Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAVA DOĞRU Taşı delen suyun kendisi değil, Sürekliliğidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAVA DOĞRU Taşı delen suyun kendisi değil, Sürekliliğidir."— Sunum transkripti:

1 SINAVA DOĞRU Taşı delen suyun kendisi değil, Sürekliliğidir.

2 SINAVA DOĞRU Sevgili öğrenciler, yaklaşan sınav öncesinde ; NELER YAPMALIYIZ ?

3 SINAVA DOĞRU  Sınava son bir ay kala konularınızı bir an önce bitirip soru ve test çözümüne, deneme sınavlarına ağırlık vermeniz gerekmektedir.  Evde yapacağınız deneme sınavlarını gerçek sınavın provası olarak değerlendirin. Eğer zamanın yetişmemesiyle ilgili sıkıntınız varsa deneme sınavlarında bu sorununuzu çözmeye çalışmalısınız. NASIL MI ?

4 DENEME SINAVLARI ÇÖZERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? Evde kendi başınıza yapacağınız deneme sınavlarında zaman dilimini gerçek sınav ile benzer şekilde yapmaya özen gösteriniz. Gerçek sınav nasıl ki sabah saat :10 “ da başlayıp 12 “ de bitiyorsa sizde evde çözeceğiniz deneme sınavlarını bu saat dilimlerine göre ayarlayınız. AMAÇ : Biyolojik saatinizi kurmayı öğrenmek.

5 DENEME SINAVLARI ÇÖZERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?  Muhakkak her gün bir deneme uygulamalısınız.  Süreye dikkat ederek ve sınav atmosferine uygun bir şekilde çözmelisiniz.  Gerekli ihtiyaçlarınızı denemeye başlamadan önce gidermelisiniz.  Yapamadığınız soruların takipçisi olmalısınız.

6 Öğrencilerin deneme sınavı sonrasında en çok kullandığı cümleler  Sınavda uzun süre kalmak bana zor geliyor.  O soru da yanlış yapılır mıydı?  Çok fazla işlem hatası yapıyorum.  Yanımda oturanın kitapçıkta benden ilerdeki sayfada olması, sınav gözetmeninin davranışları v.s dikkatimi dağıtıyor.

7 Öğrencilerin deneme sınavı sonrasında en çok kullandığı cümleler  Sınav sırasında bir soruya takıldığımda, başka soruya geçsem de dikkatimi toplayamıyorum.  Sınav sırasında iki üç soru yapamadığımda moralim bozuluyor.

8 DENEME SINAVLARININ BİZLERE KAZANDIRACAKLARI  Eksik olan konuları ortaya çıkarmamızı,  Sınav sistemini özümsememizi,  Soru tiplerine aşinalık kazanmamızı,  Sınav heyecanını yenmemizi,  Vücudunuzu artık sınav süresine kurarak, zamanı kullanmayı öğreneceksiniz.

9 DENEME SINAVLARININ BİZLERE KAZANDIRACAKLARI  Başkalarının arasındaki yerini ve durumunuzu görmenizi,  Hatanızı tekrarlamamayı,  Başarı grafiğinizi takip etmemizi,  Gerçek sınava hazır duruma gelmemizi sağlayacaktır.

10 SINAVA DOĞRU  Deneme sınav sonuçlarını abartmayın.Bu sınavların sizin eksik olduğunuz konuları belirlemek için yapıldığını Sınava hazırlık sürecinde kendinizi başkaları ile değil ; kendi performansınız içinde değerlendirmeyi UNUTMAYIN!

11 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Test tekniğine dayalı sınavlarda SBS başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından veya soru sitiline aşina olmamaktan kaynaklanır. Bunun için öğrencilerin test çözme teknikleri konusunda yeterli bilgiye sahip olması Gerekmektir.

12 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Her testte aynı zorluk ya da aynı kolaylık derecesine sahip sorular bulunmaz. Sınavda çıkacak olan soruların zorluk derecesi - Çok kolay sorular % 10 - Kolay sorular % 20 - Normal sorular % 40 - Zor sorular % 20 - Çok zor sorular % 10

13 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Her testte bilgi düzeyinizin altında ve üstünde sorularla karşılaşırsınız. Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabın böyle kolay bir şık olamayacağını düşünürsünüz. Oysa bazen böyle kolay sorular sormak da bu işin tekniğinin bir parçasıdır. Soruları cevaplandırırken kendi mantığınıza göre değil sınavın mantığına göre hareket edin.

14 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Dört şıktan oluşan her sorunun - Bir doğru cevabı - Bir çeldiricisi - İki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.

15 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bir şık bulunur. Bunlara ÇELDİRİCİ adı verilir.  Çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir ama ufak bir zihinsel egzersizle doğru cevabı bulmanız mümkündür.

16 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Bütün şıkları okumadan hemen soruları cevaplandırmayın. Sizden istenen soruya cevap teşkil edecek en kapsamlı şıkkı bulmanızdır.  Turlu Soru Çözme Yöntemi testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya simge ile simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar. Buda size zaman kazandırır.

17 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir.  İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir. Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız. Sınav sizin aynı zamanda dikkat becerinizi ölçer.

18 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Soru kökünün veya soru metnin uzun oluşu öğrencilerde soruya karşı olumsuz bir önyargı geliştirmesine neden olur. Oysa soru kökünün veya soru metnin uzun oluşu size daha fazla ipucu verir.Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.

19 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Paragraf tipli sorularda genellikle paragraftan önce soru kökünün okunması paragrafın ikinci kez okunması zorunluluğunu önler. Soru kökünü okuyan zihin ; soruyu bu zihni hazırlıkla okuma eğiliminde olur. Bu da size sınavda daha fazla zaman kazanmanızı sağlar.

20 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Cevabı konusunda tereddüt ettiğiniz soruları gelişigüzel cevaplandırmak yarar değil zarar verir.  Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur. Yüzde yüze emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.

21 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Cevap şıklarını elerken eğer 2 şıkka indirgeyebilmişseniz bunlardan birisini seçmenizde hiçbir sakınca yoktur. Ancak ikiden fazla şık cevap olabilecek nitelikteyse bu soruyu cevaplandırmamanız, en azından sınavın sonlarına doğru tekrar soruya dönmek üzere boş bırakmanız daha uygun olacaktır.

22 TEST ÇÖZME TENİKLERİ  Öncelikle sorunun okunup anlaşılması daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir. Kesinlikle soruyu okurken cevabı düşünmeyin. Her iki durumun birbirinden ayrılması gerekmektedir.  Soru içinde geçen ipuçlarından yararlanmayı bilin. Bunlar; altı çizili, koyu puntoyla yazılmış, "tırnak içinde," değildir, olamaz, her zaman, hiç bir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eşdeğer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana, ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla, genellikle, çoğu, vb. ipuçlarıdır.

23 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Soruları okurken hızınız kesecek olan dudak kıpırdatarak okumaktan uzak durun. Çünkü bu durum hızınızı kesecektir.  Ve her okuduğunuz kelimenin altını çizmeyin. Yapmanız gereken gözle okuma alışkanlığı kazanmanız ve okuma hızınızı arttırmanızdır.

24 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Kodlama her sorudan sonra yapılmalıdır. Bu asla bir zaman kaybı değildir. Çünkü Kodlama için geçen süre bir ölçüde dinlenme sürenizdir. Bu zaman dilimi içinde bir soru ile olan zihinsel bağınızın koparır, bir başka soruya geçmek için zamanın geldiğini düşünürsünüz. Bu bilinç dışı bir faaliyettir.  Ayrıca sınavın ilerleyen diliminde boş bir cevap kağıdı görmek yerine dolu bir cevap kağıdı görmek kendinize olan güveni sağlamanıza yardım eder.

25 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Zaman kazanacağım diye kodlamayı sona bırakmak sınav sonrası yorgunluk ve dikkat dağılmasının fazlalığı sebebiyle hatalı veya eksik kodlama riskini artırır, kaydırma yapmanıza yol açar. Her yıl % 1 adayın kaydırma hataları nedeniyle mağdur olduğunu unutmayınız.

26 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Sınavda zaman kullanımını en fazla zora sokan bildiklerimiz ve bilmediklerimiz değil, biraz bildiğimiz ya da tereddüt ettiğimiz sorulardır. Bu nedenle soru ile inatlaşmak "bu soruyu çözmezsem ölürüm" mantığı bu testin sonunda hüsrana uğrama riskini artırır.

27 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ  Deneme sınavlarını gerçek bir sınava giriyormuş gibi algılamalı, yanınızda mutlaka bir saat bulundurmalısınız. Saate sık sık değil, belirli periyotlarda bakmanız zamanı kontrol etme konusunda size yardımcı olacaktır. Çünkü gerçek sınav bilgiyi değil –bilgiyi kullanma hızınızı ölçmektedir.  Bir testten diğerine geçerken dinlenmeniz için kendinize biraz zaman tanıyın. ( Derin derin nefes alabilir, gözlerinizi kısa süreli olarak dinlendirebilirsiniz.)  İster deneme sınavı ister gerçek sınav olsun çevrenizle ilgilenmemeli sadece kendinize odaklanmalısınız.

28 SINAV KAYGISI KAYGI ; bugünün faresinin yarının peynirini yemesi gibidir.

29 SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ  Kendini aşırı gözlemleme  Unutkanlık  Dikkatini toplayamama  Sınav sorularını okuyup anlayamama  Düşüncelerini organize edememe gibi zihinsel sorunlar yaşarlar.

30 OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİMİZ UNUTMAYIN DÜŞÜNCELER ÖNEMLİDİR.  “ Bu sınavda başarılı olamayacağım”  “ Bu sınavda başarısız olmak, benim başarısız biri olduğum anlamına gelir”  “ Bu sınavda başarısız olursam anneme-babama ne derim”  “Bu sınavda başarısız olursam herkesin bana bakış açısı değişir” gibi düşünceler sınav anında sağlıklı düşünmenizi engeller.

31 SINAV KAYGISI  Sınavlarda hemen herkes kaygılanır. Kaygı ölçülü olduğu takdirde vücutta adrenalin ve serotonin ( mutluluk hormonu ) salgılanır.  Kişi tam tersi kaygıyı yanlış değerlendirir de "bu heyecanla başaramazsam, sınav kaygısından cevapları unutursam veya karıştırırsam, ya kontrolümü kaybeder sınavdan çıkmak zorunda kalırsam" gibi olumsuz düşünceler üretirse paniğe kapılır. Bu da dikkat dağılmasına yol açar ve başarıyı düşürür.

32 SINAV KAYGISI Yaklaşan sınav öncesinde sınav kaygısı yaşayan öğrenciler felaket senaryoları üretmede birebirdir.  Ya yapamazsam  Ya başaramazsam  Rezil olacağım.  Aileme ne derim. Bana nasıl bir tepki gösterirler şeklinde zihinlerinde sürekli aynı soruyu kendilerine sormaktan alamazlar.

33 SINAV KAYGISINI NASIL YENEBİLİRİM ?  Olumsuz düşünceleri kontrol altına alın. Kişide kaygı meydana getiren durumların düşüncesi de aynı derecede kaygı meydana getirir. Sınavda başarısız olacağı ile ilgili senaryo üreten bir kişi, bu senaryoyu zihninde defalarca canlandırdığından stres hormonlarının salgılanması ile birlikte sınavı iyi gitmeyen kişi kadar bedeninde artan kaygı belirtileri ortaya çıkacaktır.

34 SINAV KAYGISINI NASIL YENEBİLİRİM ?  Olumlu düşünceler üretin. Yapabildiklerinizi görün. Olumlu düşünmek kaygıyı düşürür, kişinin motivasyonu ve başarısı yükselir. Olumlu düşünme, gayret ve çalışma ile ilişkili ve gerçekçi olmalıdır.

35 SINAV KAYGISINI NASIL YENEBİLİRİM ?  Şimdiyi düşünün. Zihninizi canlı tutmaya özen gösterin. Geçmişte yapamadıklarınız yada gelecekte yapmak istediklerinizi değil, içinde bulunduğunuz sürece odaklanın.

36 SINAV KAYGISINI NASIL YENEBİLİRİM ?  Motivasyon çok önemlidir. Kendi kendinizi güdülemeye çalışın, “Başarabilirim diye düşünün, bunu devamlı tekrarlayın. Çünkü önce siz İNANMALISINIZ!  Sınavı kişiliğinizin bir değerlendirmesi olarak algılamayın. Hiç bir sınav sizin kişiliğinizi ölçmez, bilgi düzeyinizi ölçer.

37 SINAV KAYGISINI NASIL YENEBİLİRİM ? KÖTÜMSER İNSAN ; RÜZGARDAN ŞİKAYET EDER. İYİMSER İNSAN ; RÜZGARIN DEĞİŞMESİNİ UMAR. AKILLI İNSAN ; RÜZGARA YELKEN AÇAR.

38

39 BENİ İLGİ İLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.


"SINAVA DOĞRU Taşı delen suyun kendisi değil, Sürekliliğidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları