Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SATIN ALMA EĞİTİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME BİRİMİ 8/20/20141.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SATIN ALMA EĞİTİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME BİRİMİ 8/20/20141."— Sunum transkripti:

1 SATIN ALMA EĞİTİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME BİRİMİ 8/20/20141

2 Yararlanıcıların tabi olduğu yasal mevzuat, Satın alma usulleri, Temel satın alma kuralları, Tekliflerin değerlendirilmesi, İsteklilerde aranacak şartlar, İhale dosyasının hazırlanması, SUNUM İÇERİĞİ 2 8/20/2014

3 Sağlanan mali destekler kapsamında gerçekleştirilecek satın alma faaliyetlerinde uyulması gereken kurallar yararlanıcının yasal statüsüne göre belirlenmiştir sayılı Kamu İhale Kanununa veya kendilerine ait satın alma Mevzuatlarına tabi yararlanıcılar, Satın Alma Rehberine tabi olanlar (Satın alma yönünden hiçbir kanuna tabi olmayanlar). SATIN ALMA FAALİYETLERİNDE YARARLANICILARIN TABİ OLACAKLARI KURALLAR 38/20/2014

4 Ortak proje ve faaliyetler bakımından, ortaklardan herhangi birinin kamu ihale mevzuatına tabi olması durumunda, satın alma faaliyetleri KİK mevzuatı hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir. Ödemelerin yapılması satın almaların usulüne uygun yapılmasına bağlıdır. Yapacağınız tüm satın alma işlemleri, kanun veya yönetmelikte, sözleşme ekinde, Proje Uygulama Rehberinde, Satın Alma Rehberinde yazılıdır. Satın Alma Rehberinde ve mali destek sözleşmesinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre Kamu İhale Mevzuatı hükümleri kıyasen uygulanır. Yararlanıcılar, bu kuralları öğrenmek ve uygulamakla mükelleftirler. ÖNEMLİ 48/20/2014

5 S atın alma faaliyetlerinde, yararlanıcılar için belirlenmiş olan kurallara uyulmaması halinde, gerçekleştirilen alımlar uygun maliyet olarak değerlendirilmez ve yapılmış olan harcamalar destek bütçesinden karşılanamaz. Y ararlanıcılara sağlanan desteklerden, kurallara uymayan veya usulsüz harcama yapıldığının sonradan tespit edilmesi durumunda verilen destek yasal faizi ile birlikte yararlanıcıdan geri alınır. H arcama ve satın alma belgelerinin tamamı yetkili makamlarca gerekli incelemelerden geçirilecektir; bu sebeple, kayıtların sağlıklı bir şekilde tutulması ve ilgili tüm belgelerin muhafaza edilmesi gerekmektedir. 5 ÖNEMLİ 8/20/2014

6 Ajansın sağladığı mali desteğin etkin kullanılması için, yararlanıcılar aşağıda sayılan temel satın alma kurallarına uymak zorundadırlar. 1.Geriye dönük ihale yapılmaması: Satın alma sözleşmeleri hiçbir koşulda geriye dönük olarak karara bağlanamaz. 2.Ayrım gözetmeme: Teklifler sadece maliyet ve kalite kriterlerine göre değerlendirilir bunun dışında herhangi bir ayrıma tabi tutulamaz. 3.Adil rekabet: Bütün isteklilere eşit bilgi, fırsat ve ortamın sağlanması gerekmektedir. 4.Yeterli şartnamelerin hazırlanması: Şartname satın alınacak unsurun sahip olması gereken teknik özelliklerini, alım işleminin hukuki, ticari, mali ve idari esas ve usullerini içermelidir. TEMEL SATIN ALMA KURALLARI 68/20/2014

7 5. Etkin duyuru: Satın alma işleminin rekabet koşullarını sağlayacak şekilde çok sayıda potansiyel istekliye ulaştırılması gerekmektedir. 6.Yeterli süre tanınması: Potansiyel isteklilere başarılı teklif hazırlayabilmeleri için işin niteliğine göre yeterli zaman verilmelidir. 7.Uygun objektif kriterlerin kullanımı: Değerlendirme kriterlerinin belirlenmesinde tarafsızlık ve ihtiyaçlara uygunluk kriterlerinin karşılanması gerekir. 8.Kayıtların tutulması: Satın alma faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen tüm yazışmalar, raporlar, faturalar ve ilgili diğer mali belgeler kayıt altına alınmalı ve nihai ödeme tarihinden itibaren en az 5 yıl saklanmalıdır. 9.Standart Belgelerin Kullanılması: Yararlanıcılar, ihalelerde ve sözleşmelerde satın alma faaliyetleri için hazırlanmış standart belge ve formları kullanmalıdırlar. 78/20/2014 TEMEL SATIN ALMA KURALLARI

8 Mali destek yararlanıcıları gerçekleştirecekleri tüm ihaleler ile ilgili olarak ihale ilanın yayınlanması, açılış ve değerlendirme, teslimat işlemleri, geçici/kesin kabul ve benzeri bilgileri içeren bir “Satın Alma Planı” hazırlayacaklardır. Destek yararlanıcısı hazırlamış olduğu ve ilan, ihale açılışı, değerlendirme, sözleşme imzalama ve geçici kabul tarihlerini içeren satın alma planını, projeyi uygulamaya başladığı 2. ayda Ajansa göndermeli ve açılış tarihinden en az 2 hafta önce ajansa bildirimde bulunmalıdır. Ajans uzmanları, mali destek yararlanıcısı tarafından davet edilmeden de değerlendirmelere gözlemci olarak katılabilirler. SATIN ALMA PLANI 88/20/2014

9 Hiçbir satın alma Mevzuatına tabi olmayan yararlanıcıların Kalkınma Ajansları tarafından sağlanan mali desteklerin kullanılmasında uygulayacakları satın alma usulleri şunlardır: Doğrudan Temin Usulü: Yaklaşık maliyeti TL’den düşük olan her türlü alımlar için, Pazarlık Usulü: Yaklaşık maliyeti TL arasında olan alımlar için, Açık İhale Usulü: Yaklaşık maliyeti TL’den büyük olan alımlar için, HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ 98/20/2014

10 TEMEL SATIN ALMA USULLERİ Yaklaşık maliyete göre usul DOĞRUDAN TEMİN TL’den az PAZARLIK USULÜ TL ile TL arasında AÇIK İHALE USULÜ TL ve üzerinde Hazırlık Aşaması İş tanımını (şartnameyi) hazırlayın. İş tanımını (şartname) ve İhale dosyası hazırlanacak Duyuru Aşaması Gerekli pazar araştırmaları yapılmalıdır. İlan zorunluluğu yoktur. Teklif verebilecek en az 5 adaydan oluşan kısa liste oluşturularak, yazılı davet edilecek. İhale yerel ve ulusal basında, yararlanıcının ve Ajans’ın internet sayfasında duyurulur. Teklif Alma Aşaması Yüklenici ile pazarlık yapılabilir. Paranın etkin kullanımı ilkesi çerçevesinde birden tedarikçi ile görüşülmesi önerilmektedir. İsteklilere; yazılı davette en az 7, ilanda en az 10 gün süre verin. Fiyat içermeyen teknik teklifleri alın, her bir istekli ile görüşme yapın. Teknik görüşmeler sonucunda fiyat tekliflerini de içeren son tekliflerini vermelerini isteyin. Teklif verilmesi için en az 21 gün süre verin Değerlendirme Komitenizi belirleyin. Teknik ve Mali teklifler ayrı ayrı zarfta kapalı olarak teslim edilmelidir. Alınış sıralarına göre numaralarını belirten alındı belgesi verin. Tekliflerin Değerlendiril mesi Şartlarınızı sağlayan yüklenici / tedarikçi / hizmet sunucusundan alımı gerçekleştirin. Teklif sayısı 3’ten azsa ihale iptal edilir. Teklifleri değerlendirin ve isteklilerle verdikleri teklifler üzerinde fiyat pazarlığı yapın. Bu aşamada istekliler ile yapılacak tek toplantıda, teklif edilen fiyatları açıklayın, son indirimli fiyat tekliflerini isteyin. En uygun fiyat teklifini sunan başarılı teklif sahibini seçerek sözleşmeyi imzalayın. Kaybedenlere yazılı duyuru yapın. Teklif sahiplerinin katılacağı bir açılış oturumunda zarfları açın ve önce teklifleri idari ve teknik olarak değerlendirin. Teknik değerlendirmeyi geçen tekliflerin fiyat zarflarını açarak nihai puanlamayı yapın. Tekliflerden nihai puanlaması en yüksek olanı seçin. İlgili tutanakları / raporları düzenleyin. Sözleşmeyi imzalayın. Kaybedenlere yazılı duyuru yapın. 108/20/2014

11 Tüm satın alma faaliyetlerinde açık ihale usulünün uygulanması esastır. Ancak, işin gereği, aciliyeti vb. durumlarda Ajans uzmanlarının görüşü alınarak uygun satın alma usulü belirlenir. Yararlanıcı ihaleyi, hizmet alımı ihalelerinde en iyi fiyat - kalite oranını sağlayan teklife vermelidir. Mal alımı ve yapım işleri ihalelerinde, ihalenin verilmesinde tek kriter fiyattır (Teknik şartnameyi karşılamak koşuluyla). 118/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

12 Hizmet alımı ihalelerinde, Satın Alma Rehberinde izah edilen şekilde hesaplanarak tespit edilecek ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekliye ihale verilir, Satın alma faaliyetleri kapsamında uygulanacak ihale usulü değiştirilemez, Belirlenmiş parasal limitler dahilinde kalmak amacıyla, bütünlük arz eden işler suni bir şekilde kısımlara ayrılarak ihale edilemez, 128/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

13 DOĞRUDAN TEMİN USULÜ TL’ye kadar olan alımlarda sadece piyasa araştırması yapılarak doğrudan temin yoluna gidilebilir. Ancak, harcadığınız kamu kaynağı niteliğinde olan paranın karşılığında en iyi değeri ve en uygun çözüm önerisini alabilmeniz için rekabeti sağlayacak şekilde birden fazla tedarikçi / hizmet sunucusu / yapım müteahhidi ile görüşmeniz ve gerekiyorsa elden teklif almanız daha doğru olacaktır. Piyasa araştırması, Sözleşme Makamının konusunda uzman ve tecrübeli elemanları tarafından yapılmalı ve mümkün olduğu müddetçe, proforma faturalar, görüşme tutanakları veya internet ortamından tespit edilen fiyat, görüntü ve tarih kayıtları ile desteklenmelidir. 138/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

14 PAZARLIK USULÜ Pazarlık usulü, ihtiyaç duyulan alımın (mal veya hizmetin veya yapım işinin) nitelik ve gereğine göre yeterliği tespit edilmiş, teklif verebilecek en az beş adaydan oluşan bir kısa listenin oluşturularak söz konusu listede yer alan adayların teklif sunmak üzere yazılı olarak davet edildiği usuldür. Özellikleri nedeniyle belli isteklilere yaptırılmasında yarar görülen, beklenmeyen veya önceden öngörülemeyen, süresi kısıtlı olan, özgün ve karmaşık nitelikte bulunan, diğer usullerle temininde güçlük bulunan işlerde, araç, gereç ve her türlü malzemenin bakım ve onarımları, ağırlama, danışmanlık, araştırma, eğitim, yayın, tanıtma ve benzeri faaliyetlerle ilgili alımlar ile yabancı ülkelerden temininde zorunluluk bulunan ve yaklaşık maliyeti TL’yi aşmayan her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işleri pazarlık usulü ile yapılabilir. 148/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

15 AÇIK İHALE USULÜ Açık ihale usulü ile yapılacak olan alımlarda ihale ilânları; ihale açılış tarihinden en az yirmi gün önce yayınlanmalıdır. İlanda; işin adı, alımın türü, tekliflerin sunulacağı yer, tarih ve saat, teklifin açılış tarihi ve saati, detaylı bilgilerin temin edilebileceği internet adresleri veya irtibat kişileri ile ilgili bilgilerin bulunması zorunludur TL’ye kadar olan satın almaların ulusal gazetelerde ilanı zorunlu değildir. Tüm ilanları detaylarıyla birlikte internet sayfasında duyurulmak üzere Ajans’a gönderin ve varsa internet sayfanızda yayınlayın. İlân yapıldıktan sonra ihale dosyasında değişiklik yapılmaması esastır. Değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit edilerek önceki ilânlar geçersiz sayılır ve iş yeniden aynı şekilde ilân olunur. 158/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

16 AÇIK İHALE USULÜ SÜRECİ 1. İhtiyaçların belirlenmesi / Teknik Şartnamenin (İş Tanımı) ve İhale Dosyasının hazırlanması, Değerlendirme Komitesinin oluşturulması İhale ilanları ihale açılış tarihinden en az 20 gün önce yayınlanmalıdır TL’yi geçen alımlarda ulusal gazetelerde ilanı zorunludur. İlanlar detaylarıyla birlikte Ajansa gönderilir, varsa yararlanıcının internet sayfasından yayınlanır. İlan yapıldıktan sonra zorunlu olması haricinde değişiklik yapılmaz. 2. İhale duyurusunun yerel ve/veya ulusal basında, yararlanıcının ve Ajans’ın internet sayfasında duyurulması Teklifler belirtilen yer ve saatte kayıt altına alınır. Karşılığında teklif alındı belgesi verilir. 3. Tekliflerin yazılı olarak alınması Teklifler kayıt sırasına göre açılıp öncelikle idari uygunluk tablosu kullanılarak değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucu tekliflerin özünü etkilemeyecek ve kısa sürede tamamlanabilecek eksiklikler için 5 gün verilmelidir. Daha sonra tekliflerin teknik ve mali değerlendirilmelerine geçilir. Bu değerlendirme süresi tekliflerin açıldığı tarihten itibaren 15 iş gününü geçmemelidir. 4. Tekliflerin değerlendirilmesi 168/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

17 Tekliflerin Değerlendirilmesi a ) Hizmet alımı için teknik ve mali değerlendirme b) Mal alımı ve yapım işleri ihaleleri için 178/20/2014 HİÇBİR SATIN ALMA MEVZUATINA TABİ OLMAYAN YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ

18 Teknik değerlendirme tablosuna uygun olarak her bir teklif 100 puan üzerinden ölçülecektir. Değerlendirme sonucunda ortalama puanlar alınarak 80 puan alamayan projeler reddedilir. Teknik değerlendirmeler sonucu en yüksek puana sahip teklife 100 puan verilerek diğer tekliflere verilen puanlar aynı oranda değiştirilir. Aynı işlem mali puanlara da uygulanır. Teknik puanların ağırlığı 0,8 mali puanların ağırlığı 0,2 olacak şekilde mali ve teknik puanları birleştirdiğimizde ihale en yüksek puanı alan teklife verilir. HİZMET ALIMI İÇİN TEKNİK ve MALİ DEĞERLENDİRME 188/20/2014

19 İhale, teknik şartnameyi karşılayan ve çözüm önerileri uygun nitelikte teklifler arasından en düşük teklifte bulunan istekliye verilir. Değerlendirme Komitesi, değerlendirme sürecinin her adımını ayrıntılı olarak anlatan, SR Ek-9’da verilen örneğe uygun olarak, bir değerlendirme raporu hazırlar.SR Ek-9 MAL ALIMI ve YAPI İŞLERİ İHALELERİ İÇİN DEĞERLENDİRME 198/20/2014

20  İhaleyi kazanan istekliye değerlendirme sürecini takiben en geç 5 gün içinde tebligat yapılarak (SR Ek-12) sözleşmeyi imzalamaya davet edilir.(SR Ek-12)  Tebligatta, tebliğ tarihinden itibaren en geç 7 gün içinde gerekli belgelerin temin edilerek sözleşmeyi imzalamak üzere hazır bulunmayan isteklinin teminatı irad kaydedilerek sözleşme hakkının yitireceği hususu belirtilir.  Sözleşme imzalandıktan sonra 10 gün içerisinde, ihale kapsamında seçilmeyen diğer istekliler bilgilendirilir (SR Ek-11)(SR Ek-11) Sözleşmenin uygulanması:  Sözleşme makamı ve yüklenicinin Sözleşmede yer alan yükümlülükleri çerçevesinde sözleşme uygulanır ve izlenir. İHALENİN VERİLMESİ SEÇİLMEYENLERİN BİLGİLENDİRİLMESİ 208/20/2014

21 Genel Şartlar: Yararlanıcı, satın alma faaliyetleri kapsamında gerçekleştireceği ihalelerde, açık ve ayrım gözetmeyen değerlendirme-seçim kriterlerini belirlemelidir. Aşağıda belirtilen seçim kriterleri her satın alma işleminde uygulanır:  İhale sürecinde yer alacak isteklinin veya adayın uygunluğu, olası dışlanma durumları için yapılacak kontroller.  İsteklinin mali, ekonomik, teknik ve mesleki kapasitelerinin değerlendirilmesi için kriterler. İhalelere katılabilmek için; ikametgâh sahibi olmak, Türkiye’de tebligat için adres göstermek, gerekli nitelik ve yeterliliği haiz bulunmak, istenilen teminat ve diğer bilgi ve belgeleri vermek zorunludur. İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR 218/20/2014

22 Aday veya İsteklinin Mali Kapasitesinin Doğrulanması: Doğrudan temin dışında gerçekleştirilecek alımlarda, isteklilerde aranacak mali kapasite aşağıda belirtilen dokümanlardan biri ya da daha fazlası ile kanıtlanabilir; 1.Bankalardan temin edilecek isteklinin mali durumunu gösteren bilgi ve belgeler, (referans mek., teminat mek., mevduat hesap dökümü vb.), 2.İsteklinin bilançosu veya bilançosunun gerekli görülen bölümleri (vergi dairesi veya S.Muhasebeci/Mali Müşavir onaylı son 3 döneme ait), 3.İsteklinin iş hacmini gösteren toplam cirosu veya ihale konusu iş ile ilgili taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş miktarını ve işin türünü gösteren bilgi ve belgeler (iş bitirme belgeleri, hakediş belgeleri, vb). 4.Gerçekleştirdiği mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri sözleşmelerine ilişkin hesap özetleri. İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR 228/20/2014

23 İsteklilerin ve Personellerinin Teknik ve Mesleki Kapasitelerinin Doğrulanması: Bu kapasitenin kanıtlanması için aşağıda sıralanmış bilgi ve/veya belgelerden bir ya da daha fazlası talep edilebilir: 1.İsteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler, (Oda Sicil Kaydı, vekâletname vb) 2.İsteklinin ihale konusu iş veya benzer işlerde; mal ve hizmet alımları ile yapım işleri için ihaleye konu işin yaklaşık maliyetinin en az % 70`i oranında gerçekleştirdiği veya denetlediği veyahut yönettiği benzeri işlerle ilgili deneyimini gösteren bilgi ve belgeler, (Müteahhitlik Karnesi, İş Bitirme belgesi gibi) 3.İsteklinin üretim ve/veya imalat kapasitesine, araştırma - geliştirme faaliyetlerine ve kaliteyi sağlamasına yönelik bilgi ve belgeler, (Sanayi odasından kapasite raporu, işletme belgesi, taşıma belgesi vb) 238/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

24 İsteklilerin ve Personellerinin Teknik ve Mesleki Kapasitelerinin Doğrulanması: 4. İsteklinin organizasyon yapısına ve ihale konusu işi yerine getirmek için yeterli sayıda ve nitelikte personel çalıştırdığına veya çalıştıracağına ilişkin bilgi ve/veya belgeler, (iş sözleşmeleri, personel yeterlilik belgeleri, sigorta aidat belgeleri, özgeçmişler, taahhütnameler gibi) 5. İhale konusu hizmet veya yapım işlerinde isteklinin yönetici kadrosu ile işi yürütecek teknik personelinin eğitimi ve mesleki niteliklerini gösteren bilgi ve belgeler, 6. İhale konusu işin yerine getirilebilmesi için gerekli görülen tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler, (makine ve teçhizat parkı, demirbaş defteri dökümü gibi. 248/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

25 İsteklilerin ve Personellerinin Teknik ve Mesleki Kapasitelerinin Doğrulanması: 7. İstekliye doğrudan bağlı olsun veya olmasın, kalite kontrolden sorumlu olan ilgili teknik personel veya teknik kuruluşlara ilişkin bilgi ve belgeler, 8. İhale konusu işin ihale/satın alma belgelerinde belirtilen standartlara uygunluğunu gösteren, ulusal veya uluslararası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen sertifikalar, (TSE, ISO, Patent, Lisans, vb) 9. Evvelce tamamlanan benzer işlerin numuneleri, katalogları ve/veya fotoğrafları. 258/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

26 İhalelere Katılamayacak Olanlar : Aşağıda belirtilen adaylar veya teklif sahipleri, Ajans tarafından sağlanan mali destekler kapsamında yürütülecek satın alma işlemlerine katılamazlar; İflas etmiş, işleri mahkemelerce idare edilmekte olan, alacaklılar ile bir ödeme anlaşması yapmış olan, ticari faaliyetlerini askıya almış olan veya ulusal mevzuat veya yönetmeliklerde öngörülen bir prosedürden kaynaklanan benzer nitelikte herhangi bir durumda bulunan kişiler, Kesinleşmiş bir mahkeme kararıyla, mesleki davranışa ilişkin bir suçtan dolayı mahkûm olmuş kişiler (affın söz konusu olmadığı durumlar), Sözleşme Makamının doğrulayabileceği herhangi bir yoldan kanıtlanmış ciddi mesleki yanlış veya davranış suçundan dolayı mahkûm olmuş kişiler. 268/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

27 İdari ve Mali Cezalar: Sözleşmede belirtilen mali cezaların uygulanması saklı kalmak koşuluyla, satın alma prosedürünün erken aşamalarında yanlış beyanda bulundukları tespit edilen veya sözleşmenin zorunlu gerekliliklerini yerine getirmeyen istekliler ve yükleniciler bu ihlalin gerçekleştiği tarihten itibaren azami 3 yıl süreyle Kalkınma Ajanslarınca sağlanan mali destekler kapsamında finanse edilen tüm yardımlardan ihraç edilir. Bu dönem aynı ihlalin 5 yıl içerisinde tekrarlanması durumunda 6 yıla kadar uzatılabilir. 278/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

28 Görünürlük: Yararlanıcı ve alt yüklenicilerin Kalkınma Ajanslarınca sağlanan eş finansmanı Ajans tarafından belirtilen görünürlük kuralları ile uyumlu olarak görünür kılmak ve tanıtmak için gerekli önlemleri almaları gerekmektedir. Kalkınma Ajanslarınca sağlanan mali destekler kapsamında gerçekleştirilen işlerde aşağıdaki ifadelere yer verilmelidir: –Mali destekler kapsamında üretilen raporlarda “Bu yayının içeriğinden sadece sorumludur ve hiçbir surette Ahiler Kalkınma Ajansı’nın görüşlerini yansıtmaz’’ ibare bulunacaktır. 288/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

29 Görünürlük: Mali destekler kapsamında temin edilen tüm malzeme ve ekipmanlar görünür bir şekilde ilgili Ajans ve Kalkınma Bakanlığı logosunu taşımalıdır. Ajans logosu altında ‘‘Bu proje, Ahiler Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmektedir” ifadesini taşımalıdır. Ajans tarafından sağlanan mali destekler kapsamında desteklenen altyapı projelerinde projenin uygulandığı alanda projeyi açıkça tanımlayan panoların bulunması gerekir. Panoların büyüklüğü ve sayısı faaliyetlerin ölçeği ile uyumlu olmalı, ifadeler okunaklı ve anlaşılır olmalıdır. Panolar görünür bir şekilde Ajans ve Kalkınma Bakanlığı logolarını taşımalı ve logoların altında yukarıda belirtilen ifadeler yer almalıdır. 298/20/2014 İSTEKLİLERDE ARANACAK UYGUNLUK KRİTERLERİ ve DİĞER ŞARTLAR

30 SATIN ALMAYA İLİŞKİN DİĞER ÖNEMLİ NOKTALAR Çıkar İlişkisi: Bir adayın, isteklinin, yüklenicinin veya mali destek yararlanıcısının günümüzde veya geçmişte çıkar ilişkisinde bulunması ya da bu yönde gelecekte olası anlaşmalar yapmasıdır. Sözleşme Makamına daha önceki proje safhalarında yer almalarının haksız rekabeti doğurmayacağını ispat etmedikleri sürece projenin hazırlanmasına katılan herhangi bir firma veya uzman bu hazırlık çalışmasına dayalı ihalelere iştirak etmemelidir. Bu kısıtlamalar ayrıca adayın, isteklinin, yüklenicinin veya mali destek yararlanıcısının alt yüklenicileri ile çalışanlarına da uygulanır. 308/20/2014

31 Etik Kurallar: Kalkınma Ajansları tarafından sağlanan mali destekler kapsamında yürütülen satın alma faaliyetleri çerçevesinde uyulması gereken etik kurallar satın alma rehberinin Maddesinde belirtilmiştir Maddesinde Kurallara uygun olmayan harcamalar yapan yüklenicilerin sözleşmeleri feshedilir ve Kalkınma Ajansları tarafından sağlanan mali destekler kapsamında gerçekleştirilecek diğer ihalelere katılımı engellenir. Etik kurallardan birine veya birkaçına uyulmaması, adayın, isteklinin veya yüklenicinin Kalkınma Ajanslarınca sağlanan mali destekler kapsamında gerçekleştirilecek diğer ihalelerden dışlanmasına ve cezalandırılmasına yol açabilir. Söz konusu birey veya şirket, durumdan yazılı olarak haberdar edilmelidir. İhale sürecinin, şeffaf bir şekilde, nesnel kriterler temelinde ve herhangi bir dış etkiden uzak olarak sonuçlanmasını sağlamak mali destek yararlanıcısının yükümlülüğü altındadır. 318/20/2014 SATIN ALMAYA İLİŞKİN DİĞER ÖNEMLİ NOKTALAR

32 İHALE DOSYASININ HAZIRLANMASI İhale Dosyası, davet mektubu ile teklif dosyasından oluşur. İhale dosyasının içeriği aşağıdaki şekilde oluşturulmalıdır SR EK 2: İhaleye Davet Mektubuİhaleye Davet Mektubu SR EK 3: Teklif Dosyası Bölüm A: İsteklilere Talimatlarİsteklilere Talimatlar Bölüm B: Taslak Sözleşme (Özel Koşullar) ve EkleriTaslak Sözleşme (Özel Koşullar) ve Ekleri Söz. Ek-1: Genel KoşullarGenel Koşullar Söz. Ek-2: Teknik Şartname (İş Tanımı)Teknik Şartname (İş Tanımı) Söz. Ek-3: Teknik TeklifTeknik Teklif Söz. Ek-4: Mali TeklifMali Teklif Söz. Ek-5: Standart Formlar ve Diğer Gerekli BelgelerStandart Formlar ve Diğer Gerekli Belgeler Bölüm C: Diğer BilgilerDiğer Bilgiler Kısa Liste İdari Uygunluk Değerlendirme Tablosu Teknik Değerlendirme Tabloları Bölüm D: Teklif Sunum FormuTeklif Sunum Formu Beyanname Formatı Hizmet Alımı İhalelerinde Kilit Uzmanlar İçin Münhasırlık ve Müsaitlik Taahhüdü 328/20/2014

33 Teknik Şartname ve bütçe, yararlanıcı tarafından istenen ürünlerin, hizmetin veya malzeme ya da işin karakteristik özelliklerini tanımlamalıdır. Bu özellikler aşağıdaki hususları ihtiva eder;  Kalite düzeyleri,  Çevresel performans,  Tüm ihtiyaçlara cevap veren tasarım (engelliler için ulaşabilirlik dahil),  Uygunluk değerlendirme seviyeleri ve usulleri,  Kullanım için uygunluk,  Güvenlik veya ebatlar, mal alımlarında, satıcının ismi ve kullanıcı talimatları ve tüm sözleşmeler için terminoloji, semboller ve test yöntemleri, paketleme, işaretleme ve etiketleme, üretim yöntemleri ve prosedürleri. TEKNİK ŞARTNAMELER 338/20/2014

34  Kısaca yapılacak işin tanımı olan teknik şartname, ihale dosyasına dahil edilir ve ihale sonucunda imzalanan sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olur.  Düzgün bir şekilde hazırlanmış Teknik Şartname projenin doğru bir biçimde tasarlanmasını, çalışmanın öngörülen takvim dahilinde yapılmasını ve kaynakların israf edilmemesini sağlar.  Teknik Şartname, yararlanıcı tarafından hazırlanır,  Teknik uzmanlık gerektiren ihalelerde, ihale dosyalarının özellikle Teknik Şartnamenin hazırlanması için, maliyetini kendi kaynaklarından karşılamak şartıyla, dış teknik uzman desteği alınabilir. Bu durumda dış teknik uzman gizlilik ve tarafsızlık ilkelerine uymalı ve ilgili beyanı imzalamalıdır. TEKNİK ŞARTNAMELER 348/20/2014

35 DEĞERLENDİRME KOMİTESİ  Değerlendirme komitesi, birisi değerlendirme komitesi başkanı olarak belirtilerek, en az 3 üye olmak üzere tek sayıda üyelerden oluşturulur.  Değerlendirme komitesi üyeleri, teklifler değerlendirmek üzere gerekli teknik ve idari kapasiteye sahip olmalıdır.  Üyeler, yapılan tüm toplantılara katılmakla yükümlüdür. Katılmayan üyeler için kayıt tutulmalı ve bu husus Değerlendirme Raporunda açıklanmalıdır.  Ajans personeli istediği zaman Değerlendirme Komitesi çalışmalarına gözlemci olarak katılabilir.  Değerlendirme Komitesinin bütün üyeleri ve eğer var ise gözlemciler ve uzmanlar bir “Tarafsızlık ve Gizlilik Beyanı” imzalamalıdır 358/20/2014

36  Komite Başkanı, Satın alma Rehberindeki prosedürlere uygun olarak değerlendirme sürecini koordine etmekten ve sürecin tarafsızlığını ve gizliliğini sağlamaktan sorumludur.  Değerlendirme sürecinde başvuru sahipleri ile haberleşmeyi gerekli kılan herhangi bir açıklama isteği, yazılı şekilde yürütülmeli ve bu türden haberleşmelerin nüshaları, Değerlendirme Raporuna eklenmelidir.  Aşağıda belirtilen, ihalenin özünü etkilemeyen ve telafisi mümkün olan, durumlarda teklifler reddedilmemelidir: - İstenenden az sayıda nüsha ile teslim edilen teklifler, - Yanlış sunulan (fakat doğru formatın kullanıldığı) teklifler, - İmzalanmamış veya üstün körü imzalanmış teklifler (bu imzalar sonradan istenebilir, eğer istekli imza vermek istemezse teklifi reddedilir). 368/20/2014 DEĞERLENDİRME KOMİTESİ

37 İHALENİN DUYURULMASI  İhalelerin tam rekabet ve eşit şartlarda katılımı sağlayacak şekilde aday ve isteklilere duyurulması önem arz etmektedir.  İhale duyuruları; Açık İhale Usulünde basın yayın organları vasıtasıyla ilanen, Pazarlık Usulünde ise Sözleşme Makamının tercihine bağlı olarak, ilanen ya da yazılı davet şeklinde yapılır.  Her iki uygulamada ihale ile ilgili detaylı bilgilere Ajansın ve varsa Sözleşme Makamının internet sayfalarında yer verilir ve isteklilerin kullanımına hazır standart formları buralardan temin etmelerine imkân tanınır. 378/20/2014

38 Aşağıdaki durumlarda ihale iptal edilebilir.  İhale usulleri başarısız olduğunda; örneğin, kalite ve mali açıdan yeterli olmayan teklifler alındığında ya da hiç teklif alınamaması halinde,  İhale ilan edildikten sonra projenin teknik ve mali verileri köklü değişikliğe uğramış ise,  Mücbir sebeplerin ortaya çıkması, mali veya fiziki güç kullanılarak sözleşmenin normal işleyişinin sürdürülemeyecek duruma gelmesi halinde,  Tüm ihale katılımcılarının sunmuş olduğu tekliflerin mevcut mali kaynakları aşması durumunda,  İhale sürecinde usulsüzlüklerin, özellikle haksız rekabeti doğuracak olan usulsüzlüklerin ortaya çıkması durumunda. SATIN ALMA SÜRECİNİN İPTALİ 388/20/2014

39 SATIN ALMA SÜRECİNİN İPTALİ  İhalenin iptali durumunda ihalenin ilanında takip edilen yolla en kısa sürede bilgilendirilmelidir.  İhale sürecinin iptalinin ardından yararlanıcı aşağıda belirtilen üç yoldan birine karar verebilir;  Yeni bir ihale açabilir;  Sözleşme şartlarında herhangi bir önemli değişikliğe gitmemek kaydıyla, seçim kriterlerini karşılayan bir ya da daha fazla istekli ile müzakerelere başlayabilir (bu seçenek, ihale sürecini takip ederken haksız rekabeti doğuracak olan usulsüzlükler nedeniyle ihale iptal edilmiş ise uygulanamaz).  Sözleşmeleri imzalamayabilir.  Her durumda nihai karar, Ajansa bilgi verilerek, yararlanıcı tarafından alınır. 398/20/2014

40 İTİRAZLAR  İhale sürecindeki bir yanlışlık veya usulsüzlükten zarar görmüş olduklarına inanan istekliler, mali destek yararlanıcısına başvurabilir.  Yararlanıcı, şikayet başvurusunu inceleyerek 45 gün içinde başvuru sahibine yazılı cevap vermelidir.  Bu yöntemle bir sonuç alınamaz ise istekli Ajansa başvurabilir. Konuya ilişkin düşüncesini Ajans yararlanıcıya iletir ve şikâyetçi (istekli) ile yararlanıcı arasında dostane bir çözüme varılmasını kolaylaştırmak için gerekli tedbirleri alır.  Bir yararlanıcı bu rehberde öngörülen satın alma usullerine uymadığı takdirde, Ajans sözleşmeye mali destek sağlamayı reddetme veya ilgili sözleşmeler için verilecek mali destekleri durdurma veya geri alma hakkını saklı tutar. 408/20/2014

41 TEKLİF GEÇERLİLİK SÜRESİ  Teklif sahiplerinin verdiği teklifler ihale dosyasında ve/veya davet mektubunda belirtilen süre boyunca geçerlidir.  Bu süre, yararlanıcının teklifleri incelemesi, onaylaması, başarılı teklif sahiplerini bilgilendirmesi ve süreci sonuçlandırması için yeterli olmalıdır. Tekliflerin geçerlilik süresi, tekliflerin son teslim tarihinden itibaren, 60 günden az olmamalıdır.  İstisnai durumlarda geçerlilik süresi dolmadan önce yararlanıcı teklif sahiplerinden, 30 günü geçmemesi koşuluyla, teklif geçerlilik süresinin uzatılmasını isteyebilir.  Başarılı istekli sözleşmeye hak kazandığının kendisine bildirilmesinden itibaren takip eden 60 gün için teklifinin geçerliliğini sağlamalıdır. Bildirim tarihine bakılmaksızın 60 günlük ilk süreye 60 gün daha eklenir. 418/20/2014

42 İHALENİN VERİLMESİ İhaleyi Kazanan İstekliye Bildirim  Sözleşme Makamı, başarılı istekliye, teklifinin kabul edildiğini yazılı olarak bildirir ve değerlendirme sürecinde, eğer varsa, düzeltilmiş olan aritmetik hatalara dikkat çeker.  Aynı zamanda Sözleşme Makamı başarılı teklif sahibine, teklifinde beyan ettiği tüm bildirimlerin doğrulanması için gerekli kanıtlayıcı belgeler ile sözleşme için gerekli diğer zorunlu belgeleri sağlamaları için 15 günü geçmemek koşuluyla bir hazırlık süresi tanır ve bu süre bitiminde sözleşmenin imzalanacağı tarihi istekliye bildirir.  Sözleşme Makamı, sözleşme imzalanmadan önce teslim edilen tüm kanıtları incelemelidir. 428/20/2014

43 İHALENİN VERİLMESİ Sözleşmenin Hazırlanması ve İmzalanması  Sözleşme Makamı tarafından sözleşme dosyası hazırlanmalıdır.  Sözleşme standart sözleşme taslağına göre iki nüsha olarak hazırlanmadır.  Genel Koşullara ilişkin standart sözleşme ekleri ve formları ile diğer ilgili belgeler her sözleşmede değiştirilmeden hazırlanmalıdır.  Sadece özel koşulların Sözleşme Makamı tarafından tamamlanması gereklidir. 438/20/2014

44 İHALENİN VERİLMESİ Sözleşmenin Hazırlanması ve İmzalanması  Sözleşmeye hazırlık süresi sonunda belirlenen imza tarihinde, sözleşmenin asılları ve özel koşullar tarih atılarak imzalanır ve özel şartların tüm sayfaları paraflanır.  Sözleşmeye davet edilen isteklinin herhangi bir nedenden sözleşmeyi imzalamaması halinde uygun şartları taşıyan ikinci istekli sözleşmeye davet edilir ve bu süreç yeniden başlatılır.  İki nüsha olarak imzalanan sözleşme ve ilgili dokümanların bir kopyası Sözleşme Makamında kalır ve diğer kopyası yükleniciye verilir.  Sözleşmede yer alacak belgelerin uygunluğunun kontrolü Sözleşme Makamı tarafından yapılır. 448/20/2014

45 İHALE KARARININ İLANI  Sözleşme Makamı, ihale ve ilgili konular hususunda alınan kararlar hakkında teklif sahiplerini mümkün olduğunca kısa sürede bilgilendirmelidir.  Sözleşme Makamı başarılı istekli ile sözleşme imzaladıktan sonra ihale sonuç bildirimi hazırlamalı ve bunu uygun medya araçlarında yayınlamalı ve sözleşme imza tarihinden sonra 7 gün içerisinde ihale sonuç bildirimini internet sayfasında yayınlanmak üzere Ajansa göndermelidir.  Buna ek olarak Sözleşme Makamı, sözleşme imzalandıktan sonraki 10 gün içinde diğer teklif sahiplerine standart bir mektup göndermelidir (SR Ek-11). (SR Ek-11). 458/20/2014

46 SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİĞİ  Satın alma (ihale) uygulamasını etkileyen koşulların sözleşmenin imza edildiği tarihten sonra değişmesi ve sözleşmenin uygulamasını olumsuz yönde etkilemesi halinde, sözleşmelerde değişiklik yapılabilir.  Sözleşme değişiklikleri, bir idari emir veya bir zeyilname şeklinde Genel Koşullarda belirtilen hükümler doğrultusunda hazırlanarak yapılmalıdır.  Önemli değişiklikler bir zeyilname düzenleyerek yapılmalı ve bu zeyilname sözleşmenin taraflarınca imza edilmelidir.  Adres, banka hesabı ve denetçi değişimi gibi değişikliklerin, yüklenici tarafından Sözleşme Makamına yazılı olarak bildirilmesi yeterlidir.  Sözleşme Makamının yüklenici tarafından seçilen banka hesabına veya denetçiye itiraz etme hakkı saklıdır. 468/20/2014

47 SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİĞİ  Sözleşme Makamı, yüklenici tarafından talep edilen değişiklikler için gösterilen nedenleri incelemeli ve haklı gerekçelere dayalı olmayan talepleri reddetmelidir.  Sözleşme değişiklikleri ancak sözleşmenin uygulandığı dönem içinde yapılabilir.  Zeyilname, sözleşmenin ihale edildiği sırada hüküm süren rekabet koşullarını değiştirmemelidir.  Zeyilname için standart form kullanmalıdır. Zeyilnamenin bütün asılları imzalanır ve tarih atılır, Özel Koşulların bütün sayfaları paraflanır.  İmzalanmış iki asıl zeyilnamenin birisi Sözleşme Makamında diğeri ise yüklenicide kalır.  Sözleşme değişikliği, zeyilname imza tarihinden sonra yürürlüğe girer. 478/20/2014

48 SATIN ALMA SÜRECİNİN İZLENMESİ  Satın alma sürecinin her aşaması kayıt altına alınacak ve ilgili tüm belgeler Sözleşme Makamınca oluşturulacak bir ihale işlem dosyasında muhafaza edilecektir.  Bu dosyada; Yaklaşık maliyete ilişkin hesap cetveli, ihale dosyası, ilân metinleri, adaylar veya istekliler tarafından sunulan başvurular veya teklifler ve diğer belgeler, Değerlendirme Komitesi tutanak ve kararları gibi ihale süreci ile ilgili bütün belgeler ve yazışmalar bulunur. 488/20/2014

49 ÖZEL DURUMLAR 1.Ortaklardan herhangi birinin kendilerine ait ihale mevzuatına tabi olması durumunda, satın alma faaliyetleri söz konusu mevzuat hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir. 2.Satın Alma Rehberinde yer almayan hususlar için 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kıyasen uygulanabilir. 3.Maliye Bakanlığının mevzuat hükümlerince 2000 TL’yi aşan hizmet alımlarında sözleşme gereklidir. 4.Bir projenin hazırlanmasına katılan herhangi bir uzman ya da firma, satın alma veya ihale hazırlıklarına yönelik işlerden hariç tutulmalıdır. 5.Uygulanacak ihale usulünü değiştirmek ve parasal limitleri aşmak amacıyla, bütünlük arz eden işler suni bir şekilde kısımlara ayrılarak ihale edilemez. 498/20/2014

50 6. Satın alma sürecinde yaşanacak gecikmeler projenin zamanında tamamlanmasını tehdit ettiğini unutmayınız. 7. Belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak veya ürün belirtilemez ve belirli bir marka veya modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilemez. Ancak, ulusal ve/veya uluslararası teknik standartların bulunmaması veya teknik özelliklerin belirlenmesinin mümkün olmaması hallerinde "veya dengi" ifadesine yer verilmek şartıyla marka, patent veya model belirtilebilir. 8.Mal ve Yapım işleri ihalelerinde, ihalenin verilmesinde tek kriter fiyattır. İhale, teknik şartnameyi karşılayan ve çözüm önerileri uygun nitelikte teklifler arasından seçilir. ÖZEL DURUMLAR 508/20/2014

51 9. Açık ihale usulüne göre yapılan ancak sonuçsuz kalması nedeniyle pazarlık usulünün uygulanmasına karar verilen ihalelerde yaklaşık maliyetin ,00 TL’yi aşmaması ve Ajans onayının alınması gerekir. ÖZEL DURUMLAR 518/20/2014

52 ÖNEMLİ Aşağıdaki durumlarda izleme uzmanı, erken uyarı/usulsüzlük raporu hazırlar: 1.Satın alma dokümanlarında belirtilen özel bir kalemin doğrulanamaması 2.Malzemenin, ikinci el olduğu şüphesi 3.Malzemenin seri numaralarının değiştirildiğine dair şüphe 4.Herhangi bir başka sahtekarlık teşebbüsü 528/20/2014

53 T.C. AHİLER KALKINMA AJANSI İzleme ve Değerlendirme Birimi Tel: E-posta: Kapucubaşı Mah. Atatürk Bulvarı No:57 NEVŞEHİR İLETİŞİM 538/20/2014


"SATIN ALMA EĞİTİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME BİRİMİ 8/20/20141." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları