Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011

2 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)

3 Vizyon 10 yılda 10 dünya markası yaratmak

4 Hedef  Markalaşmada ivmelendirici rol oynamak  Türk malı imajını güçlendirmek  Strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olmak  Toplam insan kaynaklarını güçlendirmek  Türk firmalarının marka potansiyelini ve bilincini artırmak  Türk firmalarına pazar bilgileri ile ilgili istihbarat desteği sağlamak  Seçilmiş Türk markaları için bir inkibatör ve katalizör olmak

5 Kapsam İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri ve Birlikleri –Sektörel Tanıtım Projeleri (Tebliğ md.9) Şirketler –TURQUALITY® Programı Finansal destekler (Tebliğ md.11) Finansal olmayan destekler (Tebliğ md.12) –MARKA Programı Finansal destekler (Tebliğ md.10)

6 Destek süreci Destek kapsamındaki markaya ilişkin; –Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) »Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

7 Destek Kapsamına Alınma Süreci (UUE md.20) Ön Değerlendirme Seti Ön İnceleme Çalışması Destek Kapsamına Alınma Stratejik İş Planı Detaylı Analiz ve Gelişim Yol Haritası Performans Denetimi Destek Kapsamından Çıkarılma veya Destek Oranlarında İndirim Projelerin Hayata Geçirilmesi Turquality Komitesi Kararı

8 Marka Yönetimi Ürün Tasarımı- Geliştirme Tedarik Zinciri Yönetimi Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi Finansal Performans Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Kurumsal Yönetişim Kurumsal Yönetişim Bilgi Sistemleri Destek Kapsamına Alınma Süreci- Performans Unsurları Marka Performansı

9 DESTEK SÜRESİ 4 yıl DESTEK ORANI %50 MARKA-PATENT TESCİL (yıllık USD) KİRA (yıllık USD) (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON (yıllık USD) DEMİRBAŞ-DEKORASYON (yıllık USD) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık USD) TANITIM (yıllık USD) Marka Programı -Finansal Destekler (Tebliğ md.10) MODA/ENDÜSTRİYEL TASARIMCI/AHÇI, ŞEF (yıllık USD) FRANCHISING Kira ve Dekorasyon ( USD)

10 DESTEK SÜRESİ 5 yıl DESTEK ORANI %50 MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON DEMİRBAŞ-DEKORASYON- Mimari Konsept, Mahal Araştırması MODA/ENDÜSTRİYEL TASARIMCI/ AHÇI, ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM TURQUALITY® Programı Destekler-Finansal (Tebliğ md.11) FRANCHISING Kira ve Dekorasyon

11 TURQUALITY® FİNANSAL OLMAYAN DESTEKLER DETAYLI ANALİZ YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI VİZYON SEMİNERLERİPAZAR İSTİHBARATI TURQUALITY® Programı- Finansal Olmayan Destekler (Tebliğ md.12)

12 Stratejik İnsiyatifl erin Belirlenm esi Detaylı Analiz Çalışmaların ın Gerçekleştir ilmesi Gelişim/ Uygulama Yol Haritasını n Hazırlan ması İyileştirme / Geliştirme Alanlarının Belirlenme si TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı Detaylı Analiz

13 Firmalara hedef pazarlarla ilgili, pazar dinamikleri, rakip analizi ve ürün konumlandırma araştırmaları Nielsen işbirliğinde gerçekleştirildi (h ttp://www.turquality.com/164.aspx)  24 ülke Yunanistan, Rusya, Romanya, Polonya, Fransa, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, İtalya, İspanya, Almanya, Ukrayna, ABD, Çek Cumhuriyeti, Japonya, Portekiz, Mısır, Çin, Hollanda, Suudi Arabistan, Makedonya, Cezayir, Macaristan, Bulgaristan ve Türkiye  4 sektör Hazır giyim, Ev Tekstili, Kuyum, Hızlı tüketim (kişisel bakım ürünleri ve gıda) TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı Pazar İstihbaratı

14 Kapsamdaki firmaların ortakları ve yöneticilerinin global rekabet için gerekli vizyon ve yetkinliklere ulaşmalarına destek olmak  Seminerlere dünyaca ünlü pazarlama ve marka teorisyenleri katıldı. Jack Trout “Marka Konumlandırma “ Don Peppers “Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak” Philip Kotler “Kazanan Uluslararası Stratejiler Geliştirmek” Robert Kaplan “Performans ve Maliyet Yönetimi” Jagdish Sheth “Global Arenada Rekabetçi Büyüme Fırsatları”  TURQUALITY ® Vizyon Seminerlerine dinleyici olarak toplam kişi iştirak etti  TURQUALITY ® Vizyon Seminerleri, önümüzdeki yıllarda da dünyanın en önemli 50 konuşmacısı içinde yer alan guruları ağırlamaya devam edecek TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı Vizyon Seminerleri

15  Firmaların orta ve üst düzey yöneticileri arasında ortak bir yönetim lisanının oluşturulması, profesyonelliğin ve etkinliğin arttırılması  Firma ihtiyaçlarından yola çıkılarak, özel bir eğitim programı Koç ve Sabancı Üniversiteleri işbirliğiyle geliştirildi  8 dönemde toplam 480 yönetici eğitim aldı  Yılda 60 yönetici eğitiliyor TURQUALITY® Programı Finansal Olmayan Destekler -Yönetici Geliştirme Programı-

16 TURQUALITY Markaların Sektörlere Göre Kırılımı Marka Sayısı Marka Sayısı: 83* Firma Sayısı: 72 ** Vakko, Kale Seramik, İpek Kağıt, DYO, Boydak, Arçelik, Kopaş, Evyap, Altınyıldız firmaları programda iki marka ile bulunmaktadır. Finlux markası Vestel Dış Ticaret; Vestel markası ise Vestel Elektronik A.Ş ile başvurmuştur. Rakamlarla Marka/TURQUALITY®

17 Marka Programı Markalarının Sektörlere Göre Kırılımı Marka Sayısı Firma Sayısı: 32 Marka Sayısı: 35 Rakamlarla Marka/TURQUALITY®

18 Marka/TURQUALITY® Mevzuat  2006/4 sayılı Tebliğ  2006/4 sayılı Tebliğ’e ilişkin Uygulama Usul ve Esasları  EK-10: Başvuru için gerekli belgeler  EK-14: Ticaret Müşavirliği/Ataşeliği Onay Tutanağı  2009/14 sayılı Tebliğ (otomasyon)

19 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)

20 Tasarım Desteği 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ O lan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl

21 Destek süreci Destek kapsamındaki şirket/ofis tarafından; –Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) »Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

22 Tasarım Desteği Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira & Dekorasyon $

23 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)

24 AR-GE PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİ SAĞLANMASI  Temel Destek Oranı: % 50  Azami Destek Miktarı : 1 Milyon $  Uygulamacı Kuruluş : TTGV  Destek Süresi : 2 Yıl Ar-Ge Desteği

25 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)

26 Ofis Mağaza Desteği 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım MEVZUAT Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ HEDEF GRUBU Sınai / Ticari Şirketler Yazılım Şirketleri DTSŞ, SDŞ Rekabetçiliğin arttırılması AMAÇ Pazara giriş ve tutunmanın desteklenmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl

27 Destek süreci İhracatçı şirket tarafından; –Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) »Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

28 Ofis Mağaza Desteği Destek Kalemleri Kira $ Tanıtım $ Marka Tescili $ %50-80%60-90%50-90 *Faaliyet yurtdışı şirketi tarafından yapılırsa, şirketin ortaklığı oranında desteklenir

29 TEŞEKKÜRLER Zeynep DOMANİÇ D.T. Uzmanı Tel: (saat: ) E-posta:


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları