Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ortak Mağaza. ŞİRKETLERİN MEVCUT DURUMU YURTİÇİNDE SHOWROOM ÜRETİM PASİF PAZARLAMA SHOWROOM’A GELEN YABANCI MÜŞTERİLERE SATIŞ 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ortak Mağaza. ŞİRKETLERİN MEVCUT DURUMU YURTİÇİNDE SHOWROOM ÜRETİM PASİF PAZARLAMA SHOWROOM’A GELEN YABANCI MÜŞTERİLERE SATIŞ 1."— Sunum transkripti:

1 Ortak Mağaza

2 ŞİRKETLERİN MEVCUT DURUMU YURTİÇİNDE SHOWROOM ÜRETİM PASİF PAZARLAMA SHOWROOM’A GELEN YABANCI MÜŞTERİLERE SATIŞ 1

3 SIKINTILAR NE??? MÜŞTERİ PORTFÖYÜ MAĞAZAYA GELEN/MAĞAZAYI BİLEN İLE SINIRLI MEVCUT MÜŞTERİ YENİ MÜŞTERİ GETİRMEZ MÜŞTERİNİN PAZARINDAN COĞRAFİ OLARAK UZAK ; MÜŞTERİNİN GÜNCEL TALEP EĞİLİMLERİ TAKİP EDİLEMEZ HEDEF PAZARA YÖNELİK YETERLİ TANITIM YAPILAMIYOR 2

4 SONUÇ !!! ARZULANAN CİRO ARTIŞI SAĞLANAMIYOR BÜYÜMEDE SIKINTI POTANSİYEL MÜŞTERİLERİN TAMAMINA ULAŞAMIYORUZ, ONLARDA BİZE ULAŞAMIYORLAR !!! 3

5 4

6 HEDEF CİRODA ARTIŞ YENİ PAZARLAR YENİ MÜŞTERİLER 5

7 NE YAPMALI ?? NE YAPMALI? MÜŞTERİNİN BULUNDUĞU YERDE SHOWROOM PAZARDAKİ TÜM MÜŞTERİLERE ULAŞMA CİRODA ARTIŞ ETKİLİ TANITIM VE PAZARLAMA AĞI İLE AKTİF PAZARLAMA 6

8 7

9 Hedef ülke Mevzuatları ve iç rejimleri bilinmiyor Uygun lokasyonun seçimi, burada mağaza bulunması, dekore edilmesi sıkıntı Uygun lokal çalışanların bulunması güç Mağaza kurulduktan sonra da mağazanın işletilmesiyle kim ilgilenecek? Personelin ve malların denetim/kontrolu nasıl yapılacak? Çıkabilecek personel ve diğer sorunlar ile Türkiye’den baş etmek güç Pazarda konumlanabilmek için gerekli tanıtım nasıl gerçekleştirilecek? Siparişlerin takip/kontrolu ve müşteriye ulaştırılması için mağaza ile uzaktan sürekli yakın iletişim güç ŞİRKETLERİN YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇMADAKİ GÜÇLÜKLERİ İşleri oradan takip edecek pazarı bilen güvenilir bir Lokal partner bulmak zor. Aracılar çok pay ister ve güvenemezsin. Lokal pazarda müşteri mağazaya nasıl çekilecek? Başlangıç Maliyeti yüksek, idame masrafları da fazla 8

10 İhracat ile ilgili işlemler, işletmelere önemli bir iş yükü. Tüm şirketlerin ortak şikayetlerinden birisi de, ilgili mevzuatları karmaşıklığı. Bu mevzuata bir de yurtdışı pazarlarda mağaza açılması halinde uyulması gereken standartlar ve o ülkelerin mevzuatları eklenince firmaların karşılaştıkları güçlükler bir kat daha artıyor. ŞİRKETLERİN YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇMADAKİ GÜÇLÜKLERİ 9

11 Çoğunluk işletmemiz ihracata genellikle kısa vadeli bir perspektiften yaklaşıyor ve profesyonel bir dış ticaret ve pazarlama eğilimine ve bilincine sahip kadroları mevcut değil. Bu nedenle gerek yeni pazar bulunmasına, gerekse de mevcut pazarlarda payın artırılmasına ve ürün tutundurmaya yönelik faaliyetleri tam anlamıyla bilinçli olarak yerine getirilemiyor. Bu anlamda yurtdışında mağaza açmaya da cesaret edilemiyor. ŞİRKETLERİN YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇMADAKİ GÜÇLÜKLERİ 10

12 Şirketlerimiz kendileri ihracat yaptıklarında tüm ihracat giderlerini de karşılamak durumundadır. Bu giderlerin bir kısmı değişken maliyeti meydana getirirken önemli bir kısmı da personel gideri gibi sabit maliyet. Sabit maliyetler ekstra mali yük getiriyor. Konu mağaza açmak olduğunda mağaza kurulumu için yapılacak masraflar ile kurulduktan sonraki idame masrafları işletmelerin gözünü korkutuyor. ŞİRKETLERİN YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇMADAKİ GÜÇLÜKLERİ 11

13 12

14 Şirketler, Türkiye’de bulundukları yerlerden ve hiçbir ekstra çaba harcamadan bu hayali hayata geçirebilirler. 13

15 NASIL BİR PROJE ? NASIL BİR MODEL ? 14

16 PROJENİN TEMEL MANTIĞI Tekstil sektörünün farklı alt segmentlerinde üretim ve ihracat yapan en az 5 işletmenin bir araya gelerek, hedef ülkede, reyonlara sahip olacağı bir mağaza oluşturularak doğrudan hedef pazarda yer almak Abiye Spor giyim İç Giyim Erkek giyim Çocuk/ Bebek giyim Gömlek Triko Bayan Günlük Giyim KOSGEB’in İşbirliği-Güçbirliği Destek Programından istifade Çorap Kravat 15

17 1 •Dış Ticaret Şirketinin Kurulması 2 •Hedef Ülkede İşletmeler İçin Şirket Kurulması 3 •Mağaza Oluşumu 4 •Tanıtım ve Pazarlama Ağının Yapılandırılması 5 •Mağazanın Açılışı ve Satışlara Başlanması PROJE ADIMLARI 16

18 Bu şirketin kurulumu KOSGEB desteğinin alınabilmesi için KOSGEB tarafından koşulan şarttır. Abiye Spor giyim İç Giyim Erkek giyim Çocuk/ Bebek giyim Gömlek Triko Bayan Günlük Giyim Çorap Kravat Dış Tic. ve Pazarlama Çatı Şirketi 17

19 DIŞ TİCARET ŞİRKETİNİN FONKSİYONLARI Pazarlama Fonksiyonu İhracat İşlemleri Fonksiyonu Teknik Fonksiyonu 18

20 Pazarlama •Şirket müdürü de dahil toplam 3-4 personel ile tüm ortakların ihracat kapasitelerinin geliştirilmesi için yurtdışında kurulacak mağaza da dahil uluslararası pazarlaması için yapılacak sabit maliyetleri de düşürmek suretiyle etkin bir şekilde pazarlama faaliyetlerini yerine getirecektir. •Bu şirket sadece yurtdışında açılacak mağazaya yönelik değil aynı zamanda işletmelerin diğer yurtdışı pazarlarına yönelikte aynı şekildeki ortak açılımlarına da ışık tutacak, yön verecek Pazar araştırma faaliyetlerini gerçekleştirerek, yurtdışına açılımda yol haritasını çizerek stratejileri oluşturacak ve bunları Pazar Araştırması raporları halinde ortak işletmelerin görüşüne sunacaktır. İhracat İşlemleri •Yurtdışı mağaza da müşterilerden alınacak siparişlerin işletmelere iletilmesi, •Hazırlanan siparişlerin işletmelerden teslim alınarak toplu olarak her bir işletme namına mağazaya ulaştırılması, •Bu şirket işletmelerin sadece proje kapsamında açılacak mağazaya yönelik değil aynı zamanda diğer ihracat işlemlerini de yaparak işletmelerin bu yüklerini üzerlerinden alacaktır. Toplu olarak yapılacak ihracat işlemleri sayesinde işletmelerin nakliye masrafları ve idari maliyetler minimize edilmiş olunacaktır. Teknik İşlemler •Ortak işletmelerin her biri için hedef ülkede şirket kurulum işlemlerini gerçekleştirecek, •Hedef pazarda uygun lokasyonda seçilerek iç dekorasyonu yapılan mağazada işletmeler için reyon kiralama işlemlerini gerçekleştirecek, •Mağaza reyonlarının işletmelere kiralanması işlemini gerçekleştirecek, •Mağaza muhasebe ve kasa sorumlusunu ile idari personelini belirleyerek görevlendirecek, •İşletmeler ve Mağaza müdürü ile koordineli olarak mağaza reyonlarına ürün yerleştirmelerini yapacak ve mağazayı açılışa hazır hale getirecek, •Mağaza ve ürünlerin hedef pazarda görünürlüğünü sağlamak üzere reklam/tanıtım stratejisini belirleyecek ve faaliyete sokacak, •Mağazanın açılış etkinliklerini ve açılış kokteylini planlayıp gerçekleştirecek, DIŞ TİCARET ŞİRKETİNİN FONKSİYONLARI 19

21 Abiye Spor giyim İç Giyim Erkek giyim Çocuk/ Bebek giyim Gömlek Triko Bayan Günlük Giyim Çorap Kravat Bu şirketlerin kurulma nedeni 4 yıl süreyle reyon kiralarının %70’inin Ekonomi Bakanlığı teşviklerinden istifade ederek karşılamaktır. Şirket kurulum işlemleri ve reyon kira desteklerinin çıkartılma işlemleri NOTTA tarafından yapılacaktır. 20

22  Mağazanın bulunması ve Kiralanması,  Dekore edilmesi,  Reyonların şirketlere ayrı ayrı kiralanması  Personel ile donatılması Abiye Spor giyim İç Giyim Erkek giyim Çocuk/ Bebek giyim Gömlek Triko Bayan Günlük Giyim Çorap Kravat 21

23 Mağaza, lokasyon olarak Hedef pazarda Tekstil toptancılarının yoğunlaştığı dolayısıyla potansiyel müşteri olan perakendeci işletmelerin mal alımı için yoğun gittiği destinasyonlarda seçilecek. 22

24 Mağaza NOTTA tarafından bulunacak sahibinden kiralanacak, dekorasyonu, işletmelerin görüş ve onayı alınarak proje bütçesinden karşılanacak. Mağaza, her işletme için ihtiyaçlarına uygun ebatlarda Reyonlar şeklinde düzenlenecek. Mağaza reyonları, işletmelere ayrı ayrı kiralanacak. Reyon kiraları reyon boyutlarıyla orantılı olarak belirlenecek. Ekonomi Bakanlığı, reyon kiralarının %70’ini 4 yıl süre ile desteklemektedir. Örneğin dolar olan bir reyon kirasının 7000 doları devlet tarafından geri ödenerek karşılanacak ve dolayısıyla reyonun işletmeye maliyeti sadece 3000 dolar olacaktır. Desteğin çıkartılmasına yönelik işlemler NOTTA tarafından gerçekleştirilecektir. 23

25  Mağaza personeli olarak; 1 mağaza müdürü, 1 muhasebeci/kasa sorumlusu, 5 reyon sorumlusu  Reyon sorumlularının adedi reyon adedine ve ihtiyaçlara göre arttırılabilecektir. Ayrıca bir güvenlik şirketi ile anlaşma yapılarak güvenlik hizmeti alınacaktır. Muhasebeci/kasa sorumlusu ve idari personel, kurulmuş olan çatı şirketi personeli olacak  Mağaza müdürü ve reyon sorumlularının bulunması ve istihdamı ve güvenlik hizmeti alımı NOTTA sorumluluğunda ve yükümlülüğünde olacak  Mağaza Müdürü ve Satış elemanları Ücret+Primle çalışacak Türkiye’de şirketlerde OJT ve Oryantasyona tabi tutulacak 24

26 NOTTA tarafından yapılacak planlama ile; Pazarlama ağının oluşturulması Reklam ve Tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi 25

27 Mağaza, Tekstil toptancılarının konumlandığı bölgede açılacağından, potansiyel müşterilerin kolaylıkla ulaşabileceği ve görerek ziyaret edebileceği bir konumda olacaktır. Bu en büyük avantajdır. KONUM AVANTAJI 26

28 Müşteri portföyünü arttırmak ve geliştirmek, mağazanın ve ürünlerin görünürlüğünü artırmak üzere, mağazanın açılacağı ilde ve potansiyel müşterilerin faaliyet gösterdiği diğer illerde pazarlama temsilcilikleri oluşturulacak. Pazarlama temsilcileri potansiyel müşteri kitlesi olan perakende mağazaları ile bir plan dahilinde bire bir sıcak temas kurarak mağazamızın ve ürünlerimizin tanıtımını yapmak suretiyle mağazaya yönlendirilmelerini sağlanacak aktif bir pazarlama stratejisi uygulanacaktır. Bu organizasyon ve operasyon tamamen NOTTA tarafından planlanacak ve yönetilecektir. 27

29 Ürünlerin Tanıtım ve reklamı için profesyonel bir planlama Hedef pazarda yerel bir PR şirketinden Proje bütçesinden hizmet alımı Tanıtım ve reklam stratejisi geliştirilerek gerçekleştirme 28

30  El ilanları, ürün katalogları ve broşürler  Bilboard ve afişler  Web sitesi  Hedef ülke sosyal medya kanallarında reklam  Uygun B2B e-ticaret sitelerine üyelikler  Hedef ülkedeki ulusal ve uluslar arası fuarlara iştirak Takip eden yıllarda Ekonomi Bakanlığı Yurtdışı tanıtım desteğinden istifade 29

31 Kokteyl ve sokak defilesi ile Mağaza açılışı yapılarak satış faaliyetlerine başlanacak 30

32 -Web sitesi, e-satışa da imkan sağlayacak ve ilk siparişlerini mağazada görerek vermiş olan müşterilerin sezon boyunca takip eden siparişlerini, bir daha mağazaya gelmeden bulundukları yerlerden vermeleri sağlanacak -Ürün satış fiyatlarını, işletmeler kendileri belirleyecek -Kurulacak bilişim altyapısı sayesinde şirketler satışları, mal hareketleri ve stok durumlarını günlük olarak takip edebilecek -Kasa ve depo sorumlusu çatı şirketin elemanı olacak dolayısıyla kasa ve depo tamamen şirketlerin kontrolunda olacak 31

33 - İşletmelerin normalde kendilerinin yapması gereken şu ana kadar açıklanan tüm faaliyetler, çatı şirket tarafından gerçekleştirileceğinden, işletmeler hiçbir iş yükü ve sorumluluk üstlenmeden ve çaba harcamadan hedef pazarda satış noktası oluşturmuş olacak, - İşletmeler Mağazanın idari faaliyetleri ile uğraşma yükünden kurtulmuş olacak, ancak diğer taraftan mağazanın kasası ve stokları kontrolları altında olacak, - İşletmeler ihracat işlemleri için vakit ve emek harcamayacak, çatı şirket onların namına bu faaliyetleri yerine getirecek, - Sabit maliyetler işletmeler arasında bölüşüleceğinden işletme başına düşecek maliyetler büyük oranda azalacak, - Proje kapsamında, yapılacak uygun tüm harcamaların yarısı KOSGEB tarafından karşılanacağından işletme başına düşecek maliyetler minimum seviyede olacak, diğer bir ifadeyle; Ortak gider paydaları işletmeler bölüneceğinden, işletmelerin tek başına hedef pazara girmeleri halinde yapması gerekecek harcamalardan ciddi bir tasarruf sağlanacak, Modelin Güçlü Yönleri 32

34 - Müşterinin kendi pazarında konumlanmak ve pazarlama ağını oluşturmak suretiyle; * Yerel pazarlama temsilcilerimiz sayesinde müşteri ile kuvvetli bir iletişim kurulabilecek, * Müşteriler Türkiye’ye gelmeden mallarını bulabilecekleri için önemli bir cazibe oluşturulacak ve kolaylık sağlanacak, * Müşteri nezdinde güven oluşturulacak, * Pazar trendleri, müşteri istek ve ihtiyaçları daha net olarak görülerek üretim planlaması buna uygun gerçekleştirilebilecek, * Hedef pazarda etkin ve profesyonel tanıtım ve reklam stratejilerinin hayata geçirilmesiyle daha fazla müşteri çekilerek cirolarda önemli bir artış sağlanabilecek, Modelin Güçlü Yönleri Reyon kiralarının %70’i 4 yıl süre ile Ekonomi Bakanlığından geri alınacağından ciddi bir tasarruf sağlanacaktır. 33

35 İlk uygulama ile model oturtulduktan sonra aynı çatı şirket üzerinden hedef ülkedeki diğer şehirlerde ve başka hedef ülkelerde yeni mağaza oluşumları gerçekleştirilerek uygulama yaygınlaştırılabilecek, satış ağı daha da genişletilebilecektir. Modelin Güçlü Yönleri NOTTA, Projenin her aşamasında ki tüm faaliyetleri planlayacak, organize edecek ve hayata geçirecektir. Böylelikle mağaza oluşumunda şirketlere hiçbir iş yükü gelmeyecektir. 34

36  Türkiye’de çatı şirketin kuruluş işlemleri  Çatı şirketine ofis düzeninin kurulması  Hedef ülkede şirketlerin kuruluş işlemleri  Bilişim altyapısının oluşturulması  Web sitesinin oluşturulması  Mağaza’nın bulunması, mülk sahibinden kiralanması,  Şirketlere reyon kiralama işlemleri  Mağazanın dekorasyonu  Mağaza personelinin temini  Pazarlama temsilcilerinin ve ağının oluşturulması  Reklam-tanıtım faaliyetlerinin planlanması ve opere edilmesi  Mağaza açılış etkinlikleri (kokteyl, sokak defilesi)  Mağaza açıldıktan sonra mağaza yönetimi  Mağaza açıldıktan sonra reklam-tanıtım faaliyetlerine devam edilmesi  Rusya’daki fuarlara katılım planlama ve hazırlıkları  KOSGEB Desteği ve Ekonomi Bakanlığı Reyon kira desteğinin çıkartılması işlemleri NOTTA’NIN FONKSİYONLARI 35

37 - Pazara yeni girilecek olması nedeniyle tanınamama ve istenen satış performansının yakalanamaması. * Önlem: Yukarıda ifade edilen tanıtım ve pazarlama stratejileri hayata geçirilerek bu zafiyet minimize edilecektir. - Modele dahil olan işletmelerden bir veya birkaçı yeterli satış performansını yakalayamaması halinde ayrılmak isteyebilir. • Önlem: Bir pazarda konumlanabilmek, daimi müşteri portföyünü oluşturabilmek ve arzulanan satış performansını yakalayabilmek için gerekli süre en az 2 yıldır. Tüm işletmeler en az 1 sene süre ile sistemde kalmayı taahhüt edecek 1 senelik kendilerine düşen sabit giderler için teminatta bulunacaktır. 1 sene sonunda ayrılmak isteyecek şirketlerin yerine başka şirketler sisteme dahil edilecektir. Modelin Zayıf Yönleri 36

38 - Çatı şirket kurulum maliyetleri - Şirket çalışan maaşları (proje süresince) - Hedef pazara gidiş geliş ve konaklama masrafları - Bilişim altyapısı (Barcod ve stok/sipariş yönetim sistemi) - Yurtdışı şirket kurulum maliyetleri - Katalog, Broşür, el ilanı - Bilboard, afiş kiraları - Sosyal medya, dergi reklamları - Açılış defilesi - Web sitesi - B2B İnternet sitelerine üyelik - Hedef pazarda fuar katılımları (Proje süresince) MALİYETLER KOSGEB DESTEĞİ ALINACAK MALİYETLER DİĞER MALİYETLER - Mağaza Dekorasyon - Çatı şirket dekorasyon (Dekorasyonlu ofiste kiralanabilir) - Çatı Şirketi çalışan maaşları (Proje dönemi sonrası) - Reyon kiraları : Reyon kiralarının %70’i 4 yıl süreyle Ekonomi Bakanlığından alınacak - Tanıtım ve reklam : Tanıtım ve reklam giderlerinin %70’i 4 yıl süreyle Ekonomi bakanlığından alınacak (Her bir mağaza için yıllık Dolar) - Yurtdışı marka tescili : Ekonomi Bakanlığından her firma için 4 yıl süreyle yıllık Dolar destek - Fuar katılım maliyetleri : Fuar başına katılım ücretinin %75’i Dolar’a kadar Ekonomi Bakanlığı desteği alınacak. PROJE DÖNEMİ SONRASI MALİYETLER 37

39 NOTTA DANIŞMANLIK Merkez: 10uncu Cad. Reyhan Sok.Telgraf Çiçeği Çıkmazı Zekeriyaköy-Sarıyer/İstanbul Ofis: Gazi Umur Paşa Sok. Balmumcu Plaza-2 No:32 D.1 Balmumcu-Beşiktaş/İstanbul Tel: (212) Fax: (212) GSM:(544) Skype : nottaturk


"Ortak Mağaza. ŞİRKETLERİN MEVCUT DURUMU YURTİÇİNDE SHOWROOM ÜRETİM PASİF PAZARLAMA SHOWROOM’A GELEN YABANCI MÜŞTERİLERE SATIŞ 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları