Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ TOYOTA - RINNAI. Ana faaliyet konusu gaz yakıtlı cihazların geliştirilmesi, üretimi ve satışı olan Firma 1920’de Japonya- Osaka’da.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ TOYOTA - RINNAI. Ana faaliyet konusu gaz yakıtlı cihazların geliştirilmesi, üretimi ve satışı olan Firma 1920’de Japonya- Osaka’da."— Sunum transkripti:

1 GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ TOYOTA - RINNAI

2 Ana faaliyet konusu gaz yakıtlı cihazların geliştirilmesi, üretimi ve satışı olan Firma 1920’de Japonya- Osaka’da Rinnai & Co. olarak kurulmuştur. 1970’de Tayvan ve 1971’de Avustralya fabrikalarını açmış ve ismini RINNAI CORPORATION olarak tescillemiştir arasında Kore, ABD, Brezilya, Hong Kong, İngiltere, Yeni Zelanda ofis ve işletmelerini açarak Uluslararası kimliğini pekiştirmiştir Konsolide Satışları 2.3 Milyar, net karı 38 Milyon ABD Doları mertebesinde gerçekleşen Firma, 2009 Mart ayı itibari ile çalışanı ile dünya geneline yayılan 38 ofis ve 10’u akşın fabrika ile ürün ve hizmet sunmaya devam etmektedir. Rinnai 90’lı yılların ikinci yarısında Toyota-Aisin ile işbirliğine girerek, ilk GHP modellerini piyasaya sürmüştür. TOYOTA- RINNAI

3 TOYOTA – RINNAI GHP GHP (Gaz Yakıtlı Isı Pompası) iklimleme sisteminin kalbini çalıştırmak için gaz yakıtlı bir motor kullanır. GHP sisteminde ısıtma ve soğutma, soğutucu akışkanın kompresör yardımı ile çevriminden sağlanır (ısı pompası çevrimi). Bizim cihazımız Ozon tahrip skalası Sıfır olan R407C gazı kullanmaktadır. Gaz yakıtlı olduğu içinde, yalnızca düşük enerji maliyeti ile değil aynı zamanda, düşük CO 2 emisyonu ile çevreci bir üründür. Komple bir seri ile tüketicinin hizmetine sunulan yüksek verim ve kolay montaj özelliğine sahip, iç üniteleri ile maksimum konfor sağlar. Mevcut Sulu sistemi kullanabilme opsiyonu ile, çok geniş bir uygulama alanına sahiptir.

4 TOYOTA-RINNAI GHP,gaz motoru tarafından tahrik edilen kompresörün ısı pompası çevrimi ile iklimlendirme işlevini yerine getirmesidir. Elektrik ile çalışan VRF sistemlerinden tek farkı, gaz yakıtlı olmasıdır. İç ünitelerinin çalışma prensibi Elektrikli Isı Pompaları ile bire bir aynı olup, iç ünitelerde kesinlikle gaz reaksiyonu (yanması) gerçekleşmez. Bununla birlikte GHP tahrik gücü açısından büyük avantajlar sağlar. Genellikle, sıvılar buharlaşırken çevrelerinden ısı çalıp, yoğuşurken ısı salarlar. Isı pompası çevrimi, mekanik sirkülasyon sürecinde, soğutucu akışkanın sürekli olarak buharlaşması ve yoğuşması ile gerçekleşir. Dış ortam sıcaklığı eksi onlar mertebesinde olsa bile, egzoz gazından elde edilen ekstra güç çok verimli bir ısınma konforu sağlar. Elektrikli Isı pompalarına göre 1/10 oranında elektrik sarfiyatı vardır. Toplam tüketim olarak (gaz + elektrik), E.I. Pompalarına ( VRV’lere) göre %30 daha tasarrufludur.

5 GAZ YAKITLI ISI POMPASI KULLANIMINDA TEMEL NEDENLER TEMEL NEDENLER

6 GAS HEAT PUMP Seçimin Nedenleri  Düşük Elektrik enerjisi: Cihazlarda Elektrik motoru yoktur Doğalgaz veya LNG ile çalışır Trafo Gücü Düşer, aktif-reaktif sayaç ihtiyacı yoktur %90 daha az elektrik maliyeti Elektrik tüketimini dengeler yeni şebeke yatırımları gerektirmez  KASKAD Sistemi ve Modülerlik: Tam esneklik modülerlik Servis aciliyeti yoktur Yedeklemeye gerek yok Sadece gereken gücü kullanın  Düşük Doğalgaz Tüketimi: Rinnai Hava Kaynaklı bir GAZ ISI POMPASI dır.(GHP) %185 GUE verimlilikle çalışır Yakıttan %40 civarında tasarruf sağlar

7  Enerji Tasarrufu: Isıtmada ve soğutmada doğalgaz kullanılmaktadır.VRV sistemlerine göre ve klasik ısıtma ve soğutma sistemlerine göre %40 civarında tasarruf sağlar.  Soğuturken bedava sıcak su verebilir.  İlk Yatırım Tasarrufu: Kazan dairesine ihtiyaç yoktur Baca ihtiyacı yoktur Havalandırma ihtiyacı yoktur Elektrik ihtiyacını azalttığından panalarda tasarruf Jeneratör kapasitesi azalır Sistem yedeklemesine ihtiyaç yoktur Vana ve borulardan serpantinden tasarruf

8  Mevcut sisteme uygulanabilme: Mevcut VRV gazlı iç ünitelerine uygulanabilme Mevcut Fancoil sistemine sıcak ve soğuk su verebilme  Dışarıda kurulum : Baca ihtiyacı yok, egzost dumanı vs yok Dısarıda olduğundan emniyete ihtiyaç yok Soğutma kulesi yok Havalandırma ihtiyacı yok Gaz alarmı cihazları vs. yok Kazan dairesi için Ex-proof ürünlere ihtiyaç yok

9  Geniş operasyon şartları: -20°C den 50 °C ye kadar +80°C ye kadar Isıtma su sıcaklığı  Amortisman ve Bakım - Onarım: saat ˃ normal bakım Standart araç parçaları Giderleri. Düşük bakım onarım gereksinimi 3 yıl tam garanti 30 yıl dizayn ömrü

10 Gazlı Soğutma Sistemlerinin Gelişimi 1978 GHP prototiplerini üretimi 1980 Tokyo Gas’ın ilk prototipi 1985 Gazlı Soğutma Teknolojisi Projesinin Oluşumu 1987 Üç ana Gaz Dağıtım Firmasının GHP kullanımını serbest bırakması

11 C M E C EHPGHP İÇ ÜNİTE DIŞ ÜNİTE GHP ile EHP’nin Karşılaştırması Isı Eşanjörü DIŞ ÜNİTE İÇ ÜNİTE

12 GHP Dış Ünite İç Ünite Dış Üniteler : 4/6 model

13 DIŞ ÜNİTE TİPLERİ APF : Yıllık Performans Faktörü. Bu oran elektrikli ısı pompaları VRF’lerde 1,75 Civarındadır – [ Aralık 2007 Japonya Verilerine Göre]

14 ISI POMPASI ENERJİ DENGESİ ( 30 HP HR Modeli) kW ENERJI 85 Kw soğuk Su 30W Sıcak Su

15 UYGULAMALAR DOĞRUDAN GENLEŞME ( Multi-Split Inverter Tipi) Standard Uzaktan Kontrol Ana Uzaktan Kumanda Paneli Haftalık Programlama

16 UYGULAMALAR DOĞRUDAN GENLEŞME ( Multi-Split Inverter Tipi) Standard Uzaktan Kontrol Ana Uzaktan Kumanda Paneli Haftalık Programlama

17 UYGULAMALAR SULU SİSTEM ( YOSHI EŞANJÖRÜ İLE)

18 İç Ünite Seçenekleri Kaset TipiKanal Tipi Asılı Tavan TipiDuvar Tipi 4 Ana Model, 24 Tip

19 İç Ünite Seçenekleri 4 Yöne Üflemeli Modeller : 2,8 – 14 kW arası Soğutma; 3,2 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Gizli Tavan Tipi : 2,2 – 14 kW arası Soğutma; 2,5 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Duvar ( Klima Kipi) : 2,8 – 7,1 kW arası Soğutma; 3,2 – 8 kW Isıtma Kapasiteli Asma Tavan Tipi : 5,6 – 14 kW arası Soğutma; 6,3 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Asma Tavan ve Duvar tipleri %100 Taze Hava ile de çalışabilmektedir.

20 Daha Çevreci Daha Ekonomik Sistem Yaklaşımı Daha Konforlu

21 Daha Konforlu Dış ortam sıcaklığının –20 ℃ ’lere düşmesi durumunda bile konfor koşullarını sağlayan ısıtma gücü 30

22 PERFORMANSIN GELİŞTİRİLMESİ  Yüksek Verimli Motor  Yüksek verimlilikteki Soğutma Çevrimi  Çıkış Fanında DC motor kullanımı G.U.E = 1, ( 16 HP Modelinde)

23 Toyota / Yanmar Motorlarının Geliştirilmesinde 100 yıla yaklaşan deneyim Ana Teknoloji (Araba / Deniz Motoru) Yüksek Performans Düşük ses şiddeti Uzun Ömür Periyodik Bakım> saat

24 Gaz Motorunun İç Detayları

25 Gaz Motoru Uygulamaları ModelP224P280P355P450P560P710 Soğutma Kapasitesi kW 22,42835, Isıtma Kapasitesi kW 2531, Araba Motoru YARISCELICA

26 Gaz Motoru Uygulamaları (kW) Model Soğutma Kapasitesi Isıtma Kapasitesi Bedava Sıcak SU 30,0 Gaz Motoru Motoru1642cc(3GPG88)2189cc(4GPG88)

27 Yüksek Verimlilikteki Soğutma Çevrimi Yüksek Verimli Sarmal Kompresör

28 Yüksek Verimli Gaz Motoru Yük Bölgesini kullanarak yüksek termal verimlilik elde edilmektedir Miller Çevrimi Kullanılmaktadır (F serisinden )

29 Hızlı ve Etkili Soğutma INVERTER ETKİSİ GHP oda sıcaklığını net bir şekilde ile ayar değerinde tutar. Bu gaz motorunun invertör etkisi sayesinde olur. Kullanılan gaz motoru kompresörleri tahrik eder. Motorun hızı ise, oda sıcaklığına bağlı olarak, bir mikroprosesör aracılığı ile büyük bir hassasiyet ile kontrol edilir. GHP oda sıcaklığını net bir şekilde ile ayar değerinde tutar. Bu gaz motorunun invertör etkisi sayesinde olur. Kullanılan gaz motoru kompresörleri tahrik eder. Motorun hızı ise, oda sıcaklığına bağlı olarak, bir mikroprosesör aracılığı ile büyük bir hassasiyet ile kontrol edilir.

30 ※実長 Maks. Yükseklik Farkı: 50m Maks. Aktüel borulama uzunlugu: 170m Esdeger Uzunluk 200m ilk bransmana kadar Maks. Boru uzunlugu 60m

31 Dizilme ve boyutlandırma Daha fazla montaj seçeneği

32 İşletmede ses düzeyi Sektörünün en iyisi EHP Diğer GHP Yanmar H1 ※ Eylül 2005 Verileri Montaj esnekliği

33 HastanelerOkullarOfisler Elektrik tüketiminde belirgin düşüş GHP esnek çözüm GHP Uygulama Alanları

34 İŞLETME MALİYETLERİ GHP vs EHP YAZIN BEDAVA SICAK SU SOĞUTMA VE ISITMADA % 50’e VARAN AVANTAJ ÖRNEK UYGULAMA İŞLETMENİN YÜKLERİ: SOĞUTMA :850,00 kW14 SAAT / 180 Gün ISITMA900,00 kW15 SAAT / 180 Gün SICAK SU:300,00 kW5 SAAT / 24 GÜN / 12 AY SEÇİLEN CİHAZLAR 10 Adet 85 kW Soğutma / 95 kW Isıtma GHP 3 Adet 100 kW Yoğuşmalı Kazan VEYA 10 Adet 85 kW Soğutma / 95 kW Isıtma EHP + 3 Adet 100 kW Yoğuşmalı Kazan

35 İŞLETME MALİYETLERİ GHP vs EHP


"GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ TOYOTA - RINNAI. Ana faaliyet konusu gaz yakıtlı cihazların geliştirilmesi, üretimi ve satışı olan Firma 1920’de Japonya- Osaka’da." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları