Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership."— Sunum transkripti:

1 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO “ Sivas girişimci topluluğunun rekabetçiliğini yenilikçi sürdürülebilir kalkınma ile artırılması ” 1

2 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO Markalama, Paketleme & Pazarlama Sivas 24 th - 26 st Nisan 2013 Formaper Uzmanı Michele Lenoci 2

3 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ÜRÜN MARKA Maddi unsur (Şirket ürünüyle örtüşen) Tüketim ve tanıtım tecrübeleri sonucunda tüketicinin aklında yaratılan “Fikir” ÜRÜN VE MARKA 3

4 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ÜRÜN: MARKA Markalama tüketicilerin aklında açık, ayırt edici ve devamlı algılar yaratma işlemidir. İlk olarak, ürün markayla örtüşme eğilimindedir, şirketin ileri sürdüğü isim veya sembolün temsilinin yasal olup olmadığı değerlendirilebilir. Marka, onunla (marka imajı) ile akli simge grubudur ve bir güven ortamı yaratmanın önkoşuludur ki bunun için şirket marka politikalarını genişletme uygulamasına gitmek zorunda kalabilir. 4

5 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKANIN ÖNEMİ •Parçalanma(bölümlendirme) ve açık farklılıklar tüketici için değer ve seçeneklerde zorluklar yaratır. • Sembolik değerin büyüme önemi markanın önemini artırır. (tüketici teknik-fonksiyonel esaslarla memnun edilir ve çağrışım yaratan tüketime çekilir). • Değiş tokuş işlemlerinin artmakta olan hızı (teknoloji) ve markanın bilgiyi sentezleme yeteneği (fonksiyonel ve sembolik) onu bilgi ve değer için bir araç haline getirir. 5

6 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 6 MARKANIN ÖNEMİ Pazarlamada Ürün Özellikleri - Markalama Üretim DönemiSatış DönemiPazarlama Dönemi Ürün kalitesinin önemi Markalama/paketlemenin önemi

7 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKANIN İŞLEVLERİ •İŞLEVİN TESPİTİ: logo, isim, marka gibi temel esaslarla temsil edilen marka, tüketicilerin ayırt edici alternatif tekliflerin tespitine yardım eder. •İŞLEVİN DEĞERLENDİRİLMESİ: tüketiciyi markaya bağlayan (teknik, işlevsel, psiko-sosyal ve sembolik) - gösteren ve çağrışım yapan - değerlerden oluşur. •İŞLEV GÜVENİ: zaman içerisinde tekrar eden marka ve değer arasındaki makul kesinliğe (ve farklı pazarlara – marka genişletme olgusuna) dayanır. GÜVEN Markalama GÜVEN yaratır, güven satış! 7

8 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO NEDEN MARKALAMA İŞE YARAR? Markalamaya harcanan zaman, para ve eforlar süreç akıllıca işletildiğinde geri döner çünkü markalamanın yarattığı şeyler: – Akılda Kalıcılık: – Akılda Kalıcılık: Markalaşmış şirketi hatırlamak, markalaşmamış olanı hatırlamaktan daha kolaydır – Bağlılık: – Bağlılık: Akılda kalıcı bir markayla olumlu tecrübe, tekrar satın alma olasılığını artırır, ve rekabetçi markalara gidiş olasılığını azaltır – Aşinalık: – Aşinalık: Aşinalık beğeni ortaya çıkarır ve bu da müşteri olmayanların bile bildikleri markayı tavsiye etmelerini doğurur – Üstün Görüntü ve Üstün Fiyat: – Üstün Görüntü ve Üstün Fiyat: Marka sizi mal ve fiyat rekabetine girmekten kurtarabilir. Müşteriler iyi bilinen bir marka için daha fazla ödemeye isteklidir 8

9 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO NEDEN MARKALAŞMA İŞE YARAR? – Genişletilebilirlik: – Genişletilebilirlik: İyi bilinen bir markayı; yeni kategori, ürün, hizmet, veya mevkileri kapsayacak şekilde genişletme yeteneği; – Daha fazla şirket öz sermayesi: – Daha fazla şirket öz sermayesi: Güçlü bir marka, şirketiniz satmaya karar verdiğinizde onun daha fazla para getirebileceği anlamına gelir; – Pazarlama giderlerini düşürme: – Pazarlama giderlerini düşürme: Bir kere marka yaratılınca, sonrasında kullandığınız her "?Bath?" için daha fazla geri ödeme alırsınız; – Tüketiciler için düşük risk ve daha yüksek güven: – Tüketiciler için düşük risk ve daha yüksek güven: İnsanlar isimsiz bir şirket yerine iyi bilinen bir şirketten satın almaya meyillidir.; 9

10 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKANIN BİLEŞENLERİ tanımlama ve değerlendirme işlevlerini iyi performe edebilmek için bu bileşenleri bilmek önemlidir(markanın tanımlama unsurları):  Markanın adı(adlandırma),  Semboller (sembolleme),  Ayırt edici dizayn (resimleme),  Jingle (canlandırma),  Slogan(tanımlama),  Karakterler (harflerin yazılı ş ı) 10

11 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKA POLİTİKALARI - Çoklu markalar - Alt markalar 11

12 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKA POLİTİKALARI Şemsiye Markalar?? Kaynak Markalar 12

13 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ÖZEL ETİKETLER ÖZEL ETİKETLER Toptancılar ve perakendecilere aittir ve onlar tarafından geliştirilmiştir. Üreticinin adı ürünün üzerinde yer almaz. Özel markalar perakendeciler arasında daha popülerdir çünkü genellikle daha yüksek kar marjı taşırlar ve böylece üretici markalarına göre satıcı için daha karlılardır. 13

14 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 14

15 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 15 • Yeni bir imaj yaratmak • Müessese hakkında daha açık bir mesaj taşır • Firmanın doğasını tasvir etmelidir • Satılmakta olan ürünlere uymalıdır • Bir imajı gençleştirmek • İyi yapılandırılmış bir imajı değiştirmekten kolaydır • Yeni öğeler ekler fakat mevcut imajı devam ettirir • Bir imajı değiştirmek • Belirli durumlarda gereklidir • Yapılması güçtür • ??More B to B?? MARKA YARATMAK

16 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKA YARATMAK • Marka yaratırken, beş itibar yapıcı avantajlara dayanmamız gerekir: – Ürün ve hizmet kalitesi – Müşterilerin ihtiyaç duyduğunda hazır bulunan ürün ve hizmetler – Dürüstlük ve müşterilerin şirketimizle iş yapmasını kolaylaştırmak – Şirketimizde arkadaş canlısı ve yardımcı insanlar – Tüketicilerin ihtiyaçlarını tatmin edici sonuçlar sağlayan ürün ve hizmetler • Bu beş avantaj satış yapmak ve sadık, memnun müşteri yaratmak için minimum gereksinimlerdir. Bunlar marka inşanızın temelidir. 16

17 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 17 MARKA YARATMAK • Kural 1: Tüketici algısı başarının anahtarıdır – Doğru veya yanlış olduğuna bakmaksızın, müşterilerin bizim hakkımızda algıladığı gerçek, gerçeklere bakmamaktır – Konumlandırma başarının anahtarıdır • Kural 2: Pazara ilk giren oyuncu daha fazla kazanma şansına sahiptir – İlk hareket edenin markasını müşterilerin aklına önce yerleştirme fırsatı daha fazladır – İlk hareket edenin kazanmak için en iyi konumu seçme şansı vardır

18 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 18 • Kural 3: İlk hareket eden olamıyorsan, savaş alanının yerini değiştirmeye çalış! – Sadece bir taklitçi haline gelme – İlk olabileceğimiz yeni ve benzersiz bir fikir yaratmaya çalış, böylelikle taklitçi olmaktan kaçınırsın • Kural 4: Benzersiz satıcı özelliğine açıkça yoğunlaş – Herkes için her şey olmaya çalışma – Tüketicilerin akıllarındaki şeye konsantre ol. İşlevsel marka olmak için elinden geleni dene • Kural 5: Farklı ol veya Ucuza sat – Farklı olmayı başaramazsan, müşteriler fiyata yoğunlaşır! MARKA YARATMAK

19 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 19 MARKA YARATMAK Kural 6: Marka yaratmak için stratejik halkla ilişkileri, ve muhafaza için reklamı kullan – Markayı tanıtmak için reklamı kullanmak daha az etkilidir • Neredeyse sıfıra yakın güvenilirliktedir • Küçük şirketler için çok fazla pahalıdır • Reklamı etkisiz yapan karmaşa vardır • Büyük adam oyunudur! – Stratejik halkla ilişkiler küçük şirketler için başarının anahtarıdır • Güvenilirdir • Fiyatı uygundur

20 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 20 MARKA YARATMAK • Kural 7: Markan için mükemmel bir isim bul! – Seni rakiplerinden ayıran ürününün ismidir – Markan için benzersiz ve vurucu bir isim bul. Şöyle olsun: • Kısa • Benzersiz • Akılda kalıcı • Kural 8: Tamamen tutarlı olduğuna emin ol – Tüketicilerin aklında net olmak zaman alır – Yönü çok sık değiştirmek müşterilerin aklındaki markanızın gücünü seyreltir

21 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 21 MARKA YARATMAK • Kural 9: Düşmanlarının kim olduğunu bil – Jerry'siz Tom olmaz! Markalar arasındaki rekabet müşteriler ve medya üzerinde heyecan yaratır. Endüstrinin gelişmesine yardımcı olur – Birincil rakiplerini bilmeli ve onlarla mücadele etmelisin • Kural 10: İhtiyaç halinde ikincil markanı tanıtmaya hazır ol – Yeni bir kategori veya segmente girmek için ikincil bir marka gerekli olabilir – İkincil bir markayı yalnızca eğer var olan bir kategori veya sektörde egemen oyuncuysan kullan

22 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 22 MARKANIN ÖĞELERİ Markanın diğer bölümleri. Markalamanın bazı hayati bileşenleri: – Şirket adı – Logo – Slogan – Başlık ve biçimler – Pazarlama materyallerinin dizaynı – İnternet adresi – Reklam – Çalışan kıyafetleri – Tesis ve bakım

23 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 23 FELSEFE OLARAK MARKA Benetton sosyal sorun kampanyası • AIDS farkındalığı • Ayrımcılık • Ölüm cezası Benetton Tartışması • Diğerlerinin ısdırabı üzerine hırka satışı • ??? aracılığıyla münakaşayı desteklemek??? • Sorunları aydınlatmak veya küçümsemek?

24 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 24 MARKA DÜRÜSTLÜĞÜNÜN YARARLARI • Daha yüksek fiyatlar • Daha yüksek brüt kar marjları • Müşteri değişimini azaltır • Ürün için daha fazla talep • Pazar payı aşınmasını önler Markalaşmada algı gerçekliktir!

25 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 25 TİCARİ MARKA Marka ismi, ticari marka, ticaret unvanı, ticaret karakteri, veya bunların kombinasyonuna hukuki güvence sağlanmıştır. Ticari markalar diğer şirketlerin markalı ürünlere benzer öğeler kullanarak markalı ürünle karıştırılmasını sağlamayı önlemek için kullanılır. Ticari markalardan sonra kayıtlı bir ticari marka sembolü gelir.

26 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO MARKANIZI NASIL PAZARLARSINIZ? Pazarlama haberi yaymak? için yaptığınız HERŞEYDİR 26 Sosyal ağ Bloglar Basın bültenleri E-posta Pazarlaması Arama motorları Yer imi sistemleri İştirak sistemleri Yazılı basın & Direk satış mailleri

27 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 27 PAKETLEME • Bir ürün için fiziksel muhafaza? veya ambalaj • Ürünün perakende fiyatının %10'u paket geliştirme ve dizaynına harcanır

28 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 28 PAKETLEMENİN ÖNEMİ Toplum değişir, alışveriş de 50'lerde…  Alışveriş günlük bir egzersizdi  Bakkal dükkanları  Süpermarketler yok  Çoğu ürün serbest satılırdı  Süt ve ekmeğin eve servisi vardı  Çeşitlilik limitliydi ve taze gıda mevsimlikti

29 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 29 PAKETLEMENİN ÖNEMİ Toplum değişir, alışveriş de Ve şimdi…  Tüketim önemli ölçüde arttı;  Süpermarketler her yerde ;  Alışveriş çoğunlukla haftalık bir gezi;  Kapsam ve seçenek muazzam;  Ürünler yılın her anında mevcut;  Konfor ‘her şey’.

30 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 30 PAKETLEMENİN ÖNEMİ Bunda paketlemenin rolü nedir?  Paketleme bildiğimiz kadarıyla bugünün alışveriş için etkinleştiricidir – süpermarketler onsuz var olamaz;  Arz zincirindeki ürün zayiatı artık asgaridir;  Ürün tanıtımı ve bilgisi anahtardır;  Markalar çoğunlukla paketlemeleriyle tanımlanır;  Birçok pazar varlığını paketlemedeki gelişmelere borçludur

31 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 31 PAKETLEMENİN ÖNEMİ Bunlardan hangisini satın alırdınız? Efektif paketleme iyi bir izlenim yaratır, ürünün satmasına yardımcı olur, ve müşterilere avantajları anlatır

32 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 32 PAKETLEMENİN ÖNEMİ Şarapların paketi

33 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 33 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Ürünü koruma • Paket ürünü nakliye ve dağıtımda zarardan (ayrıca, gıdayı bozulmaktan) korumak zorundadır • Ana materyaller tahta, cam, plastik ve metaldir

34 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 34 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Güvenli kullanımı sağlamak • Müşteri için ürün güvenliğini artırabilir • Örn: Önceden cam olan birçok paket şimdi plastik olarak gelir, kozmetik ürünleri ?müdahaleye-dayanıklı? Paketlerde gelir, ve çocuk korumalı konteynerler

35 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 35 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Tanıtım ve ürünü satmak • Bir ürüne olan müşterinin tepkisi ürünün başarı veya başarısızlığını belirler – Karışık paketleme: Farklı ürün veya hizmeti birlikte paketleme – Fiyat paketlemesi: 1 fiyatına 2 veya daha fazla ürün • İyi dizayn edilmiş paketler, çekici, renkli ve sanatsal olmalıdır • Daha iyi paketler yeni satışlar yaratmaya ve muhtemel kayıpları minimize etmeye yardımcı olur – Yoplait Yogurt—ters çevrilmiş dizayn

36 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 36 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Ürün kimliğini tanımlamak • Müşteri gözünde prestij ve statü elde etmek için kullanılır • Çok kritik reklam unsurudur • Örn. Dominos Pizza Kutusu Saks Fifth Avenue Alışveriş Çantaları

37 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 37 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Bilgi sağlamak • Paket müşteriye bilgi sağlar • Besin değeri, talimatlar, ve potansiyel tehlikeler • Envanter kontrolü ve yönetimine yardım için ürünlerin üzerine evrensel ürün kodu konulmuştur Talimatlar Altın kahverengi rengini alana kadar kurabiyeleri 350 derecede dakika pişirin

38 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 38 PAKETLEMENİN FONKSİYONLARI Müşteri ihtiyaçlarını karşılama • Ürün farklı insanların işini görmek için çeşitli büyüklüklerde gelir • Aile paketleri, öğle yemeği konteynerleri • Örn. Kola 6'lı paketlerde veya kasada gelir • Değişen yaşam tarzına ayak uydurmak zorundadır

39 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 39 PAKET TÜRLERİ  Sıkıca paketlenmiş- ürünün etrafına şeffaf film yerleştirilerek yapılır. Ürünün şekline uyum sağlar  Çoklu paket-Daha kolay teşhir, taşıma veya kolaylık için iki veya daha fazla ürünün özel bir paket tasarımıyla gruplanmasıdır  Steril paketleme- soğutma gerektirmeyen gıdalardan bakterileri uzak tutar  Dağıtım kapanışı- kontrollü bir şekilde içeriği dağıtmak için tıpa veya kapak (losyon)

40 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 40 PAKETİ TASARLAMAK • Ürünün kabul edilebilirliğini teşvik eder • Şirket ve imajını tanıtır • Eski ürüne yeni görünüm verir • Ürünü korur • Müşterilerin eski ürünü kullanmasına yardım eder • Ürün için yeni kullanımlar • Maliyeti azaltır • Satış ve kârı artırır

41 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 41 PAKETLEME:RENKLERİN ÖNEMİ Kırmızı  Çin: düğünlerden cenazelere kadar bir çok alanda kullanılan, umut ve şansın rengi.  Hindistan: saflığın rengi (düğünlerde kullanılır).  Batı kültüründe yılbaşının yeşiliyle kombine edilir, sevgililer gününde pembe ile kombine edilir. Trafikteki ‘’Dur’’(Tehlike)’yi işaret eder..  Doğu kültürlerinde: beyazla kombine edilerek oyunu ifade eder. Sarı  Asya: kutsal, imparatorluğa ait.  Batı kültürleri: oyun, neşe. Mavi  Çin: ölümsüzlükle bağdaştırılır.  Hinduizm: Krişna’nın rengidir.  Orta Doğu: koruyucu renk. Turuncu  İrlanda: dinsel manalı (Protestan).  Batı Kültürleri: Ucuz ürünler, Cadılar Bayramı (siyahla beraber) Yeşil  Hindistan: İslam’ın rengi.  İrlanda: dinsel manalı (Katolik).  Birkaç tropik ülkede: tehlike ile bağdaştırılır.  Batı Kültürleri: trafikte ‘’Devam et’’ anlamındadır, güvenli çevre.  ABD: girişimcilik.  Çin: sadakat. Kahverengi  Kolombiya: satışı tasvip etmez.  Hindistan: matemin rengidir. Mor  Latin ülkelerinde ölüm ve kötü şans fikri ile bağdaştırılır. Beyaz  Doğu Kültürlerinde: matem, ölüm.  Batı Kültürlerinde: saflık (evlilik). Siyah  Batı Kültürlerinde: matem, ölüm Gri  Ekonomik Ürün (Çin ve Japonya). Yüksek kalitenin bedeli (ABD).

42 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 42PAKETLEME: RENKLERİN ÖNEMİ Alım Sarı Kırmızı TuruncuPembe Mavi Yeşil İyimser ve genç Vitrin gezicilerin ilgisini çekmek için sıkça kullanılır Enerji Kalp atışını hızlandırır İndirimli satışlarında ivedilik yaratır Agresif Eyleme çağırı yaratır: Abonelik, alım veya satım Romantik ve kadınsal Kadınlara ve genç kızlara ürün pazarlamada kullanılır Güven ve güvenlik hissi yaratır genellikle bankalar ve şirketlerde görülür Zenginlerle ilişkilendirilmiştir Göz için işlemesi en kolay renktir Mağazalarda rahatlatma için kullanılır Ses/Koku Görsellik Dış Görünüm DiğerRenk Pazarlama yapılırken, tüketicilerin dış görünüm ve rengi diğer faktörlerin önüne koyduğunu dikkate almak hayatidir. Alışveriş yapanların %85'i belirli bir ürünü satın alırken rengi ön plana çıkarır. Alım SiyahMor Güçlü ve şık Lüks ürünleri pazarlamada kullanılır Yatıştırmak ve sakinleştirmek için kullanılır Sıklıkla güzellik ve yaşlanma önleyici ürünlerde görülür

43 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 43 PAKETLEME:RENKLERİN ÖNEMİ Rengin ayrıca özel bir müşteri kesimini çekme ve müşterilerin alışveriş davranışlarını değiştirme gibi bir benzersiz özelliği vardır Kırmızı Turuncu Siyah Parlak Mavi Lacivert Deniz Mavisi Pembe Gök Mavisi Gül Pembesi Renk Çektiği müşteri tipi Bütçeli Müşteriler Geleneksel Müşteriler Fast Food Outlet AVM'ler İndirimli Satışlar Yer Bankalar Büyük Süpermarketler Giyim mağazaları

44 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO Obje isimleri asla nötr değildir. Üreticiler, özellikle ihracat hedeflemekte olanlar, özellikle ??saçmalıklara?? dikkat etmelidir. Herkes dikkatli değildir. Dünya, bu nedenle, bir şey söyleyen fakat başka bir şey kasteden isim ve simgelerle doludur. Volkswagen Arjantin'e "Jetta", "kötü şans" anlamına gelen isimle ihracat yaptı. İtalya'da da aynı isimle satıldı ve bu isim aslında çok da iyi bir anlama sahip değildi. Opel İspanya'da "Nova"(İspanyolcada, "No va" "çalışmaz" demektir) satmaya çalıştı. Fiat Ritmo, Amerika'da, Fiat Strada oldu (Ritmo, Amerika'da, ünlü bir kondom markasıdır). Ve İngiliz Rolls-Royce Alman satışlarındaki durgunluğun sebebinin "Silver Mist" isminin Almanya'da "Gümüş gübresi" gibi algılandığı olduğunu fark etti. Japon üretimi güzellik sabunu "Cow Brand", elektrikli tıraş bıçağı "Armpit", tatlandırıcı "Creep" ve efsanevi gargara "Mouth Pet". Bu ürünlerden hiç biri dünyada başarılı olmamıştır. 44 PAKETLEME: DİL

45 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 45 PAKETLEME: DİL FirmaSektörÜlkeOlay (Coca cola) İçecek Çin Kola Çin'e ilk olarak Ke-kou-ke-la ismiyle tanıtıldı.Şirket, bu adın Çin'de, diyalekte göre, ??"bite the wax tadpole"?? veya "balmumuyla doldurulmuş at.“ anlamına geldiğini fark etmedi. İlk başarısızlıktan sonra Kola markayla kafiyeli fakat başka bir anlama gelen bir isim aradı, ve "ağızda mutluluk" anlamına gelen Kokou-ko-le, adını seçti. (Pepsi) İçecek Tayvan Amerikan sloganı "Pepsi jenerasyonuyla hayata dön" Tayvan diyalektinde ??"Report your ancestors alive with Pepsi"?? olarak yanlış tercüme edildi. (Unilever) Diş Macunu Asya "Pepsodent" Asya ülkelerinde diş beyazlatma becerisine dayanılarak: "Kendinize sarı nerede diye sorun." sloganıyla çıkarıldığında, slogan ırkçı öğeler içeren bir reklam olarak algılandı.

46 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 46 PAZARLAMA Pazarlamacıların mağazalarına hangi ürünleri taşıyıp onları mağazalarda nereye yerleştireceklerine karar vermeleri, sıklıkla "Ürün Yerleştirmesi" olarak anılır Ürünü maksimum satış ve kâr getirecek yere yerleştirme sanatıdır. Perakendecinin hedeflerine ulaşmak için, belirli ürün veya hizmeti edinip, bunları mekan, zaman ve fiyat olarak hazır bulundurmalarını içeren aktivitelerdir.

47 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 47 PAZARLAMA: 5 “DOĞRU” 1)Doğru ürün 2)Doğru miktar 3)Doğru fiyat 4)Doğru zaman 5)Doğru mekan

48 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 48 PAZARLAMA: MAĞAZA PLANI 1)En uygun dış görünüş müşterileri mağazaya çekerek onların alım yapması için maksimum olanakları sağlar 2)Perakende satışların %70'i ??istek?? üzerine yapılır

49 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 49 PAZARLAMA: İDEAL SATIŞ YERİ Ilık Nokta Sıcak Nokta

50 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 50 PAZARLAMA: HAYATİ ÖĞELER 1) A wareness (Farkındalık) 2) I nterest (İlgi) 3) D esire (İstek) 4) A ction (Eylem) (AIDA) Farkındalık İlgi İstek Eylem Kafa yapısı Anahtar kelime konsepti "Havalı pantolonlar istiyorum" Pantolonlar, pantolon stilleri "Hangi stiller mevcut?" "Dar pantolon, modacı pantolonları, şık bol pantolonlar, yün pantolonlar, sarkık pantolonlar "Hangisi benim için doğru tarz?" "Beğendiğimi buldum, ama nereden almalı? Yukarıdaki terimleri de içeren cümleleri araştırma + şunlar gibi nitelendiriciler: en iyi, özellikler, incelemeler, en popüler vb. "Eylem" terimleri: marka + stil + almak, mağaza, alım, abonelik, kupon, en iyi fiyat vb.

51 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 51 PAZARLAMA: FARKINDALIK  Görseli hareketli bölgeye koy  Büyük görsel dikkat çeker  Renkli paketleme  Satış noktası öğeleri: •Tüketici rekabetleri •Özel teklifler •İlgi çekici kelimeler (BAKIN, SATIŞ, DUR, ŞİMDİ, YENİ)  Görsele tamamen alakasız fakat gözalıcı öğe koymak  Görselin çeşiti

52 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 52 PAZARLAMA: FARKINDALIK Görsellerin çeşitleri

53 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 53 PAZARLAMA: FARKINDALIK Görsellerin çeşitleri • ??Satış-noktası-vitrini?? müşteri aldıkları için ödeme yapmayı beklerken dürtüsel satın almayı provoke etmek için tasarlanmıştır. • Üretici tarafından tasarlanmıştır ve genellikle kasanın yanında bulunur.

54 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 54 PAZARLAMA: FARKINDALIK Ürün Teşhiri • Self servis teşhirde, tüm ürünler satış zemini?? üzerindedir. • Müşteriler ürünleri kendi başlarına bulabilir, istedikleri ürünü seçebilir ve kasiyere götürebilir.

55 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 55 PAZARLAMA: FARKINDALIK Ürün Teşhiri Full-servis?? teşhirde, hiçbir ürün satış zemini?? üzerinde olmaz. Ürünü görselden seçebilirsiniz, fakat ürünü satın almak için bir satış danışmanından getirmesini istemek zorundasınız.

56 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 56 PAZARLAMA: FARKINDALIK Merchandise presentation: software Raf mantığı yazılımı Özelleştirile- bilir Buton Sık kullanılan komutlar için araç çubuğu Çek ve bırak'a sahip 10 plan penceresine kadar destek Resimli seçici kullanarak ürün seçimi Ürünleri seçerken çoklu alan görme ve seviye sınıflandırması

57 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 57 PAZARLAMA: İLGİ  En iyi ilgi yaratma teknikleri; müşteri için ürünün avantajını yansıtanlardır •İki grup – Duygusal – Ekonomik • Her ikisini de karşılamaya çalışın  Genellikle ekonomik çekiciliği, duygusal çekiciliği olan kişisel kullanım ürünleri daha iyi satar.

58 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 58 PAZARLAMA: İSTEK  İkincil görünüşler ürüne sahip olma veya ürünü kullanma isteği yaratmak zorundadır.  Unutmayın başarılı satış yapmak, sahiplik / ihtiyaç için istek yaratmanın etrafında döner.  Müşterinin ihtiyacı olan veya gelecekte ihtiyacı olabilecek bir İHTİYACI ??güçlendirin?? veya dışa vurun.

59 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 59 PAZARLAMA: EYLEM  İlgiye sahip oldunuz ve alım için istek yarattınız: •Eylem aramalısınız •Müşteriyi şimdi satın almaya motive etmelisiniz

60 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 60 GÖRSEL PAZARLAMA Alışveriş merkezindeyken hangi öğeler belirli bir dükkana girmek istemenizi sağlar?

61 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 61 Görsel pazarlama, pazarlamanın fiziksel temsilidir ve satışı artırmak amacıyla iş yerinin dizaynıdır. Görsel pazarlama, çoğu kez sessiz satış elemanı olarak anılır. Görsel pazarlamanın amacı, müşterileri ürünü daha yakından incelemeleri için çekmektir. GÖRSEL PAZARLAMA

62 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 62 GÖRSEL PAZARLAMA: MAĞAZA İMAJI • Mağaza imajı insanların aklındaki mağaza fikridir • Mağaza imajı görsel pazarlamacılar tarafından mağazanın dekor ve dizaynı vasıtasıyla yaratılır.

63 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO ??GERİLLA PAZARLAMA?? Basit, efektif ve olağanüstü biçimde tecrübeseldir??. It is made ​​on the campaign Iwc shuttle bus from Berlin for the launch of the model Big Pilot. Is not far behind the initiative Fitness Company in several subway cars in Frankfurt. 63

64 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 64 ??GERİLLA PAZARLAMA??

65 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 65 ??GERİLLA PAZARLAMA??

66 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 66 ??GERİLLA PAZARLAMA??

67 ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership of Formaper and Sivas TSO 67 ??GERİLLA PAZARLAMA??


"ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları