Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN."— Sunum transkripti:

1 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN VERİLMESİNDE UYGULANAN USULLER l KÖO İHALELERİNİN VERİLMESİNDE UYGULANAN USULLER "İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör Ortaklıkları" Ankara, Mart 2008 "İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör Ortaklıkları" Ankara, Mart 2008 Yves Allain France

2 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ NASIL VERİLİR? YAPIM İŞLERİ İMTİYAZLARI İÇME SUYU, ENERJİ, ULAŞTIRMA, POSTA HİZMETLERİ DIŞINDAKİ DİĞER SEKTÖRLER > €2004/18/EC SAYILI DİREKTİF < €AT ANTLAŞMASI C-324/98 TELAUSTRIA SAYILI DAVADA ADALET DİVANI TARAFINDAN BELİRTİLEN İLKELER İÇME SUYU, ENERJİ, ULAŞTIRMA, POSTA HİZMETLERİ HİZMET İMTİYAZLARI HER TÜR SEKTÖR

3 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU 2004/18/EC SAYILI DİREKTİFTE NELER BELİRTİLMEKTE? l 36(2) - (8) MADDESİNDE BELİRTİLEN İLAN YAYINLAMA ZORUNLULUĞU VE VII C SAYILI EKTE TANIMLANAN STANDART FORM l EN AZ 52 GÜNLÜK SÜREYE UYMA ZORUNLULUĞU (GEREKTİĞİ ZAMAN UZATILACAKTIR: BUNUN İÇİN ALANA ZİYARET VE EK BİLGİ SAGLANMASI GEREKEBİLİR…) l İMTİYAZ SAHİPLERİNDEN, İŞ BEDELİNİN %30’una KADARLIK KISMININ ALT YÜKLENİCİLERE DEVREDİLMESİNİ GEREKTİRME VEYA ALT YÜKLENİCİYE DEVRETMEK İSTEDİKLERİ ORANI BELİRTMELERİNİ İSTEME OLASILIĞI l İMTİYAZ SAHİPLERİNE BAŞLANGIÇTA ÖNGÖRÜLMEYEN ANCAK BEKLENMEDİK DURUMLAR NEDENİYLE ORTAYA ÇIKAN VE İŞİN TAMAMLANMASI İÇİN YAPILMASI GEREKEN EKSTRA İŞLERİN VERİLMESİ İMKANI. BU TÜR EKSTRA İŞLER ANA SÖZLEŞME BEDELİNİN %50’SİNİ GEÇEMEZ.

4 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İHALE İLANI İLE İLGİLİ GEREKLİKLER HANGİ İHALE USULÜNÜN KULLANILACAĞININ BELİRTİLMEMESİ BÖYLECE AÇIK İHALE, BELİRLİ İSTEKLİLER ARASINDA İHALE, ÖNCEDEN İLAN VERİLEREK YAPILAN PAZARLIK USULÜ İHALE VE REKABETÇİ DİYALOG USULLERİ ARASINDA SEÇİM YAPMA ŞANSI ANCAK KULLANILACAK OLAN KRİTERLERİN BELİRTİLMESİ ZORUNLULUĞU

5 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-324/98 SAYILI DAVA İLE ORTAYA ÇIKAN GEREKLİKLER (« TELAUSTRIA » 7 Aralık 2000 tarihli dava) ADALET DİVANI AŞAĞIDAKİ HÜKMÜ VERMİŞTİR: « 2. Bu tür sözleşmelerin (hizmet imtiyazları) 93/38 sayılı Direktif kapsamı dışında olmasına rağmen, Topluluk hukukuna göre, bu sözleşmelere taraf olan idareler, genel olarak, Antlaşmanın kurallarına, özellikle de milliyete bakarak ayrımcılık yapmama ilkesine uymak zorundadır. Bu ilke özellikle idarenin ilkeye uyulduğuna dair emin olması için şeffaflığın sağlanmasını gerektirmektedir.

6 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU C-324/98 SAYILI DAVA İLE ORTAYA ÇIKAN GEREKLİKLER (« TELAUSTRIA » 7 Aralık 2000 tarihli dava) 3. İdareye şart koşulan bu şeffaflık, idarenin, hizmet piyasasının rekabete açılması için potansiyel her tür istekli lehine, belli bir dereceye kadar tanıtım olanağı ve ihale usullerinin tarafsızlığının incelenmesi olanağı sağlamasını gerektirmektedir.»

7 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İLK ANA GEREKLİLİK: İHALE VERME USULÜNÜN ŞEFFALIĞI [ «YETERLİ DERECEDE TANITIMIN SAĞLANMASI»] l TANITIM, POTANSİYEL İSTEKLİLERİN ZAMANINDA BİLGİLENDİRİLMESİNİ VE İMTİYAZLARA ZAMANINDA BAŞVURABİLMELERİNİ SAĞLAYACAK ŞEKİLDE YAPILMALIDIR l UYGULAMAYA YÖNELİK BİR ÖNERİ: BÜYÜK İHALELERDE, İLANIN STANDART FORMLARLA UYUMLU OLMASI VE AB RESMİ GAZETESİNDE YAYINLANMASI, SÜRENİN DE EN AZ 52 GÜN OLMASI GEREKİR

8 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİNCİ ANA GEREKLİLİK : İHALE USULÜNÜN TARAFSIZLIĞI l İLK OLASILIK: AÇIK İHALE USULÜ /18/EC SAYILI DİREKTİFTE TANIMLANDIĞI ŞEKLİYLE - İLGİLİ HER ADAY TEKLİF VEREBİLİR - KRİTERLERİN VE AĞIRLIKLARININ NESNEL OLMASI GEREKİR İSTİŞARELER BAŞLAMADAN ÖNCE, BÜTÜN TEKNİK GEREKLİKLER İDARE TARAFINDAN BELİRTİLMELİDİR TEKLİF SAYISI ÇOK FAZLA OLABİLİR, HİÇBİR TARTIŞMA VEYA PAZARLIK YAPILAMAZ GENELLİKLE, BU USUL KARMAŞIK VE UZUN VADELİ İHALELER İÇİN UYGUN DEĞİLDİR

9 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİNCİ ANA GEREKLİLİK : İHALE USULÜNÜN TARAFSIZLIĞI l İKİNCİ OLASILIK: BELİRLİ İSTEKLİLER ARASINDA İHALE USULÜ /18/EC SAYILI DİREKTİFTE TANIMLANDIĞI ŞEKLİYLE, UNCITRAL MODELİ KANUNU DEĞİL - İKİ AŞAMA: ADAYLARIN SEÇİMİ VE İHALENİN VERİLMESİ İKİSİ DE NESNEL KRİTERLERE GÖRE YAPILIR - İSTİŞARELER BAŞLAMADAN ÖNCE, BÜTÜN TEKNİK GEREKLİKLER İDARE TARAFINDAN BELİRTİLMELİDİR HİÇBİR TARTIŞMA VEYA PAZARLIK YAPILAMAZ ANCAK, TEKLİF SAYISI ÇOK FAZLA OLABİLİR, - BU USUL KARMAŞIK VE UZUN VADELİ İHALELER İÇİN UYGUN DEĞİLDİR

10 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİNCİ ANA GEREKLİLİK : İHALE USULÜNÜN TARAFSIZLIĞI ÜÇÜNCÜ OLASILIK: PAZARLIK USULÜ (ÖNCEDEN BİR İLAN VERİLMESİ KAYDIYLA) - İKİ AŞAMA: ADAYLARIN SEÇİMİ VE İHALENİN VERİLMESİ İKİSİ DE NESNEL KRİTERLERE GÖRE YAPILIR - İDARE, İSTİŞARELERE BAŞLAMADAN ÖNCE BÜTÜN TEKNİK GEREKLİKLERİ BELİRTMEK ZORUNDA DEĞİLDİR, - TEKLİFİN DAHA UYGUN HALE GETİRİLMESİ İÇİN PAZARLIK YAPILABİLİR - DAHA ESNEK OLDUĞU İÇİN BU USUL KARMAŞIK VE UZUN VADELİ İHALELER İÇİN UYGUNDUR ANCAK ŞEFFAFLIK VEYA TARAFSIZLIĞIN SAĞLANAMAMASI RİSKİNİ TAŞIMAKTADIR

11 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİNCİ ANA GEREKLİLİK : İHALE USULÜNÜN TARAFSIZLIĞI DÖRDÜNCÜ OLASILIK: REKABETÇİ DİYALOG /18/EC SAYILI DİREKTİFTE BELİRTİLDİĞİ ŞEKLİYLE l İHTİYAÇLAR VE GEREKLİKLER İLANDA VE/VEYA AÇIKLAYICI BİR BELGEDE BELİRTİLİR l ADAYLAR BELİRLİ İSTEKLİLER ARASINDA USULDE OLDUĞU GİBİ SEÇİLİR (EN AZ ÜÇ ADAY) l İDARE BU ADAYLARLA, “İHTİYAÇLARIN EN İYİ ŞEKİLDE KARŞILANMASINI SAĞLAYACAK ARAÇLARIN TANIMLANMASI” AMACINI TAŞIYAN BİR DİYALOG SÜRECİ BAŞLATIR l SÖZLEŞMENİN BÜTÜN YÖNLERİ TARTIŞILABİLİR l EŞİT MUAMELE: İDARE, BAZI İSTEKLİLERE AVANTAJ SAĞLAYACAK ŞEKİLDE AYRIMCILIK İLKESİNE AYKIRI BİLDİRİMLERDE BULUNAMAZ l GİZLİLİK: İDARE, KATILIMCILARA ÖNERİLEN ÇÖZÜMLERİ VEYA DİĞER GİZLİ BİLGİLERİ, İZİNLERİ OLMADAN DİĞER KATILIMCILARA AÇIKLAYAMAZ l BELİRTİLMİŞSE, İDARE, ÜZERİNDE TARTIŞILACAK ÇÖZÜM SAYISINI AZALTMAK AMACIYLA, USULÜN BİRBİRİNİ TAKİP EDEN AŞAMALAR ŞEKLİNDE YÜRÜTÜLMESİNİ ÖNGÖREBİLİR

12 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİNCİ ANA GEREKLİLİK : İHALE USULÜNÜN TARAFSIZLIĞI l DİYALOĞUN TAMAMLANDIĞINI AÇIKLADIKTAN SONRA, İDARE, ADAYLARDAN SON TEKLİFLERİNİ VERMELERİNİ İSTER l İDARE, İSTEKLİLERDEN AÇIKLAMA VEYA KÜÇÜK DÜZELTME YAPMALARINI İSTEYEBİLİR ANCAK BÜYÜK BİR DEĞİŞİKLİK YAPILAMAZ l TEKLİFLER, İHALE İLANINDA BELİRTİLEN KRİTERLER ESAS ALINARAK DEĞERLENDİRİLİR. EKONOMİK AÇIDAN EN AVANTAJLI TEKLİF SEÇİLİR l TEKLİFİN SEÇİLMESİNDEN SONRA, İDARE, İHALEYİ KAZANAN İSTEKLİDEN AÇIKLAMA VEYA KÜÇÜK DÜZELTME YAPMASINI İSTEYEBİLİR ANCAK, BÜYÜK BİR DEĞİŞİKLİK YAPILAMAZ l İDARE, DİYALOGDAKİ KATILIMCILARA FİYAT VEYA ÖDEME KONUSUNDA BİLGİ VEREBİLİR KARMAŞIK İHALELER İÇİN TASARLANMIŞ BU USUL, KARIŞIK OLSA DA, ŞEFFAF VE TARAFSIZDIR

13 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU PPP İHALELERİNİN VERİLMESİNDE KULLANILAN USULLER l AB KANUNLARINDA PPP’NİN YASAL BİR TANIMI YAPILMAMIŞTIR l UYGULAMAYA DAYANARAK YAPILAN TANIM: KAMU KURUMLARI VE ÖZEL KURULUŞLAR ARASINDA YAPILAN HER TÜRLÜ İŞBİRLİĞİ ORTAK SERMAYELİ BİR ŞİRKETİN KURULMASINI GEREKTİRECEK VEYA GEREKTİRMEYECEK ŞEKİLDE

14 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİ TÜR PPP 1/ KARIŞIK SERMAYELİ BİR ŞİRKETİN KURULMASINI GEREKTİRMEYEN PPP = PPP SÖZLEŞMELERİ BU SÖZLEŞMELER, ULUSAL KANUNLAR KAPSAMINDA ALIM SÖZLEŞMELERİ VEYA İMTİYAZ SÖZLEŞMELERİNDEN FARKLI BİR ŞEKİLDE TANIMLANMIŞ OLSA DA, AB KANUNLARI KAPSAMINDA ALIM VEYA İMTİYAZ OLARAK İFADE EDİLMİŞ OLABİLİR ÖRNEĞİN, FRANSA’DAKİ « CONTRATS DE PARTENARIAT » FRANSIZ KANUNLARI KAPSAMINDA, ALIM SÖZLEŞMESİ DEĞİLDİR ANCAK, AB KANUNLARI KAPSAMINDA ALIM SÖZLEŞMESİ OLARAK KABUL EDİLMEKTEDİR

15 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU ORTAK SERMAYELİ BİR ŞİRKETİN KURULMASI GEREKMEDEN BİR PPP İHALESİ NASIL VERİLİR? l İHALE SONUCU YAPILACAK SÖZLEŞMENİN YASAL ÖZELLİKLERİNİN, AB HUKUKU KAPSAMINDA İNCELENMESİ GEREKİR l EĞER, ÖZEL TARAFIN YAPACAĞI FAALİYET KARŞILIĞINDA, SÖZLEŞMEDE BİR FİYAT İFADE EDİLMİŞSE, BU BİR ALIM SÖZLEŞMESİDİR, VE BİR ALIM İHALESİ GİBİ VERİLMELİDİR l ANCAK, YAPTIĞI HİZMET KARŞILIĞINDA, ÖZEL TARAF İŞİN YA DA HİZMETİN KULLANIM HAKLARINI ALACAKSA, VEYA BU HAKLA BERABER ÖDEME HAKKI DA VARSA, BU BİR İMTİYAZ SÖZLEŞMESİDİR VE BİR İMTİYAZ GİBİ VERİLMESİ GEREKİR

16 © OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İKİ TÜR PPP 2/ İŞLERİN YAPILMASI VEYA HİZMETLERİN SUNULMASI İÇİN KARIŞIK SERMAYELİ BİR ŞİRKETİN KURULMASINI GEREKTİREN PPP l KARIŞIK SERMAYELİ ŞİRKETİN FAALİYETİNİN KARŞILIĞININ YASAL ÖZELLİKLERİNİ İNCELEMEK GEREKİR l BU HİZMET KARŞILIĞINDA BİR ÜCRET ÖDENECEKSE, ÖZEL ORTAK SEÇİMİ = ALIM İHALESİ VERİLMESİ OLARAK KABUL EDİLİR, VE ALIM SÖZLEŞMELERİYLE AYNI UYGULAMAYA TABİ TUTULUR l ANCAK, YAPTIĞI HİZMET KARŞILIĞINDA, ÖZEL TARAF İŞİN YA DA HİZMETİN KULLANIM HAKLARINI ALACAKSA, VEYA BU HAKLA BERABER ÖDEME HAKKI DA VARSA, ÖZEL ORTAK SEÇİMİ = İMTİYAZ VERİLMESİ OLARAK KABUL EDİLİR VE İMTİYAZ GİBİ VERİLMESİ GEREKİR


"© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İMTİYAZ / KÖO İHALELERİNDE UYGULANAN USULLER l İMTİYAZLARIN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları