Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER."— Sunum transkripti:

1 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER

2 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER Lisans, bir firmanın diğer bir firmanın markasını imtiyaz veya ücret karşılığı kullanabilmesine imkan veren bir anlaşmadır. Lisans aracılığıyla gerçekleştirilen bir marka stratejisi, organizasyona imtiyaz karşılığı bir mal, hizmet veya promosyon ile marka, marka ismi, marka işareti veya ticari ismin bağlantılı kullanılmasına imkan verir. Günümüzde, spor endüstrisinde lisanslı spor ürün uygulaması en yaygın ve gelişmekte olan konulardan biridir.

3 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Merchandise Ürünleri Nelerdir? Lisanslı Ürünler, spor pazarlamasının içindeki, kaynak yaratan, diğer alanları tamamlayan, spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılayan ticari bir alandır. Daha geniş tanımıyla “Merchandise Ürünleri” denilen Lisanslı ürünler farklı hedefler için üretilip, satılabilir ;

4 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Satışa yönelik : Marka konumu yerine oturmuş, bilinirlik düzeyi yüksek, reputasyonu istenen düzeyde olan bir kurum gerek projelerine gerekse kurumsal olarak, satış ve gelir yaratmaya yönelik ürünler tasarlatıp, üretimini yaptırabilir. Satış kanallarını, seçmeli, planlamalı ve anlaşmalarını yapmalıdır. Burada kanallar, federasyona bağlı klüp binaları, antreman ve karşılaşmaların yapıldığı tesislerdeki mağazalar olabileceği gibi, spor ürünleri satan mağazalar ve zincirler de olabilir. Merchandise Ürünleri Nelerdir?

5 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Promosyona yönelik: Kurumu, klübü veya federasyonun tanıtımına yönelik, isim, logo veya özel bir projeyi üzerinde taşıyan her türlü promosyon ürünü. Yıllık planlamanın içinde yer alıp, kaynak yaratmak değil sadece reklam amaçlı üretilen malzemelerdir. Merchandise Ürünleri Nelerdir?

6 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sponsorlara yönelik: Özel bir projenin veya dönemsel bir sponsorluk ilişkisinin tanıtım araçlarından birisi olarak kullanılan ürünler. Bunlar reklam, hediyelik amaçlı dağıtılabilir, bazı uzun dönemli projelerde, satışa da sunulabilir. Merchandise Ürünleri Nelerdir?

7 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Spor ürünü Oyunun kendisi sporcular Spor alanı Gösteriler etkinlikler formalartesisler Lisanslı ürünler, ürünü oluşturan tüm yan ürünler için kullanılabilir. Tüm yan ürünlerde kullanılabilir Tüm yan ürünleri konu edinebilir

8 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı NBA Lisanslı Ürünler LA Lakers 2007 Playoff tişört Kobe Bryant 24 formaları Lakers Superstar şapka Lakers NBA saatleri Chicago Bulls Poster Orlando Magic yastık Lakers Stars CD

9 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI ÜRÜNLER ÇOK FARKLI KATEGORİLERDE ÜRETİLEBİLİR…  Giyim  Aksesuar  Ev-Ofis  Koleksiyon  Çocuklar için  Kadınlar için  Spor araçları  Etkinliklere özel  Çantalar-deri eşyalar …. Her kategoride onlarca farklı ürün yer alabilir  Forma  T-short  Sweatshort  Pantolon  Mont-yağmurluk  Şapka  Şort  Çorap  Bileklik  Saç bantı...

10 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Lisanslı spor ürünleri uygulaması spor takımları ve organizasyonlarının yaşamı için hayati önem taşımaktadır. Başta spor kulüpleri olmak üzere sürdürülebilir bir gelir mekanizması oluşturmaya çalışan organizasyonlar gençleri sadık bir tüketici haline getirmeye çalışmaktadır. Başta ABD olmak üzere pek çok gelişmiş ülkede lise ve üniversite öğrencilerinin lisanslı spor ürünlerine yoğun ilgi gösterdiği görülmektedir. ABD’de kolej ve üniversite takımlarının lisanslı ürünlerinin yaygın bir biçimde satışa sunulduğu ve buralardaki öğrencilerin bu tür lisanslı ürünlere yoğun ilgi gösterdiği görülmektedir. LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ GELİŞİMİ...

11 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gelişmiş ülkelerde gençlere yönelik lisanslı ürün satışlarının milyarlarca dolara ulaştığı görülmektedir. Lisans işini profesyonel bir düzeyde yapan spor kulüpleri, taraftarlarını bu ürünlere çekmekte ve büyük gelirler elde etmektedir. Ülkemizde son yıllarda başta büyük futbol kulüpleri olmak üzere lisanslı ürün satışına ilişkin bir hareketlenme olmakla birlikte bunun yeterli düzeyde gerçekleştiğini söylemek mümkün değildir. Bu bakımdan hükümet veya yerel otoritelerden destek beklemek yerine, spor kulüp ve organizasyonlarının spor pazarlamasını profesyonel biçimde düşünmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Lisans işini etkin bir biçimde yapamayan futbol kulüpleri lisanssız ürün kullanımının belki de sorumlusu durumundadır. Sportif başarının sağlanması güçlü ve sürdürülebilir finansal kaynak akışı ile mümkündür. Bu bakımdan hükümet veya yerel otoritelerden destek beklemek yerine, spor kulüp ve organizasyonlarının spor pazarlamasını profesyonel biçimde düşünmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ GELİŞİMİ...

12 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ABD’de, yıllık 13 Milyar dolar değerinde spor lisanslı ürün pazarı oluştu, bu rakam toplam lisanslı pazarın %15’i.. Spor endüstrisinde lisans haklarını alma uygulaması oldukça yaygın ve gelişen bir konu. Örneğin, NFL’nin (Amerikan Futbol Ligi) 150 lisans alıcısı bulunmakta. Bunlar; giyim, spor malları, basketbol kartları, koleksiyon ürünleri, ev mefruşatları, okul ürünleri, ev elektronik araçları, interaktif oyunlar, video, yayıncılık, oyuncak, hediyelik eşya v.b. Aktif ve sportmen tüketicilerin tercih ettiği en büyük kategori, en yeni, son moda ve çok renkli giyim eşyaları. Bu kategori hem klüplere, üreticilere ve perakendecilere büyük iş fırsatları sağlıyor. ABD’de, ürün çeşitlendirmesine imkan tanıyan ve daha fazla insanı satınalmaya ikna eden yeni bir alan da Çapraz Ürünler (Cross-merchandising). Warner Bross Looney Tunes ve Çakmaktaş karakterleri Ulusal Futbol Lig’indeki klüplerin logolarıyla birlikte kullanılan ürünler, insanlara lisanslı ürünü satınalmada farklı sebepler sunuyor. Erkeklerin en büyük tüketici kesimi olduğu toplam pazarda, şapka satışlarının %97’si erkeklere yapılıyor. LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİNDE ABD PAZARI

13 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sportif ve finansal başarı, spor pazarlamasının bilimsel yöntemlerle uygulanması ile mümkün olabilir. Bu nedenle, ülkemizde özellikle başta büyük spor kulüpleri olmak üzere, tüm spor kurum ve organizasyonların lisanslı ürün alan taraftarları iyi tanımaları ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri iyi bilmeleri gerekiyor. Ülkemizde genelde spor pazarlaması ve özelde lisanslı ürün alanında yapılan araştırmalar son derece kısıtlı, çok daha fazla araştırmaya ihtiyaç var. Türkiye’de lise öğrencileri arasında, ‘ Lisanslı Spor Ürünleri’ özelinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre ; Tüketici Araştırmalarının Önemi

14 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI ARAŞTIRMA AMACI-PROBLEMLERİ: Orta öğretim kurumlarında eğitim gören gençlerin lisanslı spor ürünlerine ilişkin eğilimleri nelerdir? Bu ana araştırma problemine bağlı alt problemler; -Taraftar olunan takımın ürünlerine sahip olma oranı nedir? -Sahip olunan toplam spor ürünlerinin içindeki lisanslı ürün oranı nedir? -Sahip olunan ürünlerin satın alındığı pazar yerleri nerelerden oluşmaktadır? -Orta öğretim kurumlarındaki öğrencilerin lisanslı ürün satın alımına etki eden faktörlerin önem derecesi nedir? -Orta öğretim kurumlarındaki öğrencilerin taraftarı oldukları takımın ürün tanıtımına ilişkin düşünceleri nelerdir?

15 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI Erkek %58 Kız %42 Erkek %58 Kız %42 14 yaş ve altı % yaş % yaş % yaş ve üstü % yaş ve altı % yaş % yaş % yaş ve üstü %20.4 Aile geliri 750 YTL ve altı % YTL % % YTL ve üstü %13.6 Aile geliri 750 YTL ve altı % YTL % % YTL ve üstü %13.6 Okul durumu Devlet %72 Özel %28 Okul durumu Devlet %72 Özel %28

16 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI Ürün Türleri Spor ÜrünleriLisanslı Spor Ürünleri VarYokVarYok F%F%F%F% Forma Şapka veya bere Bayrak veya flama Atkı Kırtasiye Aksesuar Fincan veya Kupa Poster Tüm bu sonuçlar, takımlara ait olmak üzere sahip olunan lisanslı sportif ürünlerin oranının düşük olduğunu göstermektedir.

17 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI Frekans% Stadyum çevresindeki seyyar satıcı Lisansız ürün satan her türlü mağaza Lisanslı ürün satan mağaza Hediye İnternet61.7 Toplam Spor Ürünlerini Nereden Satın Alıyor? N*OrtalamaStd. Sapma Lisanslı ürün kullanımının kulübe maddi yarar sağlaması Ürünün kazandırdığı prestij Ürün garanti ve güvenilirliği Ürünün satış fiyatı Ürünün kalitesi Ürün çeşitliliği Lisanslı Ürün Satın Alma Gerekçeleri

18 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI Sponsorun Ürününü Satın AlmaFrekans% Kesinlikle özen gösteririm Özen gösteririm Kararsızım Özen göstermem Kesinlikle özen göstermem Toplam Sponsora Ait Ürünü Satın Alma Gençler ilgilendikleri sporun sponsorunun ürününü tercih etme konusunda %44.2 oranla olumlu cevap verdiler.

19 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI LİSANSLI ÜRÜN – FUTBOL TAKIMLARI: Taraftarların yüzde 32.94’ü lisanslı takım ürünü almanın çok önemli olduğunu, yüzde 32.32’si ise önemli olduğunu düşünüyor. Araştırmaya göre, Türkiye’de taraftarların yüzde 51’i tuttukları takımın lisanslı ürünlerini satın alıyor. Tuttuğu takımın lisanslı ürünlerine YTL harcayan taraftar oranı en yüksek takım Trabzonspor. Trabzonsporlu taraftarın yüzde 2.89’u, Galatasaraylı taraftarların yüzde 2.47’si, Beşiktaşlı taraftarların yüzde 2.46’sı ve Fenerbahçeli taraftarların da yüzde 2.33’ü lisanslı ürün almak için YTL arasında para harcıyor.

20 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Almanya 2006 Dünya Kupası, 9 Haziranda başladı ve yaklaşık 4 milyar insan tarafından takip edildi. Futbolseverler için, dört yılda bir düzenlenen bu organizasyonun hatıra ürünlerine sahip olmak çok önemliydi ve milli takımlar kadar sponsorların da yarıştığı kupada, lisanslı ürün satışı milyonlarca dolar kazandırdı. FIFA, 15 sponsor firmayla anlaştı. Yalnızca Adidas’ın sekiz yıllık sponsorluk için ödediği rakam 350 milyon dolar. Ama Adidas geçen aralıktan beri tüm dünyada 10 milyondan fazla resmi maç topu sattı. Adidas, 1970’ten beri Dünya Kupası’nın resmi maç toplarını hazırlıyor. 2006’daki topun ismi Teamgeist. Almanca Takım Ruhu anlamına geliyor. Alman Milli Takımı’nın siyah-beyaz renkleri ve kupanın altın rengi kullanılmış. Dünya Kupası topu, Adidas mağazalarında 155 YTL’ye satıldı. FIFA Dünya Kupası 2006

21 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı EA Sports, Dünya Kupası’nın lisanslı oyunu FIFA 2006 World Cup’ı çıkardı. Oyun, bilgisayarda ve XBox 360, PS 2 ve PS Portable, GC, Nintendo DS gibi oyun konsollarında oynanabiliyor. 127 milli takım arasından kendi takımınızı seçip, profil oluşturarak başlıyorsunuz. Maçlar 12 resmi stadyumda geçiyor. Fiyatı 60 YTL. Dünya Kupası maçlarında David Beckham, Zidene Zidane, Kaka, Raul, Lampard ve Vieira gibi ünlü futbolcuların giydiği, Adidas’ın en ünlü kramponu Predator’ın özel modeli, iki yeni rengiyle satışa çıktı. Alman Milli Takımı’nın siyah-beyaz ve kupanın altın sarısı renklerini taşıyor. Bu yeni modelle uyumlu siyah ve altın renkli tekmelik, çanta ve şapkalar da satışa sunuldu. Predator ayakkabı 129 YTL, aksesuvarlar YTL. FIFA Dünya Kupası 2006; Üstün Merchandise Başarısı...

22 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Panini’nin Dünya Kupası çıkartma albümleri tüm dünyada yüzbinlerce kişi tarafından takip ediliyor. Panini 2006 Dünya Kupası Resmi Çıkartma Albümü, Türkiye’de Doğan Egmont Yayıncılık tarafından satışa sunuldu. Albümü alıp, Dünya Kupası’nda oynayan futbolcuların çıkartmalarını toplayıp, yapıştırıyorsunuz. Bittiğinde, dünyanın en iyi takım ve futbolcularının oluşturduğu bir koleksiyona sahip oluyorsunuz. İçinde beş çıkartma bulunan paketlerin fiyatı 0,75 YTL, 35 çıkartma 4,5 YTL. Mavi Jeans’in Dünya Kupası tişörtlerinde, Almanya’yı ve kupayı temsil eden baskılar bulunuyor. Tişörtler Türkiye’deki Mavi Jeans mağazalarının yanı sıra Berlin ve Frankfurt’taki Mavi Jeans’lerde de satıldı. Fiyatları 29,95 ile 34,95 YTL Alman kozmetik markası LR Health&Beauty Systems, Dünya Kupası için parfüm, saç-vücut şampuanı ve after shave balm’dan oluşan Footballer isimli bir seri hazırladı. Serideki ürünler, futbol temalı özel ambalajlarda satılıyor. Sadece erkekler için üretilen Footballer parfümün Fiyatı Euro. Saç ve vücut şampuanının fiyatı 10.90, after shave Euro’dan satıldı. FIFA Dünya Kupası 2006; Üstün Merchandise Başarısı...

23 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sydney 2000 Olimpiyatları lisanslı ürün satışı konusunda en başarılı örneklerden bir tanesi. Sydney 2000 Olimpiyatları’nda lisans hakkı alan yaklaşık 100 firma/kurum ürün hattını yaklaşık perakendecide satışa sundu. Sydney 2000 Lisans Programı, perakende düzeyde yapılan olimpik ürün satışlarından yaklaşık 500 milyon $ elde etti. Lisanslı ürünlerde yapılan bu satış başarısı nedeniyle Sydney 2000, olimpiyat tarihinde o ana kadar en ünlü perakende olayı olmuştur. Sydney 2000 lisanslı ürünleri kişi başına 2.50 $ (perakende 30 $)’lık lisans kullandırma karşılığı gelir elde etti. Daha önceki olimpiyatlarda kişi başına 32 sent olduğu düşünülürse bu oranın başarısı daha iyi görülebilir. Ortalama günde müşteri Sydney Olimpik Park’ındaki “Superstore” mağazasına giriş yaptı (www.olympic.org). SYDNEY 2000 OLİMPİYATLARI

24 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TÜRKİYE’DE DURUM… Son yıllarda özellikle futbolda ülkemizde de lisanslı ürün satışlarında bir artış görülmüştür. Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş hem perakende hem de online mağazalarda lisanslı ürün satışına başlamıştır. Futbolda büyük yıldız futbolcuları transfer eden takımların temel amaçlarından biri, yıldız oyuncunun formasını taraftarlara satmaktır FIFA 2002 Dünya Kupası’nda çok büyük başarılara imza atan Türkiye A Milli Futbol Takımının formaları geniş bir halk kitlesince giyilmişti. Futbol Federasyonu’nun Milli Takımın Forması ile ilgili lisans işlemleri düşünmesi ve lisanslı formaların satılması hem takım hem de federasyon için büyük gelir kaynağı olacaktır. Lisanslı forma üretim ve satışı ile birlikte korsan formalar ile mücadele de gündeme gelmesi gerekiyor. Strateji Mori tarafından yılında taraftarlık ile ilgili yapılan “Taraftarlık Araştırması”nda satın alınan ürünlerin büyük bir bölümünün stok satıcılarından/işportacılardan gerçekleştiği ortaya konmuştur (Marketing Türkiye 2001)

25 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FIFA 2002 Dünya Kupası’nda Türkiye ikinci tura çıktıktan sonra forma satışları 1 milyon adete ulaştı. Özellikle çeyrek ve yarı finalden sonra satılan forma sayısında artış olmuştur. 1 milyonu aşkın forma satışı içinde Adidas’ın sattığı forma sayısı adet civarındadır. Milli takımın sponsoru olan şirketler ’in üzerinde forma dağıtmıştır. Satılan formalara harcanan paranın 24 trilyon lira olduğu tahmin edilmektedir (Hürriyet Gazetesi 2002). Bu sonuçlar, Türkiye’deki taraftarların büyük bir kısmının spor ürünlerine eğilim gösterdiğini, ancak büyük bir çoğunluğunun lisanlı ürünlerden çok işportacı ve sokak satıcılarından ürün aldığını ortaya koymaktadır. Spor organizasyonlarının bu durumu değerlendirip önlem almaları lisanslı ürün satışı açısından önemlidir. TÜRKİYE’DE DURUM…

26 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Gelişmiş ülkelerde kolej ve üniversite takımlarının yaratmış olduğu lisanslı ürün sayesinde, okulların büyük kaynaklar yarattığı ve bu kaynakları etkin ve verimli yönlere kaydırdığı görülüyor. Ülkemizde lise veya üniversite sporları bir yana, en popüler olan spor kulüplerinin büyük bir çoğunluğu bile bu konunun önemini henüz kavrayamamış durumda... LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ NE DURUMDAYIZ?

27 Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Ülkemizde lisanslı spor ürünlerine spor tüketicilerinin eğilimlerini ortaya koyan araştırma veya çalışmalar sınırlı hatta yok denecek kadar az. Etkin bir lisanslamanın yapılabilmesinin temel koşullarından biri, hedef kitlenin iyi belirlenmesi, analiz edilmesi ve davranışının ölçümlenmesi. Avrupa’nın en genç nüfusuna sahip bir ülke olarak bu potansiyeli kullanmak artık bir zorunluluk haline geldi. Orta öğretimde bulunan genç neslin futbola veya diğer sporlara olan eğilimi azımsanmayacak düzeyde. Bu kişilerin satın almalarının kayıt altına alınması, ülke ekonomisi ve spor organizasyonlarının varolabilmesi için temel koşullardan biridir. LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ NE DURUMDAYIZ?


"Bu sunumun telif hakları MMI’a aittir.İzinsiz kullanılamaz ve çoğaltılamaz Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları