Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başarılı Bir Kiosk Uygulamasının Sırları Noya Bilgisayar Sistemleri Dan. San. ve Tic. Ltd. Şti. 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başarılı Bir Kiosk Uygulamasının Sırları Noya Bilgisayar Sistemleri Dan. San. ve Tic. Ltd. Şti. 2013."— Sunum transkripti:

1

2 Başarılı Bir Kiosk Uygulamasının Sırları Noya Bilgisayar Sistemleri Dan. San. ve Tic. Ltd. Şti. 2013

3 Başarılı Kiosk Uygulamaları Kiosk uygulamalarında sadece dokunmatik ekran kullanıyor olmanız başarıyı garantilemez.  İş modeli üzerinde çalışın  Yazılım anahtardır  Kullanıcıyı anlayın  Kullanıcı ara yüzünü ve uygulamayı tasarlayın  Teknoloji seçeneklerini anlayın  Bilgi giriş aygıtı  LCD monitör  Dokunmatik Ekran  Yazıcı ve diğerleri  Kiosk kabin dizaynı  Grup testi  Uygulama

4 İyi Bir Fikir Her Zaman Yeterli Değildir  Herkes için (Kullanıcı, içerik sağlayıcı ve proje sahibi) kazançlı bir durun yaratmayı hedefleyin.  Projenin devamı için, kiosk para getiren (veya tasarruf yaratan) bir çözüm mü? Test edin  Uygulama daha önce denenmiş mi? Benzer başarı veya hataları öğrenin.  Gerçekten kaç kişi kiosk’u kullanacak? Kaç kişi en az 1 defadan fazla kullanacak?  Kioskun göze çarpan uygun bir yere konulacağını garantileyin.  Mükemmel bir yazılım en iyi anahtardır.  Güvenilir teknolojiler ve donanımlar seçin.  Tecrübeli iş ortakları ile çalışın Kiosk yüksek riskli bir iştir. Aşağıdakileri mutlaka göz önünde bulundurun:

5 Kullanıcıyı Anlamaya Çalışın Uygulamaya Karşı Tamamen Deneyimsiz  Uygulama basit ve kullanıcıyı yönlendirici olmalıdır.  En iyi kiosk tek bir belirli uygulamaya ve iş görme amacına sahip olandır Kiosk Kullanımı İsteğe Bağlıdır  Kullanıcının dikkatini çekmelidir  Kullanıcının kiosk üzerindeki dikkatini sürdürebilmelidir  Asla kullanıcıyı yıldırmamalıdır  Beklenen bilgiyi hızlıca sunmalıdır Kullanıcı en küçük bir problemde kiosk’u terk edebilir Kullanıcı mutlaka memnun edilmelidir veya bir daha gelmeyecektir

6 Yazılım İpuçları Başarı İçin Mükemmel Yazılım Şarttır

7 Uygulamanızı Sezgisel Tasarlayın  Dokunulacak alanları daima belli edin  Seçenekleri sınırlayın  Kullanıcıya mümkün olduğunca yol gösterin  Ayrıca “Başla”, “İleri” “Geri” gibi navigasyon butonları kullanın  Tüm bunları kullanıcının sıkılıp gitmesini veya kiosk’a şiddet uygulamasını engeller

8 Windows Görüntüsü Kullanmayın  Başlık Çubuğu vs. kullanmayın  Alt tarafta bir işletim sistemi olduğu görüntüsü yaratmayın  Kullanıcı bunun bir bilgisayar olduğunu düşünmemelidir.

9 Basit bir Seç ve Tıkla Ara Yüzü Oluşturun  Büyük butonlar “Parmak Boyutunda Buton” kuralı  Çift tıklama kullanmayın  Aşağı çekilen menüler kullanmayın  Kaydırma çubuğu kullanmayın  Sürükleme fonksiyonu kullanmayın Web sitenizi bir kiosk gibi kullanmayın!

10 Parlak, Dokulu Arka Planlar  Parlak Arka Plan Renkleri  -Yansımaya neden olan siyah rengi kullanmayın  Tek renklerden kaçının  -Parmak izleri ve yansımaları gizlemek için dokulu geri plan resimleri veya yarı tonlamalar kullanın  -Kullanıcının gözü yansımalara değil sizin resimlerinize odaklansın

11 İmleçi (Cursor) Kapatın  Kullanıcı imleç oku yerine tüm ekrana odaklanmalıdır  Kullanıcı bir mouse kullanıyormuş hissine kapılmamalıdır  Eğer iyi bir dokunmatik ekran kullanılıyorsa imleç gereksizdir.

12 Hızlı Tepki Verin  Kullanıcılara ekrana dokunur dokunmaz tepki verin  Dokunmatik ekranlar tuş etkisi vermezler, kullanıcı dokunuşun algılandığını veya tekrar dokunması gerektiğini bilmelidir.  Görsel Çekicilik  3 Boyutlu buton kullanın  Ses Efektleri (Örnek için Tıklayın):

13 Uygulamanızı Eğlenceli ve Hızlı Tasarlayın  Eğlence  3 Boyutlu görsel butonlar deneyin  Kullanıcının dili önemlidir  Dokunulduğunda çıkan eğlenceli sesler kullanın  Hız  Sıkıcı değildir  Tekrar kullanım için iyi bir nedendir Yaptım!! Örneklere Tıklayın

14 Yazı Miktarını Sınırlayın  Uzun yazılar çok nadiren okunur  Kullanımın erken sona ermesine neden olabilir

15 Dijital Konuşma Önemlidir Dijital konuşma fonksiyonu kullanıcıya uygulama esnasında sesli bilgi verebilir  İnsan beyni görüntü ve sesi eş zamanlı işleyebilir  Ses kartları artık standart olarak geliyor  Mutlaka profesyonel bir ses kullanın  Çok dilli uygulamalar artı puandır

16 Donanım Seçenekleri

17 Mouse, Klavye, trackball, veya dokunmatik?  Mouse  Ucuz, fakat yer kaplar, kolayca çalınabilir, herkes kullanamayabilir  Klavye  Hızlı bilgi girişi, fakat dokunmatik ekranla birlikte kullanıldığında bile göz korkutucu olabilir “Klavyeler bilgisayar kullanmaya çekinen belirli orandaki kullanıcıları hemen korkutacaktır»  Trackball  Ucuz, daha az yer kaplar, fakat sezgisel değildir, çok aşina değildir.  Dokunmatik “Dokunmatik Ekranlar Amerika’da kiosk çözümleri kullanan perakendecilerin %80’i tarafından tercih edilmektedir.” – Frost & Sullivan

18 CRT veya LCD? Boyut ve Ağırlık

19 CRT veya LCD? Görüntü Kalitesi  LCD genellikle CRT ekranlara göre daha kaliteli görüntü sağlar  Yeni nesil LCD monitörler yüksek görüntü kalitesi sunar  LCD monitörlerde renkler daha canlı görüntülenir  Hareketli görüntülerde LCD monitörler eskiye oranla daha başarılı  Geniş görüntü açısı sunan LCD monitörler kullanmak kiosk’u çekici hale getirebilir  LCD monitörler CRT monitörlere göre daha yüksek parlaklık sağlar

20 CRT veya LCD? Maliyet  17” bir LCD dokunmatik monitör eşdeğeri görüntü boyutu sunan bir CRT monitörden sadece %30 daha pahalıdır  Eğer yer sorununuz yoksa True flat CRT monitör bir seçenek olabilir  CRT monitörler tamir edilebilir olmalarına karşın LCD teknolojisinde yaşanan fiyat düşüşleri LCD yi çok cazip kılıyor.

21 CRT ömrü ve LCD lamba ömrü  CRT ve LCD lambaları zaman içerisinde kullanımla biter ve değiştirilmeleri gerekir  Masaüstü monitörlerin aksine kiosklar 7/24 çalışır  Tipik bir CRT ömrü (yarım parlaklıkta) 10,000 ile 20,000 saat arasındadır (416 ile 833 gün)  Yeni nesil LCD backlight lambaları 30,000 saate kadar dayanmaktadır.  CRT monitörler fosfor ömrü ve katot ömrü gibi iki ana nedenle aşağıdaki problemleri yaşarlar  Parlaklık kaybı  Renk değişimleri  Netlik kaybı  LCD backlight lambalarının değişimi CRT monitöre göre daha kolaydır

22 LCD ve Dokunmatik Uygulamaları CRT’ye göre diğer avantajları  Daha düşük güç tüketimi  CRT monitörlerin 1/3ü kadar  Genelde +12VDC ile çalışır  Daha az ısı üretir, kiosk uygulamasında soğutması daha kolaydır  Manyetik alandan etkilenmez  Metal kiosk kabinlerinde CRT ile yaşanan Degauss ciddi bir problemdir  Fan ve hoparlörler CRT de probleme neden olabilir  Manyetik alanlar CRT monitörler için problem yaratabilir  Artık birçok uygulama LCD monitörler ile gerçekleştiriliyor  LCD monitörler video geometrisi problemi olmadan tüm dünyada kullanılabilir  LCD montajı kolaydır ve mükemmel sonuçlar verir

23 LCD Varsayılan Çözünürlüğü  CRT monitörlerin aksine LCD için yapılan yazlımlar varsayılan çözünürlüğe göre yapılmalıdır.  Aksi takdirde görüntüde piksel bozulmaları olacaktır  “Varsayılan Çözünürlük” LCD panelin boyutuna göre belirlenir, örneğin:  10.4” = 640 x 480  12.1” = 800 x 600  15.1” = 1024 x 768  17”, 18” = 1280 x 1024  Dot pitch değeri genelde (yaklaşık 0.3mm) sabittir

24 LCD Piksel Hataları Mümkündür LCD monitörlerde tipik piksel hataları olabilir Müşterinizin bunu anlamasını sağlayabilirsiniz Bazı yazılım ve renk uygulamaları ile hatalı pikseller saklanabilir.

25 . Kabin Tasarım İpuçları  Tasarım ve Renk uyumlu olmalıdır  Şirket renkleri  Görüntü  Dekor  Kiosk kabini parmak izlerini göstermemelidir  Boyayı mutlaka test edin  Düz yüzeyler bırakmayın  Sıvı dökülmelerinden sakının—içecek şişeleri konabilecek düz yerler yapmayın  Uygun bir havalandırma kullanın  Yere yakın yerden içeri hava çekmeyin  En iyi görüş açısı  Kullanıcı boy farklarını minimize edin  Ortam ışığını göz önüne alın

26 Ayaklı Kabin veya Masaüstü Ayaklı Kabin Avantajları  7/24 müdahalesiz çalışma  Şiddete dayanıklı  Çevrebirimleri montajına uygun  Kabin tasarımı müşteri kimliğine uydurulabilir.  Dış mekan kullanımına olanak verir Masaüstü Avantajları  Mobil ve çok yönlü  1/4 veya ½ oranında yer kaplar  1/4 veya1/2 oranında daha ucu olabilir  Mevcut ekipman veya raflara monte edilebilir  Hazır ürün olarak temin edilebilir

27 Kiosk Şekline Karar Verirken  Fonksiyonellik  Fiyat  Kapladığı Alan  Hareketlilik  Güvenlik  Çevre Birimleri  Nakit Kullanımı  “Özelleştirme”  Kurulum/upgrade  Eleman Maliyeti / Servis Değeri Esnek PC yapısı All-in-one bilgisayar PahalıUcuz 0,9m 2 0,2m 2 veya daha az Sabit YerYer değişimi imkanı Müdahalesiz 7/24 kullanım Gözetim altında, çalışma saatlerinde Bol seçenekSınırlı Kabin üzerinde Tasarım baştan seçilmelidir. Uzun süreli devamlılık gerektirebilir Kısa model süreleri Düşük servis değeri / Yüksek eleman maliyeti Yüksek servis değeri / düşük eleman maliyeti Ayaklı Kabin Masaüstü Ayaklı Kabin Şart

28 Dış Mekan ve Korumasız Yerler Anti-Vandal ve Su Geçirmezlik Çok iyi bir mühendislik çalışması gerektirir  Güneş ışında okunabilir ekran  Çok sağlam dokunmatik ekran kullanımı  Metal/kalıp ile kabin üretimi  Tropikal bölgelerde iç mekanda bile ahşap kabinden kaçının  Su Sızdırmazlığı  Sağlam Kilit Sistemleri (çok noktalı)  Yazıcı ve kart okuyucuların korunması  Sıvı tahliyesi için dahili tasarım  Klimatize ve nem kontrol (düşük güç tüketen PC tercih edin)  Komponent seçimi  Çalışma Sıcaklık Değeri >60ºC  Tipik dahili sıcaklıklar 10-20º > ortam sıcaklığı  Isıtma gerekli < 0ºC (32º F)  UL ve diğer güvenlik standartlarına uygunluğun onayı gerekli

29 Standartlara Uygunluk Birçok ülke artık temel gereksinimlere sahip  EMI/RFI  Düzgün bir dahili kablolama (komponentler tek tek onaylı olsa bile)  LCD monitörler problem olabilir  Elektrik Güvenliği  Kablolama standartlarına uygun olmalı  Yangın Güvenliği  Kullanılan malzemeler standartlara uygun olmalı  Diğer  Örneğin İspanya’da, kart okuyucular çalıntı kartları içeri çekmelidir.

30 Yazıcı Kullanımı İçin İpuçları En büyük problemlere yazıcılar neden olur  Sağlam bir kiosk yazıcısı mutlaka gereklidir. Fiş yazıcıları kullanmayın  Baskı hızı önemlidir (-2 saniyenin altında bir baskı süresi hedefleyin)  Termal yazıcıları en iyi seçimdir  Basılan çıktı gömlek cebine sığabilmelidir.  Yazıcı alınmayan çıktıları geri çekebilmelidir.

31 Kurulum ve Devreye Alma

32 Kioskunuzu Kurmadan Önce Test Edin Eğer saha testi başarısız olursa yönetim projeyi çöpe atabilir (karlılık sergilenmemiştir) İlk defada doğru yapın!  Yazılımı kendi içinizde kuracağınız test grubu ile deneyin  Personeli değil sırdan insanları kullanın  Eğer kafalarını kaşırlarsa yazılımı değiştirin!  Her değişiklikten sonra yeni test grubu kullanın  Küçük saha testi (2 nokta)  Kiosk yakınındaki personel ile görüşün  Kiosk insanları nasıl çekiyor izleyin  Kullanımı ölçün  Kullanıcı sayısı  Günlük kullanım sayısı  Ortalama kullanım süresi  Çıkmadan önceki son ekran

33 Kiosk Yeri Seçimi  Mağazaların arka bölümlerine koymayın  Yaya trafiğini göz önünde bulundurun  Kioskunuz personel tarafından tehdit olarak algılanmamalıdır  Personeli eğitin  Kiosk onların işini kolaylaştırır  Eğer personel kiosku sevmezse proje başarılı olamayabilir  Sürekli tekrarlayan ses kullanmayın  Personel ilk iş olarak onu kapatacaktır

34 Kiosku Çalışır Tutun  Çalışmayan kiosklar endüstrinin ana problemidir.  Güvenilir komponentler seçin  Kioskunuzu mutlaka izleyin ve yönetin  Kağıt durumu, PC durumu ve şiddet algılayan sensorlar kullanın  Uygun şekilde bakım yapın  Temiz tutun  Yazıcı çalışıyor mu?  Ondan sorumlu bir personel atayın  Tüketim malzemeleri ve parçaların kolay değişimi önemlidir.  Kapalı kalma süresini minimize edin  Yedek parça tutma süresini minimize edin.

35 Kiosk Devredeyken  İçeriği ve reklamları güncel tutun yoksa kullanım düşecektir  Yazılımı iyileştirin—daha basit, daha hızlı, daha iyi!  En çok görüntülenen ekranları takip edin, ve bunları en kolay erişilebilecek hale getirin  En çok bırakılıp gidilen ekranları tespit edin ve nedenini bulmaya çalışın  Düzenli denetim ve görüşmeler yapın  Sık kullanılmayan ünitelerin yerini değiştirin

36 Elo TouchSolutions Dokunmatik Ekran Teknolojisinde Dünya Lideri  1971 de kuruldu, dokunmatik ekranlara yatırım yaptı  Dünyanın dokunmatik ekranlardan en çok gelir elde eden şirketi  En geniş dokunmatik teknolojisini sağlayan şirket  En büyük dokunmatik monitör sağlayıcısı  50 den fazla önemli patente sahip  California, New York, Belçika, Japonya, Çin, Brezilya’da üretim ve montaj tesisleri  ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

37 Noya Bilgisayar Sis. Ltd.Şti. Dokunmatik Ekran Teknolojilerinde Türkiye’nin Lideri  1994 de kuruldu  2003 yılından itibaren dokunmatik ekran teknolojilerine odaklandı  Türkiye’de dokunmatik ekranlardan en çok gelir elde eden şirket  Türkiye’de kendi orijinal tasarımı olan Dokunmatik PC ve POS cihazı üreten tek şirket  Türkiye’nin en büyük dokunmatik monitör dağıtıcısı  ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi


"Başarılı Bir Kiosk Uygulamasının Sırları Noya Bilgisayar Sistemleri Dan. San. ve Tic. Ltd. Şti. 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları