Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2011 – 2012 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 19.06.20141Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2011 – 2012 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 19.06.20141Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi."— Sunum transkripti:

1 2011 – 2012 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

2 GİDEN ÖĞRENCİ SÜRECİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

3 ERASMUS ORYANTASYONU  Güz Döneminde ve bir yıl gitmek üzere seçilen öğrenciler için Nisan ayının son haftası ile Mayıs ayının ilk haftasında; Bahar Dönemi için seçilen öğrenciler için de Kasım ayı içerisinde bir oryantasyon toplantısı yapılır Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

4  Öğrenciler gitmek üzere seçildikleri üniversitelerin ilk ve son başvuru tarihleri ile akademik takvimlerini öğrenir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

5  Verilen hibenin, talepten az olması,  Karşı üniversitenin kabul etmemesi durumunda seçilen tüm öğrenciler değişimden yararlanamayabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

6  Başvuru tarihleri göz önünde bulundurularak öğrenciler gidiş belgelerini toparlar ve Rektörlük Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim eder. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

7 GİDİŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

8 Hazırlanması Gereken Belgeler: 1) Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) 2) Gidilecek Kurumun Başvuru ve/veya Kayıt Formu 3) Kalınacak Yer için Başvuru Formu (Accommodation Form) 4) İngilizce Transkript 5) Davet Mektubu 6) Vize Yazısı 7) İzin Dilekçesi 8) Sözleşme 9) Taahhütname ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

9 1) ÖĞRENİM ANLAŞMASI (LEARNING AGREEMENT)  Öğrenci tarafından bölüm/fakülte koordinatörü ile birlikte 3 orijinal kopya olarak doldurulup öğrenci ve bölüm/fakülte koordinatörü tarafından imzalanarak Rektörlük Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

10 ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

11 2) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM)  Gidilecek üniversitenin web sitesinden öğrenci yada koordinatör tarafından temin edilebilir.  Karşı taraftan yoluyla da istenebilir.  Öğrenci tarafından doldurulacaktır.  Doldurulduktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

12 2) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM) Bazı üniversiteler online başvuru almaktadır. Bu tür üniversitelere gidecek öğrenciler başvurularını bireysel olarak yapacaklardır. Başvuru sonrası fomun çıktısı alınıp Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

13 3) KALINACAK YER İÇİN BAŞVURU FORMU (ACCOMMODATION FORM)  Her kurumun Accommodation Form’u olmayabilir.  Eğer varsa, “Gidilecek Kurumun Başvuru Formu” ile aynı şekilde elde edilir ve doldurulur.  Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

14 4) İNGİLİZCE TRANSKRİPT  İngilizce Transkript fakülte öğrenci işlerinden alınacaktır.  2 kopya olmalıdır. Bir orijinal bir fotokopi şeklinde olabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

15  Bu 4 belge öncelikli olarak doldurulacak ve Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Öğrenim Anlaşması Kalınacak Yer için Başvuru Formu İngilizce Transkript Gidilecek Kurumun Başvuru Formu ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

16 BAŞVURU TARİHLERİ  Bu belgelere ek olarak bazı üniversiteler başka belgeler de (sağlık sigortası, fotoğraf, online dil sınavı vs.) istemektedir. Böyle durumlarda bu belgeler de yukarıdakilerle birlikte Rektörlük Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

17  Bu 4 belge gidilecek kuruma gönderildikten sonra karşı kurumdan öğrenci adına kabul yazısı gönderilir. Öğrenim Anlaşması Kalınacak Yer için Başvuru Formu İngilizce Transkript Gidilecek Kurumun Başvuru Formu ) KABUL MEKTUBU (LETTER OF ACCEPTANCE) ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

18 5) KABUL MEKTUBU  Bazı kurumlar kabul mektuplarını öğrencilerin evine gönderirken bazıları Rektörlük Uluslararası İlişkiler Ofisine göndermektedir. Eğer mektup öğrenciye gönderilirse, öğrenci mektubu Rektörlük Uluslararası İlişkiler Ofisine ibraz eder ve ofiste bu belgenin bir fotokopisi alınır. Eğer mektup ofise gelirse, fotokopisi alınır ve öğrenciye mektubun ulaştığına dair , acil durumlarda ise telefon ile haber verilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

19 6) VİZE YAZISI  Vize yazısı UÜ Rektörlüğü tarafından vize almanızı kolaylaştırmak amacı ile verilen bir belgedir.  Vize yazısının yazılması için davet mektubunun gelmiş olması gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

20  Bu belgeler tamamlandıktan sonra öğrenci vize işlemlerine başlar. ERASMUS ORYANTASYONU Davet MektubuVize Yazısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

21 PASAPORT & VİZE  Pasaport ve vize işlemleri öğrenciler tarafından yürütülmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

22 PASAPORT  İlk defa pasaport alanlar ve mevcut pasaportun süresini uzatmak isteyenler Fakülte Öğrenci İşlerine başvurarak “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” almalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

23 PASAPORT  “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” Bursa Vergi Dairesi Başkanlığı’nda onaylatılır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

24 PASAPORT  Bu işlemi diğer illerden yapmak isteyen öğrenciler gidecekleri vergi dairesi başkanlığından bilgi almalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

25 PASAPORT  “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” ile Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubesi’ne başvuru yapılarak pasaport alınır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

26 PASAPORT  Yeşil pasaport sahipleri Avrupa ülkelerinin çoğuna 90 güne kadar vizesiz girebilmelerine rağmen kalış süreleri 90 günü aşacağı için vize almaları gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

27 VİZE  Anlaşmalı olduğumuz tüm Avrupa ülkeleri umuma mahsus pasaport sahiplerinden vize talep etmektedir.  Türk vatandaşlarının tabi olduğu vize uygulamalarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

28 SCHENGEN ÜLKELERİ ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

29 7) İZİN DİLEKÇESİ  Erasmus değişimi sırasında Uludağ Üniversitesi’nden izinli sayılmayı sağlayacak olan belgedir.  Fakültenin Öğrenci İşleri biriminden matbu olarak alınır, doldurulur ve aynı birime teslim edilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

30 8) SÖZLEŞME  Öğrenci doldurmaz!  Uluslararası İlişkiler Ofisinde Erasmus sisteminden çıktısı alınır.  2 kopya olarak düzenlenir ve ofiste öğrenci tarafından imzalanır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

31 9) TAAHHÜTNAME  Öğrenci doldurmaz!  Uluslararası İlişkiler Ofisinde Erasmus sisteminden çıktısı alınır.  2 kopya olarak düzenlenir ve ofiste öğrenci tarafından imzalanır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

32 HİBELER Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

33 HİBELER  Erasmus hibeleri UA tarafından üniversite aracılığıyla karşılıksız olarak verilir.  Hibeler yurtdışı öğrenim masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değildir. Sadece maddi bir destektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

34 HİBELER  Hibe dışında öğrencilere harcamaları için (uçak bileti, kalacak yer, vs.) ödeme yapılmaz.  Hibeleri kullanma şekli ve sorumluluğu öğrenciye aittir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

35 HİBELER  Hibe miktarları gidilecek ülkeye göre değişiklik göstermektedir.  Hibe miktarları Ulusal Ajans tarafından belirlenen tablo dikkate alınarak hesaplanacaktır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

36 HİBELER ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

37 HİBELER Hibe nasıl hesaplanır? Örneğin Belçika Gent Üniversitesine 5 ay 18 gün için giden bir öğrencinin alacağı hibe: 5*429=2145 (18 gün= ¾ hibe) 429*3/4=321, ,75=2466,75 € ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

38 HİBELER  Hibe, Ulusal Ajans tarafından UÜ’ye para transferi yapıldıktan sonra ödenir.  Transferde gecikme olması durumunda hibe gecikmeli olarak yatırılabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

39 HİBELER  Hibenin ilk etapta %80’i ödenir.  Kalan %20, değişim tamamlandıktan sonra dönüş belgelerinin eksiksiz olarak Ofis’e teslim edilmesi ve kalan miktarın UA tarafından üniversiteye aktarılmasından sonra ödenir.  Kalan miktar, öğrencinin gittiği kurumdan alacağı katılım belgesinde yer alan kesin gerçekleşme süresi dikkate alınarak yapılır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

40 HİBELER  Hibeler nakit ve Euro olarak ödenir.  Hibeyi çekebilmek için Ziraat Bankası’ndan vadesiz Euro hesabı açılması gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

41 HİBELER  Hibenin gecikmesi ihtimaline karşı öğrenciler hesaplarını “ortak hesap” şeklinde açabilir.  Ortak hesap açılması durumunda ilk hesap sahibi olarak öğrencinin adı girilmelidir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

42 DÖNÜŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

43 DÖNÜŞ BELGELERİ 1) Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) 2) Katılım Sertifikası 3) Transkript 4) Rapor Formu 5) Pasaport Fotokopisi 6) Biniş Kartları ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

44 1) ÖĞRENİM ANLAŞMASI (LEARNING AGREEMENT)  Giderken seçilen derslerde değişiklik yapılmış ise, karşı kurumun koordinatörünün de onaylayıp imzaladığı ve yapılan ders değişiklerinin gösterildiği son hali. Öğrenci orijinali ofise, kopyasını koordinatöre verir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

45 2) KATILIM SERTİFİKASI  Öğrenim süresi sonunda verilen ve öğrencinin karşı kurumda bulunduğu tarihleri gösteren belgedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

46 3) TRANSKRİPT  Alınan tüm derslerin notlarını ve ECTS kredilerini gösteren belgedir.  Öğrenci orijinali ofise, kopyasını koordinatöre verir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

47 4) RAPOR FORMU  Öğrenim sonunda doldurulması gereken bir belgedir. İnternet sitemizden indirilip doldurulup ile bize gönderilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

48 5) PASAPORT FOTOKOPİSİ  Pasaportun kimlik sayfasının ve giriş-çıkış damgalarının yer aldığı sayfaların fotokopisi. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

49 6) BİNİŞ KARTLARI  Hem gidiş hem de dönüşte binilen uçakların biniş kartları. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

50 DÖNÜŞ BELGELERİ  Kalan hibelerin alınabilmesi için dönüş belgelerinin eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

51 DÖNÜŞ BELGELERİ  Bazı üniversiteler dönüş belgelerini öğrenci döndükten sonra posta ile yollamaktadır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

52 UYARILAR! Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

53 DEĞİŞİM SÜRESİ  Değişim süresi 3 – 12 ay arasında olmalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

54 DEĞİŞİM SAYISI  Her öğrenci Erasmus Değişimi’nden sadece 1 kez yararlanabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

55 DERS SEÇİMİ/DENKLİĞİ  Ders seçimi ve denkliği konusunda fakülte/bölüm koordinatörü ile görüşülmelidir.  Uluslararası İlişkiler Ofisi bu konudan sorumlu değildir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

56 DERS KAYDI  Erasmus öğrencileri yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’de ders kaydı yaptırmaz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

57 HARÇLAR  Erasmus öğrencileri yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’ye standart harçlarını öderler. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

58 EKSTRA HARCAMALAR  Erasmus öğrencileri yurtdışındaki üniversitede harç ödemez. Ancak o kurumun öğrencilerinden de alınan belirli miktarlar (öğrenci kimliği, ulaşım kartı, vs.) talep edilebilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

59 BURSLAR/KREDİLER  Erasmus Değişimi sırasında, UÜ’de okurken alınmakta olan tüm burs ve krediler devam eder. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

60 VAZGEÇEN ÖĞRENCİLER  Erasmus değişimi hakkından vazgeçenler mutlaka en kısa sürede bu kararlarını Uluslararası İlişkiler Ofisine yazılı olarak bildirmelidirler. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

61 ERASMUS ID KODLARI  UÜ’nün Erasmus ID Kodu: TR BURSA01 ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

62 ERASMUS EL KİTABI  Erasmus Değişimi ile ilgili tüm detaylar, UA tarafından hazırlanan Erasmus El Kitabı’nda tanımlanmıştır. Erasmus El Kitabı her yıl yeniden hazırlanır.  Erasmus El Kitabını sitemizden indirebilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

63 İLETİŞİM Uluslararası İlişkiler Ofisi: | Fax: Okt. Volkan KAHRAMAN: (İİBF ve Gelen Öğrenciler) Uzm. Yıldız ÇUVAŞ: (Mühendislik-Mimarlık, Erasmus Stajı): ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

64 İLETİŞİM Uluslararası İlişkiler Ofisi: | Fax: Cansu URHAN: (Fen-Edebiyat, Ziraat, İlahiyat ve Personel Değişimi) Uzm. Pınar TEKİN: (Eğitim, Tıp, Veteriner, Konservatuvar, Secondos ve Gelen Öğrenciler) ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

65 OFİS SAATLERİ Pazartesi – Salı – Çarşamba – Perşembe 09:00 – 12:00 | 13:30 – Cuma günü öğrenci kabul edilmemektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

66 TEŞEKKÜR EDERİZ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi


"2011 – 2012 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 19.06.20141Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları