurumunun diğer birimlerinin cari giderleri, Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı altında ( ) fonksiyonunda ve ilgili ekonomik kodunda tertiplenecektir.

33 Resmi taşıtlar: /(1) Bu Kanuna bağlı (T) işaretli cetvelde yer alan taşıtlar, ancak çok acil ve zorunlu hallere münhasır olmak kaydıyla ilgili bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile edinilebilir. (2) Vakıf, dernek, sandık, banka, birlik, firma, şahıs ve benzeri kuruluş veya kişilere ait olup 237 sayılı Kanun kapsamında bulunan kurumlar ile özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşlarınca kullanılan taşıtların giderleri için (güvenlik hizmetlerinde kullanılan taşıtlar hariç) kurum bütçelerinden hiçbir şekilde ödeme yapılamaz. Kamu idarelerince işletilen sosyal tesisler: /(1) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu tesislerin işletilmesinden elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde, merkezi yönetim bütçesi ile döner sermaye ve fonlardan ücret ödenmek üzere 2011 yılında ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.

34 Belirlenmiş asgari değeri aşmayan ve normal ömrü bir yıl ya da bir yıldan az olan mal ve hizmet alım giderleri ile faiz giderleri cari giderlerdir. Ekonomik sınıflandırmada, her bir alım için; - Menkul mal alımlarında 17 bin Türk Lirasına kadar, - Gayrimaddi hak alımında 13 bin Türk Lirasına kadar, - Menkul malların bakım ve onarımlarında 17 bin Türk Lirasına kadar, -Gayrimenkullerin bakım ve onarımlarında 40 bin Türk Lirasına kadar olan ödenekler cari harcamadır. (03)Mal ve Hizmet Alımı Giderleri tertibinden ödenir. Sermaye giderleri, bütçe kanunları ile belirlenmiş asgari değeri aşan ve normal ömrü bir yıldan fazla olan mal ve hizmet alımları ile sabit sermaye edinimleri ve gayri maddi aktiflerin edinimi için yapılan ödemelerdir.


"ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ANALİTİK BÜTÇE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları