Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011

2 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ) Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ) Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) 2

3 10 yılda 10 dünya markası yaratmak
Vizyon 10 yılda 10 dünya markası yaratmak

4 Hedef Markalaşmada ivmelendirici rol oynamak
Türk malı imajını güçlendirmek Strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olmak Toplam insan kaynaklarını güçlendirmek Türk firmalarının marka potansiyelini ve bilincini artırmak Türk firmalarına pazar bilgileri ile ilgili istihbarat desteği sağlamak Seçilmiş Türk markaları için bir inkibatör ve katalizör olmak

5 Kapsam İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri ve Birlikleri
Sektörel Tanıtım Projeleri (Tebliğ md.9) Şirketler TURQUALITY® Programı Finansal destekler (Tebliğ md.11) Finansal olmayan destekler (Tebliğ md.12) MARKA Programı Finansal destekler (Tebliğ md.10)

6 Destek süreci Destek kapsamındaki markaya ilişkin;
Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

7 Destek Kapsamına Alınma Süreci (UUE md.20)
Ön Değerlendirme Seti Ön İnceleme Çalışması Destek Kapsamına Alınma Detaylı Analiz ve Gelişim Yol Haritası Stratejik İş Planı Projelerin Hayata Geçirilmesi Turquality Komitesi Kararı Performans Denetimi Destek Kapsamından Çıkarılma veya Destek Oranlarında İndirim

8 Destek Kapsamına Alınma Süreci-
Performans Unsurları Finansal Performans Tedarik Zinciri Yönetimi Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi Marka Performansı Marka Yönetimi Ürün Tasarımı- Geliştirme Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi İnsan Kaynakları Kurumsal Yönetişim Bilgi Sistemleri

9 Marka Programı -Finansal Destekler (Tebliğ md.10)
DESTEK SÜRESİ 4 yıl DESTEK ORANI %50 MARKA-PATENT TESCİL (yıllık USD) KİRA (yıllık USD) (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON (yıllık USD) DEMİRBAŞ-DEKORASYON (yıllık USD) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık USD) TANITIM (yıllık USD) MODA/ENDÜSTRİYEL TASARIMCI/AHÇI, ŞEF (yıllık USD) FRANCHISING Kira ve Dekorasyon ( USD)

10 TURQUALITY® Programı Destekler-Finansal (Tebliğ md.11)
DESTEK SÜRESİ 5 yıl DESTEK ORANI %50 MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON DEMİRBAŞ-DEKORASYON- Mimari Konsept, Mahal Araştırması MODA/ENDÜSTRİYEL TASARIMCI/ AHÇI, ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM FRANCHISING Kira ve Dekorasyon

11 TURQUALITY® Programı- Finansal Olmayan Destekler (Tebliğ md.12)
DETAYLI ANALİZ YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI VİZYON SEMİNERLERİ PAZAR İSTİHBARATI

12 TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı Detaylı Analiz
Detaylı Analiz Çalışmalarının Gerçekleştirilmesi Stratejik İnsiyatiflerin Belirlenmesi İyileştirme/ Geliştirme Alanlarının Belirlenmesi Gelişim/ Uygulama Yol Haritasının Hazırlanması

13 TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı
Pazar İstihbaratı Firmalara hedef pazarlarla ilgili, pazar dinamikleri, rakip analizi ve ürün konumlandırma araştırmaları Nielsen işbirliğinde gerçekleştirildi (http://www.turquality.com/164.aspx) 24 ülke Yunanistan, Rusya, Romanya, Polonya, Fransa, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, İtalya, İspanya, Almanya, Ukrayna, ABD, Çek Cumhuriyeti, Japonya, Portekiz, Mısır, Çin, Hollanda, Suudi Arabistan, Makedonya, Cezayir, Macaristan, Bulgaristan ve Türkiye 4 sektör Hazır giyim, Ev Tekstili, Kuyum, Hızlı tüketim (kişisel bakım ürünleri ve gıda)

14 TURQUALITY® Programı Destekler-Dolaylı
Vizyon Seminerleri Kapsamdaki firmaların ortakları ve yöneticilerinin global rekabet için gerekli vizyon ve yetkinliklere ulaşmalarına destek olmak Seminerlere dünyaca ünlü pazarlama ve marka teorisyenleri katıldı. Jack Trout “Marka Konumlandırma “ Don Peppers “Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak” Philip Kotler “Kazanan Uluslararası Stratejiler Geliştirmek” Robert Kaplan “Performans ve Maliyet Yönetimi” Jagdish Sheth “Global Arenada Rekabetçi Büyüme Fırsatları” TURQUALITY® Vizyon Seminerlerine dinleyici olarak toplam kişi iştirak etti TURQUALITY® Vizyon Seminerleri, önümüzdeki yıllarda da dünyanın en önemli 50 konuşmacısı içinde yer alan guruları ağırlamaya devam edecek

15 TURQUALITY® Programı Finansal Olmayan Destekler
-Yönetici Geliştirme Programı- Firmaların orta ve üst düzey yöneticileri arasında ortak bir yönetim lisanının oluşturulması, profesyonelliğin ve etkinliğin arttırılması Firma ihtiyaçlarından yola çıkılarak, özel bir eğitim programı Koç ve Sabancı Üniversiteleri işbirliğiyle geliştirildi 8 dönemde toplam 480 yönetici eğitim aldı Yılda 60 yönetici eğitiliyor

16 Rakamlarla Marka/TURQUALITY®
TURQUALITY Markaların Sektörlere Göre Kırılımı Marka Sayısı: 83* Firma Sayısı: 72 Marka Sayısı ** Vakko, Kale Seramik, İpek Kağıt, DYO, Boydak, Arçelik, Kopaş, Evyap, Altınyıldız firmaları programda iki marka ile bulunmaktadır. Finlux markası Vestel Dış Ticaret; Vestel markası ise Vestel Elektronik A.Ş ile başvurmuştur. 16

17 Rakamlarla Marka/TURQUALITY®
Marka Programı Markalarının Sektörlere Göre Kırılımı Firma Sayısı: 32 Marka Sayısı: 35 Marka Sayısı 17

18 Marka/TURQUALITY® Mevzuat
2006/4 sayılı Tebliğ 2006/4 sayılı Tebliğ’e ilişkin Uygulama Usul ve Esasları EK-10: Başvuru için gerekli belgeler EK-14: Ticaret Müşavirliği/Ataşeliği Onay Tutanağı 2009/14 sayılı Tebliğ (otomasyon)

19 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ) Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ) Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) 2

20 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği
MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ Olan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl

21 Destek süreci Destek kapsamındaki şirket/ofis tarafından;
Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

22 Tasarım Desteği

23 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ) Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ) Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) 2

24 AR-GE PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİ SAĞLANMASI
Ar-Ge Desteği AR-GE PROJELERİNE SERMAYE DESTEĞİ SAĞLANMASI Temel Destek Oranı : % 50 Azami Destek Miktarı : 1 Milyon $ Uygulamacı Kuruluş : TTGV Destek Süresi : 2 Yıl

25 Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ) Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) Ar-Ge Desteği (98/10 sayılı Tebliğ) Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) 2

26 Ofis Mağaza Desteği 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım
MEVZUAT Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ HEDEF GRUBU Sınai / Ticari Şirketler Yazılım Şirketleri DTSŞ, SDŞ Rekabetçiliğin arttırılması AMAÇ Pazara giriş ve tutunmanın desteklenmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl

27 Destek süreci İhracatçı şirket tarafından;
Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde ilgili Birliğe başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır

28 Ofis Mağaza Desteği %50-90 %60-90 %50-80
*Faaliyet yurtdışı şirketi tarafından yapılırsa, şirketin ortaklığı oranında desteklenir

29 E-posta: atalayz@dtm.gov.tr
TEŞEKKÜRLER Zeynep DOMANİÇ D.T. Uzmanı Tel: (saat: ) E-posta:


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları