Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?"— Sunum transkripti:

1 DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?

2 DERS SENARYOSU (PLANI) 1. Kullanımı – Tanım cümlesi 2. Şekil Özellikleri ve Kurallar 3. Kelimeler 4. Örnek Metin (Diyalog) 5. Örnek cümleler 6. Etkinlik ve Aktiviteler 7. İstisnalar 8. Ana Dilinde Karşılığı 9. Alıştırmalar

3 GEÇMİŞ ZAMAN Etkinlikler (Bakıtın Hayatı, Hafta Sonu neler yaptınız, Dün akşam neler yaptınız, Tatilde neler yaptınız? Film Seyrettirme, Resimlerle hayat hikayesi proje ödevi) GELECEK ZAMAN Etkinlikler (Medyum Memiş, Planlar (Hafta Sonu neler yapacaksınız, Tatilde neler yapacaksınız? Geleceğe ait planlarınız anlatınız.) Film Seyrettirme)

4 Gelecek Zaman Kullanımı Konuya mutlaka bir etkinlikle başlanmalıdır. Etkinlik: Benim Hayatım – Medyum Memiş Zamanları karşılaştırmalı olarak anlatılmalı ve tanım cümlelerine girilmemeli. Tanım şeklinde anlatımlar bileşik zamanlarda verilmeli. Dün Şimdi Yarın dı yor acak Dün futbol oynadık Şimdi ders yapıyoruz. Yarın eve gideceğiz.

5 Şekil Özelikleri Öğrencilerin etkinlikleri yapabilmeleri için gelecek zaman olumlu çekimi anlatılmalıdır. Ama öğrencileri gramerin şekil özelliklerine boğmamak için sadece olumlu çekimi verilmelidir. Sessiz harf Sesli harf acak – yacak a-ı-o-u ecek – yeceke-i-ö-ü gel-eceğ-im oku-yacağ-ım Hem sesli hem de sessiz harfle biten fiillere örnek verilmelidir. Burada formül verilmelidir. Ders kitabındaki alıştırmalar yaptırılabilir. fiil + zaman + ben gel + eceğ + im Ben gel-eceğ-imBen oku-yacağ-ımSen O Biz SizOnlar

6 Kelimeler ve Örnek Cümle Yarın, gelecek hafta, gelecek ay, bir ay sonra, gelecek yıl, bir hafta sonra, bir gün sonra vb. Etkinlik: Yukarıdaki kelimeleri de kullanarak örnek cümleler isteme Keşke, eğer, sürekli, ama, hatırlıyor musun? Etkinlik: Tatilde neler yapacaksınız? Tatilde neler yaptınız? Diyalog ve Metin Kitaptaki verilen diyalog veya metin okutulabilir, örnek diyaloglar istenebilir.

7 Şekil özellikleri ve Kitaptaki Etkinlikler Fiil Çekimleri ve Formül fiil + olumsuzluk eki + zaman + ben gel + me yeceğ + im Etkinlik: Her zaman yapar? Asla yapmaz? Hastalıklardan korunmak için neler yapmalıyız? (Olumlu) neler yapmamalıyız? (Olumsuz) İstisnalar ye - yiyecek de - diyecek Not: Öğrencilerin en çok yapmış olduğu hatalar mutlaka gösterilmeli. Sesli ile biten fiillerden sonra ve olumsuz çekimlerinde anlacak / anlamacak

8 Ana Dilinde Karşılığı (Bileşik zaman ve fiilimsilerde olabilir) Etkinlik: Film Seyrettirme (Ne yaptı? Ne yapıyor? Ne yapacak?) Ödev (Proje Ödevi) Etkinlik: Resimlerle hayat hikayesi Not: Kitaptaki alıştırmalar, ödevler mutlaka sınıfta yaptırılmalı. Yapılan hatalar gösterilmelidir.

9 FİİLİMSİLER ZARF FİİLLER Etkinlikler (Basit Cümleler haline getirme) Kapıyı açıp içeri girdi. (Kapıyı açtı. İçeri girdi.) Gülerek konuştu. (Gülüyor ve konuşuyor) (Hem gülüyor hem konuşuyor) Çalıştığı için 5 aldı. ( Çalıştı. Onun için 5 aldı.) Beni görünce (bittiğinde, bittiği zaman) çok mutlu oldu. (Beni gördü. O zaman çok mutlu oldu.) Dışarıda futbol oynayan çocukları gördün mü? (Çocuklar dışarıda futbol oynuyorlar. Onları gördün mü?)

10 BİLEŞİK ZAMANLAR 1. Tanım cümleleri Yapardım: Geçmişte sürekli yapılan ama şu anda yapılmayan işlerde Yapacaktım: Düşünülen veya planlanan işlerin gerçekleşmemesi Yapmıştım: Geçmişte yapılan işlerin hatırlanması. 2. Örnek cümleler 3. Etkinlikler


"DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları