Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. Meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. Meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

2 Meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve başarınızı engelleyecek pek çok sebeple karşılaşırsınız Meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve başarınızı engelleyecek pek çok sebeple karşılaşırsınız Başarıya ulaşabilmek için anlama, öğrenme ve hız kazanma çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmek gerekir. Başarıya ulaşabilmek için anlama, öğrenme ve hız kazanma çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmek gerekir.

3 Verilen bilgileri programlı ve disiplinli bir ev çalışmasıyla sürdüremeyen öğrencinin başarıya ulaşması çok güçtür. Verilen bilgileri programlı ve disiplinli bir ev çalışmasıyla sürdüremeyen öğrencinin başarıya ulaşması çok güçtür. UNUTMA !!! UNUTMA !!! Başarının en kolay ve en kısa yolu ÇALIŞMAKTIR... Başarının en kolay ve en kısa yolu ÇALIŞMAKTIR...

4 BAŞARININ PROGRAMI Esen rüzgarlara kendini bırakarak, istediği limana ulaşmak isteyenleri bekleyen son, tam bir hayal kırıklığıdır. Esen rüzgarlara kendini bırakarak, istediği limana ulaşmak isteyenleri bekleyen son, tam bir hayal kırıklığıdır. Üniversite sınavında, şans faktörünün oranı % 0 ‘ a yakındır. Üniversite sınavında, şans faktörünün oranı % 0 ‘ a yakındır. Başarılı olmalısınız çünkü; rakipleriniz işlerini şansa bırakmıyor. Planlı ve programlı çalışıyor Başarılı olmalısınız çünkü; rakipleriniz işlerini şansa bırakmıyor. Planlı ve programlı çalışıyor

5 Planlı çalışan arkadaşlarınız varken, sizin işi şansa bırakmanız, erkenden havlu atmak olacaktır. Planlı çalışan arkadaşlarınız varken, sizin işi şansa bırakmanız, erkenden havlu atmak olacaktır. Planlı çalışmak, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmeniz için öncelikle, günlük yaşantınızda yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesiniz. Planlı çalışmak, nereye ve nasıl gideceğinizi mantıklı bir biçimde, önceden kararlaştırmaktır. Geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmeniz için öncelikle, günlük yaşantınızda yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesiniz.

6 BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Sadece,seçtiğiniz size ilginç gelen konular üzerinde durun Sadece,seçtiğiniz size ilginç gelen konular üzerinde durun Dersten derse konudan konuya atlayın. Dersten derse konudan konuya atlayın. Zaman zaman hayale dalıp çalışmanızı bölün Zaman zaman hayale dalıp çalışmanızı bölün

7 Vakit geçirmek için şekillere anlamsızca bakın Vakit geçirmek için şekillere anlamsızca bakın Önemli kavramları atlayıp, öğrenme olayını hep sonraya erteleyin Önemli kavramları atlayıp, öğrenme olayını hep sonraya erteleyin Gözünüz, hep aynı cümleye dakikalarca takılı kalsın Gözünüz, hep aynı cümleye dakikalarca takılı kalsın Bazen sabırsızlıkla bazen de sıkılma nedeniyle acele ve atlayarak okuyun Bazen sabırsızlıkla bazen de sıkılma nedeniyle acele ve atlayarak okuyun

8 G elişigüzel karalama yapar gibi not tutun G elişigüzel karalama yapar gibi not tutun Hatırlamayı rastlantılara bırakın Hatırlamayı rastlantılara bırakın Ders çalışma zorlaştığında ya da sıkıcı olmaya başladığında, çalışmayı tamamen bırakın. Yani aslında, ders çalışmamak için bahaneler icat edin. Ders çalışma zorlaştığında ya da sıkıcı olmaya başladığında, çalışmayı tamamen bırakın. Yani aslında, ders çalışmamak için bahaneler icat edin. Bu tür ders Çalışma (ma) ! Kimseyi başarıya götürmez Bu tür ders Çalışma (ma) ! Kimseyi başarıya götürmez

9 ARA VEREREK ÖĞRENİN! Hiç ara vermeden çalışmaya kalkarsanız “ algılama gücü” bir süre sonra düşmeye başlar.Çok ara vererek çalışmayı devam ettirmeye kalkarsanız, bu kez de “hatırlama eğrisi” hızla düşmeye başlar Hiç ara vermeden çalışmaya kalkarsanız “ algılama gücü” bir süre sonra düşmeye başlar.Çok ara vererek çalışmayı devam ettirmeye kalkarsanız, bu kez de “hatırlama eğrisi” hızla düşmeye başlar Oysa çalışmayı kısa süreli dinlenmelerle sürdürmek hem öğrenilenlerin sindirilmesi hem de belleğin kendini toparlaması açısından yararlı olacaktır. Oysa çalışmayı kısa süreli dinlenmelerle sürdürmek hem öğrenilenlerin sindirilmesi hem de belleğin kendini toparlaması açısından yararlı olacaktır.

10 ETKİN ÖĞRENME İÇİN BUNLARI YAPIN Daha yüksek bir verim için ulaşmak istediğiniz hedefin çekim gücünü kullanın Daha yüksek bir verim için ulaşmak istediğiniz hedefin çekim gücünü kullanın İyi bir öğrenme, ancak mutlak amacın belirlenmesiyle mümkündür. Bu amaç sizin itici gücünüz olacaktır. İyi bir öğrenme, ancak mutlak amacın belirlenmesiyle mümkündür. Bu amaç sizin itici gücünüz olacaktır.

11 Amacınıza yaklaştıkça çalışma isteğiniz daha da artacaktır. Onun için ana ve ara amaçlar belirleyin ve bunlara ulaşmak için çaba gösterin Amacınıza yaklaştıkça çalışma isteğiniz daha da artacaktır. Onun için ana ve ara amaçlar belirleyin ve bunlara ulaşmak için çaba gösterin Hatırlama gücü ödüllendirme ile artar! Her başarı zaten bir ödül olmakla beraber, başarınızı artırmak için, kendi ödül sisteminizi geliştirin Hatırlama gücü ödüllendirme ile artar! Her başarı zaten bir ödül olmakla beraber, başarınızı artırmak için, kendi ödül sisteminizi geliştirin ***EĞER BUGÜN HİÇBİRŞEY YAPMADIM DEMEK İSTEMİYORSAN, YARIN İÇİN BİR PLAN YAP VE UYGULA ***EĞER BUGÜN HİÇBİRŞEY YAPMADIM DEMEK İSTEMİYORSAN, YARIN İÇİN BİR PLAN YAP VE UYGULA

12 BELLEĞİ ÖĞRENMEYE YOĞUNLAŞTIRMAK İÇİN NE YAPMALISINIZ Dinlerken not tutmalısınız. Anlatılanların arkasındaki anlamları kavramaya çalışarak ön tahminlerde bulunmalısınız. Dinlerken not tutmalısınız. Anlatılanların arkasındaki anlamları kavramaya çalışarak ön tahminlerde bulunmalısınız. İlgi duyulan şeyler daha çok hatırlanır. Birbirine bağlı çağrışım yaptıran şeyleri daha iyi hatırlarız. O halde bir şeyi yeniden hatırlamak istiyorsanız her şeyden önce onu doğru biçimde yerine yerleştirmeyi öğrenmelisiniz İlgi duyulan şeyler daha çok hatırlanır. Birbirine bağlı çağrışım yaptıran şeyleri daha iyi hatırlarız. O halde bir şeyi yeniden hatırlamak istiyorsanız her şeyden önce onu doğru biçimde yerine yerleştirmeyi öğrenmelisiniz

13 Öğrenme sürecinin başında ve sonunda daha çok şey hatırlarız fakat öğrenme sürecinin ortasında hatırlama konusunda bir düşme her zaman söz konusudur. Dinlenme arası verilmediğinde bu düşüş daha fazla olmaktadır. Öğrenme sürecinin başında ve sonunda daha çok şey hatırlarız fakat öğrenme sürecinin ortasında hatırlama konusunda bir düşme her zaman söz konusudur. Dinlenme arası verilmediğinde bu düşüş daha fazla olmaktadır. Bir bilginin bellekte kalması anlamlı olması ile doğru orantılıdır. Anlamlı bilgiler daha kolay kavranır. Bir bilginin bellekte kalması anlamlı olması ile doğru orantılıdır. Anlamlı bilgiler daha kolay kavranır. ***Bir insanın zekası bilgisine göre değil bilgi edinme yeteneğine göre ölçülür... ***Bir insanın zekası bilgisine göre değil bilgi edinme yeteneğine göre ölçülür...

14 VERİMLİ DERS ÇALIŞIRKEN Öğrenmek ve kavramak isteyen bir tutum içinde olmalısınız Öğrenmek ve kavramak isteyen bir tutum içinde olmalısınız Ders ayrımı yapmamalısınız Ders ayrımı yapmamalısınız Çalışmalarınızı ve öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı çalışmalısınız Çalışmalarınızı ve öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı çalışmalısınız

15 Düşüncenizi sadece çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret etmelisiniz. Düşüncenizi sadece çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret etmelisiniz. Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (Çizimler, şekiller) yararlanmalısınız. Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (Çizimler, şekiller) yararlanmalısınız. Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışmalısınız Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışmalısınız Zaman zaman çalışılmış konulara geri dönerek pekiştirme yapmalısınız Zaman zaman çalışılmış konulara geri dönerek pekiştirme yapmalısınız

16 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Müzik eşliğinde çalışmak Müzik eşliğinde çalışmak Zorlanılan dersleri dışlamak Zorlanılan dersleri dışlamak Aşırı kaygı duymak Aşırı kaygı duymak Yatarak yada uzanarak çalışmak Yatarak yada uzanarak çalışmak Çalışma anında hayallere dalmak Çalışma anında hayallere dalmak

17 Motivasyon eksikliği Motivasyon eksikliği Günlük ayrıntılara boğulmak Günlük ayrıntılara boğulmak Çalışmayı tamamlamadan bırakmak Çalışmayı tamamlamadan bırakmak Amaç ve öncelikleri belirlememek Amaç ve öncelikleri belirlememek Arkadaşlara “Hayır” diyememek Arkadaşlara “Hayır” diyememek

18 Televizyona takılıp kalmak Televizyona takılıp kalmak Konular hakkında yeterli bilgiye sahip olmamak Konular hakkında yeterli bilgiye sahip olmamak Düzenli tekrarlar yapmamak Düzenli tekrarlar yapmamak Programsız plansız çalışmak Programsız plansız çalışmak Zamanı denetleyememek Zamanı denetleyememek

19 Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak sınav tekniklerini yeterince bilmemek sınav tekniklerini yeterince bilmemek Çalışırken uygun dinlenme aralıkları vermemek Çalışırken uygun dinlenme aralıkları vermemek Yanlışlardan ders almamak, eksiklikleri gidermemek Yanlışlardan ders almamak, eksiklikleri gidermemek Çözümlenemeyen ailevi yada bireysel sorunlar içinde boğulmak Çözümlenemeyen ailevi yada bireysel sorunlar içinde boğulmak

20 UNUTMA!!!!! Çalışma, sonuna kadar götürülerek tamamlanan bir süreçtir. Tekrarlar yapılarak bilgi hafızaya uzun süreli olarak depolanır. Not tutarak, kelimelerin altını çizerek, insanı düşünmeye zorlayan sorular sorarak çalışmanın verimliliği artırılır Çalışma, sonuna kadar götürülerek tamamlanan bir süreçtir. Tekrarlar yapılarak bilgi hafızaya uzun süreli olarak depolanır. Not tutarak, kelimelerin altını çizerek, insanı düşünmeye zorlayan sorular sorarak çalışmanın verimliliği artırılır

21 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN Program hazırlarken, günlük faaliyetlerinizi, haftanın her günü için ayrı ayrı gözden geçirmelisiniz. Okula gidiş dönüş saatleri, çalışma için ayrılacak süre, yemek arası, dinlenme,gezme,TV,ve diğer işler için ayrılacak zamanı önceden belirlemelisiniz Program hazırlarken, günlük faaliyetlerinizi, haftanın her günü için ayrı ayrı gözden geçirmelisiniz. Okula gidiş dönüş saatleri, çalışma için ayrılacak süre, yemek arası, dinlenme,gezme,TV,ve diğer işler için ayrılacak zamanı önceden belirlemelisiniz

22 DERS PROGRAMI NASIL YAPILIR? Ders programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz Ders programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz 1.Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın 1.Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın 2.Aşama: Çalışmanız gereken ders ve konuları, haftanın günlerine bölerek yerleştirin 2.Aşama: Çalışmanız gereken ders ve konuları, haftanın günlerine bölerek yerleştirin 3.Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uyku saatleri arasında kalan çalışma sürenizi belirleyin 3.Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uyku saatleri arasında kalan çalışma sürenizi belirleyin

23 ANCAK !!! Uygulayabileceğiniz bir program olmasına dikkat etmelisiniz Uygulayabileceğiniz bir program olmasına dikkat etmelisiniz Hazırladığınız programı kesinlikle aksatmayın Hazırladığınız programı kesinlikle aksatmayın

24 DERS PROGRAMI YAPARKEN ; Aynı türden derslerin arka arkaya gelmemesine dikkat edin. Aynı türden derslerin arka arkaya gelmemesine dikkat edin. Zaman 40dk ders, 10dk. Tekrar ve 10dk dinlenme şeklinde programlanmalıdır. Zaman 40dk ders, 10dk. Tekrar ve 10dk dinlenme şeklinde programlanmalıdır. Her gün düzenli olarak o gün öğrenilen derslerin tekrarı için zaman ayrılmalıdır. Her gün düzenli olarak o gün öğrenilen derslerin tekrarı için zaman ayrılmalıdır. Günlük tekrarların uykudan bir önceki zaman dilimine yerleştirilmesi gerekir Günlük tekrarların uykudan bir önceki zaman dilimine yerleştirilmesi gerekir

25 “BİR GÜN ÇALIŞMA ! MAKLA BİRŞEY OLMAZ !” diyerek kendince geçerli bir gerekçe yaratan bir öğrencinin bu eğilimi, bir sonraki ders çalışma sırasında, ona karşı, olumsuz kullanılmak üzere depo edilir diyerek kendince geçerli bir gerekçe yaratan bir öğrencinin bu eğilimi, bir sonraki ders çalışma sırasında, ona karşı, olumsuz kullanılmak üzere depo edilir. Yaşamınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Yaşamınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme,ertelemeyi doğurur. Her gün, amacınız doğrultusunda atacağınız küçük bir adım, yıl sonunda sizi istediğiniz başarıya ulaştıracaktır Erteleme,ertelemeyi doğurur. Her gün, amacınız doğrultusunda atacağınız küçük bir adım, yıl sonunda sizi istediğiniz başarıya ulaştıracaktır

26 *** BAŞARININ BAŞLICA SIRRI, HİÇBİR İŞİ ERTELEMEMEKTİR *** BAŞARININ BAŞLICA SIRRI, HİÇBİR İŞİ ERTELEMEMEKTİR

27 “GECE 2’YE KADAR ÇALIŞTIM,SABAH DA SAAT 5’ TE KALKTIM SINAVIM YİNE DE İSTEDİĞİM GİBİ GEÇMEDİ ?!” Önemli olan dersin başında kaç saat geçirdiğimiz değil, zamanı nasıl geçirdiğimizdir. Son geceye sıkıştırılmış bir sınav çalışması için geç vakitlere kadar uykusuz kalmak, sınava hazırlanmak için güvenilir bir yol değildir. Önemli olan dersin başında kaç saat geçirdiğimiz değil, zamanı nasıl geçirdiğimizdir. Son geceye sıkıştırılmış bir sınav çalışması için geç vakitlere kadar uykusuz kalmak, sınava hazırlanmak için güvenilir bir yol değildir.

28 “AKLIMI SEVEYİM......BEN ÇALIŞMADAN DA BAŞARILI OLURUM!” Bazıları kendine güvenmekle, hava atmayı birbirine karıştırırlar. Oysa başarının en kolay ve en kısa yolu çalışmaktır. Bazıları kendine güvenmekle, hava atmayı birbirine karıştırırlar. Oysa başarının en kolay ve en kısa yolu çalışmaktır. DEHANIN % 1’İ İLHAM, % 99’U TERDİR DEHANIN % 1’İ İLHAM, % 99’U TERDİR

29 YARIN ÇALIŞIRIM = ÇALIŞMAK İSTEMİYORUM. Ertelemek hangi sebeple olursa olsun kötü bir çözüm yoludur.Bir şeyi yapmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün” dür. Ertelemek hangi sebeple olursa olsun kötü bir çözüm yoludur.Bir şeyi yapmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün” dür. BİR İSTEK YARATMAK, ONU BESLEMEK, GELİŞTİRMEK VE ÇOĞALTMAK ERDEMLİ BİR ŞİİRDİR... BİR İSTEK YARATMAK, ONU BESLEMEK, GELİŞTİRMEK VE ÇOĞALTMAK ERDEMLİ BİR ŞİİRDİR...

30 GÜNDE/ HAFTADA KAÇ SAAT ÇALIŞMALISINIZ! Çalışmada verimi sağlayan dersin başında kaç saat geçirdiğinizden çok, bu saatlerin nasıl geçirildiğidir.Bireye göre değişmekle birlikte, hafta da 20 saatin altına düşmeyen, düzenli ve programlı bir ders çalışma, hedefinize ulaşabilmeniz için yeterlidir. Çalışmada verimi sağlayan dersin başında kaç saat geçirdiğinizden çok, bu saatlerin nasıl geçirildiğidir.Bireye göre değişmekle birlikte, hafta da 20 saatin altına düşmeyen, düzenli ve programlı bir ders çalışma, hedefinize ulaşabilmeniz için yeterlidir.

31 Dört mevsim.... (Ders çalışmayanlar için!) EYLÜL-EKİM –KASIM : SONBAHAR EYLÜL-EKİM –KASIM : SONBAHAR ARALIK-OCAK-ŞUBAT: KIŞ ARALIK-OCAK-ŞUBAT: KIŞ MART-NİSAN-MAYIS : İLKBAHAR MART-NİSAN-MAYIS : İLKBAHAR HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS : YAS HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS : YAS

32 YÜKSEK SESLE OKUYUN Okuduğunuzu yüksek sesle tekrarlayın. Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın yada özet çıkarın. Okuduğunuzu yüksek sesle tekrarlayın. Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın yada özet çıkarın. Çünkü; içinden ve hafif sesle okunan ya da çalışılan şeyler, bütünüyle zihinsel bir izlenim olarak kalır. Çünkü; içinden ve hafif sesle okunan ya da çalışılan şeyler, bütünüyle zihinsel bir izlenim olarak kalır.

33 DİKKATİNİZİ YOĞUNLAŞTIRIN İnsan zihni, dakikada 600 kelimelik bir konuşma hızını algılama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmada dakikada ortalama 150 kelime konuşulduğuna göre arada 450 kelimelik bir fark oluşur. Bu fark dikkatin dağılmasına neden olur. İnsan zihni, dakikada 600 kelimelik bir konuşma hızını algılama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmada dakikada ortalama 150 kelime konuşulduğuna göre arada 450 kelimelik bir fark oluşur. Bu fark dikkatin dağılmasına neden olur. Bunu önlemek için dikkati bir noktaya yoğunlaştırmak gerekir. Bunu önlemek için dikkati bir noktaya yoğunlaştırmak gerekir.

34 ETKİN ÖĞRENME İÇİN İYİ NOT TUTMALISINIZ Not tutma öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önler Not tutma öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önler ilk tekrar notların gözden geçirilmesi olmalıdır ilk tekrar notların gözden geçirilmesi olmalıdır İkinci ise hatırda kalanların başka bir yere yazılması olmalıdır İkinci ise hatırda kalanların başka bir yere yazılması olmalıdır

35 AMAN DİKKAT!! İNSAN ÖĞRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR!.. % 100 Öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içerisinde yarısını,60 dakika içerisinde %70’ni gün sonunda da %80’ini unuturuz. % 100 Öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içerisinde yarısını,60 dakika içerisinde %70’ni gün sonunda da %80’ini unuturuz. 20 Dk  % 50’si 20 Dk  % 50’si 60 Dk  % 70’i 60 Dk  % 70’i Gün sonunda  % 80’ini Gün sonunda  % 80’ini BAŞARMAK İÇİN “UNUTMA” UNUTULMAMALIDIR!!. BAŞARMAK İÇİN “UNUTMA” UNUTULMAMALIDIR!!.

36 EN ÇOK NELERİ UNUTURUZ!! Adlar Adlar Rakamlar ve tarihler Rakamlar ve tarihler İstenmeyen şeyler İstenmeyen şeyler Zor öğrenilmiş, tam olarak kavranmamış konular Zor öğrenilmiş, tam olarak kavranmamış konular İnançlarımıza, önyargılarımıza ters düşen gerçekler İnançlarımıza, önyargılarımıza ters düşen gerçekler

37 kısa sürede ve zorla öğrenmek zorunda kaldıklarımız kısa sürede ve zorla öğrenmek zorunda kaldıklarımız Başarısızlıklarımız Başarısızlıklarımız Öğrenmeye çalışmadan rast gele edindiğimiz bilgiler Öğrenmeye çalışmadan rast gele edindiğimiz bilgiler Öğrendikten sonra üzerinde yeterince düşünmediğimiz konular Öğrendikten sonra üzerinde yeterince düşünmediğimiz konular

38 Yorgun, hasta,isteksiz ve sıkıntılı anlarımızda öğrenmeye çalıştığımız bilgiler Yorgun, hasta,isteksiz ve sıkıntılı anlarımızda öğrenmeye çalıştığımız bilgiler Uzunca bir süre çalışarak, ara vermeden öğrendiklerimiz Uzunca bir süre çalışarak, ara vermeden öğrendiklerimiz Anlayamadığımız ve bize anlamsız gelen konular Anlayamadığımız ve bize anlamsız gelen konular

39 ....YA EN AZ UNUTTUKLARIMIZ?!! Güzel olaylar, anılar Güzel olaylar, anılar Yatmadan önce gözden geçirilenler Yatmadan önce gözden geçirilenler Hatırlanması gerektiğine karar verilen şeyler Hatırlanması gerektiğine karar verilen şeyler Üzerinde sık sık konuşulan, tekrar edilen şeyler Üzerinde sık sık konuşulan, tekrar edilen şeyler Sık sık kullanılan, bazen gözden geçirilen ya da düşünülen konular Sık sık kullanılan, bazen gözden geçirilen ya da düşünülen konular

40 Kazanılan başarılar Kazanılan başarılar Kişiye anlamlı gelen konular Kişiye anlamlı gelen konular Üzerinden iki hafta geçmeden yinelenenler Üzerinden iki hafta geçmeden yinelenenler Her zaman yüksek sele düşünülen ve konuşulanlar Her zaman yüksek sele düşünülen ve konuşulanlar Fiziksel becerilere sıkı sıkıya bağlı olanlar Fiziksel becerilere sıkı sıkıya bağlı olanlar Bireyi doğrudan ilgilendiren konular ve olaylar Bireyi doğrudan ilgilendiren konular ve olaylar

41 SİSTEMLİ BİR TEKRAR PROGRAMI GELİŞTİRİN!! Tekrar zamanı Genel tekrar süresi Bilginin saklanma süresi 45 dk.Sonunda 5 Dakika 1 Gün 1 gün Sonunda 10 Dakika 1 Hafta 1 Hafta Sonunda 20 Dakika 1 ay 1 ay sonunda 30 dakika Uzun Süreli Hafıza

42 UNUTMAYA KARŞI EN İYİ İLAÇ: TEKRAR...TEKRAR... YİNE TEKRAR! Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, daha önce öğrendiği bilgileri çok az hatırlayacağı için, bilgiler arasındaki bağlantıyı kurmakta zorlanır ve verimi düşer Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, daha önce öğrendiği bilgileri çok az hatırlayacağı için, bilgiler arasındaki bağlantıyı kurmakta zorlanır ve verimi düşer Bu da zaman ve emek kaybıdır. Kısır döngüye ve umutsuzluğa yol açar, Bu da zaman ve emek kaybıdır. Kısır döngüye ve umutsuzluğa yol açar, Öğrenci mutlaka düzenli tekrarlar yapmalıdır. Öğrenci mutlaka düzenli tekrarlar yapmalıdır.

43 ÖZET OLARAK!!!!!! Başarını zamana bırakma Başarını zamana bırakma Zaman hırsızlarına, zamanını çaldırma Zaman hırsızlarına, zamanını çaldırma Zamanını mutlaka iyi planla Zamanını mutlaka iyi planla Uyabileceğin bir program yap Uyabileceğin bir program yap Programına düzenli tekrarı mutlaka ekle Programına düzenli tekrarı mutlaka ekle Ara vererek çalış Ara vererek çalış

44 Hedeflerine bağlı kal Hedeflerine bağlı kal Aynı türden dersleri arka arkaya çalışma Aynı türden dersleri arka arkaya çalışma Hedefine yaklaştıkça panik yapma ders yap Hedefine yaklaştıkça panik yapma ders yap Kendinize güvenin Kendinize güvenin Kendinize olan güveniniz asla ders çalışmanıza engel olmasın Kendinize olan güveniniz asla ders çalışmanıza engel olmasın

45 DERS ÇALIŞMA TEKNİĞİ (İSOAT) İzle (Önce çalışacağınız konuyu izleyin) İzle (Önce çalışacağınız konuyu izleyin) Sor (Konu ile ilgili kendine soru sor) Sor (Konu ile ilgili kendine soru sor) Oku (Konuyu Oku) Oku (Konuyu Oku) Anlat (Konuyu kendine anlat) Anlat (Konuyu kendine anlat) Tekrar et (Konuyu tekrar et) Tekrar et (Konuyu tekrar et)

46 FARKLI DERSLERE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ (MATEMATİK DERSİ) Derse karşı olumlu düşünceler geliştirilmeli Derse karşı olumlu düşünceler geliştirilmeli Ön hazırlık yapılmalı Ön hazırlık yapılmalı Derse ilgi gösterilmeli ve dikkatle dinlenmeli Derse ilgi gösterilmeli ve dikkatle dinlenmeli Derse aktif katılım sağlanmalı Derse aktif katılım sağlanmalı Konular sistemli olarak tekrar edilmeli Konular sistemli olarak tekrar edilmeli

47 Sınıfta çözülen örnekler evde (pansiyonda) bir kez daha çözülmeli, sonra diğer sorulara geçilmeli Sınıfta çözülen örnekler evde (pansiyonda) bir kez daha çözülmeli, sonra diğer sorulara geçilmeli Soru kökü iyi anlaşılmalı ve veriler iyi incelenmeli Soru kökü iyi anlaşılmalı ve veriler iyi incelenmeli Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı Konular bir bütün halinde öğrenilmeli Konular bir bütün halinde öğrenilmeli Çözülemeyen sorulara öğretmene sorulmalı Çözülemeyen sorulara öğretmene sorulmalı

48 Matematik dersi ile ilgili düzeyiniz nedir? a) Konuları anlayamıyorum ve işlem kabiliyetim zayıf a) Konuları anlayamıyorum ve işlem kabiliyetim zayıf b) Konuları anlıyorum ama işlem kabiliyetim zayıf b) Konuları anlıyorum ama işlem kabiliyetim zayıf İki şıktan birini seçiniz İki şıktan birini seçiniz

49 eğer (a) şıkkını seçtiyseniz ilk yapacağınız şey matematik kurallarını iyi öğrenmektir. Bunun için; eğer (a) şıkkını seçtiyseniz ilk yapacağınız şey matematik kurallarını iyi öğrenmektir. Bunun için; ** Çarpanlara ayırma ** Özdeşlikler ** Üslü - köklü sayılar ** Rasyonel sayılar ve işlem Konularını ele almalı ve konu ağırlıklı çalışmalısınız. Konularını ele almalı ve konu ağırlıklı çalışmalısınız.

50 eğer (b) şıkkını seçtiyseniz, o zaman yapmanız gereken bol soru çözmektir. Çünkü bu durum pratiğe ihtiyacınız olduğunu göstermektedir. eğer (b) şıkkını seçtiyseniz, o zaman yapmanız gereken bol soru çözmektir. Çünkü bu durum pratiğe ihtiyacınız olduğunu göstermektedir. Bol soru çözmekle hem zamanı kullanmayı öğrenmiş hem de konuları pekiştirmiş olursunuz Bol soru çözmekle hem zamanı kullanmayı öğrenmiş hem de konuları pekiştirmiş olursunuz

51 GEOMETRİ DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN; Dersle ilgili olumlu düşüncelere sahip olunmalı Dersle ilgili olumlu düşüncelere sahip olunmalı Konular işleniş sırasına göre ele alınmalı Konular işleniş sırasına göre ele alınmalı Derse ilgi gösterilmeli ve sistemli tekrar edilmeli Derse ilgi gösterilmeli ve sistemli tekrar edilmeli Sınıfta çözülen örnekler evde bir daha çözülmeli Sınıfta çözülen örnekler evde bir daha çözülmeli bol bol örnek çözülmeli bol bol örnek çözülmeli

52 Soruda verilen bilgiler şekle doğru aktarabilmelisiniz. Soruda verilen bilgiler şekle doğru aktarabilmelisiniz. soruyu çözmek için verilen verileri sorgulamalı, nerede ve nasıl kulanabileceğinizi araştırmalısınız. soruyu çözmek için verilen verileri sorgulamalı, nerede ve nasıl kulanabileceğinizi araştırmalısınız. Mantık kurarak, denklem oluşturarak çözüme gitmelisiniz Mantık kurarak, denklem oluşturarak çözüme gitmelisiniz Doğru işlemler ve sadeleştirmeler yaparak sonuca ulaştığınızdan emin olun Doğru işlemler ve sadeleştirmeler yaparak sonuca ulaştığınızdan emin olun Kontrol için sondan başa bir kontrol mekanizması geliştirin Kontrol için sondan başa bir kontrol mekanizması geliştirin

53 FİZİK DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN; Dersle ilgili olumlu düşüncelere sahip olunmalı Dersle ilgili olumlu düşüncelere sahip olunmalı Ön hazırlık yapılmalı Ön hazırlık yapılmalı Konu sınıfta dikkatlice dinlenmeli Konu sınıfta dikkatlice dinlenmeli Temel kavram ve tanımlarda açıklayıcı notlar yazılmalı Temel kavram ve tanımlarda açıklayıcı notlar yazılmalı Örnekler dinlenerek not edilmeli Örnekler dinlenerek not edilmeli Notlar düzenli olarak tekrar edilmeli Notlar düzenli olarak tekrar edilmeli

54 Çözülen örnekler tekrar çözülmeli Çözülen örnekler tekrar çözülmeli Kullanılan formül, yasa ve denklemler ezberlenmeden öğrenilmeli ( Formül ve yasaları sık sık kullanın) Kullanılan formül, yasa ve denklemler ezberlenmeden öğrenilmeli ( Formül ve yasaları sık sık kullanın) Konularla ilgili bol soru çözülmeli Konularla ilgili bol soru çözülmeli Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı Çözümler kağıt üzerinde yapılmalı Çözülemeyen sorular öğretmene sorulmalı Çözülemeyen sorular öğretmene sorulmalı

55 KİMYA DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN; Ders hakkında olumlu düşünceler geliştirilmeli Ders hakkında olumlu düşünceler geliştirilmeli Ders dikkatlice dinlenmeli ve not tutulmalı Ders dikkatlice dinlenmeli ve not tutulmalı Temel kavram ve tanımları açıklayıcı notlar tutulmalı Temel kavram ve tanımları açıklayıcı notlar tutulmalı Çözülen örnekler iyi öğrenilmeli ve benzer sorular bulunarak çözülmeli Çözülen örnekler iyi öğrenilmeli ve benzer sorular bulunarak çözülmeli Konular bir bütün halinde öğrenilmeli Konular bir bütün halinde öğrenilmeli

56 Ders notlarında düzenli tekrar yapılmalı Ders notlarında düzenli tekrar yapılmalı Konularla ilgili bol bol soru çözülmeli Konularla ilgili bol bol soru çözülmeli Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli Çözülemeyen sorular öğretmene sorulmalı Çözülemeyen sorular öğretmene sorulmalı Yasalar ve formüller ezberlenmeden öğrenilmeli Yasalar ve formüller ezberlenmeden öğrenilmeli

57 BİYOLOJİ DERSİNDE BAŞARILI OLMAK İÇİN; Ders hakkında olumlu düşünceler geliştirilmeli Ders hakkında olumlu düşünceler geliştirilmeli Derse ön hazırlık yapılmalı Derse ön hazırlık yapılmalı Ders dikkat ve ilgiyle dinlenmeli Ders dikkat ve ilgiyle dinlenmeli Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Ders notlarından düzenli tekrar yapılmalı Ders notlarından düzenli tekrar yapılmalı Bol soru çözülmeli Bol soru çözülmeli

58 TÜRKÇE DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK İÇİN; Derse ön hazırlık yapılmalı Derse ön hazırlık yapılmalı ders dikkat ve ilgiyle dinlenmeli ders dikkat ve ilgiyle dinlenmeli Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Bol bol okuma çalışmaları yapılmalı Bol bol okuma çalışmaları yapılmalı Ders notları düzenli tekrar edilmeli Ders notları düzenli tekrar edilmeli Bol bol soru çözülmeli Bol bol soru çözülmeli Soru kökleri iyi okunmalı, istenene dikkat edilmeli Soru kökleri iyi okunmalı, istenene dikkat edilmeli

59 COĞRAFYA DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK İÇİN; Derse ön hazırlık yapılmalı Derse ön hazırlık yapılmalı Ders dikkatlice dinlenmeli Ders dikkatlice dinlenmeli Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Konular bütünlük içinde ele alınmalı Konular bütünlük içinde ele alınmalı gerekli araç- gereçlerden yararlanılmalı gerekli araç- gereçlerden yararlanılmalı Sistemli tekrar yapılmalı Sistemli tekrar yapılmalı Bol soru çözülmeli Bol soru çözülmeli Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli Geçmiş yıllara ait sorular incelenmeli

60 TARİH DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK İÇİN; Derse ön hazırlık yapılmalı Derse ön hazırlık yapılmalı Ders dikkatli dinlenmeli Ders dikkatli dinlenmeli Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Not tutulmalı, özet çıkarılmalı Tarihsel olayların neden ve sonuçları iyi kavranmalı Tarihsel olayların neden ve sonuçları iyi kavranmalı Sistemli tekrar yapılmalı Sistemli tekrar yapılmalı Konular bir bütünlük içinde ele alınmalı Konular bir bütünlük içinde ele alınmalı Bol soru çözülmeli Bol soru çözülmeli

61 FELSEFE DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK İÇİN; Ön hazırlık yapılmalı Ön hazırlık yapılmalı Ders dikkatlice dinlenmeli Ders dikkatlice dinlenmeli Not tutulmalı, özet çıkartılmalı Not tutulmalı, özet çıkartılmalı Konular bir bütünlük içinde ele alınmalı Konular bir bütünlük içinde ele alınmalı İlgili örnek sorular çözülmeli İlgili örnek sorular çözülmeli Sistemli tekrar yapılmalı Sistemli tekrar yapılmalı

62 BAŞARI ANTLAŞMASI: İlk iş olarak kendime açık seçik bir hedef oluşturacağıma İlk iş olarak kendime açık seçik bir hedef oluşturacağıma Sonra beni hedefime ulaştıracak bir plan ve program hazırlayacağıma Sonra beni hedefime ulaştıracak bir plan ve program hazırlayacağıma Ve programıma tavizsiz uyacağıma Ve programıma tavizsiz uyacağıma Hedefim için ne gerekiyorsa azimle yapacağıma Hedefim için ne gerekiyorsa azimle yapacağıma

63 Sonra yaparım ya da yarın yaparım gibi davranışlarda bulunmayacağıma Sonra yaparım ya da yarın yaparım gibi davranışlarda bulunmayacağıma Hedefimle ilgili hiçbir zaman umutsuzluğa düşmeyeceğime Hedefimle ilgili hiçbir zaman umutsuzluğa düşmeyeceğime Ve hiçbir zaman sızlanmayacağıma Ve hiçbir zaman sızlanmayacağıma Elimdeki imkanları ve zamanı, hedefim doğrultusunda en verimli şekilde değerlendireceğime Elimdeki imkanları ve zamanı, hedefim doğrultusunda en verimli şekilde değerlendireceğime Hedefime ulaşmadan geri dönüş yapmayacağıma Hedefime ulaşmadan geri dönüş yapmayacağıma

64 güneşe talip olup, yıldızların parlaklığına aldanmayacağıma güneşe talip olup, yıldızların parlaklığına aldanmayacağıma (Güneş=Hedef,Yıldızlar=Arkadaş,TV, oyun, Duygusallık vb) (Güneş=Hedef,Yıldızlar=Arkadaş,TV, oyun, Duygusallık vb) Başarımla yada başarısızlığımla ilgili sebepleri dışarıda aramayacağıma, Başarımla yada başarısızlığımla ilgili sebepleri dışarıda aramayacağıma, Sonuçta hedefime ulaşana kadar, “Kokmam gereken ter kadar, ter kokmaya” razı olacağıma Sonuçta hedefime ulaşana kadar, “Kokmam gereken ter kadar, ter kokmaya” razı olacağıma Ve başaracağıma Ve başaracağıma SÖZ VERİYORUM.....


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. Meşgul olmak kolay, verimli olmak zordur. Hayatınızla ilgili kararları rastlantılara bırakırsanız, çalışmalarınızı ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları