Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008."— Sunum transkripti:

1 İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008

2 Ayşe Yüksel İmece usulü ders  Kütüphane kaynaklarını ve araştırma becerilerini müfredata giydirmek  Öğretmenle birlikte çalışmak

3 Ayşe Yüksel Roller:  Öğretmen – ders öğretmeni  Okul kütüphanecisi – kaynak sağlayan eğitimci

4 Ayşe Yüksel Okul kütüphaneleri öğrenme becerilerinin geliştirilmesinde temel unsurdur. Okul kütüphaneleri öğrenmek için gerekli kaynaklara sıcak, canlandırıcı ve güvenli bir ortamda, eşit ve tarafsız fiziksel ve düşünsel erişim sağlar. Okul kütüphanecileri öğretmek, öğrenme stratejileri geliştirmek ve 21. yy için gereken temel öğrenme becerilerini yaşama geçirmek için diğerleriyle elbirliği yapar. AASL – Standards for the 21st-century learner.

5 Ayşe Yüksel Aşamalar:  Birlikte çalışmak - cooperation  İşbirliği/eşgüdüm - coordination  Elbirliği - collaboration

6 Ayşe Yüksel Olmazsa olmazlar  Müfredat programı  Bir ünite işlenişi  Öğretmen psikolojisi  Öğrenci psikolojisi  Karşılıklı paylaşım  Zamanlama

7 Ayşe Yüksel Ön çalışma  Bir öğretmen seçin  Tanıdığınız biri olsun  Kitaplığa/Kütüphaneciye güveni olmalı  Grup çalışmasına yatkın olmalı  Dersi/üniteyi zenginleştirmede değişik katkılarda bulunabileceğinizi belirtin

8 Ayşe Yüksel Ayak üstü fikir alışverişi  Bu konudaki kitaplık kaynaklarından söz açın (basılı, elektronik)  Bilgi okuryazarlığı/araştırma becerilerine nasıl katkı sağlayabileceğinizi anlatın  Değişik öğretim metodları öğrenme becerilerine olumlu katkıda bulunur

9 Ayşe Yüksel Öğretmenle toplantı  Birlikte geliştireceğiniz üniteyi ele alın  Seçtiğiniz kaynaklarda anlaşın  Dersi nasıl vereceksiniz, kararlaştırın (hayat bilgisi, biyoloji, coğrafya)  Ünitenin davranışsal hadefleri, sizin kazandıracağınız öğrenci nitelikleri  Dersi değerlendirme

10 Ayşe Yüksel Ders için hazırlık  Derste kullanılacak materyaller: el bildirgeleri, çizelgeler, afişler, bilgisayar projeksiyon cihazı, vb.  Kitaplık kaynakları  Tüm araç gereçler çalışır ve hazır olmalı

11 Ayşe Yüksel Yansıtma1  Öğrenci kazanımlarını değerlendirme  Değer biçme kılavuzları  Süreklilik belgeleyin

12 Ayşe Yüksel Yansıtma2  Birlikte sunduğunuz dersi değerlendirme  Kaynak yeterliliği  Ünite hedefleri  Bilgi/Araştırma becerileri  Teknoloji belgeleyin

13 Ayşe Yüksel Engeller:  Ülke ortamı  Yönetim desteği  Okul kültürü  Eğitim programı

14 Ayşe Yüksel Sabah 29 Mart 2008  Okuma bayramını böyle kutladılar Kırıkkale'nin Bahşılı ilçesi Özel Gazi İlköğretim Okulu'nda düzenlenen okuma bayramı etkinliği ilginç görüntülere sahne oldu. Etkinlik dahilinde miniklerin sergilediği müzikalin bir bölümünde, kitap ve kalem tutması gereken ellerin, maket tüfeklerle çevreye ateş ettiği, düşman öldürdüğü görüldü. Gösteri, Bahşılı Kaymakamı Elif Nur Bozkurt Tandoğan ve İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Şuayip Bütün tarafından da izlendi. Öğrencilere okuma yazma belgelerini veren Kaymakam Tandoğan, "Bu mutluluğu paylaşmak için, güzel programı hazırlayan öğrenci ve öğretmenleri tebrik ediyorum'' dedi.

15 Ayşe Yüksel Radikal 27 Mart 2008  MEB tavsiyeli korsan kitap serisi Kitap çevirmenleri ve yayıncılar, '100 Temel Eser'i inceledi. Sonuç skandal: 154 kitaptan 58'inde eski çeviriler 'çalınıp' aynen kullanılmış. 2 bin 300 sayfalık 'Sefiller' 80 sayfaya inmiş.


"İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları