Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

11 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 8.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "11 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 8."— Sunum transkripti:

1 11 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 8

2 Olumlu Sınıf İklimi ( A Positive Classroom Climate Creating a good classroom climate )

3 Araştırmalar öğrencilerin, sınıf arkadaşları ve öğretmenleri ile iyi ilişkiler içinde olduğu sınıflarda daha iyi öğrendiğini gösteriyor.

4 Öğrenme, çok uygun bir “öğrenme iklimi”nde gerçekleşir. Öğrenciler sadece sınıftaki fiziksel ortamdan değil, öğretmenin beklenti ve vaziyet alışlarından da etkilenir.

5

6 SINIF İKLİMİ Hedefe dönük, rahat bir öğrenme ortamı Mükemmel öğretmen-öğrenci ilişkileri Öğrencilerin kendi aralarındaki mükemmel ilişkiler Sınıfın fiziksel özelliklerinin eğitim ve öğrenmeye uygun olması İç ve dış motivasyonu yüksek öğrenciler Sınıf ortamını (iklimini) belirleyen faktörler

7 İyi bir sınıf iklimi yaratabilmek için sınıfın fiziksel yapısında ve görünümünde ne gibi düzenlemeler yapmalı? (renkler, duvarlar, afişler, öğrenci çalışmalarını asmak, temizlik, kütüphane, malzemeler, tuvaletler, müzik yayını vs)

8 SINIF İKLİMİNİ ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖR, ÖĞRETMEN İN BİZZAT KENDİSİDİR.

9 Öğretmenin yaptığı dersten zevk almaması, bir zorunluluk gibi ders yapması sınıf iklimini bozar. “Bunun çok can sıkıcı olduğunu biliyorum, ama müfredatta olduğu için mecburen yapacağız.”

10 Öğrencileri çeşitli şekillerde gruplara ayırmak sınıf atmosferini bozar. Başarısız öğrencilerin iyi not almasını veya başarılı öğrencilerin kötü not almasını normal karşıla. Sınıftaki her öğrenci öğrenebilir; seviyesine uygun ve doğru öğretilmek şartıyla. Her öğrencinin tartışmalara katılmasını sağla.

11 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Bireysel farklılıkları öğren ve saygı göster Öğretmenin bütün öğrencilere aynı şekilde davranması yanlıştır. Çünkü onların hepsi farklıdır. Bu farklılıklara duyarlı olmadan başarılı öğretim yapılamaz. Her öğrenci sınıftaki derse aktif katılmak ister. Ancak bunun için onun ilgisine, bilgisine, gelişim düzeyine, zekasına, öğrenme stiline uygun bir ortamın olması gerekir.

12 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerin adlarını öğren ve onlara adları ile hitap et İnsanlara adları ile hitap etmek, bir çok iletişim engellerinin aşılmasını sağlar. İlk derslerde her öğrencinin kendisini geniş olarak tanıtmasını sağla. Öğrenciler hakkında, onların isimlerini hatırlatacak küçük notlar al. Tartışmalarda öğrencilerin adlarını kullan.

13 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Oturma düzenini ayarla Öğrenciler sınıfta ön sıralarda toplu olarak otursunlar, sınıfın her yanına seyrek olarak dağılmasınlar. Özellikle sınıf tartışmalarında masa ve sandalyelerin herkesin birbirinin yüzünü görecek şeklide yeniden düzenlenmesi iyi olur. Sınıfı statik ve sıkıcı bir mekan olmaktan çıkartın

14 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Daha ilk derste öğrencilerden neler beklediğini açıkla Öğrenciler, öğretmenlerin gerek ders gerekse sınıf yönetimi konusunda kendilerinden ne beklediğini bilemezlerse huzursuz olurlar. Derse hazır gelsinler, sınıf tartışmalarına katılsınlar, tartışmalarda kişilere yönelik hücum etmesinler, herkesin fikrine saygı göstersinler, biri konuşurken sözünü kesmesinler.

15 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerle konuşmak için derse erken gel ve onlardan sonra çık Bu anlarda kurulacak küçük ilişkiler, olumlu bir sınıf iklimi yaratmanın başlangıcıdır. Öğrenciler burada ders içindekinden daha iyi soru sorarlar, beklenti ve endişelerini dile getirirler. Onlara daha geniş iletişim kuracakları zaman ve yeri de söyleyiniz.

16 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerin derse katılmaları için güvenli bir ortam sağla Hiçbir zaman öğrenci sorularını ve açıklamalarını gülünç bulmayınız (“aptalca bir soru” gibi). Karşı iseniz, fikrinizi nazik bir şekilde açıklayınız. Birbirine saygısızca hücum eden öğrenci konuşmalarını engelleyiniz. Her öğrenci ile göz teması kurunuz. Güzel görüşleri tahtaya veya saydama yazınız.

17 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri İlk derste kuralları koyunuz ve konu anlatmaya başlayın. Siz ilk derste “ıvır-zıvır” bahanelerle ciddi bir şekilde derse başlamaz iseniz, daha sonra bu gelenek devam eder. Öğrenciler derste ciddiyeti ve disiplini severler (sevmez gözükseler bile).

18 Sınıf İklimi, grup psikolojisi açısından da değerlendirilmelidir. Grup üyelerinin birbiriyle ilişkileri, dayanışma, rekabet gibi faktörler önemli rol oynar.

19 Chilly Classroom Climate Soğuk Sınıf İklimi Derse katılım yok! Bir disiplin sorunu olmuş, öğrencilerle öğretmen arasındaki bağlar kopmuş! Birçok öğretmen, öğrencileri işe karıştırmak istemiyor.

20 Etkili ve iyi bir sınıf atmosferi yaratmanın sihri, derse iyi bir katılım sağlamaktır. Bunun için; İşbirliğine hazır ol. Diğer grup elemanları ile işbiriliği yap. Fikirlerini ve malzemelerini paylaş. Herkes sırayla konuşsun. Kendisinin dinlenilmesini isteyen, önce başkalarını dinlemeyi öğrensin. Olumlu bir vaziyet alışın olsun. Olumlu beklentiler içinde ol. “İyi ve olumlu düşünen iyi davranır, iyi işler yapar.” Başka insanları aşağılama. Arkadaşlarının ve öğrencilerin olumlu yönlerini konuş. Kimseyi suçlamadan sorunları çözmeye çalış. >>>

21 Etkili ve iyi bir sınıf atmosferi yaratmanın sihri, derse iyi bir katılım sağlamaktır. Bunun için; Yapacağının en iyisini yap. “Ne iş yaparsan yap, o işte en iyisi olmaya çalış.” İşler iyi gidiyorsa da çaba harca, kötü gidiyorsa da; işler iyi gitmediğinde uzaklaşma ve kaçma davranışı yapma. Kendi yapacağın işi yap, diğer grup üyelerinin tembelliği veya hatalı tutumları seni etkilemesin. Grup içindeki davranışların baştan sona kadar tutartlı olsun.

22 İletişim dil ile yapıldığı için, Sınıf Atmosferinde kullanılan dile de çok dikkat etmelidir. Açık, somut bir davranış dili kullan. Üstü kapalı ifadelerden kaçın. İletişimde kullanılan kelimeler kadar ses tonu ve vurgulama da önemlidir. Bunlar kelimelere farklı anlamlar yükler. Olumlu bir dil kullan. Suçlayıcı, “ima edici”, yasaklayıcı ifadeler kullanma. Öğrenciler kavramsal dili, bilgiyi ezberlerler ama orada söylenen şeyleri yapmazlar. Eğitim sadece öğretmek değil, aynı zamanda yaptırmaktır da!

23 Öğrencilerin hatalarını düzelt, ama bunu yaparken onları asla “bozma”! Mümkünse, hiçbir öğrenciye asla “HAYIR” deme! Doğru bilginin bütün öğrenciler tarafından öğrenilip öğrenilmediğini anlamanın kibar ve kırıcı olmayan yollarını bulmaya çalış.

24 Onlara bir arkadaş, bir rehber, bir danışman, bir uzman gibi davran. Kürsüden veya podyumdan uzaklaş. Kürsü veya masayı kendin ile öğrenciler arasına bir engel gibi koyma. Bir bölgeyi korur gibi yapma. Beden dilini iyi kullan. Sınıfın her yanını gez, dolaş. Bazen kürsüye bazen öğrencilerin arasına, onların seviyesine otur. Onlara bir arkadaş, bir rehber, bir danışman, bir uzman gibi davran.

25 Sadece bazı öğrencilerin değil, bütün öğrencilerin seninle iletişim kurmasını sağla. Odana bütün öğrenciler gelsinler. İlla sorunları olduğu zaman değil, sorunları olmadığı zamanlar da gelsinler. Bunun için onları cesaretlendirmeye çalış.

26 Olumlu bir sınıf atmosferi yaratmak için, öğrencilerden sık sık geribildirim al. Değerlendirme formu, anket, küçük grup sohbeti veya mülakat tarzında. Bu bilgilere göre sınıftaki öğretimi düzenle!

27 Öğrencilerin size saygı göstermeleri için, ne öğrettiğiniz değil nasıl öğrettiğiniz de önemlidir.

28 Bugün, arkadaşlarınızdan gördüğünüz olumlu bir davranışı söyleyiniz. Beş kişilik bir grup oluştursanız, kimlerle oluştururdunuz (ödev yapmak için, maç için, gezi için...)?


"11 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 8." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları