Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. 2 3 4 6 7 8 9 10 12 13 Kravatımla uyumlu gömlek giymeye özen göstereceğim. Hergün değişik gömlek giysin. Mavi gömlekler giysin. Kravatlarını.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. 2 3 4 6 7 8 9 10 12 13 Kravatımla uyumlu gömlek giymeye özen göstereceğim. Hergün değişik gömlek giysin. Mavi gömlekler giysin. Kravatlarını."— Sunum transkripti:

1 1

2 2

3 3

4 4

5

6 6

7 7

8 8

9 9

10 10

11

12 12

13 13

14

15

16 Kravatımla uyumlu gömlek giymeye özen göstereceğim. Hergün değişik gömlek giysin. Mavi gömlekler giysin. Kravatlarını değiştirsin. Kravatların en güzelini taksın. Sevgimi belli etmeliyim. Bize kızmasın. Bize gülsün. Bizi çok sevsin. Saçımı okşasın. Fizyolojik ihtiyaçlara daha duyarlı olacağım. Derste su içmemize izin versin. Derste WC’ye gitmemize izin versin. Terleyince yüzümüzü yıkamaya gidelim. Öğrencilerin fizyolojik ve ruhsal gereksinimlerini karşılamalıyım. Daha bakımlı olmalıyım. Saçlarını sağa tarasın. Saçlarını tarasın. Ayakkabılarını boyatsın. Her zaman ütülü pantolon giysin. Saçlarını boyatsın. Dış görünüşüme önem verdiğimi öğrencilerime hissettirmeliyim. 16

17

18

19

20 Adım-1- Sorun tespit edilir başlık olarak yazılır. Adım-2- Tespit edilecek muhtemel nedenler için temel gruplamalar belirlenir (İhtiyaca göre gruplar belirlenir, Grup başlıkları ve sayısı standart değildir) 20

21 M Man M Machine M Medium M Material M Method M Management M Measurability = =Öğret-Öğren-… = =Ders Araçları = =Eğitim Ortamı = =Makine = =Metot = =Yönetim = =Ölçülebilirlik 7M 7M 7M 7M 21

22 SONUÇ (PROBLEM) YATIRIM ÖĞRETİMEĞİTİM YÖNETİMPERSONELİLETİŞİMDONATIM 22

23 Adım-3- Bütün üyeler beyin fırtınası oturumuna katılır, sırayla tüm üyelerin düşünceleri alınır. Adım-4- Her üye düşüncesinin hangi temel gruba girdiğini belirtmelidir bir neden bazen başka bir nedenin dalı olarak eklenir. Eğiticiler Bilgisiz yetersiz eğitici Eğiticiler Bilgisiz yetersiz eğitici Yeni eğitici 23

24 24

25 Karate yok Birbirimize kötü söz yok Son çıkan ışıkları söndürsün Herkes ödevini kendi yapsın Zamanında gelsin Sabırlı olsun Çöpler çöp kutusunda Üstümüz temiz olsun Gereksiz yere kağıt karalamayalım Yerlerde eşya olmasın Sobanın yanına çok yaklaşmayalım Kitapları temiz teslim edelim Elimizi kaldırarak söz isteyelim Zamanında teneffüs Bilgili olsun Yardım etsin Koridora sessiz çıkalım Başkalarının eşyalarını ellemeyelim Makasa ellemeyelim Dolaplarda ismimiz olsun ÖğrencilerÖğretmenler Eşyalar ve Malzemeler Çevre 2-A Sınıf Kuralları 25

26 Araç-GereçYöntem Ezbere dayalı Konuların çok hızlı geçilmesi Ödevlerden not kırılıyor Sadece tek kitapla ders işleniyor Hesap makinesi yasak 50 kişilik sınıflar Yetersiz ilgi Katı öğretmen Sorulara kızıyor Matematikten sıkılıyoruz Kursa gitmeyenler çok Temelimiz zayıf Öğrenci Çevre Öğretmen Bu yıl 9. Sınıflarda (toplam 250 kişi) 115 Kişinin Matematikten Sınıfta Kalması Neyin nerede kullanılacağı belirsiz Öğretmenin tek bir yöntemle anlatması 26

27 27

28 28

29 A- Ders işleme tarzı //// 4 B- Öğrenciyi yeterince tanımama //// 4 C- Öğrenciyle olumsuz iletişim kurma // 2 Ç- Kendini yenilememe //// 4 D- Hizmetiçi eğitimin sürekli olmaması / 1 E- Bireysel farkları dikkate almama /// 3 F- Fakültelerin yetersizliği // 2 G- Kendini sorgulamama Ğ- Çevreyi iyi tanımama H- Kıyas yapmama (iyilerle) // 2 I- Aileyi tanımama /// 3 İ- Sınıfa hazırlıksız gelme //// 4 J- Plansız çalışma // 2 Akademik Öğrenci Başarısızlığının Öğretmenden Kaynaklanan Nedenleri? K- Öğrencilerin nasıl izlenebileceğini bilmeme// 2 L- Bir grupla ders işleme / 1 M- Okul idaresiyle çatışma yaşama / 1 N- Öğretmen arkadaşlarıyla olumlu ilişkiler kurmama O- Kaynak ve araştırma gereği görmeme // 2 Ö- Teknolojiden yararlanamama // 2 P- Sınıflar arası duvarlar R- Sınıfta otoriter bir ortam yaratma /// 3 S- İstatistik bilmeme // 2 Ş- Korku kültürünün egemen olması / 1 T- Ekonomik yetersizlikler / 1 29

30 1- Hamur işi ////////////////// Patates kızartması //////////////////////// Tost //////////////// Yumurta ///// 5 5- Sigara böreği //////// 8 6- Makarna //////// 8 7- Sarelleli ekmek ////////////////// Simit /////////////////// Yaş pasta // Süt ///// Ayran //////////////// Patates haşlaması ///////// Meyve suyu ///////// Salata /// Haşhaşlı //// Poğaça //////// Patates salatası ///////// Kuru pasta ///////// Pide /// Mantar pasta // Börek /////////// Lahmacun //// Boza /// Tatlı //////// Yaş pasta / 1 Beslenme Listesinde Hangi Yiyeceklerin Olmasını İstersiniz? 30

31 31

32 32

33 Öğretmenlerle Aramızdaki İletişim Problemlerinin Nedenleri Nelerdir? A- Hocanın derste güncel olaylara değinmemesi (87) B- Karşılıklı hoşgörü içinde bulunulmaması (66) C- Karşılıklı gereksiz kompleksler (70) D- Öğrencilerin önyargılı davranması (29) E- Hocaların önyargılı davranması (79) F- Hocaların ve öğrencilerin empatiyi gözönünde bulundurmamaları (68) G- Hocalarla öğrencilerin fakülteye aynı kapıdan girmemeleri (40) H- Sınav sonuçlarının cevaplarının açıklanmaması (91) I- Hocaların aşağılayıcı bir üslupla konuşması (63) İ- Hocaların interneti yeterince kullanmamaları (37) J- Hocalarla iletişime idare tarafından engel konulması (67) K- Öğrencilerin çekingen davranması (58) L- Katı hiyerarşi (121) M- Hocaların yardım için açık olmamaları (29) N- Öğrenci sayısının çokluğu (101) O- Öğrenci adaptasyonunun sağlanamaması (62) 33

34 1- Katı hiyerarşi (121) 2- Öğrenci sayısının çokluğu (101) 3- Anket sonuçlarının değerlendirmeye alınmaması (97) Öğretmenlerle Aramızdaki İletişim Problemlerinin Nedenleri Nelerdir? 34

35 35

36 36

37 Sağlıklı iletişim ve güven ortamının olmayışı 2Ç/1G Sağlıklı iletişim ve güven ortamının olmayışı 2Ç/1G Öğretmenin kendini geliştirememesi 3G/0Ç Öğretmenin kendini geliştirememesi 3G/0Ç Fiziki ve sistemden kaynaklanan sorunlar 3Ç/0G Fiziki ve sistemden kaynaklanan sorunlar 3Ç/0G Rehberlik anlayışının yerleşmemesi 2G/1Ç Rehberlik anlayışının yerleşmemesi 2G/1Ç Akademik Öğrenci Başarısızlığının Öğretmenden Kaynaklanan Nedenleri? 37

38 38

39 39

40 40

41 NASIL ? HEDEF SBS BAŞARISINI ARTTIRMAK Soru Bankası Oluşturmak Ortak Sınavlar Yapmak Yeni Müfredat Yayılımı Ödüllendirmek ………………… NİÇİN ? 41

42 NASIL ? Çocukların Öğrenme Heyecanını Artır Öğretmenleri Eğit Okul-Aile İlişkilerini Güçlendir Kaynak Planlamasını İyileştir Öğrenciyi Uzaklaştıran Sebepleri İncele En Önemli 10 Sebebe Odaklan ve Önlem Geliştir Uygula ve Sonuçları İzle Başarıyı Kalıcı Hale Getir Çözüm NASIL ? 42

43 NEDEN ? PROBLEM Çocukların Öğrenme Heyecanını Kaybetmesi Öğretmenlerin Tutumu Arkadaşların Tutumu Araç-gereç Yetersizliği Tecrübesizlik Bilgisizlik Okulun Kaynaklarının Yetersizliği Öğrencilerin Araç-Gereç Getirmemesi Tecrübesizlik Bilgisizlik NEDEN ? 43

44 NASIL ? SORUN NEDEN FAALİYET 1 FAALİYET 2 FAALİYET 3 FAALİYET 4 ÇÖZÜM 44

45 45

46 46

47 Heceleme Çalışması Hecelemeye nasıl başlanmalı? Çalışmana gerek var mı? Kelime listesini eline al. Sakin bir yere git. Kelimelere bak. Her kelimeyi sesli olarak 4 defa hecele. Her kelimeyi 4 defa yaz. Anne-babandan yardım iste. Seni test etsinler. Doğru yapıyor musun? Bitiş Hayır Evet Hayır Akış Diyagramı Örnek Akış Diyagramı Örnek 47

48 48

49 49


"1. 2 3 4 6 7 8 9 10 12 13 Kravatımla uyumlu gömlek giymeye özen göstereceğim. Hergün değişik gömlek giysin. Mavi gömlekler giysin. Kravatlarını." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları