Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ"— Sunum transkripti:

1 YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ
SERVİS İHTİYACI TAHMİN ÇALIŞMALARI YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ

2 Sunum Planı Giriş MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında bilgi
Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Tahmin Sisteminin 2011 Yılı İçin Uygulanması Sonuçlar & Yorum Çalışmanın Yararları Gelecekteki Çalışmalar

3 Giriş Ürün kalitesi Satış sonrası hizmet güvenilirliği Otomotiv endüstrisinde, satış sonrası hizmet güvenilirliği; firmanın yetkili servislerinin müşterilerin ihtiyacını zamanında ve istenilen seviyede karşılayabilmesiyle doğrudan ilişkilidir.

4 Giriş Bu çalışmada, Ağır Ticari Araç sektöründe faaliyet gösteren MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş. için yetkili servisIerin bulunduğu şehirlerdeki otobüs & kamyon servis talebini tahmin etmek üzere bir tahmin sistemi önerilmiştir.

5 MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi
Almanya MAN Nutzfahrzeuge (MAN Ticari Araçlar) Türkiye MAN Türkiye Man Truck & Bus Trade Inc. MAN Finans Polonya Meksika Hindistan ticaret ve pazarlama aktivitelerini yürütmek Yurt içi satış ve satış sonrası hizmetin gerçekleştirilmesi MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş.

6 MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi
26 ilde 33 Yetkili Servis

7 MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi
Man Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş’de Kurumsal Kaynak Planlaması Sistemi (ERP) olarak MANTRAS kullanılmaktadır. MANTRAS MAN tarafından geliştirilmiş bir satış sonrası hizmet yazılım sistemidir.

8 MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi
2009 MAN 26 servis ilinde kamyon & 4599 otobüse hizmet vermiştir. Yakın zamanda bu illerdeki yetkili servislerin ürün yaşları da dikkate alınarak otobüs ve kamyon talebi ne olacak?

9 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
MANTRAS Araç Servis Girişleri Araçların şasi numaraları Servis şehri Araçların model yılı Satış Adetleri TÜİK Karayollarına kayıtlı araç sayısı

10 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
Şehirlerdeki değişik yaşlardaki otobüs ve kamyon sayısı (0 -11⁺) Herhangi bir yaştaki aracın kaç kere servise ihtiyaç duyduğu

11 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi

12

13 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
Varsayımlar: 1)

14 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
2) 10 yaş üstü araçlar 11+ grubu olarak alındı. 3) MAN’ın iş politikasına göre satış rakamları üst yönetimden kota şeklinde geldiği için 2010 satış tahmini hesaplanmamıştır.

15 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
Kayan Ortalamalar: (k=1) t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı: t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı:

16 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi
Kayan Ortalamalar: (k=2) t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı: t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı:

17 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması
2007 2008 2009 Afyon Aksaray Ankara Antalya Bursa Çorlu Denizli Düzce Elazığ Erzurum Gaziantep Hatay İstanbul İzmir Kayseri Kocaeli Konya Mardin Mersin Samsun Trabzon Diyarbakır Çorum Eskişehir Sivas Van

18 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması
Geçmiş araç servis giriş verileri Access Programı kullanılarak düzenlendi. MS Excel; MANTRAS TÜİK , 1 numaralı varsayım kullanılarak hesaplandı ve aşağıdaki formül kullanılarak elde edildi. 2006 2007 2008 Kayıtlı Satış Kamyon 37813 2693 39628 1906 40756 1240 Otobüs 4664 488 5005 417 5193 301

19 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması
Kayan Ortalamalar: (k=1) 2009 verisi kullanılarak kayan ortalamalar metodu: kamyon kamyon

20 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması
Çalışmada ayrıca her şehir için, herhangi bir yaştaki aracın ortalama kaç defa servise ihtiyaç duyduğu da geçmiş veriler kullanılarak hesaplanmıştır. m: j şehrindeki i yaşındaki araçların sayısı örn. Afyon’da 1 yaşındaki bir otobüs ortalama 3 kere servise geliyor.

21 Sonuçlar & Yorum Tahmin yaklaşımının hesaplamalarındaki hataların ölçülmesi için; 2009 yılı baz alınarak MAD, MSE and MAPE değerleri her şehir için hesaplanmıştır. MAPE boxplot: Sadece 3 yıl süreyle sürekli açık olan 21 şehir alınmıştır.

22 Sonuçlar & Yorum Otobüs Kamyon MAPE % k=1 k=2 35,38 22,31 93,82 85,96
Otobüs Kamyon MAPE % k=1 k=2 AFYON 35,38 22,31 93,82 85,96 AKSARAY 33,16 25,83 130,16 65,83 ANKARA 79,13 89,34 94,91 88,63 ANTALYA 228,41 149,25 158,83 209,74 BURSA 48,89 56,20 58,24 63,87 ÇORLU/TEKİRDAĞ 66,78 44,60 161,83 180,59 DENİZLİ 73,90 62,51 148,70 126,75 DÜZCE 72,82 41,51 63,91 65,96 ELAZIĞ 86,48 71,46 102,03 102,09 ERZURUM 155,78 244,53 265,82 386,33 GAZİANTEP 65,23 46,41 74,83 71,47 HATAY 96,19 93,14 68,10 84,26 İSTANBUL 78,55 105,49 78,60 93,12 İZMİR 76,39 93,38 79,79 87,69 KAYSERİ 201,18 140,54 212,25 310,45 KOCAELİ 230,01 152,71 70,45 90,55 KONYA 114,84 79,72 86,05 122,78 MARDİN 0,00 340,55 347,23 MERSİN 48,70 32,12 95,59 93,66 SAMSUN 81,25 79,70 79,92 108,76 TRABZON 53,10 30,71 52,48 49,69

23 Sonuçlar & Yorum Hata yüzdesinin yüksek çıkmasının nedenleri:
Geçmiş yıllara ait verilerin eksikliği Finansal krizin etkisi MAN yetkili servis sayılarındaki yıldan yıla değişiklik Olasılık tahminlerinin çok sayıda kullanımı Müşterilerin tercihlerindeki değişiklik

24 Çalışmanın Yararları Servis ihtiyacının tespit edilmesi
Müşterilere daha planlı hizmet verilmesi Tahmin yönteminde doğru ve detaylı veri toplamanın öneminin vurgulanması Sadece MAN için değil diğer otomotiv firmalarının yetkili servisleri için; uzun vadede tutulan servis kayıtlarının etkisinin masaya yatırılması Sadece MAN servislerinde değil diğer otomotiv firmalarında da kullanılabilecek bir sistem geliştirilmesi

25 Gelecekteki Çalışmalar
Dağılım Fonksiyonu bulma Tesis yerleştirme problemi Servis açma/kapama kararı Daha kapsamlı bir çalışmayla daha doğru tahminler yapılabilir. Servise giren araçların yaşlarına göre dinamik servis stok hesaplamaları yapılabilir. Servisler otobüs ve kamyon servisleri olarak 2’ye ayrılabilir.

26 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…


"YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları