Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME
Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005, İstanbul

2 SUNUŞ PLANI BEŞERİ SERMAYE-BÜYÜME İLİŞKİSİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN VERİMLİLİK PERFORMANSI DÜNYA’DA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDE EĞİTİM VERİMLİLİK İLİŞKİSİ TEMEL BULGULAR VE POLİTİKA ÖNERİLERİ

3 BEŞERİ SERMAYE-EKONOMİK VE SOSYAL DÖNÜŞÜM
İÇSEL BÜYÜME TEORİLERİ [Lucas (1988), Romer (1986, 1990)] MAKROEKONOMİK POLİTİKALAR YATIRIM DIŞA AÇILMA TEKNOLOJİK GELİŞME FAKTÖR HAREKETLİLİĞİ SOSYAL BOYUT GELİR DAĞILIMI, YOKSULLUKLA MÜCADELE, KATILIMCILIK, SOSYAL UYUM, ÇEVRE

4 TÜRKİYE EKONOMİSİNDE BÜYÜME VE SERMAYE BİRİKİMİ (1972-2003)

5 TÜRKİYE EKONOMİSİNDE TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİ DÜZEYİ (1972-2003)

6 Bazı OECD Ülkelerinde Büyümenin Kaynakları %

7 Göreceli İşgücü Verimliliği Düzeyi ve Artış Oranı (1975-2002)
Lüksemburg Arjantin İrlanda Peru Jameika G.Kore Türkiye Çin Tayland Zimbabve

8 Verimlilik Artışı Modeli (Eğitim Hariç) Bağımlı Değişken: 1981-2000 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

9 Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1981-2000 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

10 Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1982-2002 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

11 Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1982-2002 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

12 II. Bölge I. Bölge III. Bölge IV. Bölge
Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Yükseköğretim) II. Bölge Malezya Çin G. Kore Türkiye I. Bölge Hindistan III. Bölge Japonya IV. Bölge Rusya

13 Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Ortaöğretim)
Zimbabve Brezilya Portekiz Türkiye Çin G. Kore Rusya

14 Eğitim Kademeleri İtibarıyla Okullaşma Oranları %

15 İşgücünün Ortalama Eğitim Süresi (Yıl)
1985 1990 1995 2000 Dönemi Ortalama Artışı,% Türkiye 3,69 4,15 5,12 5,29 2,43 Diğer Ülkeler 7,16 7,78 8,11 8,40 1,07 Türkiye/Diğer Ülkeler (%) 51,5 53,4 63,1 63,0

16 Eğitim Kademelerinde Öğretmen Başına Öğrenci Sayısı

17 TEMEL BULGULAR İşgücünün eğitim süresi ve okullaşma oranları ile verimlilik artışı arasında güçlü bir bağ vardır, Okullaşma kademesi arttıkça verimlilik artmaktadır, Okulöncesi eğitim yükseköğrenimi daha etkili kılmaktadır, Türkiye ekonomisinde verimlilik artışı ile eğitim göstergeleri arasındaki bağ kopuktur, Türkiye ekonomisinde verimlilik artışına ortaöğretimin katkısı daha zayıftır.

18 Politika Önerileri Eğitimin niteliği iyileştirilmelidir,
Eğitim yatırımının getirisini artırıcı önlemler alınmalıdır, Makroekonomik istikrar Adil rekabet ortamı İyi Yönetişim Fikri Mülkiyet Hakları Okulöncesi eğitim kademesine yatırımın “stratejik” önemi vardır.

19 TEŞEKKÜRLER …..


"EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları