Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki olduğunu düşünürüz; ancak okulda bazı derslerden başarılı olamadıklarını söyleriz.  Neden mi?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki olduğunu düşünürüz; ancak okulda bazı derslerden başarılı olamadıklarını söyleriz.  Neden mi?"— Sunum transkripti:

1

2  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki olduğunu düşünürüz; ancak okulda bazı derslerden başarılı olamadıklarını söyleriz.  Neden mi?

3  Biz anne ve babalar çocuklarımızı birer bilgisayar makinası gibi düşünüyor; Matematik, Türkçe, İngilizce, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler vb tüm derslerden başarılı olmasını bekliyoruz. Dahası, tüm derslerden başarılı olanlara zeki öğrenci diye övüyor, derslerin bir kısmından başarılı olamayanları ise haksızca eleştiriyoruz.

4 *Her çocuk bir diğerinden hem fıtrat hem de zeka olarak farklı yaratılmıştır. Bilim adamları ‘Çoklu Zeka Teorisi’ ile çocuklarımızın zekasının tek tip olmadığını sekiz(8) tip zeka olduğunu söylüyorlar. Bütün çocuklarımızda, doğuştan bu sekiz tip zekanın değişik seviyelerde bulunduğu, Ancak küçük yaşlardan itibaren bu zekaların geliştirilebileceğine dikkat çekiyorlar. *Önemli olan çocuklarımızın ne kadar zeki oldukları değil, hangi konuda zeki olduklarıdır.

5 Genellikle bu dönemde biz anne ve babalar ; benim çocuğum hırçın,sorumsuz, kendi başına buyruk,alıngan,ters konuşuyor,ders çalışmıyor gibi şikayetlerde bulunuruz. Ancak, ergenliğin ilk dönemlerinde dengeli ve uyumlu ilkokul çocuğu gider,yerine kuruntulu, zor beğenen, çabuk tepki gösteren,tutarsız davranışlar sergileyen ve davranışları çok hızlı değişen bir ergen genç gelir.Bunlar ergenliğin ilk yılları için normal sayılabilecek davranışlardır.

6 1.Kendi duygularının çok özel olduğuna inanırlar. 2.Derslere ilgisi azalabilir. 3.Bencilleşebilirler,istekleri artabilir,konan yasakları saçma bulabilirler,kendilerine tanınan hakları yetersiz bulurlar. 4.Ailesinden yeterli ilgi ve sevgiyi görmezse, başka grupların içine girebilirler. 5.Kendi kabına sığmaz olurlar.Evde durmak istemezler.Giyeceklerine, yiyeceklerine,eve geliş-gidiş saatlerine karışılmasını istemezler. Evde yalnız kalmak isterler.Telefon tutkusu başlar ve sürekli arkadaşları ile konuşurlar. 6.Özel ve biricik olduklarını hissetmek isterler. 7.Anne – babasını ve öğretmenini eleştirirler, hatta yetersiz bulurlar. Tüm bunlara rağmen çocuksu davranışları devam eder.

7 *Kendimizi ergen gençlerin yerine koyup, onları anlamaya çalışalım.Ergenlik döneminin fırtınalı ve zor olduğunu hatırlayalım. *Onlara olan sevgi ve saygımızı gösterelim. *Onları ciddiye alalım,verdiğimiz sözleri mutlaka tutalım. *Onlara kırıcı,sert ve argo kelimeler ile asla hitap etmeyelim. *Onlara karşı tutarlı davranalım. *Onların yaşayış,giyiniş ve süslenme hareketlerine muhalefet edip tartışmayalım. *Onlarla yapılan konuşma ve tartışmalarda, onları korkutup üste bastırarak sözlerini kesmeyelim. *Onlara sürekli öğüt vermek yerine davranışlarımızla örnek olalım. Unutmayalım ki! Çocuklar nasihatları değil, davranışları yaşantılarına örnek alırlar.

8 *Öncelikle en başta,öğrencimizin ulaşılabilir bir hedefi olmalıdır. *Bu hedefe ulaşmada kendine güveni tam olmalıdır. *Plânlı ve verimli çalışmalıdır. *Zamanını verimli kullanmalıdır. *Dersin okulda öğrenileceği bilincini taşımalı ve öğretmenlerini iyi dinlemelidir. *Okuma alışkanlık ve zevkini kazanmış olmalıdır. *Hedefi olan çalışkan öğrenciler ile arkadaşlıklar kurmalıdır. *Boş zamanlarını sosyal etkinliklere katılarak değerlendirmelidir. *Televizyonda her programı seyretmek yerine kendisi için faydalı olabilecek programları izlemelidir.

9 1.Çalışmaya istekli başlanmalıdır. 2.Çalışma ortamı hazırlanmalıdır. 3.Çalışma için plân ve program yapmak. 4.Öğrenci ders çalışmaya başlarken 5N formülünü uygulamalıdır. Neyi öğreniyorum?(Konu) Niçin öğreniyorum?(Amaç) Nasıl öğreneceğim?(Yöntem) Nelerle öğreneceğim?(Kaynak Araç-Gereçler) Ne kadar öğrendim?(Değerlendirme) 5.Öğrenci çalıştığı konu ile ilgili olarak mutlaka özet çıkarmalıdır. 30 dakika ÇALIŞMA 10 dakika TEKRAR 10 dakika DİNLENME

10 *Öncelikle, sevgi ve saygıya dayalı aile içi sağlıklı ilişkiler kurun. *Çocuğunuza güvendiğinizi hissettirin. *Çocuğunuzu yermeyin, aksine övün, sürekli olumlu mesajlar verin. Asla bir başkasıyla kıyaslamayın *Çocuklara uygun bir çalışma ortamı hazırlayın. *Çocuğunuzun öğretmeni ile iyi ilişkiler kurun. *Çocuğunuzun yanında asla maddi ve manevi sorunları konuşmayın. *Çocuğunuzun kapasitesinin çok üzerinde başarılar beklemeyin. *Belli aralıklarla mutlaka aile toplantıları yapın,çocukların düşüncelerini dinleyin.

11 Çocuğumuzun ileride nasıl bir insan olmasını istiyorsak, öyle anne –baba olmalıyız.

12 *Veli toplantıları sadece öğrencinin ders notlarının öğrenildiği ve değerlendirildiği veli-öğretmen görüşmesi değil, tek tek öğrenci sorunlarının tespit edilip, çözüm yollarının üretildiği bir toplantı olduğunu hatırlatır, bilgilerinize arz ederim.


" Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki olduğunu düşünürüz; ancak okulda bazı derslerden başarılı olamadıklarını söyleriz.  Neden mi?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları