Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın Çağlayan Nur İş Geliştirme Müdürü Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 6 Eylül 2002, Cuma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın Çağlayan Nur İş Geliştirme Müdürü Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 6 Eylül 2002, Cuma."— Sunum transkripti:

1 İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın Çağlayan Nur İş Geliştirme Müdürü Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 6 Eylül 2002, Cuma

2 Bilgiyi İşlerken... İşbirliği Yap  Toplantı yap  Telefonla toplantı yap  Uzaktan paylaş İrdele  Oku  Düzelt  Analiz Et Eriş  Bilgiye  Kişilere  Gruplara Karar Ver  Eyleme geç  Görevlerini Yönet İletişim Kur  Telefonla Konuş  Yayınla  El yazısıyla yaz  Not Al  Sınıfla Yaz  Tablet PC  Seslen  Diz

3 Bilgiyi işlerken teknoloji nerede? Kişisel 1980’ler Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler

4 Kurumsal 1990’lar Bilgiyi işlerken teknoloji nerede? Ağlar İnternet/İntranet İş uygulamaları: ERP, CRM... Kişisel 1980’ler Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler

5 İnsanSüreç Veri elele... Bilgiyi işlerken teknoloji nerede? Ekosistem 2000’ler Kurumsal 1990’lar Kişisel 1980’ler Ağlar İnternet/İntranet İş uygulamaları: ERP, CRM... Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler

6 Her Derde Deva: Verimlilik/Üretkenlik  Operasyonel maliyetlerde azalma  Çalışanların verimliliğinde artış  Ürünlerin pazara çıkış hızında artış  Müşteri tatmin düzeyinde artış  Yeni ürün ve servis geliştirme  Analiz  Strateji Geliştirme

7 Verimlilik/Üretkenlik, Kişilerden Başlar, Gruplarda Devam Eder, Kurumun Tamamını Etkiler...

8 OTOMATİZE ET ÜRET BÜYÜ PAZARLA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KURUMSAL VERİMLİLİK Bireyler, Gruplar, Şirketler KOORDİNE ETİLETİŞİ M KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ MANAGE GRUP VERİMLİLİĞİ KEŞFET İŞLE YAZ GÖNDER ORGANİZE ET BİREYSEL VERİMLİLİK

9 Kurumlararası Verimlilik Deyince... Kendi Şİrketiniz Müşterileriniz / İş Ortaklarınız / Tedarikçileriniz ÜRET BÜYÜ OTOMATİZE ET PAZARLAMA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KOORDİNE ETİLETİŞİM KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ YÖNET KEŞFET ORGANİZE ET İŞLE YAZ GÖNDER Bağlan Eriş Otomatize Et Güven Duy ÜRET BÜYÜ OTOMATİZE ET PAZARLAMA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KOORDİNE ETİLETİŞİM KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ YÖNET KEŞFET ORGANİZE ET İŞLE YAZ GÖNDER

10 Kurumsal İş Verimliliği Formüllleri

11 İşte Formül 1. Temel altyapıyı kurun ve Kişisel Verimlilik Araçlarını kullanıma sunun 2. Kurumsal İç İletişimi ve İşbirliği Altyapısını kurun 3. İş Çözümleri oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin 4. Sürekli mükemmelliğe ulaşma yolunda sürekli olarak gelişime odaklanın

12 Önemli Noktalar...  Stratejiler  Teknolojik Karizma  Baştan Sona Zengin Çözüm  Altyapı Desteği  Kurma ve Yönetme  Değer Katan İş Çözümleri

13 İş Süreçlerinde Hangi İhtiyaçları M ız Var? İşletim Sistemi ve İletişim Hizmetleri İşletim Sistemi İletişim Platform ve Hizmetleri 1 Atlyapı Hizmetleri Yetki Verme Kişiselleştirme, Profilleme, Ölçme Yönetim – İntranet & Extranet 2 İş Süreçlerine Ait Teknolojiler İş Akışı, Paylaşım Ortamları Döküman Yönetimi, Portal,... 3 İş Süreçlerine Ait Şablonlar Masraf/sipariş Yönetimi, Birleşmeler, Satınalmalar ARGE, Legal, İletişim Yönetimi … 4 Son Kullanıcılar Tarayıcı, Office, Cep Telefonu Mobil Araçlar, Cep Bilgisayarı… 5

14 Jon Ekoniak, kıdemli araştırma analisti US Bancorp Piper Jaffrey Analiz Yazılımlarının büyümesine ilişkin yorumları TheStreet.com, 18 Şubat 2002 “Şirketler ERP ve CRM sistemleri kurmak için çok para harcadı ve bunlar süper. Kurumların omurgası görevini üstleniyorlar. Ancak o kadar çok bilgi üretiyorlar ki aşırı yüklemeler oluşuyor.” “Şirketler ERP ve CRM sistemleri kurmak için çok para harcadı ve bunlar süper. Kurumların omurgası görevini üstleniyorlar. Ancak o kadar çok bilgi üretiyorlar ki aşırı yüklemeler oluşuyor.”

15 Jeetu Patel Başkan Yardımcısı president, Doculabs Infoword, 4 Şubat 2002 “Teknoloji almak için yapılan harcamaların yerini artık mevcut yatırımlardan daha fazla yararlanmak için yapılan harcamalar aldı.” harcamalar aldı.”

16 Andrew Mahon Kıdemli Ürün Müdürü Groove Networks Infoworld, 4 Şubat 2002 “Kullanıcılar en çok alışık oldukları uygulamalarla çalıştıkları zaman rahat ediyor…”

17 “Rekabetçi avantaj denilen şey, bir şirketin öğrenme ve bu öğrendiklerini hızlı bir şekilde eyleme dönüştürme becerisidir.” Jack Welch Yönetim Kurulu Başkanı General Electric

18 SharePoint Ailesi Real Time Conferencing Exchange Server SQL Server Diğer Yazılımlar Araçlar XML XML Web Servisleri XML Web Servisleri Web Part Teknolojileri Web Part Teknolojileri ASP.NET ve VS.NET ASP.NET ve VS.NET VerimlilikServisleri Kurumsal Gücünüzün Farkına Varın...

19 Örnek1: Tüm satış ekibimiz kendi raporunu kendisi hazırlar.

20 Veri Analizi  Grafiksel Analiz ve Görsellik  İşiniz ile ilgili merak ettiklerinize çok daha kolay ulaşırsınız  Yapmış olduğunuz yatırımlardan daha fazla yararlanırsınız  İster Excel’de otomatik olarak rapor, isterseniz PowerPoint’de otomatik olarak sunum yapabilirsiniz

21 Peki ya bu analizleri paylaşmak istersek?..

22 COORDINATECOMMUNICATE COLLABORATE SHARE MANAGE GROUP PRODUCTIVITY DISCOVER ORGANIZE PROCESS AUTHOR SUBMIT Groups

23 Maya Portalleri...Jeo-fiziksel portaller tapınak işlevli piramitlerin içindedir. Her piramitin tepesinde bir giriş ve üç tane de özel çalışma odası bulunur. Merkezi oda bir minyatür evdir. Maya kültürünün gizli kalmış yerlerine doğru başlayan bir macerayı temsil eden bu zeki yapı, Maya’nın yaşadığı boyutla aynı boyuttadır. Fiziksel portalin içinde Maya tarafından “Öteki Dünya” adı verilen ve doğaüstü alana geçişi sağlayan jeofiziksel portal bulunur. Portal açıldığında Öteki Dünyanın tüm Enerjisi bedene girer ve bedeni heyecanlandırırdı. (alıntı) © SpiritWeb.org, USA

24 Birey Ekipler “Kalabalığın” Gücü Bölümler Enterprise   Bilgi Adaları = Verimlilik Adaları   Paylaşım   SharePoint ve Office

25 Örnek2: Tüm çalışanlarımız bilgiye 7x24 portallerden ulaşır.

26

27

28

29 E-Learning

30 Proje Yönetimi

31 Kulak Verelim:  Standish Group: “…projelerin %75’inden fazlası ya projenin başında hedeflenen faydayı getirmediği ya minimum kapsamda bile ortaya birşey çıkmadığı ya da büyük ölçüde bütçesini aştıkları veya planlanan zamanın büyük ölçüde gerisinde olmalarından dolayı başarısız olmakta veya destekleyicileri tarafından iptal edilmektedir.”  Gartner Group diyor ki:  2004 yılından itibaren proje yönetimi için gerekli yönetim araçlarını sağlayan araçları da içermek üzere kurumsal bir standart kullanan şirketler, kullanmayan şirketlerin yaşadığı proje maliyet aşımlarının, gecikmelerin ve en kötüsi iptallerin yarısını yaşayacaklar  2004 yılından itibaren “en iyi” proje yönetimine ulaşmak için iç ve dış kaynakları harmanlama konusunda bir stratejisi olmayan şirketler, olan şirketlerden %25 daha fazla işgücü maliyetine katlanmak zorunda kalacaklar.

32

33 Kurumsal Proje Yönetimi (KPY) Araçlar, Teknoloji, Eğitim ve Bilgi Transferi İş Hedefleriyle Uyumlu mu? Entegre Bir Bakışımız Var mı? Üst Yönetim Karar Desteği İşbirliği Yapıyor ve Projelerimizi Yönetiyor muyuz? Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Programlar, İnsiyatifler Kurumsal Strateji Yatırım, Kaynak ve Önceliklendirme Kararları Yönetilen Projelerden Oluşan Portföy Tutarlı, Tekrarlanabilir Proje Deneyimi Elimizdeki Kaynakları Nerede Kullanıyoruz? Projeler

34 Projede İşbirliği Durum nedir? Nereye? BilgiMerkezi KaynakYöneticileri İlgi Grupları Harici İş Ortakları ProjeYöneticileriEkipÜyeleri EkipLiderleri Neyle? Nasıl?  AÇIK İLETİŞİM VE KARAR VERME  DAHİL OLMA İSTEĞİ YARATMA  ÖRNEK MÜKEMMEL İŞ SÜREÇLERİNDEN YARARLANMA

35 “Vizyo”nun Vizyonu İşletmelerin İşinin nasıl yardımcı olmak başkalarına göstermenize çalıştığını

36 Kaleydoskop Office için tamamlayıcı bir araç 1 Teknik tasarım, kurulum ve bakıma yardımcı bir araç 2 Özgün görsel çözümler üretmek için bir araç 3

37 Örnek Çözüm: Ürün Montajları  Seçenekleri form üzerinden belirleme  Montajı otomatik olarak çizme  Ön görünüş  Üst görünüş  Parça listesi  Eklenecek parçaları sürükleyerek ekleme

38  Excel’den fiyat listelerini çekme  Excel’de mevcut çizime ait ürün ağacını oluşturma  Visio’da ürettiğiniz çizimi de içerecek şekilde Word ile müşterinize teklif oluşturma

39 Müşterimiz: ABD’de büyük bir sigorta şirketi Örnek Çözüm: Kaza Raporlama

40 Mobil Hayat

41 Mobil çalışanların yüzdesi

42 En Önemli Mobil Uygulama?

43 Akıllı Mobil Araçlar Smartphone Telefon Pocket PC Pocket PC Phone Edition PDA Kablosuz PDA

44 OFİS MOBİL M

45 Örnek3: Tüm çalışanlarımız lerine 7x24 GPRS bağlantısı üzerinden ulaşır.

46 İşte Formül 1. Temel altyapıyı kurun ve Kişisel Verimlilik Araçlarını kullanıma sunun 2. Kurumsal İç İletişimi ve İşbirliği Altyapısını kurun 3. İş Çözümleri oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin 4. Sürekli mükemmelliğe ulaşma yolunda sürekli olarak gelişime odaklanın

47 1. Adım: Temel Altyapı Her Ortama Windows Server Ölçeklenebilirlik Yazılım ve Donanım Ölçeklenebilirliği Temel Servisler • File and Print • Directory • Güvenlik Ek Servisler • Medya • Terminal

48 1. Adım: Kişisel Verimlilik Araçları

49 2. Adım: Kurumsal İletişim Altyapısı Kurumsal Ağ Kurumsal Harici Firewall İnternet Kurumsal Dahili Firewall Mobil Araçlar Windows Active Directory PBX(s) Exchange MIS WindowsISAExchange 3 rd Party UM Windows, IM OutlookMobileAccess Outlook (MAPI) Outlook WebAccess XML Web Servisleri

50 3. Adım: İş Çözümleri Oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin ÜRE T BÜYÜBÜYÜ OT OM ATİ ZE ET P A Z A R LA M A SATSAT YÖN ET İŞLET REK ABE T ET KOO RDİN E ET İLETİ ŞİM KUR İŞBİR LİĞİ YAP PAYL AŞ YÖNE T KE ŞF ET ORGANİZEETORGANİZEET İŞL E YAZYAZ GÖ ND ER Bağlan Eriş Otomatize Et Güven Duy ÜRE T BÜYÜBÜYÜ OT OM ATİ ZE ET P A Z A R LA M A SATSAT YÖN ET İŞLET REK ABE T ET KOO RDİN E ET İLETİ ŞİM KUR İŞBİR LİĞİ YAP PAYL AŞ YÖNE T KE ŞF ET ORGANİZEETORGANİZEET İŞL E YAZYAZ GÖ ND ER

51 ZAMANINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER!


"İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın Çağlayan Nur İş Geliştirme Müdürü Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 6 Eylül 2002, Cuma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları