Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Terörle Mücadelede İnsansız Hava Araçlarının Kullanılması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Terörle Mücadelede İnsansız Hava Araçlarının Kullanılması"— Sunum transkripti:

1 Terörle Mücadelede İnsansız Hava Araçlarının Kullanılması

2 TAKDİM PLANI Terörle Mücadele İnsansız Hava Araçları
Alan Hakimiyeti Konsepti ve Haber Almanın Önemi İnsansız Hava Araçları Nitelikleri Tarihi Faydaları Kullanımları Türkiye’nin Terörle Mücadele Tecrübesine Yönelik Öneriler

3 Terörle Mücadele Terörle Mücadelede Boyutlar
Küresel ve Bölgesel Hamleler Siyasi Restorasyonlar İktisadi Açılımlar Kültürel Atılımlar Güvenlik Boyutu – Teröristle mücadele Alan Hâkimiyeti Stratejisi Özel kuvvet ve komando unsurlarının bölgede üslenmesi / taarruzu esas alan dinamik çalışmalar İnsan odaklı hakimiyetten Teknoloji merkezli hakimiyete Anlık istihbarata ve teknolojiye dayalı operasyonlar

4 Terörle Mücadele Alan hakimiyeti tesis edilirken
teröristle mücadelede askeri ve teknik imkânlardan istifade edilerek etkin bir haber alma sağlanmasında İnsansız Hava Araçlarının kullanılması

5 İnsansız Hava Araçları
Tanımı En basit tabirle içinde insan olmayan, uzaktan kumanda ile yönlendirilebilen veya otonom olarak kendisini yönlendiren veyahut ikisi bir arada işleyebilen, faydalı yükleri ana gövdesine yüklenip çıkarılabilen, görev sonu geri dönerek iniş yapabilen araçlardır.

6 İnsansız Hava Araçları
Tarihi Gelişimi 20. yüzyılın başlarına kadar götürülmektedir. Gerçek zamanlı veri aktarımı ölçüt alındığında bugünkülere benzer ilk örnek 1970’li yıllarda İsrail tarafından üretilmiştir. İsrail, Arap-İsrail savaşlarında aldatma amacıyla da bu araçlardan istifade etmiştir.

7 İnsansız Hava Araçları
Nitelikleri Temel mekanizmaları, görüntüleme sistemi ve radar sss

8 İnsansız Hava Araçları
Sistemler bütünü olarak İHA’nın bileşenleri: Hava aracı Yer kontrol istasyonu Veri terminali

9 İnsansız Hava Araçları
Dolayısıyla İHA’lar, birden fazla bileşenin uyumlu ve eşgüdümlü çalışmasını gerektiren sistemlerdir. Hava aracı platformu bu mimarinin odağındadır ancak sağlıklı çalışması için diğer unsurların tam ve etkin desteğine ihtiyaç duymaktadır.

10 İnsansız Hava Araçları
İHA’lardaki esas süreç, araçların uçurulması ve görüntü elde edilmesi kadar verilerin aktarımı, değerlendirilmesi ve ihtiyaçları karşılanması olarak düşünülebilir. Bir başka ifade ile bilgiyi diğer bilgilerle birleştirmek, ortak bir taktik ve stratejik resim elde etmek, bu resmin ilgili kısmını ilgili unsurlara en hızlı şekilde iletmek ve unsurların hızlı bir şekilde eyleme geçmesi ile arzulanan başarı mümkün olabilecektir.

11 İnsansız Hava Araçları
Faydalı yük, uçağın çıplak gövdesinin taşıyabileceği görev sistemlerinin azami ağırlığı olarak belirtilebilir. Buna göre görüntüleme sistemi ve radar, füze ve bombalar, elektronik sinyal yakalayıcı ve karıştırıcı, uydu haberleşme sistemi gibi faydalı yüklerden bahsedilebilir.

12 İnsansız Hava Araçları
Sınıflandırma sınıflandırmaların başlıcaları şu şekilde özetlenebilir: Havada Kalış Süresine Göre: Uzun: 24 saatten fazla Orta: 5 ila 24 saat arası Kısa: 5 saatten az Görev Yapılan İrtifaya Göre: Yüksek: 10,000 m’den yukarı irtifalar HALE Orta: 1000 m ila 10,000 m arası irtifalar MALE Alçak: 1000 m’ye kadar

13 İnsansız Hava Araçları
Göreve Göre: İstihbarat, Gözetleme, Keşif (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance; ISR) Muharebe (İnsansız Muharip Hava Aracı; İMHA) Ağırlığa Göre: İmkan ve Kabiliyetlere Göre: Stratejik Taktik Operatif

14 İnsansız Hava Araçları
Sıralanan sınıflandırma kriterleri ve kapsam ve sınırları kesin sınırlarla ayrılmadığı gibi başka özelliklere göre de İHA sınıflandırmaları yapılabilir. Şüphesiz ki bu kategorilerin içerikleri, kullanıcı ve/veya geliştirici ülkenin ihtiyaçları ile doğrudan ilişkilidir.

15 İnsansız Hava Araçları
Faydaları / Avantajları Zaiyat maliyeti düşük. Gerek insan kaybı, gerek pilot ve uçak kaybı açısından insanlı araçlara göre kesin bir üstünlük sahibidir. Fark edilebilme ve vurulma ihtimali daha düşüktür. İnsanlı araçlardaki gibi insana bağlı yorgunluk ya da çalışma saati gibi sınırlara sahip değildir.

16 İnsansız Hava Araçları
Keskin manevra ve riskli hareketler yapması daha elverişli görülmektedir. İnsanlı araçların sahip olması gereken sıcaklık, basınç gibi ayarlamaları yapan hiçbir yaşamsal sistem insansız araçta bulunmaz. Dolayısıyla büyüklüğü ve maliyeti daha düşüktür.

17 İnsansız Hava Araçları
Kullanımları Amerikalılar Irak’ta IED’lere karşı ve Afganistan’da İsrail, Filistin’de 2004’te suikast ve 2006’da Lübnan’da ve 2008’de Gazze’de Hindistan-Pakistan sınırında Gürcistan Osetya’da ABD, Arizona’da Meksika sınırında

18 Türkiye’nin Terör Tecrübesi ve İHA’LAR
Hava, kara ve deniz unsurları artık harekât icra etmek için anlık istihbarat bilgisine ihtiyaç duymaktadırlar. Tehditlerin nitelik ve nicelikleri neredeyse anlık ölçekte değişmektedir. Kırsal alanda faaliyet gösteren terör örgütü ile mücadele için de anlık istihbarat oldukça önemli görülmektedir.

19 Türkiye’nin Terör Tecrübesi ve İHA’LAR
Alan hakimiyeti stratejisi Bölgede üslenme ve üslerin korunması Dinamik ve taarruz odaklı hareket esnasında pusu ve sair saldırı planlarından haberdar olunması Elektrik ile etkisiz kılma Helikopter ya da uçaklara İHA’lar entegre edilmesi suretiyle kontrol istasyonunun İHA ile beraber hareket edebilmesi – yeni bir konsept olabilir.

20 Muhabbetlerimi sunar, Teşekkür ederim

21 Türk Yapımı İHA’lar

22 Türk Yapımı İHA’lar

23 Türk Yapımı İHA’lar

24 Türk Yapımı İHA’lar


"Terörle Mücadelede İnsansız Hava Araçlarının Kullanılması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları