Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29 Ekim 1961 İLK TÜRK OTOMOBİLİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29 Ekim 1961 İLK TÜRK OTOMOBİLİ."— Sunum transkripti:

1 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29 Ekim 1961 İLK TÜRK OTOMOBİLİ

2 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. HİKAYESİ İLK TÜRK OTOMOBİLİ ‘ İN

3 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 16 Haziran 1961 TCDD Fabrikalar ve Cer Daireleri Yönetici ve Mühendisleri ile toplantıda Ulaştırma Bakanlığının yazısı okundu... DEVRİM’ İN HİKAYESİ

4 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Yazıda 29 Ekim 1961 tarihine kadar binek otomobili tipinin geliştirilmesi görevinin TCDD işletmesine verildiği bildiriliyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

5 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Bu iş için TL ödenek ayrıldığı belirtilir. Süre 4-5 aydır. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

6 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir mi; ki bırakınız geliştirmeyi hiçten yola çıkarak çalışabilecek bir otomobil yapabilir miydi? DEVRİM’ İN HİKAYESİ

7 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Tüm ülkede üniversiteden basınına, bir avuç sanayicisinden politikacısına, sesi duyulabilen kimse ne otomobil ne de motor yapabileceğine inanıyor, özel sohbetlerde, röportajlarda, film gösterili, konferanslarda bu görüş vurgulanıyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

8 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Fakat bu inanılmaz şey gerçekleşiyor ve 28 Ekim 1961 sabahı Türkiye’de yapılan otomobil, kaportası pürüzsüz olmasa da, kendi tekerleri üzerinde ve yine Türkiye’de yapılan kendi motorunun gücüyle Büyük Millet Meclisi Binası önüne götürülerek Devlet Başkanı Cemal GÜRSEL Paşaya sunulabiliyor,bir ikincisi Paşayı Anıtkabir’e götürüyor, sonra da Hipodrom’ daki geçit resmine katılıyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

9 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Bu nasıl gerçekleşmişti? Ne getirmiş ne götürmüştü? Projeyle başka bir kuruluşun değil de TCDD’nin görevlendirilmiş olmasının sebebi; o tarihlerde TCDD’nin onarım amacıyla kurulmuş fakat geniş ölçüde yedek parça imal eden Ankara, Eskişehir, Sivas ve Adapazarı’ndaki fabrikaları ile önemli bir teknik potansiyeli ve yetişmiş işçisinden mühendisine kadar güçlü bir teknik kadrosunun bulunmasıydı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

10 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Yüksek Mühendis Emin BOZOĞLU yönetim grubunun başı olarak, 20 mühendisin olağan üstü bir tempoyla, fakat gönül rahatlığı içinde çalışmasını sağlayıp eşyöneltmek suretiyle birinci derecede rol oynamıştı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

11 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Zamana karşı yapılan yarışın kazanılmasında ikinci etken, görev alan mühendislerin proje süresince hafta sonları da dahil her gün, en az 12’şer saat, gerektiğinde bazı geceleri sökülmüş bir otomobil sedirinin üzerinde birkaç saat kestirerek işbaşında kalmayı yüksünmeyecek ölçüde davaya gönül vermiş olmalarıydı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

12 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Çalışmalar için Eskişehir Demiryol Fabrikalarında dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçildi. Elden geldiğince çeşitli tipte otomobil yapısını yakından inceleyerek fikir edindikten sonra yapılacak tipin boyutları, motor, şanzıman vb. öteki grup ve parçaların nasıl tasarımlanıp imal edileceği üzerinde durulması sonucuna varıldı DEVRİM’ İN HİKAYESİ

13 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Önce otomobilin ana hatları belirlendi. Dört ile beş kişilik, toplam kg. ağırlığında orta boy denilebilecek bir tip üzerinde uzlaşıldı. Motor 4 zamanlı ve 4 silindirli olarak BG olmalıydı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

14 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Karoser için hazırlanan 1/10 ölçekli maketlerden seçilen 1/1 ölçekli alçı modeli yapıldı. Karoserin damı kaput ve benzeri sacları, sonra bu modelden alınan kalıplarla yapılmış beton bloklara çekilmek ve çekiçle düzeltmek suretiyle tek tek imal edildi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

15 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Karar verilen yandan sübaplı bir 4 silindirli motorun gövde ve başlığı Sivas Demiryol Fabrikalarında dökülüp Ankara Fabrikasında işlendi. Piston, segman ve kolları Eskişehir’de yapıldı. Motor Ankara Fabrikasında monte edildi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

16 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Frenlemede 40 BG den fazla güç alınamayan bu motora alternatif olarak Ankara Fabrikası aynı gövde ve krank milinden yola çıkarak başka bir tip geliştirdi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

17 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. B tipi adı verilen üstten supaplı bir üçüncü motorda bu kez tanınmış bir 6 silindirli otomobil motorundan esinlenerek, fakat krank ve eksantrik milleri yeni baştan çizilip hesaplanmak suretiyle Eskişehir’de imal edildi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

18 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Bu motor frenlemede 60 BG ne ulaşmış ve daha sonra diesel’e çevrilerek istasyon aydınlatılmasında kullanılmak üzere yapılan elektrojen gruplarına uygulanmıştır. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

19 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Süspansiyon grubu ön takımları için “Mc Phearson” sistemi önerilmişti. Bu gün çok yaygın olarak kullanılan bu sistem o tarihte bulduğumuz kadarıyla bir tek firma tarafından uygulanıyordu. Benimsendi ve Eskişehir’de yeniden imal edildi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

20 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Eylül sonuna doğru ön ve arka camları piyasada bulunabilenlere uydurmak zorunluluğuyla modele göre biraz değiştirilmiş iki gövde çatılmış ve biri A diğeri B tipinden iki ayrı motor hazırlanmış bulunuyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

21 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Şanzımanlar Ankara Fabrikasınca tümü yerli olarak yapılmıştı. Montaja geçildiğinde karşılaşılan en büyük sorunlardan biri de gövde-motor uyumunu sağlamak, debriyaj, gaz ve fren kumanda mekanizmalarını yerleştirmek ve direksiyonun en uygun konumunu bulmaktı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

22 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Ayarlı direksiyon önerisi kabul edilmedi. İki yıl sonra Cadillac bunu bir yenilik olarak getiriyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

23 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Nihayet Ekim ortalarında Devrim otomobillerinden ilki tecrübeye hazır duruma gelebildi. Elektrik donanımı, diferansiyel dişlileri, kardan şaft istavrozları ve motor yatakları ile cam ve lastikleri dışında tüm parçalar yerli idi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

24 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Bir yandan bu ilk otomobilin yol tecrübeleri sürdürülürken bir yandan da ikinci otomobilin yetiştirilmesine çalışılıyordu. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

25 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Siyah renkteki bu 2 numaralı Devrim’in son kat boyası ancak 28 Ekim akşamı vurulabilmişti. Pasta ve cilası Ankara’ya sevkedilmek üzere yüklendiği trende gece yol alırken yapıldı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

26 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Buharlı lokomotiflerle çekilen trende bacadan sıçraması olası kıvılcımlardan ötürü güvenlik önlemi olarak benzin depoları boşaltılmıştı. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

27 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Tren sabaha karşı Ankara’ya geldi. İki Devrim otomobili o zamanlar sıhhiye semtinde, şimdiki adliye sarayının yerindeki Ankara Demiryol Fabrikasına indirildi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

28 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Manevra imkanı sağlamak için depolarına yalnızca birkaç litre benzin kondu. Asıl ikmal, sabahleyin sıhhiyedeki Mobil benzin istasyonundan yapılacak sonrada Meclise gidilecekti. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

29 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29 Ekim sabahı Fabrikaya gelen otomobilli, motosikletli oldukça kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskordun arasında Devrim' ler yola çıktı. Çıktı ama eskorttakiler, benzin alma işinden haberleri olmadığı için Mobil'e uğramadan yola devam ettiler. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

30 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Meclis’in önüne geldiğinde durum anlaşıldı, acele getirilen benzin 1. arabaya kondu. 2. numaraya konacağı sırada Cemal Paşa Meclisin önüne gelmiş ve Anıtkabir’e gitmek üzere 2 numaralı Devrim otomobiline binmişti. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

31 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Yola çıkıldı fakat 100 metre kadar sonra motor öksürerek durdu. Cemal Paşa’nın “Ne oluyor?” sorusuna direksiyondaki Y.Müh.Rıfat SERDAROĞLU “Paşam benzin bitti.” cevabını verdi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

32 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Paşa’ dan özür dileyerek 1 numaralı Devrim'e geçmesi rica edildi. Büyük bir hoşgörü ile buna uyan Cemal Paşa Anıtkabir’e bu otomobil ile gitti, inerken ünlü “Batı kafasıyla otomobili yaptınız ama doğu kafasıyla ikmali unuttunuz” sözlerini söyledi. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

33 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Ertesi gün bütün gazetelerin söz birliği etmişçesine “100 metre gidip bozuldu” başlığını attıkları 2 numaralı Devrim aynı gün Hipodrom' daki geçit törenine katılıyor, DEVRİM’ İN HİKAYESİ

34 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. fakat basınımız ne bunu, ne de Cemal Paşa’nın Anıtkabir’e bir başka Devrim otomobili ile gittiğini yazmıyor, yalnızca haber, yorum ve fıkralarda harcanan bunca paranın boşa gittiğinden dem vuruyorlardı... DEVRİM’ İN HİKAYESİ

35 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Oysa aynı yıl Tarım Bakanlığı bütçesine konmuş bulunan “At neslinin ıslahı” için 25 Milyon T.L. ödenekten ve sonucundan kimse söz etmiyordu Hâlâ merak eder sorarım, at neslinde o günden bu yana bir gelişme sağlanmış mıdır? diye... DEVRİM’ İN HİKAYESİ

36 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Ekonominin gerekleri uyarınca montaj biçiminde başlayıp bugün büyük birer sanayi kuruluşu durumuna gelmiş bulunan kamyon-otobüs-otomobil firmaları yüz binlerce araç üretebiliyor... DEVRİM’ İN HİKAYESİ

37 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Acaba bugüne kadar basınımızdan olumlu yazılar almamış olan Devrim otomobilleri yapılmasaydı Türkiye’de bir otomotiv sanayii oluşabilir miydi hiç sanmıyorum. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

38 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Çünkü Devrim otomobillerinin ortaya çıkmasıdır ki “Türkiye’de otomobil ve motor yapılamaz” görüşünü yıkmış, tartışmaların yönü değişmişti. DEVRİM’ İN HİKAYESİ

39 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. • Emin BOZOĞLU - TCDD.Gen.Md.Yrd. • Orhan ALP - TCDD.Fabrikalar Dai.Bşk. • Hakkı TOMSU - TCDD.Cer.Dai.Bşk. • Nurettin ERGUVANLI - TCDD. Cer.Dai.Bşk.Yrd. • Mustafa ERSOY - Esk.Demiryol Fab.Müd. • Celal TANER - Adapazarı Demiryol Fab.Müd. • Mehmet NÖKER - Ankara Demiryol Fab • Hüsnü KAYAOĞLU - TCDD.Gnl.Md.Müşaviri • Necati PEKÖZ - TCDD.Gnl.Md.Müşaviri Yönetim Grubu DEVRİM PROJE GRUBU

40 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Styling Gurubu Yük.Müh. Nurettin ERGUVANLI Yük.Müh. Ercan TÜRER Yük.Mimar Kemal ELAGÖZ DEVRİM PROJE GRUBU

41 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Yük.Müh.Mehmet NÖKER Yük.Müh.Gültekin SABUNCUOĞLU Yük.Müh.Salih Kaya SAĞIN Yük.Müh.Rıfat SERDAROĞLU Yük.Müh.Şecaattin SEVGEN Yük.Müh.Kemalettin VARDAR Motor Şanjman Grubu DEVRİM PROJE GRUBU

42 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Mak.Müh.Celal TANER Yük.Müh.Faruk AKYOL Yük.Müh.Samim ÖZGÜR Yük.Müh.Salih Kaya SAĞIN Yük.Müh.Hamdi TAHILLIOĞLU Karoseri Grubu DEVRİM PROJE GRUBU

43 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. Süspansiyon Ve Fren Grubu Mak.Müh.Hamit İŞERİ Yük.Müh.İsmet ÖZKAN Yük.Müh.Mustafa SEYREK DEVRİM PROJE GRUBU

44 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. ELEKTRİK DONANIMI Yük.Müh.Hasan DİNÇER DEVRİM PROJE GRUBU

45 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. DÖKÜM İŞLERİ Metalurjist İsmail SIDAL DEVRİM PROJE GRUBU

46 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. SATIN ALMA İŞLERİ VE MALİYET HESAPLARI Yük.Müh.Yavuz YÜCEL DEVRİM PROJE GRUBU

47 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. İmal Tarihi1961 İmal YeriEskişehir Demiryolu Fabrikası (TÜLOMSAŞ) İmal Süresi4,5 ay Üretim Sayısı4 Adet Binek Otomobili 10 Adet Motor 4 Adet A4L tipi 3 Adet A4T tipi 3 Adet B3T tipi 7 Adet Şanzuman3 Adet A tipi 10 Adet Motor 4 Adet B tipi İLK TÜRK OTOMOBİLİ DEVRİM

48 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. ANA BOYUTLAR Uzunluk4500 mm. Genişlik1800 mm. Yükseklik1550 mm. Ağırlık1250 kg. İLK TÜRK OTOMOBİLİ DEVRİM

49 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. MOTOR TİPİ Silindir Sayısı4 Silindir Çapı81 mm. Strok100 mm. Silindir Hacmi2070 cm³ Kompresyon6,8 /1 Güç50 HP Devir3600 d/d KarakteristikDört zamanlı, Su ile soğutmalı, Yandan supaplı, Basınçlı Yaylama, İLK TÜRK OTOMOBİLİ DEVRİM

50 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 1.gün 1 GÜN GÜN DEVRİM

51 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 3.gün 3 GÜN GÜN DEVRİM

52 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 14.gün 14 GÜN GÜN DEVRİM

53 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 19.gün 19 GÜN GÜN DEVRİM

54 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 27.gün 27 GÜN GÜN DEVRİM

55 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29.gün 29 GÜN GÜN DEVRİM

56 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 35.gün 35 GÜN GÜN DEVRİM

57 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 49.gün 49 GÜN GÜN DEVRİM

58 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 53.gün 53 GÜN GÜN DEVRİM

59 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 57.gün 57 GÜN GÜN DEVRİM

60 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 63.gün 63 GÜN GÜN DEVRİM

61 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 69.gün 69 GÜN GÜN DEVRİM

62 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 73.gün 73 GÜN GÜN DEVRİM

63 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 86.gün 86 GÜN GÜN DEVRİM

64 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 92.gün 92 GÜN GÜN DEVRİM

65 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 113.gün 113 GÜN GÜN DEVRİM

66 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 115.gün 115 GÜN GÜN DEVRİM

67 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 126.gün 126 GÜN GÜN DEVRİM

68 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 129.gün GÜN GÜN DEVRİM 129 DEVRİM YOLA ÇIKMAYA HAZIR

69 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. DEVRİM YOLA ÇIKMAYA HAZIR

70 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. DEVRİM YOLA ÇIKMAYA HAZIR

71 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. DEVRİM YOLA ÇIKMAYA HAZIR

72 Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. DEVRİM YOLA ÇIKMAYA HAZIR


"Kaynakça : Salih Kaya SAĞIN’ın Mühendis ve Makina Dergisi 1985 yılı baskısında yayınlanan yazısından derlenmiştir. 29 Ekim 1961 İLK TÜRK OTOMOBİLİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları