Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Şah ve Vezirin Özellikleri Hazırlayan: Güray KERA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Şah ve Vezirin Özellikleri Hazırlayan: Güray KERA."— Sunum transkripti:

1 Şah ve Vezirin Özellikleri Hazırlayan: Güray KERA

2 Bu dersimizde, en değerli taşların, şah ve vezirin özelliklerini öğreneceğiz.

3 Şah, bir hamlede her yöne sadece bir adım atabilir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

4 Haydi, şahları gezdirelim… abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

5 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

6 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

7 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

8 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

9 Şah, bir adım uzaklıkta, yolu üzerindeki taşları alabilir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

10 İşte böyle… abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

11 Şah, rakip taşların yoluna adım atamaz. Bu bir kuraldır. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

12 Bu kuraldışı bir hamle, şah kendini tehlikeye atamaz. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

13 Şah alınamaz. Şah, kuraldışı bir adım atarsa, hamle geri alınır.

14 .Kuraldışı yapılan tüm hamleler geri alınır. Mümkünse, en son oynanan taşla kurallara uygun hamle yapılır.

15 İki şah yan yana gelemez. Bu bir kuraldır. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

16 İki şah, yan yana gelemez. Birbirlerine yaklaşan iki şah arasında en az bir kare bulunmalıdır.

17 Vezir, bulunduğu karenin yatay, dikey ve çaprazlarında istediği kadar adım atabilir.

18 Kale ve fil gibi, her yöne istediği kadar adım atabilir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

19 Haydi, veziri gezdirelim… abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

20 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

21 abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

22 Vezir, yolu üzerindeki taşlardan birini, onun karesine gelerek alabilir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

23 İşte böyle… abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

24 Bakın, yolumun üzerindeki taşları nasıl alıyorum… abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

25 Alıştırmaları tahtanıza diziniz. Taşlara dokunmadan düşününüz.

26 Alıştırma 1 Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

27 Cevap 1 Taş kazandık. Fil korunduğu için alınamazdı. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

28 Rakibinizin sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Taşınızın tehlikede olmadığından emin olmalısınız.

29 Alıştırma 2 Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

30 Cevap 2 Güvenli taş alış abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

31 Alıştırma 3 Beyazın en doğru hamlesini bulunuz. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

32 Cevap 3 Piyonumuzu korumak doğru bir hamledir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

33 Alıştırma 4 Vezir ile güvenli kareden taş isteyiniz. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

34 Cevap 4 Kaleyi güvenli kareden istedik. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

35 Alıştırma 5 Vezir, fili güvenli olarak kaç farklı kareden isteyebilir? abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

36 Cevap 5 3 farklı kareden isteyebilir. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

37 Alıştırma 6 Beyaz güvenli kareden iki taşı ayna anda isteyebilir mi? abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

38 Cevap 6 Vezir iki fili de görüyor. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

39 Güvenli kareden iki taşı aynı anda istemek kazançlı bir plandır. Birini kaçarsa diğeri bizim olacak…

40 Alıştırma 7 Beyaz ile taş alınız. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

41 Cevap 7 Diğer hamleler güvenli değil. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

42 Alıştırma 8 Beyaz ile taş alınız. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

43 Cevap 8 Diğer hamleler güvenli değil. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

44 Alıştırma 9 Beyaz ile taş alınız. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

45 Cevap 9 Diğer hamleler güvenli değil. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

46 Rakibinizin sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Taşınızın tehlikede olmadığından emin olmalısınız.

47 Şimdi arkadaşlarınızla, ailenizle veya öğretmeninizle oynayabileceğiniz dört farklı oyun oynayalım.

48 İlk oyunumuz Vezir av peşinde

49 Vezir ile tüm piyonları almaya çalışınız. Siyahlar ise son sokağa çıkmaya çalışacak. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

50 Dikkatli olmalısınız. Siyah herhangi bir piyonunu son sokağa adım atarsa veya vezirinizi kaybederseniz oyun biter.

51 İkinci oyunumuz Şah av peşinde

52 Piyonlar yerinde kalacak, piyonu ilk alan taraf görevini tamamlar. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

53 Üçüncü oyunumuz Piyon yarışı

54 Herhangi bir piyonunu son sokağa ilk adım atan görevini tamamlar. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

55 Dördüncü oyunumuz Fil yakalamaca

56 20 hamle içinde fillerden birini alabilirsen oyunu kazanırsın. abcdefgh 8 7 6 5 4 3 2 1

57 Dersimiz bitti, diğer dersleri ve alıştırmalarını çözerek pratik yapmayı unutmayınız. HOŞÇAKALIN…


"Şah ve Vezirin Özellikleri Hazırlayan: Güray KERA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları