Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Program akışı 8.30-9.00Kayıt ve açılış 9.00- 10.00Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal 10.00-10.15Ara 10.15-12.00Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Program akışı 8.30-9.00Kayıt ve açılış 9.00- 10.00Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal 10.00-10.15Ara 10.15-12.00Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma."— Sunum transkripti:

1

2 Program akışı 8.30-9.00Kayıt ve açılış 9.00- 10.00Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal 10.00-10.15Ara 10.15-12.00Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma projesi, Sebiha Şafak İki dilli eğitimde bilgisayar kullanımı, Ali K. D 11.45- 12.00Çıkış için hazırlık 12.00-12.45Öğle yemeği 12.45-14.00Türkçe okuma ve yazma eğitimi, Sevim Gözet 14.00-14.30Bundan sonrası, dilek ve temenniler. Hazırlayan: Veysel Özbal

3 Tema Morsmål Tyrkisk 2001İsveç 2009 UDİR kanalıyla Norveç, 6 dil 2011Projeyi NAFO devraldı Ana dilinin şu an ki konumu Norveç yasalarına göre Norveç`te yaşayan Samiler Artı bir güç mü yoksa Norveççe öğrenmeyi sınırlayan faktörlerden bir tanesi mi? Tema morsmål tyrkisk Tema morsmål tyrkisk Hazırlayan: Veysel Özbal

4 20 Şubat UNESCO tarafından «Ana Dili Günü» olarak ilan edilmiştir. 6000 dünya dilinden yaklaşık olarak 3000 yokolma tehlikesi yaşıyor. Türkiye `de yapılan bir araştırmada Türkçe`ye hakim olamayan çocukların diğer derslerde de sıkıntı yaşadığı görülmektedir. Çünkü ana dili hem ana ders hem de diğer dersler için bir araç dersidir. (Cemal Yıldız, Anadili Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ve Türkçe Öğretimi.) Bazı okullarda çocukların ana dillerini konuşmalarının onları olumsuz etkileyeceği söylenmekte. Bu şekilde çocukların yavaş yavaş aileleriyle ve çevreleriyle bağları koparılmakta. Hazırlayan: Veysel Özbal

5 Ana dillerinde sağlam bir temelle okula başlayan çocuklar, daha güçlü okur yazarlık becerisi geliştirmekteler. Okulda ana dilinin desteklenmesi, sadece bu dilin gelişimine değil, çocukların okuldaki coğunluk dilindeki becerilerinin de gelişmesine katkı sağlamaktadır. Veliler de çocukların ana dilini muhafaza edebilmesi için güclü aile içi dil politakaları benimsemeli, ve çocukların dillerini geliştirmesine imkan sağlamalıdırlar. Yolumuzdaki engeller Hazırlayan: Veysel Özbal

6 Çocuğa ana dilinin ne kadar önemli olduğu mutlaka anlayabileceği bir şekilde analatılmalı. Ana dilinin en az çoğunluk dili kadar önemli olduğunu göstermek için posterler, afişler asmalı ve zaman zaman ana dilinde yazılar yazmasına izin vermeli. Bugun üniversite okuyan bazı Türk gençleri, Türkçe yi akıcı ve yeterli derecede konuşamadıklarından dolayı utanç duyup, Türkçe dersi almaktadırlar. Avustralya`da öğrenciler İngilizce`nin dışında, İtalyanca, Yunanca ve Türkçe gibi bir yabancı dil seçme ve öğrenme hakkına sahiptirler. Vizyon oluşturmak Hazırlayan: Veysel Özbal

7 Bir hedefe ulaşmanın ilk yolu vizyon oluşturmaktır. -kısa vade -orta vade - uzun vade (at çiftliği kompozisyonu) Hayatta ne yapacağını pek çok insan bilir, ama bildiğini yapan insan sayısı azdır. Başarının dört basamağı Ne istediğini bilmek (Nasreddin hoca) Harekete geçmek Yaptıklarınızın sonuçlarını farketmeyi öğrenmek Peşinde olduğunuz sonuçları alana kadar davranışlarınızı değiştirmeye hazır olmak. Hazırlayan: Veysel Özbal

8 Motivasyon «İnsanın en büyük temel gücü kendisine inanmasıdır.» ( Prof. Dr. Özcan Köknel) Toplum olarak çok çabuk gaza gelen bir toplumuz. Halbuki bu içeriden gelen bir güç olmalı. Bugun başarısızlığın en büyük nedeni, çocuklarımızın özgüveninin olmamasından kaynaklanır. Einstein ve şoförü Beyin gücü Alman bilim magazin dergisi PM in araştırmasına göre, insan beyni 20000 sayfayı ezberleme ve 20 basamaklı iki sayıyı çarpabilecek özellikte yaratılmıştır. Hazırlayan: Veysel Özbal

9 Başarısızlık neden kaynaklanır? Amaçsız çalışmak Plansız ve programsız çalışmak Evin değişik yerlerinde çalışmak Yatanarak, uzanarak çalışmak TV karşısında yada müzikle çalışmak Ezber yöntemiyle çalışmak Kaynaklardan yaralanmamak Anlamadığında çabuk pes etme Derslerle ilgili ön yargı Hazırlayan: Veysel Özbal

10 Öğrenci –öğretmen ilişkisi Empati kurmak. Kendisini öğrencinin yerine koymak ve olaylara onun gözünden bakamak. Empati kurmak 300 öğrenciye uygulanan anket sonucunda Öğrencilerin % 21,5 inin dersi ve öğretmeni sevmediklerini, bu yüzden başarılı olamadıklarını, aynı zamanda başarılı öğrencilerin % 40,3 ünün başarı sebebi olarak dersin öğretmenini çok sevdikleri ortaya çıkmıştır. «İnsan ancak sevdiğinden bir sey öğrenir.» Hazırlayan: Veysel Özbal

11 Öğrencilere göre istenmeyen öğretmen davranışları Notla tehdit etme Ceza olarak ödev verme Sadece anlatım yöntemini kullanmak, deney, güdüleme, cesaretlendirme yapmamak. Ödevleri kontrol etmeme Sınıfa sırtını dönme Sandalyede oturarak ders anlatma Hazırlayan: Veysel Özbal

12 Sadece başarılı olanlara söz hakkı verme Yanlı davranışı ve cevabı aşırı eleştirme, öğrencileri olumsuz sözle etiketleme Öğretmediği yerlerden sınav yapma Derse gelirken hazırlıksız gelme Öğrencilerin ekonomik durumuna bakmadan araç gereç isteme Ödül ve cezayı adil kullanmama Kaba konuşma Hazırlayan: Veysel Özbal

13 Okul- veli işbirliği Okul+ Veli+ Öğrenci = Başarı Veli Öğrenci Öğretmen David ve Rachel öğretmenin hikayesi. Hazırlayan: Veysel Özbal


"Program akışı 8.30-9.00Kayıt ve açılış 9.00- 10.00Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal 10.00-10.15Ara 10.15-12.00Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları