Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE."— Sunum transkripti:

1 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ SERVİS İHTİYACI TAHMİN ÇALIŞMALARI YAEM 2010

2 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM Sunum Planı  Giriş  MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında bilgi  Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi  Tahmin Sisteminin 2011 Yılı İçin Uygulanması  Sonuçlar & Yorum  Çalışmanın Yararları  Gelecekteki Çalışmalar

3 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM Giriş  Ürün kalitesi  Satış sonrası hizmet güvenilirliği Otomotiv endüstrisinde, satış sonrası hizmet güvenilirliği; firmanın yetkili servislerinin müşterilerin ihtiyacını zamanında ve istenilen seviyede karşılayabilmesiyle doğrudan ilişkilidir.

4 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM Giriş Bu çalışmada, Ağır Ticari Araç sektöründe faaliyet gösteren MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş. için yetkili servisIerin bulunduğu şehirlerdeki otobüs & kamyon servis talebini tahmin etmek üzere bir tahmin sistemi önerilmiştir.

5 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM Almanya MAN Nutzfahrzeuge (MAN Ticari Araçlar) Türkiye MAN Türkiye Man Truck & Bus Trade Inc. MAN Finans PolonyaMeksikaHindistan  ticaret ve pazarlama aktivitelerini yürütmek  Yurt içi satış ve satış sonrası hizmetin gerçekleştirilmesi MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş. MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi

6 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi 6 26 ilde 33 Yetkili Servis

7 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM  Man Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş’de Kurumsal Kaynak Planlaması Sistemi (ERP) olarak MANTRAS kullanılmaktadır.  MANTRAS MAN tarafından geliştirilmiş bir satış sonrası hizmet yazılım sistemidir. MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi

8 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi 2009 MAN 26 servis ilinde kamyon & 4599 otobüse hizmet vermiştir. Yakın zamanda bu illerdeki yetkili servislerin ürün yaşları da dikkate alınarak otobüs ve kamyon talebi ne olacak?

9 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi MANTRAS Araç Servis Girişleri •Araçların şasi numaraları •Servis şehri •Araçların model yılı Satış Adetleri TÜİK Karayollarına kayıtlı araç sayısı

10 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi 10  Şehirlerdeki değişik yaşlardaki otobüs ve kamyon sayısı (0 -11 ⁺ )  Herhangi bir yaştaki aracın kaç kere servise ihtiyaç duyduğu

11 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi 11

12 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM

13 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Varsayımlar: 1) 13

14 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi 2) 10 yaş üstü araçlar 11 + grubu olarak alındı. 3) MAN’ın iş politikasına göre satış rakamları üst yönetimden kota şeklinde geldiği için 2010 satış tahmini hesaplanmamıştır. 14

15 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010  t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı:  t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı: Kayan Ortalamalar: (k=1) Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi 15

16 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010  t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı:  t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı: Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Kayan Ortalamalar: (k=2) 16

17 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması  Afyon  Aksaray  Ankara  Antalya  Bursa  Çorlu  Denizli  Düzce  Elazığ  Erzurum  Gaziantep  Hatay  İstanbul  İzmir  Kayseri  Kocaeli  Konya  Mardin  Mersin  Samsun  Trabzon  Diyarbakır  Çorum  Eskişehir  Sivas  Van 17

18 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması  Geçmiş araç servis giriş verileri Access Programı kullanılarak düzenlendi.  MS Excel; MANTRAS TÜİK , 1 numaralı varsayım kullanılarak hesaplandı ve aşağıdaki formül kullanılarak elde edildi KayıtlıSatışKayıtlıSatışKayıtlıSatış Kamyon Otobüs

19 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010  2009 verisi kullanılarak kayan ortalamalar metodu: Kayan Ortalamalar: (k=1) kamyon 19 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması

20 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması  Çalışmada ayrıca her şehir için, herhangi bir yaştaki aracın ortalama kaç defa servise ihtiyaç duyduğu da geçmiş veriler kullanılarak hesaplanmıştır. m: j şehrindeki i yaşındaki araçların sayısı örn. Afyon’da 1 yaşındaki bir otobüs ortalama 3 kere servise geliyor. 20

21 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Sonuçlar & Yorum  Tahmin yaklaşımının hesaplamalarındaki hataların ölçülmesi için; 2009 yılı baz alınarak MAD, MSE and MAPE değerleri her şehir için hesaplanmıştır.  MAPE boxplot: Sadece 3 yıl süreyle sürekli açık olan 21 şehir alınmıştır. 21

22 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Sonuçlar & Yorum 22 Otobüs Kamyon MAPE % k=1 k=2 k=1 k=2 AFYON 35,3822,3193,8285,96 AKSARAY 33,1625,83130,1665,83 ANKARA 79,1389,3494,9188,63 ANTALYA 228,41149,25158,83209,74 BURSA 48,8956,2058,2463,87 ÇORLU/TEKİRDAĞ 66,7844,60161,83180,59 DENİZLİ 73,9062,51148,70126,75 DÜZCE 72,8241,5163,9165,96 ELAZIĞ 86,4871,46102,03102,09 ERZURUM 155,78244,53265,82386,33 GAZİANTEP 65,2346,4174,8371,47 HATAY 96,1993,1468,1084,26 İSTANBUL 78,55105,4978,6093,12 İZMİR 76,3993,3879,7987,69 KAYSERİ 201,18140,54212,25310,45 KOCAELİ 230,01152,7170,4590,55 KONYA 114,8479,7286,05122,78 MARDİN 0,00 340,55347,23 MERSİN 48,7032,1295,5993,66 SAMSUN 81,2579,7079,92108,76 TRABZON 53,1030,7152,4849,69

23 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Sonuçlar & Yorum Hata yüzdesinin yüksek çıkmasının nedenleri:  Geçmiş yıllara ait verilerin eksikliği  Finansal krizin etkisi  MAN yetkili servis sayılarındaki yıldan yıla değişiklik  Olasılık tahminlerinin çok sayıda kullanımı  Müşterilerin tercihlerindeki değişiklik 23

24 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Çalışmanın Yararları  Servis ihtiyacının tespit edilmesi  Müşterilere daha planlı hizmet verilmesi  Tahmin yönteminde doğru ve detaylı veri toplamanın öneminin vurgulanması  Sadece MAN için değil diğer otomotiv firmalarının yetkili servisleri için; uzun vadede tutulan servis kayıtlarının etkisinin masaya yatırılması  Sadece MAN servislerinde değil diğer otomotiv firmalarında da kullanılabilecek bir sistem geliştirilmesi 24

25 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Gelecekteki Çalışmalar  Dağılım Fonksiyonu bulma  Tesis yerleştirme problemi  Servis açma/kapama kararı  Daha kapsamlı bir çalışmayla daha doğru tahminler yapılabilir.  Servise giren araçların yaşlarına göre dinamik servis stok hesaplamaları yapılabilir.  Servisler otobüs ve kamyon servisleri olarak 2’ye ayrılabilir. 25

26 MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… 26


"MAN Nutzfahrzeuge AG 02/ 07/2010 YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları