Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÖLCÜK RAM RPDH BÖLÜMÜ 2013. Test tekniğine dayalı sınavlarda LYS-YGS başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÖLCÜK RAM RPDH BÖLÜMÜ 2013. Test tekniğine dayalı sınavlarda LYS-YGS başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından."— Sunum transkripti:

1 GÖLCÜK RAM RPDH BÖLÜMÜ 2013

2 Test tekniğine dayalı sınavlarda LYS-YGS başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından veya soru sitiline aşina olmamaktan kaynaklanır. Bunun için öğrencilerin test çözme teknikleri konusunda yeterli bilgiye sahip olması gerekmektedir.

3 YGS tipi sınavlar da hem psikolojik gerilimi yüksek olan hem de muhteva zenginliği bulunan sınavlardır. Bu sınavlarda test çözümünü sekteye uğratan en önemli unsurlardan birisi, sınav kaygısı ve bu yüksek kaygı seviyesinin soruları anlamayı ve problemleri çözmeyi zorlaştırmasıdır. Test çözümü esnasında testte yer alan konuların dışında düşünme süreçleri konsantrasyonu bozar. Bu sebeple hangi testi çözüyorsanız, zihni yorgunluğunuz da o konunun sınırları içinde olması gerekir.

4 İlk doğru gördüğü cevabı işaretlediği, Uzun soruları hiç okumadığı, Bütün soruları toplu olarak optiğe geçirdiği, Dikkatsizlikten dolayı soru kaçırdığı, Zamanı yetiştiremediği, Sorulara takılıp kaldığı, Sınavın bir an önce bitmesini istediği gibi yanlış alışkanlıklarını devam ettirdiklerini görmekteyiz. Öğrencilerle yaptığımız görüşmeler sonucunda öğrencilerin;

5 Sınavdan önce çözülen yüzlerce hatta binlerce sorunun oluşturduğu bilgi birikimi adayın sınavda başarılı olmasını sağlar. Çünkü çözülen her soru gerçek sınav öncesi adaya tecrübe kazandıracaktır. Aday bu bilgi birikimiyle sorulara nasıl yaklaşacağını ve soruları nasıl çözeceğini, hangi yolları kullanacağını, ne kadar süre ayıracağını ve nelere dikkat edeceğini öğrenir.

6 LYS-YGS bütün soruları cevaplama mecburiyeti olan bir sınav değildir. Biliyorsanız elbette cevaplandırmanızda mahsur yoktur. Ancak cevabı konusunda tereddüt ettiğiniz soruları gelişigüzel cevaplandırmak fayda degil, zarar verir. Unutmayın ki her soru, her net önemlidir. Bir soru sizi en az kişinin üstüne de çıkarabilir, altına da düşürebilir.

7 ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Test çözmede 3 unsur önemlidir: Bilgi: Öğrenmeyle kazanılır. Tekrarlarla pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. Yorum: Öğrenilen ve tekrarla pekiştirilen bilgiyle ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar. Hız: Kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin zaman sınırlaması içinde çözülmesidir. Hız, test çözerken zamanı etkili şekilde kullanmanıza yardim eder.

8 Denemelerde hep şu konudan soru geliyor ve ben onları yapamıyorum. Gerçek sınavda da gelirse yapamam demeyin. önyargılı olmayın.

9 Her sorunun kendine has mantığı vardır. Test çözerken kendi mantığınızla değil, sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz. Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabının düşünülmesi gerekir. Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltabilir.

10 Soruda sizden ne isteniyorsa ne eksik ne fazla, sadece istenileni düşünmelisiniz. Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabin böyle kolay olmayacağını düşünürsünüz. Halbuki bazen böyle kolay sorular sormak da bu işin tekniğinin bir parçasıdır.

11 Her testte aynı zorluk ya da aynı kolaylık derecesine sahip sorular bulunmaz. Sınavda çıkacak olan soruların zorluk derecesi - Çok kolay sorular % 10 - Kolay sorular % 20 - Normal sorular % 40 - Zor sorular % 20 - Çok zor sorular % 10

12 Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bir şık bulunur. Bunlara ÇELDİRİCİ adı verilir. Çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir ama ufak bir zihinsel egzersizle doğru cevabı bulmanız mümkündür.

13 DENEME SINAVLARINI ÖNEMSEYİN VE ZAMAN AYIRIN

14 Deneme sınavlarında çok etkili bir yol olan Turlama Tekniğini kullanmaya gayret edin. Bu yöntem zamanı etkili kullanmanızı sağlar. “Yanıtlamaya en başarılı olduğunuz dersin sorularından başlayın. Böylece bu testi doğru çözerek moral kazanmış olacaksınız. Her testte aynı zorluk ya da aynı kolaylık dercesine sahip sorular bulunmaz. Turlama tekniği kullanarak zor olduğunu gördüğünüz soruları boş bırakın. Bazı soruların cevabını çok iyi bildiğiniz halde o anda hatırlamayabilirsiniz. Bu soruları işaretleyerek geri dönmek üzere boş bırakın. Geri dönüşler yaptığınızda size mantıklı gelen şıkkı işaretleyebilirsiniz.

15 II. turda, yine kendinizi en başarılı bulduğunuz dersten başlayın. Hiçbir fikrinizin olmadığı soruları tekrar okumayın. Zamanınız kalırsa tekrar Dönersiniz. Cevaplayabildiğiniz tüm soruları bittikten sonra kitapçığınızı bir kez daha kontrol edin. Zorlandığınız sorulara bir kez daha bakın.

16 Bütün şıkları okumadan hemen soruları cevaplandırmayın. Sizden istenen soruya cevap teşkil edecek en kapsamlı şıkkı bulmanızdır. Turlu Soru Çözme Yöntemi testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya simge ile simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar. Buda size zaman kazandırır

17 İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir. Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız. Soru kökünün veya soru metninin uzun olusu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir. Bu sebeple uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır. Paragraf tipli sorularda genellikle paragraftan önce soru kökünün okunması paragrafın ikinci defa okunması mecburiyetini önler. Soru kökünü okuyan zihin, soruyu zihni hazırlıkla okuma eğiliminde olur1

18 Cevabı konusunda tereddüt ettiğiniz soruları gelişigüzel cevaplandırmak yarar değil zarar verir. Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur. Yüzde yüze emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.

19 Yanlış olduğuna kesin emin olmadıkça, ilk tahminde bulunduğunuz cevabınızı değiştirmeyin. Sayısal sorularda işlemleri mutlaka kaleminizi kullanarak yapın. Soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız.

20 Cevap şıklarını elerken eğer 2 şıkka indirgeyebilmişseniz bunlardan birisini seçmenizde hiçbir sakınca yoktur. Ancak ikiden fazla şık cevap olabilecek nitelikteyse bu soruyu cevaplandırmamanız, en azından sınavın sonlarına doğru tekrar soruya dönmek üzere boş bırakmanız daha uygun olacaktır.

21 Her derse ait test içeriği o dersin özelliklerini taşır. Bu nedenle her ders için aynı test çözme mantığını kullanmak hatadır. Her ders için farklı test çözme mantığı geliştirmeniz test tekniğinizin gelişmesine yardım eder.

22 Soru içinde geçen ipuçlarından yararlanmayı bilin. Bunlar; altı çizili, koyu puntoyla yazılmış, "tırnak içinde," değildir, olamaz, her zaman, hiç bir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eşdeğer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana, ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla, genellikle, çoğu, vb. ipuçlarıdır.

23 KODLAMAYA DİKKAT! Test çözümünde kodlama da önemlidir. Soruyu kitapçik üzerinde çözmüs olmak o soruyla isinizin bittigi anlamina gelmez. Soruyu dogru çözmek kadar optik forma dogru kodlamak da önemlidir. Kodlama her sorudan sonra yapilmalidir. Bu asla bir zaman kaybi degildir. Çünkü kodlama için geçen süre bir ölçüde dinlenme sürenizdir. Bu zaman dilimi içinde bir soruyla olan zihni baginizi koparir, baska soruya geçmek için zamanin geldigini düsünürsünüz. Bu bilinçdisi bir faaliyettir. Ayrica sinavin ilerleyen diliminde bos cevap kagidi görmek yerine dolu cevap kagidi görmek kendinize güven duymaniza yardim eder. Zaman kazanacagim diye kodlamayi sona birakmak sinav sonrasi yorgunluk ve dikkat daginikliginin fazlaligi nedeniyle hatali veya eksik kodlama riskini arttirir, kaydirma yapmaniza yol açabilir.

24 Deneme sınavlarını gerçek bir sınava giriyormuş gibi algılamalı, yanınızda mutlaka bir saat bulundurmalısınız. Saate sık sık değil, belirli periyotlarda bakmanız zamanı kontrol etme konusunda size yardımcı olacaktır. Çünkü gerçek sınav bilgiyi değil –bilgiyi kullanma hızınızı ölçmektedir. Bir testten diğerine geçerken dinlenmeniz için kendinize biraz zaman tanıyın. ( Derin derin nefes alabilir, gözlerinizi kısa süreli olarak dinlendirebilirsiniz.) İster deneme sınavı ister gerçek sınav olsun çevrenizle ilgilenmemeli sadece kendinize odaklanmalısınız.

25 LYS-YGS Sınavına kadar önceki yıllarda çıkmış olan soruları mutlaka çözünüz.

26 GÖLCÜK RAM YGS’DE BAŞARILAR DİLİYORUZ


"GÖLCÜK RAM RPDH BÖLÜMÜ 2013. Test tekniğine dayalı sınavlarda LYS-YGS başarısızlığın nedeni genellikle bilgi eksikliğinden değil, sorulara yaklaşım tarzından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları