Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ ABD PAZAR POTANSİYELİ ABD PAZAR POTANSİYELİ Çağlar GÖKSU Uzman Amerika Daire.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ ABD PAZAR POTANSİYELİ ABD PAZAR POTANSİYELİ Çağlar GÖKSU Uzman Amerika Daire."— Sunum transkripti:

1 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ ABD PAZAR POTANSİYELİ ABD PAZAR POTANSİYELİ Çağlar GÖKSU Uzman Amerika Daire Başkanlığı Ocak 2011, Kahramanmaraş

2 ABD Yönetim: Federal Cumhuriyet Yüzölçümü: km2 Nüfus: Büyük Eyaletler: Teksas, Kaliforniya, Illinois, New York, Florida Büyük Şehirler: New York 19 mln, Los Angeles 12,9 mln, Şikago 9,6 mln. Yerel Saat: -7 saat (Doğu Yakası) -10 saat (Batı Yakası) Ulus.Para Birimi: ABD Doları GSMH: 14,5 trilyon Dolar Kişi Başı Gelir: Dolar

3 3 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER 2008 a 2009 a 2010 b 2011 b Nominal GSYİH (milyar $) Reel GSYİH artış oranı (%)0,0-2,62,31,5 Kişi Başı GSYİH $ c Kayıtlı İşsizlik Oranı (ort; %)5,89,39,79,4 Döviz Kuru ABD$:€ (ort)1,4 Döviz Kuru ¥:ABD$ (dönem sonu)90,893,185,089,0 Tüketici Fiyat Enflasyonu (yıl sonu; %)0,02,80,61,4 Tüketici Fiyat Enflasyonu (ort; %)3,8-0,31,61,3 Borçlanma faiz oranı (ort.; %)5,13,3 3,4 Mal İhracatı, fob (milyar $) Mal İthalatı, fob (milyar $) Cari Hesap Dengesi (milyar $) Cari Hesap Dengesi (GSYİH’nin %’si)-4,6-2,9-3,1-2,9

4 DÜNYADAKİ PAYI  Nüfus %4,6*  GSMH %20,5  İthalat %13,5  İhracat %8,2 * Yaklaşık 309 milyonluk nüfusun 34 milyonu yurtdışında doğup ABD vatandaşı olanlardır. *2020 yılında nüfusun %20’si hispanik; %20si 65 yaşın üzerinde olacak.

5 DÜNYADAKİ SIRASI  Nüfusta 3.  İthalatta 1.  İhracatta 3.  Elektrik üretim ve tüketiminde 1.  Petrol tüketiminde 1. üretiminde 2.  Doğalgaz ithalatında ve tüketiminde 1.  Gelen ve Giden Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırım. 1.  Dış Borçlarda 1.

6 6 ABD’NİN DIŞ TİCARETİ

7 7 ABD’NİN DIŞ TİCARETİ (milyar $) YılİhracatİthalatHacimDenge * * * İlk 9 aylık veriler

8 8 Başlıca Ülkeler İtibarı ile İhracat Ülke % Değişim Kanada248,4260,9204,7-21,5 Meksika136,5151,5129,0-14,9 Çin65,271,569,6-2,6 Japonya62,766,651,2-23,1 İngiltere50,353,845,7-15,0 Almanya49,654,743,3-20,8 Hollanda33,040,232,3-19,6 G. Kore34,734,828,6-17,7 Fransa27,829,927,0-9,7 Brezilya24,632,926,2-20,5 Milyar $

9 9 Başlıca Ülkeler İtibarı ile İthalat Ülke % Değişim Çin340,1356,3309,6-13,1 Kanada317,5339,1228,4-32,6 Meksika212,9218,1178,3-18,2 Japonya149,4143,498,4-31,4 Almanya96,699,872,6-27,2 İngiltere58,159,748,3-19,1 G. Kore49,349,840,5-18,6 Fransa42,544,934,7-22,8 Tayvan39,937,729,3-22,2 Venezüella41,052,628,8-45,3 Milyar $

10 10 Başlıca Ülkeler İtibarı ile Dış Ticareti İhracatİthalat % 1Kanada19,4 19,0Çin1 2Meksika12,2 14,4Kanada2 3Çin6,6 11,3Meksika3 4Japonya4,8 6,2Japonya4 5İngiltere4,3 4,6Almanya5 Toplam47,355,5Toplam 28 Türkiye Türkiye4848 Türkiye’nin Dış Ticaretinde ABD’nin yeri İHRACAT: %3,1’le 8. Sırada İTHALAT %5,8’le 4.sırada (Kahramanmaraş’ın İhracatında 27. sırada ’da 21. sıra)

11 11 Başlıca Ürünler İtibarı ile İhracat HSÜrün adı /08 % değişim 84Kazan; makine ve cihazlar, aletler, parçaları198,5212,4153,2-27,9 85Elektrikli makine ve cihazlar, aksam ve parçaları 148,4153,0124,9-18,4 88Hava taşıtları, uzay araçları76,072,083,015,2 87Motorlu kara taşıtları107,0111,573,6-34,0 90Optik, fotoğraf, sinema, ölçü, kontrol, ayar cihazları 66,370,665,1-7,9 27Mineral yakıtlar, mineral yağlar42,076,754,9-28,4 39Plastik ve plastikten mamul eşya47,951,242,8-16,4 30Eczacılık ürünleri29,134,140,719,2 71İnciler, kıymetli taş ve metal mamulleri40,450,938,6-24,1 29Organik kimyasal müstahsallar37,737,830,8-18,4 Milyar$

12 12 Başlıca Ürünler İtibarı ile İthalat HSÜrün adı /08 % değişim 27Mineral yakıtlar, mineral yağlar ve müstahsalları 372,3501,9279,1-44,4 85Elektrikli makine ve cihazlar253,6256,5217,8-15,1 84Kazan, makine ve cihazlar, aletler, parçaları256,3255,2207,5-18,7 87Motorlu kara taşıtları218,2198,7133,4-32,9 30Eczacılık ürünleri49,252,955,95,7 99Tarifenin başka yerinde belirtilmeyen mallar61,264,355,3-14,0 90Optik, fotoğraf, sinema, ölçü, kontrol, ayar cihazları 54,758,350,8-12,8 29Organik kimyasal müstahsallar46,153,445,8-14,2 71İnciler, kıymetli taş ve metal mamulleri47,648,738,9-20,2 61Örme giyim eşyası ve aksesuarları39,739,034,7-11,2 Milyar$

13 13 ABD’nin Dış Ticareti  Global krizin etkisiyle, 2009 yılında ihracat 2008 yılına göre %18,7, ithalat %25,8 oranında düşmüştür.  Dış Ticaret Açığı 300 milyar dolar azalmıştır.  2010 yılında dış ticarette olumlu gelişmelerde yönetimin de desteğiyle firmaların ihracata yönelmesi etkili olmaktadır. Başkan Obama 5 yılda ihracatın iki katına çıkartılması hedefini açıklamıştır  ABD’nin ihracatında ve ithalatında NAFTA üyesi Kanada ve Meksika önemli paya sahiptir.  Çin, ABD’nin ithalatında ilk sırada yer almaktadır. Bu ülkenin tüketim malları piyasası Çin’in kontrolü altındadır.  Pek çok markanın üretimi de Çin’de yapılmaktadır. Global krizde, ABD’nin genel ithalatı %25,8 daralırken, Çin’den ithalat %12,3 oranında azalmıştır.  Global krize rağmen, havacılık taşıtları, ilaçlar, sağlık malzemesi, yağlı tohumlar, silah ve mühimmat ihracatında artış kaydedilmiştir.  Genel ithalattaki daralmaya rağmen ilaçlar, meyve, kabuklu yemiş, kakao, şekerleme, silah ve mühimmat ile tütün ve tütün ürünleri ithalatı artmıştır.  Eyaletler bazında ele alındığında Kaliforniya ve Teksas eyaletleri, 2009 yılı itibarıyla ABD’nin toplam ihracatı içindeki %12,1 ve %12’lik paylarla ilk iki sırayı alan eyaletlerdir. İhracatta diğer önemli eyaletler arasında; New York (%6), Illinois (%5), Florida (%4,5) ve Vaşington (%4,3) bulunmaktadır.

14 TÜRKİYE – ABD İKİLİ TİCARİ İLİŞKİLERİ 14

15 15 TÜRKİYE-ABD DIŞ TİCARETİ (milyon $) *Ocak-Kasım Ayı verileri YılİhracatİthalatDengeHacim * *

16 16 Türkiye’nin ABD’ye İhracatında Başlıca Ürünler (milyon $) GTİPÜrün Adı Tüm Ürünler4.170,74.299,93.225,2 8703Binek otomobilleri0,0 402,3 6802Yontulmaya, inşaata elverişli işlenmiş taşlar (kayagan hariç)382,9312,3207,3 2401Yaprak tütün ve tütün döküntüleri163,685,9169,7 8803Diğer hava taşıtlarının aksam ve parçaları118,0103,2156,5 8411Turbojetler, turbo-propeller, diğer gaz türbinleri200,0218,6139,1 7113Kıymetli metaller ve kaplamalarından mücevherci eşyası321,9190,3133,2 6302Yatak çarşafı, masa örtüleri, tuvalet, mutfak bezleri222,3171,1113,6 7214Demir/çelik çubuklar (sıcak haddeli, dövülmüş, burulmuş, çekilmiş) 232,1182,178,5 2710Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar268,9371,474,1 7305Demir/çelikten diğer tüp ve borular-kaynaklı vb.-çapı>406, 4mm 0,0118,273,4

17 BAŞLICA SANAYİ ÜRÜNLERİ  ABD‘nin ithalatında Türkiye; o Doğal Taşlar'da 1. sırada o Tütün'de 1. sırada o Demir-Çelik çubuklarda 2. sırada o Demir-Çelik borularda 3. sırada o Demir-Çelik profillerde 3. sırada o Demir-Çelik filmaşinlerde 4. sırada o Bakır teller ve kablolarda 1. sırada o Kurutulmuş kayısıda 1. sırada o Halı ve yer kaplama malzemelerinde 2. sırada o Yatak çarşaflarında 4. sırada yer almakta.  Ülkemizin bu ülkeye o Otomotiv ve otomotiv yan sanayi o Beyaz ve kahverengi eşya o Mutfak eşyaları o İşlenmiş gıda o Konfeksiyon o Ev tekstili o Yer ve duvar kaplama malzemeleri o Mücevharat o Demir-Çelik ürünlerin ihracatını yapması veya artırması mümkün.

18 BAŞLICA TARIM ve GIDA ÜRÜNLERİ  ŞEKERLİ VE ÇİKOLATALI MAMULLER  MEYVE SUYU  ZEYTİNYAĞI  TÜTÜN (ŞARK TİPİ TÜTÜNLER)  TATLI BİSKÜVİLER  BAHARAT  KURUTULMUŞ SEBZELER VE KARIŞIMLARI (GTİP )  ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ  BULGUR  KURU MEYVELER  MERCİMEK  SERT KABUKLU MEYVELER

19 19 Türkiye’nin ABD’den İthalatında Başlıca Ürünler (milyon $) GTİPÜrün Adı Tüm Ürünler8.166, ,98.568,1 7204Demir/çelik döküntü ve hurdaları, bunların külçeleri1.279,92.718,51.034,7 5201Pamuk (kardesiz, taranmamış)817,4618,9523,6 8802Diğer hava taşıtları256,5658,5420,7 2710Petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar56,8965,9363,6 3004Tedavide/korunmada kullanılmak üzere hazırlanan ilaçlar (dozlandırılmış) 251,8364,1358,7 8411Turbojetler, turbo-propeller, diğer gaz türbinleri102,7192,1337,4 1201Soya fasulyesi147,3224,6290,1 2701Taşkömürü; taşkömüründen elde edilen briketler, topak vb. katı yakıtlar 219,8365,5282,0 9831Başka yerde belirtilmeyen diğer eşya49,9112,1280,3 9018Tıp, cerrahı, dişçilik, veterinerlik alet ve cihazları194,2214,4169,2

20 KAHRAMANMARAŞ’IN ABD’YE İHRACATI Kahramanmaraş’ın -ABD'ye ihracatı Kahramanmaraş’ın Sözkonusu Ürünlerdeki Toplam İhracatıTürkiye'nin-ABD'ye *% değişim *% değişimihracatı'nda değişim HSÜrünDOLAR 2008/092009/10DOLAR 2008/092009/102008/092009/10 61Örme giyim eşyası ve aksesuarları ,948, ,033,8-35,512,3 52Pamuk pamuk ipliği ve pamuklu mensucat ,2227, ,07,2-41,115,6 71İnciler,kıymetli taş, metal ür., madeni paralar ,4-100, ,5-26,0-29,8-3,5 83Adi metallerden çeşitli eşya ,8-100, ,7-80,6-18,6-0,9 63Mensucattan mamul diğer eşya, ,5-100, ,1-73,8-29,93,9 60Örme Eşya ,23, ,619,518,436,6 62Örülmemiş giyim eşyası ve aksesuarları ,3888, ,8-11,0-46,414,2 55Sentetik ve suni devamsız lifler ,5354, ,34,0-22,116,4 74Bakır ve bakırdan eşya ,0-100, ,9105,3-54,115,4 73Demir veya çelikten eşya ,0541, ,8-3,4-45,516,9 DİĞER000, ,621,8-44,52,4 TOPLAM ,767, ,611,8-25,04,0 * 11 aylık veriler

21 K.Maraş'ın ABD'ye İhracatı K.Maraş'ın Toplam İhracatı K.Maraş'ın İhracatında ABD'nin payı Türkiye'nin ABD'ye İhracatı Türkiye’nin ABD’ye İhracatında K.Maraş’ın payı * * * * * HSİÜrünmilyon $ % % 61Örme giyim eşyası ve aksesuarları1,7922,65318,14224,2819,910,992,580103,9481,92,6 52Pamuk pamuk ipliği ve pamuklu mensucat0,3411,115131,071140,5390,30,827,16031,3981,33,6 71İnciler,kıymetli taş ve metal mamulleri,madeni paralar0,1860,0005,9764,4213,10,0135,666130,9030,10,0 83Adi metallerden çeşitli eşya0,1820,0000,2270,04480,50,05,5135,4633,30,0 63Mensucattan mamul diğer eşya0,1660,0002,0300,5328,20,0178,729185,6230,10,0 60Örme Eşya0,0910,095118,229141,2640,1 6,5478,9431,41,1 62Örülmemiş giyim eşyası ve aksesuarları0,0780,77439,32334,9780,22,280,77992,2630,10,8 55Sentetik ve suni devamsız lifler0,0510,23153,28255,3900,10,461,95572,1290,10,3 74Bakır ve bakırdan eşya0,0220,00012,59825,8660,20,046,63853,8240,0 73Demir veya çelikten eşya0,0030,01825,40624,5370,00,1128,018149,6350,0 84Nükleer reaktörler,kazan;makina ve cihaz ve parç.yok 3,2085,1610,0 273,885356,5300,0 57Halılar ve diğer dokumaya elverişli mad. yer kapl.yok 2,4814,4220,0 77,672107,0830,0 76Aluminyum ve aluminyum eşyayok 3,9112,8230,0 19,68621,0800,0 21Yenilen çeşitli gıda müstahzarlarıyok 2,7662,7420,0 16,94519,8220,0 28İnorganik kimyasal müstah. organik,inorganik bileşikleryok 1,6011,6520,0 26,84439,5260,0 11Değirmenci ürünleri,malt,nişasta,inülin,buğday gluteniyok 0,5041,4020,0 4,2593,5690,0 94Mobilyalar,aydınlatma,reklam lambaları,prefabrik yapılaryok 1,0501,2580,0 21,32622,9330,0 85Elektrikli makina ve cihazlar,aksam ve parçalarıyok 0,1360,8270,0 24,46425,0640,0 39Plastik ve plastikten mamul eşyayok 0,3340,7010,0 25,78030,0890,0 30Eczacılık ürünleriyok 0,2300,6970,0 3,3833,7780,0 48Kağıt ve karton;kağıt hamuru,kağıt ve kartondan eşyayok 0,6080,5710,0 3,8174,4370,0 42Deri eşya,saraciye eşyası,seyahat eşyası,an eşyayok 0,0530,5550,0 11,7129,1640,0 19Esasını hububat,un,nişasta,süt teşkil eden müstahzarlaryok 0,3370,5190,0 14,76813,7450,0 25Tuz,kükürt,toprak ve taşlar,alçılar ve çimentoyok 1,9500,3080,0 13,41324,1400,0 69Seramik mamulleriyok 0,0020,3030,0 19,77726,2400,0 58Özel dokunmuş mensucat,dantela,duvar halılarıyok 0,6350,2570,0 7,1019,1550,0 54Dokumaya elverişli suni ve sentetik lifleryok 0,0880,2060,0 30,87543,2530,0 82Adi metallerden aletler,bıçakçı eşyası,sofra takımlarıyok 0,0220,0550,0 2,5212,7850,0 TOPLAM2,9134,886428,542478,9650,71,03.222, ,8360,1 * 11 aylık veriler

22 ABD PAZARINDA FIRSATLAR  Siyasi irade  Tercihli düzenlemeler imkan dahilinde  Pazar büyük ve hemen hemen tüm ürünlere açık  Alım gücü yüksek. İstikrarlı bir tüketim ekonomisi  İç piyasada üretim maliyetleri yüksek olduğundan, tüketime konu ürünlerin büyük bir bölümü başta Çin olmak üzere Uzak Doğu ülkelerinde üretilmekte. Üretimin ülkemize çekilmesi mümkün. Bu yolla teknoloji transferi de mümkün.

23 ABD PAZARINDA FIRSATLAR  Yoğun rekabete rağmen aşağıdaki sektörlerde avantajlıyız. o Yer ve duvar kaplama malzemeleri (doğal taş, seramik, halı vb) o Başta hafif ticari araçlar olmak üzere kara nakil vasıtaları ve yan sanayi ürünleri o Tü t ün, kabuklu yiyecekler, işlenmiş gıda o Konfeksiyon o Ev tekstili o Çelik ve porselenden mutfak eşyası o Beyaz ve kahverengi eşya o Demir-çelik ürünler o Borular ve kablolar o Makinalar

24 ABD PAZARINDA FIRSATLAR  Üçüncü ülkelerde özellikle müteahhitlik alanındaki işbirliğinin derinleştirilmesi ve yaygınlaştırılması mümkün. Irak ve Afganistan’daki ortak ticari faaliyetlerin ABD pazarında kullanılması  ABD ekonomisi tekrar büyümeye başladı  ABD tarafından imalat sanayine yönelik teşvikler var  Sağlık ve kültür turizmi alanında işbirliği imkanları var  Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı  Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık  N üfusun etnik çeşitliliği  Eyalet ler in ekonomik büyüklüğü  Türk-Amerikan İşadamları Dernekleri  GSP -GTS Rejimi Section_Index.html Section_Index.html

25 ABD PAZARINDA FIRSATLAR GSP uygulamasından yararlanan ABD’li ithalatçı; ü lkemiz menşeli malları DAHA UCUZA ithal eder. GSP uygulamasından yararlanan TÜRK ihracatçısı; r akipleri karşısında REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ kazanır. GSP-GTS REJİMİ ABD, 131 ülkeye 4800 üründe gümrüksüz ithalat imkanı sunmaktadır.

26 ABD PAZARINDA FIRSATLAR ÜrünÜrün 2009MFN Vergi Oranı (%) Altın Kolye ve Zincirler , Mermer , Bakır Tel , Şekerlemeler , G ü m ü ş Takı , Spor Ama ç lı Ateşli Silahlar , Meyve Suları ,5 cents/ liter Bakır Kablolar , Zeytinyağı ,4 cents/kg Gıda Preparatları , Sebze Konserveleri , Mermer Kesitleri , Yapışkan Olmayan Levhalar , Diğer Aromatik Siklik Amidler , Kau ç uk T ü p ve Borular ,5 Ara Toplam Diğerleri TOPLAM GSP-GTS REJİMİ

27  ABD pazarında engeller daha ziyade teknik düzenlemelere dayanır. Pazarda belirleyici unsur yoğun rekabet.  ABD’de iş yapmaya istekli firmalarımız ABD Ülke Masasının fikir ve değerlendirmelerini mutlaka almalıdır  Fuar ve sektörel heyetlere katılım önemli  Pazara giriş stratejisi: Uzun vade ve SABIR  Sektörel kümeleşme-Ölçek  Satış sonrası hizmet kalitesi  Şirketinizin web sayfası  ABD’ye ihraç edilecek gıda ürünlerinin ABD’ye gitmeden FDA’ya bildirim, FDA kaydı  Kıta Avrupası’ndan farklı hukuksal yapı ve iş kültürü SON SÖZLER

28  Vaşington Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği 2525 Massachusetts Avenue NW Washington, DC Tel: (202) Faks: (202) E-posta: E-posta2: Müşavirlik görev bölgesinde bulunan eyaletler: District of Columbia, Maryland, Virginia, West Virginia, Alabama, Arkansas, Louisiana, Mississippi, New Mexico, Oklahoma, Tennessee,  T.C. Şikago Başkonsolosluğu Ticaret Ataşeliği 444 North Michigan Ave. Suite 2930 Chicago, IL Tel: 00 1 (312) Faks: 00 1 (312) E-posta: E-posta2:  Ataşelik görev bölgesinde bulunan eyaletler: Güney Dakota, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kuzey Dakota, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, Ohio, Wisconsin ABD’DEKİ TEMSİLCİLİKLERİMİZ

29  New York Başkonsolosluğu Ticaret Ataşeliği 821 United Nations Plaza, New York, NY Tel: (212) Faks: (212) E-posta: E-posta2: Ataşelik görev bölgesinde bulunan eyaletler: Connecticut, Delaware, Florida, Georgia, Kentucky, Maine, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Pennsylvania, Puerto Rico, Rhode Island, South Carolina,  Los Angeles Başkonsolosluğu Ticaret Ataşeliği 6380 Wilshire Blvd. Suite:1210 Los Angeles, CA Tel: (323) Faks: (323) E-posta: E-posta2: Ataşelik görev bölgesinde bulunan eyaletler: Alaska, Arizona, California, Colorado, Hawaii, Idaho, Montana, Nevada, Oregon, Utah, Washington, Wyoming and Pacific ABD’DEKİ TEMSİLCİLİKLERİMİZ

30 ABD ülke Masası Sorumlusu Ebru Tel: /289 * Ankara


"T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ ABD PAZAR POTANSİYELİ ABD PAZAR POTANSİYELİ Çağlar GÖKSU Uzman Amerika Daire." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları