Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler"— Sunum transkripti:

1

2 Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler
Sunumun yapıldığı etkinlik: ULUSLARARASI REKABETÇİLİK VE İŞBİRLİĞİ KONFERANSI

3 Frost & Sullivan Hakkında
Genel Bilgiler: 1961 yılında kuruldu Dünya genelinde 40 bölgede Danışmanlık & Analiz Hizmeti Büyüyen şirketler, Global 1000 şirketleri ve yatırım toplulukları gibi dünya çapında müşteriler Müşteriye özel Büyüme Sistemi: Büyüme Ortaklığı Hizmetleri, Büyüme Danışmanlığı ve Büyüme Ekibi Üyeliği™ Büyümede Mükemmellik Matrisinin geliştiricileri – Şirket yöneticileri için sektöründe lider büyüme konumlama aracı TEAM Metodolojisi Geliştiricileri - teknoloji, piyasalar ve büyüme imkanlarına yönelik müşteriye özel 360 Derecelik Perspektif sunma olanağı

4 Frost & Sullivan’s Global Coverage
Enerji & Güç Sistemleri Güç Üretimi, Aktarımı & Dağıtımı, Dağıtılmış Enerji, Güç Kaynakları, Enerji Hizmetleri, Bataryalar, Yenilenebilir & Alternatif Enerji, Güç Kalitesi, AKILLI Enerji Sağlık Hizmetleri Tıbbi Cihazlar ve Ameliyat Araçları, İlaç Geliştirme, Klinik Tanı, Tıbbi İlaçlar, Tıbbi Görüntüleme, Hasta İzleme, Teletıp, Sağlık Bilgi Teknolojileri Otomotiv Güç Aktarım Mekanizmaları & Alternatif Tahrik, Şasi, Modüller & Sistemler, Güvenlik & Sürücü Desteği, Navigasyon & Bilgi-Eğlence, Elektronik, Yazılım, Satış Sonrası Ürün ve Hizmetler, Elektrikli Taşıtlar Hava-Uzay & Savunma Sivil ve Ticari Havacılık, Uçak & Motor B.O.R, Havaalanı Altyapısı, Uzay Savaşı Bilgi Teknolojileri, Komuta Kontrol Sistemleri, Askeri Havacılık, Eğitim & Simulasyon, Ulusal Güvenlik Endüstriyel Otomasyon Mekanik Güç Aktarımı, Akışkan Güç, Makine, Süreç Denetim Aygıtları, Endüstriyel Otomasyon ve Yazılım, Lazer & Robot, Kaynak, AKILLI Fabrika Çevre Ürünleri & Hizmetleri Su & Atık Su Yönetimi, Hava İşleme, Çevre Sağlığı & Güvenliği, Bireysel Korunma Araçları Ulaşım & Lojistik Lojistik & Dağıtım, Depolama, Tedarik Zinciri Yönetimi, Ulaşım Sistemleri, Demiryolu Lojistiği, Liman & Denizcilik, Hareketlilik Kimyasallar, Malzemeler & Gıda Bileşenleri Performans Malzemeleri, Plastik & Polimer, Ambalaj, Boyama, Kaplama ve Mürekkep, Yapıştırıcılar & Dolgu Maddeleri, Uzmanlık Kimyasalları, İnce Kimyasallar, Gıda Bileşenleri Elektronik & Yarı İletkenler Elektrikli Aletler, Bileşenler, Yarı İletkenler, Yüzey Montajı Teknolojisi, , Fason Üretim, Otomatik Kimlik Tespiti ve Güvenliği Ölçme & Enstrümentasyon Test & Ölçme, Sensör, Denetim Hizmetleri, Tahribatsız Muayene, Laboratuvar & Analiz Araçları Bina Teknolojileri & Hizmetleri Isıtma, Havalandırma, İklimlendirme & Soğutma, Aydınlatma, Elektronik Güvenlik, Bina Otomasyonu & Kontrolü, Tesis Yönetimi & Hizmetleri, Akıllı Binalar Bilişim ve İletişim Teknolojileri Kurumsal İletişim, Telekom Hizmetleri, Mobil & Kablosuz İletişim, Dijital Medya, Ağ Güvenliği, Bağlantı Merkezi, Firma Yazılımları, Uydu & Uzay İletişimi, Bilgi Teknolojileri Uyg., Ağ Altyapısı Teknolojiye Dair Bilgiler

5 Türkiye’yi Etkileyen Mega Trendler
Mega Trend Nedir? Mega trend; iş dünyası, toplumlar, ekonomiler, kültürler ve kişisel yaşamlar üzerinde derin etkilere sahip değişken küresel kuvvetlerdir. Türkiye’nin Kalkınmasına Etki Edecek Mega Trendler Kentleşme – Müşteri Şehir Ekonomik Trendler Sosyal Trendler Mega Trendlerin Önemi Nedir? Mega trendler sektörler, şirketler ve bireyler için farklı anlam ve etkilere sahiptir. Bu mega trendlerin analizi ve olası etkileri şirketlerin gelecek stratejileri, kalkınmaları ve yenilik süreçleri üzerinde önemli bir etken oluşturur ve ürün ve teknoloji planlamasına etki eder. Bu belge, Türkiye’deki başlıca mega trendleri, bu trendlerin 2025 yılında oluşturacağı muhtemel senaryoları ve toplum, piyasalar ve kültürler üzerindeki olası sonuçlarını belirlemek suretiyle öngörülü düşünüş aşamasını belirler. Bağlantı ve Yakınlaşma Gelecek altyapı Geliştirmeleri Enerji Üretimi Sağlık, Refah Yeni İş Modelleri Gelecekteki Lider Sektörler Siyasal Ekonomi Kaynak: Frost & Sullivan analizi.

6 Mega Trend - Kentleşme

7 Kentleşmede Ana Trendler Mega Şehirler, Mega Bölgeler ve Mega Koridorların Gelişimi
2025’te en az 8 milyon nüfus ve 250$ milyar GSYH ÖRNEK: İstanbul (2025’teki nüfus 15,2 milyon) MEGA KORİDORLAR İki Büyük şehri veya Mega Bölgeyi birleştiren koridorlar (60 km veya daha uzun mesafe; toplamda 25 milyon ve üzeri nüfus; 2025’te bir Mega Koridor) ÖRNEK : İstanbul-İzmir Mega Koridor (2025’te 29.1 milyon nüfus) MEGA BÖLGELER Banliyölerle veya civar şehirlerle birleşerek bir bölge oluşturan şehirler (2025’te 15 milyon üzeri nüfus; 1 Mega Bölge) ÖRNEK : Marmara Mega Bölgesi (2025’te 17.3 milyon nüfus) Foto: Dreamstime, Frost & Sullivan Image Resource. Kaynak: Frost & Sullivan analysis.

8 Kentsel Devletler ve Mega Şehirlerin Kentleşme Oranı, Türkiye, 2025
Türkiye’nin 2025’teki Mega Şehirleri yılında Türkiye’nin kentsel nüfusunun toplam nüfusun yaklaşık yüzde 76’sını oluşturması beklenmektedir yılında Türkiye’nin toplam GSYH’ya 482$ milyar (yüzde 22) sağlayacak 1 tane Mega Şehri (İstanbul) olması beklenmektedir. Kocaeli 93.5% 2.1 milyon Kentsel Devletler ve Mega Şehirlerin Kentleşme Oranı, Türkiye, 2025 İstanbul 98.9% 15.2 milyon Ankara 97.2% 5.5 milyon Bursa 88.6% 3.4 million Konya 73.8 % 2.2 milyon Adana 88.1 % 2.2 milyon İzmir 91.3% 4.5 milyon Antalya 70.4% 2.6 milyon Anahtar: Kentleşme Oranı Yüksek Düzeyde Kentleşmiş İller >90% Orta Yüksek Düzeyde Kentleşmiş İller 80–90% Orta Düzeyde Kentleşmiş İller 70–80% Düşük Orta Düzeyde Kentleşmiş İller 50–70% Düşük Düzeyde Kentleşmiş İller <50% 2025’teki Mega Şehirleri 2025’te 4 milyon üzeri nüfuslu şehirler 2025’te 2 milyon üzeri nüfuslu şehirler Not: Mega şehir 8 milyon ve üzeri nüfus ve 250$ milyar ve üzeri GSYH’ya sahip şehirler olarak tanımlanmıştır. % sembolü ile verilen rakamlar kentleşme hızını belirtmektedir. Kaynak: TUIK ve Frost & Sullivan analizi, 2011.

9 Muhtemel Ege Mega Bölgesi Muhtemel Çukurova Mega Bölgesi
2025’te Türkiye’de Mega Bölgelerin Gelişimi Türkiye’nin 2025’te Toplam Nüfusunun Yüzde 20’sini (17,3 Milyon) Oluşturacak 1 Tane Mega Bölgesi Olması Beklenmektedir Mega Bölgeler, Türkiye, 2025 Marmara Mega Bölgesi İstanbul, Kocaeli 17.3 milyon Muhtemel Ege Mega Bölgesi İzmir, Manisa 6.0 milyon Muhtemel Çukurova Mega Bölgesi Beş şehrin birleşimi 10.0 milyon 2025’teki Mega Bölgeler 2025’teki Muhtemel Mega Bölgeler Not: Mega Bölgeler birden fazla şehrin ve banliyölerin birleşmesiyle oluşan ve 15 milyon ve üzeri nüfusa sahip bölgelerdir. Kaynak: Frost & Sullivan analizi.

10 Türkiye’nin 2025’teki Mega Koridorları Türkiye’nin 2025’te bir tane Mega Koridorunun olması beklenmektedir İstanbul-Izmir Mega Koridorunun toplam nüfusun yüzde 34’ünü oluşturması (29.1 milyon) beklenmektedir Mega Koridorlar, Türkiye, 2025 İstanbul İstanbul-İzmir Mega Koridoru İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Balikesir, Manisa, Aydın ve İzmir birleşimi 29.1 milyon nüfus Kocaeli Yalova Sakarya Eskişehir Gelişmekte olan İç Anadolu Koridoru Ankara, Konya, Eskişehir 8.5 Milyon nüfus Balikesir Ankara Bursa İzmir Manisa Konya Aydın Adana Osmaniye Gaziantep Mersin Mega Koridorlar Hatay Gelişmekte Olan Koridorlar Not: Mega Koridorlar iki büyük şehri veya Mega Bölgeleri birleştiren koridorlardır. Gelişmekte olan koridorlar 2025 sonrasında yüksek ihtimalle Mega Koridor olacak koridorlardır Gelişmekte olan Çukurova Koridoru Gaziantep, Adana, Mersin, Osmaniye ve Hatay 8.2 milyon nüfus Mega Şehir 4 Milyon üzeri nüfusa sahip gelişmekte olan Mega Şehir 2 Milyon üzeri nüfusa sahip gelişmekte olan Mega Şehir Kaynak: Türkiye illerinin nüfus projeksiyonları/TUIK, Frost & Sullivan analizi.

11 İstanbul-İzmir Sanayi Koridoru, Türkiye, 2011 - 2025
Örnek Çalışma: İstanbul-İzmir Sanayi Koridoru 2025’te Türkiye’nin imalat çıktısının yüzde 40’ını oluşturarak lider konumda olması bekleniyor İstanbul-İzmir Sanayi Koridoru, Türkiye, 10$ 1.5$ İstanbul milyar milyar Kocaeli 377 km otoyol için tahmin edilen yatırım 300 km yüksek hızlı tren hattı için tahmin edilen yatırım Yalova Balikesir Bursa % 85 otomotiv parçaları üretimindeki payı % 40 Manisa Türkiye’nin imalat çıktısındaki payı İzmir Aydın 65% 4 limanın Türkiye’nin dış ticaretteki payı 59 Birbirine bağlı organize sanayi bölge sayısı Mega Şehir 4 milyon üzeri nüfusa sahip gelişen Mega Şehirler 2 milyon üzeri nüfusa sahip gelişen Mega Şehirler Görsel kaynağı:sacred-destination.com Otoyol Kaynak: TUIK, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Frost & Sullivan analysis. Yüksek Hızlı Tren Hattı

12 Toplumsal Trendler

13 Bölgeye ve Yaşa Göre Nüfus Dağılımı, Küresel, 2011 ve 2025**
Genç Nüfus Furyası: Türkiye’nin Genç Nüfusu Türkiye’nin Avrupa Nüfusunun 11.6%’sını(85.4 Milyon) Oluşturması Bekleniyor. Bölgeye ve Yaşa Göre Nüfus Dağılımı, Küresel, 2011 ve 2025** 2011 2025 Yalnızca Hindistan ve Çin genç nüfusun yaklaşık 37%’si oluşturacak. 7.98 Milyar 7.00 Milyar Genç Nüfus (Gen Y) 35–64 65 yaş ve üzeri *Not: Gen Y, 15 ve 34 yaş arasındaki insan topluluğu için kullanılır. **Not: Orta çizelgedeki bölge verileri 2025 yılına yöneliktir. Kaynak : A.B.D. Nüfus Idaresi; BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi ve Frost & Sullivan analizi.

14 Çalışan Nüfusun Toplam Nüfustaki Oranı, 2025
Türkiye’deki En Yüksek Çalışan Nüfus Oranı Türkiye 2025’te en yüksek çalışan nüfus(15-64) oranını (69.3%) ulaşacaktır. Çalışan Nüfus, Türkiye, , 2010, 2020, 2025, 2030, 2040, 2050 Çalışan Nüfusun Toplam Nüfustaki Oranı, 2025 Çalışan Nüfus: 2025’te toplam nüfusun en yüksek yüzdesine (69.3%) ulaşması beklenmektedir. Kaynak: BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi Nüfus Bölümü Sekreterliği ortalama doğum değişimi; Frost & Sullivan analizi.

15 __Gelişmiş Ülkeler __ Türkiye
Türkiye’deki En Düşük Bağımlılık (Bakım İhtiyacı) Oranı Türkiye 2025’e Kadar Kendisinin En Düşük Bağımlılık Oranına(44.2 Percent) Sahip Olacak. 2030’a Kadar ise Gelişen Ülkeler Arasında En Düşük Bağımlılık Oranını Elinde Bulunduracak. Bağımlılık Oranı, Türkiye ve Gelişen Ülkeler, 2020 ve 2030 2020’ye kadar, yalnızca Çin ve Brezilya Türkiye’den düşük bağımlılık oranına sahip olacak. 2030’a kadar Türkiye gelişen ülkeler arasında en düşük bağımlılık oranına sahip olacak. __Gelişmiş Ülkeler __ Türkiye Bağımlılık Oranı, Türkiye ve Gelişmiş Ülkeler, 2025’a kadar, Türkiye en yüksek oranda çalışan nüfusuna ve böylece en düşük bağımlılık oranına (44.2%) sahip olacak. 2040’a kadar, Türkiye diğer gelişmiş ülkelere (20%) kıyasla en yüksek farkı elinde bulunduracak. Tanım: bağımlılık oranı, 15 yaşından küçük ya da 64 yaşından büyük çalışan nüfusa(15-64) bağlı olan kişilerin oranıdır. Kaynak: : BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi Nüfus Bölümü Sekreterliği (Ortalama Değişim).

16 Gelir Piramidi, Türkiye, 2010-2025
Orta Sınıf Çoğunluğu: Türkiye’de Orta Sınıf Tüketici Artışı Orta Sınıfın 2025’te Türkiye Nüfusunun(61.2 Milyon) 71.7%’sini Oluşturması Bekleniyor. Gelir Piramidi, Türkiye, 2025 85.3 Milyon Kişi 2010 73.8 Milyon Kişi TL 29,450 ($19,000) TL 11,620 ($7,500) TL 58,900 ($38,000) TL 4,860 ($3,100) TL 117,800 ($76,000) TL 310,000 ($200,000) TL 775,000 ($500,000) 6.1% (4.5) Yoksulluk Sınırı Altında Yoksul Alt Orta Sınıf Orta sınıf Üst Orta Sınıf Varlıklı Zengin Çok Zengin 34.9% (29.8) 8.0% (6.8) 14.5% (12.4) 24.9% (21.2) 11.9% (10.2) Yıllık Gelir 0.7% (0.5) 0.9% (0.8) 1.4% (1) 1.9% (1.6) 2.7% (2) 2.9% (2.5) 15.8% (11.7) 29.7% (21.9) 26.8% (19.8) Yoksulluk Sınırı 16.8% (12.4) Not: Parantez içindeki rakamlar milyonları ifade etmektedir. Yoksulluk sınırı, TUİK (Türkiye İstatistik Kurumu) tarafından belirlenen ortalama hane halkı net gelirinin 50 %’si baz alınarak belirlenmiştir. Kaynak: Turkstat, and Frost & Sullivan analizi.

17 Muazzam Fark: 2011 ve 2015’te Türkiye’de Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı, Türkiye’de sosyal paylaşım sitesi kullanıcısı sayısı 2025’e kadar 66.1 milyona ulaşması bekleniyor. Facebook 2015’e kadar 36 milyon kullanıcısıyla sosyal paylaşım sitelerinin baş sırasında olacak. 2011 Gelecekteki Lider Sosyal Paylaşım Siteleri, Türkiye, 2015 Toplam: 73.9 milyon Toplam: 85.4 milyon Türkiye Facebook kullanıcı sayısı bakımından 6. sırada gelir. 2025’te, internet kullanıcısının 95%’i Facebook kullanacak. İnternet Kullanmayanlar İnternet Kullanmayanlar 17.5 milyon 41.4 milyon 1 FACEBOOK 36 milyon 67.9 milyon 32.5 milyon Internet Kullanıcısı Internet Kullanıcısı 29.6 milyon Sosyal Olmayan Paylaşım Siteleri Kullanıcısı 1.8 milyon 2011 2015 66.1 milyon Sosyal Olmayan Paylaşım Siteleri Kullanıcısı 2.6 milyon 2 3 TWITTER LinkedIn 29.9 milyon Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı 10.8 milyon Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı 2.5 milyon 7.2 milyon 1 milyon 2011 2015 2011 2015 Kaynak: Socialbakers.com, linkedin.com, facebook.com, webrazzi.com, monitera.com, Frost & Sullivan analizi Not: Kullanıcı sayısı tahminlerinde mevcut büyüme ve pazar payı baz alınmıştır.

18 Ekonomi

19 GSYH ve Nüfus Seviyesi, Türkiye, 1990–2025
1990’dan 2025’e Türkiye’nin Ekonomik Büyümesi, Türkiye’nin 2010’daki $0.73 trilyonluk Gayri safi yurtiçi hasılası(GSYH) 3 katlık bir artışla 2025’te 2.15$ trilyona ulaşacak. Kişi başına düşen milli gelirde ise 2.5 katı bir artış gözlemlenecek(dolar cinsinden ) 2010’da dolar iken 2025’te 25,175 dolara artacak. 5.7 % GSYH ve Nüfus Seviyesi, Türkiye, 1990–2025 5.1 % $2.15 Trilyon 9.0 % $1.64 Trilyon 1990 1995 2000 2005 2010 2015 2020 2025 $1.04 Trilyon 6.8 % Nominal GSYH ($ Trilyon) $0.73 Trilyon 9.3% $0.48 Trilyon $0.27 Trilyon $0.23 Trilyon $0.2 Trilyon Year Nüfus (Milyon) 55.1 59.8 64.3 68.6 73.0 77.6 81.8 85.4 Reel GSYH (Büyüme(%)) 9.3 7.2 6.8 8.4 9.0 4.3 5.1 5.7 Kişi başına düşen milli gelir($) 3,630 3,846 4,199 6,997 10,000 13,402 20,048 25,175 Not: piyasa değeri üzerinden GSYH, Kaynak: IMF, Dünya Bankası, Economy Watch, TUIK, Frost & Sullivan analizi.

20 Ekonomik Sektörün GSYH Kompozisyonu, 2010 ve 2025 yılları 2025 yılında Mısır GSYH’sının 58.1%’ini, Çin’in ise 46.1%’ini oluşturması beklenen Hizmet Sektörünün Türkiye’de ise GSYH’sının 74%ünü oluşturması bekleniyor. Sektörün GSYH’ya Katkısı Türkiye, 1980–2025 Sektörün GSYH’ya Katkısı, Hindistan, 1980–2025 39.6% 43.8% 50.4% 54.7% 57.7% 58.1% 46.1% 51% 57% 61% 64% 71% 74% 24.7% 26.9% 26.2% 26.4% 21.4% 31.3% 27.3% 39% 27.6% 45.7% 35.7% 29.3% 23.4% 18.9% 15.0% 14.3% 1980 1990 2000 2010 2020 2025 32% 32% Sektörün GSYH’ya Katkısı, Çin, 1980–2025 29% 27% 22% 21% 21.4% 31.3% 39% 17% 43% 45.7% 46.1% 11% 10% 9% 7% 5% 1980 1990 2000 2010 2020 2025 48.5% Hizmet 41.6% Sanayi 45.9% 46.9% 47.2% Tarım 47.8% Not: Sanayi; madencilik, taş ocakçılığı, imalat, elektrik, gaz ve su tedariği ve inşaat sektörünü de kapsar. Hizmetler; ticaret, oteller, taşıma ve iletişim, finans, sigorta, emlak ve iş hizmetleri, topluluk, toplumsal ve kişişel hizmetleri de kapsar. 30.1% 27.1% 15.1% 10.1% 7.1% 6.1% 1980 1990 2000 2010 2020 2025 Kaynak: T.C. Kalkınma Bakanlığı, CIA, Dünya Bankası, Frost & Sullivan analizi.

21 2025’e Kadar Türkiye’nin Ekonomik Faktörleri 2025 yılında Türkiye’ye Doğrudan Yabancı Yatırımının 47.3$ Milyara Ulaşması Bekleniyor. 2025’e kadar, enflasyon oranın 5.0%’e (mevcut 6.4%’lük seviyelerin altına) ve işsizlik oranının ise 4.9%’a düşmesi bekleniyor (mevcut 11.9%’luk seviyelerin altına). Türk Ekonomisinin 3 Temel Faktörü, Türkiye, 2010, 2015, 2020, 2025 2010 2015 2020 2025 6.4 5.5 5.2 5.0 Düşük Enflasyon Enflasyon ’e kadar 5.0%’e düşmesi bekleniyor Yıl 47.3 Yüksek Doğrudan Yabancı Yatırımları 36.1 23 9.1 Doğrudan Yabancı Yatırımlarının 2025’e kadar 47.3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2010 2015 2020 2025 Yıl 2010 2015 2020 2025 11.9 9.3 6.1 4.9 Azalan İşsizlik İşsizliğin 2025’e kadar 4.9% civarında azalması bekleniyor. Yıl Kaynak: T.C. Kalkınma Bakanlığı, Türkiye Merkez Bankası, IMF, Dünya Bankası, Economy Watch, Frost & Sullivan analizi

22 Bağlanabilirlik

23 Gelecekteki Uydular, Türkiye, 2011-2020
Uzay Trafiği: Türkiye’nin Uydu Teknolojisi Alanında Gelecekteki Büyümesi Türkiye’nin 2020’ye kadar 8 Yeni Uydu Fırlatması Beklenmektedir. Gelecekteki Uydular, Türkiye, Turksat 5A 2015 Turksat 5B 2017 Turksat 4B 2014 Turksat 5C 2019 Turksat 4A 2013 SRE-II Gokturk 1,2,3 Rasat 2012 2011 2012–2020 Uydu Tarih Görevi Turksat 4A 2013 İletişim Turksat 4B 2014 Turksat 5A 2015 Turksat 5B 2017 Turksat 5C 2019 Gokturk 2012 Askeri Gokturk 2 n/a Gokturk 3 Rasat 2011 Gözlem Uydu Filosu Görevi Turksat Uydusu İletişim Gokturk Uydusu Askeri Rasat Uydusu Gözlem Kaynak: Turksat, Savunma Bakanlığı, Frost & Sullivan analizi

24 İletişim Türkiye’si: 2025’e Kadar Bağlantı Araçlarının Yaygınlaşması Türkiye’nin 2025’e kadar 250 Milyon Bağlantı Aracına Sahip Olması Beklenmektedir Bağlantı Aboneler Veri Trafiği 2011 2025 2011 2025 2011 2025 Mobil Abone Sayısı Mobil Bağlantı Hızı İnternet Trafiği 64 Milyon 89 Milyon 40 Petabayt aylık 3 Exabayt aylık 1.8 Mbps 10 Mbps Geniş bant Abonesi 2.8 milyon 32.3 milyon Fiber Ağ (190,000 km uzunluğunda) Mobil Veri Trafiği Internet Kullanıcısı 3 milyon (Kullanıcı) 25 milyon (Kullanıcı) 30 milyon 72 milyon 0.73 Petabayt aylık 0.9 Exabayt aylık Akıllı Telefon Kullanıcısı Mobil Bağlantı ile Mobil Veri Kullanımı 3 Milyon 25 Milyon Mobil Veri Trafiğinin Toplam IP Trafiğindeki Payı Ödemeli-TV Abonesi ayda 65 megabayt ayda 2000 megabayt 2 % 30% 5 Milyon 20 Milyon Kaynak: Frost & Sullivan analiz.

25 1G’den 4G’ye—Türkiye’nin Kablosuz Mobil Teknoloji Alanındaki Yol Haritası
Türkiye’deki Mega Trendler, Mobil Teknoloji Yol Haritası, Türkiye, 1990–2013 Yüksek Hız, Canlı Yayın Küresel Dolaşım, Daha İyi Medya Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Mobil TV Görüntülü Konuşma Canlı Yayın İnternet Televizyonculuğu Daha Fazla Kapasite, Yüksek Hızlı Veri Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Görüntülü Konuşma Üç Boyutlu Oyunlar Kapasite ve Kalite Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Dolaşım Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı Mobilite Ses SMS Veri Ses 1G 2G 2G + EDGE 2G + GPRS 3G 4G Kuruluş Tarihi 1990’ lar 2000–2009 2010 2013 Durum Ülke Çapında Kapsama Nüfusun yaklaşık 90%’ı kapsama alanında Bütün şehirler kapsama alanında Deneme Süreci Kaynak: Frost & Sullivan analizi.

26 Altyapı Yatırımları

27 125 Milyar Dolar 45 Milyar Dolar 3.6 Milyar Dolar 1.1 Milyar Dolar 430
Kamu Altyapı Yatırımları, 2011 ve 2023 Türkiye’nin 2011 ve 2023 yılları arasında altyapı geliştirmelerine 175 Milyar Dolar Harcaması Bekleniyor Yüksek Hızlı Tren Projelerine 45 Milyar Dolar harcanacak. 125 Milyar Dolar 45 Milyar Dolar 5,600 km’lik otoyol ve 15,000 km’lik bölünmüş yol için yapılacak yatırım 10,500 km’lik yüksek hızlı tren hattı için yapılacak yatırım 3.6 Milyar Dolar 1.1 Milyar Dolar Dünyanın 4. Büyük Köprüsü için yapılacak Yatırım 100 km’lik tünel için yapılacak yatırım 430 Uçak 4,000 km Yılda 60 milyon yolcu Normal Tren hattı Foto: Dreamstime, Frost & Sullivan. Kaynak: Ulaştırma Bakanlığı, Frost & Sullivan analizi.

28 Tren ve Yüksek Hızlı Tren Ağı, Türkiye, 2023
Tren ve Yüksek Hızlı Tren Ağı Kapsamında Gelecek Altyapı Geliştirmeleri 10,500 Kilometre Yüksek Hızlı Tren Hattı için yapılan 45$ Milyar Yatırım Tren ve Yüksek Hızlı Tren Ağı, Türkiye, 2023 Istanbul Edirne Trabzon Tekirdağ Kars Gumushane Bilecik Erzurum Kırıkkale Balikesir Bursa Sivas Ankara Eskisehir Yozgat Erzincan Manisa Usak Malatya Kayseri Izmir Afyon Diyarbakir Konya Antalya Anahtar: Mevcut Normal Tren Hattı Mevcut Yüksek Hızlı Tren Hattı 2023’e Kadar Tamamlanmış Olacak Normal Tren Hattı 2023’e kadar Tamamlanmış olacak YHT Hattı Şehir Merkezleri Source: Ministry of Transport, Maritime Affairs and Communications, Frost & Sullivan analysis.

29 Örnek Çalışma: 5 Milyon TL (2.75 Milyon $ ) değerinde Yatırım
Türkiye’nin Yeni Yatırım Haritası Daha Az Gelişmiş Bölgelere Daha Fazla Yatırım Çekme Doğrultusunda Bölgesel Teşvik Sistemi Teşvik Bölgesi I Teşvik Bölgesi II Teşvik Bölgesi III Teşvik Bölgesi IV Teşvik Bölgesi V Teşvik Bölgesi VI Çok Gelişmiş Bölgeler Az Gelişmiş Bölgeler Örnek Çalışma: 5 Milyon TL (2.75 Milyon $ ) değerinde Yatırım Teşvikler (,000 TL) I II III IV V VI KDV muafiyeti 114 Gümrük Vergisi Muafiyeti 70 Vergi İndirimi 750 1,000 1,250 1,500 2,000 2,500 İşveren Sigorta Primi Muafiyeti 165 248 413 495 578 826 Faiz Desteği - 500 600 700 900 Arazi Tahsisi 250 Stopaj Vergisi İndirimi 542 Çalışan Sigorta Primi Muafiyeti 595 Toplam Devlet Teşviki 1,349 1,682 2,597 3,029 3,712 5,797 Teşvik Yoğunluğu(%) 27 34 52 61 74 116 Kaynak: Sanayi Bakanlığı, Türkiye, Frost & Sullivan analizi, 2012

30 Geleceğin Lider Sektörleri

31 1’inci 3’üncü 3’üncü 4’üncü 4’üncü 5’inci 5’inci 7’inci 1’inci 1’inci
Dünyada Türk Sanayisinin Konumu 2011 yılı itibariyle Dünyada Başta gelen Türk Sanayileri Betonarme Demiri Üretimi Megayat Yapımı Cam Eşya Üretimi Kuyumculuk 1’inci Dünyada 3’üncü Dünyada 3’üncü Dünyada 4’üncü Dünyada Gemi Yapımı Mermer Üretimi Çimento Üretimi Turizm 4’üncü Dünyada 5’inci Dünyada 5’inci Dünyada 7’inci Dünyada Ticari Araç Üretimi Tıbbi Seramik Cihazlar Otobüs Üretimi Çelik Üretimi 1’inci Avrupa’da 1’inci Avrupa’da 2’inci Avrupa’da 2’inci Avrupa’da Kaynak: Sanayi Bakanlığı—Sanayi Raporları, Türkiye, 2011 Frost & Sullivan analizi.

32 2025 Yılı Türkiye Bankacılık Sektörü Türkiye’deki Bankacılık Sektörü 2025 yılında Malvarlığı Bakımından 2.3 Trilyon Dolar’a ulaşmış olup Arasında Yüzde 12’lik bir Büyüme Kaydetmiş Olacak Bankacılık Sektörü, Türkiye, 2010 Bankacılık Sektörü, Türkiye, 2025 Şube Sayısı 9,834 Şube Sayısı 17,000 Çalışan Sayısı 181,418 Çalışan Sayısı 313,000 Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 3.7 Milyon Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 9.0 Milyon KOBİ’lerin Kredi Payı 24% KOBİ’lerin Kredi Payı 40% Kaynak: Turkstat, Capital Dergisi, Frost & Sullivan analizi.

33 Türkiye’deki Sağlık Harcamaları Türkiye’deki Sağlık Harcamaları 2025 itibariyle Milyar Dolar’a Ulaşacak (2010 rakamı Milyar Dolar) Türkiye Sağlık Harcamaları, İlaç Pazarı 2010’da milyar dolar 2020’de milyar dolar 110.5 Medikal Araçlar Pazarı 2010’da 2.34 milyar dolar 2020’de 5.12 milyar dolar Sağlık Harcamaları (milyar dolar) Türkiye’deki Sağlık Harcamaları 2010’da milyar dolar —GSMH’nın 5.5% ‘u 2025’de milyar dolar-----GSMH’nın 5.2% ‘u Sağlık Turizmi 2010’da 0.85 milyar dolar 2025’de milyar dolar Yıl Sağlık hizmetleri harcamaları 2025’de milyar dolar’a ulaşacak Kaynak : Dış İlişkiler Kurulu, Türkiye Yatırımları Frost & Sullivan.

34 Mega Trend : Etki Analizi

35 Mega Trendler Matriksi: Ana Mega Trendlerin Etkileri(devamı) Mega Trendlerin Türkiye Ekonomisi üzerindeki Etkilerini Anlama The Middle Bulge Future Economic Growth Yüksek Urbanization Future Infrastructure ? Çalışan Nüfusta Artış Gelecekteki Enerji Gücü Jenerasyonu Jenerasyonlara Göre Siyasi Dönüşüm Türk Ekonomisi Üzerindeki Etkinin Derecesi Health, Wellness, and Well-Being Geleceğin En büyük Sanayileri Yeni İş Modelleri Kadına Dayalı Ekonomi Servet Gözetmenleri Uzay Karışıklığı “Dokun ve Bağlan” Y Jenerasyonu Düşük Connectivity Düşük Kesinlik Derecesi Yüksek Not: Baloncukların büyüklüğü her bir Mega Trend için fırsatın düzeyini ifade eder. Bu Mega Trendler nitelik ve nicelik hesabına göre belirlenmiştir. Kaynak: Frost and Sullivan analizleri.

36 Küresel Inovasyon Sistemi Karşılaştırıcıları

37 Ülkelerde 1 Milyon Kişi Başına Düşen Patent Başvurusu Analizi
Kaynak: Türk Patent Ofisi AR-GE’nin Stratejik Artışı bakılan hem Doğrudan Yabancı Yatırımlarda hem de yerel AR&GE çalışmalarında: - %100 yerel kaynaklı materyal ve içeriklere odaklanma ve - Teknolojik olarak daha gelişmiş tamamlanmış ürünlerin üretimini günümüzden 2023’e kadar %5’den %20’ye artırmakla ivme kazanacaktır.

38 Türkiye’de Artan Patent Başvuruları (2002-2011)
Kaynak: WIPO Türkiye Dünya Otomotiv Ligi’nde 17. sırada bulunmaktadır. 129 Ar-Ge Merkezinin 49’u otomotiv sektöründe faaliyet göstermektedir (2012) Elektrikli araç üretimini desteklemek amacıyla devlet Ar-Ge araştırmalarına %100 teşvik vermektedir. Türkiye’nin 2023 Hedefi : GSYİH’da %1’lik dilimde bulunan Ar-Ge oranını %3’e taşımak = 60 Milyar Dolar Bunların %65’i özel sektör tarafından sağlanacak = Yabancı Doğrudan Yatırımların Desteğine İhtiyaç vardır.

39 Küresel Ar-Ge Kaynağı Trendleri: Ülkelerin Karşılaştırılması
Kaynak : R&D Magazine Finlandiya Ar-Ge harcamalarında Türkiye’nin çok gerisinde olmakla beraber patent sayısı olarak çok ilerisindedir… Ar-Ge harcamalarının yalnızca %0.7’si Türkiye’deki yabancı yatırımlar tarafından finanse edilmektedir Fikri Mülkiyetin tamamen korunması ve desteklenmesi çok önemlidir Kalifiye/becerikli ve kendini geliştiren işgücünün katma değeri vurgulanmalı Türkiye’de 45 Teknoloji Merkezi Bulunmakta...ve KOBİ’ler KOBİ Geliştirme Örgütü tarafından desteklenmekte..... Toplam Ar-Ge harcamalarının %45’i üniversiteler tarafından yapılmakta....ancak üniversiteler ticarileşmenin tüm yararlarını görememekteler

40 Inovasyon Merkezlerinin Kümelenme Amaçlı Bağlantısı

41 İnnovasyon Çalışmalarının -uygulandığı yerlerdeki-Hacmi
Strateji Süreç Ürün Tedarik İş Modeli Ortaklık Fırsat Süreci Ana Süreç Ürün Performansı Ürün Sistemi Hizmet Kanal Marka Müşteri Deneyimi Son 10 Yıldaki İnovasyon Çabalarının Hacmi Yüksek Düşük Kaynak: Doblin analizi, Doblin Inc.

42 Inovasyon Çabalarından-tedarik edildiği yerlerde- Değer Yaratma
Strateji Süreç Ürün Tedarik İş Modeli Ortaklık Fırsat Süreci Ana Süreç Ürün Performansı Ürün Sistemi Hizmet Kanal Marka Müşteri Deneyimi Son 10 Yıldaki Kümülatif Değer Yaratımı Yüksek Hi Lo Düşük Kaynak: Doblin analizi, Doblin Inc. Source: Doblin analysis, Doblin Inc.

43 Teknoloji Inovasyonu–Büyüme Alanlarını Öngörebilmek

44 Inovasyona dayalı gelecek dünya
Inovasyona dayalı gelecek dünya! TechVision sürecinin bir parçası olarak, 140 kadar teknoloji havuzundan veya teknoloji kapasitesinden 50sini seçip değerlendirmek için “teknoloji kümesi” ↔ pazar ↔ trend” ilişkisine bakıyoruz Teknoloji Kümeleri Dikey İş Birimleri Mega Trendler Teknoloji Adayları Medikal Araçlar & Görsel Teknoloji Mikroelektronik Sensorler & Kontrol Sürdürülebilir Enerji Temiz & Yeşil Çevre Gelişmiş Üretim& Otomasyon Bilgi & İletişim Teknolojileri Materyaller& Kaplama Sağlık&Sıhhat Otomotiv& Ulaşım Kimya, Materyaller & Gıda Enerji & Çevret Elektronik & Güvenlik Sağlık Endüstriyel Otomasyon& Süreç Kontrolül Metaller & Mineraller Ölçümleme & Araçlama Havacılık& Savunma Şehirleşme: Bir müşteri olarak Kent “Akıllı”nın yerini Yeşil aldı Sosyal Trendler Bağlantılanma Kümelenme & Çevrimdışı & Çevrimiçi Hizmetler Sıfırlandırma Yeni İş Modelleri: Çoklu Değerleme BRIC hattının ötesi : Yeni Oyuncular Gelecek Altyapı Gelişimi Sağlık, Sıhhat ve İyilik Devinimin Geleceği

45 Teknoloji Cazipliği Göstergesi Bir teknolojinin “teknolojik uydurmaca” değil “nefes kesici ” olmasını etkileyen 9 boyut ( teknoloji seçiminin mihenk taşı) Etki Yılı Pazar Potansiyeli Küresel İzler IP Yoğunluğu Fonlama Sanayilerin Genişliği Megatrend Etkisi Potansiyel Kümelenme Noktaları İnovasyon Ekosistemi Boyutu

46 En Büyük 50 Teknoloji Ağı Tıbbi Araçlar & Görsel Teknoloji
Görselleştirme Küme Programlama Büyük Veri Analizi Anlamsal Araştırma Veri Görselleştirme Hafıza içi Programlama Bağlama Duyarlı Hareketlilik Artmış Gerçeklik Tıbbi Araçlar & Görsel Teknoloji Canlandırıcı Tıp Yeni- Jenerasyon Sıralama Biyomarkörler Kişiye özel Tıp Hedef Odaklı İlaç Tedariki Genetik Kozmetik Bilişim Teknolojisi Naklen Hasta İzleme Ameliyat yapan Robotlar Müdahale edici Radyoloji Nöromodülasyon Teknolojisi Sağlık & Sıhhat En Büyük 50 Teknoloji Ağı İleri Üretim & Otomasyon Yenilenebilir Enerji Döner Üretim 3 Boyutlu Baskı İçerik Üretimi Mikro Üretim Gelişmiş Enerji Deposu Yoğunlaşmış Güneş Enerjisi Rüzgar Enerjisi Şebekesel Enerji Yönetimi Super İletkenler Sensörler & Kontroller CBRNE Algılama Enerji Toplama Nanosensörler Taşınabilir Kablosuz Sensör Temiz & Yeşil Çevre Materyaller & Kaplamalar Mikro Elektronik Karbon Fiberler Biyo kompozitler Super Su Geçirmez Kaplamalar Akıllı Paketleme Hafif Bileşenler Polimer Kauçuk Alternatif Hammadde Nano kaplama Atıktan Enerjiye Gelişmiş Filtreleme Katı Atık Yönetimi Biyo kimyasallar Tuzdan Arındırma Genel Aydınlatma Ledleri Enerjide Etkili İşlemciler Yeni Jenerasyon Uçuşmaz Hafıza Akıllı Algı&Temas Esnek Elektronikler OLED Ekranları

47 Büyüme Hedefini Harekete Geçirmek KOBİ Desteklemede İyi Uygulamalar

48 Türkiye’nin 2023 Hedefi- Küresel Ekonomilerde İlk 10’da Olmak
GSYİH: takribi 2 trilyon dolar Nüfus: 82 milyon İhracat: 500 milyar dolar Tek haneli enflasyon ve faiz oranları GSYİH/GSMH İhracat Kamu Finans Politikası Kazanç Politikası Kamu Harcamaları & Yatırımlar Para politikası/ ödemeler dengesi Ar-Ge & Inovasyon Mikroekonomi, Girişimcilik ve Sanayi Politikaları Taşımacılık & Altyapı

49 Türkiye’nin 2023 Hedefi- Örnekler
Inovasyon & Ar-Ge Girişimcileri Destekleme & Sanayi Politikası Ar-Ge Harcamaları: GSYİH’nın % 3’ü kadar Ar-Ge harcamalarının 2/3’ü özel sektör tarafından yapılıyor Tam zamanlı araştırmacı sayısı: Ulusal uydu üzerine çalışmalar Ulusal mükemmeliyet merkezleri Girişim sermayesi ve melek yatırımcı Orta ve ileri teknoloji ürünlerin üretim esası 5 dakikada online şirket kurulumu KOBİ’lerin ve KOBİ’lerin halka arzının desteklenmesi KOBİ’lere sağlanan Ar-Ge ve Inovasyon desteği 1 milyon TL Yeni girişimciler için TL hibe ve TL kredi 15 yeni iş geliştirme merkezi

50 Türkiye’de ele alınacak büyüme kaldıraçları ve kısıtlamalar

51 Küresel Pazar’da yeri olan KOBİ’ler Vizyon Eylem Planları
KOSGEB KOBİ Geliştirme Kurumu Küresel Pazar’da yeri olan KOBİ’ler Vizyon Yönetim becerilerinin ve kurumsal yeterliliklerin geliştirilmesi Ar-Ge ve Inovasyon kaynaklı faaliyetlerin artırılması Girişimcilik kültürünün geliştirilmesi & yeni, başarılı şirketlerin kurulmasının teşvik edilmesi Nitelikli hizmet sunumu için KOSGEB’in sürekli gelişmesinin sağlanması Stratejik Hedefler Teşvik ve Destekler Ar-Ge ve Inovasyon Girişimcilik Odak Alanlar Uluslararası İşbirliği Planlı İş Kurulumu Kadınların Katılımı Eylem Planları

52 KOBI’lerde Sık Görülen Sorunlar Gelişimin farklı aşamalarında KOBİler genel olarak 7 alanda sorunlarla karşılaşabilirler. Finansman Bulma Nitelikli İş Gücü Yerel ve İhracat Pazarlarına Erişim Hedefe Gidecek Finansman Eksikliği (Düşük faizli Krediler, Girişim Sermayedarları) Kötü Kredi Puanı (Finansal Kaydın olmaması veya Geçmiş Borçlar) Farkındalık Mekanizmasının Eksikliği (Finansman seçeneklerinin farkında olmamak) Ödemede Rekabet Kapasitesinin Eksikliği (Büyük Şirketlere Kıyasla KOBİ’ler Çalışanlarını Elde Tutmak İçin Gerekli Maaşı Daha Güç Öderler) Eğitime Az Önem Verme (KOBİler Genellikle Kaynak Üzerine İşlerler ve Çalışanlara Yeterli Eğitim Veremeyebilirler) Düşük Pazarlık Gücü(Düşük Hacimden dolayı Yüksek Fiyat talep etmede güçlük) İhracat Bilgi Bariyeri (İhracat pazarlarına erişimde Know-how eksikliği) Markalaşma ve Pazarlama Eksikliği(KOBİler Pazarlama ve Markalaşmaya pek odaklanmazlar) Inovasyonu Benimseme Mekanikleşme ve Uyum Teknolojisi Altyapı ve Güvenlik Ulusal Araştırma Sonuçlarına Erişim Kısıtlılığı (Araştırma Enstitülerinin Temel Performans Göstergeleri Genelde Kağıt üzerinde kalıp KOBİler ile işbirliğini kısıtlar) Ar-Ge’nin öneminin Vurgulanmaması (KOBİler genellikle Araştırma ve Inovasyona çok odaklanmazlar) Mekanikleşme/Otomasyona Düşük Uyum (Daha ufak şirketlerin genelde mekanikleşme/otomasyon uyum kapasitesi daha düşüktür) KOBİlerin Ürün Tanılama Altyapısı Eksikliği (KOBİler genel olarak daha ufak hacme sahiptirler ve bu yüzden büyük tek bir ürün olarak sayılabilmeleri için bir çok KOBİnin verilerini tanılayan altyapıya ihtiyaç duyarlar) Mevzuatsal Verimsizlik Mevzuata Uyumun Bedeli (Doğrudan Mevzuat Bedeli ve Avukatlık ücreti, acente ücreti gibi Uyum Bedeli Ücretleri bazı ülkelerdeki KOBİler için yük teşkil etmektedir)

53 Eşitlik Bazlılık ve Hibeler Rehberlik/ Bilgi Mekanizması
KOBİ’lere Finansal Destek Vermede Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİ Desteği Temel Finansman Araçları Hükümlerinin Dışına Çıkarak Eşleştirmeli Borç Sistemleri ile Rehberlik ve Güvenilirlik Aracılığıyla Alım Gücünü Artırıyor Finansman Bulma İnsan Gücü Pazarlara Erişim Inovasyon Mekanikleşme/ Teknolojiye uyum ve Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Temel Finanslama Eşitlik Bazlılık ve Hibeler Rehberlik/ Bilgi Mekanizması Masrafları Düşürür ve Mal Varlığına Dayalı olmayan Teminatlar Düşük Faizli Krediler, Kredi Teminatı Umut Vaadeden Firmalara Ücretsiz Finanslama Sağlar Girşim Sermayedarı, Hibler KOBİleri Finanslama Seçenekleri ve Kayıt Tutma Konusunda Bilgilendirmek için Dernek aracılığıyla düzenlenen Geziler, Online Portallar, Haber Bültenleri, Her Büyüklükten İşletmeler İçin Mikro, Küçük, Orta Yüksek Büyüme veya Yenilikçi İşletmeler İçin Yeni Teknolojilere ve Teşvik Edilen Endüstrilere Yatırım Yapan Şirketler İçin Rehberlik Bilgilendirme Mekanizması Sık Rastlanan bir Açıktır Büyümenin Farklı Aşamaları İçin Tohum, Başlangıç, Büyüme Eşleştirmeli Hibeler (Hükümet Özel Yatırımda her bir dolar için bir dolar verir) ve Girişim Sermayedarı Finansla Destek için Popüler Seçeneklerdir Tayvan’ın Finanslama ve Kredi için spesifik bir Rehberlik Programı vardır

54 İnsan Gücü Desteği Sağlamada Sık Rastlanan Uygulamalar İnsan Gücü Sermayesi ve Üçüncü Derece Eğitim Seviyesinin Geliştirilmesi Zaman Alır. Mevcut İşgücünün Eğitimini Teşvik Etmek ve Ücretleri Artırmak için Acil Müdahaleler Vardır. Getting Finance İnsan Gücü Pazarlara Erişim İnovasyon Mekanikleşme/ Teknolojiye Uyum& Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Üçüncü Derece Beceri Artırma ve Ücret Artırma Temel Eğitim Kalifiye Olmayan İşgücünün Oranını DÜşürmek Mesleki Eğitim Yoluyla Gerçekleştirilir Mezunların Endüstriye Hazır olması Sağlanır İşyerleri için Çalışmaya Hazır Bireyler Oluşturulur Eğitimi Teşvik Eğitim Merkezleri ve Eğitimde Artışı Özendirme ile Gerçekleşir Ana Akım ve Mesleki Eğitime Karşı Dengeli bir Yaklaşım İle Almanya’daki gibi Mükemmelliyetçi Mesleki Eğitim Geliştirilir Endüstrinin daha fazla Katılımı ile Endüstriyel Bağlılık ve Programın Geliştirilmesinde Katılım Singapur’un Ücret Kredi Şeması Az Ücret Alan Çalışanların Ücretlerini Artırmayı Hedefliyor Ücret artışlarının %40’ı için 3 yıllık fonlama veriliyor Singapur’un Üretkenlik İnocasyon Kredi Planı KOBİlerin Eğitime yaptığı Yatırımı artırmayı amaçlıyor 15,000 Singapur Doları Eğitim Yatırımları için Bonus olarak Harcanıyor Uzun Vadeli Çözüm

55 Temel Rekabetçi İhracat
Pazarlara Erişim Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİ’lerin Gelişimin Farklı Seviyelerindeki Zorlukları Her Aşamada Yeni bir Tür Müdahale Gerektirir Finansman Bulma İnsan Gücü Pazarlara Erişim İnovasyon Mekanikleşme/ Teknolojiye uyum ve Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler KOBİlerin Gelişimsel Düzeyi Özellikler Tipik olarak Az Mekanizasyon ve Sıfır Uyuma Sahip Mikro İşletmelerin ISO Gibi Uluslararası Ürün Standartlarına Uyumu Uluslar arası Ürün Standartlarına Uyumlanmış ve muhasebe, ödeme sistemleri ve e-ticaret gibi Teknolojileri Benimsemiş KOBİler İhracatta bulunan KOBİler KOBİleri Destekleme Metodları Temel Rekabetçi İhracat Ürün Geliştirme ve Ürünleri En iyi Uygulamanın Savunulması Küresel Pazarlara Erişimi rofesyonel Pazar Girişi ve Değerlendirme Hizmetleriyle Teşvik Etmek örn. Kanada’nın İhracat Pazarı Erişim Programı Perakende Pazar Yerleri Şeklinde Altyapı KOBİ’lerin Çoğu Basit İşletmelerdir Uluslar arası Pazarlara Dernekler ve Devlet Dış Ticaret Teşvik Daireleri yoluyla Erişim Ürünler için Toplama Merkezleri gibi Altyapılar Standartlara Uyumlamayı Teşvik Eden Programlar Şirketlerin Temel olmayan Birimlerini Offshore Alanlara taşımasını Teşvik ederek Üretim Odaklı Pazar Erişimini Desteklemek örn. Singapore’un Alan üretkenliği Hibesi

56 İnovasyon Ticareti KOBİler Engel Araştırma ve İnovasyon Sistemi
İnovasyon Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİlerin Genelde Araştırma Kurumlarının Sonuçlarına Kısıtlı Erişimi Vardır. Bu Bariyeri Aşarak İç Araştırmaya Daha iyi Odaklanmak İçin Programlar Bulunmaktadır Finansman Bulma İnsan Gücü Pazarlara Erişim İnovasyon Mekanikleşme/ Teknoloji Uyumu & Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Araştırma ve İnovasyon Sistemi Üniversiteleri, Araştırma Enstitülerini ve Araştırmacıları Kapsar Engel KOBİler İnovasyon Ticareti KOBİ’lerin genellikle Araştırma İnovasyon Sistemine ve İç Araştırmaya Erişimi Kısıtlıdır Finansman, Teknik Destek, Pazar Bilgisi gibi KOBİlerin İnnovasyon Sistemi Erişimi İçin Hizmetler Sunar Dahili İnovasyona Odaklanma- Kitlelerin Hayatını Geliştirebilecek Basit Teknolojiler KOBİl’er tarafından uygulanabilir örn. Hindistan’ın Dünya’nın en ucuz Dizüstü Bilgisayarı Ticaret Odaklı Temel Performans Göstergelerini Araştırmacılara Tanıtın örn. KOBİ’lerde/İşletmelerdeki İşbirliği İnovasyonu desteklemeye Odaklanma- İnovasyon Senetleri pek çok ülkede KOBİ’lerin yerel olarak araştırma kaynaklarına erişimi için kullanılıyor

57 Sorunlar Yaygın Çözümler
Altyapı Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar Ortak Paylaşımlı Tesislerin Lojistiği için Önlemler ve Otomasyon için Teşvik KOBİleri Altyapı ve Mekanizasyon/Otomasyon Alanlarında Desteklemek için Sık Karşılaşılan Yaklaşımlardır Finansman Bulma İnsan Gücü Pazarlara Erişim İnovasyon Mekanizasyon/ Teknoloji Uyumlama ve Atyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Sorunlar Yaygın Çözümler Hacim Kısıtlamaları Düşük ticaret hacimli KOBİlerin dağıtım/lojistik ağlarını kullanması ekonomik olarak uygulanabilir değil Finansal Kısıtlamalar KOBİler teknoloji ve mekanizasyona yatırım yapacak kapasiteye sahip değil Lojistik Konsolidasyon Ağları Kurulumu Konsorsuyumların Teşviki/ Hizmet Sağlayıcıların Birleştirilmesi KOBİlerin Teknolojilerden ve Üretime olan Faydalarından Haberdar Olmasını Sağlamak Kanada’nın “Dijital Teknoloji Adaptasyon Programı” isimli insan gücünden kaynaklanan masrafı daha iyi teknolojiler benimsemek için uyguladığı benzer bir programı vardır

58 Sorunlar Yaygın Çözümler
Düzenleyici Çevreleri Geliştirmede Sık Karşılaşılan Uygulamalr Mevzuatsal Süreçleri Düzene Sokmak ve Lisanslama için Online Başvuru ve Onay Sistemleri Benimsemek KOBİlerin üzerindeki Mevzuatsal yükü kaldırmada sık karşılaşılan uygulamalardır Finansman Bulma İnsan Gücü Pazarlara Erişim İnovasyon Mekanizasyon/ Teknoloji Uyumu & Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Sorunlar Yaygın Çözümler Yük Olan Mevzuatsal Prosedürler Aşırı Mevzuatsal Prosedürler Kısıtlı Finansal Kapasiteye sahip KOBİler için İş yapma Masraflarını Yük olacak şekilde artıran yaygın bir problemdir Mevzuata Uyumla İlgili Zaman Alan Kırtasiye İşleri KOBİlerin izinler için onay almasına hazırlanmada harcadığı zaman masraf olmaktadır Mevzuatsal Süreçleri tanıyıp düzenleyecek Bir Aracı Kurum Kurma İş Süreçlerinin geliştirilebileceği İş Çevrelerinden Geri Bildirim Alma Online Lisanslama Sistemi Singapur be Yeni Zelanda bir çok lisans türü için online lisanslama sistemini benimsemiştir. Yeni Zelanda’daki lisanslamanın %99.5’i online yapılabilir

59 Başarılı Yerel Şirketleri Teşvik Etmek için Hızlandırıcı Programlar

60 Sonuç

61 Anahtar Düşünceler…   İnovasyon sahasındaki Mega Trendler ve Teknolojik gelişmelerden haberdar olun ve büyüme için fırsatların nasıl analiz edileceğini öğrenin   İnovasyon Sistemleri için Uluslar arası Karşılaştırma gerçek gelişime ulaşmak için çok önemlidir: politikalarda inovasyonun önemli etkisi   KOBİ/Küme Geliştirmedeki pek çok iyi uygulama örnekleri- önemli başarı faktörü esasında uygulamanın kendisinde yatar   KOBİ’ler & İleri Büyüme Hızına sahip Şirketler büyümenin anahtarları olacaktır   İnovasyon ve uluslararasılaşma birbirine git gide daha da bağlı hale geliyor   Doğru stratejik ve prensip girişimleri ile ilerideki büyümeyi tetiklemek Türkiye için eşsiz bir fırsattır

62 TEŞEKKÜRLER Iain Jawad Philipp J. Reuter Stratejik Ortaklıklar Müdür
Frost & Sullivan T: +44 (0) C:+44 (0) F: +44 (0) Mail Philipp J. Reuter Türkiye Operasyon Müdür Frost & Sullivan T: C: F: +44 (0) Mail :


"Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları