Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİÇİN SPOR?NİÇİN SPOR? Yaşam kalitemizi arttırmak, kendimizi daha iyi hissetmek, günlük görev ve sorumluluklarımızı yerine getirebilmek, yaptığımız işlerden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİÇİN SPOR?NİÇİN SPOR? Yaşam kalitemizi arttırmak, kendimizi daha iyi hissetmek, günlük görev ve sorumluluklarımızı yerine getirebilmek, yaptığımız işlerden."— Sunum transkripti:

1

2 NİÇİN SPOR?NİÇİN SPOR? Yaşam kalitemizi arttırmak, kendimizi daha iyi hissetmek, günlük görev ve sorumluluklarımızı yerine getirebilmek, yaptığımız işlerden hoşlanmak, yaşamın sürpriz çıkışlarından kendimizi korumak için gereklidir. Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

3 Doğada hiçbir canlının doğduğu gibi kalması söz konusu değildir. Ancak yaşlılık sürecini uzatmak ve bu süreci daha sağlıklı ve daha dinç olarak geçirmek bizim kontrolumuz altındadır. Yaşlanma ile paralel oluşacak değişiklikler; önlemini alan yaşlılar ve kaderine terk edilen yaşlılar arasında büyük bir farklılık gösterecektir. Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

4 Z AMANLA O R T AYA Ç IK A N F İ Z İ KSEL D E ĞİŞİ KL İ KLER 1.Hareketlilikte kısıtlanma 2.Saçlarda beyazlaşma, seyrekleşme 3.Deride kırışma, pigmentasyon(renkte koyulasma), kanama 4.Kilo değişiklikleri (artma, azalma) 5.Boy kısalması ve kamburlaşma 6.Eklem ağrıları 7.Termo-regülasyon değişiklikler (sıcağa soğuğa ıntolerans) 8.Sindirim yakınmaları(hazımsızlık, gaz, kabızlık) Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

5 E GZERS İ ZLER İ N AMACI 1- Eklem hareketliliğini arttırmak 2- Kas gücünü arttırmak 3- Kalp damar rahatsızlıklarını azaltmak 4- Kemik erime hızını azaltmak 5- Vücut duruşunu ve dengesini düzeltmek 6- Günlük aktiviteler için gerekli olan enerjiyi sağlamak 7- Hastalıktan iyileşmeyi çabuklaştırmak 8- Stresle başa çıkabilmeyi sağlamak 9- Yaşlılığı daha mutlu ve daha sağlıklı kılmak Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

6 SPORUN FAYDALARI 1-Doğru ve yeterli solunum sağlayarak : beyne ve tüm organlara yeterli oksijen taşınımını sağlamak 2-Terleme vasıtasıyla vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olmak 3-İnsana dik bir duruş temin ederek.Hareketlerine esneklik kazandırmak 4-Deriye ve saça kan pompalayarak sağlıklı ve genç görünmeye yardımcı olmak Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

7 5-Kas ve kemik yapısının zaman içinde zayıflamasını engelleme özelliği ve hormon üretimine katkısıyla yaşlanmayı geciktirici etki göstermek 7-Psikolojik rahatlama sağlamak 8-Dikkat ve konsantrasyon bozukluklarını azaltmak 9-Enerji harcanmasına sebebiyet vermesiyle, kilo kontrolunu sağlamak Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

8  Eskiye özlemle bağlılık (nostalji)  Yenilikleri yadırgama  Gelecek ve bakım kaygısı  Alınganlık ve kırılganlıkta artma  Engellenme eşiğinde azalma  Çabuk tepki gösterme(kızma,öfkelenme,ağlama,gülme)  İlgi azlığı algısı  Ölüm yakınlığı algısı ve korkusu  Mistik davranışlarda artma  Çok konuşma, yalnızlık hissi  Uyku bozuklukları Z AMANLA O RTAYA Ç IKAN P S İ KO -S OSYAL D E ĞİŞİ KL İ KL E R Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

9 Yaşlı bireyin birine bağımlı olmadığının kabul edilebilmesi için, kendisinin yardımsız banyosunu,giyinip soyunmasını, ulaşımını (yatmaya gidip gelme, tuvalete gidip gelme) yemek yiyebilme işlemini yapabilmesi gerekir. Bunlardan birinin kaybı uzun dönem bakım gerektirir. Ne yazıkki yaş üzerindeki kişilerin yaklaşık %50 ‘sinde, günlük aktivitelerini sağlıklı bir biçimde gerçekleştirememe söz konusudur. Yaşlı bireyler yalnız yaşadıkları zaman bütün kişisel işlerini kendi başlarına yapmak zorunda kalırlar. Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

10 Egzersiz kişinin sağlık ve kondisyon durumuna göre haftada 3 ila 5 gün, dakika şeklinde yapılabilmektedir. Yürüyüş ve yavaş koşu gibi aktiviteler bisiklet ve yüzme gibi sporlardan, omurga ve kalça mineralini koruma açısından daha iyidir. En fazla önerilen program yürüyüştür. Eklem rahatsızlığı olan kişiler de koşu yerine yürüyüş yapmalıdır. Hızlı yürüyüş yeterli faydayı sağlamakla birlikte kayıp düşme riskini azaltır ve dizlere olan yükü hafifletir. EGZERSİZLER Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

11 Egzersizin önemi artık kabul edilir bir gerçektir. Aerobik ve dirençli egzersizler kanıtlanmış yararları olan, düşük maliyetli ve düşük riskli aktivitelerdir. Yürüyüş çalışmaları günlük alışkanlıklar olarak düşünüldüğünde fiziksel kondisyonumuzun gelişmesinde büyük yarar sağlayacaktır. Son yıllarda yaşlı ve çok yaşlı kişiler için fiziksel aktivitenin önemine dikkat çekilmektedir. Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ

12 S ON U Ç O L A RA K Her gün en az 30 dakika hareket etmeye özen gösterilmelidir. Unutulmamalıdır ki spor yapmak yaşamı boyunca kişiyi özgür ve sağlıklı kılar. Prof.Dr.Semih ÖTLEŞ


"NİÇİN SPOR?NİÇİN SPOR? Yaşam kalitemizi arttırmak, kendimizi daha iyi hissetmek, günlük görev ve sorumluluklarımızı yerine getirebilmek, yaptığımız işlerden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları