Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI İNEGÖL REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI İNEGÖL REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI İNEGÖL REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 ERGENİN PSİKOLOJİSİ İNSAN; 0-9 YAŞ:Babam herşeyi biliyor ve çok güçlü 0-9 YAŞ:Babam herşeyi biliyor ve çok güçlü YAŞ:Az da olsa babamın da bilmediği şeyler var galiba YAŞ:Az da olsa babamın da bilmediği şeyler var galiba YAŞ:Babam aslında pek fazla bir şey bilmiyor YAŞ:Babam aslında pek fazla bir şey bilmiyor YAŞ:Babam da birşeyler biliyor YAŞ:Babam da birşeyler biliyor 26-…….:Ah şu rahmetli olsa da işleri nasıl yapacağımızı bir sorsak…… 26-…….:Ah şu rahmetli olsa da işleri nasıl yapacağımızı bir sorsak……

3 ERGENLİK DÖNEMİ ÖN ERGENLİK: KIZLARDA KIZLARDA ERKEKLERDE ERKEKLERDE 11-13ERGENLİK: KIZLARDA KIZLARDA ERKEKLERDE yaşları arasında başlar. ERKEKLERDE yaşları arasında başlar. Ergenlik 2-8 yıl sürebilir.

4 TANIM ERGENLİK; insan hayatında bedensel büyümenin çok hızlı olduğu ve duygusal dalgalanmaların yoğun olarak görüldüğü bir evredir. Çocukluktan erişkinliğe geçiş dönemidir ve fırtınalı bir dönemdir. Ergen, ne çocuk ne de yetişkindir. Kimliğini belirlemeye çalışan bir bireydir.

5 Nasıl kozadan çıkan tırtıl ne kozadaki biçimine ne de kelebeğe benziyorsa aynı biçimde ergen de ne erişkin ne de çocuk olan, kimliğini belirleme savaşı içinde olan bireydir..

6 Onlar her işlerini kendilerinin yapabileceğini, yardıma ihtiyaçları olmadığını söyleseler de, bu dönem YARDIMA ve USANDIRMAYAN İLGİYE en fazla ihtiyaç duydukları dönemdir. Onlar her işlerini kendilerinin yapabileceğini, yardıma ihtiyaçları olmadığını söyleseler de, bu dönem YARDIMA ve USANDIRMAYAN İLGİYE en fazla ihtiyaç duydukları dönemdir.

7 BU DÖNEM YAŞAMLARININ EN FIRTINALI VE EN DEĞİŞKEN DÖNEMLERİDİR. BU DÖNEMDE HEM KENDİLERİYLE HEM DE ÇEVRELERİYLE SAVAŞ HALİNDEDİRLER.

8 Ergenlikte ilkokul çağındaki uyumlu,dengeli çocuk yerine oldukça kuruntulu,güç beğenen,tedirgin ve çabuk tepki gösteren bir ergen gelir. Duygular çok çabuk iniş-çıkışlar gösterir. Derslere ilgi azalabilir. Bu nedenle anne-babalar bu dönemde çocuklarını tanıyamadıklarını hatta çocuklarını yerine sanki başka birinin geldiğini söylerler.

9 ERGENLERİN RUHSAL ÖZELLİKLERİ Bencilleşebilir. Bencilleşebilir. İstekleri artar. İstekleri artar. Asi olur,konan yasakları saçma bulur. Asi olur,konan yasakları saçma bulur. Akşamları eve geliş-gidiş saatini saçma bulur. Akşamları eve geliş-gidiş saatini saçma bulur. Kendine tanınan hakları az bulur. Kendine tanınan hakları az bulur. Gürültülü müziğe bayılırlar. Gürültülü müziğe bayılırlar. Süse ve giyime düşkünlük gösterirler. Süse ve giyime düşkünlük gösterirler. Uzun boy-kısa boy sorun olmaya başlar. Uzun boy-kısa boy sorun olmaya başlar. Erkekler kızlara kızlar erkeklere ilgi duymaya başlar. Erkekler kızlara kızlar erkeklere ilgi duymaya başlar. Odalarına kapanıp yalnız kalmak isterler. Yanlarında kardeşlerini bulundurmak istemezler. Tersleyip uzaklaştırırlar. Odalarına kapanıp yalnız kalmak isterler. Yanlarında kardeşlerini bulundurmak istemezler. Tersleyip uzaklaştırırlar. Duvarlara ünlü kişilerin posterlerini yapıştırırlar. Duvarlara ünlü kişilerin posterlerini yapıştırırlar.

10 ERGENLERİN RUHSAL ÖZELLİKLERİ(Devam) Duygular çabuk iniş-çıkışlar gösterir. Aniden sevinir, üzülür ve sinirlenebilir. Duygular çabuk iniş-çıkışlar gösterir. Aniden sevinir, üzülür ve sinirlenebilir. Tepkileri önceden kestirilemez. Tepkileri önceden kestirilemez. Derslere ilgi azalabilir, çalışma düzeni bozulabilir. Derslere ilgi azalabilir, çalışma düzeni bozulabilir. Telefon tutkusu başlar. Arkadaşlarıyla uzun uzun ve gizli konuşmalar başlar. Telefon tutkusu başlar. Arkadaşlarıyla uzun uzun ve gizli konuşmalar başlar. Büyümek için sabırsızlanır ancak birden çocuksu davranışları bırakamaz. Büyümek için sabırsızlanır ancak birden çocuksu davranışları bırakamaz. Bocalayan ergen anne-babasının çelişkili davranışlarıyla iyice bocalar. Örnek; bi yandan kardeşine sataşan ağabeye babası “Utanmıyor musun koskoca adam oldun?” derken bi yandan da maça gitmek istediğinde “Sen daha o kadar büyümedin tek başına gidemezsin” der. Bocalayan ergen anne-babasının çelişkili davranışlarıyla iyice bocalar. Örnek; bi yandan kardeşine sataşan ağabeye babası “Utanmıyor musun koskoca adam oldun?” derken bi yandan da maça gitmek istediğinde “Sen daha o kadar büyümedin tek başına gidemezsin” der.

11 BU DÖNEMDE ERGENDEN BEKLENENLER Kendi kimliklerini oluşturma Kendi kimliklerini oluşturma Aileden bağımsızlığı kazanma Aileden bağımsızlığı kazanma İyi arkadaş ilişkileri geliştirme İyi arkadaş ilişkileri geliştirme Derslerde başarılı olup kendi geleceğini hazırlama Derslerde başarılı olup kendi geleceğini hazırlama Bedenlerinde meydana gelen hızlı değişime uyum sağlama Bedenlerinde meydana gelen hızlı değişime uyum sağlama Çocukluktan çıkıp yetişkin duyuş, düşünüş ve davranışlarını kazanma Çocukluktan çıkıp yetişkin duyuş, düşünüş ve davranışlarını kazanma Sınavlar Sınavlar

12 BEN KİMİM? BEN KİMİM? DEĞERİM NE? DEĞERİM NE? NE İSTİYORUM? NE İSTİYORUM? NE OLACAĞIM? NE OLACAĞIM? NEYİ YAPABİLİRİM? NEYİ YAPABİLİRİM?

13 BİR GENCİN ERGENLİK DÖNEMİNİ DEĞERLENDİRMESİ Bedensel değişikliklerin farkındaydım bu yüzden çok utanıyordum.Pek çok sorunlarla karşılaştım bu sorunların hala bazılarını çözmüş değilim.Ortaokul sıralarında bazen arkadaşlarımın beni sevmediklerini,benimle ilgilenmedikleri duygusuna kapılırdım.Bu yüzden olur olmaz tartışmalara girer onlarla küserdim.Tek istediğim onların ilgisini çekmekti. Bu dönemde kendimi birtakım duygular içinde hissediyordum hırçınlık,alınganlık,sinirlenince bağırma gibi.Yalnızlıktan hoşlanıyordum,sıkılgan biriydim.Günlük hayatta ufak olayları dahi düşünüyordum.Sıkılgan oluşum beni üzüyordu neden böyleyim diye kendime kızıyordum. Yine bu dönemde başkalarının benimle ilgili düşüncelerine çok önem verirdim.Etek giyemezdim ‘herkes bana ne kadar kadınsı ‘diyecek diye çok korkardım.Yüksek topuklu ayakkabı giydiğimde herkesin bana baktığını düşünüyordum.Kendimi beceriksiz hisseder, başkalarını kırdığım zaman ‘tamam ben salağım’ derdim

14 4 ALANDA DEĞİŞİKLİK GÖZLENİR BEDENSEL DEĞİŞİMLER BEDENSEL DEĞİŞİMLER DUYGUSAL-PSİKOLOJİK DEĞİŞİMLER DUYGUSAL-PSİKOLOJİK DEĞİŞİMLER BİLİŞSEL-ZİHİNSEL DEĞİŞİMLER BİLİŞSEL-ZİHİNSEL DEĞİŞİMLER SOSYAL DEĞİŞİMLER SOSYAL DEĞİŞİMLER

15 BEDENSEL DEĞİŞİMLER Boy uzaması hızlanır Boy uzaması hızlanır Kemik ve kasların uzaması ile ağırlık artar Kemik ve kasların uzaması ile ağırlık artar Hızlı büyüme ile vücut orantısı bozulur Hızlı büyüme ile vücut orantısı bozulur Kollar ve bacaklar ve yüz uzar Kollar ve bacaklar ve yüz uzar Vücutta yağlanma(kızlarda daha fazla)olur Vücutta yağlanma(kızlarda daha fazla)olur Kıllanma Kıllanma Cinsel organlarda büyüme ve olgunlaşma Cinsel organlarda büyüme ve olgunlaşma Seste kalınlaşma(erkeklerde daha belirgin) Seste kalınlaşma(erkeklerde daha belirgin) Erkeklerde erbezlerinin çalışması sonucu sperm ve meni oluşumu Erkeklerde erbezlerinin çalışması sonucu sperm ve meni oluşumu Kızlarda yumurtalıkların çalışması sonucu yumurta üretimi ve aybaşı kanamaları Kızlarda yumurtalıkların çalışması sonucu yumurta üretimi ve aybaşı kanamaları

16 BEDENSEL DEĞİŞİMLERİN SONUCU: Tüm bu değişimler gence çeşitli kaygılar ve telaş yaşatır. Tüm bu değişimler gence çeşitli kaygılar ve telaş yaşatır. İlgi ve dikkatin kendisine yönelmesine neden olur. İlgi ve dikkatin kendisine yönelmesine neden olur. Çok çeşitli ve çelişkili duygular yaşamaya başlar. Çok çeşitli ve çelişkili duygular yaşamaya başlar.

17 Kendi kendine; BEN KİMİM? BEN KİMİM? KİME BENZEMELİYİM? KİME BENZEMELİYİM? BAŞKALARINA NASIL GÖRÜNMELİYİM? BAŞKALARINA NASIL GÖRÜNMELİYİM?

18 ACABA DOĞRU GELİŞİYOR MUYUM? ACABA DOĞRU GELİŞİYOR MUYUM? BİRŞEYLER EKSİK KALIYOR MU? BİRŞEYLER EKSİK KALIYOR MU? BU DEĞİŞİMLERİN ETRAF FARKINDA MI? BU DEĞİŞİMLERİN ETRAF FARKINDA MI? ONLAR BUNU NASIL KARŞILIYOR? ONLAR BUNU NASIL KARŞILIYOR? BENİM YAŞLARIMDAKİ HERKESTE AYNI DEĞİŞİKLİKLER OLUYOR MU? BENİM YAŞLARIMDAKİ HERKESTE AYNI DEĞİŞİKLİKLER OLUYOR MU? gibi sorular sorar. gibi sorular sorar.

19 Bu sorulara verdiği cevaplar; OLUMLUYSA: Rahatlar OLUMLUYSA: Rahatlar OLUMSUZSA: Karamsarlaşır OLUMSUZSA: Karamsarlaşır ve öfkeli ve huzursuz olur, sert ve saldırgan davranır ve bazen de içine kapanıp çevreden saklanır. ve öfkeli ve huzursuz olur, sert ve saldırgan davranır ve bazen de içine kapanıp çevreden saklanır.

20 BEDENSEL KAYGILARIN SONUCU: İdeal olanla kendi vücudunu karşılaştırır, ilgisi bedenine yönelir. İdeal olanla kendi vücudunu karşılaştırır, ilgisi bedenine yönelir. Herkesin onun bedenindeki değişikliklerle çok ilgili olduğunu düşünür. Herkesin onun bedenindeki değişikliklerle çok ilgili olduğunu düşünür. Beğenilip beğenilmediğini merak eder Beğenilip beğenilmediğini merak eder Boyuna göre kilolu olduğunu düşünebilir Boyuna göre kilolu olduğunu düşünebilir Ayna karşısında saatler geçirebilir Ayna karşısında saatler geçirebilir Ne giydiği onun için artık çok önemlidir Ne giydiği onun için artık çok önemlidir Beslenme konusunda farklı tutumlar ortaya çıkabilir Beslenme konusunda farklı tutumlar ortaya çıkabilir

21 BEDENSEL KAYGILARIN SONUCU: Sakarlık ve buna bağlı olarak kendini küçümseme görülür. Sakarlık ve buna bağlı olarak kendini küçümseme görülür. Cinsel dürtüler uyanmaya başlar ve karşı cinse ilgi uyanır. Cinsel dürtüler uyanmaya başlar ve karşı cinse ilgi uyanır. Bedensel enerji daha çok büyümeye yöneldiği için zihinsel gelişme yavaşlar. Bedensel enerji daha çok büyümeye yöneldiği için zihinsel gelişme yavaşlar. Ders çalışmada isteksizlik, başarıda düşme gözlenir. Ders çalışmada isteksizlik, başarıda düşme gözlenir. Genç anne-baba ile inatlaşır, direnişe geçer, eleştirir. Genç anne-baba ile inatlaşır, direnişe geçer, eleştirir. Aileden uzaklaşır, arkadaşları önem kazanır. Aileden uzaklaşır, arkadaşları önem kazanır.

22 PANİĞE GEREK YOK!!!! Yeni bir tip meydana geliyor. Ancak bu durum ergende hayal kırıklığına neden olabilir. Bedensel değişimin artması bir takım fizyolojik rahatsızlıklara neden olabilir. (bel ağrıları, bacak ağrıları....) Ayrıca cinsiyet özelliklerini erken kazanmak ya da kazanamamak kızlarda ve erkeklerde kaygı durumlarını oluşturabilir. İşte ergenlerdeki bu fizyolojik değişimler davranışlara yansır…

23 PANİĞE GEREK YOK!!!!(Devam) Bu dönemde genç fizyolojisine dikkat etmeli değişiklerle birlikte paniğe kapılmamalıdır. Bu dönemde yağlanma fazla olduğundan(özellikle kızlarda) yemeği kesmek yerine aburcubur yemekten kaçınılmalı fakat kesinlikle diyet yapılmamalıdır. Ayrıca bu dönem terlemenin en çok olduğu dönemdir.Bunun için sık sık yıkanmak,iç çamaşır ve giysileri sık değiştirmek,temiz vücuda temiz giysiler giymek gerekmektedir. Ergenlik gelişimiyle ilgili sorular ve sorunlarda danışman öğretmenlere,gerektiği takdirde Psikolojik Danışman,Hemşire veya Doktora da başvurulmalıdır.

24 DUYGUSAL-PSİKOLOJİK DEĞİŞİMLER Duyguların yoğunluğunda artış Duyguların yoğunluğunda artış Duygularda istikrarsızlık Duygularda istikrarsızlık Aşık olma Aşık olma Çekingenlik Çekingenlik Aşırı hayal kurma Aşırı hayal kurma Tedirgin ve huzursuz olma Tedirgin ve huzursuz olma Yalnız kalma isteği Yalnız kalma isteği Çalışmaya karşı isteksizlik Çalışmaya karşı isteksizlik Çabuk heyecanlanma Çabuk heyecanlanma Otoriteye karşı direniş Otoriteye karşı direniş Kendilerine olan güven duygusunun azalabilmesi Kendilerine olan güven duygusunun azalabilmesi

25 ERGENLERDE BELİRGİN DUYGULAR Sevme Sevme Korku Korku Kaygı Kaygı Üzülme ve hayal kırıklığına uğrama Üzülme ve hayal kırıklığına uğrama Öfke ve kızgınlık Öfke ve kızgınlık

26 ERGENLERDE BELİRGİN DAVRANIŞLAR Her söylenene müdahale etme Her söylenene müdahale etme Yüksek sesle konuşma Yüksek sesle konuşma Gülme Gülme Ağlama Ağlama Asabileşme Asabileşme Bağırma Bağırma İtme, kakma İtme, kakma Argo,küfür Argo,küfür Yalan söyleme Yalan söyleme

27 SOSYAL DEĞİŞİMLER Arkadaşlarıyla geçirdiği zaman artar. Arkadaşlarıyla geçirdiği zaman artar. Arkadaş grubu önem kazanır ve arkadaşlarının söylediği şeyler eskisinden çok daha önemli hale gelir. Arkadaş grubu önem kazanır ve arkadaşlarının söylediği şeyler eskisinden çok daha önemli hale gelir. Giyimi ve davranışları yönüyle arkadaşlarına benzemeye çalışır. Giyimi ve davranışları yönüyle arkadaşlarına benzemeye çalışır. Karşı cinse ilgi artar ve karşı cinsle arkadaşlık kurmak çok önemlidir. Karşı cinse ilgi artar ve karşı cinsle arkadaşlık kurmak çok önemlidir. Kimlik arayışı içine girer. Kimlik arayışı içine girer. Bu nedenle gruplara yönelme görülebilir. Bu nedenle gruplara yönelme görülebilir. Dikkat çekmek amacıyla farklı davranışlar sergileyebilir. Dikkat çekmek amacıyla farklı davranışlar sergileyebilir.

28 ERGENLERİN ŞİKAYETLERİ Anne-babası tarafından eleştirilmek Anne-babası tarafından eleştirilmek Sağlık durumları ile çok ilgilenilmesi Sağlık durumları ile çok ilgilenilmesi Evde temizlik konusunda titiz davranılması Evde temizlik konusunda titiz davranılması Bir konunun çok uzatılması Bir konunun çok uzatılması Aşırı şekilde nasihat edilmesi Aşırı şekilde nasihat edilmesi Üstlerine çok düşülmesi Üstlerine çok düşülmesi Anne-babanın onu anlamaması Anne-babanın onu anlamaması

29 ERGENLERİN ŞİKAYETLERİ Akşamları eve geç gelmeye izin verilmemesi Akşamları eve geç gelmeye izin verilmemesi Evde azarlanması Evde azarlanması Anne-babasının herşeyini öğrenmek istemesi Anne-babasının herşeyini öğrenmek istemesi Anne-babası tarafından dağınık olduğunun söylenmesi Anne-babası tarafından dağınık olduğunun söylenmesi Okuldaki ders başarısının eleştirilmesi Okuldaki ders başarısının eleştirilmesi Ailesinin ona baskı yapması Ailesinin ona baskı yapması Anne-babasının yanında tartışması Anne-babasının yanında tartışması

30 ANNE-BABALARIN ŞİKAYETLERİ Hırçınlaştı. Hırçınlaştı. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok canım sıkılıyor diyor. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok canım sıkılıyor diyor. En küçük isteklerini bile sert bir dille ifade ediyor. En küçük isteklerini bile sert bir dille ifade ediyor. Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. Okuduğunu anlamıyor gibi durgunlaştı, dalgınlaştı. Okuduğunu anlamıyor gibi durgunlaştı, dalgınlaştı. Çabuk karamsarlığa kapılıyor Çabuk karamsarlığa kapılıyor

31 ANNE-BABALARIN ŞİKAYETLERİ Ara sıra hiç yoktan huzursuzlaşıyor, sert karşılık veriyor. Ara sıra hiç yoktan huzursuzlaşıyor, sert karşılık veriyor. Aşırı derecede alıngan. Aşırı derecede alıngan. Oyuna ve eğlenceye çok düştü. Oyuna ve eğlenceye çok düştü. Olur olmaz şeye ağlıyor. Olur olmaz şeye ağlıyor. Evde huysuz, dışarıda ise çok sıkılgan. Evde huysuz, dışarıda ise çok sıkılgan. Her istediğini yaptırmak istiyor. Her istediğini yaptırmak istiyor. Aşırı süsleniyor. Aşırı süsleniyor.

32 ANNE-BABALARIN ŞİKAYETLERİ Derslerinde başarılı, hiç sorun çıkarmayan bir çocuktu. İki kez okula gitmemiş, arkadaşları ile gezmiş. Sorunca yalan söyledi. Bu davranışı bizi çok şaşırttı. Derslerinde başarılı, hiç sorun çıkarmayan bir çocuktu. İki kez okula gitmemiş, arkadaşları ile gezmiş. Sorunca yalan söyledi. Bu davranışı bizi çok şaşırttı. Çok harçlık istiyor, çok geziyor, eve girmek istemiyor. Çok harçlık istiyor, çok geziyor, eve girmek istemiyor. Banyoya sokamıyoruz, ellerini yıkatamıyoruz. Saçlarını kestiremiyoruz. Banyoya sokamıyoruz, ellerini yıkatamıyoruz. Saçlarını kestiremiyoruz. Son derece asi ve hırçın olmaya başladı. Başına buyruk olmak istiyor. Dayak, kötü söz, tatlı söz hiçbiri fayda etmiyor. Son derece asi ve hırçın olmaya başladı. Başına buyruk olmak istiyor. Dayak, kötü söz, tatlı söz hiçbiri fayda etmiyor. “Siz bana karışamazsınız” diyor. “Siz bana karışamazsınız” diyor.

33 NE YAPMALI??? İçinde bulunduğunuz dönemle ilgili olarak olabildiğince çok ve doğru kaynaklardan bilgi alma İçinde bulunduğunuz dönemle ilgili olarak olabildiğince çok ve doğru kaynaklardan bilgi alma Sorunun içinde bulunulan dönemle ilgili olduğunu kabul edip geçici olduğunun farkına varma. Onu bunu suçlamaktansa kendini geliştirmeye çalışma. Sorunun içinde bulunulan dönemle ilgili olduğunu kabul edip geçici olduğunun farkına varma. Onu bunu suçlamaktansa kendini geliştirmeye çalışma. İletişim becerilerini geliştirmek için çaba harcama. Örnek: sen dili yerine ben dilini kullanma. İletişim becerilerini geliştirmek için çaba harcama. Örnek: sen dili yerine ben dilini kullanma. Stresi artırıcı ortamlardan uzak durma Stresi artırıcı ortamlardan uzak durma

34 NE YAPMALI??? Derslerde zorlanacağınızın bilincinde olup daha fazla tekrar ve çalışma zamanı ayırma. Etkili çalışmayı ve planlı yaşamayı öğrenme. Derslerde zorlanacağınızın bilincinde olup daha fazla tekrar ve çalışma zamanı ayırma. Etkili çalışmayı ve planlı yaşamayı öğrenme. Ders dışı etkinliklere ve spora zaman ayırma. Ders dışı etkinliklere ve spora zaman ayırma. Gerektiğinde profesyonel desteğe açık olma. Gerektiğinde profesyonel desteğe açık olma. Bilgisayar ve TV için ayrılan zamanı çok iyi ayarlama. Bilgisayar ve TV için ayrılan zamanı çok iyi ayarlama.

35 NE YAPMALI??? Ayrıca kız-erkek ilişkilerinde ciddi olunmalı ve uygunsuz şakalardan ve el-kol hareketlerinden kaçınılmalıdır. Çünkü yaptığımız hareketler yanlış anlaşılmalara yol açabilir. Bunun yanında bu tip hareketlerimizle karşımızdakini rahatsız etmeye hakkımızın olmadığı da bir gerçektir. Ayrıca kız-erkek ilişkilerinde ciddi olunmalı ve uygunsuz şakalardan ve el-kol hareketlerinden kaçınılmalıdır. Çünkü yaptığımız hareketler yanlış anlaşılmalara yol açabilir. Bunun yanında bu tip hareketlerimizle karşımızdakini rahatsız etmeye hakkımızın olmadığı da bir gerçektir.

36 YANLIŞ ANLAMA ANNE YANLIŞ ANLAMA ANNE Amacım seni üzmek değildir Beni sakın yanlış anlama. Pişman olmanı isteyemem senden Ya da ağlamanı Sadece dinlemeni istedim Birazcık kabullenmen fikirlerimi Ya da ne bileyim Kendi doğrularını değil de Biraz da benimkileri düşünmeni istedim anne. Sevmeni istedim benim sevdiklerimi Ama senin gibi değil benim sevdiğim gibi Senin doğrularını inkar ettim anne, Karşı çıktım sana Ve sen tüm kızgınlığınla Kötü kötü suratıma bakıp kızdın. Oysa biliyor muydun Aynı zamanda sen de benim doğrularımı İnkar ettin anne! Sen kendi fikirlerinle Bense kendi doğrularımla. SENİ SEVİYORUM ANNE! Amacım seni üzmek değildir Beni sakın yanlış anlama. Pişman olmanı isteyemem senden Ya da ağlamanı Sadece dinlemeni istedim Birazcık kabullenmen fikirlerimi Ya da ne bileyim Kendi doğrularını değil de Biraz da benimkileri düşünmeni istedim anne. Sevmeni istedim benim sevdiklerimi Ama senin gibi değil benim sevdiğim gibi Senin doğrularını inkar ettim anne, Karşı çıktım sana Ve sen tüm kızgınlığınla Kötü kötü suratıma bakıp kızdın. Oysa biliyor muydun Aynı zamanda sen de benim doğrularımı İnkar ettin anne! Sen kendi fikirlerinle Bense kendi doğrularımla. SENİ SEVİYORUM ANNE! Şafak Uzun Şafak Uzun

37 TEŞEKKÜREDERİZ.


"ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI İNEGÖL REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları