Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Merhaba çocuklar!burada matematik geliştireceğiz öğreneceğiz. İçindekiler: 1-toplama işlemi-doğal sayılar-eldeli toplama işlemi- 2-çıkarma işlemi- onluk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Merhaba çocuklar!burada matematik geliştireceğiz öğreneceğiz. İçindekiler: 1-toplama işlemi-doğal sayılar-eldeli toplama işlemi- 2-çıkarma işlemi- onluk."— Sunum transkripti:

1

2 Merhaba çocuklar!burada matematik geliştireceğiz öğreneceğiz. İçindekiler: 1-toplama işlemi-doğal sayılar-eldeli toplama işlemi- 2-çıkarma işlemi- onluk bozarak çıkarma işlemi 3-çarpma işlemi-eldeli çarpma 4-bölme işlemi- 5-kesirler-geometri 6-sıvıları ölçelim-kg- 7-saat--gün-hafta-ay-yıl Bu sunu sanki matematik kitabı!

3 Toplama işlemi: •Bu işlem ileriye doğru sayma işlemidir. •Örnekler: •14+1= =19 Evet çocuklar örneği incelediniz. Şimdi aşağıdakilerini yazıya tıklayarak siz çö zün. 45+3=… 23+5=…

4 Sayıları hatırlıyor musunuz? •Aaa! Çocuklar toplama işlemine devam etmeden önce,sayıları hatırlıyor musunuz? •Haydi örnekler veriyim sizde bulun. • ….-….-…-…..-….-…-…..- … ….-…-… •Yazılacak yerin üzerine basarak yazınız.4. Slaytla kontrol ediniz.

5 Kontrol noktası • *yani boşluklara (21 den sonrakilerine) (35 ten sonrakilerine)

6 Anne veya babanızdan kontrol ettiriniz. Yanlışsa geri çalışınız.kelebek doğru diğeri yanlış demektir doğru

7 Yanlışşşşşşş!

8 Toplama işlemine devam edelim: •Alıştırmalar: •1-toplama işlemlerini yapınız. •23+43= •44+33=

9 Eldeli toplama işlemi •Toplama işlemleri birliklerden başlanarak toplanır. Sonra onluğa geçilir. Bu işlemi yaparken bunu dikkate alınız. •49+78 •Birlikleri toplayalım. •9+8=17 •On yedi nin yedisini birliğimizin altına yazarız. •Buradaki 1 onluk ise onlar basamağındaki 4 ve yedinin arasına katılır.4+1+7=12 12yi onlar basamağının altına yazarız. Sonuç 127 olur. •Eldeli toplamada onluğa katılan sayılar sadece bir değildir.bütün sayılar onluğa katılabilir.

10 Eldeli toplama ile bir örnek daha =? 8+3=11 11 in 1 i birli Ğe yazılır. Elde var =6 onluğa ya Zılır. Sonuç:61

11 Evet çocuklar bir örnek daha verelim sonra sizi kontrol edelim. 9+3=12 on ikinin iki si Elde var bir 4+1=5 Sonuç: =?

12 Haydi çocuklar! Sıra sizde bakalım öğrenmiş misiniz? •Aşağıdaki ve sonraki işlemleri yazılacak yere tıklayarak yazınız. •34+78=… •55+66=… •23+99=… •77+0=… •29+21=… •22+98=…

13 resimli: elde: 44+59=?

14 Değerlendirme-problemler: •Problemler: •1-benim 35 şekerim var annem 44 tane daha verdi kaç şekerim oldu? •Çözüm: •2- 46 tane topum var.99 tane daha alındı kaç topum oldu? •Çözüm:

15 Toplama işleminde verilmeyen toplananı bulma: •Bir toplama işleminde kaçıncı terim olursa olsun toplamdan çıkarmak gerekir. Bunu öğrenmeden önce değerlendirmeyi yapınız.çıkarma işlemini öğrendikten sonra 18. Slayta yönlendiriliceksiniz.

16 Değerlendirme: =? a.139 b.140 c =? a.135 b.bilmiyorum c …..………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………………………………………………. Yukarıya problem yazıp çözünüz.

17 Çıkarma işlemi: •Anlatım:çıkarma işlemi geriye doğru sayma işlemidir. *toplamayla çağrışır. Örnek:65-5=60 *49-36=13 Siz çözün bakalım:sonraki slayt_

18 Resimli çözüm 44-32=?

19 Toplama işleminde verilmeyen toplananı bulma: •Yukarıda da yazmış tık bu işlemde verilmeyen toplananı bulmak için ÇIKARMA yapılır. •Örnek: •?+44=59 •Toplamdan toplananı çıkarırız. •59-44=15 o halde toplanan 15 •!dikkat: toplamada verilmeyen toplananı buluyoruz. Hangi terim olsun fark etmez çıkarma yapılır!

20 Bu sefer resim üzerinde gösterelim 44+?=99 9-4=5 Sonuç:55

21 Sıra sizde! •Aşağıdaki işlemleri yapıp kontrol edelim. •44-?=66 ?=…. •?+53=94 ?=… •33+?=99 ?=… •?+55=98 ?=….

22 kontrol •22 •41 •66 •43

23 Resimli de yapalım! ?+88=99

24 Onluk bozarak çıkarma işlemi •Bilirsiniz küçük sayıdan büyük sayı çıkamaz.bu sözü bu işlemi yaparken dikkate alınız. •33-14 bu işlemde 3-4 çıkamaz yani 3 ten 4 çıkamaz. O yüzden 33 ün 3 onluğundan 1 onluk alıyoruz. 3 ün yanına koyuyoruz ve 13 oluyor. 13 ten 4 çıktı 9 kaldı. 9 u birler basamağına yazarız. Daha demin 33 ten 1 onluk almıştık. 33 te 2 onluk kaldı. Çünkü oradan bir onluk eksiltmiştik. 3-1= 2 olmuştur. 2 den 1 i çıkarıyoruz.1 kaldı o zaman sonuç:19 dur. !dikkat: karşımıza onluk bozarak çıkarma işlemi çıkarsa onluktan sadece 1 onluk alırız. Daha fazla onluk alamayız.

25 Resim üzerinde onluk bozarak çıkarma den üç çıkmaz 3 onluktan bir onluk Alırız. 11-3=8 8 i birler basamağı Na yazarız. 3 ten 1 onluk almış Tık. 2 onluk kaldı. 2 den bir çıktı(2-1) 1 O zaman sonuç: 18

26 Sırada sizde çocuklar! •54-35=? ….. •71-59=? •22-19=… •54-29=…. •77-49=…. •88-19=…. •76-49=… •40-21=…

27 Resimlede göstermeyi unutmayın! 33-29=

28 Değerlendirme: •1- 77 şişem vardı 19 u kırıldı kaç şişem kaldı? •……………………………………………… ……………………………………………. •2- 33 kağıdım vardı.20si yırtıldı kaç kağıdım kaldı? •……………………………………………… ………………………………………………

29

30 Bilgi pekiştirin.

31 versyon yarın devam edecek bu günlük hoşça kalın. •Bilgi pekiştirin.

32 toplama çıkarma Bölme Devam ediyor….. çarpma

33 günlüğünüz: •Haydi bakalım dün ne yaptınız tarih atarak günlük yazınız.

34 Çıkarma işleminde eksileni bulma: •Çocuklar çıkarmanın terimlerini biliyor musunuz haydi öğrenelim: •2-1=1 eksilen 1. •Çıkan 2. •Fark (kalan)3. •Eksileni bulma: •Çıkarma işleminde eksileni bulmak için: •Toplama yapılır. Örnekler diğer slaytadır.

35 Örnekler: ?-23=44 Evet bakalım yukarıda ne yapılacak? Daha demin de demiştik.eksileni bulmak için toplama yapılır. Kalan ile çıkan toplanır =67 cevap:67 dikkat altta kuruluş grafiği var! Yapınız. Aşağıyı da yapınız. *örnek: Annem poşette bir miktar yumurta getirdi.toplamları 44 taneydi. Toplananından birisi 23 ise diğeri kaçtır? Çözüm:………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………….. Cevabı 36.slaytta. Alttaki resimli çıkarmayı yapınız. ?-34=55

36 Boş- resim yapabilirsiniz.

37 Problem çözümü-çıkanı bulma •Evet çocuklar problemimizin çözümü: •44-23=21 dikkat ederseniz çıkanı bulma problemi sorduk. Çıkanı bulma ne demek mi dediniz? Heralde! •Bir çıkarma işleminde çıkanı bulmak için ÇIKARMA yapılır. •Örnekler: •23-?=9 eksilenden kalanı çıkarırız. •23-9=14 onluk bozarak çıkarma var.diğer örneklere geçelim _______ diğer slayt::

38 Örneklere devam •89-?=22 •89-22= 67 olur. •85-?=78 •85-78=07 olur. Hadi bakalım yan taraftada siz çözün. •23-?=12 •45-?=3 •33-?=11

39 Çarpma işlemi •Evet çocuklar sonunda beklediğimiz konu geldi. Buna başlamadan önce ritmik sayılar konusunu işleyeceğiz... •Ritmik sayılarla 6 şar saymaya kadar sayacağız. Diğer saymaları ise 3. sınıfta öğrenirsiniz. •Çarpma işlemi toplamanın kısa yoludur.

40 Ritmik saymalar •Aşağıdaki ve sonraki ritmik saymaları dikkatlice ezberleyiniz. • •

41 4-5-6 ritmikleri * * * Evet bunları ezberledik mi fakat geriden sayma olarakta ezberleyiniz.

42 Haydi çalışmalar başlasın! Garip değilmi:ritmik saymalarda mesela 3 lü buna diğerleri de dahildir hep 30 dan sonraki sayılar aynı kez birler basamağında çıkıyor. 12 in 2side birlikte çıkıyor.diğerleride. 2-… … … …-…-…16-….-… …-…-…-….-…-…-….-….-… ….-…-…-….-… …-…-…..-….-….. Diğer sayfada boşlukları kelimelerle dolduralım.

43 Kelimelerle donatalım. •Ritmik 6 şar sayarken söylediğimiz 6. sayı: ……..dır. * *yukarıda kuralı bozan sayı …. Dur. *3 er saymada 27 sayısı söylenen……………sayıdır. *4 er sayarken 52 söylediğimiz ……………….sayıdır. *5 er saymada 8. olarak ….. ı söyleriz.

44 Çarpmaya geçebiliriz. •Evet çocuklar daha demin kendimizi test ettik şimdi çarpmaya geçebiliriz. •7(çarpı)4= deniliyor ki 4 er sayarken 7nci söylenen sayı hangisidir? •28 dir. Çocuklar maalesef klavyede çarpı işareti yok bu yüzden çarpı yazdım.

45 Çarpmaya devam-örnekler- problemler: •6(çarpı)3= •6şar veya 3 er sayarken 6 için:söylenen 3 üncü yada 3 için: 6ncı sayı hangisidir? •6 çarpı 3=18 •3 çarpı 6=18 •Problemler: •1- 6 koyunun kaç tane ayağı vardır? •Çözüm:……………………………………………… ………………………………………………………..

46 Problem yanıtı değerlendirme •Problemin yanıtı •6 çarpı 4 yada 4 çarpı 6=24 tür. •değerlendirme: •3 çarpı 5= •7 çarpı 4= •1 çarpı 2= •7 çarpı 6= •2 çarpı 3=

47 Eldeli çarpma: •Eldeli çarpmayı yapmadan önce zihnini toplamave çarpmanın içine sok! bu konuyu öğrenirken bu sözü dikkate alınız. •18 çarpı 6=? •Bu işlemi yaparken yine birler basamağından başlarız. Ama aşağıdan yukarıya doğru çarparız. Yani 6 ile 8 i •6 ile 8 i çarptık nin 2 sini birler basamağına yazıyoruz. Elde olan 4 ü bir köşeye yazıp koyuyoruz. Şimdi yine 1 ler basamağındaki 6 ile bu sefer 1 i çarpıyoruz 6 tıyı hemen onlar basamağına YAZMIYORUZ! Çünkü elde 4 vardı 6 ya 4 ekledik 10 o zaman sonuç 102 dir. •!dikkat mesela eldeli çarpmada şöyle 1 şey çıktı: •56 çarpı 5 5 le altıyı çarpıp eldeyi yazdık mı? 5 le 5 çarptık 25 çıktı ya bazen o tür şekilde büyük sayılar çıkabilir. •Çarpmada 1 etkisiz eleman 0 ise yutan elemandır. Sıfırı ne ile çarparsan çarp cevap yine sıfırdır.

48 Konu anlatım devam- değerlendirme •23 çarpı 5 =? •5 çarpı 3 15 •15 in 5 i •Elde var 1 onu bir köşeye koyduk •5 çarpı 2=10 •10+1=11 •Sonuç:115 •Değerlendirme: •43 çarpı 6= •33 çarpı 4= •Problem sorusu: tavşanın kaç ayağı olur? !Dikkat tavşanın çizgi filmlerdeki kadar ayağı yoktur. iyi düşünün!...çözüm: ……………………………… …………………………… …………………………….

49 Problem çözümü-49. slayt bölmedir •Tavşanın 4 ayağı vardır. •29 tavşanın ise: •29 çarpı 4= 116 ayak •Aşağıya istediğinizi yapabilirsiniz.!!!

50 Bölme işlemi •Ve geldik 4 işlemin sonuncu konusuna bu işlem eşit olarak paylaştırma işlemidir.çarpma gerektirir. •24:4= •Çarpma ilede yapılabilir. 4 er 4 er 24 e kadar sayalım. Tabii parmaklarımızı açarak •24 ü kaçıncı kez söyledik? •Evet 6 sonuç 6dır. •çocuklar bu işlem bu kadar basit demeyin ilerki sınıflarda 1000lere 100lere böleceksiniz.bu işlemin kalanlısı da vardır.ama burada gösteremeyiz ancak öğretmeninizden öğrenebilirsiniz. Hadi diğer slayttan örneklere geçelim.

51 Bölme örnekleri ve problemleri •Örnekler: •50:5=10 •33:3=11 •12:4=3 •21:3=….. •24:6=…. •36:6=….. •3 örnek biz çözdük hadi bakalım 3 örnekte siz! •Problemler: •1- 60 cevizim var 6 arkadaş paylaşmak istiyoruz. Her birimize kaçar ceviz düşer? •Çözüm:60:6=10 • bilyem var.3 arkadaş paylaşacağız her birimize kaçar bilye düşer? •Çözüm:siz çözünüz. •İpucu:3 ten 102 kadar saymayı hatırla.! •Çözüm çözünüz. •………………………………… ………………………………… ………………………………… …………………………………

52 Problem yanıt: •102:3=24 tür.

53 KESİRLER •4 İŞLEMİ ÖĞRENDİK •Sıra geldi kesirlere •Gördüğünüz gibi yanda bir çizgi vardır. Bu çizgi kesilmemiş çizgidir buna BÜTÜN Diyoruz 1 bölü 1 ve 2 bölü 2 hangisi denk gelirse bütün kesilmemiş 2 bölü 2 demektir. 2 bölü 2 demek bütün demektir 2 de 2 yani hiç kesilmemişi anlatır.yoksa yanında niye aynısından olsun ki o zaman başka bir şekil olurdu.

54 yarım •Yandaki gördüğünüz dal eskiden bir bütünmüş. Bu dalı ikiye ayırmışlar ve buna YARIM demişler. •Yarım 1 bölü 2diye okunur. •2 bütün 1de bütün 2 ye bülünmüş. Bunun her 1 parçasına yarım demişler.

55 çeyrek •Yandaki her bir resim 4 e bölünmüştür buna çeyrek denir. 1 bölü 4 diye okunur. Yani 4 e bölünmüş her 1 parçasına çeyrek denmiş sözünü hatırlatır.

56 Pay ile payda •Daha deminden beri kaç kere anlatıyoruz. •1 bölü 2, 1 bölü 4, •Payda:bir bütünün kaç eş parçaya bölündüğünü gösterir. •Pay:paydadan yani bölünen bütünden kaç parça alındığını gösterir. •Mesela yandaki gibi 1 bütün 2 ye bölünmüş bunun her bir parçasına yarım denmiş.

57 Boyalı kutucuklar •Yanda boyalı kutucuklar var.birisinin kaça bölündüğü yazılmıştır.ilk önce 2ye bölünmüştür o yazılır. Daha sonrada kaç parçasının boyandığı yazılır.diğer 2.ve 3.lerini siz yazınız.1.si yapılmıştır. 1 bölü 2 dir •2- •3-

58 Problemler: •24 ekmeğin 1 bölü 2 si kaçtır? •Çözüm:……………………………………… ……………………………………………….. •55 ekmeğin 1 bölü 5 i kaçtır? •Çözüm:……………………………………… ……………………………………………….. •52 ekmeğin 1 bölü 4 ü kaçtır? •Çözüm:……………………………………… ………………………………………………..

59 Problem kontrol •12 •11 •13

60 Tanıyor muyuz? •Yandaki şekillerin adı nedir yazınız.kesir olarak. •1. •2. •3. •Problem: •18 in 1 bölü 2 si kaçtır? •Cevap:…………………… …………………………… …………………………… ……………………………

61 Günlük: •Günlüğünüzü yazınız. •tarih: …./…../2….. Gün:…………………… •Günlük: •………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………

62 4 işlem problemleri –bütün yarım problemleri-değerlendirme •Evet çocuklar diyorum ki kendimizi bir değerlendirelim. •Problemler: •1-6 katının 4 fazlası 58 eden sayı kaçtır? •İpucu:6 şar sayarken 58 sayısı yok. O zaman bir sayıdan altıyı çıkaracağız. O sayı altışar sayarken var.onu da bö……ğiz. •Çözüm:……………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………………………………………………..

63 Problemler devam:-dikkat! 2- 8 in 7 katı hangi sayının yarısına eşittir? İpucu: o 2 sayıyı çarptıktan sonra bölmeyin çünkü 1 sayının yarısı çarptıktan sonra çıkan o sayının tamamı bulunacaktır. Yarım bütün çeyrek mesela yarımı bütüne tamamla denirse,çarpma yada toplama yapılır. Yarısını bul derse 2 ye bölünür. Eğer çeyreğin tamamı bul derse 4 ile çarpılır. ama toplama yapmak isterseniz o sayıyı 4 kez yazıp toplamanız gerekir. Çeyreğin yarısını bul derse 4 e bölünür. Yani kısaca yarımın tamamını bulmak için2 ile çarpılır,veya o sayı 2 kez yazılıp toplanır.bir sayının yarısını bulun derse 2 ye bölmek gerekir. Eğer çeyreğe bölünmüş bir sayının tamamını bul derse, Ya o sayı 4 ile çarpılır. Yada o sayı 4 kez aynı yazılır. Toplanır. Bütün bir sayının çeyreğini bul derse 4 e bölünür. Problem çözüm:……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………

64 Problem devam: •Bir kırtasiyeci 8 düzine kalem almıştı.bu kalemlerin 4 destesini satmış.geriye kaç kalemi kalmıştır? •İpucu: 1 düzine 12 1 deste 10 tane topluluktan oluşur. Yani düzine sayısıyla 8 i ç……p 1 deste ile de 4 ü ça..p •Çözüm:……………………………………… ……………………………………………… ……………………………………………….

65 Problem devam: •2 çocuklu bir ailede ayşe:21 ali:17 yaşındadır. Bu kardeşlerin yaşlarının 1 bölü 2 si kaçtır? •İpucu yaşlarını topladın mı? Sonra…… •Çözümünüz:………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………. •Hangi sayının 8 eksiğinin 5 katı 55 eder? •İpucu yok! •Çözümünüz:………………………………………… ……………………………………………………… ………………………………………………………..

66 Problem devam-problemler bitişi slaytı-diğer slayt değerlendirmede başka sorular. •Bir çarpma işleminde çarpım 88 dir. Çarpanlardan biri 8 ise diğer çarpan kaçtır? •İpucu: 8 çarpı ?=88 böl! 88 i •Çözümünüz:………………………………………… ……………………………………….. •Babasının yaşı alinin yaşının 4 katından 2 yaş küçüktür.ali 9 yaşında olduğuna göre babasının yaşı kaçtır? •Çözümünüz:………………………………………… ……………………………………………………… ………………………………………………………

67 Değerlendirme devam •Aşağıdaki işlemleri yapınız. Ve boşlukları doldurunuz. •22+45= •45+99= •89-85= •55-99= •9 çarpı 6= •7 çarpı 5= •12:4= •22:2= •Boşlukları doldurunuz. •Kesilmemiş bir nesneye ……………….. Denir …. Bölü … Demektir. Kesilmiş ikiye bölünmüş nesneye ……………………… denir. Okunuşu ……. Bölü :…….. Dir 4 e bölünmüş nesneye ………………… denir. ……………… bölü ……………… diye okunur.

68 Değerlendirme son yapılacağı Bir kırtasiyeci 5 Düzine kalemin 4 destesini sattı geri Ye kaç kalem kaldı?

69 GEOMETRİ •HAYDİ ÇOCUKLAR GEOMETRİYE GEÇİYORUZ. LÜTFEN DİĞER SAYFAYA GEÇİN!

70 KARE PRİZMA •Yandaki gördüğünüz şekil kare prizmadır tam 6 yüzü vardır. Size dışarıdan 2 gibi gözüküyor ama değil •Üst taban alt taban o görülen büyük dikdörtgen yüzün karşısında bir tane daha var. •Sağ ve sol taraftakiler •Köşe: her şeklin bir köşesi vardır köşe şekillerin ucudur. Bu şeklimizin 8 köşesi vardır. •Ayrıt: bir şeklin bir çizgiden bir çizgiye kadar uzunluğuna ayrıt denir. Bu şeklimizin 12 ayrıtı vardır. •BU ŞEKLİMİZE BENZEYEN ARAÇLAR: ŞURUP KUTUSU,BUZDOLABI

71 DİKDÖRTGEN PRİZMA •Bu şeklimizin 6 yüzü vardır. •Daha demin ayrıt ve köşeyi gösterememiştik. Şimdi çizdik gösterelim. •Ayrıt 2. resimdeki uçlu işaretin gösterdiği yerdir. Bu şeklimizin 12 ayrıtı vardır.. •Köşede3. resimdeki işaretin gösterdiği yerdir. Bu şeklimizin 8 köşesi vardır..

72 ÜÇGEN PRİZMA •Yanda gördüğünüz şekil üçgen prizmadır. •6 köşesi •9 ayrıtı •5 yüzü vardır.

73 KÜP yandaki gördüğünüz şekil küptür. 6 yüzü 8 köşesi 12 ayrıtı vardır.

74 DAİRE VE ÇEMBER •Daire köşesi ve ayrıtı olmayan 1 yüzü olan şekildir. Çember de dahil •!dikkat:dairenin içi dolu çemberin içi boştur.

75 KONİ •Yandaki şekil konidir. •Köşesi ve ayrıtı yoktur. •Bir tane yüzü vardır.

76 SİLİNDİR •Yandaki şeklimiz silindirdir •Köşesi ve ayrıtı yoktur. •3 yüzü vardır.

77 YANİİİ…… •Çocuklar yani küre,silindir ve konin köşesi ve ayrıtı yok. Sadece yüzü vardır. •Diğer şekillerimizin köşesi ayrıtı yüzü vardır.

78 SIVILARI ÖLÇELİM •Yanda gördüğümüz gibi şekil vardır. Yarım litre + yarım litre •(1 bölü iki + 1 bölü iki) •=1 litre eder. •Litre sıvı ölçüsü birimidir. Kısaltılışı ise L dir. Yarım l EDER1 L

79 ÖRNEKLER: •Evet şimdi size biraz l ile ilgili örnekler verelim. Konuyu size tekrar ettirip yeni konumuza geçelim. •2 yarım l 1 l eder. •5 yarım L 2.5 L eder. •10 yarım L 5 L eder.

80 Sıra sizde! •… L 1 L eder. •… L 3.5 L eder. •5 L …….. L eder.

81 KİLOGRAM •KG diye yazılır. •Tartığımız bazı nesnelerin kaç kilo olduğunu gösterir. •Meyve sebze et gibi nesneleri kg ile ölçeriz. •Fazla bir şeye gerek yok nesneleri kg ile ölçeriz. •Problem: •2kg çarpı 6? •Çözümünüz:………………………………………… ………………………………………………………..

82 GÜN,HAFTA,AY,YIL •GÜN: dünyanın kendi etrafında 24 saat dönmesine bir gün denir. •1 gün 24 saatten oluşur. •HAFTA: 7 günlük zaman dilimine hafta denir. Bir hafta 168 saattir. •AY: ya 30 yada 31 günlük zaman dilimine AY denir 30 günlük aylar 720 saat,31 günlük aylar 744 saattir. •Dünyanın kendi etrafında 365 gün dönmesiyle oluşan zaman dilimi. •Bir yıl 8760 saattir.

83 Neymiş öğrendik mi? •Gün:…………………………………………………………… ………………………………………………………………… ………. •Hafta:………………………………………………………… ………………………………………………………………… ………………………………………………………….. •Ay:…………………………………………………………… ………………………………………………………………… …………………………………… •yıl.:…………………………………………………………… ………………………………………………………………… ………………………………………………………………… ………………………………………………………………….saat: 24 saat

84 Hazırlayanlar: •Ahmet fırat beydilli •Son •Bitmiştir. •By •Güle güle!


"Merhaba çocuklar!burada matematik geliştireceğiz öğreneceğiz. İçindekiler: 1-toplama işlemi-doğal sayılar-eldeli toplama işlemi- 2-çıkarma işlemi- onluk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları