Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler Sunumun yapıldığı etkinlik: ULUSLARARASI REKABETÇİLİK VE İŞBİRLİĞİ KONFERANSI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler Sunumun yapıldığı etkinlik: ULUSLARARASI REKABETÇİLİK VE İŞBİRLİĞİ KONFERANSI."— Sunum transkripti:

1

2 Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler Sunumun yapıldığı etkinlik: ULUSLARARASI REKABETÇİLİK VE İŞBİRLİĞİ KONFERANSI

3 Genel Bilgiler: 1961 yılında kuruldu Dünya genelinde 40 bölgede Danışmanlık & Analiz Hizmeti Büyüyen şirketler, Global 1000 şirketleri ve yatırım toplulukları gibi dünya çapında müşteriler Müşteriye özel Büyüme Sistemi: Büyüme Ortaklığı Hizmetleri, Büyüme Danışmanlığı ve Büyüme Ekibi Üyeliği™ Büyümede Mükemmellik Matrisinin geliştiricileri – Şirket yöneticileri için sektöründe lider büyüme konumlama aracı TEAM Metodolojisi Geliştiricileri - teknoloji, piyasalar ve büyüme imkanlarına yönelik müşteriye özel 360 Derecelik Perspektif sunma olanağı Frost & Sullivan Hakkında

4 Frost & Sullivan’s Global Coverage Enerji & Güç Sistemleri Güç Üretimi, Aktarımı & Dağıtımı, Dağıtılmış Enerji, Güç Kaynakları, Enerji Hizmetleri, Bataryalar, Yenilenebilir & Alternatif Enerji, Güç Kalitesi, AKILLI Enerji Sağlık Hizmetleri Tıbbi Cihazlar ve Ameliyat Araçları, İlaç Geliştirme, Klinik Tanı, Tıbbi İlaçlar, Tıbbi Görüntüleme, Hasta İzleme, Teletıp, Sağlık Bilgi Teknolojileri Otomotiv Güç Aktarım Mekanizmaları & Alternatif Tahrik, Şasi, Modüller & Sistemler, Güvenlik & Sürücü Desteği, Navigasyon & Bilgi-Eğlence, Elektronik, Yazılım, Satış Sonrası Ürün ve Hizmetler, Elektrikli Taşıtlar Hava-Uzay & Savunma Sivil ve Ticari Havacılık, Uçak & Motor B.O.R, Havaalanı Altyapısı, Uzay Savaşı Bilgi Teknolojileri, Komuta Kontrol Sistemleri, Askeri Havacılık, Eğitim & Simulasyon, Ulusal Güvenlik Endüstriyel Otomasyon Mekanik Güç Aktarımı, Akışkan Güç, Makine, Süreç Denetim Aygıtları, Endüstriyel Otomasyon ve Yazılım, Lazer & Robot, Kaynak, AKILLI Fabrika Çevre Ürünleri & Hizmetleri Su & Atık Su Yönetimi, Hava İşleme, Çevre Sağlığı & Güvenliği, Bireysel Korunma Araçları Ulaşım & Lojistik Lojistik & Dağıtım, Depolama, Tedarik Zinciri Yönetimi, Ulaşım Sistemleri, Demiryolu Lojistiği, Liman & Denizcilik, Hareketlilik Kimyasallar, Malzemeler & Gıda Bileşenleri Performans Malzemeleri, Plastik & Polimer, Ambalaj, Boyama, Kaplama ve Mürekkep, Yapıştırıcılar & Dolgu Maddeleri, Uzmanlık Kimyasalları, İnce Kimyasallar, Gıda Bileşenleri Elektronik & Yarı İletkenler Elektrikli Aletler, Bileşenler, Yarı İletkenler, Yüzey Montajı Teknolojisi,, Fason Üretim, Otomatik Kimlik Tespiti ve Güvenliği Ölçme & Enstrümentasyon Test & Ölçme, Sensör, Denetim Hizmetleri, Tahribatsız Muayene, Laboratuvar & Analiz Araçları Bina Teknolojileri & Hizmetleri Isıtma, Havalandırma, İklimlendirme & Soğutma, Aydınlatma, Elektronik Güvenlik, Bina Otomasyonu & Kontrolü, Tesis Yönetimi & Hizmetleri, Akıllı Binalar Bilişim ve İletişim Teknolojileri Kurumsal İletişim, Telekom Hizmetleri, Mobil & Kablosuz İletişim, Dijital Medya, Ağ Güvenliği, Bağlantı Merkezi, Firma Yazılımları, Uydu & Uzay İletişimi, Bilgi Teknolojileri Uyg., Ağ Altyapısı Teknolojiye Dair Bilgiler

5 Türkiye’yi Etkileyen Mega Trendler Mega Trend Nedir? Mega trend; iş dünyası, toplumlar, ekonomiler, kültürler ve kişisel yaşamlar üzerinde derin etkilere sahip değişken küresel kuvvetlerdir. Türkiye’nin Kalkınmasına Etki Edecek Mega Trendler Kentleşme – Müşteri Şehir Sosyal Trendler Bağlantı ve Yakınlaşma Yeni İş Modelleri Gelecekteki Lider Sektörler Gelecek altyapı Geliştirmeleri Sağlık, Refah Ekonomik Trendler Enerji Üretimi Siyasal Ekonomi Mega Trendlerin Önemi Nedir? Mega trendler sektörler, şirketler ve bireyler için farklı anlam ve etkilere sahiptir. Bu mega trendlerin analizi ve olası etkileri şirketlerin gelecek stratejileri, kalkınmaları ve yenilik süreçleri üzerinde önemli bir etken oluşturur ve ürün ve teknoloji planlamasına etki eder. Bu belge, Türkiye’deki başlıca mega trendleri, bu trendlerin 2025 yılında oluşturacağı muhtemel senaryoları ve toplum, piyasalar ve kültürler üzerindeki olası sonuçlarını belirlemek suretiyle öngörülü düşünüş aşamasını belirler. Kaynak: Frost & Sullivan analizi.

6 Mega Trend - Kentleşme

7 Kentleşmede Ana Trendler Mega Şehirler, Mega Bölgeler ve Mega Koridorların Gelişimi MEGA BÖLGELER Banliyölerle veya civar şehirlerle birleşerek bir bölge oluşturan şehirler (2025’te 15 milyon üzeri nüfus; 1 Mega Bölge) ÖRNEK : Marmara Mega Bölgesi (2025’te 17.3 milyon nüfus) MEGA KORİDORLAR İki Büyük şehri veya Mega Bölgeyi birleştiren koridorlar (60 km veya daha uzun mesafe; toplamda 25 milyon ve üzeri nüfus; 2025’te bir Mega Koridor) ÖRNEK : İstanbul-İzmir Mega Koridor (2025’te 29.1 milyon nüfus) MEGA ŞEHİR 2025’te en az 8 milyon nüfus ve 250$ milyar GSYH ÖRNEK: İstanbul (2025’teki nüfus 15,2 milyon) Foto: Dreamstime, Frost & Sullivan Image Resource. Kaynak: Frost & Sullivan analysis.

8 Türkiye’nin 2025’teki Mega Şehirleri 2025 yılında Türkiye’nin kentsel nüfusunun toplam nüfusun yaklaşık yüzde 76’sını oluşturması beklenmektedir yılında Türkiye’nin toplam GSYH’ya 482$ milyar (yüzde 22) sağlayacak 1 tane Mega Şehri (İstanbul) olması beklenmektedir. İstanbul 98.9% 15.2 milyon İstanbul 98.9% 15.2 milyon Kentsel Devletler ve Mega Şehirlerin Kentleşme Oranı, Türkiye, 2025 Ankara 97.2% 5.5 milyon Ankara 97.2% 5.5 milyon İzmir 91.3% 4.5 milyon İzmir 91.3% 4.5 milyon Kaynak: TUIK ve Frost & Sullivan analizi, ’teki Mega Şehirleri 2025’te 4 milyon üzeri nüfuslu şehirler Anahtar: 2025’te 2 milyon üzeri nüfuslu şehirler Kocaeli 93.5% 2.1 milyon Kocaeli 93.5% 2.1 milyon Bursa 88.6% 3.4 million Bursa 88.6% 3.4 million Antalya 70.4% 2.6 milyon Antalya 70.4% 2.6 milyon Adana 88.1 % 2.2 milyon Adana 88.1 % 2.2 milyon Konya 73.8 % 2.2 milyon Konya 73.8 % 2.2 milyon Not: Mega şehir 8 milyon ve üzeri nüfus ve 250$ milyar ve üzeri GSYH’ya sahip şehirler olarak tanımlanmıştır. % sembolü ile verilen rakamlar kentleşme hızını belirtmektedir.

9 2025’te Türkiye’de Mega Bölgelerin Gelişimi Türkiye’nin 2025’te Toplam Nüfusunun Yüzde 20’sini (17,3 Milyon) Oluşturacak 1 Tane Mega Bölgesi Olması Beklenmektedir 2025’teki Mega Bölgeler 2025’teki Muhtemel Mega Bölgeler Not: Mega Bölgeler birden fazla şehrin ve banliyölerin birleşmesiyle oluşan ve 15 milyon ve üzeri nüfusa sahip bölgelerdir. Marmara Mega Bölgesi İstanbul, Kocaeli 17.3 milyon Muhtemel Ege Mega Bölgesi İzmir, Manisa 6.0 milyon Muhtemel Çukurova Mega Bölgesi Beş şehrin birleşimi 10.0 milyon Kaynak: Frost & Sullivan analizi. Mega Bölgeler, Türkiye, 2025

10 Türkiye’nin 2025’teki Mega Koridorları Türkiye’nin 2025’te bir tane Mega Koridorunun olması beklenmektedir İstanbul-Izmir Mega Koridorunun toplam nüfusun yüzde 34’ünü oluşturması (29.1 milyon) beklenmektedir İstanbul-İzmir Mega Koridoru İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Balikesir, Manisa, Aydın ve İzmir birleşimi 29.1 milyon nüfus İstanbul-İzmir Mega Koridoru İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Balikesir, Manisa, Aydın ve İzmir birleşimi 29.1 milyon nüfus Gelişmekte olan Çukurova Koridoru Gaziantep, Adana, Mersin, Osmaniye ve Hatay 8.2 milyon nüfus Gelişmekte olan Çukurova Koridoru Gaziantep, Adana, Mersin, Osmaniye ve Hatay 8.2 milyon nüfus Gelişmekte olan İç Anadolu Koridoru Ankara, Konya, Eskişehir 8.5 Milyon nüfus Gelişmekte olan İç Anadolu Koridoru Ankara, Konya, Eskişehir 8.5 Milyon nüfus Mega Koridorlar Gelişmekte Olan Koridorlar Not: Mega Koridorlar iki büyük şehri veya Mega Bölgeleri birleştiren koridorlardır. Gelişmekte olan koridorlar 2025 sonrasında yüksek ihtimalle Mega Koridor olacak koridorlardır Kaynak: Türkiye illerinin nüfus projeksiyonları/TUIK, Frost & Sullivan analizi. Mega Şehir İstanbul İzmir Manisa Bursa Balikesir Yalova Aydın Konya Kocaeli Sakarya Eskişehir Ankara Mersin Hatay Gaziantep Osmaniye Adana 4 Milyon üzeri nüfusa sahip gelişmekte olan Mega Şehir 2 Milyon üzeri nüfusa sahip gelişmekte olan Mega Şehir Mega Koridorlar, Türkiye, 2025

11 İzmir Manisa Bursa Kocaeli İstanbul Balikesir 59 Birbirine bağlı organize sanayi bölge sayısı 300 km yüksek hızlı tren hattı için tahmin edilen yatırım 10$ % 40 Otoyol Yüksek Hızlı Tren Hattı Kaynak: TUIK, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Frost & Sullivan analysis. % 85 otomotiv parçaları üretimindeki payı 65% 4 limanın Türkiye’nin dış ticaretteki payı Yalova Aydın Örnek Çalışma: İstanbul-İzmir Sanayi Koridoru 2025’te Türkiye’nin imalat çıktısının yüzde 40’ını oluşturarak lider konumda olması bekleniyor Türkiye’nin imalat çıktısındaki payı Görsel kaynağı:sacred-destination.com milyar 1.5$ milyar 377 km otoyol için tahmin edilen yatırım Mega Şehir 4 milyon üzeri nüfusa sahip gelişen Mega Şehirler 2 milyon üzeri nüfusa sahip gelişen Mega Şehirler İstanbul-İzmir Sanayi Koridoru, Türkiye,

12 Toplumsal Trendler

13 Kaynak : A.B.D. Nüfus Idaresi; BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi ve Frost & Sullivan analizi. *Not: Gen Y, 15 ve 34 yaş arasındaki insan topluluğu için kullanılır. **Not: Orta çizelgedeki bölge verileri 2025 yılına yöneliktir Bölgeye ve Yaşa Göre Nüfus Dağılımı, Küresel, 2011 ve 2025** 7.00 Milyar 7.98 Milyar Yalnızca Hindistan ve Çin genç nüfusun yaklaşık 37%’si oluşturacak. 35–6465 yaş ve üzeri Genç Nüfus Furyası: Türkiye’nin Genç Nüfusu Türkiye’nin Avrupa Nüfusunun 11.6%’sını(85.4 Milyon) Oluşturması Bekleniyor. Genç Nüfus (Gen Y)

14 Çalışan Nüfusun Toplam Nüfustaki Oranı, 2025 Çalışan Nüfus, Türkiye, , 2010, 2020, 2025, 2030, 2040, 2050 Kaynak: BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi Nüfus Bölümü Sekreterliği ortalama doğum değişimi; Frost & Sullivan analizi. Türkiye’deki En Yüksek Çalışan Nüfus Oranı Türkiye 2025’te en yüksek çalışan nüfus(15-64) oranını (69.3%) ulaşacaktır. Çalışan Nüfus: 2025’te toplam nüfusun en yüksek yüzdesine (69.3%) ulaşması beklenmektedir.

15 Türkiye’deki En Düşük Bağımlılık (Bakım İhtiyacı) Oranı Türkiye 2025’e Kadar Kendisinin En Düşük Bağımlılık Oranına(44.2 Percent) Sahip Olacak. 2030’a Kadar ise Gelişen Ülkeler Arasında En Düşük Bağımlılık Oranını Elinde Bulunduracak. 2020’ye kadar, yalnızca Çin ve Brezilya Türkiye’den düşük bağımlılık oranına sahip olacak. 2030’a kadar Türkiye gelişen ülkeler arasında en düşük bağımlılık oranına sahip olacak. 2025’a kadar, Türkiye en yüksek oranda çalışan nüfusuna ve böylece en düşük bağımlılık oranına (44.2%) sahip olacak. 2040’a kadar, Türkiye diğer gelişmiş ülkelere (20%) kıyasla en yüksek farkı elinde bulunduracak. Bağımlılık Oranı, Türkiye ve Gelişen Ülkeler, 2020 ve 2030 Bağımlılık Oranı, Türkiye ve Gelişmiş Ülkeler, Tanım: bağımlılık oranı, 15 yaşından küçük ya da 64 yaşından büyük çalışan nüfusa(15-64) bağlı olan kişilerin oranıdır. Kaynak: : BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi Nüfus Bölümü Sekreterliği (Ortalama Değişim). __ Gelişmiş Ülkeler __ Türkiye

16 Orta Sınıf Çoğunluğu: Türkiye’de Orta Sınıf Tüketici Artışı Orta Sınıfın 2025’te Türkiye Nüfusunun(61.2 Milyon) 71.7%’sini Oluşturması Bekleniyor. Kaynak: Turkstat, and Frost & Sullivan analizi. Not: Parantez içindeki rakamlar milyonları ifade etmektedir. Yoksulluk sınırı, TUİK (Türkiye İstatistik Kurumu) tarafından belirlenen ortalama hane halkı net gelirinin 50 %’si baz alınarak belirlenmiştir Milyon Kişi Milyon Kişi TL 29,450 ($19,000) TL 11,620 ($7,500) TL 58,900 ($38,000) TL 4,860 ($3,100) TL 117,800 ($76,000) TL 310,000 ($200,000) TL 775,000 ($500,000) 6.1% (4.5) Yoksulluk Sınırı Altında Yoksul Alt Orta Sınıf Orta sınıf Üst Orta Sınıf Varlıklı Zengin Çok Zengin 34.9% (29.8) 8.0% (6.8) 14.5% (12.4) 24.9% (21.2) 11.9% (10.2) TL 4,860 ($3,100) Yıllık Gelir Yoksulluk Sınırı 16.8% (12.4) 29.7% (21.9) 2.7% (2) 26.8% (19.8) 15.8% (11.7) 2.9% (2.5) 1.9% (1.6) 0.9% (0.8) 1.4% (1) 0.7% (0.5) Gelir Piramidi, Türkiye,

17 2.6 milyon 2.6 milyon 29.9 milyon Sosyal Olmayan Paylaşım Siteleri Kullanıcısı milyon Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı Türkiye Facebook kullanıcı sayısı bakımından 6. sırada gelir. 2025’te, internet kullanıcısının 95%’i Facebook kullanacak. İnternet Kullanmayanlar 1.8 milyon 1.8 milyon 17.5 milyon 67.9 milyon Sosyal Olmayan Paylaşım Siteleri Kullanıcısı Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı İnternet Kullanmayanlar Internet Kullanıcısı Toplam: 73.9 milyon Toplam: 85.4 milyon Kaynak: Socialbakers.com, linkedin.com, facebook.com, webrazzi.com, monitera.com, Frost & Sullivan analizi 41.4 milyon 32.5 milyon Internet Kullanıcısı Muazzam Fark: 2011 ve 2015’te Türkiye’de Sosyal Paylaşım Sitesi Kullanıcısı, Türkiye’de sosyal paylaşım sitesi kullanıcısı sayısı 2025’e kadar 66.1 milyona ulaşması bekleniyor. Facebook 2015’e kadar 36 milyon kullanıcısıyla sosyal paylaşım sitelerinin baş sırasında olacak. FACEBOOK milyon 29.6 milyon 1 1 TWITTER 10.8 milyon 7.2 milyon 2 2 LinkedIn 1 milyon 2.5 milyon Not: Kullanıcı sayısı tahminlerinde mevcut büyüme ve pazar payı baz alınmıştır. Gelecekteki Lider Sosyal Paylaşım Siteleri, Türkiye,

18 Ekonomi

19 Nüfus (Milyon) Reel GSYH (Büyüme(%)) Kişi başına düşen milli gelir($) 3,63 0 3,8464,1996,99710,00013,40220,04825,175 $0.2 Trilyon $0.27 Trilyon $0.23 Trilyon $1.64 Trilyon $1.04 Trilyon $0.73 Trilyon $0.48 Trilyon Not: piyasa değeri üzerinden GSYH, Kaynak: IMF, Dünya Bankası, Economy Watch, TUIK, Frost & Sullivan analizi. 9.3% 6.8 % 9.0 % 5.1 % GSYH ve Nüfus Seviyesi, Türkiye, 1990 – 2025 $2.15 Trilyon 5.7 % Year 1990’dan 2025’e Türkiye’nin Ekonomik Büyümesi, Türkiye’nin 2010’daki $0.73 trilyonluk Gayri safi yurtiçi hasılası(GSYH) 3 katlık bir artışla 2025’te 2.15$ trilyona ulaşacak. Kişi başına düşen milli gelirde ise 2.5 katı bir artış gözlemlenecek(dolar cinsinden ) 2010’da dolar iken 2025’te 25,175 dolara artacak. Nominal GSYH ($ Trilyon)

20 64%71%51%57%61% 27% 32% 29% 9% 7% 17% 11% 10% Sektörün GSYH’ya Katkısı Türkiye, 1980 – % 31.3% 39% 18.9% 26.4% 54.7%57.7% 27.3% 15.0% 35.7% 24.7% 39.6% 29.3% 26.9% 43.8% 50.4% 26.2% 23.4% Sektörün GSYH’ya Katkısı, Hindistan, 1980 – 2025 Sektörün GSYH’ya Katkısı, Çin, 1980 – % 7.1% 46.9% 47.2% 43% % 48.5% 21.4% 27.1% 41.6% 31.3% 15.1% 45.9% 39% Hizmet Sanayi Tarım Kaynak: T.C. Kalkınma Bakanlığı, CIA, Dünya Bankası, Frost & Sullivan analizi. Ekonomik Sektörün GSYH Kompozisyonu, 2010 ve 2025 yılları 2025 yılında Mısır GSYH’sının 58.1%’ini, Çin’in ise 46.1%’ini oluşturması beklenen Hizmet Sektörünün Türkiye’de ise GSYH’sının 74%ünü oluşturması bekleniyor. 74% 21% 5% 22% % 45.7% 6.1% 47.8% 46.1% 58.1% 27.6% 14.3% 2025 Not: Sanayi; madencilik, taş ocakçılığı, imalat, elektrik, gaz ve su tedariği ve inşaat sektörünü de kapsar. Hizmetler; ticaret, oteller, taşıma ve iletişim, finans, sigorta, emlak ve iş hizmetleri, topluluk, toplumsal ve kişişel hizmetleri de kapsar. 45.7%

21 Düşük Enflasyon Azalan İşsizlik Enflasyon ’e kadar 5.0%’e düşmesi bekleniyor İşsizliğin 2025’e kadar 4.9% civarında azalması bekleniyor. 2025’e Kadar Türkiye’nin Ekonomik Faktörleri 2025 yılında Türkiye’ye Doğrudan Yabancı Yatırımının 47.3$ Milyara Ulaşması Bekleniyor. 2025’e kadar, enflasyon oranın 5.0%’e (mevcut 6.4%’lük seviyelerin altına) ve işsizlik oranının ise 4.9%’a düşmesi bekleniyor (mevcut 11.9%’luk seviyelerin altına). Kaynak: T.C. Kalkınma Bakanlığı, Türkiye Merkez Bankası, IMF, Dünya Bankası, Economy Watch, Frost & Sullivan analizi Türk Ekonomisinin 3 Temel Faktörü, Türkiye, 2010, 2015, 2020, Yüksek Doğrudan Yabancı Yatırımları Doğrudan Yabancı Yatırımlarının 2025’e kadar 47.3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Yıl

22 Bağlanabilirlik

23 Uzay Trafiği: Türkiye’nin Uydu Teknolojisi Alanında Gelecekteki Büyümesi Türkiye’nin 2020’ye kadar 8 Yeni Uydu Fırlatması Beklenmektedir. Uydu FilosuGörevi Turksat Uydusuİletişim Gokturk UydusuAskeri Rasat UydusuGözlem Turksat 4A 2013 Rasat Gokturk 1,2,3 Turksat 5C Turksat 4B –2020 SRE-II Turksat 5B 2017 Turksat 5A 2015 Kaynak: Turksat, Savunma Bakanlığı, Frost & Sullivan analizi Gelecekteki Uydular, Türkiye,

24 İletişim Türkiye’si: 2025’e Kadar Bağlantı Araçlarının Yaygınlaşması Türkiye’nin 2025’e kadar 250 Milyon Bağlantı Aracına Sahip Olması Beklenmektedir Bağlantı Mobil Bağlantı Hızı Fiber Ağ (190,000 km uzunluğunda) Mobil Bağlantı ile Mobil Veri Kullanımı 1.8 Mbps10 Mbps 3 milyon (Kullanıcı) 25 milyon (Kullanıcı) ayda 65 megabayt ayda 2000 megabayt Mobil Abone Sayısı Geniş bant Abonesi Internet Kullanıcısı 64 Milyon89 Milyon 2.8 milyon 32.3 milyon 30 milyon 72 milyon Akıllı Telefon Kullanıcısı 3 Milyon 25 Milyon Ödemeli-TV Abonesi 5 Milyon 20 Milyon Veri Trafiği İnternet Trafiği Mobil Veri Trafiği Mobil Veri Trafiğinin Toplam IP Trafiğindeki Payı 40 Petabayt aylık 0.73 Petabayt aylık 0.9 Exabayt aylık 2 % 30% 3 Exabayt aylık Aboneler Kaynak: Frost & Sullivan analiz.

25 Ses SMS Veri Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Görüntülü Konuşma Üç Boyutlu Oyunlar Ses SMS Veri Dosya İndirme Veri Akışı Ortamı İnternet E- posta Mobil TV Görüntülü Konuşma Canlı Yayın İnternet Televizyonculuğu Mobilite Dolaşım Kapasite ve Kalite Daha Fazla Kapasite, Yüksek Hızlı Veri Küresel Dolaşım, Daha İyi Medya Yüksek Hız, Canlı Yayın 1G 2G 2G + EDGE 2G + GPRS 3G 4G 2000– ’ lar G’den 4G’ye—Türkiye’nin Kablosuz Mobil Teknoloji Alanındaki Yol Haritası Kaynak: Frost & Sullivan analizi. Türkiye’deki Mega Trendler, Mobil Teknoloji Yol Haritası, Türkiye, 1990–2013 Kuruluş Tarihi Ülke Çapında Kapsama Nüfusun yaklaşık 90%’ı kapsama alanında Durum Deneme Süreci Bütün şehirler kapsama alanında

26 Altyapı Yatırımları

27 5,600 km’lik otoyol ve 15,000 km’lik bölünmüş yol için yapılacak yatırım 125 Milyar Dolar 1.1 Milyar Dolar 4,000 km Dünyanın 4. Büyük Köprüsü için yapılacak Yatırım Normal Tren hattı 45 Milyar Dolar 10,500 km’lik yüksek hızlı tren hattı için yapılacak yatırım 100 km’lik tünel için yapılacak yatırım 3.6 Milyar Dolar 430 Uçak Yılda 60 milyon yolcu Kamu Altyapı Yatırımları, 2011 ve 2023 Türkiye’nin 2011 ve 2023 yılları arasında altyapı geliştirmelerine 175 Milyar Dolar Harcaması Bekleniyor Yüksek Hızlı Tren Projelerine 45 Milyar Dolar harcanacak. Kaynak: Ulaştırma Bakanlığı, Frost & Sullivan analizi. Foto: Dreamstime, Frost & Sullivan.

28 Tren ve Yüksek Hızlı Tren Ağı Kapsamında Gelecek Altyapı Geliştirmeleri 10,500 Kilometre Yüksek Hızlı Tren Hattı için yapılan 45$ Milyar Yatırım Anahtar: Mevcut Normal Tren Hattı Mevcut Yüksek Hızlı Tren Hattı 2023’e Kadar Tamamlanmış Olacak Normal Tren Hattı 2023’e kadar Tamamlanmış olacak YHT Hattı Şehir Merkezleri Source: Ministry of Transport, Maritime Affairs and Communications, Frost & Sullivan analysis. Ankara Edirne Tekirdağ Istanbul Bilecik Bursa Balikesir Manisa Izmir Usak Afyon Konya Antalya Eskisehir Kırıkkale Yozgat Sivas Trabzon Gumushane Erzincan Erzurum Kars Diyarbakir Kayseri Malatya Tren ve Yüksek Hızlı Tren Ağı, Türkiye, 2023

29 Türkiye’nin Yeni Yatırım Haritası Daha Az Gelişmiş Bölgelere Daha Fazla Yatırım Çekme Doğrultusunda Bölgesel Teşvik Sistemi Teşvik Bölgesi I Teşvik Bölgesi II Teşvik Bölgesi III Teşvik Bölgesi IV Teşvik Bölgesi V Teşvik Bölgesi VI Kaynak: Sanayi Bakanlığı, Türkiye, Frost & Sullivan analizi, 2012 Çok Gelişmiş Bölgeler Az Gelişmiş Bölgeler Örnek Çalışma: 5 Milyon TL (2.75 Milyon $ ) değerinde Yatırım Teşvikler (,000 TL)IIIIIIIVVVI KDV muafiyeti114 Gümrük Vergisi Muafiyeti70 Vergi İndirimi7501,0001,2501,5002,0002,500 İşveren Sigorta Primi Muafiyeti Faiz Desteği Arazi Tahsisi250 Stopaj Vergisi İndirimi Çalışan Sigorta Primi Muafiyeti Toplam Devlet Teşviki1,3491,6822,5973,0293,7125,797 Teşvik Yoğunluğu(%)

30 Geleceğin Lider Sektörleri

31 2 ’inci Avrupa’da 2 ’inci Avrupa’da 2 ’inci Avrupa’da 2 ’inci Avrupa’da 7 ’inci Dünyada 7 ’inci Dünyada 3 ’üncü Dünyada 3 ’üncü Dünyada 3 ’üncü Dünyada 3 ’üncü Dünyada Dünyada Türk Sanayisinin Konumu 2011 yılı itibariyle Dünyada Başta gelen Türk Sanayileri Ticari Araç Üretimi Ticari Araç Üretimi 1 ’inci Dünyada 1 ’inci Dünyada Betonarme Demiri Üretimi Betonarme Demiri Üretimi Tıbbi Seramik Cihazlar Tıbbi Seramik Cihazlar Cam Eşya Üretimi Cam Eşya Üretimi Çimento Üretimi Çimento Üretimi Megayat Yapımı Megayat Yapımı Mermer Üretimi Mermer Üretimi Turizm 4 ’üncü Dünyada 4 ’üncü Dünyada Gemi Yapımı Gemi Yapımı 5 ’inci Dünyada 5 ’inci Dünyada 5 ’inci Dünyada 5 ’inci Dünyada 1 ’inci Avrupa’da 1 ’inci Avrupa’da 1 ’inci Avrupa’da 1 ’inci Avrupa’da Otobüs Üretimi Otobüs Üretimi 4 ’üncü Dünyada 4 ’üncü Dünyada Kuyumculuk Çelik Üretimi Çelik Üretimi Kaynak: Sanayi Bakanlığı — Sanayi Raporları, Türkiye, 2011 Frost & Sullivan analizi.

32 2025 Yılı Türkiye Bankacılık Sektörü Türkiye’deki Bankacılık Sektörü 2025 yılında Malvarlığı Bakımından 2.3 Trilyon Dolar’a ulaşmış olup Arasında Yüzde 12’lik bir Büyüme Kaydetmiş Olacak Bankacılık Sektörü, Türkiye, 2010 Bankacılık Sektörü, Türkiye, 2025 Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 3.7 Milyon Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 3.7 Milyon KOBİ’lerin Kredi Payı 24% KOBİ’lerin Kredi Payı 24% Şube Sayısı 17,000 Şube Sayısı 17,000 Çalışan Sayısı 313,000 Çalışan Sayısı 313,000 Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 9.0 Milyon Online Bankacılık Kullanıcı Sayısı 9.0 Milyon KOBİ’lerin Kredi Payı 40% KOBİ’lerin Kredi Payı 40% Şube Sayısı 9,834 Şube Sayısı 9,834 Çalışan Sayısı 181,418 Çalışan Sayısı 181,418 Kaynak: Turkstat, Capital Dergisi, Frost & Sullivan analizi.

33 Sağlık hizmetleri harcamaları 2025’de milyar dolar’a ulaşacak Türkiye’deki Sağlık Harcamaları 2010’da milyar dolar —GSMH’nın 5.5% ‘u 2025’de milyar dolar-----GSMH’nın 5.2% ‘u Türkiye’deki Sağlık Harcamaları 2010’da milyar dolar —GSMH’nın 5.5% ‘u 2025’de milyar dolar-----GSMH’nın 5.2% ‘u Sağlık Turizmi 2010’da 0.85 milyar dolar 2025’de milyar dolar Sağlık Turizmi 2010’da 0.85 milyar dolar 2025’de milyar dolar İlaç Pazarı 2010’da milyar dolar 2020’de milyar dolar İlaç Pazarı 2010’da milyar dolar 2020’de milyar dolar Medikal Araçlar Pazarı 2010’da 2.34 milyar dolar 2020’de 5.12 milyar dolar Medikal Araçlar Pazarı 2010’da 2.34 milyar dolar 2020’de 5.12 milyar dolar Kaynak : Dış İlişkiler Kurulu, Türkiye Yatırımları Frost & Sullivan. Türkiye’deki Sağlık Harcamaları Türkiye’deki Sağlık Harcamaları 2025 itibariyle Milyar Dolar’a Ulaşacak (2010 rakamı Milyar Dolar) Türkiye Sağlık Harcamaları, Yıl Sağlık Harcamaları (milyar dolar)

34 Mega Trend : Etki Analizi

35 DüşükKesinlik Derecesi Türk Ekonomisi Üzerindeki Etkinin Derecesi Düşük Yüksek Urbanization Çalışan Nüfusta Artış Kadına Dayalı Ekonomi The Middle Bulge Servet Gözetmenle ri Future Economic Growth Uzay Karışıklığı Connectivity Future Infrastructure Geleceğin En büyük Sanayileri Health, Wellness, and Well-Being Gelecekteki Enerji Gücü Jenerasyonu Jenerasyonlara Göre Siyasi Dönüşüm Not: Baloncukların büyüklüğü her bir Mega Trend için fırsatın düzeyini ifade eder. Bu Mega Trendler nitelik ve nicelik hesabına göre belirlenmiştir. ? Mega Trendler Matriksi: Ana Mega Trendlerin Etkileri(devamı) Mega Trendlerin Türkiye Ekonomisi üzerindeki Etkilerini Anlama “Dokun ve Bağlan” Yeni İş Modelleri Y Jenerasyonu Kaynak: Frost and Sullivan analizleri.

36

37 Ülkelerde 1 Milyon Kişi Başına Düşen Patent Başvurusu Analizi Kaynak: Türk Patent Ofisi AR-GE’nin Stratejik Artışı bakılan hem Doğrudan Yabancı Yatırımlarda hem de yerel AR&GE çalışmalarında: - %100 yerel kaynaklı materyal ve içeriklere odaklanma ve - Teknolojik olarak daha gelişmiş tamamlanmış ürünlerin üretimini günümüzden 2023’e kadar %5’den %20’ye artırmakla ivme kazanacaktır.

38 Türkiye’de Artan Patent Başvuruları ( ) Kaynak: WIPO Türkiye Dünya Otomotiv Ligi’nde 17. sırada bulunmaktadır. 129 Ar-Ge Merkezinin 49’u otomotiv sektöründe faaliyet göstermektedir (2012) Elektrikli araç üretimini desteklemek amacıyla devlet Ar-Ge araştırmalarına %100 teşvik vermektedir. T ürkiye’nin 2023 Hedefi : GSYİH’da %1’lik dilimde bulunan Ar-Ge oranını %3’e taşımak = 60 Milyar Dolar Bunların %65’i özel sektör tarafından sağlanacak = Yabancı Doğrudan Yatırımların Desteğine İhtiyaç vardır.

39 Küresel Ar-Ge Kaynağı Trendleri: Ülkelerin Karşılaştırılması Kaynak : R&D Magazine  Finlandiya Ar-Ge harcamalarında Türkiye’nin çok gerisinde olmakla beraber patent sayısı olarak çok ilerisindedir…  Ar-Ge harcamalarının yalnızca %0.7’si Türkiye’deki yabancı yatırımlar tarafından finanse edilmektedir  Fikri Mülkiyetin tamamen korunması ve desteklenmesi çok önemlidir  Kalifiye/becerikli ve kendini geliştiren işgücünün katma değeri vurgulanmalı  Türkiye’de 45 Teknoloji Merkezi Bulunmakta...ve KOBİ’ler KOBİ Geliştirme Örgütü tarafından desteklenmekte.....  Toplam Ar-Ge harcamalarının %45’i üniversiteler tarafından yapılmakta....ancak üniversiteler ticarileşmenin tüm yararlarını görememekteler

40 Inovasyon Merkezlerinin Kümelenme Amaçlı Bağlantısı

41 İnnovasyon Çalışmalarının -uygulandığı yerlerdeki-Hacmi 41 Son 10 Yıldaki İnovasyon Çabalarının Hacmi Yüksek Düşük StratejiSüreçÜrünTedarik İş ModeliOrtaklıkFırsat Süreci Ana Süreç Ürün Performansı Ürün Sistemi HizmetKanalMarkaMüşteri Deneyimi Kaynak: Doblin analizi, Doblin Inc.

42 Inovasyon Çabalarından-tedarik edildiği yerlerde- Değer Yaratma Hi Lo Source: Doblin analysis, Doblin Inc. Son 10 Yıldaki Kümülatif Değer Yaratımı Yüksek Düşük Kaynak: Doblin analizi, Doblin Inc. StratejiSüreçÜrünTedarik İş ModeliOrtaklıkFırsat Süreci Ana Süreç Ürün Performansı Ürün Sistemi HizmetKanalMarkaMüşteri Deneyimi

43 Teknoloji Inovasyonu–Büyüme Alanlarını Öngörebilmek

44 Inovasyona dayalı gelecek dünya! TechVision sürecinin bir parçası olarak, 140 kadar teknoloji havuzundan veya teknoloji kapasitesinden 50sini seçip değerlendirmek için “teknoloji kümesi” ↔ pazar ↔ trend” ilişkisine bakıyoruz Medikal Araçlar & Görsel Teknoloji Mikroelektronik Sensorler & Kontrol Sürdürülebilir Enerji Temiz & Yeşil Çevre Gelişmiş Üretim& Otomasyon Bilgi & İletişim Teknolojileri Materyaller& Kaplama Sağlık&Sıhhat Otomotiv& Ulaşım Kimya, Materyaller & Gıda Enerji & Çevret Elektronik & Güvenlik Sağlık Endüstriyel Otomasyon& Süreç Kontrolül Metaller & Mineraller Ölçümleme & Araçlama Havacılık& Savunma Şehirleşme: Bir müşteri olarak Kent “Akıllı”nın yerini Yeşil aldı Sosyal Trendler Bağlantılanma & Kümelenme Çevrimdışı & Çevrimiçi Hizmetler Sıfırlandırma Yeni İş Modelleri: Çoklu Değerleme BRIC hattının ötesi : Yeni Oyuncular Gelecek Altyapı Gelişimi Sağlık, Sıhha t ve İyilik Devinimin Geleceği Teknoloji Kümeleri Dikey İş Birimleri Mega Trendler Teknoloji Adayları

45 Teknoloji Cazipliği Göstergesi Bir teknolojinin “teknolojik uydurmaca” değil “nefes kesici ” olmasını etkileyen 9 boyut ( teknoloji seçiminin mihenk taşı) Etki Yılı Pazar PotansiyeliKüresel İzler IP Yoğunluğu FonlamaSanayilerin Genişliği Megatrend Etkisi Potansiyel Kümelenme Noktaları İnovasyon Ekosistemi Boyutu

46 En Büyük 50 Teknoloji Ağı Canlandırıcı Tıp Yeni- Jenerasyon Sıralama Biyomarkörler Kişiye özel Tıp Hedef Odaklı İlaç Tedariki Genetik Kozmetik Gelişmiş Enerji Deposu Yoğunlaşmış Güneş Enerjisi Rüzgar Enerjisi Şebekesel Enerji Yönetimi Super İletkenler Atıktan Enerjiye Gelişmiş Filtreleme Katı Atık Yönetimi Biyo kimyasallar Tuzdan Arındırma Genel Aydınlatma Ledleri Enerjide Etkili İşlemciler Yeni Jenerasyon Uçuşmaz Hafıza Akıllı Algı&Temas Esnek Elektronikler OLED Ekranları Karbon Fiberler Biyo kompozitler Super Su Geçirmez Kaplamalar Akıllı Paketleme Hafif Bileşenler Polimer Kauçuk Alternatif Hammadde Nano kaplama CBRNE Algılama Enerji Toplama Nanosensörler Taşınabilir Kablosuz Sensör Döner Üretim 3 Boyutlu Baskı İçerik Üretimi Mikro Üretim Naklen Hasta İzleme Ameliyat yapan Robotlar Müdahale edici Radyoloji Nöromodülasyon Teknolojisi Görselleştirme Küme Programlama Büyük Veri Analizi Anlamsal Araştırma Veri Görselleştirme Bağlama Duyarlı Hareketlilik Artmış Gerçeklik Hafıza içi Programlama Bilişim Teknolojisi Sağlık & Sıhhat Yenilenebilir Enerji Temiz & Yeşil Çevre Mikro Elektronik Materyaller & Kaplamalar Sensörler & Kontroller Tıbbi Araçlar & Görsel Teknoloji İleri Üretim & Otomasyon

47 Büyüme Hedefini Harekete Geçirmek KOBİ Desteklemede İyi Uygulamalar

48 Türkiye’nin 2023 Hedefi- Küresel Ekonomilerde İlk 10’da Olmak GSYİH: takribi 2 trilyon dolar Nüfus: 82 milyon GSYİH/GSMHİhracat Kamu Finans Politikası Kazanç Politikası Kamu Harcamaları & Yatırımlar Para politikası/ ödemeler dengesi Ar-Ge & Inovasyon Mikroekonomi, Girişimcilik ve Sanayi Politikaları Taşımacılık & Altyapı İhracat : 500 milyar dolar Tek haneli enflasyon ve faiz oranları

49 Türkiye’nin 2023 Hedefi- Örnekler Ar-Ge Harcamaları: GSYİH’nın % 3’ü kadar Ar-Ge harcamalarının 2/3’ü özel sektör tarafından yapılıyor Tam zamanlı araştırmacı sayısı: Ulusal uydu üzerine çalışmalar Ulusal mükemmeliyet merkezleri Girişim sermayesi ve melek yatırımcı Orta ve ileri teknoloji ürünlerin üretim esası 5 dakikada online şirket kurulumu KOBİ’lerin ve KOBİ’lerin halka arzının desteklenmesi KOBİ’lere sağlanan Ar-Ge ve Inovasyon desteği 1 milyon TL Yeni girişimciler için TL hibe ve TL kredi 15 yeni iş geliştirme merkezi Inovasyon & Ar-Ge Girişimcileri Destekleme & Sanayi Politikası

50 Türkiye’de ele alınacak büyüme kaldıraçları ve kısıtlamalar

51 KOSGEB KOBİ Geliştirme Kurumu Uluslararası İşbirliği Stratejik Hedefler Yönetim becerilerinin ve kurumsal yeterliliklerin geliştirilmesi Nitelikli hizmet sunumu için KOSGEB’in sürekli gelişmesinin sağlanması Ar-Ge ve Inovasyon kaynaklı faaliyetlerin artırılması Girişimcilik kültürünün geliştirilmesi & yeni, başarılı şirketlerin kurulmasının teşvik edilmesi Teşvik ve Destekler Ar-Ge ve Inovasyon Planlı İş Kurulumu Girişimcilik Girişimcilik Kadınların Katılımı Küresel Pazar’da yeri olan KOBİ’ler Vizy on Odak Alanlar Eylem Planları

52 KOBI’lerde Sık Görülen Sorunlar Gelişimin farklı aşamalarında KOBİler genel olarak 7 alanda sorunlarla karşılaşabilirler. Finansman BulmaNitelikli İş GücüYerel ve İhracat Pazarlarına Erişim Mevzuatsal Verimsizlik Altyapı ve GüvenlikInovasyonu BenimsemeMekanikleşme ve Uyum Teknolojisi 1)Hedefe Gidecek Finansman Eksikliği (Düşük faizli Krediler, Girişim Sermayedarları) 2)Kötü Kredi Puanı (Finansal Kaydın olmaması veya Geçmiş Borçlar) 3)Farkındalık Mekanizmasının Eksikliği (Finansman seçeneklerinin farkında olmamak) 1)Ödemede Rekabet Kapasitesinin Eksikliği (Büyük Şirketlere Kıyasla KOBİ’ler Çalışanlarını Elde Tutmak İçin Gerekli Maaşı Daha Güç Öderler) 2)Eğitime Az Önem Verme (KOBİler Genellikle Kaynak Üzerine İşlerler ve Çalışanlara Yeterli Eğitim Veremeyebilirler) 1)Düşük Pazarlık Gücü (Düşük Hacimden dolayı Yüksek Fiyat talep etmede güçlük) 2)İhracat Bilgi Bariyeri (İhracat pazarlarına erişimde Know-how eksikliği) 3)Markalaşma ve Pazarlama Eksikliği (KOBİler Pazarlama ve Markalaşmaya pek odaklanmazlar) 1)Ulusal Araştırma Sonuçlarına Erişim Kısıtlılığı (Araştırma Enstitülerinin Temel Performans Göstergeleri Genelde Kağıt üzerinde kalıp KOBİler ile işbirliğini kısıtlar) 2)Ar-Ge’nin öneminin Vurgulanmaması (KOBİler genellikle Araştırma ve Inovasyona çok odaklanmazlar) 1)Mekanikleşme/Otomasyona Düşük Uyum (Daha ufak şirketlerin genelde mekanikleşme/otomasyon uyum kapasitesi daha düşüktür) 1)KOBİlerin Ürün Tanılama Altyapısı Eksikliği (KOBİler genel olarak daha ufak hacme sahiptirler ve bu yüzden büyük tek bir ürün olarak sayılabilmeleri için bir çok KOBİnin verilerini tanılayan altyapıya ihtiyaç duyarlar) 1)Mevzuata Uyumun Bedeli (Doğrudan Mevzuat Bedeli ve Avukatlık ücreti, acente ücreti gibi Uyum Bedeli Ücretleri bazı ülkelerdeki KOBİler için yük teşkil etmektedir)

53 Finansman Bulma İnsan GücüPazarlara ErişimInovasyon Mekanikleşme/ Teknolojiye uyum ve Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler KOBİ’lere Finansal Destek Vermede Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİ Desteği Temel Finansman Araçları Hükümlerinin Dışına Çıkarak Eşleştirmeli Borç Sistemleri ile Rehberlik ve Güvenilirlik Aracılığıyla Alım Gücünü Artırıyor Temel Finanslama Eşitlik Bazlılık ve Hibeler Rehberlik/ Bilgi Mekanizması Her Büyüklükten İşletmeler İçin Mikro, Küçük, Orta Büyümenin Farklı Aşamaları İçin Tohum, Başlangıç, Büyüme Masrafları Düşürür ve Mal Varlığına Dayalı olmayan Teminatlar Düşük Faizli Krediler, Kredi Teminatı Umut Vaadeden Firmalara Ücretsiz Finanslama Sağlar Girşim Sermayedarı, Hibler Yüksek Büyüme veya Yenilikçi İşletmeler İçin Yeni Teknolojilere ve Teşvik Edilen Endüstrilere Yatırım Yapan Şirketler İçin KOBİleri Finanslama Seçenekleri ve Kayıt Tutma Konusunda Bilgilendirmek için Dernek aracılığıyla düzenlenen Geziler, Online Portallar, Haber Bültenleri, Rehberlik Bilgilendirme Mekanizması Sık Rastlanan bir Açıktır Tayvan’ın Finanslama ve Kredi için spesifik bir Rehberlik Programı vardır Eşleştirmeli Hibeler (Hükümet Özel Yatırımda her bir dolar için bir dolar verir) ve Girişim Sermayedarı Finansla Destek için Popüler Seçeneklerdir

54 Mekanikleşme/ Teknolojiye Uyum& Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Getting Financeİnsan GücüPazarlara Erişimİnovasyon İnsan Gücü Desteği Sağlamada Sık Rastlanan Uygulamalar İnsan Gücü Sermayesi ve Üçüncü Derece Eğitim Seviyesinin Geliştirilmesi Zaman Alır. Mevcut İşgücünün Eğitimini Teşvik Etmek ve Ücretleri Artırmak için Acil Müdahaleler Vardır. Temel Eğitim Üçüncü Derece Beceri Artırma ve Ücret Artırma Kalifiye Olmayan İşgücünün Oranını DÜşürmek Mesleki Eğitim Yoluyla Gerçekleştirilir Mezunların Endüstriye Hazır olması Sağlanır İşyerleri için Çalışmaya Hazır Bireyler Oluşturulur Ana Akım ve Mesleki Eğitime Karşı Dengeli bir Yaklaşım İle Almanya’daki gibi Mükemmelliyetçi Mesleki Eğitim Geliştirilir Endüstrinin daha fazla Katılımı ile Endüstriyel Bağlılık ve Programın Geliştirilmesinde Katılım Uzun Vadeli Çözüm Eğitimi Teşvik Eğitim Merkezleri ve Eğitimde Artışı Özendirme ile Gerçekleşir Singapur’un Ücret Kredi Şeması Az Ücret Alan Çalışanların Ücretlerini Artırmayı Hedefliyor Ücret artışlarının %40’ı için 3 yıllık fonlama veriliyor Singapur’un Üretkenlik İnocasyon Kredi Planı KOBİlerin Eğitime yaptığı Yatırımı artırmayı amaçlıyor 15,000 Singapur Doları Eğitim Yatırımları için Bonus olarak Harcanıyor

55 Mekanikleşme/ Teknolojiye uyum ve Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Finansman Bulma İnsan GücüPazarlara Erişimİnovasyon KOBİlerin Gelişimsel Düzeyi Özellikler Tipik olarak Az Mekanizasyon ve Sıfır Uyuma Sahip Mikro İşletmelerin ISO Gibi Uluslararası Ürün Standartlarına Uyumu Uluslar arası Ürün Standartlarına Uyumlanmış ve muhasebe, ödeme sistemleri ve e-ticaret gibi Teknolojileri Benimsemiş KOBİler İhracatta bulunan KOBİler KOBİleri Destekleme Metodları Temel Rekabetç i İhracat Şirketlerin Temel olmayan Birimlerini Offshore Alanlara taşımasını Teşvik ederek Üretim Odaklı Pazar Erişimini Desteklemek örn. Singapore’un Alan üretkenliği Hibesi Küresel Pazarlara Erişimi rofesyonel Pazar Girişi ve Değerlendirme Hizmetleriyle Teşvik Etmek örn. Kanada’nın İhracat Pazarı Erişim Programı KOBİ’lerin Çoğu Basit İşletmelerdir Ürün Geliştirme ve Ürünleri En iyi Uygulamanın Savunulması Perakende Pazar Yerleri Şeklinde Altyapı Ürünler için Toplama Merkezleri gibi Altyapılar Standartlara Uyumlamayı Teşvik Eden Programlar Pazarlara Erişim Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİ’lerin Gelişimin Farklı Seviyelerindeki Zorlukları Her Aşamada Yeni bir Tür Müdahale Gerektirir Uluslar arası Pazarlara Dernekler ve Devlet Dış Ticaret Teşvik Daireleri yoluyla Erişim

56 Mekanikleşme/ Teknoloji Uyumu & Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Finansman Bulma İnsan GücüPazarlara Erişimİnovasyon Araştırma ve İnovasyon Sistemi Üniversiteleri, Araştırma Enstitülerini ve Araştırmacıları Kapsar KOBİler İnovasyon Ticareti Engel KOBİ’lerin genellikle Araştırma İnovasyon Sistemine ve İç Araştırmaya Erişimi Kısıtlıdır Finansman, Teknik Destek, Pazar Bilgisi gibi KOBİlerin İnnovasyon Sistemi Erişimi İçin Hizmetler Sunar Ticaret Odaklı Temel Performans Göstergelerini Araştırmacılara Tanıtın örn. KOBİ’lerde/İşletmelerdeki İşbirliği Dahili İnovasyona Odaklanma- Kitlelerin Hayatını Geliştirebilecek Basit Teknolojiler KOBİl’er tarafından uygulanabilir örn. Hindistan’ın Dünya’nın en ucuz Dizüstü Bilgisayarı İnovasyon Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar KOBİlerin Genelde Araştırma Kurumlarının Sonuçlarına Kısıtlı Erişimi Vardır. Bu Bariyeri Aşarak İç Araştırmaya Daha iyi Odaklanmak İçin Programlar Bulunmaktadır İnovasyonu desteklemeye Odaklanma- İnovasyon Senetleri pek çok ülkede KOBİ’lerin yerel olarak araştırma kaynaklarına erişimi için kullanılıyor

57 Mekanizasyon/ Teknoloji Uyumlama ve Atyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Finansman Bulma İnsan GücüPazarlara Erişimİnovasyon Hacim Kısıtlamaları Düşük ticaret hacimli KOBİlerin dağıtım/lojistik ağlarını kullanması ekonomik olarak uygulanabilir değil Finansal Kısıtlamalar KOBİler teknoloji ve mekanizasyona yatırım yapacak kapasiteye sahip değil Konsorsuyumların Teşviki/ Hizmet Sağlayıcıların Birleştirilmesi Lojistik Konsolidasyon Ağları Kurulumu KOBİlerin Teknolojilerden ve Üretime olan Faydalarından Haberdar Olmasını Sağlamak K anada’nın “Dijital Teknoloji Adaptasyon Programı” isimli insan gücünden kaynaklanan masrafı daha iyi teknolojiler benimsemek için uyguladığı benzer bir programı vardır SorunlarYaygın Çözümler Altyapı Desteği Sağlamada Sık Karşılaşılan Uygulamalar Ortak Paylaşımlı Tesislerin Lojistiği için Önlemler ve Otomasyon için Teşvik KOBİleri Altyapı ve Mekanizasyon/Otomasyon Alanlarında Desteklemek için Sık Karşılaşılan Yaklaşımlardır

58 Mekanizasyon/ Teknoloji Uyumu & Altyapı Mevzuatsal Verimsizlikler Finansman Bulma İnsan GücüPazarlara Erişimİnovasyon Yük Olan Mevzuatsal Prosedürler Aşırı Mevzuatsal Prosedürler Kısıtlı Finansal Kapasiteye sahip KOBİler için İş yapma Masraflarını Yük olacak şekilde artıran yaygın bir problemdir Mevzuata Uyumla İlgili Zaman Alan Kırtasiye İşleri KOBİlerin izinler için onay almasına hazırlanmada harcadığı zaman masraf olmaktadır İş Süreçlerinin geliştirilebileceği İş Çevrelerinden Geri Bildirim Alma Mevzuatsal Süreçleri tanıyıp düzenleyecek Bir Aracı Kurum Kurma Online Lisanslama Sistemi Singapur be Yeni Zelanda bir çok lisans türü için online lisanslama sistemini benimsemiştir. Yeni Zelanda’daki lisanslamanın %99.5’i online yapılabilir SorunlarYaygın Çözümler Düzenleyici Çevreleri Geliştirmede Sık Karşılaşılan Uygulamalr Mevzuatsal Süreçleri Düzene Sokmak ve Lisanslama için Online Başvuru ve Onay Sistemleri Benimsemek KOBİlerin üzerindeki Mevzuatsal yükü kaldırmada sık karşılaşılan uygulamalardır

59 Başarılı Yerel Şirketleri Teşvik Etmek için Hızlandırıcı Programlar

60

61 Anahtar Düşünceler… İnovasyon sahasındaki Mega Trendler ve Teknolojik gelişmelerden haberdar olun ve büyüme için fırsatların nasıl analiz edileceğini öğrenin İnovasyon Sistemleri için Uluslar arası Karşılaştırma gerçek gelişime ulaşmak için çok önemlidir: politikalarda inovasyonun önemli etkisi KOBİ/Küme Geliştirmedeki pek çok iyi uygulama örnekleri- önemli başarı faktörü esasında uygulamanın kendisinde yatar Doğru stratejik ve prensip girişimleri ile ilerideki büyümeyi tetiklemek Türkiye için eşsiz bir fırsattır İnovasyon ve uluslararasılaşma birbirine git gide daha da bağlı hale geliyor KOBİ’ler & İleri Büyüme Hızına sahip Şirketler büyümenin anahtarları olacaktır

62 TEŞEKKÜRLER Iain Jawad Stratejik Ortaklıklar Müdür Frost & Sullivan T: +44 (0) C:+44 (0) F: +44 (0) Mail Philipp J. Reuter Türkiye Operasyon Müdür Frost & Sullivan T: C: F: +44 (0) Mail :


"Küresel Yenilik Faktörleri— Türkiye’yi Değiştiren Trendler & Etkiler Sunumun yapıldığı etkinlik: ULUSLARARASI REKABETÇİLİK VE İŞBİRLİĞİ KONFERANSI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları