Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları."— Sunum transkripti:

1

2 Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm

3 Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları

4 KARGO ÖZELLİKLERİ EBAT AĞIRLIK İSTİFLENEBİLME ÖZELLİĞİ ELLEÇLEME SORUMLULUK TEHLİKELİ KARGO ÖZEL HİZMET GEREKSİNİMLERİ

5 İşbirlikçi Nakliyat: CPFR ‘nin “Eksik Parçası” İşbirlikçi Nakliyat: CPFR ‘nin “Eksik Parçası” Joel Sutherland Senior Vice President, Transplace VICS CPFR ® Toplantısı 7 Şubat, 2003

6 Modlarına (Biçim) göre 571 Milyar $ toplamında Nakliye Kamyon Nakliyesi = $462 B ( Kamyon Nakliyesi = $462 B (81%) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story, Cass/ProLogis, 14 th Annual State of Logistics Report 6% 25% 2% 5% 6% 7% 21% 28% Kiralık TL İşletme içi TL LTL Yerel Taşıma Yer Parseli Parsel Ekspress Tren Diğer © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

7 Deniz/Kara nakliyecilerinin Sıkıntıları Deniz Nakliyecisi  Hiçbir bireysel deniz nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur  Lojistik teknolojisi esas yetkinlik alanı değildir  İş halen silolarda yönetilir  Hat Akışı görüş netliği azdır  Toplam lojistik maliyetleri çok yüksektir  Hiçbir bireysel deniz nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur  Lojistik teknolojisi esas yetkinlik alanı değildir  İş halen silolarda yönetilir  Hat Akışı görüş netliği azdır  Toplam lojistik maliyetleri çok yüksektir Kara Nakliyecisi  Hiçbir bireysel kara nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur  Yüksek şoför devir oranı  Yüksek maliyetli boş geri dönüşler  Fazla bekleme zamanı  Hiçbir bireysel kara nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur  Yüksek şoför devir oranı  Yüksek maliyetli boş geri dönüşler  Fazla bekleme zamanı

8 Yaklaşık 600,000 aktif ülke içi motorlu taşıyıcı vardır Ayrılmış Endüstri Source: CC 592,909 %5 den az Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story 10,000 den fazla halk tarafından işletilen taşıyıcı arasından

9 Şoför Devir Oranı TipDevir Oranı Koşullar TL100%Uzun süre boyunca evden uzak LTL10%Daha sık evde Yerel5%Her zaman evde Source: Dr. G.D. Taylor, University of Louisville © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

10 Yüksek Maliyetli Boş Geri Dönüşler Avrupa’daki boş kilometreler %25’ten %40’a çıktı 15-20%

11 Bekleme Zamanını Kötüye Kullanma (Kuru yük taşıyan) şoförler için haftalık ortalama bekleme süresi 33.5 saattir. Source: TCA, Dry Van Drivers Survey, 1999 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

12 A.B.D. Karayolu ile Taşıma Endüstrisindeki Eğilimler Nakliyeciler daha az, ama daha büyük (core) taşıyıcı kullanıyor İşletme içi TL azalıyor; Kiralık TL artıyor TL segmenti içindeki konsolidasyon artıyor LTL düşüyor; TL yükseliyor (mod değişimi) İletişim ve görüş netliği işbirliğini artırıyor TL : Truck Load (Kamyon Yüklemesi) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

13 Source: VICS Association Source: VICS CPFR Tüketici Micro-Pazarlama Ortak İş Planlaması Yeni Ürün/Promosyon Yönetimi Detaylı Talep Tahmini Tedarik Zinciri Süreci ve Sistem Entegrasyonu Tedarik Zinciri Optimizasyonu Ürün Planlama ve Programlama Talep Arz Değer zinciri ortakları için bir iş süreci arz ve talep arasındaki değişiklikleri azaltmak için planları koordine etmek ve daha etkili ve etkin bir tedarik zincirinin kazançlarını paylaşmak demektir. CPFR ® Arz ve Talebi Birleştiriyor © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

14 Source: VICS Association Yalnız Çalışma Cezası Tedarikçi 30 gün Tedarikçi 30 gün Üretici 30 gün ham madde 30 gün bitmiş ürün Üretici 30 gün ham madde 30 gün bitmiş ürün Müşteri 30 gün toptancı 21 gün mağaza Müşteri 30 gün toptancı 21 gün mağaza 141 gün Tedarikçi 15 gün Tedarikçi 15 gün Üretici 15 gün Ham madde 15 gün Bitmiş ürün Üretici 15 gün Ham madde 15 gün Bitmiş ürün Müşteri 15 gün toptancı 6 gün mağaza Müşteri 15 gün toptancı 6 gün mağaza 66 gün © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

15 Bağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtirBağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtir Sipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerirSipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerir Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir.Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir. Bağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtirBağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtir Sipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerirSipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerir Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir.Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir. Source: VICS Association CTM Nedir? Stratejik Planlama TedarikçilerMüşterilerTaşıyıcılar TedarikçilerMüşterilerTaşıyıcılar CTM CTM CPFRCPFR İş Çevrimi içindeki süre © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved. Source: CPFR/CTM

16 CTM’den faydalanabilmek için iki yol 1.Taşıyıcılar ve iş ortaklarınız arasında doğrudan iletişim Source: Williams and Esper, University of Arkansas, 2002 John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 AlıcıSatıcı Taşıyıcı 3PL 2.Süreçlerin iletişimi ve icrasında 3PL’in kolaylaştırıcılığı © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

17 Plamlama Süreci İcra Yükleme ve Taşıyıcı Yönetimi Nakliye Modelleme Tedarik Zincir Stratejisi/ Ağ Tasarımı Nakliye Sağlama Filo Rutu Çıkarma & Programlama ROA etkileşimi Yıllar Mevsim…….Aylar Günler Stratejik Taktik Operasyonel Source: CPFR/CTM Zaman kovaları büyüdükçe değer daha büyüktür

18 İşbirliğinin seviyesi Geleneksel Satıcı  Yanıt bekleyen  İzlenebilirlik yok Ticari Ortak İşbirliği  Hat trafiği bazında Tahminlerin paylaşımı  Otomatik iletişim İşbirliği  Yükleyici, Konsinye ve taşıyıcı  Paylaşılan tahminler  Kapasite İzlenebilirlik Konsorsiyum İşbirliği  Bir çok yükleyici, taşıyıcı  Üçüncü parti bilgi aktarımı  İşbirliği servisleri  İlişki Yönetimi Değer CTM Devamlılığı Source: CPFR/CTM

19 Ölçüm Metriği Örnek Azalan nakliye maliyetleriAşırı bekleme süreleri ve boş seferlerini ortadan kaldırır Artan kaynak kullanımıTaşıyıca karşılığı ödenmeyen boş milleri azaltır Gelişen servis seviyesiArtan tam zamanında teslim oranı Artan izlenebilirlikTedarik zincirinde yükün yerinin belirlenmesi Nihayi müşteri memnuniyetinde artışı “Mükemmel sipariş”lerin oranının artırılması Gelirlerde artışTam dolu kilometrelerin iyileştirilmesi, raf performansının artışı, sipariş miktarında artış Potansiyel CTM Faydaları Source: John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

20 Yeniden yapılanmadan sonra Yeniden yapılanmadan sonra © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

21 Sonuçlar Yeniden yapılanmadan önce Satıcılar tarafından kontrol edilen taşımalar Satıcıların 77%’si toplayıcıya dönüşür 85% LTL Inbound Yüklemeler <2% LTL Inbound Yüklemeler 1 hafta ortalama transit süre 1.5 gün ortalama transit süre Hat Akışı izlenebilirliği yok Tam hat akışı izlenebilirliği Aşırı taşıma hasarı Hasarlı taşıma oranı sıfırlanır Yüksek nakliye maliyeti >20% Nakliye maliyetlerinde azalma Zorlanan büyümeBelirgin Envanter azaltımı Tam zamanında teslim performansı yetersiz 99%+ tam zamanında teslim performansı Özmal araç kapasite kullanımını yetersiz 25% Özmal araç kullanım kapasitesinde artış Yeniden yapılanmadan sonra © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.


"Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları