Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları Istanbul 25 Mayıs 2013 Robert Chappell OBE MPhil DSc FCOptom Avrupa Diploması Yönetim Kurulu Başkanı 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları Istanbul 25 Mayıs 2013 Robert Chappell OBE MPhil DSc FCOptom Avrupa Diploması Yönetim Kurulu Başkanı 1."— Sunum transkripti:

1 Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları Istanbul 25 Mayıs 2013 Robert Chappell OBE MPhil DSc FCOptom Avrupa Diploması Yönetim Kurulu Başkanı 1

2 Neredeyiz? • ECOO’nun hedeflerinden bir tanesi, optometri ve optik mesleklerinde eğitim standartlarını ve uygulama sahalarını uyumlulaştırmak ve geliştirmektir. • Optometride, Avrupa için en yüksek standart olarak Avrupa Optometri Diplomamız var. • Diploma, hem mesleği, hem de optometri eğitimini etkiledi ve geliştirdi. • Şimdi de Optisyenlikte, Avrupa için ortak giriş standardında bir Diploma oluşturuyoruz. 2

3 Avrupa’da Optometri ve Optik • Ekonomik şartlar, ülkeden ülkeye değişmekte • Uygulama sahaları değişmekte • Eğitim ise farklı düzeylerde – Üniversite – El sanatları • Uyumluluk yok 3

4 Optik Destek Personeli Optik Teknisyen Gözlükçü Optometrist Teşhis Amaçlı İlaç Refraksiyon Kontakt Lens Oküler anomalilerin tespiti Sevk Patoloji Tedavi İlaç Reçeteleme Atölye Montaj Optometrist Göz Muayenesi Eğitim Merdiveni Oküler hastalıkların tedavisi Gözlük Satışı 4

5 TOOMD9 Kasım 2008 Pazar5 1. Optik Teknoloji Hizmetleri 2. Görme İşlevleri Hizmetleri 3. Oküler Teşhis Hizmetleri a) ilaç kullanmadan b) ilaç kullanarak 4. Oküler Tedavi Hizmetleri optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanılarak teşhis tedavi amaçlı ilaç kullanarak tedavi optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanılarak teşhis optisyenlik refraksiyon reçete yazma göz hastalık- larına ilişkin muayene optisyenlik refraksiyon reçete yazma optisyenlik WCO, Optometrik Hizmet Kategorileri © Feike Grit 2006 optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç tedavi amaçlı ilaç Lazer kullanarak göz cerrahisi

6 TOOMD9 Kasım 2008 Pazar6 Kutu 1 Türkiye Kutu 2 Belçika Fransa İzlanda İtalya Kutu 3 Avusturya Çek Cum. Danimarka Almanya İspanya İsviçre Kutu 4 Finlandiya İrlanda Hollanda Norveç İsveç? Kutu 5 Avustralya Kanada Yeni Zelanda Nijerya İngiltere ABD OPTİSYENOPTOMETRİST OPTOMETRİ DOKTORU REFRAKSİYON YAPAN OPTİSYEN OPTOMETRİST optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanarak teşhis tedavi amaçlı ilaç kullanarak tedavi optisyenlik refraksiyon reçete yazma göz hastalıklarına ilişkin muayene optisyenlik Refrak- siyon reçete yazma optisyenlik Optometride Uygulama Sahaları © Feike Grit 2007 optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanarak teşhis

7 Avrupa Optometri Diploması • Avrupa Müfredatı • Her ülkenin en yüksek giriş seviyesine göre hazırlandı • Siyasi değeri var – Optometride yüksek bir standart oluşturma – Gelecekte uyumlulaştırma ihtimali • Eğitimsel değeri var – Eğitim standartlarının yükseltilmesinde teşvik – Bolonya Deklarasyonunun isterlerini karşılayabilme 7

8 Yeterlilik Bazlı Avrupa Diploması – 24 ders başlığı ile hem teorik hem klinik yeterlilikler 1. Geometrik Optik13. Pediyatrik Optometri 2. Fizik Optik14. Refraktif Cerrahi 3. Görsel Optik15. Anatomi & Histoloji 4. Görsel Algılama16. Nörobilim 5. Optik Gereçler17. Genel Fizyoloji ve Biyokimya 6. Mesleki Optik18. Genel Mikrobiyoloji ve İmünite 7. Görme ve Yaşlanma19. Genel Farmakoloji 8. Refraksiyon 20. Patoloji ve Genel Medikal Bozukluklar 9.Düşük Görme21. Epidemiyoloji ve Biyoistatistikler 10. Oküler Motilite ve Binoküler Vizyon22. Oküler Anatomi ve Fizyoloji 11. Kontakt lensler23. Oküler Farmakoloji 12. Araştırma Teknikleri24. Anormal Oküler Durumlar 8

9 Avrupa Optometri Diploması Yapısı • A Bölümü Görsel algılama ve optik teknoloji – 1. görsel algılama – 2. optik – 3. optik gereçler • B Bölümü Görme problemlerinin yönetimi – 1. refraksiyon – 2. binoküler vizyon – 3. kontakt lensler • C Bölümü Genel sağlık ve oküler anomali – 1. biyoloji – 2. oküler biyoloji – 3. oküler anomali • Klinik tecrübe portföyü 9

10 Avantajları • Zamanında öncü – Bolonya • Eğitimde gelişmeyi tetikliyor • Eğitmenler arası işbirliğini tetikliyor • Uygulama sahalarının genişletilmesini tetikliyor • Genel Optik Konseyi tarafından ve İsviçre’de tanınıyor 10

11 Sorunlar • Son derece zor, akıl almaz bir sınav • Adayların hazırlanmalarında eksiklikler • Geçme oranı düşük • Önceden öğrenilenler onaylanmıyor • Az öğrenci girebiliyor, ülke sayısı sınırlı • Sadece üç dilde yapılabiliyor • Özel bir sınav olduğu için, resmen tanıyan ülkeler sınırlı sayıda • Pek çok ülke için, katılmayı gerektirecek yeterli neden yok 11

12 Gelecek • Önceden öğrenilenlerin akreditasyonu • Ulusal yeterliliklerin akreditasyonu • Tamamlayıcı (bütünleme) sınavlar • Avrupa Optisyenlik Diploması • Ortak bir Avrupa platformu oluşturulması • Eğitim ve kariyerde bir merdiven 12

13 Niçin ECOO Akreditasyon Sistemi? • Avrupa’daki tüm Optometri/Optik eğitim programları, tek bir ölçeğe göre, Avrupa Diplomasına göre karşılaştırılabilir. • İlgili eğitim programlarının mezunlarına, Avrupa Diploması Sınavlarının bir kısmı veya tamamına muafiyet tanınabilir. • Ülkelerin «yetkili mercilerine», başka bir AB ülkesinden adayların eğitim düzeylerini kontrol etmekte kolaylık sağlar – bu da, meslek mensuplarının serbest dolaşımını imkanlarını yakınlaştırır. • Eğitim kurumları, kendi programlarını yeterlilik bazlı Avrupa Diploması ile karşılaştırmaya teşvik edilirler – bu da, Avrupa’da Optometri ve Optiğin uyumlulaştırılmasına hizmet eder. 13

14 Avrupa Optometri ve Optik eğitimleri için Akreditasyon Sistemi? • Ağırlık, öğrenme çıktıları üzerine verilmiştir. • Yeterlilik bazlı Avrupa Diploması ders müfredatı, eğitim kurumlarında özdeğerlendirme dokümanı olarak kullanılır. • Eğitim kurumları, yeterlilikleri destekleyici bilgilerin, becerilerin ve tutumların nasıl öğretildiğini ve nasıl değerlendirildiklerini belirtirler. 14

15 Akreditasyon ve performans mukayesesi • Süreç, iki şekilde kullanılabilir – Tam Akreditasyon • Özdeğerlendirme formu analiz edilir ve tasdik ile ilgili bir ön görüş bildirilir. • Tam denetim gerçekleşir ve nihai görüş (tavsiye) bildirilir. – Performans karşılaştırması (mukayese) • Eğitim kurumu, denetim ziyareti almaz ama ön görüşü alır ve bunu, kendi müfredatını Diploma standartlarına göre geliştirme çalışmalarında temel olarak kullanır. 15

16 Akreditasyon Süreci 1.Yeterlilik bazlı Avrupa Diploması – 24 ders başlığı ile bilgi temelini ve klinik yeterlilikleri kapsamaktadır. Eğitim kurumları, kendi verecekleri diplomalar için akreditasyon ister. 2.Eğitim kurumuna yönerge gönderilir. 3.Bir ön toplantı yapılarak süreç üzerinde görüşülür. 4.Özdeğerlendirme formu tamamlanır ve analiz edilir. 5.Analizle ilgili görüşmeler tamamlanır. 6.Eğitim kurumuna üç günlük bir denetim ziyareti gerçekleşir. 7.ECOO’ya akreditasyonun düzeyiyle ilgili görüş (tavsiye) bildirilir. 16

17 Akreditasyon Adayları • Palacky Üniversitesi, Olomouc, Çek Cumhuriyeti – Kasım 2011’de ziyaret edilmiştir • Kuzeybatı İsviçre Meslek Yüksekokulu, Olten, İsviçre – Ekim 2011’de ziyaret edilmiştir • Buskerud Üniversite Koleji, Kongsberg, Norveç – Mart 2012’ye ziyaret tarihi belirlenmiştir • Beuth Yüksekokulu, Berlin, Almanya – Yeni eğitim programlarının ilk mezunları çıkana kadar ertelenmiştir 17

18 ECOO için Optisyenlik Diploması nasıl olmalıdır? • Optisyenlerle ilgili gerçek durumu kapsayacak şekilde, temel seviyede hazırlanmalıdır • WCO’nun kategorileriyle uyumlu olmalıdır • Avrupa Diplomasının çalışmasını bütünleyici nitelikte olmalıdır, onunla ters düşen nitelikte olmamalıdır • Yalnızca akreditasyonla verilmelidir • Yani

19 Avrupa Optometri Diploması İlerleme Merdiveni Avrupa Optisyenlik Diploması Akreditasyon Süreci Part A C Bölümü A Bölümü B Bölümü Avrupa Diploması Avrupa Optisyenlik Diploması....? 19

20 Optisyenlik Diploması için önerilen yapı • Avrupa Diploması A Bölümünü içerir • Ders1: Geometrik Optik • Ders 2: Fizik Optik • Ders 3: Görsel Optik • Ders 4: Optik Gereçler • Ders 5: Mesleki Optik • Daha geniş tutulmuş atölye uygulamaları • Görsel optik ve refraksiyonda temel bilgiler • Kontakt lenslerde temel bilgiler • Oküler anatomi ve oküler bozukluklarda temel bilgiler • Düşük görmede temel bilgiler • İletişim becerileri • İşletme yönetimi (ticari beceriler/müessese yönetimi?) 20

21 Türkiye için faydaları nelerdir? • Müfredatınızı Avrupa Standardı ile karşılaştırma • Bir eğitim aracı olarak kullanma • Bir siyaset aracı olarak kullanma • Uygulama sahalarını genişletmek için fırsatları arttırma • Daha çok mesleki tatmin • Halka daha iyi göz sağlığı hizmetleri sunma • Avrupa’da daha fazla dolaşım ve çalışma özgürlüğü 21


"Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları Istanbul 25 Mayıs 2013 Robert Chappell OBE MPhil DSc FCOptom Avrupa Diploması Yönetim Kurulu Başkanı 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları