Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)"— Sunum transkripti:

1

2

3 Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)

4

5 4 Hangi ürünler müşterilerimizin talep oluşturmasına yardım eder ? Hangi ürünler müşterilerimizin arz- talep noktalarını ifade etmelerini sağlar? Hangi ürünler müşterilerimizin ürünlerden memnun olmalarını sağlar? 1.Çağrı Merkezleri 2.Sipariş Yönetimi 3.Tahmin 4.Kolleksiyonlar 5.Faktöring 6.Müşteri Hizmetleri & Talepleri Yönetimi 1.Tedarikçi yönetimi 2.Satın alma 3.Finans 1.Network yönetimi 2.Şirket içi nakliye 3.Tedarikçi konsolidasyonu 4.Stoklama 5.Sipariş karşılama 6.Şirket dışı nakliye 7.Karşı lojistik Tasarım ürünü (P) Portföyü

6 5 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Silaha sarılma!! Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. –“Dış kaynak kullanarak neye ulaşmayı umuyorsunuz? –“3 PL tedarikçisi probleminize bir çözüm bulabilir mi? –“Başka alternatif çözüm var mı”? –“Üçüncü şahıs bizim için doğru bir yönelim midir”? –“Ekspertiz yapmalı mıyız, fırsat maliyeti nedir ve ne kadar sermaye gerekir?

7 6 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. –“Hangi özel fonksiyonları dışarıdan almak faydalı olur? –“Bu aktiviteyi şirket içinde yaparsam bana ne kadara mal olur? –“Müşterim üçüncü şahısla olan ilişkiler konusunda ne düşünür”? –“Lojistik sürecinizdeki eksiklikler nelerdir’’?

8 7 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz? Bir İş Vakası geliştirin Neden? Ne? Ne zaman? Nerede? Nasıl? Kim?

9 8 “Ön planlama Analizi” Örnek Kriterler Çim Biçme Yeniden yapılandırma Karşı Lojistik Ekspertiz? Fırsat maliyeti? Sabit / Değişken maliyet? Dış Kaynak Kullanımı? Muhtemelen evetMuhtemelen hayır Belki Eğlence, aile ile zaman geçirme, ev işleri Diğer fonksiyonel alanlara konuşlandırılan kaynaklar Evet, çim biçme makinesi, gaz,yağ, bakım Evet, araçlar, bilgisayar donanımları Evet, aktarma merkezi tesisleri, nakliye, BT F(ücret kriterleri, hedefler, Performans ve hizmet göstergeleri) Ekonomik Katma Değerin Belirlenmesi (EVA)

10 9 “3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım” “Ön planlama Analizi” Hedef ve Seçim Kriterleri Belirleme Nitelikli Tedarikçileri Belirleme Tedarikçilerden gelen güvenli RFI/RFQ’lar    

11 10 “3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım” Yanıtları Değerlendirme Site Ziyaretleri Uygulama Sözleşme müzakereleri Seçim   

12 11 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler A lliances (ortaklıklar) B alance (denge) C ulture (kültür)

13 12 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler D elivery!! (Teslim) E ntrepreneurial Spirit (Antrenör ruhu) F inancial Position (Mali Durum)

14 13 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler G ain-sharing ( kazanç paylaşımı) H ierarchical Structure (hiyerarşik yapı) I nformation Integration (bilgi entegrasyonu)

15 14 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler J ust-in-time capabilities (zamanındalık becerileri) K ey performance measurements (kilit performans ölçütleri) L egal Implications (hukuki suçlamalar)

16 15 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler M anagement expertise (yönetim ekspertizi) N iche player (mevki oyuncusu) O ne-stop shopping (tek duraklı alışveriş)

17 16 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler P rocess capability (süreç yetkinliği) Q uality certification (kalite sertifikasyonu) R eferences (referanslar)

18 17 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler S olutions (çözümler) T echnology (teknoloji) U nderstanding (anlayış)

19 18 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler V ision (vizyon) W illingness (heves) X -pertise (x-pertiz)

20 19 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler Y ask Why - Always!! (Neden hep neden diye sorarız) Z ero Sum Game - No!! ( sıfır işlem oyunu - hayır)

21 20 RFI/RFQ Unsurları şirket profili Şirketiniz ne zamandan beri müşterilerine üçüncü şahıs hizmetleri sunuyor? Şirketinizin hangi belirgin özellikleri üçüncü şahıs lojistiği alanında size bir rekabet avantajı sağlıyor? Şirketiniz hangi piyasa sektörlerine katılıyor?

22 21 RFI/RFQ Unsurları Stratejik Yönelim Şirketinizin hedefleri nelerdir? Sonraki üç yıl için en önemli hedefleriniz nelerdir? İş stratejileriniz nelerdir ve ilerisi için ne gibi değişiklikler öngörüyorsunuz?

23 22 RFI/RFQ Unsurları Müşteri baz Profili İlk sıradaki, ilk 5 sıradaki ve ilk 20 sırdaki müşterilerinize satış oranlarınızı belirleyin Geçen yıl içinde birlikte iş yaptığınız eski müşterilerinizle temas kurun İşiniz ne kadar bir satış yüzdesini temsil ediyor?

24 23 RFI/RFQ Unsurları Yönetim Becerileri Organizasyondaki üst düzey yöneticilerin görevde kalma süreleri nedir? Gelirinizin yüzde kaçı alışanların eğitimine ayrılmış durumdadır? Tüm operasyonlarınızda sürekli süreç geliştirme kriterini nasıl yerine getiriyorsunuz?

25 24 RFI/RFQ Unsurları F inans Üretkenlik ve yatırım geri dönüşü için eski trendleriniz nelerdir? Daha büyük bir şirketin parçası mısınız? Eğer öyleyse size ne derece bir destek sağlıyorlar? En büyük üç rakibiniz kim?

26 25 RFI/RFQ Unsurları K alite Profesyonelliği Şirketin kalite sorumluluğu çalışanlara nasıl aktarılıyor? Şu anda ISO Sertifikanız var mı? Eğer yoksa, almaya çalışıyor musunuz? Planınızı detaylandırın. Kalite sistemleriyle bağlantı sağlamak için kalite maliyetlerini ve kalite denetimlerini kullanıyor musunuz?

27 26 RFI/RFQ Unsurları Müşteri Hizmet Politikası Karşılık verme’ yi nasıl tanımlarsınız? Müşteri sorularına cevap verme süresi standardınız nedir? ( siparişin durumu, gönderim onayı vb...) Müşteri hizmet standartları iyi belgelendirilmiş ve dağıtılmış durumda mı?

28 27 RFI/RFQ Unsurları Muhasebe Yönetimi Muhasebe için bağımsız temas noktası kim olacak? Uygulama için çapraz fonksiyonel takımlar toplanacak mı? Muhasebe yönetimi ve program uyumunun nasıl sağlanacağını belirtin.

29 28 RFI/RFQ Unsurları Teknoloji Ana yazılım ve donanım platformları ve operasyon ortamı dahil olmak üzere tüm bilgi sistem ağınızın taslağını çıkarın Yazılım uygulamaları şirket içinde mi geliştirildi? Acil durum planınız nedir?

30 29 RFI/RFQ Unsurları Lojistik Ağ Lojistik ağınızın boyut ve kapsamlarına ait detayları belirleyin Müşterilerinize “katma değerli hizmetler” sağlama becerilerinizi anlatın Depo ve nakliye yönetimi ekspertizlerinizi gösteren örneklerden bahsedin

31 30 RFI/RFQ Unsurları Ücret Yapısı Fiyatlandırma politikanız ve metodolojiniz nedir? Şirketiniz “açık kitap” fiyatlandırma yöntemini kullanıyor mu? Fiyatlandırma senaryolarında yansıtılan başlangıç maliyetleri nelerdir?

32 31 Üçüncü Şahıs Lojistiği RFI/RFQ Unsurları Şirket Profili Stratejik Eğilim Müşteri Baz Profili Yönetim Becerileri Finans Kalite Profesyonelliği Müşteri Hizmet Politikası Muhasebe Yönetimi Teknoloji Lojistik Ağ Ücret Yapısı

33 32 3 PL’ler neden değerli? Müşteri Motivasyonu Sistem Becerileri Kazanın/Teknoloji Benchmarking Sağlayın Değişime İzin verin İş Gücü Problemlerinden kaçının Yönetmelik maliyetlerinden kaçının (OSHA) Üretkenliği / Verimliliği artırın Dünya çapında Pazar girişi kazanın

34 33 Dışarıdan gelen uzmanların çeşitli operasyonel detaylarla ilgilenmelerini sağlayarak, şirketin daha önemli iş konularına odaklanmasına izin verin Dış Kaynak Kullanımı İçin Stratejik Rasyoneller İş Odağını Geliştirin Permits firm to redirect efforts from non-core activities toward those that serve customers more effectively Free Resources for Other Purposes Dünya çapındaki Becerilere Erişim sağlayın İş Yeniden yapılandırma kazançlarını Artırın Riski Paylaşın Dış kaynak sağlayıcılarının uzmanlaşmış kaynakları, dünya çapındaki uygulamaların bir dizi süreç dahilinde şirketlere ulaşmasını sağlar Yeniden yapılandırmanın faydalarına, dışarıdan gelen ve dünya çapındaki standartlara çoktan ulaşmış olan uzmanları sürece dahil ederek daha çabuk erişin Reduces investment requirements and makes firm more flexible, dynamic and better able to adapt to changing opportunities

35 34 3 PL’ ler neden değerli? 3PL Tedarikçi Motivasyonu Artan Gelir Gelir Tutma İstikrar Hareket ölçeği Artan kar ve azalan maliyet

36 35 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Stratejik –Gözle görünür bir avantajı yok –İç baskılar / politika –Güvenilir bir 3 PL tedarikçisinin olmaması –Yeni ilişki kurmada zorluk çekilmesi

37 36 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Stratejik –3PL tedarikçisinin değer ve çözüm sunmaması –3 PL ‘ e ilişkin sınırlı geçmiş deneyim –Kapsamlı ve entegre 3 PL bilgi sistemlerinin olmaması –3PL Tedarikçileri “konuşurlar” fakat “harekete de geçerler mi?” (fazla satış düşük teslimat seviyesi)

38 37 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir? Taktiksel –Kontrolü kaybetme korkusu –İş kaybetme korkusu –Yetersizliğin kabulü –Değişim korkusu –Negatif algılanan müşteri memnuniyeti

39 38 3 PL’ ler için Yeni Roller ve Riskler 3 PL varlığı yeni bir şey değildir ve 3 PL’ lerin bugün sunduğu değer yelpazesi önemli bir biçimde değişmiştir: 1)Endüstride bir dereceye kadar özelleştirme oluşturmaya çalışırken, çeşitli coğrafya ve hizmet alanlarında ölçek ekonomisi sağlamak için Global Endüstri Konsolidasyonu (örn., UPS ve Fritz) 2)Kendi İş süreçlerini müşterilerinkiyle daha doğrudan bağdaştırmak için Technology Integration 1)Bazı endüstriyel ihtiyaçları karşılamak için endüstride özelleştirme meydana getirmek 1)Daha global kapsamlı ve çok bileşimli hizmet sunum potansiyeli yaratmak için Endüstri Ortaklık Ağları Kurmak (örn, FedExp ve USPS) Supply Chain Management Review, Sept. - Oct. 2001

40 39 Tedarikçi Bakış Açısı Tip Piyasa Odağı Örnekler Varlık Varlık olmayan Bilgi/Yntm. Entegre Taşıyıcı, Depo Aracılar, sevkiyatçılar BT, Navlun Ödemeleri Tedarik Zinciri Yntm. 4PL Ryder, USCO Intral (ex Gillette) GEIS, IBM, Cass Lojistik UPS Tearik Zinciri Çözümleri, Exel Lojistik, DHL Danzas Accenture, Cap Gemini Ernst & Young

41 40 Tedarikçi Bakış Açısı Farklılaştırma unsurları Farklılaştırma unsurları –Endüstriyel Uzmanlaşma (yemek/ bakkaliye, otomotiv) –Mod Ayrımı (kamyon, tren, okyanus) –Coğrafi Ayrım (yerel, bölgesel, ulusal, uluslar arası)

42 41 Tedarkçi bakış açısı Farklılaştırma unsurları –Hizmet becerileri (TL, LTL, deniz, hava, tren) –Teknoloji olanakları (bilgi sistemleri, uydu yayınları, EDI) –İlave faktörler (ithalat/ ihracat/ gümrük, ISO 9000 sertifikası, süreci yeniden yapılandırma)

43 42 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Tedarik Zinciri Entegrecileri (Endüstri becerisi) Caliber Lojisitk Customized Transportation Inc. Exel Lojistik J.B. Hunt Lojistik Logix Menlo Lojistik Ryder Entegre Lojistik Schneider Lojistik

44 43 DSC Lojistik Exel Lojistik GATX Lojistik Tibbett & Britten 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Depolama & Ulusal dağıtım Zinciri

45 44 Airborne Lojistik Hizmetleri Associated Dağıtım Hizmetleri BAX Global Lojistik Emery Worldwide Global Lojistik FedEX LEC&C Skyway Navlun Sistemleri UPS Worldwide Lojisitik 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı)

46 45 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı değil) AEI Circle International Expeditors International Fritz Companies Inc.

47 46 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Özel Sözleşmeli Taşıyıcılar Builders Transport Caliber Lojistik J.B. Hunt Lojisitik Penske Lojistik Rollins Lojistik Ryder Integrated Lojistik Schneider Lojistik Werner Logjistik

48 47 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Intermodal Taşıyıcılar Hub Logistics Mark VII Logistics

49 48 3 PL tarafından Sunulan Hizmetler  Gönderim Konsolidasyonu  Lojistik Bilgi Sistemleri  Ürün Geri Dönüşleri  Depo Yönetimi/Operasyonlar  Stok Yönetimi  Taşıyıcı Seçimi  Sipariş Gerçekleştirme  Oran Müzakereleri  Sipariş Takibi  Filo Yönetimi /Operasyonlar  Ürün Toplama  Müşteriye ait yedek parçalar  Tedarikçi Seçimi  Satın alma

50 49 Gönderim Konsolidasyonu …

51 50 Hizmetlerin 3 PL tarafından sınıflandırılması Fiziksel Sözleşme Lojistik Hizmetler Özel Sözleşmeli Taşıyıcı Özel Depolama Entegre Sözleşme Lojistiği Entegre Depolama ve nakliye Entegre taşıyıcı yönetimi ve nakliye Temel Hizmetler Genel taşıma Genel depolama Yönetim Sözleşmesi Lojisitk Hizmetler Trafik Yönetimi Depo Yönetimi İthalat / İhracat YönetimiFizikselHizmetler Yönetim Hizmetleri Karmaşıklık ve Özelleştirme DüşükYüksek Source: J.M. Africk and C.S. Calkins (Transportation and Distribution, 1994)

52 51 Ne zaman Lojistik Sözleşmesi yapmalısınız? Şirketİhtiyaçları TedarikçiYetkinliği SomutDeğer Yönetim Sorumluluğu Düşük Yüksek Düşük Yüksek EvetHayır Yapın! Source: H.L. Randall, The Logistics Handbook, 1994

53 52 3 PL tarafından Sunulan Hizmetler

54 53 Bana değeri Gösterin! Değer =  a i  X i +  b j  Y j X i = Somut parametre i (örn., maliyet)  X i = X i parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma a i = Somut X i parametresinin ağırlığı Y j = Potansiyel parametre j (örn., yeni piyasa)  Y j = Y j parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma b j = Potansiyel Y j parametresinin ağırlığı

55 54 Lojisitk şirketin temel yetkinliği olmayabilir 3PL’ ler tedarik zinciri koordinasyonunu artırabilirler: - risk havuzu - BT alt yapısı - planlama ve kontrol sistemleri - depo yönetim sistemleri Dış kaynaklar performans standartlarının kabul ettirilmesi için kullanılabilir 3PL’ ler akışların birden fazla müşteriye entegre edilmesiyle daha etkin hale getirilebilirler: - FTL nakliyesi - ortak depolar - geri çekişin artırılmsı Bana değeri Gösterin!

56 55 Dış kaynak Kullanımının On Kuralı 1)Bir dış kaynak kullanım stratejisi oluşturun 2)Özenli bir tedarikçi seçim süreci oluşturun 3)Beklentilerinizi net bir biçimde belirtin 4)İyi temas kurun 5)Sağlam politikalar ve prosedürler kurun 6)Potansiyel anlaşmazlık noktalarını belirleyin ve bunlardan kaçının 7)Lojistik ortağınızla etkin iletişim kurun 8)Performansı ölçün, sonuçları paylaşın 9)Tedarikçileri motive edin ve ödüllendirin 10)İyi bir ortak olun Logistics Outsourcing: A Management Guide


"Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları