Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Hayatı Paylaşmak İçin…. www.ayder5370.com. 2 Ö ğ renme Yakla ş ımları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Hayatı Paylaşmak İçin…. www.ayder5370.com. 2 Ö ğ renme Yakla ş ımları."— Sunum transkripti:

1 1 Hayatı Paylaşmak İçin….

2 2 Ö ğ renme Yakla ş ımları

3 3 Öğrendiklerimizin... %1 TATMA %2 DOKUNMA %4 KOKLAMA %10 DUYMA %83 GÖRME ÖĞRENME

4 4 Her bir öğrenci; Her bir öğrenci yeni ve zor bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanır.

5 5 Çağdaş Öğrenme Kuramları  Proje Tabanlı Öğrenme,  Probleme Dayalı Öğrenme,  İş Birliğine Dayalı Öğrenme,  Beyin Temelli Öğrenme,  Aktif Öğrenme,  Yaşam Boyu Öğrenme  Buluş Yoluyla Öğrenme  Tam Öğrenme  Çoklu Zeka kuramı,  Kolb öğrenme kuramı

6 6 PROJE TABANLI ÖĞRENME  Proje tabanlı öğrenmede hedefler: karmaşık zihinsel problemleri çözebilen, iş birliği içinde çalışabilen, karşılaşılan sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilen, yaptığı çalışmaların sonucunda bir ürün ortaya koyabilen ve uzun vadede hayat boyu öğrenebilen özerklik kazanmış bireyler yetiştirmektir.  Yaklaşımın temeli, bir konun derinlemesine araştırılmasına odaklanmaktadır. Burada amaç, öğrencilerin konu hakkında bilgi edinmeleri ve edindikleri bilgileri kullanabilmeleridir.

7 7 PROBLEME DAYALI ÖĞRENME  Bu öğrenme yaklaşımının temeli “yaparak-yaşayarak öğreneme ilkesidir.  Temel amacı; öğrencileri mesleki yaşamda; karşılaşılabilecek durumlara uygun koşullarla karşı karşıya getirerek onlara günlük yaşam problemlerinin üstesinden gelebilmeyi öğrenmelerine yardımcı olmaktır.

8 8 İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME  İşbirliğine dayalı öğrenme sürecinde öğrenciler; çok öğrenme ortamları içerisinde; kendi öğrenmelerine yapılandırılmaktadırlar.  Bireysel farklılıklarına karşılık bulabilmektedirler.  Eksikliklerini tamamlamakta, bildiklerini daha iyi pekiştirmekte, öğretirken öğrenmektedirler.

9 9 BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME  Beyin temelli öğrenme bireyin öğrenmesinin daha etkin ve kalıcı olması için sunulan öğrenci merkezli bir yaklaşımdır.  Beyin temelli öğrenme, insan beyninin yapısına ve işlevine dayanan bir öğrenme kuramıdır. Bu kuramda anahtar kavram; normal beyin süreci ile tutarlı öğrenme fırsatları sağlamadır.  Bu kurama göre; her şey bireyin fizyolojik işlevini ve öğrenme kapasitesini etkiler. Stresle başa çıkma, beslenme, egzersiz ve dinlenme, öğrenme süreçleri ile ilişkilendirilmelidir.

10 10 AKTİF(ETKİN) ÖĞRENME  Etkin eğitim, öğrenmeyi öğrenme amaçlı eğitimdir.  Böyle bir eğitim sürecinde, öğrenciler gelişir, büyür, olgunlaşır, öğrenerek yaşamdan zevk alır, sağlam, güvenli ve ileri görüşlü kişiler durumuna gelir.  Öğrencilerin fikri katılımlarını ve uygulamalarını gerektirir.  İşin çoğunu öğrenciler yapar.  Beyinlerini kullanırlar, fikirleri dönüştürürler, problemleri çözerler ve ne öğrendiler ise uygularlar.  Hızlıdır, eğlencelidir, destekleyicidir ve çekicidir.

11 11 YAŞAM BOYU ÖĞRENME  Yaşam boyu öğrenmenin temel ilkesi bilinçli ve amaçlı olarak yaşam boyunca öğrenmeye devam etmektir. Yaşam boyu öğrenme, hem mesleki gelişime hem de yaşamı zenginleştirmeye/ bireysel gelişime katkıda bulunur.  Yaşam boyu öğrenme sürecinde eğitim öğretmen merkezli değil, öğrenen merkezli olmalıdır. Öğretmenin bilginin tek kaynağı olma rolü değişmiştir. Öğretmen hem öğrencileri hem de kendisi için öğrenmeyi artıran kişidir.  Bu yaklaşımda; öğrenme içeriği ve yöntemler, bireyin yaşamına ve iş deneyimlerine uygun olarak belirlenmelidir.

12 12 BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME  Buluş Yoluyla Öğrenmede, öğrenci sadece uyaranlara cevap veren değil, içsel tepkilerle etkin biçimde araştırarak öğrenen kişidir.  Öğrenmenin etkili ve kalıcı olduğu görüşü kabul edilmektedir.  Öğrenme için fazla zaman gerekmektedir.

13 13 TAM ÖĞRENME  Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine imkan tanıdığı ve bunun için öğrenciye ihtiyacı olduğa kadar zaman verdiği için öğrenciler arasında eşitliği sağlayan öğrenme kuramıdır.  İlk aşamadan son aşamaya kadar öğrenme ürünleri sürekli olarak değerlendirilir.  Öğrencilere başarıncaya kadar zaman tanınması kendisine olan güvenini artırır.

14 14 ÇOKLU ZEKA KURAMI

15 15 ÇOKLU ZEKA KURAMI

16 16 DİL ZEKÂSI Bir bilgiyi sözel ya da yazılı olarak bir başkasına açıklayabilme veya verilen bir talimatı anlayabilme gücüdür. Örnek: bazı elektronik araçların kullanım kılavuzlarında kısa yollar açıklanır ve diğerlerini anlamak zorken, bunlar kolayca anlaşılabilmektedir.

17 17 MÜZİKAL ZEKÂ Günlük hayatımızda bizi uyaran seslerin öğrenilme ve duyulma kapasitesi. Örnek: Bir kişiyi ayak seslerinden tanıma, trafik yoğunluğunu veya hava durumunu seslerden kestirme.

18 18 SOSYAL ZEKÂ Bir grupla iş birliği ve ekip ruhunun güçlenmesini sağlama gücüdür. Örnek: Bir grup çalışmasında elde edilen ürünlerin tek tek bireylerin eseri değil grubunun gücünü ürünü olduğuna inanma ve bu yönde çaba harama.

19 19 ÖZEDÖNÜK/İÇSEL ZEKÂ Kişinin kendisi ile ilgili bilgisi olması ya da yaşamı ve öğrenmesi ile ilgili sorumluluk alması ile ilgili kapasitesidir. Örnek: Problemler hakkında kendi kendine verilen kararları analiz ederek değerlendirme yapma.

20 20 MATEMATİK ZEKÂSI Sayılar ve akıl yürütme, birbiri ile ilişkili kavramlar ve düşünceler arasındaki ilişkileri anlama gücüdür. Örnek: Öğrenilen sayı ilişkileri ve matematik işlemlerini günlük hayatta kullanma.

21 21 DOĞACI ZEKÂSI Doğal çevreyi tanıma, anlama ve koruma ile ilgilidir. Örnek: Çevremizdeki canlılarla ilgilenme, onları tanıma ve besleme

22 22 BEDENSEL ZEKÂ Vücut hareketlerini kontrol etme ve yorumlamayı, vücut ile zihin arasında bir uyum oluşturma kapasitesidir. Örnek: Çevremizdeki insanlarla konuşurken kullandığımız jest ve mimikler, vücut dillerindeki farklılıklar.

23 23 UZAMSAL (GÖRSEL-MEKANSAL) ZEKÂ Kişinin kendi görsel ve mekana bağlı yaşantılarını yeniden geliştirme kapasitesidir. Örnek: Bulutlara bakarak, şekilleri, hayvanlara, objelere, yüzlere ve olaylara benzeterek hayal gücünü kullanma.

24 24 ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME Çoklu zekâ kuramında çoktan seçmeli ya da boşluk doldurmalı testlerin yerine öğrencilerin belli bir beceri, konu ya da alandaki yeterliğini çeşitli yollarla gösterebilmesi benimsenmiştir.

25 25 KOLB ÖĞRENME KURAMI KOLB’a göre bireyler kendi yaşantılarından, deneyimlerinden öğrenirler ve bu öğrenmenin sonuçları güvenli bir şekilde değerlendirilebilir.

26 26 YENİ DURUMLARDA KAVRAMLARIN ANLAMLARINI TEST ETME SOMUT YAŞANTI GÖZLEMLER VE YAŞANTILAR SOYUT KAVRAMLARIN OLUŞUMU VE GENELLEŞTİRMELER

27 27 Ö ğ renme Yöntem ve Teknikleri

28 28 Bu yöntemle öğrenciler inceledikleri konularla ilgili ilk elden yaparak, yaşayarak, inceleyerek bilgi kazanırlar Proje bir öğrenci tarafından hazırlanabileceği gibi grup olarak da hazırlanır.Projenin değerlendirmesini öğretmen ve öğrenci birlikte yapar.Diğer öğrenciler de değerlendirmeye katılabilirler. Öğrenci merkezli eğitim için en uygun yöntemlerden biridir. PROJE ÇALIŞMASI

29 Problem çözme öğrencilerin karar verme yetilerini geliştirmek için kullanılan bir öğretim yöntemidir. Amacı öğrencilerin karar verme yetilerini geliştirmek ve yaşam boyu kullanabilecekleri karar verme yeteneği kazandırmaktır. Problem çözme bir düşünme becerisidir. PROBLEM ÇÖZME

30 30  Bu yöntem öğrencilerin düşünmeleri, dil becerilerini kullanmaları ve kendilerini ifade etmelerine olanak sağlar.  Soru-cevap, öğretmenin yapılandırdığı soruları öğrencilerin sözel olarak cevaplandırmalarına dayalı bir öğretim yöntemidir.  Etkili kullanılırsa, öğrencinin analitik düşünme yetilerini uyandırmaya yarar. SORU –CEVAP

31 31  Gösteri yöntemi, öğretmenin öğrencilere bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek ya da bir ilkeyi açıklamak için yaptığı işlemlerdir.  Gösterini önemli özelliği herhangi bir şeyin ustaca nasıl yapılacağının gösterilmesidir.  Gösteri sonunda öğrencilerin gösteriyi uygulamalarına fırsat verilmelidir. GÖSTERİ TEKNİĞİ (DEMONSTRASYON)

32 32 Gözlem gezisi öğretim amaçlarına uygun olarak, belirli bir plan çerçevesinde olayların ve durumların yerinde incelenmesine yönelik etkinliklerdir. Örneğin, fabrika, müze, sanat galerisi, çeşitli iş yerlerine vs. yapılan ziyaretlerdir. GÖZLEM GEZİSİ

33 33  Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlar.  Amaç, belli durumlara ilişkin öğrencinin gerçek duygularını anlamaktır.Rol yapma tekniği öğrencinin düşünme becerisini ve düşündüklerini topluluk karşısında söyleme alışkanlığı kazanması açısından yararlıdır. ROL YAPMA TEKNİĞİ

34 34  Örnek olay yöntemi, gerçek hayatta karşılaşılan problemin sınıf ortamında çözülmesi yoluyla öğrenmenin sağlanmasıdır.  Bu yöntem öğrencilere bir konuyu ya da bir beceriyi kazandırmak ve o konuda uygulama yaptırmak amacıyla kullanılır.  Örnek olay üzerinde çalışan öğrenciler olayın içeriğini öğrendikten sonra, verileri analiz ederek değerlendirirler ve sonunda çözüme ulaşırlar.Bazen de konuya ilişkin örnek olayı öğrencilerin yazmaları istenebilir. ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ

35 35  Benzetim öğrencilerin sınıf içinde bir konuyu gerçekmiş gibi ele alıp, üzerinde çalışma yapmalarına olanak sağlayan bir öğretim tekniğidir.  Öğrenciyi gerçek ortamlarda yetiştirmenin güç, tehlikeli ve masraflı olduğu durumlarda gerçeğin bir benzeri üzerinde çalışma ve yetişme olanağı sunduğu için etkili yöntemdir.  Benzetim ile öğrenciler gerçek durumun bir benzeri üzerinde eğitilirler. Örneğin; uçuş personelinin uçak modelleri ile eğitilmesi, sürücü adaylarının özel pistlerde araç kullanması, sanayide işçilerin modeller üzerinde eğitilmesi gibi. BENZETİM TEKNİĞİ

36 36  Beyin fırtınası bir probleme çözüm getirmek ve çeşitli konularda fikir ve düşünce üretmek için kullanılan bir öğretim tekniğidir.  Bir öğrencinin fikrinin diğer öğrencide başka fikirler hatırlatacağı varsayılarak çok sayıda fikrin ortaya atılması esastır.  Bir problem, konu ya da soru hakkında ilk akla gelen söylenmelidir. Burada önemli olan herkesin fikirlerini açıkça ve istediği kadar söyleyebilmesidir. Fikirlerin niteliği değil niceliği önemlidir. İyi ya da kötü fikir yoktur. Her fikir kabul edilebilir. BEYİN FIRTINASI

37 37  Tartışma yöntemi, dinleme, sorgulama, fikir alışverişi ve bir konuyu değerlendirme gibi etkinlikler içerir.  Tartışma yöntemi, öğretmenin konunun öğrenciler tarafından nasıl kavrandığının saptanması, bilgilerin harekete geçirilmesi ve hayatla ilişkilendirilmesine fırsat tanır.  Tartışma yöntemi; öğrencilerin bir konunun kavranması amacıyla karşılıklı görüşler, düşünceler üreterek o konuyu kapsamlı ve detaylı olarak irdelemeleridir.  Bu yöntem öğrencilerin etkili konuşma, dinleme, sorgulama, düşünme, fikir alışverişinde bulunma, gibi yetilerini geliştirir. Planlı yapılması gerekir. TARTIŞMA

38 Ö ğ renme Ortamları

39 39 Tanım : Hedef ve hedef davranışlarını kazanmak için, bireyin bilgi, beceri ve tutumlarına ilişkin öğrenme süreçlerinin gerçekleştirildiği yerdir. ÖĞRENME ORTAMI

40 40 SINIF İÇİNDE ÖĞRENME e-ÖĞRENME GRUP HALİNDE ÖĞRENME AÇIK İMKANLI ÖĞRENME

41 41 SANAL ÖĞRENME ORTAMLARI İnsanlar hatırlar... Öğretimsel tasarım düzeyi DüşükYüksek e-öğrenme YAPTIKLARININ % 90’ını Simülasyon Oyunlar SÖYLEDİKLERİNİN/YAZDIKLARININ % 70’ini Canlı e-sınıf İnteraktif e-kurs DUYDUKLARININ ve GÖRDÜKLERİNİN % 50’sini Audio/video ile e-kurs GÖRDÜKLERİNİN % 30’unu Çevrimiçi kendi kendine çalışma rehberi Video Powerpoint OKUDUKLARININ % 10’unu e-posta e-belgeler e-okuma

42 42 Kontrol kimde?  Öğretmen?  Öğrenci?  Grup? ÖĞRENME ORTAMINA NASIL BAKILMALIDIR? 4 Boyut  Nerede?  Ne zaman?  Ne ile?  Nasıl?

43 43 ÖĞRENME ORTAMLARININ SINIFLANDIRILMASI Öğretmen rehberliğindeki öğrenme ortamları 1 İşbirliğine dayanan öğrenme ortamları 2 Kendi başına öğrenim için öğrenme ortamları 3

44 44  Öğretmenin belirleyici,denetleyici olduğu bir öğrenme ortamıdır.  Öğrenci,sadece öğretmenin öğrettiği bilgileri öğrenir.  Öğretmen bir uzman ve bilgi kaynağı olarak görülür. 1. Öğretmen Rehberliğindeki Öğrenme Ortamları Öğrenci ÖğretmenSınıf

45 45  Öğrencilerin kendi aralarında yada öğretmenlerin de bir işbirliği çerçevesinde öğrenmeye çalıştıkları ortam  Burada esas olan iş birliğidir. 2. İşbirliğine Dayanan Öğrenme Ortamları Öğrenci İletişim Multimedya Çalıştırıcı Kütüphane İnternet Öğretmen

46 46  Öğretmen denetleyicilikten uzak bir pozisyondadır.  Öğrenci bilgiye yazılı yada elektronik eğitim araçlarını kullanarak ulaşır.  Gerektiğinde öğretmenin yardımı da istenebilir. 3. Kendi Başına Öğrenim İçin Öğrenme Ortamları

47 47 ÖĞRENME ORTAMININ BOYUTLARI ZAMAN BOYUTU Z MEKAN BOYUTU M ALTYAPI BOYUTU A SOSYO- PSİKOLOJİK BOYUT S

48 48 Öğrenme Süresi kişiye,gruba,zamana ve ortama göre değişiklik gösterir. Bu süre aşağıdaki unsurlara bağlıdır:  Program (gündem roster),  Yer (sınıf, uygulama sınıfı)  Öğrenme görevinin türü (bireysel, grup, uygulama, staj)  Gerekli miktarda zaman. Birkaç saat ya da bir okul uygulaması esnasında. 1. Zaman Boyutu 1. Zaman Boyutu

49 49 Mekansal boyut öğrenim ya da çalışmanın gerçekleştirildiği yere atıfta bulunur:  Okulda,  Evde,  Şirkette staj,  Öğretmen staj görevlerinde,  Sanal sınıfta Bu her öğrenme ortamı için değişiklik gösterebilir. Öğrenme görevinin başarılması için ne gereklidir? 2. Mekan Boyutu 2. Mekan Boyutu

50 50 YERLER VE ORGANİZASYON YERLER VE ORGANİZASYON Öğretim Rol Oynama/Tartışma Çalıştırıcı Gruplar Halinde Çalışmak Bireysel

51 51 DEĞİŞİK ORTAMLARDA ÖĞRENME UYGULAMALARI SINIF ORTAMI Sınıfta öğrenme  aynı yer  aynı zaman  aynı hız  aynı konu Öğretmen

52 52 AYNI ORTAMDA FARKLI UYGULAMALAR Açık imkanlar merkezi  aynı yerler  değişken zaman  değişken hız  değişken konu çalıştırıcı

53 53 SANAL SINIF Sanal (görüntülü) sınıf  değişken yerler  aynı zaman  değişken hız  değişken konular çalıştırıcı

54 54 2. e-ÖĞRENME ORTAMI e-öğrenme ortamı  değişken yer  değişken zaman  değişken hız  değişken konu çalıştırıcı web sunucusu

55 55 FARKLI E-ÖĞRENME ORTAMLARI

56 56 3. ALTYAPI BOYUTU Altyapıyı oluşturan öğeler;  Ekipman,  Eğitim materyalleri (CD, VCD…vs.)  BİT altyapısı (Internet altyapısı)  Örgüt yapısı. (Merkez ve merkeze bağlı okul)

57 57 4. SOSYO-PSİKOLOJİK BOYUT Öğrenme sürecinde etkileşim Öğrenme sürecinde etkileşim;  Öğrenciler ve öğretmenler  Öğrenciler ve diğer öğrenci arkadaşları, arasında “sosyal bir ortamda” gerçekleşir. Bu boyut, aynı zamanda kişisel görüşleri, değerleri, standartları ve öğrenme niyetlerini de içerir.

58 58 ÖĞRENME SÜRECİNDE FARKLI ETKİLEŞİM ORTAMLARI

59 59 Etkileşim Etkileşim Öğrenci Bilgisayar Çalıştırıcı Öğrenci

60 60 Karı ş ımın tadı katı ş ıksız olandan daha güzeldir.

61 61 1. WEB SAYFASI KULLANMAK 1. WEB SAYFASI KULLANMAK

62 62 BAŞARILI WEB SORGULARI OLUŞTURMAK

63 63 SORGU TABANLI ÖĞRENME NEDİR? ►Dünyayı araştırmayı, keşifler yapmayı, yeni kavrayışlar için bu keşifleri test etmeyi içeren öğrenmedir. ►Geleneksel eğitim, doğal sorgu sürecinden vazgeçmeye neden olur. Öğrenciler çok fazla soru sormamayı öğrenirler ve bunun yerine beklenen yanıtları vermeleri istenir.

64 64 GELENEKSELE KARŞI SORGU TABANLI  Kapalı sistem  Gerçekler vurgulanır.  Kaynaklar sınıfla sınırlıdır.  “Kutu dışındaki” sorular bırakılır.  Kazanılan bilgiyle ilgili değerlendirme yapılır.  Açık sistem  Öğrenme vurgulanır.  Kaynakların ucu açıktır.  Akla gelen tüm sorular incelenir.  Sürecin tüm adımlarıyla ilgili değerlendirme yapılır.

65 65 SORGU TABANLI ÖĞRENMENİN YARARLARI  Öğrencilerin “gerçek” sorularını belirleyerek bunları öğrenme fırsatlarına dönüştürmelerine yardımcı olur.  Tüm öğrencilerin öğrenme sürecine getirdikleri deneyim ve bilginin geçerliliğini kontrol eder.  Öğrencilerde güven, ilgi ve özsaygı uyandırır.  İşbirliğine dayalı öğrenme ortamlarına uygundur.  Tüm yaş gruplarıyla çalışabilir.

66 66 ÖNEMLİ OLAN  Neyi bildiğimiz yerine nasıl bildiğimiz üzerine odaklanmaktır.  Çocuklarda soru sorma ve yaşamları boyunca bunların yanıtlarını arama isteği yaratmaktır.  Internet boğucu hale gelebilir. Bizim görevimiz, çocukların bilgiden nasıl anlam çıkarılacağını anlamalarını sağlamaktır.

67 67 ETKİLİ WEB SORGULARININ ÖZELLİKLERİ  Öğrenci motivasyonunu artırır  Güvenilirlik  Eleştirel düşünme becerileri geliştirir  İşbirliğine dayalı öğrenme  Teknoloji bütünleştirme

68 68 VİDEO KONFERANSI VE ÖĞRENME ORTAMI Öğretmen laboratuvar da, öğrenci sanal ortamda öğretmeni ile iletişim kurmakta UYDU PROJESİ

69 69 SANAL SINIF Ulus çapında 3 pilot çalışma Her pilot çalışma aşağıdakilerden oluşur:  1 Merkez okul  4 uydu okul

70 70 UYDU PROJESİ MERKEZ OKUL Uydu okul 1Uydu okul 4 Uydu okul 3Uydu okul 2

71 71 VİDEO İLETİŞİM ARAÇLARI İLE EĞİTİM ORTAMI Sunum Internet veya ISDN Kodek Speakers Mikrofon Kamera

72 72 Video iletişimi ile öğretmen ve öğrenciler aynı anda birbirleri ile iletişim kurabilirler.  Video iletişimi  Beyaz Tahta  Uygulama Paylaşımı  Veri Göndermek

73 73 SANAL ÖĞRENME ORTAMLARI  Blackboard coursesites.blackboard.com’da görülebilir.  Bir hesap yaratın.  MEGEP kursu terimi için arama yapın.  Kursa kayıt olabilirsiniz.  WebCT

74 74 SANAL ÖĞRENME ORTAMININ İŞLEVSELLİĞİ  Bilgi  İletişim  Değerlendirme  Yazı araçları  Kurs yönetimi araçları

75 75 WEB SORGUSU NEDİR? Bilginin tamamının veya bir kısmının öğrenciler tarafından ağdan alındığı sorgu tabanlı bir faaliyettir. Web Sorguları, öğrencilerin zamanlarını iyi kullanacakları, bilgi aramak yerine bilgiye odaklanacakları ve analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde öğrencilerin düşünmesini destekleyecek şekilde tasarlanır. (Bernie Dodge)

76 76 WEB SORGULARI?  Neden?  Ne?  Nasıl?  Örnekler

77 77 WEB UYGULAMALARINDA ÖĞRETMENİN ROLÜ NEDİR?  Öğrenmeyi kolaylaştırır. Daha fazla sorunun ortaya çıkmasını sağlayan sorular sorar.  Amaç hakkında düşünür ve planlar yapar.  Engellemelere karşı sürekli tetikte olur.

78 78 Kaynak : meb

79 79 Hayatı Paylaşmak İçin….


"1 Hayatı Paylaşmak İçin…. www.ayder5370.com. 2 Ö ğ renme Yakla ş ımları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları