Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü İhracata Yönelik Devlet Destekleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü İhracata Yönelik Devlet Destekleri."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü İhracata Yönelik Devlet Destekleri

2 2

3 3

4 İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ Eğitim UR-GE Belgelendirme Hazırlık Aşaması Pazarlama Aşaması Pazar Araştırması Pazara Giriş Fuarlara Katılım Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması Tasarım Marka - Turquality İhracat Genel Müdürlüğü

5  Yurtdışı Birim Marka Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ)  Pazar Araştırması Desteği (2011/1 sayılı Tebliğ)  Ur-Ge (2010/8 Sayılı Tebliğ)  Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi (2014/8 sayılı Tebliğ)  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ) 5 GÜNDEM

6 6 2010/6 SAYILI YURT DIŞI BİRİM, MARKA ve TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

7 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ Şirketlerimizin, kuruluşlarımızın yurt dışı ihracat pazarlarına girişlerini ve bu pazarlarda kalıcı olmalarını sağlamak ürün pazarlama stratejilerine bireysel bazda destek vermek ve küresel dünya pazarlarına entegrasyonunu gerçekleştirmek VİZYONUMUZ 3 7

8 YURTDIŞIBİRİM,MARKAVETANITIMDESTEĞİ KİMLER DESTEKTEN FAYDALANABİLİR ? 4 Sınai ve Ticari Şirketler İşbirliği Kuruluşları 8

9 YURTDIŞIBİRİM,MARKAVETANITIM DESTEĞİ Ticaret İŞBİRLİĞİ KURULUŞU 5 İmalatçıların kurduğu dernek- birlik veya kooperatifler Organize Sanayi Bölgeleri Sektörel Üretici Dernekleri İhracatçı Birlikleri İl Sanayi / Odaları 9

10 YURTDIŞIBİRİM,MARKAVETANITIMDESTEĞİ DESTEK KAPSAMI 6 Yurtdışı Marka Tescil Giderleri Yurtdışı Tanıtım Giderleri Yurtdışı Birim Kira Giderleri 10

11 YURTDIŞI BİRİM, MARKAVETANITIMDESTEĞİ Desteklenen Birimler Ofis Mağaza Depo Showroom Reyon KİRADESTEĞİ Destek Miktarı : Birim Oranı : %50-80 Süresi : 4 Yıl başına yıllık Dolar 7 11

12 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIMDESTEĞİ Desteklenen Faaliyetler Görsel ve Yazılı Tanıtım TV/Radyo Reklamları Billboard Reklamları Sponsorluk Yurtdışı Firma Web Sitesi Tasarımı Yabancı Dilde Hazırlanmış Firma Katalogları Eşantiyon Malzemeleri Internet Üzerinden Tanıtım Sitelerine Verilen Reklamlar TANITIM DESTEĞİ Destek Miktarı : Yıllık Dolar Oranı : %60-80 Süresi : 4 Yıl 8 12

13 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VETANITIMDESTEĞİ Desteklenen Faaliyetler Yurdışında MarkaTescili veKorunması MARKA TESCİL DESTEĞİ Destek Miktarı : Yıllık Dolar Oranı : %50 Süresi : 4 Yıl 9 13

14 Hedef Ülkedeki Pazar İmkanları ve Hukuki Süreçler Hakkında Ticaret Müşavirliğinde YURTDIŞIBİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ Bilgi Alınması (Talep Edilirse) Yurtdışında Şirketin Kurulması Hedef Ülkede Kiralanacak Yerin Araştırılması ÖRNEK BİRİM-OFİS- MAĞAZA- DEPO- SHOWROOM KİRA DESTEĞİ SÜRECİ Kiralamanın Gerçekleştirilmesi Müşavirliğe Başvurunun Yapılması Ticaret Müşavirliğince Yerinde İnceleme Yapılması ve Ticaret Müşavirliğinin Belgeleri Onaylaması Ticaret Müşavirliği Tarafından Onaylanan Belgelerin Firmaya İadesi ve Yerinde İnceleme Belgesinin İhracatçı Birliğine Gönderilmesi Destek Ödeme Talep Belgelerinin Firma Tarafından İhracatçı Birliğine Gönderilmesi 10 İhracatçı Birliği Tarafından Tüm Belgelerin İncelenmesi ve Ödemenin Gerçekleştirilmesi 14

15 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VETANITIMDESTEĞİ 9 15 KiraMarka TescilTanıtım Destek Oranı Sınai ve Ticari Şirketler %60 Ticari Şirketler %50 Şirket %50Şirket %60 Destek Tutarı (ABD Doları) Mağaza: Birime Bağlı: Ofis, showroom, depo, reyon: Marka Tescile Bağlı: Destek Süresi 4 yıl

16 /1 SAYILI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

17 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ 17 Destek Kapsamı Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği Pazara Giriş Desteği Rapor Desteği Danışmanlık Desteği Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği

18 18 Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği (Madde 5) Hedef Kitle : Sınai / Ticari Şirketler Destek Kapsamı : 2 Kişinin (şirket çalışanı-ortağı) ihracat amacıyla yurt dışında yapacağı iş görüşmeleri – Ulaşım Giderleri – Konaklama Giderleri Destek Oranı : % 70 ( Proje başına en fazla 7500 Dolar) Bir yıl içerisinde en fazla 10 proje PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

19 Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği Ulaşım: Ekonomi sınıfı uçak, tren, gemi ve otobüs biletleri Araç kiralama gideri (günlük 50 $’ı aşmamak kaydıyla) Konaklama: Oda + Kahvaltı gideri (günlük 300 $’ı aşmamak kaydıyla) Ön onay aşaması yoktur. Başvuru süresi: Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay 19 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

20 Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdürlüğü: İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Çanakkale, Bursa, Bilecik, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Yalova, Bolu, Kırklareli illerinde yerleşik firmalar için Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü: Afyonkarahisar, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Denizli, Isparta, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak illerinde yerleşik firmalar için İç Anadolu Bölge Müdürlüğü : Yukarıda belirtilen iller dışında yerleşik firmalar için 20 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

21 21 Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği İhracata yönelik pazar araştırmasının amaçlanmadığı yurt dışı geziler Grup seyahati veya resmi ve/veya özel kurum ve/veya kuruluşlarca yabancı ülkelere yönelik olarak gerçekleştirilen toplantı, sergi, konferans vb. organizasyonlara katılım desteklenmez. PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

22 Rapor Desteği-Madde 9 Destek Kapsamı : Uluslararası kuruluşlara yaptırılan ve satın alınan sektör, ülke, yabancı şirket veya marka odaklı raporlar (mali ve hukuki raporlar dahil) Destek Oranı: Şirketler % 60 İşbirliği Kuruluşları % 75 (Yıllık en fazla Dolar) 22 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

23 Rapor Desteği Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı (İhracat Genel Müdürlüğü-KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi) Hedef Kitle: Şirketler İşbirliği Kuruluşları (TİM, TOBB, DEİK, İhracatçı Birlikleri, İl Ticaret ve/veya Sanayi Odaları, Sektör Dernekleri ve Kuruluşları, Organize Sanayi Bölgeleri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri ile imalatçıların kurduğu dernek, birlik ve kooperatifler) 23 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

24 Rapor Desteği Ön Onay Aşaması: Ön onay formu + rapor taslağı/daha önce benzer nitelikte hazırlanmış rapor örneği ile İhracat Genel Müdürlüğüne (KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi) ön onay başvurusu yapılır. 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY ® ’nin Desteklenmesi Hakkındaki Tebliğ”e ilişkin Uygulama Usul ve Esaslarının ilgili bendine göre yetkilendirilmiş 1 inci ve 2 nci grup danışmanlık firmaları ile daha önce uluslararası nitelikte benzer raporlar hazırlama hizmeti gerçekleştirmiş olmak kaydıyla Bakanlığın uygun gördüğü kuruluşlar tarafından hazırlanacak raporlar desteklenmektedir. Ön Onay Sonrası Başvuru Süresi: Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay 24 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

25 Danışmanlık Desteği-Madde 9 Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı (İhracat Genel Müdürlüğü-KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi) Hedef Kitle: Şirketler İşbirliği Kuruluşları (TİM, TOBB, DEİK, İhracatçı Birlikleri, İl Ticaret ve/veya Sanayi Odaları, Sektör Dernekleri ve Kuruluşları, Organize Sanayi Bölgeleri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri ile imalatçıların kurduğu dernek, birlik ve kooperatifler) 25 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

26 Danışmanlık Desteği Destek Kapsamı : Sadece yabancı şirket alımlarına yönelik olarak uluslararası kuruluşlardan alınacak danışmanlık hizmetleri (mali ve hukuki danışmanlık dahil) Destek Oranı: Şirketler % 60 İşbirliği Kuruluşları % 75 (Yıllık en fazla Dolar) 26 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

27 Danışmanlık Desteği Ön Onay Aşaması: Ön onay formu ile İhracat Genel Müdürlüğüne (KOBİ ve Kümelenme Destekleri Dairesi) ön onay başvurusu yapılır. 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY ® ’nin Desteklenmesi Hakkındaki Tebliğ”e ilişkin Uygulama Usul ve Esaslarının ilgili bendine göre yetkilendirilmiş 1 inci ve 2 nci grup danışmanlık firmaları ile yurt dışında yerleşik mali ve hukuki danışmanlık hizmeti veren danışmanlık firmalarından alınacak olan danışmanlık hizmetleri desteklenmektedir. Ön Onay Sonrası Başvuru Süresi: Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay 27 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

28 Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği (Madde 11) Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı (İhracat Genel Müdürlüğü) (Sektör Daireleri) Hedef Kitle: Organizatör Kuruluş (İşbirliği Kuruluşu) Destek Oranı: % 50 ( Program başına en fazla Dolar) Bir takvim yılı içerisinde en fazla 5 Sektörel Ticaret Heyeti Programı 10 Alım Heyeti Programı 28 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

29 Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği Ulaşım: Ekonomi sınıfı uçak, tren, gemi ve otobüs bilet ücretleri ile toplu taşımaya yönelik araç kiralama giderleri Organizatör Kuruluşun en fazla 2 (iki) çalışanının gerçekleştirileceği ön heyet ve/veya sektörel ticaret heyet programı kapsamında uluslararası ve/veya şehirlerarası ulaşımda kullanacağı ekonomi sınıfı uçak, tren, gemi, otobüs bileti ve toplu taşımaya yönelik araç kiralama giderleri Konaklama: Heyete katılan şirket, kurum veya kuruluş başına günlük 300 Doları geçmemek kaydıyla oda+kahvaltı giderleri Tanıtım ve Organizasyon: Tercümanlık giderleri, Seminer, konferans, toplantı ve ikili görüşmelerin yapıldığı yerlerin kiralama giderleri, Görsel ve yazılı tanıtım ve reklam giderleri, Halkla ilişkiler hizmeti giderleri, Katalog, broşür, eşantiyon ve tanıtım malzemeleri giderleri. 29 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

30 Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti Programları Desteği Ön Başvuru Aşaması: Program başlangıç tarihinden en az 3 ay önce Bakanlığa ön başvuruda bulunması gerekir. Güncelleme: Onaylanmış başvuru kapsamında program başlangıç tarihinden 15 gün öncesine kadar güncelleme yapılabilir. Ön Başvuru Sonrası: Ön başvurunun uygun bulunmasından sonra ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içerisinde başvuru yapılması gerekmektedir. 30 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

31 E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği (Madde 13) Amaç: Nihai tüketiciye yönelik olmayan e-ticaret sitelerine üyelik giderlerinin desteklenmesi Hedef Kitle: Şirketler Destek Oranı: % 70 (Yıllık en fazla Dolar) En fazla 5 e-ticaret sitesi için ve e-ticaret sitesi başına en fazla 3 yıl süresince yararlanabilir. Bir şirket için, site başına verilecek destek tutarı yıllık en fazla ABD Dolarıdır. En az bir yabancı dilde internet sitesine sahip olması şart Site içi reklam ve reklam bandı (banner) giderleri destek kapsamı 31 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

32 E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Ön Onay Koşulu: E-ticaret sitesinin Ekonomi Bakanlığı’ndan ön onay almış olması gerekir. Ön onay verilmeden önce üye olunması durumunda, bu üyelik giderleri için yapılan destek başvurusu değerlendirmeye alınmaz. Ön onay verilen e-ticaret siteleri Bakanlığın resmi internet sitesinde (www.ekonomi.gov.tr) duyurulur.www.ekonomi.gov.tr Başvuru süresi: İlk ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay 32 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

33 E-Ticaret Sitelerine Üyelik Desteği Başvuru Mercii: Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdürlüğü: İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Çanakkale, Bursa, Bilecik, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Yalova, Bolu, Kırklareli illerinde yerleşik firmalar için Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü: Afyonkarahisar, Antalya, Aydın, Balıkesir, Burdur, Denizli, Isparta, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak illerinde yerleşik firmalar için İç Anadolu Bölge Müdürlüğü : Yukarıda belirtilen iller dışında yerleşik firmalar için 33 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

34 /1 Sayılı Tebliğ Kapsamındaki Tüm Destekler İçin: Eksik Belge Tamamlama Süresi: Eksik belge bildirim yazısı tarihinden itibaren 3 ay. Eksikliklerin 3 ay içerisinde tamamlanmaması halinde destek başvurusu süresi içinde yapılmamış kabul edilir. 3 aylık süre, eksik belge bildirim yazısının evrak çıkış tarihiyle başlar ve başvuru sahiplerinin bildirim üzerine vereceği cevabın Ekonomi Bakanlığı evrak kayıtlarına girdiği tarihte biter. Tüm ödemelerin bankacılık kanalıyla yapılması gerekir. Banka onaylı EFT, SWIFT, havale dekontu ile kredi kartı ekstresi aslı veya banka onaylı örneği ödeme belgesi olarak kabul edilir. Yurt Dışı Pazar araştırması desteği kapsamında kredi kartı ile yapılan ödemelerde şirket kredi kartı-şirket ortaklarının kişisel kredi kartı veya çalışanın şahsi kredi kartı kullanılabilir. PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

35 /1 Sayılı Tebliğ Kapsamındaki Tüm Destekler İçin: Ödemenin şirket ortağı/şirket çalışanının kredi kartı ile yapıldığı durumlarda şirketin bu kişilere ilgili miktarı ödediğini gösteren yevmiye kaydı veya diğer muhasebe kayıtları örneğinin ibraz edilmesi gerekmektedir. E-Ticaret sitelerine üyelik desteği kapsamında harcamaların destek kapsamında değerlendirilmesi için ilgili ödemelerin şirket tarafından bankacılık kanalıyla yapılması gerekmektedir. PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

36 36 Yurt Dışı Pazar Araştırması Pazara Giriş (Rapor/ Danışmanlık) Sektörel Ticaret Heyeti-Alım Heyeti E-Ticaret Destek Oranı Sınai/Ticari/ Şirketleri %70 Şirket %60 İşbirliği Kuruluşu %75 İşbirliği Kuruluşu %50 Şirketler %70 Destek Tutarı (ABD Doları) Dolar Dolar Dolar Dolar Program 10 Adet/YılYıllık (Ticaret Heyeti 5 Adet /Yıl) (Alım Heyeti 10 Adet/Yıl) Yıllık (Toplam 5 Site/3yıl PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

37 2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ 37

38 Proje Bazlı Destek Mekanizması ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ 38

39 39

40 40

41 41

42 42

43 43

44 44

45 45

46 46

47 47

48 48 İhtiyaç Analizi Eğitim / Danışmanlık Yurt Dışı Pazarlama Alım Heyetiİstihdam Bireysel Danışmanlık Destek Oranı%75 %70 Desteklenen Kurum İşbirliği Kuruluşu Şirketler Destek Tutarı (USD) (Program Başına) (Program Başına) Emsal Brüt Ücret Program Program süresince (Maks. 36 Ay) 10 Adet 2 Kişi3 Yıl ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ

49 49

50 50

51 2014 / 8 sayılı Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi 51

52 52 Desteğin Kapsamı: Akredite edilmiş kurum ve/veya kuruluşlardan alınacak kalite ve çevre kalite belgeleri, insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretler ile bir ülke pazarına girişte yaptırılması avantajlı ya da zorunlu test/analiz raporu alma giderleri Tarım ürünlerine ilişkin laboratuvar analizleri ve belgelendirme giderleri PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ

53 53 Başvuru Mercii: İhracatçı Birlikleri Hedef Kitle : Türkiye’de sınai/ticari faaliyette bulunan şirketler, tarım şirketleri, DTSŞ, SDŞ’ler Destek Oranı : Belge ve/veya analiz başına % 50 oranında ve en fazla ABD $ (şirket başına yıllık $ ) Müşavirlik/Ataşelik Onayı: Yurt dışından alınan belgelerde aranır. Başvuru Süresi: Belge alınış tarihi itibariyle 6 ay PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ

54 2006 / 4 sayılı Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin Desteklenmesi 54

55 Capital Dergisi “ Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY ® Capital Dergisinin yaptığı araştırmada son 10 yıla damgasını vuran projeler arasında yer aldı.” Capital, Ocak 2008 İhracat Genel Müdürlüğü TURQUALITY® DESTEĞİ

56 Son anket çalışmalarına göre; markaların yıllar itibariyle bilinirlikleri artmakta, TURQUALITY firmalar için en çok vizyon anlamına gelmektedir.  Rusya’da kot pantolon dediğimiz zaman akla “Colin’s” geliyor  Ülker”in, “Pınar”ın Körfez ülkelerinde, Arap Yarımadasında marka bilinirlikleri çok yüksek.  Vitra” İngiltere’de, “Vesbo” Vietnam’da kendi sektörleri itibariyle en çok bilinen markalar arasında.  “Beko” İngiltere’de çok iyi bilinen bir markamız ve kendi ürün gruplarında pazar lideri veya ikincisi durumunda 2013 yılında yapılan analiz sonucu: Türk ihraç ürünleri için fiyat 1,59 dolar TURQUALITY® Programı kapsamındaki firmaların birim ihraç fiyatı: 2,64 dolar İhracat Genel Müdürlüğü TURQUALITY® DESTEĞİ

57 İhracat Genel Müdürlüğü

58 2013 Yılında Türkiye’nin İhracat Birim Fiyatı 1,54 $/kg TURQUALITY®/Marka Firmalarında bu rakam 3,28 $/kg 58 STRATEJİK İŞ YAPMA KÜLTÜRÜ İLE MARKALAŞMA BÖLGESEL MARKALARDAN KÜRESEL MARKALARA GEÇİŞ İNSAN KAYNAĞI ALTYAPISINA YATIRIM YÜKSEK KATMA DEĞERLİ İHRACAT TURQUALITY® DESTEĞİ

59 Performans Denetimi Ön İnceleme Çalışması Destek Başlangıcı Destek süresi sonu: 5+5 yıl Projelerin Hayata Geçirilmesi TURQUALITY® Komitesi Kararı Detaylı Analiz: Markalaşma Yol Haritası Bakanlığa başvuru TURQUALITY® Otomasyon Sistemi Stratejik İş Planı İhracat Genel Müdürlüğü Kapsama Alınma Süreci TURQUALITY® DESTEĞİ

60 Programın Belirlenmesi Marka Destek Programı Uluslararası Markalar Potansiyel Uluslararası Markalar Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı 1. Seviye 2. Seviye Şampiyonlar İhracat Genel Müdürlüğü TURQUALITY® DESTEĞİ

61 MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYONTEMEL KURULUM GİDERLERİ MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM FRANCHISE (Kira, dekorasyon) DESTEK SÜRESİ: 5 yıl (+5) DESTEK ORANI: %50 İhracat Genel Müdürlüğü

62 Finansal Olmayan Destekler TURQUALITY® PROGRAMI FİNANSAL OLMAYAN DESTEKLER DETAYLI ANALİZ YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI VİZYON SEMİNERİ DESIGN TURKEY TURQUALITY® PROGRAMINI DESTEKLEYEN FAALİYETLER İhracat Genel Müdürlüğü TURQUALITY® DESTEĞİ

63 Robert Kaplan “Performans ve Maliyet Yönetimi” Jagdish Sheth “Global Arenada Rekabetçi Büyüme Fırsatları” Don Peppers “Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak” Jack Trout “Marka Konumlandırma” Philip Kotler “Kazanan Uluslararası Stratejiler Geliştirmek” Vizyon Seminerleri 63 Dünyaca ünlü pazarlama ve marka teorisyenlerinden seminerler Muhtar KENT “Uluslararası Markalaşma Stratejilerinde İnovasyon Ve Sosyal Sorumluluk’’ Vijay GOVINDARAJAN “Ters İnovasyon” *2014 yılında gerçekleştirilmesi planlanan 8. Vizyon semineri için çalışmalar sürdürülmektedir. TURQUALITY® DESTEĞİ

64 Yönetici Geliştirme Programı 64 Koç ve Sabancı Üniversitelerinin Desteğiyle Yönetici Geliştirme Programı Amaç: Orta ve üst düzey yöneticiler arasında ortak bir yönetim lisanının oluşturulması, Profesyonelliğin ve etkinliğin arttırılmasıdır. Program: Koç ve Sabancı Üniversiteleri işbirliğiyle firma ihtiyaçlarından yola çıkılarak hazırlanan özel bir eğitim programı gerçekleştirilmektedir. Eğitim Başlıkları Oryantasyon & Vaka Çalışmasına Giriş Operasyon ve Süreç Yönetimi Yeni Ürün Geliştirme Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Vaka Çalışması Sunumları Yeni Rekabet Ortamları ve Ufuk Turu Finansal Muhasebe Yöneticiler için Veriye Dayalı Karar Verme Perakendecilik Yönetimi Mikro Ekonomi Proje Yönetimi ve Planlaması Stratejik PlanlamaSatış Yönetimi Satın Alma Yönetimi & Müzakere Becerileri Fiyatlandırma Makro EkonomiPerakendecilik Yönetimi Temel MS Ofis Uygulamaları Tedarik Zinciri Yönetimi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Değişim Yönetimi Yönetim ve Organizasyon Tasarımı Yönetim/Maliyet Muhasebesi Fiyatlandırma Rekabet Gücü Analizi ve Strateji Organizasyonlarda Davranış ve İK Yönetimi Perakendecilikte ERP&MIS Finansal Yönetim *YGP’yi önümüzdeki dönemlerde yürütebilecek diğer aday üniversiteler için de ihaleye çıkılmıştır. TURQUALITY® DESTEĞİ

65 DESIGN TURKEY İhracat Genel Müdürlüğü 65 Türkiye’de kullanıcının ihtiyaçlarını gözeten İhracatta ve ulusal pazarda ürüne katma değer ve rekabetçi üstünlük kazandıran İyi tasarımın ödüllendirilmesi Markalaşma faaliyetlerinin önemli bir unsuru olan tasarım çalışmalarının yaygınlaşması Türkiye’de tasarım kültürünün oluşturulması DESIGN TURKEY Endüstriyel Tasarım Ödülleri Hedefler 2008 yılında  11 üstün tasarım, 39 iyi tasarım, 1 kavramsal  4 TURQUALITY® Tasarım 2010 yılında  19 üstün tasarım, 47 iyi tasarım, 3 kavramsal 2012 yılında  14 üstün tasarım, 90 iyi tasarım, 2 kavramsal *2014 yılında gerçekleştirilmesi planlanan 4. Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri’nin basın lansmanı 28 Mayıs 2014’te yapılmış ve başvurular alınmaya başlamıştır. TURQUALITY® DESTEĞİ

66 TURQUALITY® Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; İpekyol(İpekyol,Machka), Vakko (Vakko, W-Collection), İpek Kağıt(Selpak,Solo), DYO(DYO, Dewilux), Boydak(İstikbal,Bellona), Hayat Kimya(Bingo, Molfix) Arçelik(Beko,Blomberg), Kopaş(Dalin,Alix Avien), Evyap(Arko,Duru), Biota(Bioxet,Bioxsine), Kalekim(Kalekim,Kalecolor), KaleSeramik(Kalebodur,ÇanakkaleSeramik) Marka sayısı:109* Firma Sayısı: 98

67 MARKA Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı Marka Sayısı:57* Firma Sayısı:55 *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; Sabra(Sabra,MissBerge), Petlas(Petlas,Starmaxx)

68 2008/2 SAYILI TASARIM DESTEĞİ HAKKINDA TEBLİĞ 68

69 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ O lan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ ve ORANI 4 Yıl, %50 TASARIM DESTEĞİ 69

70 Tasarım kültürünün yaygınlaştırılması ve Türk tasarımcılarının ürünlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen yurtiçi-yurtdışı tanıtım faaliyetleri,Tasarım yarışması organizasyonları %50 oranında yıllık USD desteklenmektedir. Tasarım yarışmalarında dereceye giren tasarımcıların yurtdışı eğitim giderlerinin tamamı ile aylık ABD Dolarını aşmamak kaydıyla oluşacak yaşam giderleri desteklenmektedir. BİRLİKLER/DERNEKLERİN DESTEKLENMESİ 70

71 TASARIM ŞİRKETLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ İstihdam $ Danışmanlık $ Danışmanlık $ Birim Kira & Dekorasyon $ Birim Kira & Dekorasyon $ 71

72 TEŞEKKÜRLER! 72 Eda ERGAN Dış Ticaret Uzmanı İhracat Genel Müdürlüğü Fuar İzinleri ve Destekleri Daire Başkanlığı


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü İhracata Yönelik Devlet Destekleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları