Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA Elazığ RAM. OKUMA MOTİVASYONU VE ALIŞKANLIĞI ANKETİ ÖNTEST –SONTEST SONUÇLARI ERGEBNISSE DES AUSGANGSTESTS ZUR LESEMOTIVATION.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA Elazığ RAM. OKUMA MOTİVASYONU VE ALIŞKANLIĞI ANKETİ ÖNTEST –SONTEST SONUÇLARI ERGEBNISSE DES AUSGANGSTESTS ZUR LESEMOTIVATION."— Sunum transkripti:

1 OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA Elazığ RAM

2 OKUMA MOTİVASYONU VE ALIŞKANLIĞI ANKETİ ÖNTEST –SONTEST SONUÇLARI ERGEBNISSE DES AUSGANGSTESTS ZUR LESEMOTIVATION UND DEN LESEGEWOHNHEITEN Önbildiri: Karsilastirma sadece iki bölgede ayni sekilde sorulan sorulari icermekdedir. Vorbemerkung: Der Vergleich beinhaltet nur die Fragen, die in beiden Regionen identisch gestellt wurden. Ankete katilan cocuk sayisi: 185 Verilen cevaplar % ile gösteriliyor. Anzahl der befragten Schüler: 123 Angaben der jeweiligen Antwort(en) in % Sontest Ankete katılan Çocuk Sayısı: 170

3 ANKET MADDELERİ ANALİZİ 1. Kitap okumayı seviyor musun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 1. Liest du gerne? Her zaman69,0 71 2,8 32,5immer Çoğu zaman15,6 16 2,5 23,8meistens Ara sıra10,2 11 7,8 38,1manchmal Nerdeyse hiç0, ,2kaum Hiçbir zaman1,1 1 -9,0 2,4nie

4 2. Okul dışında hangi yoğunlukta okuyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 2. Wie oft liest du außerhalb der Schule? Neredeyse hergün34,5 37 7,2 40,7fast täglich haftada 4 veya5 kez14, ,3 13,8vier-fünfmal pro Woche haftada 2 veya 3 kez6,5 8 23,0 20,3zwei-dreimal pro Woche haftada bir defa2,7 5 85,1 15,5einmal pro Woche nerdeyse hiç08,1fast nie hiçbir zaman1, ,7 2,4nie

5 3a Hangi tarz kitapları severek okuyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 3a Was liest du gerne? Bilimsel kitaplar5,4 7 29,63 42,3Sachgeschichten Komik hikayeler/öyküler6,0 8 33,3 78,9lustige Geschichten Çocukları anlatan öyküler/hikayeler 2,2 4 81,8 58,5Geschichten über Kinder Heyecanlı hikayeler/öyküler3,7 6 62,1 77,2spannende Geschichten Hayvanları anlatan öyküler/hikayeler 1,6 3 87,5 56,9Tiergeschichten Üzüntülü/acıklı hikayeler0, ,3traurige Geschichten Çizgi roman0, ,4Comics Dergi/mecmua0,5 1, ,9Zeitschriften Gazete0, ,9Tageszeitungen 10.Diğer1,1 2 81,8 -10 Sonstiges

6 3b Hangi tarz kitapları sevmiyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST 3b Was liest du nicht gerne? Bilimsel kitaplar5,4 6 11,1 25,2Sachgeschichten Komik hikayeler/öyküler5,4 6 11,1 4,9lustige Geschichten Çocukları anlatan öyküler/hikayeler2,1 3 42,8 22,8Geschichten über Kinder Heyecanlı hikayeler/öyküler2,7 3,3 22,2 6,5spannende Geschichten Hayvanları anlatan öyküler/hikayeler3,7 4,3 16,2 17,1Tiergeschichten Üzüntülü/acıklı hikayeler10,8 11 1,8 40,7traurige Geschichten Çizgi roman4,8 5,2 8,3 17,9Comics Dergi/mecmua2,7 3 11,1 46,3Zeitschriften Gazete5,4 6 11,1 50,4Tageszeitungen Diğer4,3 5 16,2 -Sonstiges Arabildiri: Bazi % rakamlarinda direk karsilastirma mümkün degildir. Türk cocuklarinin sirf bir cevap isaretlediklerinden dolayi ve alman cocuklarinin cesitli isaretler yaptiklarindan dolayi. Zwischenbemerkung: Ein direkter Vergleich ist bei einigen der folgenden %-Zahlen nicht möglich, da die türkischen Kinder nur eine Antwort ankreuzten, die deutschen Kinder aber mehrere Möglichkeiten nannten.

7 4. Hangi ortamlarda okuyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST 4. Wo liest du … a) EVDE a) … zu Hause? yazı masamda44,8 48 7,1 13,7an meinem Schreibtisch yatağımda15,6 17 8,9 80,5im Bett koltukta29,7 32 7,7 54,5auf dem Sofa/Sessel b) OKULDA b) … in der Schule? Sıramda81,6 83 1,7 48,8an meinem Sitzplatz okuma köşesinde5,9 6 1,6 56,9in der Leseecke Yerde2,1 3 42,8 29,3auf dem Fußboden c) EV DIŞINDA c) … außer Haus? bahçede18,9 19,5 3,13 35,0im Garten sahilde/plajda/kumsalda5, ,1 25,2im Freibad/am Strand Kütüphanede59,4 62 4,3 44,8in der Stadtbibliothek/Mediathek Boş9, ,8 15,5Sonstiges

8 5. Şekillerden En Çok Hangi okuma Şeklini Tercih Ediyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 5. In welcher Körperstellung liest du gerne? Oturarak-masa başında30,0 32 6,6 41,5sitzend(am Tisch) Yatarak-yatakta11, ,1 78,9liegend (im Bett) oturarak-koltuk,kanepe15, ,2 56,1sitzend (auf dem Sofa/Sessel) ayakta0,5 0, ,8stehend 29,3sitzend mit hochgelegten Beinen 55,3 bäuchlings liegend

9 6. Okul haricinde hangi zamanlarda okuyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 6. Wann liest du außerhalb der Schule? Öğleden sonra10,8 11 1,8 61,8nachmittags Akşamları40, ,2abends Hafta sonları10, ,6 62,6am Wochenende Tatillerde15,6 16 2,5 60,2in den Ferien Diğer1,1 2 81,8 22,8Sonstiges Birden Fazla Madde İşaretleyen 21, ,1 -Schüler mit mehreren Antworten

10 7. Okulda En Çok ne zaman okumayı seviyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 7. Wann liest du in der Schule am liebsten? Türkçe dersinde31,3 32 2,2 34,2im Deutschunterricht Diğer derslerde3,7 4 8,1 18,7in anderen Schulfächern Sınıfta sesli okuduğum zaman16,7 17 1,7 35,8beim lauten Lesen in der Klasse Özel okuma zamanlarımızda28,6 30 4,8 78,9in freien Lesezeiten diğer1, ,0Sonstiges

11 8a Sana Kimler Kitap Okuyor? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 8a Wer liest dir vor? anne-baba29,7 31 4,3 70,7Mutter/Vater kardeşlerim5,4 6 11,1 26,8Geschwister nine-dede0,5 0, ,3Oma/Opa teyze,hala-amca,dayı0,5 0, ,3Tante/Onkel erkek arkadaş-kız arkadaş2,1 3 42,8 34,2Freund/Freundin öğretmenim bay-bayan6,4 7 9,3 34,2Lehrer/Lehrerin sınıf arkadaşlarım2,1 3 42,8 22,8Mitschüler Diğer0,1 0 17,99Sonstiges

12 8b Sen Kimlere Kitap Okuyorsun? 8b Sen Kimlere Kitap Okuyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % 8b Wem liest du vor? anne-baba16,2 17 4,9 57,7Mutter/Vater kardeşlerim13, ,5 44,7Geschwister nine-dede3, ,5 36,6Oma/Opa teyze,hala-amca,dayı4, ,5 26,8Tante/Onkel erkek arkadaş-kız arkadaş4,3 5,5 27,9 36,6Freund/Freundin öğretmenim bay-bayan1 1, ,4Lehrer/Lehrerin sınıf arkadaşlarım2,1 3 42,8 26,0Mitschüler Diğer0,5 0, ,0Sonstiges

13 9a Eğer okumayı sevmiyorsan: Senin okumayı sevmen için neyin değişmesi gerekirdi? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 9a Falls du nicht gerne liest: Was müsste passieren, dass du gerne lesen würdest? Daha iyi okuyabilmeliydim15, ,8 33,3Ich müsste besser lesen können Daha çok vaktim olmalıydı10, ,7Ich müsste besser Deutsch können. 34,7Ich müsste mehr Zeit haben. Daha sessiz bir ortamda olmalıydım 25,9 23,1 -10,8 53,3Ich müsste mehr Ruhe haben. Okumak için güzel ve özel bir okuma yerim olmalıydı 8,1 7,2 -11,1 33,3Ich müsste einen schönen Leseplatz haben Beni daha çok ilgilendiren kitaplar/öyküler/hikayeler bulabilmeliydim 7,5 6, ,7Ich müsste Texte/Geschichten/Bücher finden, die mich mehr interessieren.

14 9b Kitap okumanıza en çok engel olan şey nedir? Was hindert am meisten daran, Bücher zu lesen ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 9b Wer oder was hindert dich daran, (mehr) Bücher zu lesen? Derslerin yoğunluğu14,6 12,1 -17,1 44,5Hausaufgaben 22,7Hobbies Spor6,0 5,2 -13,3 38,7Sport 15,1Musik Televizyon16, ,4 22,7Fernsehen Bilgisayar1,1 1,3 18,1 20,1Computer Arkadaşlar6,5 7 7,6 40,3Freunde Ev işleri (Erledigungen im Haushalt) 9, ,5 Birden Fazla Madde İşaretleyen38, ,0 mehrere Antworten

15 12. Kimlerden kitap veya okuyabileceğin kitaplar hakkında tavsiyeler alıyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 12. Von wem bekommst du Bücher und Lesetipps? Annemden/babamdan16,8 17 1,16 81,3von meiner Mutter/meinem Vater Kardeşlerimden6,0 7 16,6 33,3von meinen Geschwistern Başka akrabalardan0,5 0, ,6von anderen Verwandten Arkadaşlarımdan0,5 1, ,2von meinen Freunden Öğretmenlerimden16, ,1 31,7von meinen Lehrern 9,8Sonstiges Hiç kimseden7, ,5 von niemandem

16 13. Kimlerden veya nerelerden ödünç kitap alıyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 13. Von wem oder wo leihst du dir Bücher aus? Akrabalarımdan8,7 9 3,4 17,9bei Verwandten Arkadaşlardan7, ,8 26,8bei Freunden Okul kütüphanesinden15, ,2 23,6in der Schulbücherei Sınıf kütüphanesinden16, ,1 61,8in der Klassenbücherei Şehir kütüphanesinden1,1 2,1 90,9 68,3in der Stadtbibliothek/Mediathek Diğer1,1 1,4 27,2 6,5Sonstiges

17 14. Kütüphanede kitap almaya yönelik işlemler hangi derecede kendi başına halledebiliyorsun? ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 14. Wie gut findest du dich in der tadtbibliothek/Mediathek zurecht? Çok iyi48,1 50,2 4,3 53,8sehr gut İyi12,4 13 4,8 22,7gut Orta Derecede8,1 9 11,1 15,2es geht so Biraz Zor-Kötü2,2 2,3 4,5 3,0eher schlecht Çok kötü0sehr schlecht Hiçbir tecrübem yok2,7 2,1 -22,2 5,3keine Erfahrungen

18 15. Sınıf arkadaşlarımla karşılaştırıldığımda, ben…. ÖN- TEST ÖN- TEST SON- TEST FARK % ÖN- TEST ÖN- TEST 15. Im Vergleich zu meinen Mitschülern bin ich ein… …..çok iyi bir okuyucuyum55,6 57 2,5 41,1... sehr guter Leser …..iyi bir okuyucuyum22,1 23 4,0 32,6... guter …..orta derecede bir okuyucuyum 11, ,6 25,6... mittelmäßiger …..kötü bir okuyucuyum1,6 1,7 6,2 0,8... schlechter …..çok kötü bir okuyucuyum sehr schlechter Leser

19 ANALYSE UND NACH DER WERKE ANALİZ VE SONRASINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR ANALYSE UND NACH DER WERKE Okuma alışkanlığı konusunda veli bilgilendirme çalışmaları (Rol-Model olma, evde uygun ortam hazırlama, haftanın bir günü belirlenen bir saatte kitap okuma etkinliği, kitap okumanın alışkanlık halini alması adına pekiştirmelerde bulunma,)

20 Veli Toplantıları

21

22

23 Uzman Öğretmenler Bilgi Paylaşımı

24

25

26

27 Kanal E TV’de Program

28

29 SON-TEST UYGULAMALARI

30

31

32


"OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA Elazığ RAM. OKUMA MOTİVASYONU VE ALIŞKANLIĞI ANKETİ ÖNTEST –SONTEST SONUÇLARI ERGEBNISSE DES AUSGANGSTESTS ZUR LESEMOTIVATION." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları