Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -
2
İş Planı Nedir? Girişimcilik – İş Planı
3
İş planı, işi açıklayan, hizmet edilecek pazarı
İş Planı Nedir? İş planı, işi açıklayan, hizmet edilecek pazarı tanımlayan ve girişimcinin nasıl yol almayı planladığının ayrıntılarını içeren, işe kalkışan girişimcinin beceri ve yeteneklerini gösteren bir belge, bir yol rehberidir. Girişimcilik – İş Planı
4
İş Planı Sayesinde Girişimci…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… İşin bütün unsurları üzerinde düşünür, daha önce düşündüklerini gözden geçirir. Kurmayı düşündüğü işi eleştirel ve objektif bir bakış açısıyla görebilir. Girişimcilik – İş Planı
5
İş Planı Sayesinde Girişimci…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Planın rekabet, ekonomik ve finansal analizler kısımlarını hazırlarken varsayımlarını dikkatli, verilere dayalı, gerçekçi ve ikna edici bir şekilde oluşturur. Girişimcilik – İş Planı
6
İş Planı Sayesinde Girişimci…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Gerekli sermayeyi sağlamak için başvuracağı yatırımcılar tarafından ciddiye alınır. Girişimcilik – İş Planı
7
İş Planı Sayesinde Girişimci…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Geliştirdiği iş stratejilerini sınar, dışarıdaki değerlendiriciler için de sonuçlar üretir. İşe başladıktan sonra planlanan sonuçların gerisinde kalındığında, nedenlerini soruşturma ve düzeltme fırsatı yakalar. Girişimcilik – İş Planı
8
İş Planı Sayesinde Danışılacak Kişiler…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Danışılacak Kişiler… Zayıf noktaları, atlanmış fırsatları, dayanaksız varsayımları ve aşırı iyimser öngörüleri daha kolay fark edebilirler. Girişimcilik – İş Planı
9
Hedef müşteri kitlesini ve başarı etmenlerini somutlaştırır.
Kime Ne Faydası Var? İş Planı İşletmenin… Özellikle ilk bir iki yıl işleri yürütmesinde yol rehberi işlevi görerek başarı şansını arttırır. Personel, reklam ve diğer giderlere ne kadar para ayırabileceğini belirler. Hedef müşteri kitlesini ve başarı etmenlerini somutlaştırır. Girişimcilik – İş Planı
10
Plandaki finansal tahminleri bütçe yerine kullanmasına yarar.
Kime Ne Faydası Var? İş Planı İşletmenin… Plandaki finansal tahminleri bütçe yerine kullanmasına yarar. Planda belirlenmiş çeşitli amaçları kullanarak farklı amaçlara yönelik planlar oluşturmasına kaynaklık eder. Girişimcilik – İş Planı
11
İş Planı Sayesinde Yatırımcı…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Yatırımcı… İşletmenin bütünü hakkında detaylı bilgiler edinerek finansal değerlendirmesini sağlıklı bir şekilde yapar. Kritik riskleri ve önemli olayları fark ederek işletmenin başarısı için olası senaryoları üretir. Girişimcilik – İş Planı
12
İş Planı Sayesinde Yatırımcı…
Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Yatırımcı… Pazar potansiyeli hakkında bilgi edinir ve pazar payının nasıl korunacağını planlar. Kendisine başvuran girişimcinin planlama ve yönetim yeteneği konusunda fikir sahibi olur. Yatırımından bekleyebileceği getiriyi görür. Girişimcilik – İş Planı
13
Şirket, Ürünleri / Hizmetleri ve Stratejisi
İş Planının Bölümleri İçindekiler Uygulama Özeti Fırsat Şirket, Ürünleri / Hizmetleri ve Stratejisi Yönetim Ekibi Girişimcilik – İş Planı
14
İş Planının Bölümleri Pazarlama Planı Faaliyet Planı Finansal Plan
Ekler Girişimcilik – İş Planı
15
Planın genel olarak içeriğini ve konu başlıklarının
İçindekiler Planın genel olarak içeriğini ve konu başlıklarının nasıl yerleştirildiğini gösterir. Böylece iş planını okuyacak kişiler, planı bir bakışta anlayıp istedikleri bölüme kolaylıkla ulaşabilirler. Girişimcilik – İş Planı
16
İki ya da en fazla üç sayfalık kısa bir bölümdür.
Özet İki ya da en fazla üç sayfalık kısa bir bölümdür. Yatırımcılara ya da destekçilere planlanan işi tanıtmak ve gerekli destekleri sağlamak açısından tüm belgenin belki de en önemli bölümüdür. Girişimcilik – İş Planı
17
Özet bir önsöz ya da giriş değildir.
Planlanan işi, zeki bir okura birkaç dakika içinde açıklayan bir anlatımdır. Girişimcilik – İş Planı
18
İş fikrinin sağlayacağı fırsatları tarif eder.
Amaç planı okuyan kişinin bu fırsattan etkilenmesini, ikna olmasını sağlamaktır. İfadeler açık, net ve konuya odaklı olmalıdır. Girişimcilik – İş Planı
19
Şirket, Ürünleri/Hizmetleri ve Stratejisi
İşletmeyi ve ürünlerini/hizmetlerini tanımlamak, amaçlar, iş modeli ve stratejisini vurgulamak amacını taşır. Burada öncelikle iş modeli ve stratejisi sürecinde oluşturulan bilgiler kullanılarak işletme ve ürünleri/hizmetleri tanıtılır. Girişimcilik – İş Planı
20
Kimlik bilgileri (adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, medeni durumu vb.)
Yönetim Ekibi Kimlik bilgileri (adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, medeni durumu vb.) Eğitim geçmişi (aldığı eğitim, katıldığı özel kurs ya da stajlar vb.) Girişimcilik – İş Planı
21
Yönetim Ekibi İş tecrübesi (daha önce nerede, kimlerle, ne kadar süreyle çalıştığı; niçin ayrıldığı vb.) Mesleki ve kişisel başarıları (aldığı ödüller, çalıştığı yerlere kattığı değer, piyasadaki şöhreti vb.) Girişimcilik – İş Planı
22
Yönetim Ekibi Girişim fırsatıyla doğrudan ilişkili deneyimleri ve kişisel özellikleri (önerilen girişim fırsatını başarıya ulaştırmada işe yarayacak becerileri, yetenekleri, bilgileri vb.) Girişimcilik – İş Planı
23
Müşterileri özelliklerine ve gereksinimlerine göre gruplandırma
Pazarlama Planı Müşterileri tanıma Müşterileri özelliklerine ve gereksinimlerine göre gruplandırma Müşteri gruplarına yönelik ürün ve fiyat alternatifleri Girişimcilik – İş Planı
24
Potansiyel müşterilerin sayısı ve potansiyel satış geliri
Pazarlama Planı Potansiyel müşterilerin sayısı ve potansiyel satış geliri Satın alma kolaylığı, hızlı teslimat, kişiye özel ürün hazırlama gibi uygulamaların bu kesimler açısından önemi Satış ve promosyon yaklaşımı Girişimcilik – İş Planı
25
Satın alma kararlarının analizi
Pazarlama Planı Satın alma kararlarının analizi Müşterinin fiyat konusundaki duyarlılığı Müşteri kazanma ve elde tutma maliyeti İşletme pazara girerken rakiplerin nasıl tepki verecekleri Girişimcilik – İş Planı
26
Girdileri, müşterilerin değer verdiği çıktılara dönüştürme
Faaliyet Planı Girdileri, müşterilerin değer verdiği çıktılara dönüştürme sürecinin ayrıntıları üzerinde durur. Girişimcilik – İş Planı
27
İşletmenin öngörülen fon ve sermayesinden kaynakları
Finansal Plan İşletmenin öngörülen fon ve sermayesinden kaynakları temin ve kullanım şekline kadar tüm nakit ya da nakit olmayan kaynaklarıyla ilgili bilgiler burada verilir. Girişimcilik – İş Planı
28
Organizasyon şeması, kurucu ya da kurucuların
Ekler Organizasyon şeması, kurucu ya da kurucuların ve yönetim ekibinin biyografileri, eğer varsa pazar araştırması ve finansal tablolara yer verilir. Girişimcilik – İş Planı
29
İş Planı Yazarken Unutma!
İş planını mutlaka kendiniz yazın. Böylece üzerinde tam bir hâkimiyet sağlayabilirsiniz. Kelimeleri ve cümleleri tutumlu kullanın; planınız olabildiğince kısa olsun. Farklı bölümlerde de olsa tekrarlardan kaçının. Girişimcilik – İş Planı
30
İş Planı Yazarken Unutma!
Planı yazmadan önce her bölümünde ortaya koymak istediğiniz anahtar noktaları belirleyin. Planı düzgün bir şekilde organize edin. Girişimcilik – İş Planı
31
İş Planı Yazarken Unutma!
Abartmalardan kaçının. Önemli riskleri aydınlatın. Fazla sayıda örneklemelerden kaçının. Girişimcilik – İş Planı
32
İş Planı Yazarken Unutma!
Planın yazımında genel olarak üçüncü şahıs kipi kullanın. Okuyucunun ilgisinin kaçmayacağı tedbirler düşünün. Girişimcilik – İş Planı
33
Yatırımcı anlamazsa yatırım yapmayacaktır. Derdinizi anlatın!
Unutmayın! Yatırımcı anlamazsa yatırım yapmayacaktır. Derdinizi anlatın! Girişimcilik – İş Planı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.