Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY. EĞİTİM PROGRAMI •Eğitim Süresi : 2 Gün •Teorik Eğitimler •Uygulamalar •1. Gün Akşam Yemeği •Aktiviteler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY. EĞİTİM PROGRAMI •Eğitim Süresi : 2 Gün •Teorik Eğitimler •Uygulamalar •1. Gün Akşam Yemeği •Aktiviteler."— Sunum transkripti:

1 Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY

2 EĞİTİM PROGRAMI •Eğitim Süresi : 2 Gün •Teorik Eğitimler •Uygulamalar •1. Gün Akşam Yemeği •Aktiviteler

3 GENEL BİLGİLER •Yerleşim •Çalışma Saatleri –09 : 00 ile 12:00 ve 13:00 ile 18:00 arasında eğitim –12:00 ile 13:00 arası Yemek –Ders süreleri 45 Dk. –Kahve molaları 15 Dk. •Cep Telefonlarının eğitim devam ederken kapalı veya sessiz olmasını rica ederiz.

4 2. GÜN •Cwiz hata yönetimi ve gelişmiş ayarlar –Cwiz sistem mimarisi –Çalışan servisler –Konsol erişimi –Zap kanalları –Kart tanıtımı ve yapılandırması –Sip.conf –Extensions.conf –customconfig –customdialplan –Kullanıcı durumu görüntüleme –Zap ve PRI izleme –Agent durumu görüntüleme –Interface ayarlama, interfaces dosyası –Yedek interface, cross kablo ile yedek interfaceden baglantı –Qualify –Debugging Wireshark •SIP paketi yakalama ve yorumlama •PRI paketi yakalama ve yorumlama •RTP paketi yakalama ve yorumlama •Ping ve Traceroute ile hata giderme

5 SİSTEM MİMARİSİ Debian Linux MYSQLASTERİSKQMAİL APACHE / PHP

6 ÇALIŞAN SERVİSLER

7

8 SERVİS YONETİMİ Shell de; Servisi kapatmak için; svc –d /service/ Servisi başlatmak için; svc –u /service/ ÖR: svc –u /service/pbx

9 KONSOL ERİŞİMİ UYARILAR Sistem konsolunda yapacağınız işlemler sistemi erişilemez hale getirebilir Bunun için; • Ne yaptığınızdan emin olun. • Bir işlemi onaylamadan önce tekrar düşünün • Değişiklikleri iyi planlayın • İşletim sistemine mudahele etmekten kaçının • Değişiklik yapmadan önce yedek alın • Her zaman için bir B planınız olsun • Kritik değişiklikleri mümkünse uzaktan yapmayın

10 KONSOL ERİŞİMİ SSH PUTTY •Google da PUTTY ile aratıldığında gelen link •http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.htmlhttp://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

11 KONSOL ERİŞİMİ SSH Bağlanılacak sistemin IP adresi Bağlantı ayarlarını kaydetmek için Bağlantı açma butonu Gelişmiş ayarlar

12 KONSOL ERİŞİMİ SSH Ekran geçmişi Tavsiye edilen 20000

13 KONSOL ERİŞİMİ SSH - TÜNEL Connection Altında SSH / Tunnels Bilgisayarınızda açılacak port Ekle Butonu Port Tipi

14 KONSOL ERİŞİMİ SSH - TÜNEL

15

16 ZAPTEL Zaptel Jim Dixon tarafından geliştirilen UNIX sistemler için açık kaynaklı bilgisayar temelli telefon uygulamaları arayüzüdür. CWIZ üzerindeki ANALOG veya DİJİTAL hatların kullanımı için gereklidir.

17 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA ASTERISK /etc/zaptel.conf/etc/asterisk/zapata.confwanpipe

18 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA Kart Tanımlama Menüsü Kanal Ayarlama Menüsü

19 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA Kart Tipi A4XX Analog A1XX PRI Detay Bilgi Kart Ayarları (Sadece PRI kartlarda)

20 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA GRUP GRUP 2 ARAMA PLANI

21 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA Port Grupları

22 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA Kullanılabilir Kanallar Grupta Tanımlı Kanallar Ses Seviyesi Ayarları Grup Numarası Kanalların dahil olacağı Profil

23 SIP AYARLARI (SIP.CONF) realm=cwiz tos_sip=cs3 tos_audio=ef tos_video=af41 language=TR useragent=Cwiz PBX dtmfmode=rfc2833 callevents=yes rtptimeout=120 rtpholdtimeout=1200 allowsubscribe=yes subscribecontext=extensions notifyringing=yes notifyhold=yes videosupport=yes t38pt_udptl=yes jbenable=yes limitonpeers=yes dumphistory=yes externip= localnet= / Sistem Dış IP Adresi Sistemin bulunduğu Lokal IP ağı Bu Ağ dan gelen paketlere “Nat” uygulaması yapılmaz Özellikle VPN içeren uygulamalarda VPN arkasındaki Ağlar Localnet=network ip adresi / ağ maskesi Formatında eklenmelidir.

24 ARAMA PLANI (EXTENSİONS.CONF) exten => 184,1,Set(cwiztype=phone) exten => 184,2,Set(CDR(extension)=184) exten => 184,3,DeadAGI(dialexten.agi,184,SIP,16,1,1,0) exten => 184,4,Macro(noanswer,184) exten => 184,hint,SIP/184

25 ÖZEL YAPILANDIRMA Yönetim ekranında “Sistem Yönetimi” sekmesine tıklandığı zaman adres satırında; https:// /yonetim/?manage&s=status s=status bölümündeki “status” silinerek “customdialplan” yazıldığında konfigürasyon dosyaları gelişmiş ayarları, “customconfig” yazıldığında sistem gelişmiş ayarları Ekranları görüntülenir.

26 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan ÖRNEK: https:// /yonetim/?manage&s=customdialplan Buradaki bölümler; -sip.conf -Sip.conf dosyasındaki [general] bölümü altında istenilen satırları eklemeye yarar. Local net ayarları bu bölüme yazılır. -Post extensions.conf -Eklenecek özel konfigürasyonlar extensions.conf dosyasındaki [extensions] bölümünün sonuna yazılır -Pre extensions.conf -Eklenecek özel konfigürasyonlar extensions.conf dosyasındaki [extensions] bölümünün sonuna yazılır

27 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan -Arayüzler -Ethernet arayüzleri için yapılacak özel konfigürasyonlar bu bölüme yazılır. -DHCP3 ayarları -DHCP için yapılcak özel ayarlar bu bölüme yazılır.

28 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan ÖRNEK: https:// /yonetim/?manage&s=customconfig Bu ekrandaki önemli bölümler; -languages : Sistemde tanımlı lisanlar -defaultPanelLanguage : Panelde kullanılabilir lisanlar -defaultLanguage : Panel varsayılan lisanı -dontGenerateConfig : Konfigürasyon üretme -ivrExtensionStart/Stop : Robot Operatör dahili başlangıç ve bitişi -meetmeExtensionStart/Stop : Konferans odası dahili başlangıç ve bitişi -shortnumberExtensionStart/Stop : Hızlı arama numaraları başlangıç ve bitişi -voic DeleteAfter Voic gönderdikten sonra sil -operatorFromuser : UMTH çağrılarında kullanılacak CallerID -advancedTrunk : Gelişmiş dış hat özellikleri açar -advancedExtension : Gelişmiş dahili özelliklerini açar -extensionSize : Sistemdeki dahili digit sayısını belirler

29 Asterisk

30

31 KULLANICI DURUMU İZLEME SIP Kullanıcılar için; “sip show peers” box *CLI> sip show peers NameHost Dyn Nat ACLPortStatus /username 133/ D5060Unmonitored 212/ D5060Unmonitored 211/ D5060Unmonitored 210/ D5060Unmonitored 182/ D5060Unmonitored 701/701 (Unspecified) D N0Unmonitored / Unmonitored o17/ N5060Unmonitored 8 sip peers [Monitored: 0 online, 0 offline Unmonitored: 7 online, 1 offline]

32 KULLANICI DURUMU İZLEME IAX Kullanıcıları için; “iax2 show peers” box *CLI> iax2 show peers Name Host Mask Port Status /Username 314/314 (Unspecified) (D) Unmonitored 313/313 (Unspecified) (D) Unmonitored 312/312 (Unspecified) (D) Unmonitored

33 KANAL İZLEME “show channels” box *CLI> show channels Channel Location State Application(Data) SIP/ df030 (None) Up Bridged Call(Zap/2-1) Zap/2-1 Up Dial(SIP/143|15|rthHgoW) 2 active channels 1 of 200 max active call ( 0.50% of capacity)

34 KANAL İZLEME “sip show channels” box *CLI> sip show channels Peer User/ANR Call ID Seq (Tx/Rx) Form Hold Last Message (None) /09820 unkn No Rx: REGISTER (None) /09820 unkn No Rx: REGISTER (None) 194f-c0a /00164 unkn No Rx: REGISTER eed /00000 unkn No asterisk 77ca53960fc 01110/00000 unkn No 5 active SIP channels

35 ZAP KANALLARI İZLEME “zap show channels” box *CLI> zap show channels Chan Extension Context Language MOH Interpret pseudo extensions default 1 extensions default 2 extensions default 3 extensions default 4 extensions default 5 extensions default 6 extensions default 7 extensions default 8 extensions default 9 extensions default 10 extensions default 11 extensions default 12 extensions default

36 PRI İZLEME “pri show span ” box *CLI> pri show span 1 Primary D-channel: 16 Status: Provisioned, Up, Active Switchtype: EuroISDN Type: CPE Window Length: 0/7 Sentrej: 0 SolicitFbit: 0 Retrans: 0 Busy: 0 Overlap Dial: 0 T200 Timer: 1000 T203 Timer: T305 Timer: T308 Timer: 4000 T309 Timer: -1 T313 Timer: 4000 N200 Counter: 3

37 PRI İZLEME Shell de “ifconfig” box :~# ifconfig eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:07:E9:05:49:5C inet addr: Bcast: Mask: w1g1 Link encap:Point-to-Point Protocol UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MTU:240 Metric:1 RX packets: errors:0 dropped:2 overruns:2 frame:2 TX packets: errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:5 collisions:0 txqueuelen:100 RX bytes: (1.1 GiB) TX bytes: (1.1 GiB) Interrupt:23 Memory:f8ad0000-f8ad1fff

38 PRI İZLEME Shell de ; “wanpipemon –i -c Ta box :~# wanpipemon -i w1g1 -c Ta ***** w1g1: E1 Alarms (Framer) ***** ALOS: OFF | LOS: OFF RED: OFF | AIS: OFF OOF: OFF | RAI: OFF ***** w1g1: E1 Performance Monitoring Counters ***** Line Code Violation : 770 Far End Block Errors : 1 CRC4 Errors : 0 FAS Errors : 8

39 AGENT DURUMU İZLEME “show agents” box *CLI> show agents 189 (Yusuf) not logged in (musiconhold is 'default') 131 (Ahmet Erdi) not logged in (musiconhold is 'default') 143 (NOC Tlsz) not logged in (musiconhold is 'default') 142 (NOC_2) available at (musiconhold is 'default') 141 (NOC_1) not logged in (musiconhold is 'default') 100 (Banu Salman) available at (musiconhold is 'default')

40 KUYRUK DURUMU İZLEME “show queues” veya “show queue ” box *CLI> show queue Operator Operator has 0 calls (max unlimited) in 'roundrobin' strategy (6s holdtime), W:0, C:22, A:1, SL:0.0% within 0s Members: Agent/100 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 1 (Not in use) has taken 18 calls (last was s Agent/102 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 2 (Not in use) has taken 4 calls (last was se No Callers Operator has 0 calls (max unlimited) in 'roundrobin' strategy (6s holdtime), W:0, C:22, A:1, SL:0.0% within 0s Members: Agent/100 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 1 (Not in use) has taken 18 calls (last was s Agent/102 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 2 (Not in use) has taken 4 calls (last was se No Callers

41 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir! Customdialplan ekranında arayüz bölümü auto lo iface lo inet loopback auto lo:0 iface lo:0 inet loopback address auto eth0 iface eth0 inet static address netmask gateway auto eth0:0 iface eth0:0 inet static address netmask

42 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir! Çift Ethernet için örnek; auto lo iface lo inet loopback auto lo:0 iface lo:0 inet loopback address auto eth0 iface eth0 inet static address netmask gateway auto eth0:0 iface eth0:0 inet static address netmask auto eth1 iface eth1 inet static address netmask

43 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir! Eğer arayüz ayarlarında değişiklik yaptıysanız; Ayarların en altında bir satır boşluk bırakın. Değişiklikleri onaylamadan önce tekrar düşünün

44 QUALIFY Qualify sisteme bağlı SIP kullanıcılarının erişim kalitesini kontrol eder SIP kullanıcısına gönderdiği SIP OPTIONS paketine karşı tarafın yanıtlama süresini ölçer. Berlirlenen süreyi aşan kullanıcılar “UNREACHABLE” olarak görünür

45 DEBUG Sistem Yönetimi ekranındadır. Başlatıldığı zaman sistem ve üzerindeki çağrılar ile ilgili derinlikli bilgi verir.

46 PAKET İNCELEME Wireshark

47 PAKET İNCELEME

48

49

50

51

52

53 SIP ANALİZİ “sip debug peer ” SIP DEBUG

54 RTP ANALİZİ Wireshark

55 PRI ANALİZİ Asterisk konsolunda “pri debug span ” İle aktif hale getirilir. Ör: Pri debug span 1 PRI DEBUG

56 PING ve TRACEROUTE Pinging [ ] with 32 bytes of data: Reply from : bytes=32 time=112ms TTL=51 Reply from : bytes=32 time=98ms TTL=51 Reply from : bytes=32 time=95ms TTL=51 Ping statistics for : Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 95ms, Maximum = 112ms, Average = 100ms

57 PING ve TRACEROUTE tracert Tracing route to [ ] over a maximum of 30 hops: ms 99 ms 99 ms ms 14 ms 13 ms dsl.static ttnet.net.tr [ ] 3 15 ms 14 ms 16 ms izm-usr-789.adsl.ttnet.net.tr [ ] ms 1309 ms 1026 ms ms 16 ms 13 ms acb_t1_2-acb_t2_2.ttnet.net.tr [ ] 6 24 ms 25 ms 25 ms uls_t1_2-acb_t1_2.ttnet.net.tr [ ] 7 85 ms 92 ms 85 ms so edge1.Paris1.Level3.net [ ] 8 85 ms 85 ms 85 ms ae-0-51.mp1.Paris1.Level3.net [ ] 9 91 ms 92 ms 92 ms as-0-0.bbr1.London1.Level3.net [ ] ms 101 ms 102 ms so-2-0.hsa1.Dublin1.Level3.net [ ] ms 97 ms 97 ms ms 98 ms 96 ms ge-1-3.bas-b1.ird.yahoo.com [ ] ms 97 ms 95 ms f1.us.www.vip.ird.yahoo.com [ ] Trace complete.

58 PING ve TRACEROUTE mtr

59 ECHO User : cwizadmin Pass : cwiz911


"Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY. EĞİTİM PROGRAMI •Eğitim Süresi : 2 Gün •Teorik Eğitimler •Uygulamalar •1. Gün Akşam Yemeği •Aktiviteler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları