Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. SAGLIK BAKANLIGI TÜRKIYE KAMU HASTANELERIKURUMU BURSA KAMU HASTANELER BIRLIGIGENEL SEKRETERLIGI ORHANELIILÇE DEVLET HASTANESI HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. SAGLIK BAKANLIGI TÜRKIYE KAMU HASTANELERIKURUMU BURSA KAMU HASTANELER BIRLIGIGENEL SEKRETERLIGI ORHANELIILÇE DEVLET HASTANESI HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 T.C. SAGLIK BAKANLIGI TÜRKIYE KAMU HASTANELERIKURUMU BURSA KAMU HASTANELER BIRLIGIGENEL SEKRETERLIGI ORHANELIILÇE DEVLET HASTANESI HOŞGELDİNİZ

2 • 16. HASTANEMIZDE KULLANILAN RENK KODLARI • 17. BEBEK DOSTU HASTANE • 18. HASTA GÜVENLIGI • 19. ÇALISAN GÜVENLIGI • 20. HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI • 21. ENFEKSIYON KONTROL KOMITESI • 22. EL HIJYENI • 23. YÜZ KORUYUCU, GÖZLÜK KULLANIMI • 24. MASKE KULLANIMI • 25. ÖNLÜK KULLANIMI • 26. ILETISIM BECERILERI • 27. ADVERS ETKIVE FARMAKOVIJILANS • 28. HASTANENIN ULASIM BILGILERI • 29. ÖNEMLITELEFONLAR • 30. ÖNEMLIIÇ HAT TELEFONLAR

3 • IÇINDEKILER • 1. GIRISVE ORYANTASYON EGITIMININ AMACI • 2. KURUMUN TANITIMI • 3. TARIHÇEMIZ • 3;1;VIZYONUMUZ • 3;2;MISYONUMUZ • 3;3;KALITE POLITIKAMIZ • 4. ORHANELIILÇE DEVLET HASTANESIYÖNETIM SEMASI • 5. KURUM IÇIISAKISSÜRECI • 6. GENEL ORYANTASYON PROGRAMI VERECEK KISILER • 7. KURUMA YENIBASLAYAN PERSONELIN BALANGIÇ ISLEMLERI • 8. KURUMA YENIBASLAYACAK PERSONELIN ORYANTASYON EGITIMI • 9. ISE BASLAYAN GRUPLAR VE ALACAKLARI EGITIMLER • 10. EGITIMLERIN KAYDI VE MUHAFAZASI • 11. ÇALISMA SAATLERI • 12. IZIN ISLEMLERI • 13. UYULMASI GEREKEN GENEL DISIPLIN KURALLARI • 14. BILGIISLEM VE OTOMASYAN • 15. HIZMET IÇIEGITIMLER

4 • 2.KURUMUN TANITIMI • Bursa Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesine hosgeldiniz; Bursa Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesi • Kazimkarabekir mahallesi, Linyit sokak NO1 de yeni binasinda den itibaren 50 yatak kapasitesi, 10 acil müsahade yatagi,3 ameliyathane odasiile hizmet vermektedir; • A BLOK • Bashekim yardimcisi • Hasta kabul (Zemin kat) • Danisma Yönlendirme (Zemin kat) • Poliklinikler- Dispoliklinikleri-Engelli poliklinigi (Zemin kat) • Hasta haklaribirimi (Zemin kat) • Evde saglik Hizmetleri Birimi (Zemin kat) • Emzirme –Çocuk oyun odasi(Zemin kat) • Sendika odasi(Zemin kat) • EKG-SFT odasi(Zemin kat) • Aile planlamasiodasi(Zemin kat) • Saglik Kurulu (Zemin kat) • Eczane (-1.kat) • Ibadethane (-1.kat) • Ayniyat depo (-1.kat) • Siginak (-1.kat)

5 • B BLOK • Teras (4.kat) • Spor salonu (4.kat) • Çocuk Servisi (3;kat) • Dahiliye Servisi (2.kat) • Kadin Dogum Servisi- Genel Cerrahi Servisi (1.kat) • Laboratuar-Kan alma-Sonuç verme- Röntgen (Zemin kat) • Kafeterya (Zemin kat) • Uzman doktor odasi(Zemin kat) • Idari birimler (-1.kat) • Kalite yönetim Birimi (-1.kat) • Bilgi Islem (-1.kat) • Konferans salonu (-1.kat) • Çalisan sagligibirimi (-1.kat) • Arsiv (-1.kat) • Kütüphane (-1.kat)

6 • 1.GIRIS ve ORYANTASYON EGITIMININ AMACI • Bursa Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesi Genel Uyum Rehberi hastanemizde yeni göreve baslayan personele yönetim yapisi ve isleyisi hakkinda bilgilendirme yapmak amaciile hazirlanmistir; • Oryantasyon kitabi ayni zamanda hastanemiz hizmetlerinin vizyonu, misyonu,hizmet alanlari,tarihçesi, organizasyon yapisi, kurum içi ve disi iletisim, çalisma kosullari, mesai saatleri, kurum içi hizmet süreçleri, kalite yönetim sistemleri ve önemli uygulamalarin bulundugu bölümleri hakkinda bilgi verilerinden olusmaktadir; • Hazirlanan genel uyum rehberinin kurumumuza yeni katilan personelin uyum sürecini kolaylastirmasinin yaninda hastanemizde halen görev yapan personel de rehberlik edecegi düsünülmektedir;

7 • C BLOK • Ameliyathane-Sterilizasyon (1. Kat) • Dogumhane (1;kat) • Yogun Bakim (1;kat) • Acil Servis (zemin kat) • Kan transfüzyon merkezi (Zemin kat) • Diyaliz (zemin kat) • Yemekhane (-1.kat) • Çamasirhane-Terzi (-1.kat) • Morg (-1.kat) • Kazan Dairesi (-1.kat) • Evsel atik-Tibbi Atik-Tehlikeli atik depolari(-1.kat) • Jeneratör odasi(-1.kat) • UPS odasi(-1.kat) • Pompa Odasi(-1.kat) • Medikal Gaz sistemleri Odasi(-1.kat) • Hurda Deposu (-1.kat) • Su deposu (-1.kat)

8 • 3.1.VIZYONUMUZ • Saglikli yasamin tüm insanlarin temel hakki oldugu inanci ve anlayisi içinde din, dil,irk ve sosyal sinif farki gözetmeden hizmet alanlarin ve çalisanlarin memnuniyetini en üst düzeyde tutan, saglik hizmetlerini en yeni teknoloji kullanarak kaliteli ve zamaninda sunan bir saglik kurulusu olmaktir; • 3.2.MISYONUMUZ • Bölgemizde kaliteli saglik hizmeti vermesi nedeniyle öncelikle tercih edilen, saglik hizmetlerinde sürekli gelisen ve uluslar arasi hastane kalite standartlarina uygun hizmet alan ve veren bir saglik kurumu olmak. • 3.3.KALITE POLITIKAMIZ • Hastanemizde hastalarimizin taleplerini dogru sekilde belirlemek ve yüksek kalite bilinciyle teshis, tani ve tedavilerini gerçeklestirilecek güçlü koordinasyonu saglamak tüm faaliyetlerimizi sürekli gelisim felsefesiyle degerlendirmek ve gelistirmek; • Hasta memnuniyetini arttirarak saglik sektöründe farkli bir yer edinmek;

9 • 5.KURUM IÇIISAKISSÜREÇLERI • Polikliniklerimizde muayenehane düzeni seklinde hizmet verilmekte, hastanin seçtigi hekim tarafindan tüm muayene ve tedavi islemleri yapilmaktadir; • Bunlar muayene,röntgen,laboratuar,dis protezidir; Ayrica hastanemize gelemeyecek durumda olan hastalara evde saglik hizmetleri birimi tarafindan mobil saglik hizmeti sunulmaktadir; • ENGELLILER VE 65 YAS ÜSTÜ hastalarimiza hizmet erisimini kolaylastirmak için muayene önceligine yönelik düzenleme yapilmis, tuvalet ve servis koridorlarinda bariyerler bulunmaktadir. • Kliniklerimizde yatan hastalarimiza hastaliklarina göre tedavi ve bakim hizmetleri, günlük vizit,röntgen laboratuar ve ameliyathane hizmetleri verilmektedir; • Dispolikliniklerimizde muayene muayene, çekim, tedavi, protez hizmetleri verilmektedir;

10 • 3.TARIHÇEMIZ • Bursa Orhaneli Devlet Hastanesi 1986 yilinda, ek binasi1993 yilinda hizmet vermeye baslamistir; Eski hastanenin arsa alani2363 m2 bina oturum alani564 m2 ve toplam kapalialani1692 m2 olan hastane binasi1 bloktan olusmaktaydi; • 50 yatakli yeni Orhaneli Devlet Hastanesi • tarihinde açilisi yapilmistir; m2 arsa alani üzerine 50 yatak kapasiteli olarak Orhaneli ilçesi disinda Büyükorhan ve Harmancik ilçelerine de hizmet vermektedir; • Hastanemiz Dahiliye, Dis, Çocuk,Genel Cerrahi, Kadin hastaliklari ve Dogum, Acil poliklinikleri ile haftanin 3 günü de KBB ve Göz poliklinigi ile hizmet vermektedir.

11 • 6.GENEL ORYANTASYON PROGRAMI VERECEK KISILER • Bashekim/Hastane Yöneticisi • Idari ve Mali Hizmetler Müdürü • Saglik Hizmetleri Müdürü • Ilgili Birim Sorumlusu • Personel Sefi • Kalite Yönetim Direktörü • Hasta haklaribirim sorumlusu • Enfeksiyon hemsiresi • Egitim hemsiresi • Sivil savunma Amiri • Hastane otomasyon Görevlisi

12 • 8.KURUMA YENIBASLAYAN PERSONELIN ORYANTASYON EGITIMI • 09:00-09:30 Kurum tanitimi, organizasyon • Oryantasyon sorumlusu • Egitim Hemsiresi • 09:30-10:15 Etik, Hasta Haklari • Hasta HaklariSorumlusu • 10:15-10:30 Ara • 10:30-11:00 Dokümantasyon ve prosedürler, Sözel Order,Düsme Riskleri ve Önlemleri • Kalite Yönetim Birimi • 11:00-11:30 El yikama ve hastane temizligi • Enfeksiyon Kontrol Hemsiresi • 11:30-12:00 Tibbi atiklar ve izolasyon önlemleri • Enfeksiyon Kontrol Hemsiresi • 12: Ögle arasi

13 • 13:00-13:45 Sivil savunma ve acil durumlarinda tahliye • Sivil Savunma Amiri • 13:45-14:15 Özlük haklari • Kalite Yönetim Birimi Üyesi • 14:15-14:45 Iletisim,empati • Hasta haklaribirimi • 15:00-15:30 Bilgisayar programive kullanimi • Bilgi Islem Sorumlusu • 15:30-16:00 HKS Kalite Yönetimi • Kalite Direktörü Direktörü • 16:00-16:30 Hasta ve çalisan güvenligi, Güvenlik raporlama • Hasta ve Çalisan Güvenligi Komitesi Çalisanlari

14 • 9.ISE BASLAYAN GRUPLAR VE ALACAKLARI EGITIMLER • HEKIM, DISHEKIMI, PSIKOLOG, DIYETISYEN, ECZACI, SOSYOLOG • Hasta HaklariEgitimi • Hastane Tanitimi • Kalite Yönetim Sistemi • Hizmet Kalite Standartlari • Hastane Enfeksiyonlarive Önemi • Anne Sütü ve Önemi • Yangin ve Afet (tesis güvenligi) • Atik Yönetimi • Hasta Güvenligi • Çalisan Güvenligi • Otomasyon • Iletisim • El hijyeni

15 • HEMSIRE-SAGLIK MEMURU--EBE- ANESTEZI-RÖNTGEN- LAB.TEK. • Kalite Yönetim Sistemi • Hizmet Kalite Standartlari • Hastane Tanitimi • Hasta Güvenligi • Çalisan Güvenligi • Iletisim • Enfeksiyon Kontrol Uygulamalari • Temel Hemsirelik Bakimlari(hemsireler için) • Otomasyon • Hemsire formlarinin tanitimive kullanim • Antibiyotikler, CPR • Laboratuar numunesi alinmasive gönderilmesi • Monitorizasyon, EKG

16 • Acil arabasi • Yasam bulgulari • Aspirasyonlar • Ilaç uygulamalari • Basiülserleri • Üriner katater uygulamalari • Hasta pozisyonlarive transport • DM ve hemsirelik bakimi • Kan transfüzyonlari • Yangin ve Afet (tesis güvenligi) • Atik Yönetimi • El hijyeni

17 • HIZMETLI • Kalite Yönetim Sistemi • Hizmet Kalite Standartlari • Hastane tanitimi • Hasta Güvenligi • Çalisan Güvenligi • Atik yönetimi • Temizlik uygulamalarive temizligin yapilmasindaki esaslar • El hijyeni • Hijyen uygulamalari • Hastane enfeksiyonlarive önemi • Iletisim • Hasta tasima ve sevkinde dikkat edilmesi gereken kurallar • Kan idrar gibi laboratuar numunelerinin tasinmasi • Yangin ve Afet (tesis güvenligi)

18 • VERI HAZIRLAMA ELEMANI • Kalite Yönetim Sistemi • Hastane tanitimi • Hizmet Kalite Standartlari • Atik yönetimi • Hasta Güvenligi • Çalisan Güvenligi • Iletisim • Otomasyon • El hijyeni • Yangin ve Afet (tesis güvenligi)

19 • MEMUR –TEKNIK SEVIS- ASÇI-GÜVENLIK PERSONELI-DIGER SAGLIK ÇALISANLARI • Kalite Yönetim Sistemi • Hastane tanitimi • Hizmet Kalite Standartlari • Atik yönetimi • Iletisim • Kesici delici alet yaralanmalaribildirimleri • Otomasyon • El hijyeni • Hasta diyet ve yemek porsiyonlarinin ayarlanmasive önemi • Yangin ve Afet (tesis güvenligi)

20 10.EGITIMLERIN KAYDI VE MUHAFAZASI • Genel oryantasyon egitimi bitiminde egitimi alan kisi için Oryantasyon Egitim ve Degerlendirme • Formunda ilgili yerler doldurularak egitim kayit altina alinir; • Egitim vermekle sorumlu birimler hastane içinde yaptiklari tüm egitimlerde personel egitim formuna ilgili bölümleri doldurur; • Oryantasyon programi tamamlandiktan sonra çalisan için personel egitim karti olusturulur; • Verilen ilk egitim oryantasyon egitimi olmalidir; Personel egitim kartlari egitim hemsiresinde bulunur.

21 • 11.ÇALISMA SAATLERI • Çalisma saatleri ; Hastane çalisanlarinin tabi olduklari 4 farkli mesai bulunmaktadir; • gündüz mesaisi • Nöbet • Nöbet • Nöbet

22 • 12.IZIN ISLEMLERI • Yillik Izinler Devlet memurlarinin yillik izin süresi 1-10 yil arasi(on yil dahil ) görev yapanlar için 20 gün, • hizmeti 10 yildan fazla olanlar için 30 gündür; • Zorunlu hallerde bu sürelere gidis-dönüsiçin 2ser gün eklenebilir; • Izinler amirin uygun bulacagi zamanlarda toptan veya ihtiyaca göre bölünerek kullanilabilir; • Birbirini izleyen 2 yilin izni birlikte verilebilir; • Cari yil ve bir önceki yillara ait kullanilmayan izin haklari düser; • Hizmetleri sirasinda radyoaktif isinlarla çalisan personele yillik izinlerine ilave olarak 1 ay saglik izni verilir; • Yillik izinler 1 ay önceden planlanip nöbet listeleri ona göre düzenlenmektedir; Izin kâgitlari sirasiyla birim sorumlusu, birim amiri ve bashekimlige onaylatilir; • Izin tarihlerinde izine ayrilacak personele nöbet hizmeti planlanmaz, ancak acil durumlarda nöbet degisikligi yapildiktan sonra izine çikilabilir; • Acil durumlardaki izine ayrilma ve nöbet degisikligi sorumlu birim amirinin bilgisi dahilinde saglik hizmetleri müdürü onayladiktan sonra yapilmaktadir;

23 • Hastalik Izni : Kanser, verem ve akil hastaliklari gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastaliga yakalananlara 18 aya kadar, diger hastalik hallerinde ise 12 ay hastalik izini verilir; • Izin süresinin sonunda hastaliklarinin devam ettigi resmi saglik kurullarinin raporu ile tespit edilenlerin izinleri 1 katina kadar uzatilabilir; • Bu sürelerin sonunda da iyilesmeyenler için emeklilik hükümleri uygulanmaya baslanir; • Görevlerinden dolayi saldiriya ve kazaya ugrayan, meslek hastaligina tutulan memurlar iyilesinceye kadar izinli sayilirlar; • Ayrica bakmakla yükümlü oldugu kisilerin hastaliginda refakat etmedigi taktirde hayati tehlikeye girmesi durumu söz konusu ise özlük haklari korunarak 3 aya kadar izin verilir, gerektiginde bu süre 1 katina kadar uzatilir;

24 • Mazeret Izinleri Kadin memura dogum öncesi 8 hafta ve dogum sonrasi 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylikli izin verilir; Çogul gebelik halinde dogum öncesi izine 2 hafta daha eklenir. Ancak saglik durumu uygun oldugu takdirde doktorun onayi ile ve memur isterse dogum öncesi 3 haftaya kadar çalismaya devam edebilir;Bu durumda memurun çalistigi süreler dogum sonrasi izine eklenir;Bu öngörülen süreler memurun saglik durumuna göre doktor raporunda belirlenecek sekilde uzatilabilir; Dogumda veya dogum sonu izni kullanirken annenin vefati halinde istegi üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilebilir; • Kadin memurlara 1 yasindan küçük çocuklariiçin ilk 6 ay için 3 saat,son 6 ay içinde 1;5 saat süt izini verilir; Erkek memura esinin dogum yapmasisebebiyle istegi üzerine 10 günlük babalik izini verilir.

25 • Ölüm Izini Memura istegi üzerine kendisinin veya çocugunun evlenmesi, ya da kendisinin • veya esinin, annesinin, babasinin, esinin, çocugunun veya kardesinin ölümü halinde 7 gün izin verilir.

26 • Ücretsiz Izin Kadin memura dogum sonrasiizninin bitiminden, esi dogum yapan memura ise dogum tarihinden itibaren 24 aya kadar ücretsiz izin verilebilir; • 3 yasini doldurmamis bir çocugu esiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlara evlat edinme isleminin bitmesi itibariyle 24 aya kadar ücretsiz izin verilebilir. • Memura yillik izinde esas alinan süreler itibariyle 5 hizmet yilinitamamlamisolmasive istegi üzerine en fazla 2 defada kullanmak üzere toplam 1 yila kadar ücretsiz izin verilebilir; • Ayliksiz izin süresinin bitiminden önce mazereti gerektiren sebebin ortadan kalkmasi halinde 10 gün içinde göreve dönülmesi zorunludur; Ayliksiz izin süresinin bitiminde veya mazeret sebebinin kalkmasinii zleyen 10 gün içinde görevine dönmeyenler memuriyetten çekilmis sayilir; • Anne, baba, kardes, esve çocuklardan birinin agir kaza ve hastalik hallerinde bu hallerin raporla belgelendirilmesi sartiyla istekleri üzerine en çok 6 aya kadar ücretsizi izin verilebilir; Aynisartlarin devam etmesi durumunda bu süre 1 katina kadar arttirilabilir;Devlet memurlari10 hizmet yilinitamamlamisolmalarive istekleri halinde memuriyet süreleri boyunca ve 1 defada kullanilmak üzere 6 aya kadar ücretsiz izin verilebilir.

27 • Askerlik Izni :Muvazzaf askerlige ayrilan memurlar askerlik süresince görev yeri saklikalarak ayliksiz izinli sayilirlar; Bunlar hakkinda 5434 sayiliTürkiye Cumhuriyeti Emekli SandigiKanunu hükümleri ile bu hükümlerin 83; maddesi hükümleri saklidir; • Ilisik Kesme 657 ve 2547 sayilikanunlara tabi çalisan personel nakil yoluyla baska bir kuruma geçmek isterse,geçmek istedigi yere bir dilekçe ile basvurur;Kurum gerekli prosedürü tamamlar. • Emeklilik: 657 ve 2547 sayilikanunlara tabi çalisan personel emekli olmak istediginde çalistigi kuruma dilekçe ile basvurur; Dilekçenin ekinde 5 adet fotograf ve fotografli nüfus örnegi bulunmasizorunludur ve açik ikametgah adresi yazilir;Kurum gerekli onayialdiktan sonra • Emekli Sandigina yönlendirir; Kisinin üzerine zimmet varsa teslim eder; • Istifa 657,657 4-b ya da 2547 sayilikanunlara tabi olan personel istifa etmek istediginde çalistigikuruma bir dilekçe ile basvurur,kurum gerekli islemleri baslatir

28 • 13.UYULMASI GEREKEN GENEL DISIPLIN KURALLARI • A)UyulmasiGereken Genel Kurallar • Etik Kurallar : Çalisma ortaminda genel ahlak ve tibbi etik kurallariuyulmasina dikkat edilmektedir. • Kiyafet Kurallari Devlet Memurlarikilik-kiyafet yönetmeligine uygun olarak davranmak zorunlu olup, çalisma süresi içinde prezantabl olmaya özen gösterilmektedir; • Kimlik Karti Üzerine Ad-Soyad-Unvan gibi bilgilerinizin kayitlioldugu kimlik kartlarini görünür bir sekilde tasima zorunlulugu vardir; • Duyuru ve afislerin ilan edilmesi Her türlü ilan ve bilgi içeren afisler sadece idari izinle uygun görülen yerlere asilabilmektedir; • Telefon ve acil çagrilar Hastane çalisanlarikurum içi aramalaridirekt olarak,acil çagrilar ise santral araciligiyla anonsla yapilmaktadir; • Hastane disiaramalar ise,santrale numaranin bildirilmesiyle yapilabilir; Ayrica tüm çagrilar 3 dakika ile sinirlidir; • Basina bilgi vermez Görsel ve yazili basina bilgi verme idari izine baglidir;

29 • B) Suç Teskil Eden Davranislar • Verilen emir ve görevlerin tam ve zamaninda yapilmamasiveya kasten yapmamak • Izinsiz veya özürsüz olarak göreve geç gelmek,erken ayrilmak veya hiç gelmemek • Kurumca belirlenen tasarruf tedbirlerine riayet etmemek • Belirlenen kilik kiyafet hükümlerine aykiridavranmak • Görev sirasinda amire hal ve hareketleri ile saygisiz davranmak • Hizmet disinda devlet memurunun itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranislarda bulunmak • Isarkadaslarina mahiyetindeki personele ve issahiplerine kötü muamelede bulunmak,söz ve hareket ile hakaret etmek. • Görev mahalinde genel ahlak ve adap disidavranislarda bulunmak • Verilen emirlere itiraz etmek • Kurumlarin huzur,sükun ve çalisma düzenini bozmak

30 Borçlarini kasten ödemeyerek hakkinda yasal yollara basvurulmasina neden olmak • Devlete ait resmi araç,gereç,belge vb; özel menfaat saglamak için kullanmak • Göreviyle ilgili konularda yükümlü oldugu kisilere yalan ve yanlisbeyanda bulunmak • Toplu müracaat ya da sikayet etmek • Yasaklanan her türlü yayinigörev mahallinde bulundurmak • Göreve sarhosgelmek,görev yerinde alkollü içki içmek • Göreviyle ilgili her ne sekilde olursa olsun çikar saglamak • Gerçege aykirirapor ve belge düzenlemek • Yetkili olmadigihalde basina bilgi ve demeç vermek • Ticaret yapmak • Görevini yerine getirmesinde dil, irk, cinsiyet, siyasi düsünce, felsefi inanç, din ve mezhep ayrimiyapmak,kisilerin yarar veya zararinihedef tutan davranislarda bulunmak; • Herhangi bir siyasi parti yararina veya zararina fiilen faaliyette bulunmak veya siyasi partiye girmek • Yetkili olmadan gizli bilgileri açiklama • 5816 sayiliAtatürk Aleyhine Islenen Suçlar hakkindaki kanuna aykirifiilleri islemek;

31 • 14.BILGI ISLEM VE OTOMASYON • Hastanemizde tüm islemler, malzeme ve ilaç istemleri, hasta dosyasina yapilan islemlerin kayitlari • hastane otomasyon sisteminden yapilir; Kurumumuza yeni baslayan her personele bilgi islem • tarafindan sistem kullanimive otomasyonla ilgili egitimleri aldiktan sonra kendilerine ait kullaniciadi • ve sifresi belirlenir; Her personel yaptigiislemleri sistem üzerinden kendi kullaniciadiyla yapmak • zorundadir;

32 • 15.HIZMET IÇI EGITIMLER • Egitimin nitelikli hizmet sunumunda önemli bir kavram olduguna inanarak her yil çalisanlarin talepleri ve Bakanligin zorunlu kildigiegitimler dogrultusunda hizmet içi egitim programi olusturulmaktadir; • Herhangi bir konuda görev alan personelin kurum/hastane ihtiyaçlarigöz önüne alinarak mümkün oldugunca egitim gördügü alanda görevlendirilmesine özen gösterilir; • Hastane hizmetlerinin kalitesinin arttirilmasi, personelin mesleki bilgi ve becerilerinin güncellestirilmesiyle isdoyumlarinin yükseltilmesinin yaninda bilimsel gelismeleri takip etmelerini saglamak amaciyla hizmet içi egitim programlarihazirlanmaktadir; • Planli Egitimler Her yil personelin egitim ihtiyaçlarinibelirlemek için Egitim Hemsiresi ve Egitim Komitesi tarafindan degerlendirilerek yillik egitim planiolusturulur; Egitim faaliyetlerine hastane hizmetlerini aksatmayacak sekilde tüm personelin katilimi zorunludur. • Plan DisiEgitimler Saglik Bakanliginin tebligi ile ve epidemi gösteren hastaliklara yönelik egitimler yillik plan haricinde yapilmaktadir; Egitim faaliyetlerine hastane hizmetlerini aksatmayacak sekilde tüm personelin katilimizorunludur;

33 • Hastaneye yeni baslayan tüm personel genel oryantasyon egitim programina alinir, egitime katilim zorunludur; Hizmet içi egitim hemsiresi gerekli organizasyonlariyaptiktan sonra egitim tarihi ilgili birimlere duyurunun yapilmasinisaglar; • Ayrica kurum içi yeni baslayan her personele ve yer degisikliklerinde birim oryantasyon egitimi birim sorumlusu /birim egitim sorumlusu tarafindan verilmektedir; • Yatan hastalara yönelik yillik egitim planihazirlanarak bu plan dâhilinde birim egitim hemsireleri, servis hemsireleri ve hastanin doktoru tarafindan verilerek hasta dosyasinda bulunan Hasta ve YakinlariEgitim Formuna ( Hasta DosyasiIçinde ) kayit edilir; Taburculuk egitimleri de Hasta Taburcu EgitimFormuna ( Hasta DosyasiIçinde ) kaydedilerek bir nüshasi hastaya verilir; Yatan hasta ve taburcu egitim formu hasta dosyasinda saklanir; Hekim tarafindan verilen egitimlerde hekim yatan hastanin refakatçisiyle ve yasiuygunsa hastayla klinik görüsme yapar; Klinik gözlem ve görüsme bulgularidogrultusunda gerek duyulan zihinsel, nöropsikolojik ve duygu durum degerlendirmelerini yapar; • Ayaktan tedavi gören tüm hasta ve hasta yakinlarina hasta egitim planidogrultusunda poliklinik hemsiresi ve hastanin doktoru tarafindan verilen Poliklinik Hasta Egitim Imza Çizelgesi ile kayit altina alinir;

34 • 16.HASTANEMIZDE KULLANILAN RENK KODLARI • BEYAZ KOD • Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesinde hasta/hasta yakinive personelinin karsilasacagisaldiriya da taciz • olaylarinda alinacak güvenlik önlemlerini, uygulanacak stratejileri belirlemek amaciyla kullanilan • koddur. 1111nolu telefonla santrale ulasilir ve Beyaz Kod alarmiverilir; • Beklenmedik bir durumla karsilasan, beyaz koda maruz kalan personel için Beyaz Kod ekip sorumlusu tarafindan Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesi tarafindan hazirlanan “Beyaz Kod Vaka Kayit Formu doldurularak kalite yönetim birimine gönderir, Kalite Yönetim Birimi Çalisan Güvenligi Komitesine sevk eder; Ayrica Çalisan Haklarive Güvenligi birimi Bakanlik tarafindan hazirlanan formlaridoldurarak Saglik Müdürlügüne bildirimi yapmakla sorumludur. • MAVIKOD • Ani solunum ve dolasim yetmezligi gelisen hastalarin hayati fonksiyonlarini geri döndürmek amaciyla yapilan uygulamalarin organizasyonunu baslatmak için kullanilan acil durum kodudur; • 2222 nolu telefonla santrale ulasilir Mavi Kod alarmiverilir; Santral mavi kod çagrisiyaparak görevli tüm birimlere haber verir;Mavi Kod uygulamasiyapildiktan sonra tarafindan Mavi Kod Formu formu doldurulur; • PEMBE KOD • Bebek ve çocuk kaçirilmasi/kaybolmasigibi olaylarin önlenmesi için kullanilan acil durum kodudur; 3333 nolu telefonla santrale ulasilir Pembe Kodalarmiverilir; Santral Pembe Kod çagrisiyaparak görevli tüm birimlere haber verir; Pembe kod uygulamasindan sonra tarafindan Pembe Kod Bildirim Formu doldurulur.

35 • 17.BEBEK DOSTU HASTANE • Yapilan çalismalarla 2006 yilinda hastanemiz ilimizdeki diger hastanelerle birlikte hastanemiz BEBEK • VE ÇOCUK DOSTU HASTANE ünvaninialmistir; • Amacimiz anne sütünün yararlarinianlatmak ve emzirmeye tesvik ederek anne sütüyle beslenen çocuk sayisini arttirmaktir; • Personel ve anne egitimlerimiz yillik plan dahilinde devam etmektedir; Her hemsire çalistigi klinikteki 0-2 yasgurubu çocuklarin ailesine egitim vermekle yükümlüdür;

36 • 18.HASTA GÜVENLIGI • Amaç Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesinde hasta güvenliginin gelistirilmesine ve sürdürülmesine katki saglayacak tüm faaliyetleri kullanarak olusabilecek hatalari ve hatalardan olusabilecek zararien aza indirmektir. • PROSEDÜR ( Hasta Güvenligi Prosedürü ve Plani) • Hastalarin Dogru Tanilanmasive Kimlik dogrulama, • Iletisim güvenliginin saglanmasi, • Ilaç Güvenliginin Saglanmasi, • Güvenli Kan Transfüzyonu, • Enfeksiyon Risklerinin Azaltilmasi • Hasta Düsmelerinin Önlenmesi, • Güvenli Cerrahi Uygulamalari, • Hastanin Bilgilendirilmesi ve Onayinin Alinmasi, • Bilgi Güvenligi, • tibbi Cihaz Güvenligi, • Atik Yönetimi, • Laboratuarda Hasta Güvenligi, • Radyasyon Güvenligi, • Temel Yasam Destegi ( Mavi Kod ) • Yenidogan ve Çocuk Güvenliginin Saglanmasi( Pembe Kod) konulariniiçermektedir;

37 • 19.ÇALISAN GÜVENLIGI • Amaç Orhanei Ilçe Devlet Hastanesinde hasta güvenliginin gelistirilmesine ve sürdürülmesine katki saglayacak tüm faaliyetleri kullanarak olusabilecek hatalarive hatalardan olusabilecek zararien aza indirmektir. • Prosedür (Çalisan Güvenligi Prosedürü ve Plani) • Orhaneli Ilçe Devlet Hastanesinde çalisan güvenligi ile ilgili risklerin azaltilmasiiçin çalisan güvenligi kültürünün gelistirilmesini ve yayginlastirilmasini, bunu tesis edecek uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesini saglamak için olusturulmustur; • Çalisan Güvenligi Programi, • Personel SagligiTakibi, • Kisisel Koruyucu Ekipmanlar, • Kesici Delici Alet YaralanmalariniÖnlemeye Yönelik Düzenleme Yapilmasive Meydana Gelen • Yaralanmalarin Takip Edilmesi,

38 • 20.HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI • Hasta HaklariUygulama Yönergesi ”çerçevesinde olusturulan Hasta Haklari Birimi hastanemiz poliklinik zemin katinda bulunmaktadir; • Hasta HaklariBirimine sikayet ve öneriler dogrudan birime yapilabilecegi gibi, Saglik Bakanligi web sitesi araciligiile internet ortamindan da yapilabilmektedir; • Hasta haklaribasvurulari belli zamanlarda toplanan Hasta Haklari Kurulunda degerlendirilmekte, hastalarimizin hizmetten daha etkin yararlanabilmesi ve Saglik Bakanligina sunulmak üzere görüs ve öneriler hazirlayarak hizmetlerin daha üst seviyeye çikartilmasi için çalismaktadir;

39 • Enfeksiyonlardan Korunma, • Radyasyon Güvenligi, • Güvenlik Önlemleri (hastanenin iç ve disgüvenligi) • Beyaz Kod, • Temel Yasam Destegi Sürecinin Güvenligi ( Mavi Kod ), • Atik Yönetimi, • Tehlikeli Maddeler • Güvenlik Raporlama Sistemi, ( ilaç güvenligi, transfüzyon güvenligi,cerrahi güvenlik ) gibi konularikapsamaktadir;

40 • HASTA HAKLARI • 1) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma Hakki • Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde ırk, din, dil ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumlaridikkate alinmadan hizmet alma; • 2) Bilgilendirme ve Bilgi Isteme Hakki • Her türlü saglik hizmetlerinin ve imkanlarinin neler oldugunu ögrenmeye ve saglik durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yaziliisteme; • 3) Saglik Kurulusunu ve Personelini Seçme ve Degistirme Hakki • Saglik kurulusunu seçme, degistirme, seçtigi saglik tesisinde verilen saglik hizmetlerinden • Faydalanma saglik hizmeti verecek olan tabiplerin ve diger saglik çalisanlarin kimliklerini, • görev ve unvanlariniögrenme, saglik personeli seçme ve degistirme; • 4) Mahremiyet Hakki • Gizlilige uygun bir ortamda, her türlü saglik hizmeti alma; • 5) Reddetme, Durdurma ve Riza Hakki • Tedaviyi reddetme, durdurulmasiniisteme, tibbi müdanelerde rizasinin alinmasina ve riza çerçevesinde hizmetten faydalanma;

41 • 6) Güvenlik Hakki • Saglik hizmetini güvenli bir ortamda alma; • 7) Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme Hakki • Saglik tesisinin imkanlariölçüsünde ve idarece alinan tedbirler çerçevesinde, dini vecibeleri • yerine getirme. • 8) Insani Degerlere SaygiGösterilmesi, Sayginlik Görme ve Rahatlik Hakki • Saygi, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, sefkatli bir ortamda her türlü hijyenik • Sartlari saglanmis, gürültülü ve rahatsiz edici bütün etkenlerin giderilmis oldugu bir saglik • hizmeti alma. • 9) Ziyaret ve Refakatçi Bulundurma • Saglik tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etme, mevzuatin ve • saglik tesisinin imkanlari ölçüsünde refakatçi bulundurma; • 10) Müracaat, Sikayet ve Dava Hakki • Haklarin ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü basvuru, sikayet ve dava hakkini • kullanma. • Hasta Sorumluluklari • Hastanin bir saglik kurulusuna basvurmadan önce ve basvurduktan sonraki süreçte yerine • getirilmesi gereken ödev ve yükümlülükler olarak tarif edilebilir.

42 • 21.ENFEKSIYON KONTROL KOMITESI(EKK) • Hastane enfeksiyonlarihem gelismishemde gelismekte olan ülkelerde güncel bir sorundur; Bir ülkede hastane enfeksiyonlarinin kontrolüne verilen önemin derecesi büyük ölçüde genel saglik hizmetlerinin düzeyi ile iliskilidir; Bu da ülkenin sosyo- psikolojik ve ekonomik gelismesinin derecesine baglidir; Hastane enfeksiyonlariniönlemenin saglayacagien büyük kazanç,kuskusuz yatan hastalarin sagligina yapilan katkidir;Bunun yanisira hasta masraflarinin azalmasiile hastanin ve ülkenin maddi bütçesine yapacagikazanç da azimsanamayacak kadar önemlidir; • EKK OLUSUMU ve GÖREVLERI • EKK baskan ve üyeleri tarihinde bashekimlik tarafindan asagida belirtildigi sekilde görevlendirilmistir; • Baskan • Kadin Hastaliklarive Dogum Uzmani • Üyeler • Dahili birimler temsilcisi • Cerrahi Birimler Temsilcisi • Enfeksiyon Kontrol Doktoru • Enfeksiyon Kontrol Hemsireleri • Hastane Müdürü • Eczane temsilcisi • Saglik Hizmetleir Müdürü • Servis Sorumlu Hemsireleri

43 • EKK Toplantive Çalisma Sekli • Enfeksiyon kontrol komitesi, enfeksiyon kontrolünde en üst karar organiolarak çalisir ve düzenli • olarak yilda en az dört defa toplanir; EKK Enfeksiyon Kontrol Ekibinin (EKE) olusturacagi gündem ve • EKK baskaninin belirleyecegi tarihlerde toplanir; Bunun disinda EKK baskani komiteyi olaganüstü • toplantiya çagirabilir; • Enfeksiyon hastaliklari ve klinik mikrobiyoloji temsilcisinin katilamadigi toplantilarda baskanlik görevini komitede görevli Bashekim yürütür; • Enfeksiyon kontrol komitesinin üyeleri, enfeksiyon kontrol ekibi tarafindan hazirlanan ve kendilerine önceden sunulan gündemi görüsmek üzere toplanir; Toplanti daveti toplanti yeri, tarihi, saati ve gündemi ile birlikte, toplantidan en az iki gün önce üyelere bildirilir; Olaganüstü durumlarda enfeksiyon kontrol komitesi, baskanin davetiyle veya üyelerden birinin baskanliga yapacagi basvuru ve baskanin uygun görmesiyle toplanabilir; Herhangi bir sebeple, olagan yada olaganüstü toplantilara katilamayacak olan üyeler, baskana yazili mazeret bildirmekle yükümlüdür; • Enfeksiyon kontrol komitesi, üye tam sayisinin salt çogunluguyla toplanir ve katilanlarin oy çoklugu ile karar alir; Oylarda esitlik olmasi halinde, baskanin taraf oldugu görüs kararlastirilmis sayilir; Komite kararlari, toplanti tutanagina yazilir ve toplantiya katilan üyelerce imzalanir; Karara karsiolanlar, karsi • Görüs gerekçesini yazili olarak belirtmek suretiyle karara imza atarlar; • Enfeksiyon kontrol komitesinin yillik çalisma raporu, enfeksiyon kontrol ekibi tarafindan hazirlanir ve • Komitede görüsüldükten sonra en geç bir ay içerisinde Yönetime sunulur; • Komite sekreteryasinienfeksiyon kontrol ekibi yürütür. Komite sekreteryasikomite toplantilarinin gündemini hazirlar, toplanti çagrilarini baskanin imzasi ile üyelere iletir; Komitenin raportörlügünü yapar, alinan kararlari baskanin imzasi ile ilgililere iletir; Komitenin yazismalarini yapar, dokümantasyonu saglar ve dönemi bittiginde dokümanlari yeni komiteye teslim eder;

44 • EKK Görev, Yetki ve Sorumluluklari • 11 Agustos 2005 tarih ve sayiliyönetmelik hükümlerine göre ڃ • Madde 7 —Enfeksiyon kontrol komitesinin görev, yetki ve sorumluluklarisunlardir ڄ • a) Bilimsel esaslar çerçevesinde, yataklitedavi kurumunun özelliklerine ve sartlarina uygun bir • enfeksiyon kontrol programibelirleyerek uygulamak, Yönetime ve ilgili bölümlere bu konuda öneriler • sunmak, • b) Güncel ulusal ve uluslararasikilavuzlaridikkate alarak yataklitedavi kurumunda uygulanmasi • gereken enfeksiyon kontrol standartlariniyazilihale getirmek, bunlarigerektikçe güncellemek, • c) Yataklitedavi kurumunda çalisan personele, bu standartlariuygulayabilmeleri için devamlihizmet • içi egitim verilmesini saglamak ve uygulamalaridenetlemek, • d) Yataklitedavi kurumunun ihtiyaçlarina ve sartlarina uygun bir sürveyans programigelistirmek ve • çalismalarinin sürekliligini saglamak, • e) Hastane enfeksiyonu yönünden, öncelik tasiyan bölümleri saptayarak ve bulgulara göre harekete • geçerek, hastane enfeksiyon kontrol programiiçin hedefler koymak, her yilin sonunda hedeflere ne • ölçüde ulasildiginidegerlendirmek ve yillik çalisma raporunda bu degerlendirmelere yer vermek,

45 • f) Antibiyotik, dezenfeksiyon, antisepsi, sterilizasyon araç ve gereçlerin, enfeksiyon kontrolü ile ilgili • diger demirbasve sarf malzeme alimlarinda, ilgili komisyonlara görüsbildirmek ڃ görev alaniile ilgili • hususlarda, yataklitedavi kurumunun insaat ve tadilat kararlariile ilgili olarak gerektiginde Yönetime • görüsbildirmek, • g) Hastalar veya yataklitedavi kurumu personeli için tehdit olusturan bir enfeksiyon riskinin belirlenmesi durumunda, gerekli incelemeleri yapmak, izolasyon tedbirlerini belirlemek, izlemek ve böyle bir riskin varliginin saptanmasidurumunda, ilgili bölüme hasta aliminin kisitlanmasi veya gerektiginde durdurulmasihususunda karar almak, • h) Sürveyans verilerini ve eczaneden alinan antibiyotik tüketim verilerini dikkate alarak, antibiyotik kullanim politikalarinibelirlemek, uygulanmasiniizlemek ve yönlendirmek, • i) Sterilizasyon, antisepsi ve dezenfeksiyon islemlerinin ilkelerini ve dezenfektanlarin seçimi ile ilgili standartlaribelirlemek, standartlara uygun kullaniminidenetlemek, • i) Üç ayda bir olmak üzere, hastane enfeksiyonu hizlari, etkenleri ve direnç paternlerini içeren • sürveyans raporunu hazirlamak ve ilgili bölümlere iletilmek üzere Yönetime bildirmek, • j) Enfeksiyon kontrol ekibi tarafindan hazirlanan yillik faaliyet degerlendirme sonuçlarini Yönetime sunmak, • k) Enfeksiyon kontrol ekibi tarafindan iletilen sorunlar ve çözüm önerileri konusunda karar almak ve Yönetime iletmek

46 • EKK Kararlari • Enfeksiyon kontrol komitesince alinan kararlar en geç bir ay içerisinde yaziliolarak, uygulanmak üzere • Yönetime iletilir; Bu kararlar, Yönetim ve yataklitedavi kurumunun bütün personeli için baglayicidir; • Bu kararlara uyulmamasihalinde dogacak sonuçlardan tüm ilgililer sorumludur; • 11 Agustos 2005 tarih ve sayiliyönetmelik hükümlerine göre • Enfeksiyon Kontrol Ekibinin görevleri ڃ • 1. Sürveyans verilerini degerlendirmek ve sorunlarisaptayarak, üretilen çözüm önerilerini • enfeksiyon kontrol komitesine sunmak • 2. Personelin meslege baglienfeksiyon ile ilgili risklerini takip etmek, koruyucu tibbi önerilerde • bulunmak, gerekli durumlarda bagisiklama ve profilaksi programlaridüzenlemek ve • uygulamak üzere enfeksiyon kontrol komitesine teklifte bulunmak, • 3. Surveyans verilerini ve eczaneden alinan antibiyotik tüketim verilerini kullanarak, yatakli • tedavi kurumlarindaki antibiyotik kullaniminiizlemek, yönlendirmek ve enfeksiyon kontrol • komitesine bilgi vermek, • 4. Sterilizasyon, antisepsi ve dezenfeksiyon islemlerini denetlemek • 5. Ilgili idari birimlerde hastane temizligi, mutfak, çamasirhane ve atik yönetim ilkelerini • belirlemek ve denetimini yapmak, • 6. Yillik çalisma ön raporunu hazirlamak ve Enfeksiyon Komitesine sunmak, • 7. Enfeksiyon Kontrol Komitesinin gündemini belirlemek ve sekreteryasiniyürütmek;

47 • 22.EL HIJYENI • El Yikama Gereklilikleri • Eller hastane ortaminda sivisabun ve su ile asagida belirtilen durumlarda yikanmalidir • Gözle görülür kir varliginda • Proteinasöz materyalle kontamine ise • Kan veya diger vücut sivilariile kirlendi ise • Spor yapan bakterilerle ispatliveya düsünülen enfeksiyon varliginda • Hasta ile her temas öncesinde ve sonrasinda • Hasta bakiminda kullanilan aletlere temas öncesinde ve sonrasinda • Invaziv islemler öncesinde ve sonrasinda • Eldiven giyme öncesinde ve sonrasinda • Hasta çevresi ile temas öncesinde ve sonrasinda • Vücut sivive sekresyonlariile, bütünlügü bozulmuscilt ile veya mukozmembranlarla temas • sonrasinda

48 • Hasta ile temasta önce kontamine bir alana temas edilmesi gerekti ise,bundan sonra temiz alana yapilacak temas öncesinde • El antiseptigi ile her besovalama islemi sonrasinda bir kere eller yikanmalidir veya el antiseptigi içerisindeki yumusaticimaddenin ellerde birikmehissine sebep oldugu • asamada eller yikanmalidir; • Tuvalete girdikten sonra ellerin su ve sabunla yikanmasigereklidir • Yemekhane personeli asagidaki belirtilen durumlarda ellerini yikamalidir • baslamadan önce ve çalisma sirasinda ihtiyaç duyulan sikliklarda; • Mola zamanlarindan sonra, bir seyler yiyip içtikten sonra • Hapsirdiktan sonra, burnunu sildikten sonra ve tuvaletten sonra • Hammadde, et, çigyumurta, sebze, meyve gibi ürünlere dokunduktan sonra • Kirli tabak, biçak, ekipman tasidiktan sonra • Yerden bir seyler aldiginizda, yerleri sildiginizde, çöp tasidiginizda veya çöp kutusuna dokunduktan sonra • Temizleyici veya kimyasal madde kullandiktan sonra • Duvar, telefon, para, kapikolu vb; gibi kontaminasyon kaynagiolan cisim veya yerlere dokunduktan sonra

49 • Hijyenik El Yikama • Eller su ile islatilir, 3-5 ml antiseptik sabun avuca alinir;Klorheksidin kullaniliyorsa bir dakika, • povidon iyot kullaniliyorsa iki dakika süreyle avuç içleri ve parmak aralan basta olmak üzere, • eller tüm yüzey ve parmaklarikapsayacak sekilde kuvvetlice ovusturulur; • Eller su ile iyice durulanir, durulama parmak uçlarindan dirseklere dogru yapilir, parmaklar • yukarigelecek sekilde tutularak, kontamine suyun dirsekten tekrar parmak ucuna akisi • önlenir; • Eller kagit havlu ile kurulanir, musluk kagit havlu kullanilarak kapatilir;

50 • Cerrahi El Yikama • Saat, yüzük ve bileklikler çikarilir; • Yeteri kadar (5ml) antiseptikli (povidoniyod / klorheksidin içeren) solüsyon avuç içine alinarak tirnak uçlarindan baslayarak parmak, parmak aralari, el, ön kol dirsekten dört parmak yukariya kadar 2- 6 dakika süreyle ovalanarak yikanir; • Günün ilk uygulamasinda tirnak dipleri 30 saniye süreyle firçalanir; Cerrahi el yikama için antiseptikli sabun emdirilmistek kullanimlik sünger/firçalar uygundur; • Ara yikamalarda iki dakika süre yeterlidir; • Su dirseklerden asagiya akitilarak durulanir ve steril havluyla kurutulur; • Alkol BazliEl Dezenfeksiyonu • Gözle görünür kir varsa eller su ve sabunla yikanmalidir; • Alkol bazlisolüsyon (3-5 ml) bir avuca alinir; • Iki el birlestirilerek tüm el yüzeyi ve parmaklara temas edecek sekilde bir dakika süreyle iyice ovusturulur ve kendi kendine kurumasi beklenir;

51 • Eldiven Kullanimi • Eldiven el yikama yerine kullanilmamalidir; • Eldiven giymeden önce ve eldiven çikarildiktan sonra el hijyeni saglanmalidir; • Eldiven giyilmesinin, ellerin kontaminasyonuna karsitam bir korumasaglamadigi konusunda personel bilgilendirilmelidir. • Eldiven giyme endikasyonu ortadan kalkar kalkmaz eldiven çikarilmalidir; • Eldivenli eller yikanmamali, üzerine alkol bazliel dezenfektaniuygulanmamalidir; • Bir hastaya bakim verdikten sonra eldiven çikarilmalidir; • Aynieldiven birden fazla hastanin bakimiiçin kullanilmamalidir; • Aynieldivenle asla iki farkligirisimde bulunulmamalidir; • Eldivenler yikanmamalive yeniden kullanilmamalidir; • Hasta bakimisirasinda, kontamine vücut bölgesinden temiz vücut bölgesine geçilecegi zaman eldiven degistirilmelidir; • Hastalarin farklivücut bölgelerine uygulanan islemlerde, her islemden sonra el hijyeni saglanmali ve eldiven degistirilmelidir; • Hastadan hastaya geçerken eldiven degistirilmelidir. • Izole hasta odasindan çikmadan önce eldivenler dikkatli bir sekilde çikartilmali, el hijyeni saglanmali ve odada bulunan kontamine araç-gereç ve çevre yüzeylerine dokunulmamalidir;

52 • Non-Steril Eldiven KullanilmasiGereken Durumlar • Izolasyon uygulanmisolan hastalarin odalarina girmeden önce Kanla ve bütünlügü bozulmus cilt ya da mukoz membranlarla temas yüksek düzeyde infeksiyöz ve tehlikeli organizmalarin potansiyel varligiile epidemik ya da acil durumlarda intravenöz damar yolu takilmasi ve çikartilmasi, kan alinmasi, venöz hattin sonlandirilmasi • İslemlerinde pelvik ve vajinal muayenede endotrakeal tüplerin açik aspirasyon islemi gibi hastanin kan, vücut sivi ve sekresyonlari, çikartilar, ya da vücut sivilari ile gözle görülebilir düzeyde kirlenmis esyalarla direkt temas gerektiren islemlerde; • Kusmuk içeren kabin bosaltilmasi, aletlerin tutulmasi, temizlenmesi, atiklarin ellenmesi ve vücut sividöküntülerinin temizlenmesi gibi hastanin kan, vücut sivive sekresyonlari, • çikartilan ya da vücut sivilariile gözle görülebilir düzeyde kirlenmisesyalarla indirekt temas gerektiren islemlerde

53 • Steril Eldiven KullanilmasiGereken Durumlar • Herhangi bir cerrahi islem ya da vajinal dogum vb gibi hastanin steril vücut bölgesine yapilacak girisimlerde • Invaziv radyolojik islemlerde • Santral damar yolu açilmasi, kateter yerlestirilmesi islemlerinde • Kullanilacak malzemelerin sterilitesinin korunmasigereken durumlarda • Total parenteralnutrisyon hazirlanmasinda • Kemoterapötik ajanlarin hazirlanmasinda • Bariyerli Eldiven KullanilmasiGereken Durumlar • Kirim Kongo KanamaliAtesi hastalariile HIV pozitif-hastalara yapilacak her tür invaziv islemden önce • HCV ya da HIV pozitif hastalarda cerrahi girisimlerde

54 • Bariyerli Eldiven KullanilmamasiGereken Durumlar • Tansiyon ölçümü, atesve nabiz ölçümü, subkutan ve intramüskülerenjeksiyon, hastanin giydirilmesi, banyo yaptirilmasi, hastanin tasinmasive nakli, sekresyonsuz göz/kulak muayenesi, kan sizintisinin olmadigidamar yolu kontrolü gibi hastanin vücut sivive sekresyonlariile temas olasiliginin olmadigidirekt hasta temasigerektiren islemlerde • Telefon kullanimi, hasta dosyasi/günlük notlarin doldurulmasi, hastaya oral tedavi verilmesi, hastaya yemeginin verilmesi/toplanmasi, yatak takimlarinin degistirilmesi, non-invaziv mekanik ventilasyon aletlerinin takilmasi, oksijen kanülünün takilmasi gibi hastanin vücut sivive sekresyonlariile temas olasiliginin olmadigi indirekt hasta temas gerektiren islemlerde

55 • YÜZ KORUYUCU, GÖZLÜK KULLANIMI • Entübasyon, bronkoskopi, aspirasyon gibi islemler ile laboratuvar çalismalari sirasinda vücut sivilari, salgilar, çikartilar ve kan siçrama olasiliginda • Cerrahi girisimler esnasinda vücut sivilari, salgilar, çikartilar, kan ve doku siçrama olasiliginda • MASKE KULLANIMI • Kullanilacak maskeler kisiye özel olmalidir; • Maskeler islandiginda degistirilmelidir, • Maskenin yüze tam oturmasisaglanmalidir; • Maske agiz ve burunu Içine alacak sekilde kullanilmalidir;

56 • Cerrahi Maske • Cerrahi islemler esnasinda • Entubasyon, bronkoskopi, aspirasyon gibi islemler sirasinda vücut sivilari, salgilar, çikartilar ve kan siçrama olasiliginda • Damlacik izolasyonuendikasyonu bulunan hastalara bir metreden daha yakin mesafede yapilacak girisimler esnasinda • Damlacik izolasyonu uygulanan hastanin transportu sirasinda • Maske / N 95 Maske • Solunum izolasyonu gereken hasta odalarina giriste • Solunum izolasyonu gereken hastanin transportu sirasinda • Kirim Kongo KanamaliAtesi, kusgribi, domuz gribi tanisialan hastalarin tedavi ve bakim hizmetleri esnasinda

57 • ÖNLÜK KULLANIMI • Kan, vücut sivilari, salgilar ve çikartilarin siçramasiihtimali olan islemler sirasinda • Kirlenmiscilt ya da giysi ve örtülerle temasigerektiren islemler sirasinda • Hasta bakimisirasinda • Izolasyon gerektiren hasta odalarina giriste ve bu hastalarin bakimisirasinda • Steril önlükler • Cerrahi girisimler ile kateter takilmasigibi invaziv islemler sirasinda

58 • ILETISIM • Iletisim, insanlar arasindaki sözel ve sözel olmayan etkilesim süreci olarak tanimlanabilir; Iletisim aynizamanda • • Ne söyleyecegimizi bilmek, • • Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacagina ve nerede söylemenin dogru olduguna • karar vermek, • • En iyi nasil söylenecegini düsünmek, • • Akicibir dille ve karsimizdaki kisiyle göz kontagikurarak konusabilmektir. • Iletisim iki türlüdür • SÖZEL ILETISIM • SÖZEL OLMAYAN ILETISIM • • Beden dili • • Yüz ifadesi • • Ses tonu/susmalar/vurgulamalar • • Göz temasi • • Fiziksel yakinlik • Genellikle duygularimizisözel olmayan davranislarla düsüncelerimizi sözlerle ifade ederiz; • Bir çalismaya göre yüz yüze iletisimde duygusal mesajlarin • %55i yüz ifadeleri • %38i ses tonu,susmalar,vurgulamalar • %7si sözlerle verildigi belirlenmis; • Iletisimi sürdürebilmenin en iyi yöntemi dinlemeyi ögrenmektir; Etkin dinleme dinleyenin anlatilani • yalniz duydugunu degil,aynizamanda dogru olarak anladiginida gösterir; En saglikliiletisim yöntemi • olarak kabul edilir.

59 • BEN DILI: Kisinin o anda karsilastigi durum ve davranis karsisinda kisisel tepkisini duygu ve düsüncelerle açiklayan bir ifade tarzidir yani duygu ve düsüncelerimizi içtenlikle ifade eden sözcüklerdir; • SEN DILI: Suçlama içerir ve karsimizdaki kisi dogal bir savunmaya geçer; Dolayisiyla sonuç anlasilamama, tartisma, kavgaya kadar gidebilir; SENLI cümleler genellikle karsidaki kiside olumsuz ve savunmacibir tepki uyandirir; BENLIcümleler kisinin duygulariniaçikça ortaya koymasina yardimcidir; • Güçlü bir isyeri iletisimi için sözcük seçimi çok önemlidir. her zaman bilinen sözcükler kullanilmalidir Bunlar her gün kullanilan sözcükler olmasina ve somut sözcükler kullanmaya dikkat edilmelidir; Soyut kelimeler kullanilmamalidir, bu tür sözcükler zihinde belirsiz karmasik izlenimler birakirlar; • Az sözcük kullanilmalidir. Gerekli olandan fazla sözcük kullanilmamalidir; Uzun cümlelerden kaçinilmalidir çünkü uzun cümleler gereksiz sözcükler içerirler; Teknik sözcükleri dikkatli bir sekilde kullanin Her meslegin kendine özgü kelime haznesi ve teknik terimleri vardir; O meslek grubuna ait kimseler bu teknik terimleri anlayabilirler; Ancak bu sözcükleri disaridan biri ile iletisim kurarken kullanirsaniz, karsinizdaki için bilmedigi bir yabancidilden farkli olmayacaktir; • Zor kelimeler kullanmayin Yüksek, karmasik sesli sözcükler yerine basit bir dil kullanilmalidir; • Dogrudan ve basit sözcüklerle iletmek istediginiz mesajianlasilir hale getir ve yanlisanlasilmadan ortadan kalkar • Aktif sözcükler kullanin Kamufle edilmiskimin ne yaptigine istedigi anlasilmayan edilgen ifadelerden kaçinilmalidir;

60 • 21- ADVERS ETKIVE FARMOKOVIJILANS • 1; AMAÇ • Hastalara ilaç uygulama sonrasinda beklenen ters, ani ters, tehlikeli ters veya beklenmedik ters • etkilerin TÜFAMa bildirilmesi; • 2. KAPSAM: • Hastalara ilaç uygulama sonrasinda beklenen ters, ani ters, tehlikeli ters veya beklenmedik ters • etkilerin Türkiye Farmakovijilans Merkezine bildirilmesi konusunda yapilmasigerekenleri kapsar;

61 • 3; IÇERIK • 3.1 Hastaya gerekli tedavisi yapilirken bu tedavinin herhangi bir aninda beklenen ters, ani ters, • tehlikeli ters veya beklenmedik ters etkiler gelisebilir; Böyle bir durumu tespit eden saglik personeli • ilk olarak doktoruna ve Hastane Farmakovijilans Sorumlusuna haber verir; Eger bu olay mesai saatleri disinda gelisiyorsa önce acil servis nöbetçi doktoruna ve Hastane Farmakovijilans Sorumlusuna haber verir. Daha sonra bu hastanin doktoru ile iletisime geçerek gerekli tedavilerinin yapilmasini saglar; • 3.2Farmakovijilans Sorumlusunun Adi, Soyadi, Iletisim Bilgileri ve Mesleki Özgeçmisi Türkiye Farmakovijilans Merkezine bildirilir; • 3.3 Yasanan olay ile ilgili olarak olayin oldugu birim sorumlusu tarafindan Advers Etki Bildirim Formu doldurulur; Bir kopyasiKalite bölümüne gönderilir; Diger kopyasiise Hastane Farmakovijilans Sorumlusuna verilir. • 3.4Farmakovijilans Sorumlusu, bu olayin nedenleri ile ilgili Advers Etki Bildirim Formunu doldurur ve 15 gün içinde Saglik BakanligiIlaç ve Eczacilik Genel Müdürlügü Türkiye Farmakovijilans Merkezinde olacak biçimde mail veya posta yoluyla gönderir; • 3.5 Kalite Yönetim Birimi tarafindan 3 aylik periyotlar halinde bu formlar incelenir ve sonuçlariile ilgili analiz çalismalariyapilarak yönetime ve Farmakovijilans Sorumlusuna sunulur; Yapilabilecek • iyilestirmeler ile ilgili kararlar alinir; • 3.6 Hastane Farmakovijilans Sorumlusu herhangi bir sebeple görevinden ayrilirsa, en kisa zamanda • yerine bu görevi yapacak kisi seçilir; Ilgili kisinin bilgileri Saglik BakanligiIlaç ve Eczacilik Genel • Müdürlügü Türkiye Farmakovijilans Merkezine gönderilir;

62 • 4. SORUMLULAR: • Hekimler • Eczacilar • Hemsireler • Farmakovijilans Sorumlusu (Kurumun belirledigi eczaci) • HASTANENIN ULASIM BILGILERI • ADRES KAZIMKARABEKIRPASA MAH; LINYIT SOK; NO1 ORHANELIBURSA • ÖNEMLITELEFONLAR • ORHANELI DEVLET HASTANESI TELEFONU: • ORHANELI DEVLET HASTANESI FAX: • ÖNEMLIIÇ HAT TELEFONLAR • BASHEKIM: 1355 • IDARIVE MALIHIZMETLER MÜDÜRÜ: 1354 • SAGLIK HIZMETLERIMÜDÜRÜ: 1357 • MÜDÜR YARDIMCISI-SATIN ALMA: 1356 • KALITE YÖNETIM BIRIMI: 1297 • PERSONEL SEFİ: 1299 • SIVIL SAVUNMA AMIRI-DÖNER SERMAYE: 1278 • HASTA HAKLARI BIRIMI: 1198 • NÖBETÇIMEMUR: 1279 • SANTRAL: 1353 • GÜVENLIK: 1359 •


"T.C. SAGLIK BAKANLIGI TÜRKIYE KAMU HASTANELERIKURUMU BURSA KAMU HASTANELER BIRLIGIGENEL SEKRETERLIGI ORHANELIILÇE DEVLET HASTANESI HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları