Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN Prof Dr Süheyla Ünal. Kültür • Öğrenilen, kuşaklar üzerinden aktarılan • Yaşam koşullarına ortak akılla üretilmiş uyum tarzı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN Prof Dr Süheyla Ünal. Kültür • Öğrenilen, kuşaklar üzerinden aktarılan • Yaşam koşullarına ortak akılla üretilmiş uyum tarzı."— Sunum transkripti:

1 KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN Prof Dr Süheyla Ünal

2

3

4 Kültür • Öğrenilen, kuşaklar üzerinden aktarılan • Yaşam koşullarına ortak akılla üretilmiş uyum tarzı • Dünyayı düzenlemek üzere kullanılan zihin modeli • Anlamlar dünyası

5 Anlam ve kimlik • “Anlam” ve “kimlik” birlikte gelişen süreçler • “Birey” ve “toplum” birlikte oluşan yapılar • Birey ve toplumun kimliklerinin gelişimi birbirine paralel giden olgular

6 KÜLTÜR kimliği şekillendirir • Yediğimiz yemek, söylediğimiz şarkı, giydiğimiz giysi …. • Kimiz, kim değiliz, nereye aitiz • Neleri yaparız, neleri yapmayız • Kadınlarımız için neler uygun/ neler değil, erkeklerimiz için neler uygun/neler değil • Neler iyi, neler kötü, neler yasak

7 KÜLTÜR bilişsel yapıyı şekillendirir Anne, baba, aile Toplum Eğitim Akranlar

8 KÜLTÜR bilişsel yapıyı şekillendirir Anne, baba, aile Toplum Eğitim Akranlar MEDYA

9 Medyanın dönüştürdükleri • Küreselleşme medya aracılığı ile tüm toplumlarda değişim/dönüşüm oluşturmakta • Aile gelenekleri, mitleri, kuralları hızla değişmekte, geçmişle bağlantılar kopmakta, davranış referans sistemleri etkinliğini kaybetmektedir

10 Günümüz bireyi • Günümüzde birey, birçok inanç, çoğul gerçekler, yüzlerce dünya görüşü karşısında “gerçek” ve “doğru” konusunda güvenini kaybetmektedir

11 Küreselleşme • Serbest piyasa ekonomisi yeni mallara yol açmak için eski malların hızla tasfiye edilmesini gerektirdiği için; • “Kullan-at” tarzı tüketim kalıbı tüm yaşam alanlarına hakim olmakta • Kimlikler “imaj ve markalarla özdeşleşmeye” indirgenmekte

12 Düş ve arzu piyasası • “Şimdi”nin ve “arzulara yönelmenin” baskınlığı yaşam tarzına ağırlığını koymakta • Anlamların ve değerler markalara yüklenmekte • Manevi ihtiyaçlar bile “piyasalık” olmakta • satılık maceralar piyasası, sevgi ve şefkat piyasası, kafa rahatlığı piyasası, toplumsal duyarlılık piyasası …

13 Bilinçdışı dürtü, güdüler • Bilinçdışı üzerinden cinsellik ve saldırganlık ön plana geçirilmekte • Olmak yerine, sahip olmak vurgulanmakta • Bireyler özellikle kadınlar başkasının bakışları üzerinden kendini gerçekleştirmeye yöneltilerek cinsel nesne haline getirilmekte

14 Büyüsel düşünce-bencillik • Çok param olsun • Kendi işimin patronu olayım • Ne istersem onu yapayım • Ne zaman istersem o zaman çalışayım, hatta hiç çalışmamayım • Hiç soru yaşamayayım • Kimse benden bir şey istemese ……. ÖLEYİM DESENE O. Veli

15 İNSAN OLMAK • Bu akıntının dışında kalmak olası değil • Tutunacak sağlam dallarımız olmalı • “Olarak”, “kendimizi oldurarak” varolmanın gereklerini yerine getirmeli • Kimliğimizi, değerlerimizi, anlam dünyamızı yitirmeden gelişmeyi sağlamalıyız

16 EVRENSEL DÜŞÜN, YEREL DAVRAN


"KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN Prof Dr Süheyla Ünal. Kültür • Öğrenilen, kuşaklar üzerinden aktarılan • Yaşam koşullarına ortak akılla üretilmiş uyum tarzı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları