Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni."— Sunum transkripti:

1 Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.

2 Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerini de yeniden şekillendirmektedir.

3 EĞİTİME İLİŞKİN ÜLKEMİZ MANZARALARI

4 Okul polisinin ağına takıldılar Ankara'da uygulamaya konulan her okula bir polis projesi ilk meyvelerini vermeye başladı. Ö ğrencilerle işbirligi yapan okul polisi Cebeci'de bir liseye sokulmak istenen uyuşturucu maddeyi ele ge ç irdi FATİH İNCİ/ ANKARA Ankara Emniyet M ü d ü r ü Orhan Ö zdemir'in okullardaki g ü ven ve huzuru sağlamak i ç in yerleştirdiği her okula bir polis projesi ilk meyvesini verdi. Okulların a ç ılmasıyla harekete ge ç en zehir tacirlerinin okullara sokmak istedikleri uyuşturucu maddeleri okul polislerinin ağına takıldı. Okullarda ö ğrencilerle işbirliği yapan okul polisi Cebeci'de bir lisenin duvarında zulalanmış bir miktar esrar ele ge ç irdi.

5 Tarih: :51:47 | Kategori: İstanbul | Bu haber 216 kez okunmuştur.İstanbul Üzerlerinde ve evlerinde yapılan aramalarda piyasa değeri 140 bin TL'yi bulan 70 kilo esrar maddesi ile yakalanan 1'i kadın 6 kişi, adliyeye sevk edildi. İstanbul Kadıköy'de bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarını değerlendiren Kadıköy Emniyet Müdürlüğü Güven Timleri, alıcı kılığına girerek, 4 gram esrar satın alarak başlattığı operasyonda uyuşturucu çetesini çökertti. Bostancı'da bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarı ile başlayan operasyonda Güven Timleri'ne bağlı polis memurları, alıcı kılığına girerek uyuşturucu satıcıları A.K'den (31) 200 TL karşılığı esrar satın aldı. Gözaltına alınan A.K.'den alınan bilgi ile diğer satıcılar İ.A. ve (28) ve Ş.A. (28) ile sözleşen polis memurları, Kadıköy Rıhtım Caddesi'nde bu iki kişiyi 2.5 kilo esrar ile birlikte yakaladı. Çetenin 2. halkasının da ele geçmesiyle operasyonun 3. ayağı başladı. İstanbul Çapa'da gözaltına alınan C. Y'nin verdiği bilgi ile M.Y ve Ç.D'nin birlikte yaşadığı eve baskın yapan güven timleri 68 kilo esrarı da burada ele geçirdi. Evde yapılan aramada bir adette kurusıkıdan bozma tabanca da ele geçirildi. Ele geçirilen uyuşturucunun piyase değerinin 140 bin TL olduğu belirtildi. Emniyetteki işlemleri tamamlanan şüpheliler, Kadıköy Adliyesi'ne sevk edildi. Kaynak: İnternethaber Etiketler: Kadıköy Okul önünde uyuşturucu Okul önünde uyuşturucu operasyonuKadıköyOkul önünde uyuşturucuOkul önünde uyuşturucu operasyonu Kadıköy'deki okul önlerinde uyuşturucu satıldığı ihbarını alan polis, çete üyelerine operasyon düzenledi.

6 Konya: Minik Ö zg ü r ailesine kavuştu Konya ’ da, 5 g ü n ö nce, sarraflık yapan bir babanın 10 yaşındaki oğlunu ka ç ıran fidyeciler, yakalanacaklarını anlayınca, ç ocuğu bırakıp kayıplara karıştılar. Boş bir evde bulunan ç ocuk, ailesine teslim edildi. Konya ’ nın Cihanbeyli İl ç esi Yeniceoba Beldesi ’ nde sarraflık yapan Mehmet Yıldız ’ ın oğlu Ö zg ü r (10), 5 g ü n ö nce evlerinin ö n ü nde oyun oynarken ka ç ırıldı. Ç ocuğu ka ç ıranlar, aileyi telefonla arayarak, 100 bin dolar fidye istediler. G ü venlik g üç lerine haber verilmesi ü zerine Yıldız ailesinin telefonları dinlemeye alındı. Yeniceoba Beldesi ve Cihanbeyli İl ç esi ’ nde 4 eve baskın d ü zenleyen g ü venlik g üç leri, 2 kişiyi g ö zaltına alırken, aileye gelen telefonlarla ç ocuğun Konya ’ da bir evde tutulduğunu tespit etti. Konya Emniyet M ü d ü rl ü ğ ü’ nce oluşturulan ö zel bir ekip, ç ocuğun saklandığı Konya ’ nın merkez Karatay İl ç esi ’ nde bir eve operasyon d ü zenledi. Operasyonda Ö zg ü r Yıldız kurtarılırken, yakalanacağını anlayan fidyecilerin kısa bir s ü re ö nce ka ç tıkları belirlendi. Ö zg ü r Yıldız, Konya Asayiş Şube M ü d ü rl ü ğ ü’ nde ailesine teslim edildi. Heyecanlı olduğu g ö zlenen baba Mehmet Yıldız, ç ocuğunu bulmak i ç in seferber olan g ü venlik g üç lerine teşekk ü r etti. Ö zg ü r Yıldız da, "Jandarma amcalara, polis amcalara teşekk ü r ederim" dedi.

7 Bilindiği gibi eğitime yapılan yatırımların büyük bölümünü BT oluşturmaktadır. Bahse konu yatırımların yapılmasındaki en önemli neden olarak da; uluslararası düzeyde eğitimde öne çıkmış ülkelerin seviyesini yakalayarak, eğitimin en önemli unsuru olan insanımızı en iyi şekilde yetiştirebilmek olarak açıklayabiliriz. Bu bağlamda ele alındığında Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA (Programme for International Student Assessment) vb. uluslararası öğrenci başarı ölçme organizasyonlarının ve yerel kurumlarımızın (EGİTEK, ÖSYM) gerçekleştirdikleri sınavlarda ortaya çıkan başarısızlıkların, derinlemesine araştırılıp, başarısızlığın altında yatan nedenlerin ortaya çıkartılmasının oldukça önemli ve ivedilikle gerçekleştirilmesi gereken bir çalışma olduğu düşünülmektedir.

8 ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc Güncelleme: 14:50 TSİ 12 Temmuz Pazar ANKARA - ÖSS sonuçlarını ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan açıkladı. 14 Haziran’da yapılan sınavda 196 adayın sınavı iptal edildi, 1 milyon 324 bin adayın sınavı geçerli sayıldı. Sınava başvuran 1 milyon 350 bin 124 adaydan 25 bin 927'si sınava girmedi. ÖSS'de 30 bin aday sınavda sıfır çekti, Yabancı Dil Sınavı'nda da (YDS) 2 bin 208 aday ''sıfır'' puan aldı. ÖSYM Başkanı Yarımağan, "Bu kitle geçen senekilerden daha fazla" dedi. ÖSS'de 30 bin aday sıfır çekti ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc

9

10

11

12

13

14

15

16 Nereye Gidiyoruz?

17 2002 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.

18 Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2067 yılını gösterecek. 2067

19 ÖYLEYSE!

20 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında görevli yöneticiler ve öğretmenler, 2067 yılında emekli olacak kişilerin eğitiminden resmen sorumlu olan kişilerdir diyebilir miyiz?

21 NESİL KATEGORİZASYONU

22 Emekliler (1925 öncesi doğanlar) Kurucu Nesil (1926 – 1945 arasında doğanlar) Bebek patlaması (1946 – 1964 arasında doğanlar) X Nesli (1965 – 1981 arasında doğanlar) Y Nesli (1982 – 1994/2000 arasında doğanlar) Z Nesli (1995/2001 ve sonrasında doğanlar)

23 21. Yüzyıl Nesli

24  1994 ila 2003 yılları arasında internetle doğan ve büyüyen çocuklardır. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır.  Anne ve babaları olan X'lerle, teknoloji kullanımı açısından önemli farklılıklar göstermektedirler.  TV’den sonra Internet’i tanıyıp benimsemiş,  Özgürlüğüne düşkün,  Sadakatsiz ve tatminsiz,

25  Kendilerini iyi ifade eden ve tercihlerini açıkça ortaya koyan,  Sosyalliği ve çalışmayı pek sevmeyen  Her şeyi hızlı bir şekilde tüketilebiliyor. Tek şarkılar (hatta şarkının bir bölümü), mini videolar, kısa mesajlar, TV dizileri, internet şakaları, dilde kısaltmalar…  Bu kuşak “atıştırıyor” ve maymun iştahlı.  Ekran bağımlısı (cep telefonu ekranı, bilgisayar ekranı, hatta demode olsa da TV ekranı -ya da plazma veya LCD ve mümkünse HDTV uyumlu- klip izlemek ).

26 Aynı anda birden fazla faaliyette bulunabiliyor: (Cepten SMS atarken, bilgisayar ekranında hem MSN’de yazışıp hem ödevini yapabiliyor, bu arada winamp’ta indirdiği MP3′leri dinliyor, üstüne de gözü TV ekranındaki kliplere takılıyor). Bu kuşak giderek mahremiyet duygusunu kaybediyor. Biraz fazla ahlaklı olanları annelerine, daha serbest yetişmiş olanları da arkadaşlarına söyleyebilecekleri / gösterebilecekleri her şeyi, tüm dünyaya da söyleyebiliyor / gösterebiliyorlar (bkz. YouTube).

27  Tüketim için kaynak bulmaları gerektiğini biliyorlar, dolayısıyla borsada oynamak, kısa yoldan zengin olmak, bir “fikir” bulup yırtmak saplantılarını “Y Kuşağı” ile paylaşıyorlar.  Z kuşağı kırılmalar içinde çok küçük bir ara kuşak sayılabilir. 1990'ların ortalarında ortaya çıkan internet'in bu kuşak için bir kilometre taşı olduğu düşünülmektedir.

28 2067 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunların Başlıcaları:  Küresel ısınma,  Kıtlık,  Yoksulluk,  Sağlık sorunları,  Barınma sorunları,  Genel olarak, dünya nüfusunun hızla artıyor olması.

29 Eğitimin güncel sorunları: Öğretmen yetersizliği, Sınıfların kalabalık olması, Eğitimin sınavlara endekslenmiş olması, (Sbs, Öss, Ales, Üds, Kpss, Tus, vb) Ders kitaplarının niteliği, Yönetici atama yönetmeliğinin işletilememesi, Yabancı dil öğretiminin başarılı olmaması, Okullarda ders araç gereçlerinin yetersizliği.

30 19. ve 20. Yüzyılda Fabrikayı Model Alan Okullar Okullarımız, çocuklarımızı 21. yüzyıl sorunlarını çözebilecek becerileri kazandıracak şekilde yapılandırılmamıştır!

31 20. Yüzyılda okulların iki temel işlevi: 1.Bireyi bir üst eğitime hazırlamak, 2.Bireyi hayata hazırlamak.

32 21. Yüzyılda okulların işlevi: 21. Yüzyılda eğitimin niteliği ve okulun işlevleri büyük ölçüde teknolojik değişim ve bu değişimi yönetmedeki kararlılık belirleyecektir.

33 Bu anlamda ülkemizin gündemini meşgul eden haklı kaygılar ve iddialar bulunmaktadır: Okullarımızın hali hazırda bu iki işlevi de yerine getirememektedir. Okullarımız, çocukları üst öğrenime hazırlama işlevini dershanelere devretmiştir; İlk ve orta öğretim kurumlarından mezun olanların gelir getiren bir işe yerleşmelerini sağlayacak becerilere sahip de değillerdir. Dolayısıyla okulların bu durumda hayata hazırlama işlevini yerine getirdikleri de söylenemez.

34 İddia şudur: Günümüzdeki teknolojik gelişmelerin insanlık üzerindeki etkisi, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş kadar önemlidir. Özetle, günümüzdeki teknolojik gelişmeler insanlığı en az yazının icadı kadar etkileyecektir. Söz konusu etkiyi, bilimsel bilgi miktarındaki artış hızında, bilgi birikiminde, bilgiye kolay erişimde, vb. görmek mümkündür. Teknolojik olarak 21. Yüzyılda yaşıyor olmamıza rağmen okullarımız ne yazık ki bu hıza erişmekte zorlanmaktadırlar.

35 21. Yüzyılda eğitim anlayışı ve uygulamaları Hızlı teknolojik gelişmeler nedeniyle daha esnek, yaratıcı, karmaşık ve zorlayıcı (meydan okuyucu) olacak gibi görünmektedir. 21. Yüzyılın henüz başında iken, gittikçe artan bir ivmeyle globalleşen, karmaşıklaşan ve özellikle medya tarafından adeta bilgi bombardımanına maruz kalan bir toplum ortaya çıktı ve biz bu toplumda yaşamımızı sürdürmek zorundayız.

36 21. Yüzyılın Ortaya Çıkardığı Fırsatlar Yeni bilgi ve iletişim teknolojileri geliştirilmekte, Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta, Tıp alanında çok önemli gelişmeler yaşanmakta, Tarihi yapılar aslına uygun olarak restore edilmekte, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.

37 21. yüzyıl, insana sınırsız olanaklar sunmaktadır. Bu olanaklar sayesinde anaokuluna yeni başlayan çocuklardan başlayarak toplumun en yaşlı bireyine varıncaya kadar herkes, gerçek dünyada bir değişiklik yaparak dünyanın daha yaşanabilir bir yer haline getirilmesine katkıda bulunabilir.

38 Kanımız odur ki 21. Yüzyılda eğitim bu anlayışı yansıtmalıdır.


"Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları