Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Emir Melih Tosun 5/k 654 Cihangir Fatih Ercan 5/k 1600.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Emir Melih Tosun 5/k 654 Cihangir Fatih Ercan 5/k 1600."— Sunum transkripti:

1

2 Emir Melih Tosun 5/k 654 Cihangir Fatih Ercan 5/k 1600

3 A. Besinler ve özellikleri 1. Besin içerikleri Besin içerikleri 2. Vitaminler en çok hangi besinlerde bulunur? Vitaminler en çok hangi besinlerde bulunur? 3. Su ve Mineraller Su ve Mineraller 4. Dengeli beslenmenin önemi Dengeli beslenmenin önemi 5. Sağlıklı beslenelim Sağlıklı beslenelim 6. Sigara ve alkolün zararları Sigara ve alkolün zararları B. Besinlerin sindirimi 1. Sindirimde görevli yapı ve Organlar Sindirimde görevli yapı ve Organlar 2. Dişler ve Diş çeşitleri Dişler ve Diş çeşitleri 3. Ağız ve Diş Sağlığı Ağız ve Diş Sağlığı 4. Sindirilen besinlerin vücutta taşınması Sindirilen besinlerin vücutta taşınması C. Vücudumuzda boşaltım 1. Boşaltımda görevli yapı ve Organlar Boşaltımda görevli yapı ve Organlar 2. Boşaltım sonucu oluşan maddelerin vücuttan atılması Boşaltım sonucu oluşan maddelerin vücuttan atılması 3. Böbreklerimizin sağlığını koruyalım Böbreklerimizin sağlığını koruyalım

4 KARBONHIDRATLAR KARBONHIDRATLAR ENERJI IÇIN GEREKLIDIR. Vücudun ihtiyacı olan maddelere besin denir. Besinlerin vücuda alınması beslenme denir. karbonhidratlar vücuda en hızlı enerjiyi sağlayabilen besin içeriğidir.eksikliğinde vücut halsiz düşer.Ekmek,pasta tahıllı yiyeceklerde bol miktarda bulunur.

5  Yaklaşık olarak 20 çeşit vitamin vardır bunların başlıcaları:A,B,C,D,E,K vitaminleridir.  A vitamini;yumurta sarısında,sütte ve havuçta bol bulunur.Göz sağlığı için önemlidir.  B vitamini;süt ve süt ürünleri,et ve tahıllı yiyeceklerde bulunur.B vitaminleri büyüme ve gelişmede önemlidir.  C vitamini;limon,portakal,kavun gibi taze sebze ve meyvelerde bulunur.Kemik ve diş sağlığı için çok önemlidir.Yorgunluğu önler.  D vitamini;balık,yumurta ve tereyağında bol miktarda bulunur.Vücudun yararlı olabilmesi için güneş ışığına ihtiyaç duyulur.Kemiklerin ve dişlerin sağlıklı olmasını sağlar.  E vitamini; yeşil bitkilerde ve tahıllarda bulunur.Vücudu hastalıklara karşı korur.Yaraların iyileşmesini sağlar.  K vitamini;yeşil yapraklı bitkilerde bolca bulunur.kanamalarda kanın durmasını sağlar.  Havası alınmış paketlerde saklanır,besinler kurutulur,konserve yapılır vb. gibi.Özellikle uzun süre saklanan yiyeceklerin besin değeri azalır.Besinlerin son kullanma tarihine bakılmalıdır. 

6  Canlılar için suyun önemi büyüktür.Su sağlıklı yaşamın temel bilgisidir.Su ve Minareller düzenleyici dirler.Vücudun üçte üçte ikisinin su olduğu düşünülürse suyun yaşamımızdaki önemi daha iyi anlaşılır. Suyun vücuttaki öncelikli görevleri şunlardır:  Vücuttaki çeşitli maddelerin taşınmasında rol oynar.  Vücut sıcaklığını ölçer.  Vücutta oluşan zararlı maddelerin atılmasında görev alır. Minarellerin vücuttaki öncelikli görevleri şunlardır:  Düzenleyici olarak görev yaparlar.  Organların uyum içinde çalışmasını sağlarlar.  Yaraların iyileşmesini sağlarlar.  Kemiklerin güçlenmesini sağlarlar.  Vücudun gelişmesine yardımcı olur.

7 Yaşamımızın sağlıklı geçmesi için yapıcı,onarıcı,enerji verici ve düzenleyici besinleri yeteri kadar tüketmek gerekir.Vücudun büyümesi ve gelişmesi için gerekli besinleri yeteri kadar yemek gerekir.

8 Sağlıklı olmanın temel koşullarından birisi yenilen besinlerin temiz ve taze olmasıdır.Bazı koşullarda besinlerin tazeliğini kaybetmemesi için bazı yöntemler kullanılır.Besinlerin tazeliğini Mikroskop Canlıları denir.

9 Hepimizin sağlıklı olmasını isteriz.Sağlıklı bir yaşam,sağlıklı bir vücut ile olur.Ülkemizde kişi her yıl hayatını kaybetmektedir.Bu yüzden bize zararlı olabilecek alışkanlıklardan uzak durmalıyız.Sigara 4000 çeşitli madde içerir ve belli bir süre sonra ölüme neden olur. NOT:Ülkemizde her yıl kişide akciğer kanseri görülmektedir.

10 Yenilen besinlerin yaşamsal faaliyetlerde kullanılabilmesi için parçalanması,kana geçebilecek hale getirilmesi gerekir.Bu süreç sindirim olarak adlandırılır. Ağız:Sindirimin başladığı yer ağızdır.Burada besinler küçük parçalara ayrılır. Yutak:Yutak dil tarafından itilen yiyecekleri yemek borusuna gider. Yemek borusu:Yemek borusu;yutaktan mideye kadar uzanan borudur.Yemek borusunu oluşturan kaslar,kasılıp gevşeyerek besinleri mideye doğru iter. Mide:Mide karın boşluğunda bulunur.Besinler midede toplanır.Mide;salgılarıyla besinleri karıştırıp kasılıp gevşeme hareketleri ile çalkalar ve besinleri bulamaç haline getirir. İnce bağırsak:Mideden sonra ince bağırsağa ulaşan besinler,ince bağırsağın salgılarıyla kana geçebilecek duruma gelir. Anüs:İnce bağırsakta kana geçemeyen besinler kalın bağarsağa gelir.Burdan posalar yani sindirilmeyen besinler anüs yoluyla dışarı atılır.

11 Yetişkin sağlıklı bir kişinin ağzında 32 diş bulunur. Dişlerin görevi besinleri koparıp,parçalamak ve ezerek sindirimi kolaylaştırmaktır. Diş çeşitleri şunlardır,azı dişleri,köpek dişleri,kesici dişler ve süt dişleri olarak adlandırılır.

12 Dişlerin sağlıklı gelişebilmesi için süt ve süt ürünleri düzenli miktarda tüketilmelidir. Şeker ve çikolata gibi şekerli yiyecekler aşırı tüketilmemelidir. Dişler sert cisimlerle karıştırılmamalı ve ceviz,fındık gibi yiyecekler dişlerle kırılmamalıdır. Çok sıcak ve çok soğuk yiyecekler art arda tüketilmemelidir. Dişler güzelce fırçalanmalıdır. Yılda en az iki kere diş hekimine gidilmelidir.

13  Diş fırçalamak demişken dişlerimizi doğru fırçalamak da önemlidir.Diş fırçası diş etine uyumlu yerleştirilir,yeterli miktarda macun dökülür,fırçalama en az 2-3 dakika sürmelidir.Sağlıklı diş eti fırçalama sırasında kanamaz ve herhangi bir soruna karşı koyar.

14  Çalışan tüm organların enerjiye ihtiyacı vardır.  Beslenme ile vücut ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlıyabilir.  Besinlerde sağlanan enerji ayak parmaklarının kıpırdanmasından,gözlerimizi kırpmamıza kadar gider.Bu durumun sağlanabilmesi için besinlerin,vücudun tüm kısımlarına taşınması gerekir.  Besinler vücudun her yerine nasıl taşınır?  Besinler sindirimde görevli yapı ve organlar tarafından küçük parçalara ayrılır.  Vücudumuz için yararlı olan besinler ince bağırsaklardan kana geçer.  Kan ve damarlar aracılığıyla vücudun her yerine besin maddelerini taşır.Oluşan atık maddeleri toplayarak boşaltım organlarına götürür.  Kanın taşıdığı besinler,vücudun ilgili yapılarında kullanılarak ihtiyaç duyulan enerjiye dönüştürülür.

15 Sindirilmiş besinler ve havdan alınan oksijen,kan yoluyla ilgili yapı ve organlara taşınır.Bu maddelerin vücudumuzda kullanılması sonucunda birtakım atıklar oluşur.Bunların vücuttan uzaklaştırılması boşaltımdır. Böbrekler:karın boşluğunun arkasında her iki yanında yer alan fasulye biçiminde bir çift organdır. İdrar borusu (üreter):idrari,idrar kesesine taşıyan borudur. İdrar kesesi:vücuttan atılması gereken idrarin biriktiği torbadır. İdrar kanalı (üretra):idrarin vücuttan dışarıya atıldığı kanaldır.

16  Vücuttaki organların faaliyetleri sonucunda oluşan,vücut için yararsız maddeler atık maddeleri oluşturur.  Atık maddeler vücuttan hangi yollarla atılır?  Yenilen besinlerin vücut için yararsız kısımları kalın bağırsaklar aracılığı ile dışkı şeklinde vücuttan uzaklaştırılır.  İdrarle pek çok zehirli ve atık madde vücuttan uzaklaştırılır.  Terleme ile suyun fazlası ve yararsız atık maddeler,deri aracılığı ile vücudun pek çok bölgesinden uzaklaştırılabilir.  Solunum sonucunda oluşan karbondioksit gazı,vücut için yararsız atık maddedir.Soluk verilirken akciğerler karbondioksidi vücuttan uzaklaştırır.

17  Böbrekler boşaltım sisteminin en önemli organıdır.Bu durumda idrar yaparken yanma ve acı hissettiğimizde böbreklerimiz sağlıklı değilmiş demektir.İdrarın süzülmesi sırasında minareller,böbrekte kum ve taş oluşturabilir.Bu durumlar önemsenmez ve zamanında tedavi edilmezse böbrekler çalışamaz hale gelir.Böbreklerimizin sağlığı için birtakım şeylere dikkat edilmelidir:Özellikle ayaklar soğuktan korunmalıdır,günde en az iki litre su içilmelidir özellikle yazınları  terlediğimiz günler daha fazla içmeliyiz,dengeli beslenmeye,suyumuzun temiz olmasına özen gösterilmeli,alkollü içeceklerden,biberli ve fazla kızarmış şeyler tüketmemeliyiz vb. azcık

18 Sunumuzu izlediğiniz için teşekkürler.


"Emir Melih Tosun 5/k 654 Cihangir Fatih Ercan 5/k 1600." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları