Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. www.e-bi.com.tr 1 ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. www.e-bi.com.tr 1 ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM."— Sunum transkripti:

1 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 1 ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM

2 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 2 AJANDA •ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM •SAP – BW •GİRİŞİM PAZARLAMA BW RPOJESİ

3 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 3 ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM Kuruluş : çalışan 2002 yılı başından itibaren Topluluk dışı hizmet

4 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 4 KURUMSAL ÇÖZÜMLER UYGULAMA GELİŞTİRME & TEKNİK HİZMETLER AS/400 UygulamalarıWeb Bazlı Uygulama Gel. Birikim YönetimiAkıllı Kart Uygulamaları Elektronik/Mobil İş Uygulamaları MRP/ERP ÇözümleriCRM/Veri Ambarı Çözümleri B2B ÇözümleriOptimizasyon Çözümleri FAALİYET KONULARI Profesyonel Hizmetler

5 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 5

6 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 6 SAP BW VERİ AMBARI PROJESİ GİRİŞİM PAZARLAMA Dilek SOYLU Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. Pazarlama ve Satış Yöneticisi

7 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 7 GÜNDEM •Girişim Pazarlama •Neden SAP BW ? •Proje hedefleri •Proje aşamaları •Proje yapısı •Plan

8 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 8 GİRİŞİM PAZARLAMA-KURUMSAL BİLGİ •32 Marka, 1000 ürün satış dağıtımı •Bölgeler : İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa Antalya ve Trabzon •Müşteri Portföyü : 78 bayi, 367 ana toptancı, bütün uluslararası ve ulusal zincir mağazalar ve binlerce otel, restoran ve işyeri, •Temizlik kağıtları, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, kuaför ürünleri, insektisitler, bebek mamaları, ev bakım ürünleri, profesyonel temizlik ürünleri ve diş fırçaları, •17 ürün kategorisinin 8’inde lider •Kategori bazında %80 ile %95 oranında bir kapsama ile Türkiye çapında 3700’ü doğrudan, geri kalanı da bayi ve toptancılar üzerinden olmak üzere 15 bin satış noktasına ulaşım

9 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 9 •1998 : –SD - Satış Dağıtım –FI - Finansal (Müşteriler Muhasebesi) –MM - Malzeme Yönetimi •1999 : –FI-Finansal (Mali Muhasebe) –CO_CCA - Masraf yeri muhasebesi –CO_PA - Karlılık Analizi –MM - Malzeme Yönetimi •2000 : –AM - Duran Varlıklar •2001 : –EIS - Kurumsal Bilgi Sistemi (Bütçe) GİRİŞİM PAZARLAMA - SAP TARİHÇESİ

10 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 10 NEDEN VERİAMBARI ? •Stratejik raporlar ile günlük raporlama aynı sistemde olunca karışıklıklar oluşabiliyordu •Operasyonel sistemden analitik raporlama R/3 performansını etkiliyordu •Yeterli düzeyde analitik raporlama yapılamıyordu •Eski satış verilerine (R/3 öncesi) ulaşım rahat olmuyordu SAP BW 3.0.B

11 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 11 NEDEN SAP BW ? •Raporlama ve analiz için optimize edilmiş veri ambarı sistemi •OLAP motoru ve araçları •Entegre meta data sözlüğü (verinin verisi) •OLTP sisteminden veri çekme ve seviyelendirme –R/3 veri kaynakları için uyarlanmış hazır yapılar (Hazır içerik) –SAP dışı kaynaklar için BAPI ler –Otomatize edilmiş Veri Ambarı yönetimi SONUÇ : R/3 kullanıyorsanız, Veri Ambarı olarak SAP BW ürününü kullanmak büyük avantaj

12 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 12 SAP BW Uygulama Benchmarkı •Satış-Dağıtımdan gerçek örnek –10,000 müşteri, 50,000 malzeme –Günde 40,000 sipariş •InfoCube büyüklüğü –Örnek: 8 GB  117 mio kayıt •Satış-Dağıtımdan gerçek örnek –10,000 müşteri, 50,000 malzeme –Günde 40,000 sipariş •InfoCube büyüklüğü –Örnek: 8 GB  117 mio kayıt SAP BW PERFORMANSI

13 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 13 Kaynak: Strategy Partners International, 1999 Case study at live SAP BW customer TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ

14 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 14 •İş motivasyonları –43 % Gelişmiş Raporlama ve Analiz –28 % Bilgilerin Konsolidasyonu –15 % OLTP Performansının İyileştirilmesi –10 % mySAP.com uygulamaları –4 % diğer •BW projelerinin Genel Hedefleri –36 % Standart Raporlama –32 % Şirket bazında Rapor Kitaplığı –27% Karar Destek –1% Veri Madenciliği (Data Mining) –4% diğer SAP BW YERLEŞTİRME: MOTİVASYON VE HEDEFLER Raporlama/ Analiz Konsolidasyon Performans Standart raporlama Şirket bazında Rapor Kitaplığı Karar destek

15 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 15 •Kuruluşunuzu hazırlayın •90-gün-kuralı •İş süreçlerini gözönüne alın •Kapsamı tanımlayın ve kapsam içinde kalın ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ

16 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 16 •Kuruluşunuzu hazırlayın –SAP BW, bir SAP modülünden çok daha fazlasıdır –SAP BW projesinin müşterisi üst yönetimdir –Üst yönetimin desteğini alın –Projenizin açık ve değerli bir hedefi olsun –BW takımını yetkin ve işe adanmış, iş süreçlerini bilen ve verilerini anlayan kişilerden kurun –Teknik destek ekibi kuvvetli (Veri Modelleme ve Basis) ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ

17 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 17 •90-gün-kuralı –90 gün içinde bitirin ve sonuçları gösterin –Hazır İçeriği kullanın • İş süreçlerini gözönüne alın –Süreçleri anlayın, verileri anlayın • Kapsamı tanımlayın ve kapsam içinde kalın –Gerçek kullanıcı ihtiyaçlarını tartışın ve sabitleyin –Döngüler şeklinde implementasyon yapın ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ

18 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 18 SAP BW PROJE DÖNGÜSÜ Değerlendirme & Fizibilite Prototip Pilot Yerleştirme Canlıya geçiş & Destek Planlama & Strateji İmplementasyon Döngüsü Yayılım İmplementasyon Döngüsü 2 İmplementasyon Döngüsü 1

19 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 19 •R/3 •R/3 harici sistemler •R/2 •Dosyalar (Excel..) •Veri sağlayıcıları (Sektörel karşılaştırmaların yapılabileceği verileri sunan araştırma firmalarının verileri) •Diğer BW sistemleri VERİ KAYNAKLARI

20 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 20 PROJE HEDEFLERİ •Kuruluşun tüm verilerinin aynı ortamda, standart yapılandırılması ve sunumu •Kuruluşun tüm verilerine tek noktadan erişim •İş performasının (kritik başarı faktörlerinin) ölçülmesi ve yönetimi •Tüm seviyelerde kendi-kendine analiz için gelişmiş raporlama metodları •Verinin değişik formatlarda sunumu (grafik, harita, değişik para birimleri...) •Yüksek performans sağlayan bir ortam •Çok farklı ortamlardan veri seviyelendirme •OLTP sisteminin rahatlaması •Raporlarda geliştirme sürecinin kısalması ve çalışma performanslarının artması

21 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 21 PROJE FAZLARI •Faz 1: SD, MM, CO_PA (hedefler) ve Access 1998 yılı öncesine ait satış verileri •Faz 2: CO, FI, EIS (bütçe)

22 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 22 PROJE ORGANİZASYONU –Yönlendirme Komitesi –Proje Yöneticisi –BW Danışmanları –BW Teknik Danışmanları –BW Rapor Geliştirme –Kaynak Veri Sorumluları –Proje Takımı Üyeleri

23 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 23 PROJE AŞAMALARI •Proje Organizasyonu ve Hazırlık •Business Blueprint •Realizasyon •Son hazırlık ve Canlıya Geçiş •Süre 6 ay

24 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 24 PROJE PLANI –Proje Organizasyonu –Blueprint •Geliştirme Ortamının Kurulması •İş İhtiyaçlarının Analizi •Proje Takımı Eğitimi •“Hazır İçerik” kontrolü ve BW tasarımı •Örnek Rapor Setinin Oluşturulması –Realizasyon •Test Ortamının Uyarlanması ve Workshoplar •Raporların Hazırlanması •Testler •Canlı Ortamın Kurulması –Kullanıcı Eğitimleri –Canlı Kullanıma Geçiş

25 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 25 •Excel formatı (Bex Analyzer) •Farklı raporlama araçları •Haritalı raporlar •... RAPORLAMA

26 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 26 KAPSAM – VERİ KAYNAKLARI •Karlılık bilgileri ve hedefler: SAP R/3 CO_PA modülü •Satış: SAP R/3 SD modülü, Excel (Access: 98 öncesi satış verileri) •Internet Satış: Excel •Satış Bütçesi: Excel •Hedefler: SAP LIS S553 Bilgi Yapısı •Stok: SAP R/3 MM modülü •Günlük operasyonel (satış, bekleyen sipariş, perfect order) raporların yerinin R/3 olduğuna karar verilmiştir.

27 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 27 R/3 SD CO_PA Excel (Excel + Access) Fatura-Bütçe-Hedef kübü CO_PA kübü R/3 SD’deki Sipariş Verileri Sipariş kübü R/3 SD’deki Teslimat Verileri Teslimat kübü Internet Satış kübü R/3 MM Stok Verileri Stok kübü Internet Satış Verileri YAPI

28 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 28 VERİ ÇEKME SIKLIĞI Veri tipiÇekme Sıklığı R/3 SD faturalarıGünlük CO_PA verileriGünlük Access verileri1 Kerelik Internet SatışlarıAylık Stok VerileriAylık BütçeBütçe döneminde 1 kez + revize bütçe yapıldıkça LIS S553Aylık

29 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 29 FAZ 1 ÇIKTILARI •Satış: –Yıl, Ay, Dağıtım Kanalı, Bölüm, Bölge, Ürün grubu, Detay1, Detay2, Ürün, Miktar, Satıcı, Müşteri, Mal grubu, Malzeme grubu, Fatura türü kırılımlarında, –Değişik ölçü ve para birimleri bazında, –Bütçe-hedef-fiili karşılaştırmalı olarak –Satış miktarı, brüt/net satış tutarı, ağırlık, hacim değerlerini gösteren tüm raporların, •Internet Satış: •Ürün, Sipariş No, Sipariş Tarihi, Müşteri Adı, Kuruluş, Adres, Şehir, Müşteri Tipi, Gün, Ay, Yıl, Yıl/Ay kırılımlarında •Değişik ölçü ve para birimleri bazında •Fiyat, tutar değerlerini gösteren tüm raporların,

30 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 30 FAZ 1 ÇIKTILARI •Stok: –Depo yeri, Malzeme no, Üretim yeri, Ay/gün kırılımlarında –Değişik ölçü birimleri bazında –Miktar, değer, ağırlık, hacim değerlerinin alındığı Lojistik Performans Göstergeleri raporunun, •Karlılık: –R/3 CO_PA’den alınan tüm raporların alınmasına olanak verecek yapı

31 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 31 PROJE SONRASI •Haritalı raporlama •Arşivleme

32 Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. 32 TEŞEKKÜRLER


"Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. www.e-bi.com.tr 1 ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları