Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005,"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005, İstanbul

2 SUNUŞ PLANI BEŞERİ SERMAYE-BÜYÜME İLİŞKİSİ BEŞERİ SERMAYE-BÜYÜME İLİŞKİSİ TÜRKİYE EKONOMİSİNİN VERİMLİLİK PERFORMANSI TÜRKİYE EKONOMİSİNİN VERİMLİLİK PERFORMANSI DÜNYA’DA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDE EĞİTİM VERİMLİLİK İLİŞKİSİ DÜNYA’DA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDE EĞİTİM VERİMLİLİK İLİŞKİSİ TEMEL BULGULAR VE POLİTİKA ÖNERİLERİ TEMEL BULGULAR VE POLİTİKA ÖNERİLERİ

3 BEŞERİ SERMAYE-EKONOMİK VE SOSYAL DÖNÜŞÜM  İÇSEL BÜYÜME TEORİLERİ [ Lucas (1988), Romer (1986, 1990)]  MAKROEKONOMİK POLİTİKALAR  YATIRIM  DIŞA AÇILMA  TEKNOLOJİK GELİŞME  FAKTÖR HAREKETLİLİĞİ  SOSYAL BOYUT  GELİR DAĞILIMI,  YOKSULLUKLA MÜCADELE,  KATILIMCILIK,  SOSYAL UYUM,  ÇEVRE

4 TÜRKİYE EKONOMİSİNDE BÜYÜME VE SERMAYE BİRİKİMİ ( )

5 TÜRKİYE EKONOMİSİNDE TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİ DÜZEYİ ( )

6 Bazı OECD Ülkelerinde Büyümenin Kaynakları %

7 Göreceli İşgücü Verimliliği Düzeyi ve Artış Oranı ( ) Lüksemburg İrlanda G.Kore Çin Tayland Arjantin Peru Jameika Zimbabve Türkiye

8 Verimlilik Artışı Modeli (Eğitim Hariç) Bağımlı Değişken: Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

9 Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

10 Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

11

12 Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Yükseköğretim) Malezya Çin G. Kore Türkiye Rusya Japonya Hindistan II. Bölge I. Bölge III. BölgeIV. Bölge

13 Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Ortaöğretim) Portekiz Çin G. Kore Zimbabve Brezilya Türkiye Rusya

14 Eğitim Kademeleri İtibarıyla Okullaşma Oranları %

15 İşgücünün Ortalama Eğitim Süresi (Yıl) Dönemi Ortalama Artışı,% Türkiye3,694,155,125,292,43 Diğer Ülkeler 7,167,788,118,401,07 Türkiye/Diğer Ülkeler (%) 51,553,463,163,0…

16 Eğitim Kademelerinde Öğretmen Başına Öğrenci Sayısı

17 TEMEL BULGULAR  İşgücünün eğitim süresi ve okullaşma oranları ile verimlilik artışı arasında güçlü bir bağ vardır,  Okullaşma kademesi arttıkça verimlilik artmaktadır,  Okulöncesi eğitim yükseköğrenimi daha etkili kılmaktadır,  Türkiye ekonomisinde verimlilik artışı ile eğitim göstergeleri arasındaki bağ kopuktur,  Türkiye ekonomisinde verimlilik artışına ortaöğretimin katkısı daha zayıftır.

18 18 Politika Önerileri Eğitimin niteliği iyileştirilmelidir, Eğitimin niteliği iyileştirilmelidir, Eğitim yatırımının getirisini artırıcı önlemler alınmalıdır, Eğitim yatırımının getirisini artırıcı önlemler alınmalıdır,  Makroekonomik istikrar  Adil rekabet ortamı  İyi Yönetişim  Fikri Mülkiyet Hakları Okulöncesi eğitim kademesine yatırımın “stratejik” önemi vardır. Okulöncesi eğitim kademesine yatırımın “stratejik” önemi vardır.

19 19 TEŞEKKÜRLER …..


"EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları