Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Lojistik Yönetimi-7 Lojistik Modeller-2 Mart 2010 Prof. Dr. Alpaslan FIĞLALI Kocaeli Üniv. Endüstri Müh. Böl.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Lojistik Yönetimi-7 Lojistik Modeller-2 Mart 2010 Prof. Dr. Alpaslan FIĞLALI Kocaeli Üniv. Endüstri Müh. Böl."— Sunum transkripti:

1 Lojistik Yönetimi-7 Lojistik Modeller-2 Mart 2010 Prof. Dr. Alpaslan FIĞLALI Kocaeli Üniv. Endüstri Müh. Böl.

2 2 En kısa yol problemi  Bir ulaşım şebekesi üzerinde belirli iki nokta arasında en kısa uzunluklu (süreli) yolun belirlenmesi.

3 3 Problem Problem  A’dan J’ye en kısa sürede gidebilmek için hangi güzergah seçilmelidir? A D G C B F H EI J 90 84 66 348 138 48 156 90 132 60 120 84 126 48 126 150 Süreler (dakika)

4 4 Çözüm yaklaşımı  Adım 1: A’ ya en yakın düğüm hangisidir?  90 dakikayla B’dir. B artık bilinen bir düğümdür.  Adım 2: Bilinen A ve B düğümlerimize en yakın düğümler (aday) hangileridir?  C, A’ya en yakın düğümdür: AC=138  C, B’ye en yakın düğümdür: AC= AB+BC=90+66=156  AC minimum maliyeti tercih edilir.  A, B, ve C artık bilinen düğümlerdir.

5 5 2 adım sonra A D G C B F H EI J 90 84 66 348 138 48 156 90 132 60 120 84 126 48 126 150

6 6 Çözümün devamı…  Adım 3: A, B ve C’ ye en yakın çözülmemiş düğümler hangileridir?  Şimdi A’ya en yakın D: 348  Şimdi B’ye en yakın E: AB+BE =90+84=174  C’ye en yakın F: AC+CF=138 +90=228  En iyi seçenek BE  Bu aşamada A, B, C ve E çözülmüş düğümlerdir

7 7 A D G C B F H EI J 90 84 66 348 138 48 156 90 132 60 120 84 126 48 126 150

8 8 Adım 4  Adım 4 için; A, C ve E ye en yakın adaylar araştırılacak:  A’ ya en yakın hala D: 348  C’ ye en yakın hala F: AC+CF=138 +90=228  E’ ye en yakın I: 174+84=258  CF en iyisidir ve F artık çözülmüş bir düğümdür.

9 9 A D G C B F H EI J 90 84 66 348 138 48 156 90 132 60 120 84 126 48 126 150

10 10 A D G C B F H EI J 90 66 348 138 48 156 90 132 60 120 126 48 126 150 84

11 11 A D G C B F H EI J 90 66 348 138 48 156 90 132 60 120 126 48 126 150 84

12 12 A D G C B F H EI J 90 66 348 138 48 156 90 132 60 120 126 48 126 150 84

13 13 A D G C B F H EI J 90 66 348 138 48 156 90 132 60 120 126 48 126 150 84

14 14 A D G C B F H EI J 90 66 348 138 48 156 90 132 60 120 126 48 126 150 84

15 15

16 16 Route Sequencing  In many cases, routes vary from period to period and may not require a complete day to complete.  Several routes may be assigned to a single vehicle.  Typically restraints such as delivery times are essential.

17 17 Route Sequencing Example  How many trucks are needed when fixed times are specified?

18 18 Gezgin satıcı problemi Belirli bir başlangıç düğümünden çıkan, tüm diğer düğümlere uğrayan ve başlangıç noktasına dönen en kısa uzunluklu turun bulunması problemi.

19 19 Neden sezgisel çözümlere ihtiyaç var? NP-zorluk… 5 noktalı tam ağdaki çözüm alternatiflerinin sayısı? 10 nokta olduğundaki durum? 100 nokta olursa?

20 20 Gezgin satıcı problemi 6 9 10 7 2 3 8 1 4 5

21 21 Gezgin Satıcı Problemi 12345678910 1-859121412161722 28-91517811181422 359-79117121217 49157-3171071518 5121793-81061515 614811178-914816 71211710109-8611 816181276148-1111 917141215158611-10 10222217181516111110-

22 22 En Yakın Komşu Yöntemi 6 9 10 7 2 3 8 1 4 5 5 7 3 6 8 68 8 22

23 23 Araya Ekleme Yöntemi 6 9 10 7 2 3 8 1 4 5 9 3 6 8 8 11 7 8 6 1 131 1341 15341 ; 13541 ; 13451 37 ; 26 ; 27 37 ; 26 ; 27 13854135 137854138 1379854147 12379854159 126379854169 126379(10)854179

24 24 Geometrik Yöntem 6 9 10 7 2 3 8 1 4 5 8 7 3 11 10 6 5 6 9 8

25 25 Araç çizelgeleme problemi Taşıma araçlarımızdaki kapasite kısıtı düşünüldüğünde, Veya Birden fazla araçla dağıtım yapılıyorsa, Turlar nasıl belirlenmeli?

26 26 Araç Çizelgeleme Problemi Şehir1234568910 Paket1015181735946 Kamyon Kapasitesi : 40 paket

27 27 Clark-Wright Sezgiseli 1 2 5 4 6 7 8 9 10 3 3

28 28 Uzaklık matrisi 12345678910 1-859121412161722 28-91517811181422 359-79117121217 49157-3171071518 5121793-81061515 614811178-914816 71211710109-8611 816181276148-1111 917141215158611-10 10222217181516111110-

29 29 Clark-Wright Sezgiseli 234568910 1151413107411 296412130 31085311 41721113 511216 6374 838 97

30 30 Clark-Wright Sezgiseli 1 2 5 4 6 7 8 9 10 3 • En yüksek tasarruf içeren olurlu birleştirmeler yapılarak ilerlenir. • Kapasite kısıtına dikkat edilir. • 7,4,5,7 168-17= 151 km 20 paket • 7,1,2,7 151-15=136 km 25 paket • 7,1,2,3,7 = 43 paket > 40 paket • 7,5,4,1,2,7 = 45 paket > 40 paket • 7,4,5,8,7 • 7,1,2,6,7 • 7,1,2,6,9,7 • 7,1,2,6,9,10,7 =40 paket

31 31 Clark-Wright Sezgiseli Turlar Mesafe (km) Toplam İhtiyaç 7,3,71418 7,4,5,8,72729 7,1,2,6,9,10,7 57 98 57 9840

32 32 Tarama (Sweep) Sezgiseli 1 2 5 4 6 7 8 9 10 3

33 33 Tarama (Sweep) Sezgiseli Kuzeyden-saat yönü Mesafe (km) Toplam İhtiyaç 7,3,4,5,72738 7,8,10,9,6,2,75639 7,1,7 24 107 24 10710 Doğudan-saat yönü Mesafe (km) Toplam İhtiyaç 7,8,10,9,6,2,75639 7,1,3,72428 7,4,5,7 23 103 23 10320

34 34 Tarama (Sweep) Sezgiseli Batıdan-saat yönü Mesafe (km) Toplam İhtiyaç 7,6,2,1,73730 7,3,4,5,72738 7,8,10,9,7 35 99 35 9919 Güneyden-saat yönü Mesafe (km) Toplam İhtiyaç

35 35 Saat yönünün tersi Mesafe(km) Toplam İhtiyaç Kuzey Doğu Güney Batı

36 36 Saat yönünün tersi Mesafe(km) Toplam İhtiyaç 7,1,2,6,9,10,75740 7,8,5,4,72729 7,3,7 14 98 14 9818 7,5,4,3,72738 7,1,2,6,9,10,75740 7,8,7 16 100 16 1009 7,10,8,5,4,74135 7,3,1,72428 7,2,6,9,7 33 98 33 9824 7,9,10,8,5,4,74639 7,3,1,72428 7,2,6,7 28 98 28 9820 Güney Kuzey Doğu Batı


"Lojistik Yönetimi-7 Lojistik Modeller-2 Mart 2010 Prof. Dr. Alpaslan FIĞLALI Kocaeli Üniv. Endüstri Müh. Böl." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları