Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİLENDİRME AŞAMALARI  * Veli Bilgilendirme Semineri, 16 Ocak 2014  * 8. Sınıf Öğrencileri Lise Günü, 22 Ocak 2014  * 8. Sınıf Velileriyle Bireysel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİLENDİRME AŞAMALARI  * Veli Bilgilendirme Semineri, 16 Ocak 2014  * 8. Sınıf Öğrencileri Lise Günü, 22 Ocak 2014  * 8. Sınıf Velileriyle Bireysel."— Sunum transkripti:

1

2 BİLGİLENDİRME AŞAMALARI  * Veli Bilgilendirme Semineri, 16 Ocak 2014  * 8. Sınıf Öğrencileri Lise Günü, 22 Ocak 2014  * 8. Sınıf Velileriyle Bireysel Görüşmeler, Şubat/ Mart 2014  * ‘Liseli Öğrenciler Anlatıyor: Liseli Olmak’, Mayıs 2014  * Hazırlık Atlama Sınavı (Türkçe/ İngilizce), Mayıs 2014 (Eylül 2014)  * Kayıt Davet Mektupları, Haziran 2014  * Dışarıdan Öğrenci Kayıt Süreci Başlangıcı, Temmuz 2014

3 IRMAK OKULLARI TARİHÇESİ Eğitimi, gönüllü bir toplumsal sorumluluk hizmeti olarak kabul eden "Gençlik Kültür ve Hizmet Vakfı" ile "Yapı Merkezi" bir araya gelerek eğitim kurumları açmak ve işletmek üzere 1993 yılında Nitelikli Eğitim Kurumları A.Ş.'yi kurdular. Nitelikli Eğitim Kurumları'nın ilk eğitim kurumu olan Irmak Okullarının, vakfın mülkiyetindeki Caddebostan kampüsünde kurulmasına karar verildi ve 4 yaştan 18 yaşa kadar süren tamamlanmış bir eğitim vermek üzere okulun kademeli olarak büyümesi planlandı. Irmak ana sınıfı ve ilköğretim bölümü 1995'te açıldı. Eğitim yaşamına 1, 2 ve 3. sınıflarla başlayan ilköğretim okulu, her yıl bir üst sınıf eklenmek suretiyle ilk mezunlarını 2001 yılında verdi.

4 IRMAK LİSESİ TARİHÇESİ 2001’de eğitim öğretime başlayan Irmak Lisesi, ilk mezunlarını 2005’te vermiştir yılında okulumuz, Anadolu lisesi statüsüne dönüştürülmüş; lise binamız, OECD tarafından YARININ OKULU ödülüne layık görülmüştür.

5 HEDEFLERİMİZ Öğrencilerimizin;  Toplumun değişiminde özne olacak kültürel birikime sahip,  Yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeyde dil eğitimi almış,  İlgi ve yetenek alanlarının farkında,  Akademik açıdan başarılı  Uluslararası bakış ve düşünme biçimine sahip,  Teknolojiyi bilinçli kullanma (dijital vatandaşlık) becerisine sahip, ve hedeflerini bu doğrultuda saptamış dünya vatandaşı olarak yetişmelerini desteklemektir.

6 AKADEMİK ÇALIŞMALAR •Irmak Lisesi, Anadolu lisesi statüsünde olup 1+4 yıl eğitim öğretim hizmeti verir sınıflarda Fen Bilimleri ve Matematik dersleri İngilizce okutulur. •Hazırlık eğitimi sırasında öğrencilerin yoğun İngilizce programının yanı sıra Matematik ve Fen Bilimleri derslerinde terminoloji ağırlıklı eğitim almaları sağlanır. •11. sınıfta uluslararası bir program olan Advanced Placement (AP) programı, seçmeli dersler aracılığıyla öğrencilerimize sunulur. •9 ve 10. sınıf düzeyinde Advanced Placement (AP) programına hazırlık olması amacıyla, ön-AP (pre-AP) uygulanır; 11. sınıfta beklenen akademik düzeye ulaşan öğrenciler, Irmak Lisesi’nin sunduğu AP derslerini seçmeli olarak alabilir. •Haftada 42 saat ders işlenir.

7 AKADEMİK ÇALIŞMALAR •Lisemize kabul edilen öğrenciler, İngilizce yeterlilik sınavına alınır: 70 puan ve üstünde alan öğrenciler 9. sınıfa; altında alan öğrenciler “Hazırlık” sınıfına devam ederler. •9.sınıftan sonra öğrencilerin ilgi ve yetenekleri ile akademik başarısına göre, 10, 11 ve 12.sınıfta okuyacağı ağırlıklı programlar belirlenir. Öğrenciler, akademik program olarak TM, FM ve Dil ağırlıklı programlardan dersler seçebilirler. •Öğrencilerin bireysel gelişimine özel önem verilir. Bu amaçla öğrenciler, ihtiyaç duyduğu derslerden etüt alabilirler (Pazartesi-Salı-Çarşamba-Perşembe ).

8 ADVANCED PLACEMENT (AP) PROGRAMI •ABD’de uygulanan ve oradan dünyaya yayılan, dünya üzerinde 60’tan fazla ülke tarafından kabul gören uluslararası bir programdır. •Eğitimde mükemmeliyeti hedefleyen güçlü, kapsamlı ve çok çalışmayı gerektiren bir programdır. •AP programı, öğrencilerin daha lisedeyken üniversite düzeyinde ders almaları aracılığıyla onlara uluslararası bakış ve düşünme biçimi kazandırır. •Akademik başarısı yüksek, hedeflerini belirlemiş, özgüvenli gençler yetişmesine zemin hazırlar; bu kazanımların yanı sıra öğrencilere lisede aldıkları derslerden üniversitede muaf olma hakkı tanır. • Program, öğrencilere yurtdışı üniversitelere başvuru, kabul aşamasında ve derslerden muaf olmada avantajlar sağlar.

9 IRMAK LİSESİ’NDE ADVANCED PLACEMENT (AP) PROGRAMI •Yurtiçinde de (Sabancı, Koç, Özyeğin Üniversiteleri) lisedeyken alınan derslerden muaf olma ve kredi tamamlama olanağının yanı sıra burs alma şansı da sunulmaktadır. •AP sınavları, önceden belirlenen program doğrultusunda mayıs ayında yapılır ve College Board değerlendiricileri tarafından değerlendirilir. •Hangi AP derslerini seçeceği öğrencinin güçlü yönleri ve ilgi alanları yanında, yurtdışında okumak istediği üniversitelerdeki ders koşullarıyla da yakından bağlantılıdır. Bu nedenle dersin öğretmeni ve AP koordinatörünün bu konudaki yönlendirmeleri çok önemlidir. •Programla ilgili ayrıntılı bilgiyi, College Board linkinden bulabilirsiniz.www.collegeboard.com/apint

10 IRMAK LİSESİ’NDE İNGİLİZCE EĞİTİMİ Bölüm Amaçları •Dinleme,okuma,konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeğe yoğunlaşarak öğrencilerin kendilerini akıcı ve doğru şekilde ifade edebilmelerini sağlamak, •Öğrencileri sürekli araştıran, merak eden, sorgulayan ve farklı kültürlere karşı duyarlı ve saygılı bireyler olmaya teşvik etmek, •Derslerde gerekli teknolojik araç ve gereç kullanarak öğrencilerin ilgisini sürekli kılmak, •Öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip bireyler olarak yetişmelerini sağlamak, •Çeşitli yazılı metinleri okuyarak, analizler yapabilmelerini sağlamak, •Öğrencileri, edindikleri bilgileri ulusal (YGS, LYS) veya FCE TOEFL, IELTS, SAT gibi uluslararası geçerliliği olan sınavlara girmeleri için teşvik etmek ve bu sınavlara hazırlamak. INTERNATIONAL ESL / EFL EXAMS F.C.E.IELTSTOEFL

11 PREP MAIN COURSE / PREP SKILLS Lise hazırlık sınıfı programı, haftada 21 saatlik İngilizce derslerinden oluşur. Hazırlık sınıfında haftada 8 saat olarak programlanmış SKILLS derslerinde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine odaklanan bütünsel, edebiyata dayalı bir program uygulanırken ; 13 saatlik programımız ise MAIN COURSE dersimiz olarak dilbilgisi, sözlü ifade, yazma becerileri ve akademik okuma becerilerine yönelik yoğun çalışmalara ayrılmıştır. Her iki programda da hedefimiz, sene sonu itibarı ile öğrencilerimizin C.E.F. (Common European Framework/ Avrupa Dilleri Ortak çerçeve Programı) standartlarına göre (B1+) seviyesini tamamlamış olmalarıdır.İkinci dönem itibarı ile bu çalışmalarımızın F.C.E.( FIRST CERTIFICATE IN ENGLISH) bazlı olarak yürütülmesi esastır. Amaç, öğrencilerimizi Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji gibi derslerin İngilizce işlendiği 9. sınıf programına hazır hale getirmektir. Program, hızlı akışa sahip ve interaktiftir, edebiyat ve dil temellidir.

12 9. sınıflarda İngilizce dersleri 5 saatlik edebiyat ve 2 saatlik gramer sistemine dayalı ileri düzey okuma,yazma, dinleme ve konuşma çalışmalarının yürütüldüğü bir program içerisinde yürütülmektedir. Edebiyat derslerinde, öğrenciler “Of Mice and Men”, “Myths and Legends”, “The Outsiders”, ”Frankenstein” gibi orijinal romanları okurlar. Öğrenciler, yıl boyunca okuma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri, edebi metinleri anlayabilmeleri ve yorumlayabilmeleri, söz sanatlarını analiz etmeleri beklenir. Bu seviyede öğrenciler dilbilim becerilerini geliştirmeye başlayarak, okuduğunu anlama, edebi analizler yapabilme ve özellikle Pre-AP programının gerektirdiği yazım çalışmalarını öğrenmekte yoğunlaşırlar.

13 10.sınıflarda İngilizce dersleri, öğrencilerin İngiliz edebiyatı hakkında okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşünme becerilerinin daha da geliştirildiği bir program olarak düzenlenmiş olan 6 saatlik bir derstir. Öğrenciler,dilbilim becerilerini geliştirmeye devam edecekler, edebi analizler, aşamalarla Pre AP programı yazma çalışmaları, araştırma ve düşünme becerilerinin geliştirilmesi gibi konular üzerinde çalışacaklardır. Derslerde “Romeo and Juliet”, “Animal Farm ve “Pride and Prejudice” adlı eserler okutulmakta olup; öğrencilerin IELTS (The International English Language Testing System) Uluslararası İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı’na hazırlanmaları adına programlı ve etkin çalışmalar yapılarak, “IELTS 8” kitabı tamamlanmaktadır.

14 11. sınıfta öğrencilere eleştirel düşünme becerilerini edebiyat üzerine okuyarak ve yazarak daha da geliştirmelerini hedefleyen 5 saatlik bir program uygulanmaktadır. Edebiyat temelli çalışmalar yapılan bu programda “Merchant of Venice”, “ I Know Why The Caged Bird Sings” ve “Sense and Sensibility” gibi roman ve oyun örnekleri okutulmaktadır. Bu dersin amacı çeşitli konulardaki kitaplarla öğrencilerin kompozisyon yazmada karşılaştırmalı ve tartışmalı yöntemler kullanmasını sağlamak,dilbilim becerilerini geliştirmek,edebi analizler yaparak araştırma ve düşünme becerilerini geliştirmek ve IELTS (The International English Language Testing System) Uluslararası İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı’na hazırlanmaları adına programlı ve etkin çalışmalar yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda da “IELTS 9” kitabı tamamlanmaktadır.

15 12. sınıfta öğrencilere İngilizce bilgilerini ve eleştirel düşünme becerilerini edebiyat üzerine okuyarak ve yazarak daha da geliştirmelerini hedefleyen 3 saatlik bir program uygulanmaktadır. Edebiyat temelli çalışmalar yapılan bu programda “A Streetcar Named Desire” ve adlı roman ve oyun örnekleri okutulmaktadır. Bu dersin amacı çeşitli konulardaki kitaplarla öğrencilerin İngilizce düzeylerini korumalarını sağlamaktır. Kompozisyon yazmada karşılaştırmalı ve tartışmalı yöntemler kullanılacak, öğrenciler, dilbilim becerilerini geliştirmeye devam edecekler, okuduğunu anlama, edebi analizler, aşamalarla kompozisyon yazma çalışmaları, araştırma ve düşünme becerilerinin geliştirilmesi, düşüncelerin organizasyonu ve sözcük geliştirme gibi konular üzerinde çalışacaklardır.

16 IRMAK LİSESİ’NDE II. YABANCI DİL EĞİTİMİ •Lisemizde, ikinci yabancı dil olarak; İspanyolca, Almanca, Fransızca dersleri okutulur, öğrencilerimiz bu dillerden birini seçebilir. •MEB’in 2 saat olarak sunduğu seçmeli dersler, lisemiz hazırlık sınıflarında 4 saat okutulur ve öğrencilerimizin uluslararası sınavlarda başarı sağlaması hedeflenir.

17 EĞİTİMDE TEKNOLOJİ PROJESİ:TABLETLE EĞİTİM  “Eğitimde Teknoloji” projesi ile öğrencilerimizde dijital vatandaşlık farkındalığını yaratmak, zaman ve mekân ayırt etmeksizin öğretmen-öğrenci- veli etkileşimi ile bilgiye ulaşmada sınırları kaldırmak hedeflenmektedir.  Proje kapsamında, öğrencilerimizin dijital kaynaklarla, araç-gereçlerin bilinçli ve etik kullanmaları teşvik edilir.  öğretim yılında 9. sınıflarla başlayan tabletle eğitim uygulaması, kademeli olarak diğer sınıf seviyelerimizde de uygulanacaktır.  Proje, öğrenci ve öğretmenlerimize, Moddle/Google Plus-Drive gibi eğitimde sınırları kaldıran uygulamalarla; bilgiye erişim, bilgiyi kullanma, paylaşma ve etkin geribildirim tekniği ile zaman yönetimi konusunda avantajlar sağlamaktadır.

18 YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI Öğrencilerimizin yurtdışı eğitim olanaklarını tanımaları, başvuru süreçleri ve üniversite yerleştirilmelerinin yanı sıra AFS bilgilendirmeleri ve kardeş okulumuz olan Cranbrook Okulu ile ortak çalışmalar, danışmanlık birimimiz tarafından yapılır. Öğrencilerimiz, lise eğitimleri süresince akademik ve sosyal alanlarda yurtdışı hedefleri dikkate alınarak yönlendirilir, gerekli bilgilendirme ve rehberlik yapılır.

19 YURTİÇİ ÜNİVERSİTELER DANIŞMANLIĞI YGS/LYS için lise öğrencilerine ve velilerine yönelik üniversite danışmanlık hizmeti verir. Bireysel danışmanlık, seminer, dokümanter çalışmalar, duyurular, teknik puan hesaplamaları vb. çalışmaları yürütür.

20 IRMAK LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BİRİMİ FAALİYETLERİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma servisi çalışmalarında, öğrencinin akademik yaşamına etki eden bütün faktörleri belirleyerek, bu faktörlerin öğrencinin gelişimini destekleyecek yönde kullanılması için destek olmayı amaçlar. Bunu sağlamak için, öğrenciyle, veliyle, öğretmen ve yöneticilerle işbirliği içerisinde çalışır. Öğrenci ve velileri ile bireysel görüşmeler yapar. Hazırlık ve 9.sınıf ile yeni gelen öğrencilerle ve velilerle tanışma amaçlı, 11.sınıf öğrenci ve velileri ile hedef belirleme odaklı, 12. sınıf öğrenci ve velileri ile de yükseköğretime hazırlık odaklı bireysel görüşmeler yapar. Görüşmelerde gizlilik ve güvenilirlik temel ilkedir.

21 IRMAK LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BİRİMİ FAALİYETLERİ Geleceğe hazırlamak için 10. sınıfta üniversite gezileri düzenler. Kariyer Günleri kapsamında Kariyer Öyküleri Konferansı ve Meslek Tanıtım Günleri gibi etkinliklerle öğrencinin ilgi alanlarını netleştirmesi amaçlanır. Şubat ve Haziran dönemlerinde Mesleki Koçluk Staj Programı kapsamında öğrencilerle meslek uzmanlarının gerçek iş koşullarında buluşmalarını sağlar.

22 MESLEKİ KOÇLUK VE STAJ PROGRAMI Öğrencilerimizin hedeflerini bilinçli bir şekilde belirlemelerine rehberlik eden mesleki koçluk ve staj çalışmaları bir program çerçevesinde yürütülür. • Kariyer Haftası Etkinlikleri • Üniversite Gezileri • Alan Uzmanlarıyla Mülakat • Staj (Lise eğitimi süresince her öğrencimizin en az bir kez staj çalışmasına katılması önerilir.)

23 • Lise sınıflarında salı günleri 8-9. derslerde uygulanır. • Kulüp etkinliklerimiz, öğrencilerimize sanat, spor, kültür ve bilim alanlarında kendilerini ifade etme ortamı sağlar. • İngilizce yürütülen MUN, Türkçe yürütülen Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) ve Münazara kulüpleri aracılığıyla öğrencilerimiz, sanattan siyasete, felsefeden ekonomiye kadar geniş bir yelpazede komisyonlarda düşüncelerini ifade etme olanağı bulurlar. • Bu çalışmalar, öğrencilerimizin üniversite başvurularında onlara avantaj sağlarken sosyal becerilerinin gelişimine de katkı sunar. KULÜP ÇALIŞMALARIMIZ

24 LİSE KULÜPLERİ  MUN KULÜBÜ  INTERACT KULÜBÜ  MÜNAZARA KULÜBÜ  AVRUPA GENÇLİK PARLAMENTOSU  ROBOTİKS KULÜBÜ  SAHNE UYGULAMALARI VE PERFORMANS KULÜBÜ  ORKESTRA KULÜBÜ  VOLEYBOL  SİNEMA  FUTBOL  GRAFİK TASARIM  OKUL DERGİSİ VE DERGİ TASARIMCILIĞI (Öğrencilerin talepleri doğrultusunda yeni kulüpler açılmaktadır.)

25 SOSYAL SORUMLULUK ANLAYIŞIMIZ Irmak Lisesi öğrencilerinin toplumsal sorunlara duyarlı bireyler olarak yetişmelerine özel önem verilir. Bu doğrultuda ders programları yapılandırılırken ek kazanımlara yer verilerek duyarlılığın geliştirilmesi amaçlanır. Lise öğrenimi süresince her öğrencimizin etkin olarak sosyal sorumluluk faaliyetlerinde yer alması sağlanır.

26 PROJE ANLAYIŞIMIZ Öğrencilerimizin bilimsel araştırma becerisini desteklemek amacıyla her öğretim yılında danışman öğretmenler rehberliğinde öğrencilerimiz, proje hazırlar. Tez, antitez, argüman sunma tekniklerinin hayata geçirildiği projeler, öğretim yılı sonunda proje danışmanı ve izleyici öğrencilere sunulur. Hazırlık sınıfında başlayan çalışma, lise son sınıfta da sürdürülür. Böylece öğrencilerimiz liseden mezun oluncaya kadar beş kez tez hazırlayarak üniversite eğitim çalışmalarına alt yapı oluştururlar.

27 PROJELER  MUN  Avrupa Gençlik Parlamentosu  TÜBİTAK Projeleri  Sosyal İçerikli Projeler  Mesleki Koçluk Projesi  Her bir dersin kazanımına yönelik yıllık projeler (tez yazma çalışması)

28 KAYIT-KABUL KOŞULLARI Irmak Okulları, anaokulundan lise sona kadar süren eğitim sürecini bütünsel bir yaklaşımla yapılandırır ve ekolünü yansıtacak öğrenciler yetiştirmeyi amaçlar. Bu doğrultuda, ortaokulumuzdaki tüm öğrencilerin, Irmak Lisesi’ne aşağıdaki koşullar çerçevesince doğrudan geçiş hakkı vardır: Liseye devam edecek öğrencilerin;  akademik becerileri gelişmiş  davranış sorumluluğunu üstlenmiş olmaları beklenmektedir. Koşulları uygun olmayan öğrencilere yılsonuna kadar tamamlanmak üzere, bireysel önerilerde bulunulacaktır. Tüm bu görüşmeler ortaokul ve lise yönetimlerinin işbirliği ile planlanacak ve Şubat-Mart aylarında tamamlanacaktır.

29


"BİLGİLENDİRME AŞAMALARI  * Veli Bilgilendirme Semineri, 16 Ocak 2014  * 8. Sınıf Öğrencileri Lise Günü, 22 Ocak 2014  * 8. Sınıf Velileriyle Bireysel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları