Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sanal Sınıfta Ders • Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğretmen Liderliğinde Tasarlanması ve İnşa Edilmesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sanal Sınıfta Ders • Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğretmen Liderliğinde Tasarlanması ve İnşa Edilmesi."— Sunum transkripti:

1 Sanal Sınıfta Ders • Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğretmen Liderliğinde Tasarlanması ve İnşa Edilmesi

2 Neden Sanal Sınıf? • Öğrenenler gerçek sınıflarda kullanılan prosedürlere, ritimlere ve sunum metodlarına daha alışkın • Öğretici, bütün soruları cevaplayabilir, endişeleri giderir, ve sınıfı direkt olarak izleyebilir. • Öğretici içerik ve sunumu öğrenci dönütlerine göre çabucak düzenleyebilir. • Sınıf; ders, soru ve cevap, bireysel ve takım çalışmaları, okuma ve yazma etkinliklerini karma olarak kullanabilir. • Öğrenenler, diğer öğrencilerle, anlamlı konuşmalar yapabilir. • Keskin planlanmış programlarda, öğrencilerin amaçlara ulaşabilmesi için disiplin gerekir. Öğretici ve diğer öğrenenlerle yüzyüze iletişim, zamanlamaya uymaya yardımcı olur. • Görünür bir grubun parçası olmak, kişide bir topluluğun parçası olma duygusunu geliştirir. 2

3 İnsan Faktörü • İyi bir sanal sınıf, teknolojik altyapıdan çok, insan etkileşimine dayanır. – Nitelikli öğretmenlerle çalışın • Sanal sınıfta eğitimin kalitesi, öğretmen kalitesiyle doğru orantılıdır. Ne kadar kaliteli öğretim tasarımı yapılırsa yapılsın, ön hazırlık yapmamış ya da yetersiz eğiticiler sanal sınıfların kalitesini düşürebilir. 3

4 İnsan Faktörü – Nitelikli öğretmenlerle çalışın; • Öğrenenler fiziksel olarak temsil edilmezler : Öğretmen, öğrenenlerin duruşlarını ve yüz ifadelerini göremez, öğrenenleri ses tonlarına ya da yazdıkları kelimelere göre izleyebilir. • Öğretmen, mevcut kaynaklarla iletişim kurmak zorundadır : Gösterilen ve konuşulan kelimeler, slaytlar, krokiler, gösterimler ve videolar. Öğretmen bu medyalar hakkında teknik olarak yeterli olmalıdır. • Öğrenciler, öğretmene daha az güvenir: Öğrenenler, öğretmenle yüzyüze temas kurmadıkları zaman, birbirleriyle iletişim kurarlar. Öğretmen, öğrenenlere sınıfta konuşmaları için destek olmalıdır. Bu öğrenenlerin daha dikkatli ve bağımsız olmasını sağlar 4

5 İnsan Faktörü – Sınıfı küçük tutun; • Etkililiği sağlamak için 15 ‘ten daha az öğrenci ile çalışın 5

6 İnsan Faktörü – Hızlı ve güvenilir cevaplar verin; • ’lara, tartışma gruplarına, ve egzersiz çalışmalarına zamanında dönüt verin ve sözünüzü tutun. 6

7 Program Öncesi Birleşimler • Program öncesinde; bütün katılımcılar, öğrenciler, öğretmenler, asistanlar, teknik destek personeli vb. kişilerle 1-2 gün toplantılar düzenleyin. – Karşılaşabilecekleri sorunlar hakkında bilgiler verin. – Sanal sınıflara alışkın olmayan katılımcıları motive edin. 7

8 Kapsamlı bir program(syllabus) yayınlayın • Program sanal kursların iskeletidir. • Programın, zaman çizelgesi, yeterlilikleri ve bütün aktivitelerini kapsar • Program uzun olabilir ama iyi düzenlenmiş olmalıdır. 8

9 Syllabus İçeriği • Başlık – Açıklayıcı Bilgi • Her haftanın etkinlik ve meteryallerine bağlantılar(link) • Hedefler • Kurs hakkında • Hafta hafta kurs çizelgesi(Zamanlama – Olaylar – Okumalar – Aktiviteler) • Tekrarlanan olaylar • Kaynaklar • Notlar ÖRNEK 9

10 Öğrenenleri Katılıma Hazırlayın • Çevrimiçi aktiviteler için bir rehber hazırlayın. Öğrenenlerin online ortamda nasıl davranacaklarını ve aktivitelere nasıl katılacaklarını açıklayın. 10

11 İşbirlikli Aktiviteleri Yönetmek • Açıklamaları yazılı olarak aktiviteden 1 hafta önce paylaşın • Takıma kesin bir hedef ve son teslim tarihi verin • Bir kişi takımın liderliğini alacaktır. Liderlik takımın işleyişini değiştirir. • Yeterli zaman ayırın. Sanal bir takımın işleri bitirmesi, fiziksel takımdan daha fazla zaman alacaktır. Eğer daha önce takımla çalışmamışlarsa önce uzaktan takım çalışmasını öğrenmeleri gerekir. • İşbirlikli aktivitelere kimlerin etkin katılmadığını not edin. Bir sonraki etkinlikte onların üzerinde durun. 11

12 Sınıfa hakim olun, gidişatı oluruna bırakmayın • Katılımcılarla birebir irtibat kurun. • Katılımcıların, birbirlerini tanımalarını sağlayın. • Yayımladığınız zaman çizelgesine bağlı kalın • Ofis saatlerine bağlı kalın • Katılımcıların hızını takip edin ve ayarlayın. • Kurs yazılımının işleyişini anlatmaya fazla zaman harcamayın. 12

13 Canlı Etkinlikleri Yönetmek • Canlı etkinlikler kullanıcıların eş zamanlı olarak katıldıkları etkinliklerdir. • Chat • Beyaztahta etkinlikleri • Ekran paylaşımı • Sesli konferans • Video konferanslar Canlı etkinlikler zor bir hazırlık, yönetim ve takip süreci gerektirir. 13

14 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Duyuru • Duyuruyu canlı etkinlikten belirli bir süre önce hazırlanmaları ve zaman ayırabilmeleri için katılımcılara duyurun. – Etkinliğin konusu – Zamanı – Yeri – Gerekli mi(Bu etkinliğe katılmaları ne için önemli?) – Kullanılacak araçlar – Yapmaları gereken hazırlık çalışmaları – Bilgisayar gereklilikleri ve önceden kurumlası gereken uygulamalar – Teknik bir problem olduğunda ya da katılamadıklarında alternatif olarak ne gibi etkinlikler yapabilirler – Daha fazla bilgi için kiminle irtibat kurulacak 14

15 HazırlıkProva Canlı Etkinlik Uygulama Sonrası 15

16 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Hazırlık • İyi bir hazırlık, iyi bir canlı etkinlik yapmanızı sağlar. • 1 saatlik bir etkinliği planlamak için 5-10 saat arasında mesai harcayın. 16

17 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Hazırlık Rollere karar verin. Evre Kişiler ÖğretmenÖğrenciZiyaretçiDiğerleri Giriş(5 dk)SunarDinlerYönetici: Kameraları kontrol eder zamanlamayı takip eder Sunucu ve öğretmeni bilgilendirir Sunum(25 dk)Dinler Soru & Cevap (20 dk)YönetirSorarCevaplar Özet(5 dk)Özetler Değerlendirme (5 dk)Değerlendirir 17

18 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Geçişleri Kontrol Etmek Chat, sesli konferans, video konferans, beyaz tahta, ekran paylaşımı ve diğer çok katılımlı uygulamalarda katılımcıların kontrolün kimde olduğunu bilmesi gerekir. 18

19 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Geçişleri Kontrol Etmek Kontrol modları – Ders Modu • Anlatıcı yönetimde yalnızdır. Sunumunu yapar, kimse sözünü kesemez. Kimse soru soramaz. – Q&A Modu • Anlatıcı sunumunu yapar fakat sorularla bölünebilir. Bütün sorular anlatıcıya ya da konuşmacıya yönlendirilir. – Moderatör Modu • Moderatör bir tartışma başlatır. Bütün katılımcıların konuşma hakkı vardır. Moderatör tarafından izin verilen kişi konuşabilir. – Sembol modu(Baton Mod) • Anlatıcı bir sanal sembole sahiptir. Herhangi bir anda bu sembolü başkasına vererek yönetimi ona verebilir. – Açık Mod • Herhes her an etkinliğe katılabilir. Katılımı kimse koordine etmez. Öğretmenin rolü katılımcılar gibidir. Sadece istediği zaman bu modu bitirebilir. 19

20 Canlı Etkinlikleri Yönetmek / Geçişleri Kontrol Etmek Kontrol geçişlerini açıklayın. Sorularınızı moderatör ya da öğretmen size söylediği zaman sorun. Yalnızca bir soruya izin verilir. Prosedür şöyledir. Moderatör : Soru ister. Öğrenci : Sorusu olduğunu bildirir. Moderatör : Bir öğrenciye söz verir. Öğrenci : Sorusunu sorar. Sunucu : Soruya cevap verir. Moderatör : Öğrenciye başka sorusu olup olmadığını sorar. Öğrenci : Bir soru sorar ya da hayır der. Sunucu : Sonraki sorulara cevap verir. Prosedür başka soru sorulmayıncaya ya da zaman bitene kadar devam eder. 20

21 Etkinlikten önce katılımcılara etkinliği tanıtın • Canlı etkinlik anında herkese sistemi tanıtmak için zaman kaybetmeyin. • Misafir sunucunun biyografisini etkinlikten önce katılımcılara gönderin ve etkinliği kısaca tanıtan. 21

22 Tek yönlü ders yapmayın • Tek yönlü dersleri sınıfta oynatmayın. Öğrencilerin istedikleri zaman izlemelerini için önceden kaydedin. • Öğrenciler, kaydın istedikleri yerinden istedikleri bilgiyi ilerletip geri sararak alacaktır. 22

23 İlgili bilgileri önceden gönderin • Eğer katılımcılar ilgili bilgilere ihtiyaç duyacaksa bunu önceden gönderin. – Raporlar, – Makaleler – Detaylı örnekler – Örnek çalışmalar – Konuşmacıların biyografileri 23

24 Bir ilk yardım kiti oluşturun • Doğaçlama konuşma için 3 haftadan fazla bir hazırlık gerekir. • Etkili bir tartışma ortamı başlatmak için sorular ve yorumlar hazırlayın. – Neden bunu söylüyorsun? – Herhangi bir kuşkunuz var mı? – Başka ne olabilir? – Ne kadar tutar? 24

25 Etkinlik Öncesi Ödevler Verin • Katılımcılara etkinlik öncesinde ödevler verin. Etkinliğe bu ödevleri değerlendirerek başlayın. 25

26 Sistemi önceden test edin • Konferanstan önce 20 dakika civarında hazırlık yapın. • Sistemin hızını ve sınırlarını test edin. 26

27 HazırlıkProva Canlı Etkinlik Uygulama Sonrası Prova yapın • Sunum ve işbirlikli aktiviteler için provalar yapın. • Yanlış gidebilecek şeylerin bir listesini çıkartın. • Provalarda oluşabilecek hataları teker teker gözden geçirin. • //Gerçek etkinlik provadan %20-%40 daha uzun sürer. 27

28 Canlı Etkinliği Yönetmek HazırlıkProva Canlı Etkinlik Uygulama Sonrası 28

29 Canlı Etkinliği Yönetmek • Bir yönetici ile çalışın : Sunucudan başka etkinliği yönetecek birisi daha olsun. Uzun konuşanlara zamanı hatırlatsın, rolleri değiştirsin. • Öğrencileri uyanık tutun : Görseller ve diğer ortamlarla öğrencinin ilgisini çekin. • Sıkça etkileşim kurun : 5 dakikadan fazla, öğrencilerle etkileşim kurmadan sunum yapmayın. • Öğrencilere ismiyle hitap edin : Öğretmenin elinde bir katılımcı listesi olması gerekir. • Cevapladığınızdan daha fazla soru sorun : Öğrencinin bir sorusunu cevapladığınızda, onun anlayıp anlamadığını test etmek için bir soru da siz sorun. Kullanıcılara tam cevaplar vermeyin. • Spontane olun : %30-%40 civarında zamanı, serbest sorulara, konuşmalara ve derin öğrenenler için ayrıntılı bilgiler vermeye ayırın • Öğrencilerin size ve birbirlerine ulaşabildiği bir arka kapı açın : Öğrenciler bir konuyu anlamadıklarında birbirlerine ve size özel olarak sorabilsinler ya da kendi aralarında tartışabilsinler. • Kullanılmayan ortamları kapatın • Aktif konuşmacıların sayısını sınırlayın. • Kontrolü ve ilgiyi koruyun. • Bütün öğrencilere gerektiği kadar ilgi gösterin. 29

30 Katılımcıları Görünür Yapın • Sanal işbirliği platformlarında katılımcılar kimlerin o an orada olduğunu merak ederler. Eğer katılımcı isimleri gizlenirse öğrenciler orada sadece onların olduğu hissine kapılabilir. Dikkati çekmek ve aktif katılımı sağlamak için: – Katılımcı listesini paylaşın – Ara sıra katılımcıların bir şeyler söylemelerini isteyin. – Bir pencerede kimin o an orada olduğunu, kimin giriş ve çıkış yaptığını katılımcılarla paylaşın. 30

31 HazırlıkProva Canlı Etkinlik Uygulama Sonrası Etkinlik sonrasında • Kameralar kapatılmış, fakat öğrenme devam ediyor. Canlı etkinlikten sonra yapılacak bir çok iş var. 31

32 Tartışmayı devam ettirin • Etkinlikten sonra bir sohbet başlatın. Bu sohbet öğrencilerin etkinlik anında soramadığı soruları sormasını ve ilgilendikleri noktalarda bilgi alışverişi yapmalarını sağlar. 32

33 Etkinliği Değerlendirin Etkinlik sonrasında resmi bir değerlendirme süreci izleyin. 33

34 Yardım edenlere teşekkür edin • Öğretmen ve öğrenciler canlı etkinlik için yardım edenlere teşekkür etmelidir. 34

35 Etkinlikten Sonra da İletişimde Kalın • Etkinlik sonunda öğrenme durmamalıdır. Öğrenenler öğrendiklerini uygulamaya başlayacaklar. • İşbirlikli aktiviteler oluşturun ve öğrenilenlerin uygulanmasını sağlayın. 35

36 Etkinlikten Sonra da İletişimde Kalın • Etkinlik sonunda öğrenme durmamalıdır. Öğrenenler öğrendiklerini uygulamaya başlayacaklar. • İşbirlikli aktiviteler oluşturun ve öğrenilenlerin uygulanmasını sağlayın. 36

37 İşbirliği kanallarını ayarlayın • Ücretsiz mail hesapları sağlayın • Bir mezun listesi hazırlayın. Bütün mezunların bu listeye erişimini sağlayın. • Mezunlar arasında sohbet oturumları düzenleyin. • Mezunları, özel öğreticiler, öğretmenler, danışmanlar ya da asistanlar olarak çağırın. • Tartışma gruplarını mezunlara açın ve mezunlar için de tartışma grupları oluşturun. 37

38 Uygulamaları izleyin • Bir sohbet ile ya da tartışma ortamı ile kurstan sonra uygulamaları izlemeye başlayın. 38

39 Hazırlayan • Ali ÇİMEN • Ali ÇİMEN İstanbul – Avcılar İlçe BT Koordinatörü Yıldız Teknik Üniversitesi – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü - Yüksek Lisans Öğrencisi 39

40 Kaynak • Horton, W, 2000, Designing Web Based Training 40


"Sanal Sınıfta Ders • Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğretmen Liderliğinde Tasarlanması ve İnşa Edilmesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları